Pociągi dalekobieżne - Wymiary wagonów Rajcuś - 02-11-2021, 23:49 Temat postu: Wymiary wagonów
Ostatnio zainteresowałem się tym co jeździ po naszych torach i tym co za granicą. Zainteresował mnie wagon piętrowy ÖBB WLABmz 7694 (Linki do przykładowego skladu z wagonem i "zaprojektowaniem wnętrza" wstawiłem pod postem).
Z racji swojej niewielkiej wiedzy, zwracam się z pytaniem czy ktoś wie jakie są wymagania aby dopuścić taki wagon do ruchu w Polsce? Tj. chodzi mi głównie o wymiary. Znalazłem informacje o długości, wadze itp.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Długość ze zderzakami: 26 900 mm
Rozstaw osi: 19 900 mm
Rozstaw osi w wózku: 2500 mm
Szerokość: 2800 mm
Wysokość: 4320 mm
Wózki: SGP 400 (zawieszenie pneumatyczne)
Średnica koła: 920 mm (nowe) / 860 mm (zużyte)
Waga: ok. 61 t
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Najmniejszy promień łuku: R = 150 m
Powyżej widać, że wagon jest trochę dłuższy niż "standardowe wymiary" 24500 i 26400 mm.
W związku z tym rozmiar mógłby przeszkadzać przy teroretycznej próbie dopuszczenia go do ruchu?
Generalnie wagon ma być zgodny ze skrajnią, która w Europie kontynentalnej na załóżmy od Francji do Polski i na południe jest chyba taka sama. Przed nastaniem epoki nadawania homologacji na konkretne kraje wystarczyło, że wagon spełniał wymogi RIC i jeździł po całej Europie.
W dopuszczeniu takiego wagonu w Polsce oprócz skrajni oczywiście, istotne by było napięcie zasilania. Skoro te wagony mają dopuszczenia tylko w DACH, to mogą być zasilane tylko napięciem zmiennym 1000V, a więc w Polsce musiałyby je ciągnąć lokomotywy wielosystemowe, przy czym nie jestem pewny, czy można zasilać skład innym napięciem, niż napięcie trakcyjne wykorzystywane w sieci trakcyjnej. Ludmiłą by można je zasilać, bo to lokomotywa spalinowa i odpowiednie zasilanie ma.