Cytat: |
Mam inną propozycję ranny kurs relacji Kamieniec Zbk-Jaworzyna Śl.obsługuje Zastępcza do przyjazdu nowego szynobusu, kurs 9.26 z DDZ do Kamieńca jest odwołany bo wogole w nim zysku nie ma bowiem za 90min jest następny z Legnicy lub zmieniają go na godz.12.50 ze skomunikowaniem z pośpiesznym SUDETY a ten skład wagonowy przechodzi do tych kursów gdzie na dzień dzisiejszy jeździ własnie wrak autobusu. |
Cytat: |
A do Urzędu M. muszę wysłac kolejny list tym razem pocztowy-polecony.Może u nich nasze e-maile nie odpowiadają?? |
Kod: |
Proszę o udzielenie odpowiedzi w trybie [tu odpowiedni artykuł] Kodeksu Postępowania Cywlinego |
kriss_18 napisał/a: |
Co do moich pism->odpowiedzieli władze Dzierżoniowa,lecz negatywnie bowiem napisali że oni nie mogą zajmowac się PKP i że to nie od nich zależy cała sprawa!!!! |
Gaspares napisał/a: |
Ale jak już to widmo KD może jakoś ich ocuci. |
kriss_18 napisał/a: |
Jeżeli chodzi o kursy w kier. Legnicy to nie jest najgorzej szczególnie w piątki i niedziele... |
Cytat: |
- Nic o tym nie wiem - mówi Wojciech Domowski, dyrektor wydziału transportu dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego. - W kwietniu przekazaliśmy PKP nowe autobusy szynowe przeznaczone na tę linię.
|
Cytat: |
Legnica-JAworzyna 13.21-14.28 |
kriss_18 napisał/a: |
Co do kursu KKA od niedzieli (1.06.2008) ma najprawdopodobniej wrócić szunobus |
Krycha napisał/a: |
kamis, wiesz ile kosztuje wynajęcie od PKP Cargo lokomotywy spalinowej wraz z obsługą i ile PLK liczy sobie za przejazd takiego składu? Łatwo wieszać psy gdy nie zna się realiów ekonomicznych. W UM liczą pieniądze i w przypadku awarii szynobusu PKP PR nie może samo z siebie podstawić składu zastępczego z lokomotywą, bez gwarancji pokrycia przez UM dodatkowych kosztów. |
wojmik napisał/a: |
O 18:47 jedzie szynobus, który przyjeżdża z Jeleniej Góry o 17:25 |
Cytat: |
Samorzad Wojewodztwa planuje przeznaczyc 42 mln na regionalne przewozy kolejowe, natomiast ze strony PKP Przewozy Regionalne 'zapotrzebowanie' na dofinansowanie jest znacznie wyzsze. W zwiazku z tym tocza sie negocjacje, ktorych szczegolow - co oczywiste - nie ujawniamy. |
Gurdol1 napisał/a: |
Ktoś się boi ujawnić kosmicznych żądań PKP PR? |
Cytat: |
przecież wg PKP koszty trakcji elektrycznej wzrosły dwukrotnie |
Gurdol1 napisał/a: |
Wiem - ironizujesz. |
kriss_18 napisał/a: |
To naprawdę ładna suma,jeżeli UM nie da tych pieniędzy to pozbędziemy sie nietety dużo połączeń regionalnych,bowiem sam beton nie będzie chcial utrzymać części kursów.
Aż strach pomyśleć co nas czeka w nowy rozkładzie |
Cytat: |
Nawet gdyby tak było, to nic by się nie działo, bo przecież od nowego rozkładu jazdy czegoś takiego, jak PKP PR NIE MA |
kamis napisał/a: |
To wyjaśnijcie co z tym PKP PR w końcu będzie od nowego rozkładu jazdy...? |
Cytat: |
9042(Kamieniec 9.20-Nysa 10.03), 64128( Nysa 10.36-Kędzierzyn Koźle 11.58) |
Krycha napisał/a: |
Tego jeszcze nikt nie wie. |
marekJG napisał/a: |
Może codziennie nie dojeżdżający, ale z pewnością w weekendy zdarza się, że na kursach nyskiego PKSu 90% to właśnie studenci, więc kolej ma o kogo walczyć. |
Cytat: |
Macie może inne pomysły gdzie wysyłać takie listy?? |
Cytat: |
LEGNICA odj.4.50->Jaworzyna Śl. przyj.5.53/odj.5.55->Dzierżoniów odj.6.27->Kamieniec Zbk. przyj.6.57/odj.7.00->NYSA przyj.7.40 |
kriss_18 napisał/a: |
Jutro wyślę List do UM w Opolu.I będę tego trzymał się do końca aż uzyskam konkretną odpowiedź |
Cytat: |
Panowie, opolskie to na razie trase Kamieniec-Nysa odpuszcza. Nie ma szynobusów po prostu. |
Cytat: |
A ja miałbym dość kontrowersyjny, ale ciekawy pomysł: wydłużenie trasy szynobusu do Strzegomia Miasto |
Cytat: |
Nasze szynobusy mają gdzie jeździć po naszych dolnośląskich torach, a nie jest ich na tyle dużo, żeby robić dobrze sąsiadom.
|
Cytat: |
czy pociąg o 13.21 z Legnicy w stronę Kamieńca jeźdzli normalnie? |
Cytat: |
czy pociąg 9.20 z Kamieńca do Nysy też śmiga bez zakłóceń |
Gurdol1 napisał/a: |
Jak już napisał "eurek", a gdzieś tam indziej napisałem ja: Po dwuletnim muchowożeniu kolejarzy (wymuszonym kiedyś przez szanownych związkowców z Nysy, kosztem ukatrupienia linii Nysa - Brzeg!) relacja Kamieniec - Nysa na razie idzie do piachu. |
Gurdol1 napisał/a: |
A to że akurat Pekap z Ładniakową na czele uwzięli się na Brzeg - Nysa i tą linię jako JEDYNĄ ukatrupili CAŁKOWICIE, to już nie moja wina. |
Gurdol1 napisał/a: |
Poza tym. Badania frekwencyjne i struktury biletów prowadzone przez UMWO na nasz wniosek na trasie Nysa - Kamieniec wykazały frekwę rzędu od 4 do 8 pasażerów na całej trasie - w tym od 50 do 80 procent kolejarzy. |
Cytat: |
W ubiegłą środę popołudniowy szynobus z Kędzierzyna do Kamieńca miał frekwencję ok 80% z czego większość przesiadła się w kieunku Legnicy. Z powrotem frekwencja wyglądała podobnie. |
Cytat: |
Pasażerowie chcą jeżdzić na tej lini tylko kwestia dogadania się dwóch województw co do relacji bezpośrednich Legnica - Kędzierzyn (dwie pary sensownie ułożone i skomunikowane w Legnicy, Jaworzynie, Kamieńcu, Nysie, Kędzierzynie). |
Cytat: |
Teraz to piszesz jakbyś był z UM w Opolu. Jak mnie denerwuje taka aptekarska dokładność w tych instytucjach i zresztą min. z tego powodu nadal uważam że woj. opolskie jest niepotrzebne bo właśnie istnienie tej bandy urzędasów i urzędów doprowadziło do takiego stanu upadku podsudeckiej. Podziały administracyjne wykańczają linie kolejowe a Nysa-Kamieniec jest tego najlepszym dowodem. Gdyby Nysa była w dolnośląskim mielibyśmy dzisiaj spokój i pięć par pociągów w relacji Legnica-Nysa. |
Marcus napisał/a: |
Jak to jest, i nie mogę tego zrozumieć, że dogadanie się w sprawie linii stykowej jaką jest Nysa-Kamieniec może być aż takim problemem. Oto bowiem urzędy dolnośląski i lubuski bez większych kłopotów dogadały się i pociągi między Jelenią i Zieloną Górą śmigają aż miło. Tymczasem ten sam urząd dolnośląski nie może się dogadać z opolskim odnośnie wspomnianej przeze mnie linii |
Cytat: |
Jak jechałem tam z końcem czerwca, wiózł mię autobus zastępczy |
kriss_18 napisał/a: |
2-3 pary w relacji Legnica-Międzylesie,mówiono także że KD chce utworzyć część kursów w relacji
Lubin Górniczy-Polanica Zdrój. |
kriss_18 napisał/a: |
Czyli zaś powróciło KKA????????? jak to kurde możliwe przecież tyle czasu był spokój
Jestes tego pewny????Masz może jakieś foto??Wyślę pismo zaś do UMWD . |
Cytat: |
Bo z mojej wiedzy wynika, że Wrocław nie był zaintereswony dogadaniem sie w sprawie tych połączeń |
Gurdol1 napisał/a: |
Wystarczy mailem, ale podpisz się imieniem i nazwiskiem (oni czasem sprawdzają, bo "dowcipnisie" potrafia tez coś wysyłać.] |
Cytat: |
Oby jutro to się nie powtórzyło,bo zaś odwrócą sie klienci od tych uslug. |
kriss_18 napisał/a: |
Robią to tylko po ZŁOŚCI własnym pracownikom,bo najwięcej osób wracalo tym pociągiem z pracy do Świdnicy czy Dzierżoniowa.
Z resztą nic nowego !!! |
Mar-cin napisał/a: |
Bo ktoś wolał żeby szynobusy zamiast dojeżdżać do Nysy dojeżdżały do Międzylesia i Kłodzka.
Wydaje mi się że dużą zasługę w tym miały Koleje Dolnośląskie |
Ok22-17 napisał/a: |
Z tego co mi wiadomo opolskie nie jest zainteresowane takimi kursami.. |
sympatyk napisał/a: | ||
Daję sobie odciąć to i owo, że np Arriva PCC z pewnością byłaby zaintersowana kursami w tej okolicy i mocno ożywiła tę trasę, w której NAPRAWDĘ drzemie ogromny potencjał! |
Cytat: |
Natomiast linia Kamieniec - Nysa leży od Doboszowic na terenie województwa opolskiego i decyzja o uruchomieniu pociągu należy do województwa opolskiego. Z tego co mi wiadomo opolskie nie jest zainteresowane takimi kursami. |
Cytat: |
Moim zdaniem szynobusy KD z Legnicy powinny jeździć do Nysy (w porozumieniu i przy współfinansowaniu UMWO) zamiast dublować pociągi PKP PR na odcinku Kamieniec Ząbk. - Kłodzko - Międzylesie. |
kriss_18 napisał/a: |
Na stronce rozkładu PKP pojawiła się informacja ,że pociąg 44121 do Legnicy do dnia dziesiejszego (15.12.08-19.12.08 r.) - obsługuje Autobus gumowy,
|
Cytat: |
( co to jest Kamieniec Wrocławski???) |
Cytat: |
Na stronce rozkładu PKP pojawiła się informacja ,że pociąg 44121 do Legnicy do dnia dziesiejszego (15.12.08-19.12.08 r.) - obsługuje Autobus gumowy,dziwi mnie że tylko to jedno połączenie ,skoro KKA obsługuje również popołudniowy kurs. Napewno sprwdzę jutrzejsze te kursy i się okaze czy data sie sprawdzi!!! |
Gurdol1 napisał/a: |
Sami jechaliśmy KD i pani w kasie PKP PR powiedziała (Jaworzyna Śląska), że w pociągu dopłacimy. Kupiliśmy u niej, a chclieliśmy w pociągu (fajne compactowe kasy mają - zgrabne i poręczne). Tymczasem g... prawda - nic się w pociągu KD nie dopłaca. |
KrzysiekkG napisał/a: |
To, że KD ma 5 sprawnych szynobusów nie oznacza, że można ułożyć tyle samo obiegów. Musi być zapewniona rezerwa, aby zminimalizować prawdopodobieństwo pojawienia się KKA.
Tak poza tym to ciekawe rzeczy piszesz o tej współpracy z Czechami, zwłaszcza w kontekście zlikwidowanych pociągów do Trutnova. |
Cytat: |
Pewnie te lokomotywy i wagony będą w rezerwie a wszystkie szynobusy pójdą w trasę. |
Mar-cin napisał/a: |
Trochę mnie martwi to że KD inwestuje w lokomotywy i wagony a nie w używane szynobusy. |
Cytat: |
a 4 pary do Miedzylesia. |
Cytat: |
Tak długo jak mi ktoś nie poda wiarygodnego powodu dlaczego te pociągi jadą do Międzylesia a nie do Polanicy/Dusznik (celowo nie pisze do Kudowy bo zapewne zbyt długi czas jazdy pokrzyżowałby obiegi) tak długo będę twierdził, że lepszym rozwiązaniem jest szynobus np. Do Dusznik |
Cytat: |
Od dnia 01.03.2009r. poć. nr 44120, 44123, 44121, 44122 przechodzą pod władanie "KD" i bedą kursowały w zestawieniu SA.
Czyli "Koleje Dolnośląskie" się rozwijają |
Gurdol1 napisał/a: |
Panie i Panowie
KD do Dusznik i Kudowy - tak! Ale po przywróceniu prędkości 45 - 50 km/h - inaczej pociąg lokalny na tej trasie nie ma prawie żadnego sensu. Co innego dojazdy z Wrocławia, Poznania, Warszawy itp. Pozdrawiam RW PS. A o relację Legnica - Nysa pisać TRZEBA! Do obu UM-ów, a także do KD. |
Wilchelm napisał/a: |
Spójrz, że większość poł. dojeżdżających do Kudowy jedzie z Poznania. Obecna sytuacja nie jest idealna, ale sensowna. |
Wilchelm napisał/a: |
Poza tym chodzi tu o obiegi Legnica-Międzylesie i Kłodzko-Wałbrzych. |
szperacz napisał/a: |
Z pozyskanych informacji rok 2009 bedzie rokiem "burzliwym" dla KD. Prowadzone są rozmowy nt pozyskania uzywanych szynobusów, jak również bliższej współpracy ze stroną Czeską. Nowe połaczenia w okresie letnim po stronie czeskiej: Hradec Kralowe, Teplice itp. Pozyskanie dodatkowego taboru (wagony osobowe i lokomotywy spalinowe SP32) |
Wilchelm napisał/a: |
@Senior - i dzięki twojemu posunięciu pierwsza możliwość dojazdu pociągiem z Wrocławia do Kudowy będzie przedstawiać się następująco: Wrocław Główny 9:35 -> Kudowa Zdrój 14:25 osob. "Kamieńczyk". Cytując klasyka " Zaj..., ku...., zaj....".. |
Senior napisał/a: |
- pociągi z Wrocławia kończą bieg w Kłodzku (lub jadą do Międzylesia/Bystrzycy/Lichkova) a dziurę trzech połączeń obsługujemy KD (skomunikowanymi z tymi pociągami z Wrocka i 1 z Poznania). |
Wilchelm napisał/a: |
Ale nadal upychasz niemal 1/3 taboru KD na odc. kilkunastu km dzięki czemu KD traci swoją mobilność. |
senior napisał/a: |
1 A jeśli miimo to będzie niska frekwencja w jakimś pociągu -trzeba go skrócić do Bystrzyce/Kłodzka Miasta (skoró już jest zgoda na kończenie biegu w Kłodzko Miasto)-takie są prawa rynku. |
senior napisał/a: |
4.Obecnie pieniądze są potrzebne dużo bardziej na inne relacje- wiem, że powinno starczyć na wszystko -ale Polska rzeczywistość jest taka , że nie starcza- więc wole szynobus na linii do Kudowy (i znikają 3 składy wagonowe (a wliczając ten dzielony w Kłodzku na Międzylesie i Kudowę prawie 4) |
senior napisał/a: |
utrzymanie Gerlitz po 1 marca |
senior napisał/a: |
czy wzmocnienie pociągów ze Żmigrodu. |
senior napisał/a: |
5. Dodatkowo często rozmawiamy o sensie uruchomienia Lubina czy Jerzmanowic- ale tam pociąg jeździ trochę dłużej niż autobus lub o połowę dłużej -i odpowiednią polityką finansową jest szansa przekonać ludzi do Pociągów. W przypadku odcinka Duszniki -Kudowa NIE MA TAKIEJ SZANSY bo pociąg jedzie 3 razy dłużej niż autobus, a podróżnych poza weekendami w wakacje i ferie z daleka jest za mało by otrzymywać codziennie tyle obiegów. |
senior napisał/a: |
Dlatego uważam to co napisałem w postach powyżej - że mimo, że też bym chciał żeby były bezpośrednie pociągi (maiłbym wygodniejszy dojazd do rodziny) z racji ekonomicznych - i potrzeb innych części dolnego śląska sądzę , że do momentu remontu linii KD do Polanicy/Dusznik - +2 pary Poznań-Kudowa - to jest to co powinno się wprowadzić. |
Wilchelm napisał/a: |
Pociągi nie mogą kończyć biegu na przystanku osobowym. Dlatego szynobusy kończące relacje w Kłodzku Mieście zjeżdżają do Kłodzka Nowego gdzie odbijają na Stronie i tam jest dokonywana zmiana kierunku jazdy. Ten sam manewr w wykonaniu EZT jest nie możliwa. |
Cytat: |
Kolega zapomniał, że na KD i PKP PR trzeba mieć oddzielny bilet. Tak więc koszta wzrastają. |
senior napisał/a: |
@do wilchelma Piszesz któryś raz o "upachniu 1/3 taboru na tą linię". Mamy 5 Szynobusów zakładam średnio 10-12 godzin służby - daje około 50 wozogodzin (tu się zgadzam, że to lepsze niż wozkm bo tu czas się liczy). Zakładam że kurs 1 szynobusu pojedzie w skróconej relacji do Polanicy a dwa do Dusznik. Przejazd Do Polanicy od Kłodzka Miasta (bo od Kłodzka Miasta zmieniamy im tarse) około 25mi, do Dusznik około godziny. Otrzymujemy w obie strony 1h (polanica)+4h (Duszniki). 5h/50h*100%=10%-tyle procent taboru zostanie "upchane" na tej linii. Więc skąd ta 1/3 taboru? |
Cytat: |
Kłodzko M. -> Duszniki Zdrój 1h 51 min, 5 min na zmianę czoła i 1h 51 |
KaBe napisał/a: |
nie należy pchać taboru spalinowego na trasy zelektryfikowane, i koniec kropka! |
senior napisał/a: |
b)absolutnie można mieszać KD i PR - bo nieodpowiednie jest mieszanie 2 i więcej przewoźników gdy mamy odczynienia z ruchem lokalnym od pkt A- do B. Tu Relacja Poznań-Kudowa jest defakto dalekobieżnym pociągiem pod egidą PR-i w bardzo małym stopniu (godziny kursowania-są ustawiane pod Wrocław/Poznań - nie pod ludzi z Kłodzka czy Brada) obsługuje ruch lokalny. Dlatego nie widzę żadnego problemu żeby 2 pary (mogą 3 -ale na podstawie tego co przytoczyłem we wcześniejszych postach 2 wystarczą wg mnie) były Poznań-Kudowa. |
Zed napisał/a: |
W tej chwili część szynobusów należących do UM obsługuje PKP PR co jest totalnym nieporozumieniem! Wszystkie szynobusy powinny być w spółce samorządowej KD. |
Cytat: |
Po pierwsze i PR i KD należą do UM. |
Zed napisał/a: |
. Szynobusy KD powinny jeździć z Legnicy do Nysy |
Zed napisał/a: |
Co do Kolei Dolnośląskich to błędem jest, że dublują się z PKP PR na odcinku Kamieniec Ząbk. - Międzylesie. To stwarza problemy pasażerom z biletami miesięcznymi i przesiadkowiczom. . |
Zed napisał/a: |
Wszystkie szynobusy powinny być w spółce samorządowej KD. |
Zed napisał/a: |
a gdzie jest powiedziane, że muszą być bezpośrednie pociągi JG - ZG? Można puścić EZT w relacji JG - Węgliniec - Wrocław, a w Węglińcu przesiadka na lubuski szynobus. Tak robi się w Legnicy i nikt z tego powodu nie płacze, a szynobusy do Żar jeżdżą pełne.. |
Cytat: |
Powtarzam: wszystkie szynobusy powinny jeździć w KD, choćby tylko z tego powodu, że KD są po prostu tańsze, nie mają betonów na stołkach, gigantycznego przerostu biurwy i chmary etatowych związkowców! |
Ok22-17 napisał/a: |
1) pociągi KD Legnica - Kłodzko - Międzylesie są zobiegowane z kursami Kłodzko - Wałbrzych. Gdy szynobusy KD pojadą do Nysy na linii Kłodzko - Wałbrzych nie pojedzie nic |
Cytat: |
2) linia Kamieniec - Nysa jest położona na terenie województwa opolskiego, więc te pociągi powinien zamówić UMWO. Nie wiem czy to byłoby właściwe posunięcie - na trasach Dolnego Śląska tak brakuje szynobusów - choćby dla polepszenia oferty na linii Kłodzko - Wałbrzych przydałby się jeszcze jeden, więc po co je pchać tam gdzie ich w sumie nie chcą - opolskie nie zamawiało u żadnego przewoźnika pociągów Kamieniec - Nysa. |
Cytat: |
Przesiadkowicze nie mają żadnych problemów - KD honoruje bilety jednorazowe i miesięczne normalne i z ulgami ustawowymi. Problem maja tylko posiadacze ulgi 99% - muszą kupić cały bilet. |
Cytat: |
Będą. Trochę cierpliwości. |
Ok22-17 napisał/a: |
Przesiadkowicze nie mają żadnych problemów - KD honoruje bilety jednorazowe i miesięczne normalne i z ulgami ustawowymi. Problem maja tylko posiadacze ulgi 99% - muszą kupić cały bilet. |
Mar-cin napisał/a: |
Bilet można kupić tylko na pociąg KD, a jeżeli ktoś się przesiada i jedzie dalej pociągiem PR to musi biec szybko do kasy, kupić nowy lub dopłacać u konduktora. |
ET05 napisał/a: |
Posiadacze ulgi handlowej 50% (tej wykupionej) też muszą kupić cały bilet. Kto im za to odda? Marszałek? Szefostwo KD? |
Cytat: |
Panie Marcinie -coś się zmieniło w taryfie czy zdanie,że trzeba dopłacać u konduktora nie jest prawdziwe (I wtedy przesiadka jednak nie wiąże się z żadnymi większymi kosztami) |
Cytat: |
A wykupili ją na "Kolej" w całym państwie Polskim czy na PKP PR? Jeśli zmienią się zasady (masz mniej linii) możesz mieć jedynie prawo do zwrotu kosztów poniesionych na wykup ulgi proporcjonalnie do niewykorzystanego czasu. Natomiast skończmy z tym, że kolej=pkp. Promocje regioKarnet itp są fajne i dobrze jak się dogadają spółki -ale jak sama nazwa wskazuje są to promocje!i nawet SIWZ nie może uwzględniać żeby spółki honorowały promocje konkurencji bo byłoby to postawienie sprawy na głowie. |
Cytat: |
Opłata dodatkowa nie jest pobierana, a jak jest jeżeli chodzi o cenę biletu? bo jak wiadomo jeden bilet na dłuższą trasę jest tańszy niż kilka oddzielnych na krótsze odcinki na tą samą trasę. |
Mar-cin napisał/a: |
Jakoś tego na razie nie robią, biorą to co wygodne, PR bierze wszystko a wszyscy się na nich wyżywają. Nie mają własnych szynobusów, nowych wagonów itd ale przynajmniej jeżeli trzeba to obsługują składami wagonowymi. KD do tej pory nie. Ale nie wiem czy KD wzięło by pod obsługę linię gdzie musieli by wysłać wagony i loka nawet za wyższą cenę. Doszli by do wniosku że im się to nie opłaca. A PR jakoś ten interes ciągnie, co prawda mogli by lepiej ale ciągnie. |
Mar-cin napisał/a: |
W tej chwili KD są tańsze tylko dla urzędników. Nie dla pasażerów. Przypominam że KD do tej pory nie zrobiło żadnych ofert specjalnych dla podróżujących koleją dosyć często. |
Mar-cin napisał/a: |
nie zapominajmy że PR i tak będzie funkcjonował w naszym województwie |
Ok22-17 napisał/a: |
1) pociągi KD Legnica - Kłodzko - Międzylesie są zobiegowane z kursami Kłodzko - Wałbrzych. Gdy szynobusy KD pojadą do Nysy na linii Kłodzko - Wałbrzych nie pojedzie nic |
Mar-cin napisał/a: |
A PR jakoś ten interes ciągnie, co prawda mogli by lepiej ale ciągnie. |
Kalat napisał/a: |
Ja chyba mieskzam w innym województwie, awaryjne zastępowanie szynobusów składami wagonowymi można policzyć na palcach jednej reki. Przeciez prawie zawsze jeździ KKA!!! Były tak kuriozalne sytuacje, że nawet na odcinku Węgliniec- Zgorzelec jeżdziła KKA |
Cytat: |
Tak, jak przyjęli do stosowania taryfę PR, tak chcą przyjąć warunki promocji "Połączenie w dobrej cenie". Na razie z zapowiedzi prasowych wiadomo mi o odcinkach Legnica - Legnica Piekary oraz którymś odcinku (było o tym na forum) na linii noworudzkiej. |
Cytat: |
Na Twoim miejscu w perspektywie 2-3 najbliższych lat nie byłbym taki pewien. |
Cytat: |
Podobno PR pozbywa się swoich połączeń do Kamieńca na rzecz KD. Ta para może był wydłużona do Nysy, pytanie tylko, czy pasażerom odpowiadałyby godziny kursowania, czy też konieczna byłaby reorganizacja obiegów. Przy dobrej woli strony opolskiej byłaby możliwa dodatkowa para. |
Cytat: |
W tej firmie cała ekonomia leży, nie używałbym więc w odniesieniu do nich stwierdzeń typu "ciągnie interes". Istnieją za sprawą szeregu odgórnych regulacji. Ten twór w obecnej postaci nie ma racji bytu na wolnym rynku. |
Mar-cin napisał/a: |
Nawet gdyby w całym PR Wrocław zwolnili ze 100 osób które siedzą i nic nie robią to i tak rocznie nie starczyło by im na 1/4 szynobusu. |
senior napisał/a: |
A wykupili ją na "Kolej" w całym państwie Polskim czy na PKP PR? Jeśli zmienią się zasady (masz mniej linii) możesz mieć jedynie prawo do zwrotu kosztów poniesionych na wykup ulgi proporcjonalnie do niewykorzystanego czasu.
|
Mar-cin napisał/a: |
Chciałbym żeby tak było. Ale wątpię żeby ... |
Cytat: |
PKP PR już jest własnością 16 województw - teraz każde województwo będzie tworzyć własną spółkę, która będzie wchłaniała swoje regionalne oddziały PKP PR. |
Beatrycze napisał/a: |
Chyba nie uważasz, że takie Świętokrzyskie czy Podlaskie utworzy własną spółkę? |
Wilchelm napisał/a: |
Zacznijmy od rentowności. Gdyby zwolnić nadwyżkę biurokratów koszta by mogły drastycznie spaść. |
Wilchelm napisał/a: |
Potem wprowadzenie nowych procedur bo obecne są zakotwiczone mocno w latach głębokiej komuny. |
Wilchelm napisał/a: |
Potem drastyczna poprawa komfortu podróży. Koniec wciskania kitu, że 20 letni wagon po modernizacji jest lepszy od nowego prosto z fabryki. |
Wilchelm napisał/a: |
Wykorzystywanie taboru według jego możliwości technicznych - zmodernizowano dwa wagony z v-max 200km/h na restauracyjne aby mogły śmigać z "Kiepurą" do Amsterdamu. Obecnie stoją. Dlaczego? Bo przekroczono by masę pociągu. Taragamy po 4-5 ruskich wagonów, a na nasz restaurant już nie starcza miejsca. Normalne to? |
Wilchelm napisał/a: |
Wprowadzenie nowych usług i promocji. Obecne albo są anty-promocyjne (kup bilet na IC miesiąc wcześniej zaoszczędzisz 15 zł) są śmiechu warte. Brakuje lokalnych promocji. |
Cytat: |
-komunał, który na tle innych spółek - IC najmniej dotyczy. |
ET05 napisał/a: |
Posiadacze ulgi handlowej 50% (tej wykupionej) też muszą kupić cały bilet. Kto im za to odda? Marszałek? Szefostwo KD? |
Mar-cin napisał/a: |
Więc ja bym raczej był ostrożny w takich wypowiedziach. Z KD też nie jest tak pięknie jak Ci się wydaje, choćby po usłyszanej przeze mnie rozmowie pracowników tej firmy na jednej ze stacji. |
szperacz napisał/a: |
Za zniesione pary PR składem wejdzie połączenie do Dzierżoniowa. Frekwencja w pociągach PR w tym kierunku była mała, a koszty bardzo duże. |
Zed napisał/a: |
Jeśli PKP PR podzieli się kasą z KD to wtedy jest inna gadka. Za friko nic nie ma! |
Cytat: |
Może naświetlisz temat tej rozmowy? Bo jak na razie obrzuciłeś KD błotem nie podając żadnego argumentu. |
Cytat: |
ZED, czytaj dokładnie. ET05 napisał wyraźnie że zniżka została wykupiona na całą kolej ( również na Arrivę, SKM itd). |
Cytat: |
Mogę tylko powiedzieć że panowie zastanawiali się nad odejściem z pracy, a niedawno do niej przyszli. |
Zed napisał/a: |
Nie ma ulg handlowych na całą kolej! Kolej nie równa się PKP! Kolej to wiele różnych samodzielnych spółek. Każda zniżka/oferta ma ściśle określony zakres obowiązywania. I nie ma czegoś takiego, że jakaś wykupiona zniżka obowiązuje na całej kolei! Obowiązuje tylko tam gdzie jest honorowana. |
Cytat: |
Ja też zastanawiam się nad odejściem z PKP i o czym to wg ciebie świadczy? |
Cytat: |
Jednak co jeżeli w połowie rozkładu jazdy pociągi PR przejmuje KD? To już jest zastanawiające. |
Cytat: |
No i tu się trochę mylisz. Jeżeli ktoś zakupił taką zniżkę to może mieć uzasadnione pretensje jeżeli KD będzie przejmowała pociągi PR w ciągu obowiązującego rozkładu.
|
Cytat: |
Od 1 marca b.r niestety już nie ujrzymy wagonów na tej trasie.Odwołują wszystkie 4 kursy PKP PR i pozostaje tylko KD.
|
Cytat: |
ale jednak wagonowy to wagonowy, prawdziwy pociag |
Cytat: |
Naczy oczywiście miałeś na myśli "na szczęście"-gdyż składy PR: [...] -nie były wcale bardzo wygodne ('bonanza'), [...] |
Mar-cin napisał/a: |
Nie zapominajmy że KD również zakupiło wagony i lokomotywy. |
Abraxas napisał/a: |
Ano właśnie,kolega Kris dobrze pisze żaden szynobus nigdy nie będzie tym co normalny wagonowy pociąg,a to że szynobusy są tanie w utrzymaniu nie zawsze musi oznaczać to ,że są wygodniejsze w podróżowaniu. |
buk napisał/a: |
Koszt uruchomienia pociągu w postaci szynobusa jest z tego co pamiętam prawie dwa razy wyższy niż składu. |
Robikon napisał/a: |
Od 1.03.2009 wagonówek PR do Kamieńca nie będzie,kursy te przejmują KD i będą jeździć do dzierżoniowa. |
senior napisał/a: |
następnego dnia ten sam szynobus wraca praktycznie pusty o 4 rano z Kłodzka do Kamieńca. |
Rev napisał/a: |
A nie jest przypadkiem tak, że ten szynobus po przyjeździe do Kłodzka wyjeżdża wczesnym rankiem do Wałbrzycha? |
THX 1138 napisał/a: |
Wczoraj pożegnaliśmy składu wagonowe na naszej lini |
Cytat: |
Wczoraj pożegnaliśmy składu wagonowe na naszej lini |
Jedrek napisał/a: |
Ja uważam że KD powinny wogóle wprowadzić własna ofertę " Najbliższa stacja za złotówkę" i wtedy mieli by jeszcze więcej pasażerów. Nikt by nie jechał np. ze Starego Jawora do Jawora busem bo to by się przestało opłacać! |
kriss_18 napisał/a: |
Wie ktoś może , dlaczego tak ciężko wpsiać w komputer nazwę stacji końcowej pociągu 44040 z Legnicy do Dzierżoniowa
Od stacji Legnica na wyświetlaczu szynobusu wpisane jest zawsze ŚWIDNICA MIASTO , gdzie podróżni często pytają się kondi gdzie w koncu on dojeżdza. |
Mar-cin napisał/a: |
Ile można maksymalnie na taką listę wpisać miejscowości? |
Krzysiu napisał/a: |
Programowanie wyświetlacza to kwiestia podłączenia laptopa z odpowiednim programem. |
mateusz123 napisał/a: |
Czy ktoś ma może obiegi szynobusów KD do udostępnienia? I od razu mniej więcej grafiki maszynistów i konduktorów? Jak oni tam pracują? Że na zmiany to wiem, ale ile godzin, jak wyglądają przejścia służb i obiegów? Aha, jeszcze jedno: czy skład który melduje się 0:18 w Kłodzku i ma powrót 4:18 jest obsługiwany przez tą samą drużynę? Jeśli tak to czy siedzą oni na szynobusie czy mają jakiś pokoik w budynku stacyjnym? |
mateusz123 napisał/a: |
I od razu mniej więcej grafiki maszynistów i konduktorów? Jak oni tam pracują? |
Cytat: |
Dziś, Jaworzyna Śl. godz. 18.07 - pociąg rel. Legnica - Międzylesie (44026) ODWOŁANY! |
Cytat: |
Być może przyczyną było to iż maszynista miał ponad 2 promile alkoholu (info z TVP3) , zabrali go na wytrzeźwiałkę i nie mieli juz kogo puścic w trasę!!?? |
Ok22-17 napisał/a: |
Pociag z Legnicy po 20tej jedzie tylko do Świdnicy. W zamian jest pociag Swidnica - Kłodzko na 7.30. |
Ok22-17 napisał/a: |
Żadnej bazy KD w Świdnicy nie będzie. W przyszłym rozkładzie bedzie też nocny postój w Świdnicy.
|
mateusz123 napisał/a: |
Nie wiem, ale moim skromnym zdaniem nie liczyłbym na to zbyt mocno. Popatrz na degradację tej linii, a co dopiero tu mówić o elektryfikacji. |
Cytat: |
Jednostki relacji Nowa Wieś Legnicka - Głogów pokonywały ten odcinek z rozpędu |
mateusz123 napisał/a: |
Nie wiem, ale moim skromnym zdaniem nie liczyłbym na to zbyt mocno. Popatrz na degradację tej linii, a co dopiero tu mówić o elektryfikacji. |
Michał LG9 napisał/a: |
kamis - A co ma piernik do wiatraka ? (rentowność do druta ?) Linia taka jaka jest jest rentowna - strat plk nie przynosi ! Na linii panuje bardzo intensywny ruch towarowy (głównie transport kruszyw) a co za tym idzie na siebie zarabia... |
Cytat: |
No raczej ma... Czytaj ze zrozumieniem kolego, bo widzę, że jednak z tym niejednokrotnie miałeś i masz problem. |
Cytat: |
Widzę, że wierzysz w cuda. Do tego roku bez poprawek i modernizacji na pewno nie dotrwa... |
Krzysiu napisał/a: | ||
Cały odcinek Kędzierzyn Koźle - Legnica ma być do 2013 r. zmodernizowany, zelektryfikowany i dwutorowy. Takie są potrzeby przewozowe. |
Cytat: |
Jerry
z kąd ta informacja? |
Cytat: |
Jest to linia potrzebna. Ale jako jednotorowa wystarczy, tak jak na większości linii w Polsce. |
Cytat: |
Na bardzo rozumiem, dlaczego wyzłośliwiasz się nat planami modernizacji tej trasy. |
Kerims napisał/a: |
Dziś do Legnicy i KD powrócił reaktywowany po naprawie awaryjnej szynobus 212M --> SA109-004. |
Cytat: |
kriss_18, skąd masz te informacje? |
kriss_18 napisał/a: |
Od nowego rozkładu wszystkie pociągi KD z Legnicy w kier.Kamieńca będą dojeżdżały do Kudowy zamiast tak jak dziś do Międzylesia |
Cytat: |
Kto zajmuje się naprawą magafonów? |
Dolnoślązak napisał/a: |
moim zdaniem, aby uniknąć takich wpadek , KD obowiązkowo powinna wyposażyć obsługę pociągu w telefon komórkowy, jak również, ba! przede wszystkim bardziej nawiązać współpracę z PLK (tzw. dyspozytorami odcinkowymi) |
Dolnoślązak napisał/a: |
W PR Wrocław te problemy są skoordynowane i informacja o opóźnionych pociągach, czy innych nie przewidzianych wydarzeniach, idzie bardzo szybko na poszczególne stacje i podróżni otrzymują takie informacje. |
Cytat: |
Spółka "Koleje Dolnośląskie SA" nie może obsługiwać połączeń między dwoma województwami gdyż jest jednostką komunalną Województwa Dolnośląskiego , zatem może operować jedynie w jego granicach. |
Kod: |
no właśnie, jw. widać że można więc dlaczego KD tłumaczą się bzdurnie że nie mogą jeździć do Nysy?? |
Cytat: |
Ad. 5) W wyniku rozmów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego wstępnie zaplanowano uruchomienie 2 par połączeń relacji Legnica - Nysa oraz 1 pary Kłodzko Miasto - Kędzierzyn Koźle. |
Jamie napisał/a: |
.Podszedłem do pani konduktor i spytałem-czy ten pociąg aby na pewno jechał do Wrocławia?Mina pani-bezcenne . |
Cytat: |
IR Katowice - Jelenia Góra (przez Podsudecką ma jechać na Helmutach ze Szczecina tak tak) |
kriss_18 napisał/a: | ||
Super wiadomość ale czy wypali czy też tylko plota??? Ma ktoś więcej info na ten temat??? |
PiterTarnów napisał/a: |
a czemu się zbliża koniec helmutów? to bardzo wygodne i przyjemne pociągi.nawet przedziały się trafiają |
Cytat: |
W związku z remontem linii na odc. Świdnica M. - Mościsko Dz. w dniach 2-7.07. zostaje wprowadzona kom.zastępcza. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Kilka dni temu mogłem obserwować postępy remontu dworca Świdnica Miasto i sytuacja przedstawia się następująco... |
Cytat: |
Naprawa budynku nastawni wykonawczej stacja Świdnica Miasto
Numer Projektu 663/IZ23GM/000068/13/P Opis zamówienia Wykonanie robót remontowych budynku nastawni wykonawczej zlokalizowanej w stacji PKP Świdnica Miasto linia nr 137, w zakresie: wymiana pokrycia dachu z papy, wymiana odwodnienia z rur i rynien ocynkowanych, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wykonannie głdzi gipsowych na ścianach i sufitach wraz z gruntowaniem i malowaniem,. naprawa tynków, wykonanie robót betonowych, wymiana starych przewodów instalacja elektrycznej na nowe z niezbędnym osprzętem. |
THX 1138 napisał/a: |
... Widoków na remont toru N brak.... |
Cytat: |
Od 15 grudnia Polskie Koleje Państwowe wprowadziły nowy rozkład jazdy PKP. |
kriss_18 napisał/a: |
Przywracanie linii kolejowej 285 na odcinku Wrocław - Świdnica nie ma żadnego sensu , strata pieniędzy. |
kriss_18 napisał/a: |
Za kwotę tego odcinka , można by zrealizaować plan Podsudeckiej wraz z elektryfikacją od Bielawy do Jaworzyny Śl oraz odgałęzieniem linii 137 (za Bolesławicami) łącząc się z 274 (w rejonie Piotrowic Św.)
Jakie były kiedyś plany udokumentowane przez UMWD. |
czarny_lotos napisał/a: |
Krótki czas postoju w Jaworzynie trochę mnie dziwi. Czy to oznacze, że od Jeleniej będzie spalinówka? Nawet czas postoju w Kędzierzynie jest za krótki na zmianę |