News - Co czeka kolej po wyborach? Ralny - 23-10-2023, 20:07 Temat postu: Co czeka kolej po wyborach?
Na pewno po wyborach czekają nas zmiany na kolei, ale póki co możemy mówić co najwyżej o zmianach personalnych. Nie wiemy bowiem jakie plany ma projektowana nowa koalicja rządowa w stosunku do kolei.
Kadrowa miotła pewnie zacznie działać dość szybko po powołaniu nowego rządu. Posady stracą ludzie z zarządu PKP S.A., a także z zarządów spółek Grupy PKP. Takie same zmiany nie ominą też PKP PLK i jej spółek zależnych. Czy zmiany pójdą głębiej, dotykając średniego szczebla zarządzania?
Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/co-czeka-kolej-po-wyborach/DarekP - 25-10-2023, 11:07 Temat postu:
Przede wszystkim interesujący będzie pomysł nowego rządu na kolej. Są sygnały, że w wielu ministerstwach mogą powrócić znani już z działań ministrowie, może podobnie będzie na kolei?
Takie prokonsumenckie i oparte na biznesie podejście do zakupów naszej kolei by się przydało, bo oferty w niektórych ostatnich przetargach mogą spowodować niezły ból głowy. Czas na podejście pozwalające na optymalizację cen zakupu, by otwarcie rynku zbliża się szybkimi krokami. Auderman - 25-10-2023, 11:23 Temat postu:
Jednak to podejście to musi być również proinwestycyjne by coś się zadziało DarekP - 25-10-2023, 11:52 Temat postu:
Tego nikt nie podważa. Różnica w podejściu była widoczna - bankomaty mając mniej pieniędzy do wydania, poszli w EZT i jak widać na przestrzeni czasu, ich efektywność jest większa niż składów klasycznych.
Do odpowiedzi pozostaje pytanie - czy warto wydać 8,5 mld na prototypowy produkt piętrowy? Jeżeli uznamy, że ten produkt jest potencjalnym produktem eksportowym - to tak, ale jeżeli ma go mieć tylko Intercity, to może warto pójść w piętrowe EZT, w kraju mamy 2 producentów - większego Stadlera który taki produkt ma i Pesę, który taki produkt może mieć, więc będzie walka o klienta.
Drugie pytanie - czy 10 mln za modernizację wagonu Y do Combo to nie za dużo? Może jednak wziąć jako bazę wagony Z, by to miało szansę się lepiej w czasie zamortyzować? Tam nie trzeba wymieniać wózków, a pudło mocniejsze? Tawot - 28-10-2023, 05:15 Temat postu:
Szymon Hołownia w wywiadzie dla RMF FM zapowiedział, że nowy rząd będzie dążył do rozdmuchania gospodarki poprzez inwestycje w infrastrukturę. Może wróci normalność. Victoria - 17-11-2023, 21:58 Temat postu:
ODJEŻDŻAJĄCY POCIĄG PiS
Osiem lat temu Prawo i Sprawiedliwość zdobyło władzę pod hasłem wyrównywania szans mieszkańców różnych części Polski. Jednym z narzędzi realizacji tego celu miała być kolej. Jaką kolej PiS zostawia po dwóch kadencjach?
Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs127.pdfRalny - 18-11-2023, 01:27 Temat postu: Usprawnienie kolei. Jakie są najważniejsze zadania nowego rządu?
W umowie koalicyjnej o kolei jest niewiele. Mówi się tam dość ogólnie o potrzebie rozwijania sieci torów, a także o utworzeniu zintegrowanego systemu pozwalającego kupić bilet na przejazd z wykorzystaniem dowolnych środków transportu zbiorowego. Ekspertów pytamy więc o najważniejsze zadania dla rządu w obszarze kolei.
Koniec roku to czas podsumowań, ale również określania planów na przyszły rok. Co może nas czekać w 2024 roku, a zwłaszcza, jakie są główne wyzwania, przed którymi stoi transport, a w szczególności transport kolejowy?
Lewica i Polska 2050 przed wyborami zapowiedziały doprowadzenie kolei do wszystkich powiatów oraz miast liczących powyżej 10 tysięcy mieszkańców. Czy to najszybciej porzucona obietnica wyborcza?
Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs128.pdfPirat - 18-07-2024, 21:40 Temat postu: Malepszak (Ministerstwo Infrastruktury): Nowa wizja rozwoju kolei
Ministerstwo Infrastruktury ma trójstopniowy plan na to, jak rozwinąć polską sieć kolejową. Ma w tym pomóc dostęp do pociągów dalekobieżnych w każdym powiecie - w niektórych przypadkach w formie integracji kolejowo-autobusowej, maksymalnie 3,5-godzinny czas przejazdu między największymi miastami kraju oraz 100-minutowy czas jazdy z Warszawy do głównych ośrodków Polski, takich jak Kraków, Poznań, czy Wrocław. To wszystko ma sprawić, że Polska dogoni Unię Europejską pod kątem liczby podróży na jednego mieszkańca.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.plVictoria - 24-07-2024, 18:37 Temat postu: Rząd ujawnia plany rozwoju kolei do 2035 r. Oto największe zaskoczenia
Znamy plany rozwoju polskich kolei na najbliższą dekadę. Ministerstwo infrastruktury zaprezentowało rozwój głównych tras, uwzględniając nowy pomysł na rozbudowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Na mapie nie zabrakło niespodzianek – przyznają eksperci.
Sukcesy nowego rządu – odblokowanie funduszy unijnych, ogłoszenie nowych przetargów PKP PLK czy uporządkowanie kwestii nadzoru nad spółkami – nie oznaczają, że można osiąść na laurach. Najpilniejszym zadaniem jest reforma Funduszu Kolejowego. Potrzeba też poprawy dialogu z wykonawcami (również w zakresie kontraktów utrzymaniowych) i ochrony rynku przed nieuczciwą konkurencją spoza UE – uznali uczestnicy debaty otwarcia XIV Kongresu Kolejowego.