Cytat: |
Całe szczęście że Racibórz upadł |
eu11 napisał/a: |
Pewnie widziałeś Stadlera GTW 2/6 ale może występować jako 4/8 (jeden człon diesel drugi elektryczny także dwu systemowy) istnieje też wersja 4/12 która robi z tego szynobusa EZT,
mają od ok 80 miejsc do 250. |
dexter napisał/a: |
Szynobusy mają pojawić się w przyszłym roku. Zatem czym będą obsługianwe wznowione linie jak choćby Jelenia Góra - Lwówek Śl. -Zebrzydowa - Węgliniec czy Jelenia Góra - Zielona Góra nie mówiąc już o trasie z Sobótki do Wrocławia? |
Beatrycze napisał/a: |
Urząd marszałkowski nie jest zainteresowany tradycyjnymi składami z lokomotywą, bo te generują największe koszty, więc na wznowionych liniach na pewno pojadą wyłącznie szynobusy. Od grudnia możliwa jest tylko reaktywacja połączeń na odcinku Lwówek - Zebrzydowa, gdzie pojadą szynobusy w relacji Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa - Węgliniec - Zgorzelec.
Linię Jelenia Góra - Lubań - Węgliniec tak jak teraz obsłużą EZT-y i szynobusy. Mają być dwie pary pociągów relacji Jelenia Góra - Zielona Góra. |
Cytat: |
- Szynobus może jeździć przez 30 lat, bo dopiero po tym czasie robi się przegląd |
Cytat: |
orry z Marciszowa do Lubawki są dalej czynne, jeżdżą tam towarówki |
Cytat: |
Kilka razy jezdzilem pociągiem z Bolca jadącego do Jeleniej Gory i z PRO kolejowego miasta nikt nie jechał a skład zapełniał się od Nowgrodzca, Nwnic. |
Cytat: |
a już napewno połączenie Lubawka- Jelenia G.- Lwówek -Bolesławiec = porażka. |
Cytat: |
Skoro są połączenia JG - Bolesławiec, a w przyszłości mogą być Lubawka - JG, to chyba rozsądne jest połączenie dwóch relacji w jedną, przy racjonalnym ustawieniu obiegów szynobusów. Porażką jest dzielenie relacji, w czym twoje szefostwo z DZPR przez ostatnie lata przodo |
Cytat: |
owtarzam: organizatorem kolejowych przewozów regionalnych na Dolnym Śląsku jest Urząd Marszałkowski - te słowa jak mantrę powtarzają też twoi szefowie z DZPR, za każdym razem gdy sami coś spieprzą! |
Cytat: |
Zarząd województwa w latach 2004-2006 kupił już cztery nowe szynobusy za 9 mln zł od firmy Kolzam. |
Jedrek napisał/a: |
Beatrycze ja nie neguję waszego zaparcia w walkę o połączenia kolejowe, ale pomyślmy trzeźwo. Połączenie Lubawka- Bolesławiec to absurd. |
przemar napisał/a: |
Mając w Bolesławcu dwa szynobusy można by pomyśleć nad jakąś ofertą na trasie Lubawka - Jelenia Góra - Lwówek - Bolesławiec. To tylko kwestia ustawienia obiegów. |
Jedrek napisał/a: |
Z naszego regionu (Lwówek Śl.) ludziom bardziej potrzebne są połączenia z Węglińcem i Zgorzelcem |
Jedrek napisał/a: |
Gnanie pociągu o dodatkowe kilometry jest niporozumieniem. |
Zed napisał/a: |
Skoro są połączenia JG - Bolesławiec, a w przyszłości mogą być Lubawka - JG, to chyba rozsądne jest połączenie dwóch relacji w jedną, przy racjonalnym ustawieniu obiegów szynobusów. Porażką jest dzielenie relacji, w czym twoje szefostwo z DZPR przez ostatnie lata przodowało. |
Noema napisał/a: |
Lubin Górniczy - Międzylesie (jeździ ktoś z Lubina do Międzylesia?)
|
Noema napisał/a: |
Pociągi do kontroli
... Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego był niegospodarny. Tak wynika z najnowszego raportu ... źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska |
Cytat: |
Myślę, że po ewentualnym naprawieniu SA109 mógłby trafić do Węglińca. Spokojnie zastąpiłby składy wagonowe na odcinku Węgliniec - Zgorzelec. Na tym wyremontowanym, blisko 30 km odcinku e-30, szynobus nie ma się jak "zmęczyć" . Brak znacznych różnic w wysokości terenu oraz bardzo dobre torowisko mogą przyczynić się do dłuższej, bezawaryjnej jazdy. W innych województwach SA109 świetnie sobie radzą. |
Cytat: |
A poza tym można by wykolegować busiarzy, którzy od niedawna wożą z Ruszowa do Zgorzelca Mr. Green |
Mar-cin napisał/a: |
No tak tylko te Dolnośląskie SA109 są dość specyficzne i nie ma co ich porównywać do innych maszyn tego typu. Te dolnośląskie mają wady konstrukcyjne, a producent już nie istnieje. |
Sebcio napisał/a: |
Bo czy ktokolwiek ma dokumentacje techniczna tych pojazdow. |
morpheo napisał/a: |
Natomiast samo KD chce podobno wziąść w leasing od 6 do 8 SZT. |
szperacz napisał/a: |
Do mateuszpiszcza: te 5 ezt będzie podobnych do FLIRTA |
szperacz napisał/a: |
Nie do końca tak. Są pewne kryteria doboru, ekonomika, ergonomia itd. |
szperacz napisał/a: |
Marszałek Grzegorz Roman zapowiedziałże chce w tym roku dla KD zakupić 20 sztuk szynobusów nowych i używanych. |
tomasi.fi napisał/a: |
- zakup 5 składów elektrycznych przeznaczonych dla linii o dużych potokach podróżnych: Wrocław - Legnica, Wrocław - Żmigród i Wrocław - Oleśnica
|
Bartuś napisał/a: |
Jakoś linia opolska JEST JUŻ wyremontowana na 160 km/h i jakoś tam nowoczesne EZT mają nie jeździć |
Bartuś napisał/a: |
A co do Oławy, czy Jelcza to tym bardziej powinny tam jeździć EZT, może więcej klientów by zgarnęły... dlatego mówię... na każdej linii ustawić po trochę i na najbardziej "nabite" pociągi puszczać te EZT... |
Bartuś napisał/a: |
A co do Oławy, czy Jelcza to tym bardziej powinny tam jeździć EZT, może więcej klientów by zgarnęły... dlatego mówię... na każdej linii ustawić po trochę i na najbardziej "nabite" pociągi puszczać te EZT... |
Rev napisał/a: |
Na każdej z tych tras pociągi kursować będą co najmniej dziewięć razy na dobę, czyli nie rzadziej niż co 2 godziny. |
jaziun napisał/a: |
...Wskażcie mi chociaż jeden kraj z Unii Europejskiej, gdzie pociągi nie mają w/w cech? ... |
rob21 napisał/a: |
Czy pojawi się w głogowie za kka?????? |
Kerims napisał/a: |
Dziś do Legnicy i KD powrócił reaktywowany po naprawie awaryjnej szynobus 212M --> SA109-004. |
rob21 napisał/a: |
Czyli poczekajmy troche na drugi szynobus i male pole manewru w taborze będzie.. |
sphinx napisał/a: |
Może będą mniej awaryjne niż te kujawskie... |
szperacz napisał/a: |
Zobaczymy za pół roku, jak pierwsze wjadą do Dolnego Sląska. A tak wogóle to UMWD zamówił pojazdy które dopiero będą odbywały jazdy próbne? Na które producent dopiero wystąpi o wydanie Świadectwa dopuszcenia typu pojazdu kolejowego? Oby nie skończyło się jak z Kozłomami. Pieniadze wyrzucone w błoto. |
Jerry napisał/a: |
niedługo takie zobaczymy na dolnośląskich torach |
1762 napisał/a: |
A obsługę linii do Kamiennej Góry i dalej do Czech przejmą KD od nowego rozkładu? |
Cytat: |
zynobusy serii SA132 / SA133 / SA134 / SA135 oraz nowsze SA103 mają współczynnik awaryjności podobny jak w kiblach |
Rev napisał/a: |
Szynobus będzie rozpoczynał i kończył weekendową dniówkę we Wrocławiu (no chyba że będzie podsył do/z Legnicy). |
kriss_18 napisał/a: |
Wiadomo coś kiedy dotrą nowe szynobusy? |
EU07-469 napisał/a: |
Oczywiście Urząd Marszałkowski nie pomyślał, żeby na 311 kupić EWS EN81... Takie jeżdżą w Małopolskim. Na Szklarskiej dałyby radę, te wozy mają rozruch impulsowy, więc nie ma niebezpieczeństwa spalenia oporników rozruchowych. |
Cytat: |
88 mln przez 20-25 sztuk SA134 to 3,5 - 4,4 mln za sztukę.
88 mln przez 32 sztuki SA135 to 2,75 mln za sztukę. |
Byczek003 napisał/a: |
a Jakie to są szynobusy ? konkretnie ? |
Bonifas napisał/a: |
http://www.kwszp.info/skoki2010.html co to za szynobus stoi obok SA 134 007 na ostanim zdjęciu ? Gołym okiem widać że ma inne malowanie i trochę inny przód. Zna ktoś nr seryjny pojazdu |
Jerry napisał/a: |
To jest SA 135-003 i to nie jest żaden z nowych! |
Bonifas napisał/a: |
http://www.kwszp.info/skoki2010.html co to za szynobus stoi obok SA 134 007 na ostanim zdjęciu ? Gołym okiem widać że ma inne malowanie i trochę inny przód. Zna ktoś nr seryjny pojazdu |