INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Jak samorząd przejmuje SKM w Trójmieście

Noema - 28-03-2008, 17:53
Temat postu: Jak samorząd przejmuje SKM w Trójmieście
Przejmą Szybką Kolej Miejską

Już w poniedziałek, 31 marca, mogą zostać załatwione ostateczne formalności związane z przejęciem przez samorządy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.

Porozumienie w tej sprawie podpisali przedstawiciele centrali PKP SA oraz marszałek województwa pomorskiego. Teraz nadeszła pora na decyzję zarządu SKM.

- Bardzo możliwe, że termin ten zostanie dotrzymany - powiedział Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. - Treść porozumienia konsultujemy z Radą Pracowników SKM. Jest jeszcze kilka spraw do wyjaśnienia. Chodzi o czas użytkowania linii nr 250. W grudniu 2002 roku SKM uzyskała jurysdykcję nad tą linią na 30 lat. Załoga chce wiedzieć, co się zmieni. Zapewniam, że nikt - ani pracownicy naszej firmy, ani zarząd - nie jest przeciwny usamorządowieniu SKM.

Po zawarciu porozumienia SKM ma się stać także właścicielką zajezdni pociągów w Gdyni Cisowej. Nastąpi to po przekazaniu tej nieruchomości przez centralę PKP SA.

- Następnym krokiem będzie formalne przejęcie SKM, na przykład przez odkupienie udziałów od PKP SA - mówi Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Można to zrobić od razu, ale wówczas trzeba by wyłożyć nawet kilkadziesiąt milionów złotych albo stopniowo przy zaangażowaniu finansowym gmin, zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacynym Zatoki Gdańskiej.
Z Szybkiej Kolei Miejskiej korzystają gminy od Tczewa do Wejherowa.

Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki
gumis - 28-03-2008, 19:39
Temat postu:
Kolejna enklawa na kolejowym oceanie. Jak już ugryziono kawałek z tego toru ( np ARRIVA ) to kolejni zbudowani układami rozwalą to wszystko do reszty.
SKM najpierw za pomocą układów zagwarantował sobie, że PR nie ma prawa poruszać się od Słupska w stronę 3miasta a teraz "wypnie się" i weźmie wszystko.
Przy tak bogatym samorządzie i lobby kolejowej sitwy źle to wróży ościennym województwom.
matador - 28-03-2008, 21:48
Temat postu:
Szanowny Kolego "gumiś", co prawda jest to forum niezalezne i można pisać własne przemyślenia niemniej jednak jak nie masz o czymś pojęcia lub wiedzy to prosze nie wypowiadaj sie w tym temacie.
To SKM zostało zmuszone do zaprzestania obsługi na rentownym kierunku (Malbork), i podjęcia pracy na kierunku Słupskim, gdzie PR mimo pełnej dotacji przynosiło straty. Obecnie też zwróć uwagę co napisała Noema - tylko SKM jeszcze nie podpisał porozumienia. Nie jest ono takie kolorowe skoro się wahają. Powinieneś chyba najpierw spróbować sam dojść do prawdy i się nią później podzielić, a nie powtarzać nudne stereotypy i plotki.
Pozdrawiam.
dart126 - 28-03-2008, 22:39
Temat postu:
W tekscie ktory przedstawila Noema jest tylko czesc prawdy a "gumis" wszystko pokrecil(na czyj uzytek).PR wykopal SKM z kierunku Ilawa,Elblag,Pelplin przy udziale pana Manikowskiego desantowca z PR-u wramach tzw.Umowy Konsorcyjnej-kop out.Teraz uklad marszalkowsko-wachowski kombinuje odebrac linie 250 na ktora SKM ma umowe z 2002r na 30 lat i posadzic kolesi aby doili SKM za pomoca stawek dostepu do lini 250.Pomysl nienowy,swego czasu posel Rozanski skladal petycje i zabiegal o te linie dla PLK a teraz dla kogo?Odebranie jurysdykcji nad linia 250 spowoduje podwyzke cen biletow co na reke jest dla Urzedu Marszalkowskiego ktory naciska od lat w tym temacie .Czytelne jest jedno,namieszac ,odebrac,sklocic,wsadzic swoich kolesi na stolki.Kraza juz nazwiska przyjaciol Pana Struka.Czy wydzielona para torow lini 250 nie moze nalezec do SKM.?
matador - 29-03-2008, 00:13
Temat postu:
Noema pisze "Porozumienie w tej sprawie podpisali przedstawiciele centrali PKP SA oraz marszałek województwa pomorskiego. Teraz nadeszła pora na decyzję zarządu SKM. "
W mojej ocenie jak Zarząd SKM podpisze to porozumienie to załoga powinna zastosować taczki. Jak nie podpisze to układ, o którym pisze dart126, "posunie" cały zarząd. Najgorsze jest to, że straci załoga SKM, a przede wszystkim społeczeństwo trójmiasta.
Krycha - 29-03-2008, 09:19
Temat postu:
Z wielką uwagą przeczytałam wasze wypowiedzi i przyznam się, że niewiele z tego rozumiem. Czy ktoś może mnie oświecić? Chętnie zajmę się tą sprawą, bo czuję jakiś przekręt, ale potrzebuję informacji. Proszę pisać na mój adres e-mail lub PW. Wszystkim zapewniam dyskrecję i anonimowość.

Jeśli dobrze zrozumiałam to beton PKP chce sprzedać samorządom udziały PKP SKM, ale bez linii 250, która miałaby wrócić pod zarząd PKP PLK. Czy tak?
O jaki układ marszałkowsko-wachowski chodzi? Jakie jest stanowisko członków zarządu i rady nadzorczej PKP SKM? Co na to załoga spółki? Co z tym porozumieniem, jaka jest jego treść i czego ono konkretnie dotyczy? Kto i co chce ugrać? Proszę o wszelkie info.

Dostałam już cynk, że pewien układ szykuje wielki przekręt. Jeśli zajdzie potrzeba to mogę nagłośnić ewentualną aferę w trójmiejskich mediach! Czekam na maile.

----

Podaję za BIP: http://www.skm.pkp.pl/bip/ (informacje mogą być nieaktualne!)

Struktura własnościowa spółki PKP SKM w Trójmieście (?):

1. 54 640 udziałów (84,6%) po 500 zł każdy posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów,
2. 1 966 udziałów (3,0%) po 500 zł każdy posiada PKP S.A. z siedzibą w Warszawie,
3. 8 000 udziałów (12,4%) po 500 zł każdy posiada Województwo Pomorskie.

Zarząd spółki (skład aktualny):

* Prezes Zarządu - mgr Andrzej Osipów,
* Członek Zarządu - Dyrektor ds. Finansów i Ekonomiki - dr Piotr Małolepszy,
* Członek Zarządu - Dyrektor ds. Przewozów - mgr Maciej Lignowski.

Rada nadzorcza spółki (?):

* Lucyna Roszyk - Przewodnicząca Rady Nadzorczej
* Janusz Krynicki - Członek Rady Nadzorczej
* Grzegorz Borowiec - Członek Rady Nadzorczej
* Jerzy Góra - Członek Rady Nadzorczej
* Marek Chacuk - Członek Rady Nadzorczej
* Edward Hering - Członek Rady Nadzorczej
* Krzysztof Ciećka - Członek Rady Nadzorczej

Z tego co wiem, jedna osoba właśnie zrezygnowała z funkcji członka rady nadzorczej. Osipów i Lignowski z zarządu to ludzie Wacha i Mamińskiego. Roszyk i Krynicki z rady nadzorczej reprezentują centralę PKP S.A., Borowiec - Skarb Państwa, Góra - Urząd Marszałkowski, Hering, Chacuk i Ciećka reprezentują załogę PKP SKM (?).

Na mojego nosa jedną z głównych postaci "dramatu" może być Janusz Krynicki z Biura Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji PKP S.A., który swego czasu bardzo kręcił gdy poruszano kwestię prywatyzacji PKP CARGO.
fury - 29-03-2008, 14:18
Temat postu:
Na mojego nosa jedną z głównych postaci jest Grzegorz Borowiec. Oto jego oficjalny życiorys ze strony
Ministerstwa Skarbu Państwa :

Grzegorz Borowiec
Dyrektor Generalny

Urodzony 12 marca 1963 r. w Busku – Zdrój.

Absolwent:

* Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Zarządzania - 2002 r.
* Master of Business Administration - Uniwersytet Warszawski / University of Illinois - 2002 r.
* Krajowej Szkoły Administracji Publicznej - 1997 r.
* Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, Wydział Nawigacji - 1987 r.

Mianowany urzędnik służby cywilnej.

W latach 1987 – 1994 – pracował jako oficer pokładowy dla armatorów polskich i zagranicznych we flocie handlowej.

Od kwietnia 1997 do czerwca 1998 r. Zastępca Dyrektora Biura ds. Nieodpłatnego Udostępniania Akcji Uprawnionym Pracownikom w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Głównym zadaniem Biura było przygotowywanie i przeprowadzanie procesu nieodpłatnego udostępniania akcji uprawnionym pracownikom kilkuset sprywatyzowanych firm.

W latach 1998 – 2001 – Dyrektor Generalny w Urzędzie Regulacji Energetyki.

Od sierpnia 2001 r. był Dyrektorem Departamentu Finansów Resortu w Ministerstwie Finansów. Do głównych zadań należało planowanie i nadzór nad realizacją budżetu Ministerstwa Finansów i jednostek podległych m.in. nadzór nad realizacją wydatków na inwestycje budowlane oraz organizacja systemu zamówień publicznych

Członek Rady Nadzorczej WSK “Rzeszów” (1998 r.) oraz PKP SKM Szybka Kolej Miejska w Trójmieście (od 2002 r. )

Odbył staże krajowe i zagraniczne.

Ukończył szereg kursów i szkoleń zakończonych uzyskaniem certyfikatów m.in. Certyfikat Audytora Wewnętrznego ( 2005 r.), Certyfikat bezpieczeństwa NATO (NATO secret - 2002 r.) , kurs z zakresu reformy instytucjonalnej i ekonomicznej sektora energetycznego (Power Sektor Reform – USAID, USA – 1999 r. ) oraz szkolenie z zakresu zarządzania projektami (PRINCE2 – 2006 r.),

Biegle włada językiem angielskim.

Od 12 grudnia 2007 roku Dyrektor Generalny Ministerstwa Skarbu Państwa.

Ps:
Borowiec został członkiem rady nadzorczej PKP SKM w 2002 roku, gdy był Dyrektorem Departamentu w Ministerstwie Finansów. Jego nazwisko wymieniono w protokóle NIK z kontroli informatyzacji Służby Celnej. Był wtedy pełniącym obowiązki dyrektora. Nawiasem mówiąc - ciekawa kariera, od oficera pokładowego po generalnego dyrektora w Ministerstwie Skarbu Państwa.
dart126 - 29-03-2008, 17:18
Temat postu:
Tak glowna postac ale ze wzgledu na zlozona rezygnacje z udzialu w radzie nadzorczej SKM,powstal pat,3 na 3.Czyzby czul ze chca wpuscic w "maliny"
Krycha - 29-03-2008, 18:45
Temat postu:
Dziękuję za szybką reakcję i za wszystkie maile. Wstępnie zgłębiłam temat i oto jak przedstawia się sytuacja z przejęciem przez samorząd spółki PKP SKM w Trójmieście.

Najpierw jednak istotne kwestie formalne. Otóż należy mieć na uwadze, że funkcję właścicielską spółki PKP SKM pełnią:

* PKP S.A. (87,61%), z czego:
- 3,04% to udział PKP S.A. w kapitale zakładowym spółki,
- 84,57% to udziały Skarbu Państwa użytkowane/przewłaszczone przez PKP S.A.
* Urząd Marszałkowski w Gdańsku (12,39%).

Przedmiotem działalności spółki PKP SKM są regionalne kolejowe przewozy pasażerskie oraz zarządzanie linią 250 Gdańsk Główny - Rumia.

Aktualny skład rady nadzorczej PKP SKM (istotne w sprawie!):
1. Lucyna Roszyk - przedstawiciel PKP S.A. (dyrektor Biura Zarządu)
2. Janusz Krynicki - przedstawiciel PKP S.A. (Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Prywatyzacji)
3. Jerzy Góra - przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku
4. Marek Chacuk - przedstawiciel załogi PKP SKM
5. Edward Hering - przedstawiciel załogi PKP SKM
6. Krzysztof Ciećka - przedstawiciel załogi PKP SKM

Odnośnie K. Ciećki to sprawa jest dziwna. Występuje jako członek (przedstawiciel) załogi PKP SKM, choć faktycznie jest wiceszefem Związku Zawodowego Maszynistów w Szczecinie. Ponoć jest lubiany przez maszynistów. Osoba wpływowa, pertraktował ze związkami w momencie wywalenia prezesa Segenia z SKM i groźbie strajku.

A teraz krótko o co chodzi z przejęciem PKP SKM. Jest to przejęcie 2-etapowe:
* I etap - objęcie linii 250 (infrastruktury)
* II etap - objęcie udziałów w PKP SKM Sp. z o.o.

Na razie rozmawiamy o etapie I, czyli o tym kto faktycznie będzie zarządzać linią 250. Etap II to na razie pieśń przyszłości, ze względu na opór PKP S.A. wyrażany ustami prezesa Osipowa, ale i czasem oficjalnie przez PKP, np. przez rzecznika Michała Wrzoska.

Jaki sens ma etap I? Nie chodzi o przekazanie linii 250 do PKP PLK, bynajmniej. Chodzi o posiadanie bata na PKP SKM, tak aby Urząd Marszałkowski mógł swobodnie przeprowadzić przetarg na obsługę Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście (ważne - UM nie utożsamia PKP SKM z Szybką Koleją Miejską; każdy może tę linię obsługiwać - nawet PKP PR) i wymóc na PKP SKM niższą dotację.

Czy II etap to zagrożenie dla firmy? Jeśli uda się przekonać Ministerstwo Infrastruktury, że przepisy z nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji (...) PKP blokujące podział PKP PR są błędne, to woj. pomorskie na bazie PKP SKM i majątku przejętego po likwidacji pomorskiego zakładu PR będzie chciało zbudować swoją wersję Kolei Mazowieckich.

A jacy to "koledzy" marszałka Struka dybią na PKP SKM? Ci sami, których Osipów (i "Solidarność" z SKM) zmusił swoim stylem zarządzania firmą do odejścia z niej do samorządów i firm prywatnych. I tu cofnijmy się wstecz...

Andrzej Osipów prezesem PKP SKM jest od 13 czerwca 2006 r. - zastąpił odwołanego Mikołaja Segenia. Roszady na tym stanowisku o mało nie doprowadziły do strajku w PKP SKM (temat swego czasu szeroko komentowany na naszym Forum), ponieważ załoga nie chciała nowego prezesa przywiezionego w teczce i stanęła w obronie poprzedniego prezesa M. Segenia. Po burzliwych naradach ze związkami zawodowymi w końcu udało się wcisnąć Osipowa na stołek prezesa PKP SKM.

Do niedawna wszelkie obsady personalne w trójmiejskiej PKP odbywały się z "namaszczenia" Wojciecha Lipińskiego - była szara eminencja w PKP (CARGO), do stycznia br. przewodniczący Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "Solidarność" w Gdańsku. To właśnie przede wszystkim Lipińskiemu prezes Osipów zawdzięcza obecny stołek. Podobnie jak inny członek zarządu PKP SKM - Maciej Lignowski, który uważany jest za wysłannika Mamińskiego z Natury Tour. Lignowski, jak twierdzą wtajemniczeni, "wyprowadza" pieniądze z PKP SKM na potrzeby Natury Tour organizując raz za razem tzw. imprezy integracyjne.

Andrzej Osipów to człowiek, który wszędzie widzi szatany i spiski, z tego względu niektórzy musieli odejść z PKP SKM. Z nastaniem prezesa Osipowa w spółce zapanowała atmosfera zamordyzmu, podejrzliwości, szczucia jeden na drugiego. Był przypadek gdy jeden z pracowników marketingu w SKM napisał na jednym forum "durnie z PR Gdynia". Wszczęto dochodzenie służbowe na wniosek władz PKP PR, chłopak skorzystał ze służbowego komputera i nie powinien nazywać durniami "przyjaciół" Osipowa z PR Gdynia.

Wróćmy do linii 250.

Dnia 26 marca br. odbyło się posiedzenie rady nadzorczej PKP SKM, podczas której miała zapaść decyzja o odwołaniu z funkcji członka zarządu Piotra Małolepszego, który jako jedyny nie wyraża zgody na oddanie jurysdykcji nad linią 250. Czyli de facto nie wypełnia woli prezesa PKP S.A. i marszałka Struka. Do głosowania nad odwołaniem Małolepszego jednak nie doszło, ponieważ Grzegorz Borowiec (przedstawiciel Skarbu Państwa), jeden z członków 7-osobowej rady nadzorczej złożył rezygnację. Obecnie w radzie nadzorczej jest sześć osób i głosy rozkładają się po połowie, tzn. trzech członków rady (Lucyna Roszyk, Janusz Krynicki, Jerzy Góra) jest za odwołaniem Małolepszego, a trzech (Marek Chacuk, Edward Hering, Krzysztof Ciećka) jest przeciw. Sytuacja patowa, ale do czasu... Teraz wszystko jest w rękach przyszłego przedstawiciela Skarbu Państwa, który w radzie nadzorczej PKP SKM zastąpi Borowca.

Spadochroniarzom Osipowi i Lignowskiemu jest to na rękę, choć jeden na drugiego podejrzliwie patrzy. Obaj panowie odbywają tajne spotkania z decydentami, tak ze strony marszałka, jak i PKP S.A. oraz związków zawodowych. Osipów i Lignowski pilnują wyłącznie swoich stołków i zrobią wszystko co każe im Wach i Mamiński oraz Kozłowski.

Ale do rzeczy... "Dziennik Bałtycki" napisał:

Już w poniedziałek, 31 marca, mogą zostać załatwione ostateczne formalności związane z przejęciem przez samorządy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.
Porozumienie w tej sprawie podpisali przedstawiciele centrali PKP SA oraz marszałek województwa pomorskiego. Teraz nadeszła pora na decyzję zarządu SKM.
- Bardzo możliwe, że termin ten zostanie dotrzymany - powiedział Andrzej Osipów, prezes zarządu PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. - Treść porozumienia konsultujemy z Radą Pracowników SKM. Jest jeszcze kilka spraw do wyjaśnienia. Chodzi o czas użytkowania linii nr 250. W grudniu 2002 roku SKM uzyskała jurysdykcję nad tą linią na 30 lat. Załoga chce wiedzieć, co się zmieni.


Umowa jeszcze nie została podpisana przez zarząd PKP SKM, ponieważ załoga spółki grozi strajkiem! Stosowne pismo jest w załączniku.
Stronami w umowie są: zarząd PKP S.A. (Andrzej Wach i Paweł Olczyk), Urząd Marszałkowski w Gdańsku (marszałkowie: Jan Kozłowski, Mieczysław Struk) oraz zarząd PKP SKM (Andrzej Osipów, Maciej Lignowski, Piotr Małolepszy).

Obecnie obowiązuje Umowa D55. Konkretnie jest to "Umowa oddania do odpłatnego korzystania linii kolejowej oraz innych nieruchomości niezbędnych do zarządzania linią kolejową" zawarta dnia 30 grudnia 2002 r.w Warszawie na podstawie art.17 ust.5, w związku z art.78a ust.2 Ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP (DZ.U.Nr 84, poz 948 z późn.zm.) - sporządzona w 4 egzemplarzach, liczy 13 stron plus 2 załączniki.
Ze strony PKP S.A. umowę podpisali ówcześni członkowie zarządu Janusz Lach i Bogdan Waligórski, ze strony PKP SKM ówczesny prezes Mikołaj Segeń i Piotr Małolepszy.
Art.78a tej umowy wyjaśnia prawie wszystko co do kwestii przewozów kolejowych i zarządzania liniami kolejowymi o znaczeniu lokalnym, gdyż jest to uzasadnione ważnym interesem społecznym lub gospodarczym.

Na straży interesu PKP SKM stoi wiceprezes Piotr Małolepszy. Sprzeciwia się on zrzeczeniu przez PKP SKM praw do zarządzania linią 250. A właśnie taki zapis (o zniesieniu jurysdykcji) przewiduje nowa sporna umowa, bo oto w nowym porozumieniu jest niekorzystny punkt, z treści którego wynika, że obowiązki zarządcy infrastruktury kolejowej w odniesieniu do linii kolejowej 250 mogą zostać powierzone na mocy odrębnej umowy innemu niż PKP SKM podmiotowi zewnętrznemu !!!
W dalszej części (pkt 5,5.1) następuje "oświadczenie PKP SKM" oraz "zrzeczenie się roszczeń" - "SKM nie będzie miała żadnych roszczeń o aport składników majątkowych w postaci linii 250 i innych nieruchomości z nią związanych".

Jedyną osobą, która przeszkadza w tym przekręcie jest Piotr Małolepszy - jedyny członek zarządu PKP SKM, którego akceptuje i popiera załoga spółki, dookoptowany do zarządu na mocy protestu załogi w czerwcu 2006 roku. Małolepszy przeszkadza marszałkowi co zakrawa na ironię, albowiem porozumienie z 14.06.2006 r. stanowi w pkt 1:
Skład Zarządu PKP SKM Sp. z o.o., z dniem 14 czerwca 2006 roku zostaje poszerzony przez powołanie Pana Piotra Małolepszego dotychczasowego Członka Zarządu PKP SKM Sp. z o.o zgłoszonego przez Samorząd Województwa Pomorskiego, reprezentowany przez Zarząd Województwa Pomorskiego. Za Samorząd podpisał Eugeniusz Manikowski, szara eminencja ("pochodzi" z PKP PR).

Zaskakujący jest fakt, że przed jak i w czasie posiedzenia rady nadzorczej PKP SKM dnia 26.03.2008 r. (przypominam: nieudana próba odwołania Małolepszego) krążyło nazwisko Zbigniewa Labudy - wicedyrektora Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. Labuda znany jest forumowiczom jako "Turecki kurier z PR Gdynia".
W tej sprawie Labuda to wielka zagadka, jednak w przypadku przejęcia przez samorząd PR i SKM wszystko jest możliwe. Labuda ma przetarte ścieżki, układy, mocne plecy... Ten wątek postaram się bardziej zgłębić - być może ma to związek z tym, że panowie Engelhardt i Wach skłaniają się ku rozwiązaniu, by SKM usamorządowić "w pakiecie" z przekazaniem samorządowi Pomorskiego Zakładu PKP Przewozy Regionalne.

Komu zależy na przejęciu zarządu nad linią kolejową 250, by trzepać sporą kasę na jej udostępnianiu dotychczasowemu zarządcy - spółce PKP SKM i/lub ewentualnie innemu przewoźnikowi w przyszłości?

Międzyzwiązkowy Zakładowy Komitet Strajkowy w PKP SKM wysłał do wszystkich decydentów stosowne pismo:
Mulligan - 29-03-2008, 19:37
Temat postu:
Coś mi się wydaje, że ktoś chce tu znowu nakręcic niezłe lody, w których nic nie będzie jasne. Albo jest jedna spółka, która utrzymuje swoją linię i przewozy (coś na wzór metra) albo plk zarządza linią i wpuszczamy tam zwycięzcę przetargu. Oczywiście przewozy aglomeracyjne i ich specyfika lepij czują się w tym pierwszym modelu, który zresztą w Trójmieście się sprawdza. No ale jak jest dobrze to trzeba wszystko rozpieprzyc Smile
matador - 30-03-2008, 00:57
Temat postu:
Czy w SKM-ce działa Solidarność, bo jeśli tak to czemu nie podpisali się pod pismem?
I druga sprawa, Krycha nie ten Labuda.
kostucha - 30-03-2008, 02:48
Temat postu:
Fragment spornego porozumienia"

"5. OŚWIADCZENIE SKM
5.1 Zrzeczenie się roszczeń
SKM oświadcza, że w związku z:
(i) planowanym zawarciem przez PKP i Samorząd Umowy Użytkowania Linii Kolejowej,
(ii) planowanym podwyższeniem kapitału zakładowego SKM, o którym mowa w pkt 3.1,
(iii) określonym w Umowie Użytkowania Linii Kolejowej obowiązkiem Samorządu do podjęcia inwestycji kolejowych na Linii, jak również
(iv) wyrażonym przez Wspólników zamiarem podjęcia kroków zmierzających do wspierania dalszego rozwoju SKM,
SKM zrzeka się niniejszym wobec PKP wszelkich roszczeń o wniesienie przez PKP do SKM w formie wkładu niepieniężnego Linii Kolejowej na zasadach i warunkach określonych w art. 17 ust. 5 w zw. z art. 78a ust. 2 Ustawy o PKP, a także oświadcza, że nie będzie podnosić powyższych roszczeń na podstawie Umowy D55 ani w związku z jakąkolwiek inną podstawą prawną. Powyższe oświadczenie wejdzie w życie po uzyskaniu wymaganych zgód organów spółki SKM oraz pod warunkiem ostatecznego zawarcia pomiędzy PKP a Samorządem umowy użytkowania Linii Kolejowej oraz porozumienia rozwiązującego umowę D55 albo aneksu do umowy D55 o którym mowa w pkt. 6.3 Porozumienia.
5.2 Akceptacja Umowy Użytkowania Linii Kolejowej
Równocześnie SKM oświadcza, że przyjmuje do wiadomości, iż Wspólnicy zamierzają zawrzeć Umowę Użytkowania Linii Kolejowej i uznaje, iż zawarcie Umowy Użytkowania Linii Kolejowej nie będzie stanowić naruszenia postanowień Umowy D55. W szczególności SKM przyjmuje do wiadomości, że PKP będzie dysponować przestrzenią nad i pod powierzchnią Linii Kolejowej w celach komercyjnych oraz oświadcza, że nie będzie to naruszać postanowień Umowy D55."
matador - 30-03-2008, 09:39
Temat postu:
Bang
gumis napisał/a:
Kolejna enklawa na kolejowym oceanie. Jak już ugryziono kawałek z tego toru ( np ARRIVA ) to kolejni zbudowani układami rozwalą to wszystko do reszty.
SKM najpierw za pomocą układów zagwarantował sobie, że PR nie ma prawa poruszać się od Słupska w stronę 3miasta a teraz "wypnie się" i weźmie wszystko.
Przy tak bogatym samorządzie i lobby kolejowej sitwy źle to wróży ościennym województwom.
Młot

I co na to powiesz Gumiś? Potwierdza to, że treść Twojego wpisu powstała tylko w Twojej wyobraźni, już dart 126 pyta "na czyj użytek?"
mediator - 30-03-2008, 11:14
Temat postu:
podpisanie porozumienia przez zarząd PKP SKM to taki strzał w kolano, ale znajdzie się dwóch takich co podpiszą. Znamienne jest tu podejście PKP S.A. - wszystko oddawać jak leci, jak trzeba to odwołać tego czy tamtego i po problemie. Tak odbywa się "usamorządowianie"
Krycha - 30-03-2008, 17:07
Temat postu:
matador napisał/a:
Czy w SKM-ce działa Solidarność, bo jeśli tak to czemu nie podpisali się pod pismem?
I druga sprawa, Krycha nie ten Labuda.

Solidarność z SKM trzyma z prezesem Osipowem i jego kliką - to przecież logiczne. O "S"przedajnych związkowcach z PKP można poczytać na forum w innych wątkach - SKM nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem.

Co do Labudy, dostałam informację, że chodzi jednak o Z.Labudę - to by mnie nie zdziwiło, bo on wszędzie się pcha! Postaram się jednak to sprawdzić, bo nie wykluczam zbieżności nazwisk - wszak Labudów jest na Pomorzu jak przysłowiowych psów.
gumis - 31-03-2008, 08:48
Temat postu:
Mój post nie powstał na niczyje zamówienie ani nikt mnie nie inspirował przy jego pisaniu.
Wiem tylko jedno - jak coś nie jest jawne to znaczy, że może być "nieczyste".
Wiele tu napisano o równorzędnym dostępie do torów- równej konkurencji itp podobnych sprawach.
Moja spółka wiele razy dawała dowody na to, że układy i wymuszenia są ważniejsze niż gra rynkowa.
Tym bardziej dziwi mnie stanowisko co poniektórych o stawianiu SKM w uprzywilejowanej sytuacji na terenie działania PKP. Każdą umowę można renegocjować albo nawet jednostronnie zerwać więc nie widzę z tym problemu ale to w końcu nie moje zmartwienie tylko władz SKM. Ja stoję na stanowisku, że gra rynkowa i dostęp do infrastruktury mają być ściśle określone i bez żadnej dyskryminacji i układów. Ekonomia i tylko i wyłącznie ekonomia no może delikatnie okraszona potrzebami społecznymi.
To co się dzieje w samym 3mieście mnie w zasadzie nie interesuje bo zapomniałem kiedy tam jeździłem i jeździć już nie będę ale to co działo się na styku PR i SKM w Słupsku przypominało dom wariatów. Guzik mnie to obchodzi kto kogo zmusił do czego ale zakaz wjazdu PR od Słupska w stronę 3miasta pachniał głupotą. Wyłączność?Układy?
A może zarówno z jednej jak i drugiej strony olewanie klienta?
Zwykły podróżny nie jest zorientowany w podziałach kolei i nazywa to po prostu kolejową rzeczywistością czyli w skrócie "burdelem"! Więc może warto na to wszystko spojrzeć okiem klienta a nie przez pryzmat "kasy"- no oczywiście mam na myśli tą otrzymywaną przez decydentów na swoje konta.
Z tych postów co napisano wnioskuję, że reprezentant załogi w radzie nadzorczej jakoś też nie ma nic przeciwko a jest to przedstawiciel jedynie słusznego związku czyli "miętus".Chętnie bym przeczytał jego stanowisko w jakiejś tubie propagandowej np "Głosie Maszynisty".
Wojtek - 31-03-2008, 09:14
Temat postu:
http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8193

Związkowcy trójmiejskiej SKM: Zostawcie Małolepszego!

Międzyzwiązkowy Zakładowy Komitet Strajkowy PKP SKM w Trójmieście zaprotestował przeciwko planowanemu kształtowi porozumienia zarządu SKM z samorządem województwa pomorskiego. Związkowcy wystąpili także w obronie członka zarządu spółki, Piotr Małolepszego, którego próbowano odwołać z zajmowanego stanowiska.

http://rynek-kolejowy.pl/images/upload/obraz(465).jpg
http://rynek-kolejowy.pl/images/upload/obraz2(30).jpg

źródło: Rynek Kolejowy
mediator - 31-03-2008, 12:32
Temat postu:
gumiś - czytaj ze zrozumieniem, bo można odnieść wrażenie, że tłuczesz potem bez zastanowienia posty wyłącznie po to, żeby komuś dogryźć. Bez ładu i składu.
Przecież czarno na białym jest napisane, że wszystkie (niemal, brakuje tylko podpisu "S"...) organizacje pracowników SKM nie zgadzają się na podpisanie porozumienia, które jest niekorzystne dla spółki. Związki stanęły ponadto w obronie p. Małolepszego, którego próbowano odwołać bo stoi na straży umowy z 2002 r., co wzbudziło sprzeciw przedstawicieli załogi w radzie nadzorczej SKM.
matador - 31-03-2008, 12:33
Temat postu:
Szanowny Gumisiu, lub jeśli wolisz wg linku który reklamujesz na końcu swoich postów Szczepanie Jonko, bezspornym jest fakt, że albo jesteś członkiem, albo sympatykiem Związku Zawodowego Maszynistów w Szczecinie. W związku z powyższym mam do ciebie wielką prośbę byś na tym forum:
1. Przestał pisać tendencyjnie, ziejąc nienawiścią do innego związku tylko dlatego, że w nim się nie sprawdziłeś.
2. Maszyniści z Białogardu przestali obsługiwać POBRZEŻE, nie z winy związkowców.
3. Zmiana obsługi odcinku Słupsk – Trójmiasto – Malbork wynikła z tytułu podpisania umowy o konsorcjum PR z SKM, gdyż wg PKP S.A. w jednym województwie jako właściciel nie mógł pozwolić na startowanie w przetargu dwóch swoich przewoźników. I to władza PR zdecydowała kto ma gdzie jeździć.
4. Frekwencja podróżnych na odcinku Słupsk – Trójmiasto wyraźnie pokazuje, że „Klient” zdecydowanie woli SKM od PR (ale piszesz, że już tam nie jeździsz, więc mogłeś nie zauważyć).
5. Na koniec ważna uwaga, to forum jest formą dyskusji, a nie miejscem tendencyjnego walenia w obrany cel. Mam wrażenie, że poprzedzające posty czytasz pobieżnie, albo ich normalnie nie rozumiesz. W ostatnim zdaniu piszesz:

gumis napisał/a:
Z tych postów co napisano wnioskuję, że reprezentant załogi w radzie nadzorczej jakoś też nie ma nic przeciwko a jest to przedstawiciel jedynie słusznego związku czyli "miętus".Chętnie bym przeczytał jego stanowisko w jakiejś tubie propagandowej np "Głosie Maszynisty".


A przecież dart126 29.03.2008 o godz. 17.18 pisał:

dart126 napisał/a:
Tak glowna postac ale ze wzgledu na zlozona rezygnacje z udzialu w radzie nadzorczej SKM,powstal pat,3 na 3.Czyzby czul ze chca wpuscic w "maliny"


oraz Krycha 29.03.2008 o godz. 18.45 pisała:

Krycha napisał/a:
Dnia 26 marca br. odbyło się posiedzenie rady nadzorczej PKP SKM, podczas której miała zapaść decyzja o odwołaniu z funkcji członka zarządu Piotra Małolepszego, który jako jedyny nie wyraża zgody na oddanie jurysdykcji nad linią 250. Czyli de facto nie wypełnia woli prezesa PKP S.A. i marszałka Struka. Do głosowania nad odwołaniem Małolepszego jednak nie doszło, ponieważ Grzegorz Borowiec (przedstawiciel Skarbu Państwa), jeden z członków 7-osobowej rady nadzorczej złożył rezygnację. Obecnie w radzie nadzorczej jest sześć osób i głosy rozkładają się po połowie, tzn. trzech członków rady (Lucyna Roszyk, Janusz Krynicki, Jerzy Góra) jest za odwołaniem Małolepszego, a trzech (Marek Chacuk, Edward Hering, Krzysztof Ciećka) jest przeciw. Sytuacja patowa, ale do czasu... Teraz wszystko jest w rękach przyszłego przedstawiciela Skarbu Państwa, który w radzie nadzorczej PKP SKM zastąpi Borowca.


więc czytając „tubę propagandową Głos Maszynisty” pewnie też nie wiele zrozumiesz.
dart126 - 31-03-2008, 18:06
Temat postu:
Gumis,ciezki przypadek ale trudno.
W radzie nadzorczej nie ma przedstawiciela "mietusa",jeden jest ZZ"Cisowa" drugi z ZZK a trzeci na mocy porozumienia z 2006 przedstawiciel PKP SA.jest to Pan Ciecka.W burdelu jest porzadek.Kop out nastapil w wyniku skoku na "rzekoma kase na kierunku Elblag,Ilawa,Pelplin"tam gdzie wczesniej byla SKM.Wszysto jest opisane w poprzednich postach.Klania sie znajomosc Ustawy,Dz.U.Nr.84,poz.948 z dnia 8 wrzesnia 2000r.Art 78a.
Jezeli Cie nie interesuje co dzieje sie w 3miescie to pisz na Berdyczow.Przewozy wiaza sie z potrzebami spolecznymi a pasazer nie jest "okrasa"Na styku PR i SKM w Slupsku nie bylo domu wariatow ale umowa konsorcyjna .Klania sie znajomosc gry rynkowej,ekonomi transportu i Szacunku dla spoleczenstwa
czarny - 03-04-2008, 15:51
Temat postu:
Pozdrawiam wszystkich, których interesuje wątek i los PKP SKM w Trójmieście.

Niestety, niestety, niestety...

Nie tego spodziewaliśmy się po jesiennych wyborach do Parlamentu.

Miłościwie panujący w SKM "ASTERIX" (kandydat do tytułu "BETON ROKU"), już kolejny raz podejmuje ryzyko przepoczwarzenia się z poddaniczo oddanego giermka PIS-u, próbuje wczłapać się na "Platformę", czarując swoim fałszywym uśmiechem kolejną ekipę.

Jeśli chodzi o mnie, wisi mi to gdzie i komu "robi dobrze" "ASTERIX", natomiast dziwię się i to bardzo, że w Naszym Ukochanym Kraju nad Wisłą są jeszcze ludzie (i to wykrztałciuchy wg L. Dorna), którzy chcą słuchać i wspierają tego wyrafinowanego w swych podłych działaniach "gada politycznego" (kameleon to gad jest przecież)

Niestety głównie "ASTERIXOWI", Pan dr Piotr Małolepszy zawdzięcza "czarna polewkę", jaką próbowano mu podać i to wcale nie jak informują oficjalne komunikaty od Marszałka Województwa Pomorskiego, lecz od innego nominowanego do tytułu "BETON ROKU" - Andrzeja Wacha z Warszawy.

Z dobrze poinformowanych źródeł płyną informacje, że ciągle nic niewiedzący, życiowy nieudacznik "ASTERIX", gdziekolwiek się pojawi robi "złą krew" Małolepszemu i nie tylko Jemu. Pana Małolepszego na tym forum, proszę o wytężenie czujności i szczerą (o ile to w ogóle jest możliwe z tym pospolitym krętaczem Osipówem) rozmowę.

W załodze SKM narasta złość, rozgoryczenie i frustracja, ponieważ zdeklarowanego od wielu już lat zwolennika usamorządowienia - Małolepszego, manipulując Marszałkami Województwa Pomorskiego, PKP stara się za wszelką cenę usunąć z SKM.

Panie Marszałku Struk.
Panie Marszałku Kozłowski.
Rozmawiajcie z pracownikami SKM i nie dajcie się zmanipulować, jestem przekonany ze kiedyś wspólnie będziecie świętować sukces, którym będzie usamorządowienie SKM.

Póki, co "ASTERIX" może dalej bezkarnie robić zła robotę dla SKM. Jak już wiadomo, Dziennik Bałtycki wypuścił dzisiaj artykuł naszpikowany kłamstwami. I znów zamiast pracować dla dobra mieszkańców Pomorza trzeba będzie zająć się prostowaniem i wyjaśnianiem fałszywych informacji, które burzą spokój na linii UM - SKM, a które pojawiły się w artykule Dziennika Bałtyckiego "Związkowcy z SKM ślą gniewne listy".

Jak można dziwić się związkowcom z SKM ze wysyłają listy, kiedy na miejscu z "ASTERIXEM" nie mają, o czym rozmawiać, bo ze swej natury jest to człowiek ograniczony i nieorientujący się nawet w sprawach bieżących, z Wachem w PKP nie rozmawiają, bo jest zaprzysięgłym wrogiem SKM, a w Urzędzie Marszałkowskim przeszkodą nie do przejścia jest niejaki i nijaki Edward Manikowski, który przy każdej okazji podkreśla zbędność Spółki SKM w przyszłych przedsięwzięciach przewozowych Urzędu Marszałkowskiego. Mam nadzieje, ze wszystkie sprawy niedługo się wyjaśnia, co wyjdzie na dobre przede wszystkim P.T. klientom SKM.

Koledzy związkowcy z SKM, nie dajcie się podzielić i trzymajcie się razem w sprawach dla SKM najistotniejszych.

Miłośnik Pomorza i SKM

Krycha - 08-04-2008, 13:03
Temat postu:
Kilka nowinek z PKP SKM...

Prezes Andrzej Osipów (ponoć zasłużony aktywista NSZZ Solidarność) wszczął śledztwo, które ma wykazać kto upublicznił pismo związkowców. A dokładniej, kto dopuścił się "przecieku".

Pierwsza pismo upubliczniłam ja, 29 marca o godz. 18:45. Dwa dni później (31 marca o godz. 12:49) zrobił to także "Rynek Kolejowy":
http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8193

"RK" opublikował tę samą kopię adresowaną do prezesa Osipowa (patrz: podkreślenie w poz. 11), którą ja zamieściłam na forum:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=31833#31833

Prezes Osipów sprawdza teraz billingi i wysłane faksy! Podejrzewa osoby z najbliższego otoczenia. Widać, ma doświadczenie SB-eckie, gdyż stosuje dokładnie te same metody jakie stosowali jego byli prześladowcy z czasów pierwszej "Solidarności".

No cóż, wietrzenie spisków, wynajdywanie wrogów, zamordyzm, zastraszanie niepokornych itp. to niestety cechy (skaza na psychice?) wielu działaczy "Solidarności", którzy za komuny dostali w dupę od SB-ecji. Dziś niektórzy z nich (jak np. A.Osipów) za swe "zasługi" zajmują kierownicze stanowiska w spółkach PKP. Tu w bezpardonowej walce o stołki, pozycję i wpływy sami stosują metody swych byłych oprawców z komunistycznej bezpieki...

Ci, którzy (teoretycznie) walczyli za komuny o wolność (w tym o wolność słowa), dziś będąc działaczami kolejarskiej "Solidarności" (PKP PR, WARS) biegają na Policję z "donosami" na mnie (czy na Forum), próbują zastraszyć, wygrażają się sądami, etc. Wolność słowa w wolnej Polsce i transparentność władzy w państwowych spółkach już im nie pasuje? No przecież prezes Osipów sam o to walczył przed 1989 r. (!)
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=sylwetka&n=63
Arek - 09-05-2008, 03:53
Temat postu: Samorząd chce przejąć SKM w Trójmieście
Samorząd chce przejąć SKM w Trójmieście

Radni Malborka jako pierwsi wyrazili wolę przystąpienia miasta do spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, która w ciągu najbliższych lat ma być kontrolowana przez lokalne samorządy.

Pozytywna opinia Rady Miasta jest też pierwszym krokiem do przywrócenia kursów SKM do Malborka, które zostały zlikwidowane w grudniu 2006 roku. Póki co, nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi, choć Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego, osobiście przekonywał, że Malbork na tym zyska.

- Chcemy w ciągu 2-3 lat przejąć co najmniej 50 procent udziałów w SKM, w taki sposób, żebyśmy mogli kształtować ofertę przewozową w sposób samodzielny - mówił podczas sesji Rady Miasta Malborka Mieczysław Struk. - Samorząd wojewódzki w tym roku dokłada do organizacji przewozów regionalnych łącznie 58 milionów złotych, w tym na SKM, a w istocie nie mamy wpływu na jakość tych przewozów. Wierzę, że podjęcie decyzji przez Malbork o woli przystąpienia do spółki spowoduje, że wraz za nim pójdą inne samorządy.

Wicemarszałek zapewnił, że większość gmin na trasie od Wejherowa do Malborka jest zainteresowanych nabyciem udziałów w spółce. Malborscy radni jako pierwsi potwierdzili to stosowną uchwałą, ale wstępne deklaracje pisemne złożyć mieli też gospodarze innych samorządów.

Nie wszyscy malborscy rad-ni są pozytywnie nastawieni do pomysłu. Stanisław Berliński z ironią mówił, że miasto ma kłopoty z autobusowym przewoźnikiem miejskim, stara się o budowę lotniska cywilnego, a tu jeszcze miałoby dopłacać duże kwoty do przewozów kolejowych. Ostatecznie podczas głosowania tylko on był przeciwny, reszta samorządowców wstępnie zaakceptowała pomysł przystąpienia do spółki.

Dalsze decyzje zapadną po zapoznaniu się z kosztorysem finansowym.

źródło: Dziennik Bałtycki / RK
ET05 - 10-05-2008, 15:42
Temat postu:
Może się w końcu doczekamy normalności, czyli wspólnego biletu przynajmniej PR i SKM...
kostucha - 10-05-2008, 18:42
Temat postu:
Ale jaja, zastępca przewodniczącego Prezydium. Panie Kokot do tej pory nosiłeś teczkę jednej pani z PLK i to podobno robiłeś dobrze. SKM-ka pokazuje jak w PLK są zawyżane koszty dostępu, więc łapami S trzeba tą konkurencję zniszczyć. Może i Wach to beton, ale nie idiota by słuchać kokotowego bełkotu.
Świnia - 12-05-2008, 00:30
Temat postu:
Solidarność dała głos:
dart126 - 13-05-2008, 18:57
Temat postu: Samorzad chce przejac SKM w Trojmiescie
Kokotowy belkot ma podloze i wytyczne oraz apanaze ze strony swoich sluzbowych przelozonych z PLK.Gdzie w "Strategi.......do2013"oraz "Ustawie o komercjalizacji........"? jest mowa o liniach taka jak 250 ze powinny znalezc sie u zarzadcy infrastruktury czyli w PKP PLK SA.Gdzie tu zgodnosc z polska racja stanu,aktami prawnymi i deryktywami Unii Europejskiej.Klania sie Edukacja a nie BMW.Moze pan Kokot przejmie zgodnie z racja swego łba dorozki,sciezki rowerowe,linie tramwajowe,trolejbusowe w Trojmiescie oraz pieszy trakt nad Zatoka Gdanska od Nowego Portu do Gdyni.
Wydzielona para torow lini 250 to jest Trojmiejska Racja Stanu zgodna z aglomeracyjnymi dyrektywami Unii
Europejskiej
Panie Kokot prosze o szacunek dla tworcow tej lini,tzw."naziemnego metra"dla mieszkancow Trojmiasta i okolc ,pasazerow oraz zawartoscii ich porfeli i kieszeni
zzpzskmcisowa - 16-05-2008, 11:18
Temat postu: ZZPZ SKM CISOWA Odpowiada Panu KOKOTOWI
Związek Zawodowy Pracowników Zakładu Szybka Kolej Miejska w Trójmieście "CISOWA" odpowiada stanowiskiem związku na stanowisko Pana Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność.
Licząc na zrozumienie i uwzględnienie racji SKM zawartych w niniejszym piśmie.
dart126 - 17-05-2008, 19:25
Temat postu: Jak samorzad przejmuje SKM
Brawo!
Ciekawe ktora z 38 wymienionych osob-adresatow bedzie za rozsadkiem i opamietaniem a kto za kolejna wojna?
Za przyjazn i wspolprace-dart126
matador - 17-05-2008, 20:28
Temat postu:
Kokotek, jak wielu z S, uważa (nie myśli) że mają monopol na rację. Tylko dlatego, że w SKM-ce S jest słaba, a w RN nie ma nikogo z S wiedzie się tej Spółce całkiem, całkiem. Co prawda z tekstu związku Cisowa wynika, że albo nie piszą sami, albo mają dostep do wielu dokumentów. Nie zmienia to faktu, że mają rację.

PS. Pozdrowienia dla "dart126" Wink)
Krycha - 14-07-2008, 16:50
Temat postu:
Gdynia. Konflikt w Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej

Będą rewolucyjne zmiany w należącym do gminy Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. Wypowiedzenia z pracy złożyli obaj członkowie zarządu - prezes Ryszard Alaśkiewicz i wiceprezes Wanda Strzyżewska.
Jest tajemnicą poliszynela, że wybuchł między nimi konflikt o wizję rozwoju firmy. Rada nadzorcza PKT zakończyła już procedurę konkursową na nowego prezesa, jednak nie został on jeszcze przedstawiony. Nieoficjalnie wiadomo, że będzie nim Piotr Małolepszy, były wiceprezes Szybkiej Kolei Miejskiej. Tymczasem odejście z pracy Alaśkiewicza bardzo nie podoba się załodze PKT, bo były prezes uznawany był za fachowca, nie bojącego się wdrażać nowatorskich projektów.


Nie bez powodu przytaczam ten artykuł. Najpierw małe sprostowanie. Piotr Małolepszy jeszcze jest wiceprezesem PKP SKM. Sprawdziłam w KRS.

Moje trójmiejskie wiewiórki już na początku lipca donosiły mi, że Piotr Małolepszy (wiceprezes PKP SKM) oraz Tomasz Labuda (naczelnik jednego z biur) szykują sobie spadochrony. Obaj panowie opuszczają tonący okręt na Cisowej i przenoszą się do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni na stanowiska członków 2-osobowego zarządu (Małolepszy jako prezes, Labuda jako jego zastępca). Ponoć rada nadzorcza ustawiła konkurs - poziom przesłuchań miał być żenująco niski. A to wszystko wbrew załodze i związkom zawodowym.

Tymczasem załoga PKP SKM oczekuje, że wakaty po Piotrze Małolepszym i Tomaszu Labudzie obejmą związkowe betony. Pewniakiem może być tu Zbigniew Labuda z PR Gdynia, znany forumowiczom z wątku Turecki kurier z PR Gdynia.
Świnia - 11-08-2008, 09:26
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Moje trójmiejskie wiewiórki już na początku lipca donosiły mi, że Piotr Małolepszy (wiceprezes PKP SKM) oraz Tomasz Labuda (naczelnik jednego z biur) szykują sobie spadochrony. Obaj panowie opuszczają tonący okręt na Cisowej i przenoszą się do Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni na stanowiska członków 2-osobowego zarządu (Małolepszy jako prezes, Labuda jako jego zastępca). Ponoć rada nadzorcza ustawiła konkurs - poziom przesłuchań miał być żenująco niski. A to wszystko wbrew załodze i związkom zawodowym.

Nowy zarząd Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni:

dr Piotr Małolepszy - Prezes Zarządu
inż. Tomasz Labuda - Zastępca Prezesa Zarządu

źródło: http://www.pktgdynia.pl/zarzad.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group