News - "Zielony ład" na kolei Beatrycze - 12-03-2021, 15:04 Temat postu: "Zielony ład" na kolei
Czy "zielony ład" na kolei się powiedzie? To zależy od klientów.
Przekonanie pasażerów i klientów do korzystania z transportu kolejowego może być najtrudniejszym elementem wprowadzania ekologicznych rozwiązań na kolei - oceniali uczestnicy dyskusji o efektywności energetycznej na konferencji „Zielony Ład na polskiej kolei”.
Koleje Dolnośląskie stawiają na ekologię i chcą ograniczyć zużycie energii w pociągach. Spółka planuje wdrożenie zasady eco-drivingu, która wpłynie na redukcję emisji CO2. Przewoźnik szacuje, że wprowadzone zmiany mogą zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 5%.
Już to widzę, jak podróżny, który niejednokrotnie musi liczyć się z każdą złotówką, buli dobrowolnie jakąś dodatkową opłatę po to, aby zarządy PKP IC i Lasów Państwowych otrzymywały wyższą gażę.
Tylko współczuć kasjerkom, które każdemu kupującemu bilet będą musiały mówić "Polecam dobrowolną dopłatę do biletu w kwocie ... zł" czy coś podobnego.
Ciekawe, kiedy każdy z nas będzie musiał obligatoryjnie płacić za generowany przez siebie ślad węglowy? Noema - 19-03-2021, 22:45 Temat postu:
Olaf Skurvensen napisał/a:
Ciekawe, kiedy każdy z nas będzie musiał obligatoryjnie płacić za generowany przez siebie ślad węglowy?
Myślę, że to kwestia czasu. Unijni komuniści na pewno nad tym pracują. Ale zanim zapłacisz obligatoryjną opłatę za generowany przez siebie ślad węglowy, będziesz musiał zaszczepić się na koronawirusa, gdyż bez paszportu szczepionkowego kierpoć nie wpuści cię do pociągu. Praktykują to już w samolotach, przyjdzie czas i na pociągi. Jestem tego pewna!
zanim zapłacisz obligatoryjną opłatę za generowany przez siebie ślad węglowy
w jakimś sensie tego rodzaju absurdalne "opłaty" i przewidział już ś.p. Papcio Chmiel, który w XI-tej księdze "Tytus, Romek i A'Tomek" wspomina o podatku od przekleństw, kichnięć i ziewania.
Z kolei niejaki Fantomas w jednym z filmów o jego przygodach wspominał o "podatku od prawa do życia" - wypisz wymaluj opłata za wydychany przez człowieka dwutlenek węgla.
Czy zatem opłata za generowany przez człowieka ślad węglowy nie stanowi realnej realizacji tego, co wiele lat temu twórcy ukazywali niejako "z przymrużeniem oka"?
Cóż, nie pozostaje mi nic innego, jak zacytować nieżyjącego już Czesława Niemena - "Dziwny jest ten świat" Ralny - 09-07-2021, 16:29 Temat postu: Pomorska Kolej Metropolitalna wykorzysta energię ze słońca
Pomorska Kolej Metropolitalna rozpoczęła ciekawy projekt związany z zieloną energetyką. Spółka montuje panele fotowoltaiczne na nasypie kolejowym przy swojej siedzibie, obok przystanku Gdańsk Matarnia.
PKP, PKN Orlen i należąca do PFR PESA podpisały w środę porozumienie ws. współpracy na rzecz wdrożenia technologii wodorowych w transporcie szynowym. Spółki deklarują chęć wspólnego prowadzenia projektów badawczo-rozwojowych i działań zmierzające do zastosowania wodoru na kolei - jako paliwa zasilającego pojazdy szynowe.
Czytaj więcej:
https://forsal.pl/biznes/energetyka/artykuly/8231711,pkp-orlen-i-pesa-beda-wspolpracowac-przy-technologiach-wodorowych-na-kolei.htmlNoema - 15-10-2021, 12:04 Temat postu:
Jak wiadomo pojazdy elektryczne to przyszłość. Pokazują to klęczący Brytyjczycy. Najpierw wprowadzono ograniczenia w ładowaniu samochodów elektrycznych, których nie można ładować między 8:00 a 11:00 oraz pomiędzy 16:00 a 22:00. Teraz Freightliner – brytyjski przewoźnik kolejowy postanowił zrezygnować (w teorii tymczasowo) z lokomotyw elektrycznych i zastąpić je spalinowymi. Z silnikiem diesla. Powodem tego są wzrost cen prądu i wzrost opłat dla Network Rail – czyli brytyjskiego zarządcy infrastruktury kolejowej – te w ostatnich trzech miesiącach wzrosły o... 210 procent. Faktycznie, przyszłość tkwi w pojazdach elektrycznych!
Polska staje się jednym z globalnych liderów wprowadzania innowacji w kolejnictwie, a perspektywa połączenia wszystkich regionów kraju torami, po których kursować będą pociągi dużych prędkości, jest z każdym rokiem coraz bardziej realna – powiedział na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.
Podczas panelu „Zielony transport publiczny – perspektywy i bariery rozwojowe”, zorganizowanego w ramach VIII Kongresu Rozwoju Transportu, przedstawiciele producentów taboru zastanawiali się czy jest sens produkować pociągi wodorowe.
PGE Energetyka Kolejowa i Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny podpisały list intencyjny dotyczący współpracy, związanej z rozwojem oraz upowszechnianiem technologii wodorowej w sektorze kolejowym w Polsce — podała PGE.
Rząd niemieckiej Dolnej Saksonii, która jako pierwsza zaczęła komercyjnie użytkować 14 pociągów wodorowych, zmienia zdanie ws. technologii i stawia na całkowicie elektryczną przyszłość — podał portal Quartz.
Włoski producent podkładów kolejowych i badacze z mediolańskiej uczelni testowali potencjał podkładów wyposażonych w ogniwa słoneczne. Jak twierdzą, zastosowanie specjalnych podkładów na odcinku 1 km może dać roczną produkcję energii na poziomie kilkudziesięciu MWh. Proces czyszczenia ogniw ma być prosty i szybki.