myszka napisał/a: |
Dzięki Atoman za te wieści. Rzeczywiście taki Zgorzelec jest traktowany po macoszemu. Taki Przemyśl na wschodzie naszego kraju ma z 20 poc. IC, a Zgorzelec jedne Łużyce, dramat. |
Atoman napisał/a: |
Cztery pary Przemyśl - Lipsk przez Wrocław, Hoyerswerdę i Elsterwerdę są w zasadzie niemal dogadane. Prawdopodobnie jeden będzie nocny, coś a'la dawne Pogórze. Koncepcja ma być i tak tymczasowa do czasu elektryfikacji Drezna, a więc do perspektywy 2030 roku. Samo Goerlitz ze Zgorzelcem powinno jednak jeszcze jakiś Przemyśl przyciągnąć, choćby Siemiradzkiego, ale to najwcześniej też dopiero 2026/2027. |
Annaja5555 napisał/a: |
W przyszłym rozkładzie mają się pojawić nowe nocne połączenia Chełm – Berlin (Lipsk), Chełm – Świnoujście oraz pociąg do Rijeki jeszcze nie wiadomo czy będzie ruszał z Krakowa czy Warszawy. |
thassos napisał/a: | ||
Brzmi jak bajka Andersena. Już kiedyś Arriva jeździła z Wejherowa do Chełma...... nikt jej nie widział, nawet Jagiełło miał jeździć.... |
Wielkopolanin napisał/a: |
Moja propozycja z koncertu marzeń rozkładu jazdy stała się faktem. |
Wielkopolanin napisał/a: |
Moja propozycja z koncertu marzeń rozkładu jazdy stała się faktem. |
Radek napisał/a: |
Miedzynarodowy az tak bardzo sie nie zmieni, szczegolnie, ze zostal oficjalnie przedstawiony.
Znowu na Warszawa - Krakow przez CMK polaczenie ekonomiczne mniej (Chopin), chyba, ze Hancza wroci przez CMK i dalej szybko do Bialegostoku. No i bedzie osobny pociag z Przemysla laczony w Bohuminie z Chopinem. Chopin pojedzie przez Katowice, czyli zastapi Gornika. |
Radek napisał/a: |
Przez Zebrzydowice pojedzie czesc przemyska. Katowicka to pewnie bedzie zalezec od postepu przebudowy. |
Auderman napisał/a: |
Od 14 czerwca, z tego co patrzę to KD będą jeździły do Leszna zamiast pociągów PR Poznań - Wrocław |
atakan napisał/a: |
falipso, Na te obiegi muszą być co najmniej 3 lokomotywy spalinowe plus jedna w rezerwie. A z dostępnością tzw , wyrobów z fabryki nad Brdą jest różnie. |
Victoria napisał/a: |
Łódź: Wieczorem do Berlina, rano do Kijowa
PKP Intercity potwierdzają wcześniejsze informacje o uruchomieniu pierwszego po wieloletniej przerwie pociągu międzynarodowego obsługującego Łódź. Zapewniają też, że w przeciwnym kierunku pasażerowie będą mogli dogodnie przesiąść się w kierunku Kijowa. W Chełmie na podróżnych czekać ma szerokotorowy pociąg na Ukrainę. |
janox79 napisał/a: |
Dzielenie wagonów nastąpi we Wrocławiu czy Legnicy? Składy od Wrocławia do Legnicy będą w odstępie kilku minut? ![]() |
atakan napisał/a: |
Auderman, Albo od SKPL. |
Cytat: |
SU175 |
Auderman napisał/a: |
A co ma z tym wspólnego partia rządząca? |
Cytat: |
Udajesz? przecież za poprzednich rządów PO ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich |
Cytat: |
ruch dalekobieżny skupiał się na dużych ośrodkach miejskich, z kolei PIS w drugą stronę....stawiał na "małomiasteczkość" |
Auderman napisał/a: | ||
Dalej ponawiam pytanie. Co ma to wspólnego z tym że KW i KD nie potrafią się dogadać co do obsługi ciągu Poznań - Wrocław by można było przejechać całą trasę bez przesiadki w Lesznie czy Rawiczu. Jednocześnie plują na PR, które akurat w Wielkopolsce jest ewenementem jeżeli chodzi o jakość. |
Krystian napisał/a: |
(...)
Jakimkolwiek pociągiem do Zakopanego nie przyjedziesz, w jakiejkolwiek porze dnia i w jakikolwiek dzień tygodnia, ten pociąg jest zawalony po dach. Wyjątek stanowi 33107/30108, który jest pociągiem dla nikogo i słusznie, że wylatuje z tej linii od grudnia. (...) |
aanniiaa napisał/a: | ||
To, że pociąg nie jest dla Ciebie, jest efektem domknięcia obiegu, a jego "skutkiem ubocznym" są bardzo dogodne godziny kursowania tak chętnie (CHĘTNIE) wykorzystywane przez górskich turystów mieszkających w Krakowie nie oznacza, że pociąg jest zbędny. To jest aktualnie świetny substytut (dwie pieczenie upieczone na jednym ogniu) dla niezrealizowanych "wahadeł" Kraków - Zakopane na ED74. I jako mieszkaniec naszego miasta powinieneś to doskonale wiedzieć... |
Cytat: |
Jest. Odpowiedzialne wdrażanie zmian. |
Cytat: |
Od pociągów typu Wrocław - Poznań będą koleje regionalne, o ile się dogadają |
Cytat: |
pociągi o charakterze Interregio obsługiwane przez PKP IC. |
Cytat: |
o tego IR z postojami nawet typu Czempiń, Bojanowo |
Cytat: |
Ponadto IC jak Mieszko, że z ograniczoną liczbą postojów, ale z dotacją i na końcu segment premium, który zapewne po testach napełnień Merkurego będzie rozważany w kontekście całej trasy E59 |
Cytat: |
nie ma co tu mieszać polityki, bo logika jest jedna i powyższe rozwiązanie jak najbardziej ma sens - było już proponowane kilka lat temu, a teraz powoli będzie czas wdrażania. |
Noema napisał/a: |
Z inspiracji Atomana napisałam ten oto wiersz:
ZAKOPANE W GLORII, SUDETY W TEORII W Zakopanem jest pociągów moc, PKP tam spieszy w dzień i noc! „Polski Dubaj” – krzyczą w koło, Turyści w tłumie się gniotą wokoło. Karpacz, Kudowa, piękne Sudety, Czekają na hybrydy, na tory, niestety. Ze Szczecina mógłby Dart śmigać w dal, A nocą „Asnyk” w obieg – to byłby szał! Lecz nie! Zakopane to król, jedyny. A reszta gór? „To są jakieś kpiny!” Karpacz, Kudowa, Sudetów czar, Czekają na hybrydy, na torów dar. Zrównoważona turystyka? Marzenie w mgle, PKP wciąż tka swą opowieść w tle: Zakopane, Krupówki, oscypek, gazdy śpiew... A reszta krain? Cień zapomnienia zlew. Więc hybrydy w Sudety, panowie, ruszcie, Niech Karpacz z Kudową w glorii się pluszcze, Bo góry to nie tylko Tatry, Zakopane, Koleją w Sudety ruszajmy na spontanie! |
Auderman napisał/a: |
A to z jakiego forum to źródło?
Bo jak zwykle pewnie źródło krzak i nic się nie spełni z przewidywań |
Auderman napisał/a: |
A to z jakiego forum to źródło?
Bo jak zwykle pewnie źródło krzak i nic się nie spełni z przewidywań |
Krzysp1 napisał/a: |
Przypomnę, że te projekty rozkładów jazdy nie uwzględniają robót, modernizacji itp., itd a są prowadzone prace na węźle Katowickim i w Gliwicach Łabędach, które mogą wiele pozmieniać w konstrukcjach rozkładów jazdy... Od grudnia 2025 ma być wykorzystana linia przez Bytom. Tak więc narazie fajnie wstępnie to wygląda ale jak będzie już bliżej grudnia to oby co niektórych nie zmroziło |
janox79 napisał/a: |
LEGNICA
- IC CHEŁMOŃSKI Kraków Główny - Leipzig HBF - IC GALICJA Przemyśl Główny - Berlin HBF/Lehrter HBF - IC ŁUŻYCE Warszawa Wschodnia - Zgorzelec - IC MATEJKO Przemyśl Główny - Szczecin Główny - IC MEHOFFER Przemyśl Główny - Zielona Góra Główna - IC ODRA Kraków Główny - Berlin HBF/Lehrter HBF - IC SWAROŻYC Wrocław Główny - Szczecin Główny/Świnoujście/Kołobrzeg - IC WAWEL Przemyśl Główny - Berlin HBF/Lehrter HBF - TLK WOLIN Kraków Główny - Świnoujście - IC WYCZÓŁKOWSKI Przemyśl Główny - Leipzig HBF Jak dla mnie rozkład fatalny do/z Legnicy. Zabrali całoroczne Świnoujścia ![]() W zamian dając łączniki do Lipska, które będą świecić pustkami - pierwszy przyjazd do Lipska pewno ok. południa (Chełmoński meldował się w Legnicy ok. 10:00) ![]() |
falipso napisał/a: |
emele02, Tak |
Noema napisał/a: |
Legnica nadal zachowa trzy połączenia do Szczecina, w tym dwa do Świnoujścia, oraz dodatkowo do Kołobrzegu. |
Auderman napisał/a: |
Ja się zastanawiam co to jest za miejsce co się nazywa „Lehrter HBF”. Tego nawet na Google Maps nie ma. Na orm również nie ma takiej stacji co by się tak nazywała. |
Peiskretscham napisał/a: |
a te godziny odnoszą się do jakiego kierunku, proszę o objaśnienie na przykładzie UZNAMA, który tylko przez Poznań przejedzie |
ElToro89 napisał/a: |
Czy IC BALTIC EXPRESS Gdynia Główna - Praha Hl. N. od grudnia zmienia trasę? Ksiedzu na forumkolejowe.pl podaje ten pociąg dla stacji Toruń Główny, a jak wiemy w tym roku trasa Baltic Express nie przebiega przez Toruń. |
dinxles napisał/a: |
Czy ktoś coś wie o pociągach Gorzów Wlkp-Poznan spółki SKPL??? |