Pociągi dalekobieżne - Czeski RegioJet chce jeździć w Polsce Victoria - 13-08-2020, 17:21 Temat postu: Czeski RegioJet chce jeździć w Polsce
Czeski operator kolejowy RegioJet wystosował do UTK wniosek o otwarty dostęp do linii kolejowej z Krakowa do Warszawy. Na trasę przez Centralną Magistralę kolejową chce wejść od grudnia.
Jestem przekonana, że wspierane przez rząd połączone siły betonów UTK/PKP zrobią absolutnie wszystko co w ich mocy, żeby RegioJet na polskie tory nigdy nie wjechał.
Do tematu odniósł się na fejsbuku były prezes KD Piotr Rachwalski:
KONKURENCJA NA TORACH? NARESZCIE!
Czas chwilkę odsapnąć od ratowania mostów przed ich właścicielem, jest bowiem wiadomość na którą pasażerowie czekają od lat. REGIO Jet, prywatny przewoźnik słowacki wsławiony ostatnio uruchomieniem połączenia nocnego z Pragi do Chorwacji, składa wniosek na jazdę po polskich torach, i to nie byle jakich tylko na sam święty grall kolejarzy czyli linię CMK łączącą Kraków z Warszawą. Ta szybka linia to jedno z największych osiągnięć epoki Gierka i jedna z najpopularniejszych tras w Polsce. Teraz ma teraz stać się areną walki konkurencyjnej o pasażera między monopolistą PKP Intercity a prywatnym przewoźnikiem. Do tej pory nieliczna konkurencja nie była wpuszczana - najczęściej wcale, a jak już to tylko na boczne trasy, niepopularne pory etc. Teraz to ma się zmienić.
Trzymam kciuki choć jestem sceptyczny - sitwa i układ polityczno - związkowy rządzący koleją, UTK i ministerstwem od 5 lat zrobi wszystko by do tego nie doszło. Wówczas okazało by się że "król jest nagi". Przewiduję 3 scenariusze: pierwszy to negatywny wynik analizy UTK - z wnioskami że w ogóle na CMK nie mogą jechać bo osłabią wynik IC, albo mogą ale o 2.00 w nocy. Drugi scenariusz to piętrzenie kłopotów przez PKP PLK w stylu brak przepustowości, jeden z wagonów nie może u nas jechać a lokomotywa Siemensa wyłącza semafory etc. Albo akceptacja rozkladu, ale z przerwą pół godziny w Idzikowicach na przepuszczenie IC etc - z czasem 3,5h lub przez Kielce z czasem 4,5h. Trzymam kciuki by było inaczej, choć już im współczuję kłopotów z odfekalnieniem, nawodnieniem i innych szykan które grupa PKP im zafunduje... Wiem, bo też to przechodziłem w KD.
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że RegioJet planuje uruchomienie dwóch połączeń na trasie Kraków-Warszawa. Teraz w czeskim portalu zdopravy.cz pojawiły się nieco bardziej szczegółowe plany przewoźnika na Polskę.
I tak RegioJet chce uruchomić następujące połączenia:
- pociąg nocny Praga - Warszawa,
- pociąg nocny Wiedeń - Bratysława - Przemyśl, skomunikowany z pociągiem Kolei Ukraińskich do Lwowa i Kijowa.
- wspomniane dwa połączenia Kraków – Warszawa.
Czeska firma RegioJet chce, aby od grudnia jej pociągi kursowały regularnie między Warszawą a Krakowem. Zgodę na uruchomienie połączenia ma prawo wydać Urząd Transportu Kolejowego. Przewoźnik zaproponował rozkład jazdy i czeka na ostateczną decyzję. Podobne plany jak RegioJet ma także Leo Express. Obecnie kolejowym monopolistą na trasie ze stolicy kraju do centrum Małopolski jest PKP Intercity.
Wygląda na to, że czeski prywatny przewoźnik RegioJet chce spowodować rewolucję na polskich torach. Do UTK wpłynął kolejny wniosek – o dostęp do trasy z Warszawy przez Katowice do Wrocławia. Czesi chcą uruchamiać pociągi co dwie godziny. Przewoźnik chce też jeździć do Wiednia.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bedzie-zolto-na-polskich-torach-jest-kolejny-wniosek-regiojet-103762.htmlJaro96 - 05-08-2021, 21:50 Temat postu:
Idą na wojnę z PKP. Mogą jeszcze iść z tym do UE jak UTK ich nie wpuści. No bo przecież Polska ma w UE zobowiązania wobec liberalizacji rynku kolejowego. Atoman - 06-08-2021, 05:10 Temat postu:
Trasa Wrocław - Katowice - Warszawa ma sens tylko na odcinku Katowice - Warszawa. Patrząc realnie na przepustowość E30/E59 na odcinku Wrocław - Opole, nie ma już gdzie wcisnąć kolejnych pociągów w dobrym takcie. Regiojet, jak na razie, słabo odrobił pracę domową w kwestii niewykorzystywanego potencjału. Trzymam jak najbardziej za nich kciuki, ale z perspektywy pasażera najlepszym rozwiązaniem byłoby urozmaicenie tras.
Do argumentów przeciwko tej trasie należą więc:
-cogodzinna oferta Wrocław - Katowice w wykonaniu PKP IC - a i tak potoki Wrocław - Katowice nie są znaczące (co innego w drugą stronę)
-niska przepustowość trasy Wrocław - Opole
-sztuczne wydłużanie trasy Wrocław - Warszawa poprzez chęć obsługi Katowic, a ponadto po dość newralgicznych liniach, gdzie prędkość nie zawsze zapewnia "gładki" przejazd.
Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby utworzenie połączeń Wrocław - Poznań - Warszawa, jako, że:
-wielokrotnie mówiono o tym, że takie połączenia przydałyby się, jako, że tymczasowo bywały, gdy robiono protezę koniecpolską
-Leszno nie posiada pociągu do Warszawy, a w końcu małe też nie jest
-patrząc na napełnienia w pociągach tylko Mieszko, Gwarek, Mamry, Ślązak, Pomorzanin na odcinku Wrocław - Poznań, widać, że potoki są, w przeciwieństwie do Wrocław - Katowice, gdzie są wyraźnie z naciskiem w stronę Wrocławia
-na trasie Poznań - Warszawa konkurencja dla EIC jest potrzebna, szczególnie, że sam rozkład nie zapewnia konkretnego taktu
-co najważniejsze, jest przepustowość i to całkiem dobra na Wrocław - Poznań, jak i Poznań - Warszawa
Jeśli Regiojet ogarnie powyższe fakty, to może być strzałem w dziesiątkę, a jeśli nikt nic nie zrobi z jakością podróżowania na trasie Wrocław - Opole i jeszcze Czesi wejdą ze swoimi pomysłami, to niech nikogo nie dziwią później jakieś mijanki i coraz bardziej wydłużający się czas jazdy na tej trasie, miejscami do godziny. Beatrycze - 10-08-2021, 15:25 Temat postu: Będzie noce połączenie RegioJet z Wiednia i Pragi do Warszawy?
Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet w sprawie uruchomienia nocnego pasażerskiego połączenia na trasie Warszawa Wschodnia – Wien Hbf. / Praha hl.n. – Warszawa Wschodnia.
Przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania nowej usługi w terminie od 11 grudnia 2022 r. do 11 grudnia 2027 r. Czeska spółka planuje realizować codziennie jeden kurs w obie strony przez cały roczny rozkład jazdy.
RegioJet: Wystarczy nam taboru na Polskę. Kupimy nowe wagony i lokomotywy
Czeski prywatny przewoźnik kolejowy stara się wjechać na polskie tory. Mowa tu łącznie o kilkunastu pociągach uruchamianych w ciągu doby. Pojawia się więc pytanie, czy RegioJet jest rzeczywiście w stanie wejść na polski rynek, na połączeniach gdzie miałby konkurować m.in. z Pendolino. Czy da radę pod względem taborowym?
Prywatny RegioJet to nadzieja na konkurencję z PKP Intercity, tańsze bilety i więcej połączeń. Jednak polskie władze mogą zrobić wiele, żeby ambitnym Czechom przeszkodzić w ich planach.
Na razie to marka Polakom raczej nieznana, chociaż RegioJet pociągi uruchamia już od 11 lat. Zaczynał od połączeń na swoim rodzimym, czeskim rynku, dzisiaj jest obecny również na słowackich i austriackich torach, a latem wozi Czechów na chorwackie wybrzeże. Planuje inwestować w nocne pociągi przez Niemcy do Belgii i Holandii, jednak nas najbardziej interesuje jego polska ekspansja.
Czytaj więcej na polityka.plBeatrycze - 10-09-2021, 17:22 Temat postu: RegioJet potwierdza. Trwają prace, aby w przyszłe wakacje wyruszyć z Polski do Chorwacji
Wejście czeskiego prywatnego przewoźnika na kolejne trasy w Polsce budzi wiele emocji. RegioJet zapowiadał kilka planów na Polskę, w tym jakiś czas temu informował o połączeniu do Chorwacji. Teraz przewoźnik oficjalnie potwierdza: trwają przygotowania do wystartowania z taką trasą od przyszłego sezonu.
Latem 2022 z Warszawy do Brukseli i Amsterdamu oraz z Katowic do Chorwacji, a zimą w Alpy - to plany RegioJet na przyszły rok. Czeski przewoźnik czeka też na odblokowanie wjazdu na Ukrainę, by uruchomić połączenie Praga - Lwów a w dalszej kolejności chce połączyć polskie miasta siatką 9 par połączeń dziennie.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych dwóm przewoźnikom. Na podstawie wydanych decyzji Koleje Mazowieckie będą mogły uruchamiać połączenia z Warszawy Zachodniej do Ustki, a RegioJet z Warszawy Wschodniej do belgijskiej Ostendy.
Urząd Transportu Kolejowego opublikował wniosek złożony przez czeskiego przewoźnika RegioJet dotyczący uruchomienia pociągu pasażerskiego na trasie Kraków Główny – Rijeka/Split – Kraków Główny. Poznaliśmy kolejne szczegóły.
Czeski przewoźnik RegioJet ma kolejną zgodę na uruchomienie pociągu międzynarodowego z Polski. Decyzja UTK obejmuje pociąg Przemyśl Główny – Wien Hbf. To jedna z szybciej wydanych decyzji w takiej sprawie – pięć miesięcy po wpłynięciu wniosku.
Urząd Transportu Kolejowego opublikował dziś trzy decyzje, przyznające dostęp czeskiemu RegioJetowi do kolejnych tras. W każdej chodzi o połączenia międzynarodowe z Warszawy do Austrii.
Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/az-trzy-nowe-zgody-utk-na-trasy-dla-regiojet-105278.htmlKrog - 09-11-2021, 20:37 Temat postu:
W mojej ocenie ta "odwilż" w kwestii zgody na prawdziwą konkurencję w pasażerskich przewozach kolejowych świadczyć może o tym, że:
- nie ma i nie będzie pieniędzy na nieustanne dotowanie "konia na glinianych nogach" czyli nieefektywnej spółki PKP Intercity,
- PKP Intercity z powodu braku taboru nie jest w stanie obsłużyć tylu linii/ kursów.
Wobec tego powoli będzie oddawane tzw. pole walki.
To także świadczy o wypaleniu zasiedziałych bez pomysłu menadżerów kolejowych. I nie mam tu na myśli zarządu spółki, bo oni zmieniają się dość często ale chodzi mi o średni szczebel zarządzania w postaci Dyrektorów Biur. Najlepszym przykładem zasiedziały od 20 lat na tym samym stanowisku dyrektor biura taboru, dyrektorka kadr (15 lat zasiedzenia na posadzie), czy też dyrektorka Zakładu Centralnego (20 lat w ścisłym kierownictwie tego Zakładu). O zasiedziałej od 20 lat w radzie nadzorczej przewodniczącej Solidarności już kiedyś wspominałem.
W takim stanie rzeczy z takim menedżmentem tylko naiwni, niepoprawni optymiści mogą oczekiwać poprawy. Ralny - 12-11-2021, 17:37 Temat postu: RegioJet może uruchomić połączenia z Warszawy w Alpy
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał RegioJet otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych, w zakresie odcinka przebiegającego przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na trasie międzynarodowej w relacji Warszawa Wschodnia – Brenner–Brennero / Landeck–Zams – Warszawa Wschodnia. Pierwsze pociągi czeskiego przewoźnika mogą ruszyć od 12 grudnia 2021 r.
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes i właściciel RegioJet Radim Jančura podkreśla, że bez konkurencji na polskim rynku PKP Intercity nie będzie w stanie przygotować się na rzeczywistość IV pakietu kolejowego. Jego zdaniem na monopolu w połączeniach krajowych tracą pasażerowie.
Z momentem wprowadzenia rocznej korekty rozkładu jazdy pociągi prywatnego operatora RegioJet nie zaczną jeszcze kursować z Przemyśla do Pragi. Ale ma się to stać wkrótce.
12. grudnia zmieni się w tym roku rozkład jazdy pociągów. Wielu oczekiwało, że w związku z tym po polskich torach po raz pierwszy pojadą także pociągi prywatnego czeskiego operatora RegioJet.
Polski Urząd Transportu Kolejowego udzielił czeskiemu RegioJet zgody na uruchomienie pociągów z Krakowa do Splitu i Rijeki w Chorwacji. Nie jest pewne, czy ruszy już tego lata.
European Sleeper: Pociąg Warszawa – Amsterdam – Bruksela pojedzie później, niż planowano
RegioJet, wspólnie z European Sleeper, zapowiedział letni start komercyjnych pociągów nocnych z Pragi przez Berlin do Amsterdamu. Na razie nie będzie w nim zapowiadanej grupy wagonów do Warszawy.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.plPirat - 06-04-2022, 07:06 Temat postu: RegioJet chce uruchomić codziennie połączenie na trasie Przemyśl – Mościska II
Pod koniec marca 2022 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek RegioJet w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Przemyśl Gł. – Medyka (granica państwa) – Mościska II – Medyka – Przemyśl Gł.
Czytaj więcej na kolejowyportal.plVictoria - 08-04-2022, 15:36 Temat postu: Jest powiadomienie RegioJet o pociągach Przemyśl – Ukraina. Co oznacza?
Do UTK wpłynął wniosek RegioJet dotyczący planowanych nowych międzynarodowych pociągów w krótkiej relacji Przemyśl – Medyka – Mościska (Мостиська). Przewoźnik wyjaśnia "Rynkowi Kolejowemu", jaki ma to sens i jakie ma obecne plany w zakresie połączeń międzynarodowych na Ukrainę.
Urząd Transportu Kolejowego ponownie rozpatrzył sprawę przyznania RegioJet otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie międzynarodowej Kraków Główny – Rijeka/Split – Kraków Główny.
Czeski przewoźnik otrzymał zgodę na uruchamianie połączeń pasażerskich w terminie od 15 czerwca 2022 r. do 26 września 2026 r., przy czym nowa usługa ma być wykonywana corocznie od czerwca do września w okresie letnich wakacji szkolnych. RegioJet planuje realizować trzy kursy w tygodniu (poniedziałki, środy oraz soboty) ze stacji Rijeka/Split oraz trzy kursy w tygodniu (wtorki, piątki oraz niedziele) ze stacji Kraków Główny.
Czeski prywatny operator kolejowy RegioJet będzie uruchamiać codzienne pociągi między Pragą a Przemyślem. W Przemyślu skład będzie skomunikowany z pociągiem Kolei Ukraińskich do Lwowa i Kijowa. Połączenie przeznaczone będzie dla obywateli Ukrainy i dla nich przygotowana zostanie specjalna pula tanich biletów.
Urząd Transportu Kolejowego wydał osiem nowych decyzji w sprawie otwartego dostępu do torów. Zgody na nowe połączenia otrzymały Koleje Małopolskie, Leo Express i częściowo RegioJet. Większość zaplanowanych połączeń nie pojawi się jednak na torach, gdyż Urząd obawia się o przepustowość infrastruktury i przychody dotowanego PKP Intercity.
Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął nowy wniosek RegioJet w sprawie uruchomienia pasażerskiego połączenia komercyjnego na trasie Kraków Główny – Gdynia Główna – Kraków Główny. Jest to kolejny wniosek czeskiego przewoźnika na obsługę tej relacji.
RegioJet odwołał się do decyzji Urzędu Transportu Kolejowego ws. przyznania ograniczonego dostępu na trasie Praga – Gdynia. Prezes UTK podtrzymuje stanowisko.
(...)
Prezes UTK zgodził się na uruchomienie tylko jednej pary pociągów na dobę w pełnej relacji Praga – Gdynia – Praga.
Czytaj więcej na nakolei.plBeatrycze - 06-01-2023, 13:26 Temat postu: Dostęp dla RegioJet ponownie nieotwarty. Planuje skargę
Czeski RegioJet w dalszym ciągu przedziera się przez procedury związane z ekspansją w Polsce. Odwołanie się od decyzji UTK ograniczającej jego plany nie przyniosło skutku, dlatego Czesi chcą iść do sądu.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dostep-dla-regiojet-ponownie-nieotwarty-planuja-skarge-111436.htmlkryczens - 27-01-2023, 19:37 Temat postu:
Koniec Marzeń o Połączeniu REGIOJET z Krakowa do Splitu/Rijeki kilka dni temu wysłałem zapytanie do Przewoznika o to kiedy rozpocznie się sprzedaż Krakowa ,Katowic do Rijeki oraz Splitu oraz jaka cena będzie obowiązywać
w dniu dzisiejszym dostałem odpowiedz niestety wielu z nas w tym roku planujących urlop nad Adriatykiem musi korzystać z przewozów oferującego przez zielonego przewoźnika lub ewentualnie loty .. w odpowiedzi jest informacja ze przepraszają ale połączenie z Krakowa w tym roku nie ruszy jedynie Praga-Rijeka/Split
jak wiemy na Portalu Pasażera jest Dostępny wstępny RJ REGIOJET Kursujący w 2-5-7 od 6.VI .2023 czyli w terminach realizacji kursów do Chorwacji jednak Godziny jakie PLK Ustaliła pozostawiają wiele do Życzenia ..
z Krakowa wyjazd Regiojet wnioskował 15 po 15:00 PLK Ułożyło RJ tak że Wyjazd z Krakowa Dopiero o 17:29 do Katowic Miał Jechać 1h35 minut nie mając Postoju nigdzie Powód Przed Regiojet miał by jechać KŚ do Katowic tj Wyjazd KŚ 17:22 a Po nim miał by jechać REGIOJET
Jest to Pewnie Jedyny Powód Dlaczego Rezygnują z Trasy do Polski PLK Pomogła Dobić Prywaciarza a jak wy Sądzicie ? sympatyk - 15-09-2023, 15:46 Temat postu:
RegioJet chciałby kursować z Przemyśla do Hanoweru.
4 września do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynął wniosek przewoźnika RegioJet dotyczący chęci uruchomienia, w ramach otwartego dostępu, pociągów w relacji Przemyśl Główny – Hanower.
Urząd Transportu Kolejowego przyznał RegioJet otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie międzynarodowej Przemyśl Główny – Hannover Hbf. – Przemyśl Główny, w zakresie odcinka przebiegającego przez Polskę.
– System w Polsce zbudowany jest tak, aby nie było w Polsce szans na prawdziwą liberalizację rynku kolejowego. To nie jest wina UTK, PKP Intercity czy RegioJet, lecz warunków, które zostały stworzone przez ustawodawcę – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Michał Plaza, Country Manager na Polskę przewoźnika RegioJet.
– Wydana właśnie decyzja prezesa Urzędu Transportu Kolejowego dla RegioJet na trasę Kraków Główny – Gdynia Główna przez Warszawę ponownie potwierdziła oczywiste różnice w traktowaniu wniosków o świadczenie komercyjnych usług kolejowych składanych przez RegioJet i PKP Intercity – napisał czeski przewoźnik. Dlaczego czuje się poszkodowany?
RegioJet złożył do Urzędu Transportu Kolejowego wniosek o uruchomienie komercyjnych połączeń pasażerskich. Chodzi o pięć par połączeń na trasie Warszawa – Poznań – Warszawa oraz jedną parę łączącą stolice Polski i Niemiec.
Czytaj więcej na kolejowyportal.plPirat - 18-07-2024, 21:52 Temat postu: Flixtrain i Regiojet chcą jeździć z Warszawy do Berlina. Czym?
Zarówno Flixtrain, jak i RegioJet złożyły wnioski o przyznanie otwartego dostępu na trasie z Warszawy do Berlina. Podróże koleją z Polski do Niemiec i z powrotem cieszą się coraz większą popularnością.
Czytaj wiecej na rynek-kolejowy.plPirat - 03-08-2024, 18:24 Temat postu: Czeskie pociągi RegioJet dostępne także w komunikacji krajowej
Chodzi o pociągi czeskiego przewoźnika RegioJet Przemyśl - Praga. Od przyszłego roku mają wozić pasażerów także w relacji krajowej na terenie Polski. PKP Intercity tym razem prawdopodobnie nie zgłosiło sprzeciwu, co utorowało drogę do zmiany formuły.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.plArek - 13-09-2024, 19:39 Temat postu:
RegioJet zawiedziony negatywną decyzją UTK. Czeski przewoźnik RegioJet zwraca uwagę, że Urząd Transportu Kolejowego w tej samej sprawie wydaje rozbieżne decyzje. Chodzi o procedurę otwartego dostępu na trasie Gdynia - Kraków.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/regiojet-zawiedziony-negatywna-decyzja-120489.htmlPasiak.łowicki - 14-09-2024, 22:36 Temat postu:
A wiceminister co obiecywał społeczeństwu w tej kwestii? Pamiętacie jeszcze? Arek - 23-10-2024, 21:16 Temat postu:
Urząd Transportu Kolejowego wydał kolejną zgodę dla RegioJet na realizację pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Kraków Płaszów – Gdynia Główna – Kraków Płaszów.
https://kolejowyportal.pl/regiojet-z-kolejna-zgoda-na-uruchomienie-polaczenia-krakow-plaszow-gdynia-glowna/Olaf Skurvensen - 24-10-2024, 21:40 Temat postu:
No to wygląda na to, że Polska będzie pierwszym po Czechach krajem, który pozwoli RegioJet-owi obsługiwać u siebie dalekobieżny, krajowy ruch pasażerski. Przejrzałem stronki www RegioJet (https://regiojet.com/) i o ile w Czechach rzeczywiście sporo jeżdżą po czeskiej sieci kolejowej konkurując z Czeskimi Drahami, to w innych europejskich krajach operują wyłącznie w ruchu międzynarodowym.
[ Dodano: 24-10-2024, 23:33 ]
Poczytajcie sobie jeszcze jeden ciekawy artykuł na ten temat:
Prywatny czeski przewoźnik od grudnia 2025 r. może uruchamiać komercyjne pociągi z Krakowa do Gdyni przez Warszawę. Zaplanowano jednak tylko jedną parę połączeń na dobę.
Jedyna para pociągów ma kursować codziennie. Godzina odjazdu ze stacji początkowej to 17:45 (z krakowskiego Dworca Głównego – o 10 minut później). Z Gdyni skład ma wyruszać o 10:30, by o 10:38 zabrać pasażerów z Sopotu, a o 10:55 – z Gdańska Głównego.