Cytat: |
Gdyby ktoś miał stare rozkłady jezdy na tej linii, to również będę za nie bardzo wdzieczny. |
Cytat: |
I wina będzie UM, a nie PR. |
prezes11 napisał/a: |
Jak w temacie: należałoby IR-a Wrocław - Zakopane skierować właśnie tą trasą. Korzyści to przede wszystkim znaczne skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia nawet o godzinę, bezpośrednie i co ważne szybkie dzienne połączenie rejonu Bielska B. ze stolicą Tatr. |
Cytat: |
Teraz w C z Suchej do Żywca będą aż 2 pociągi. Ok. 4 rano i o 16. 20. Fajne, prawda? |
tombou napisał/a: |
normalnie krew zalewa
ciekawe co powie konduktor w autobusie jak przyjde z rowerem |
filolog napisał/a: |
. Prędkość mogłaby być wyższa, chociaż i tak miałem odczucie, że od Jeleśni (od woj.śląskiego) jedzie ciut szybciej. |
jóśko napisał/a: |
zawias, Jak przypomnisz sobie historie linii 104 Nowy Sącz - Chabówka to scenariusz jest podobny najpierw KKA a potem likwidacja połączeń. W załączeniu projekt rozkładu jazdy odrzucony przez MZPR |
jóśko napisał/a: |
-PO wygrywa w dużych miastach i w zamian otrzymują dobra komunikację a na dodatek niską cenę biletów PIS i SLD ma elektorat na prowincji w szczególności na terenach górskich -tam jest pustynia komunikacyjna i drożyzna. |
Kuba napisał/a: |
Żywiec-Sucha Beskidzka to moja ulubiona trasa kolejowa. Kocham podróżować tą trasą. Frekwencja jest niska ale to spowodowane jest niską prędkością pociągów. Mimo że pociąg jedzie ponad godzinę ja nigdy nie zamieniłbym go na jakiś autobus a tym bardziej nie na bus.
Z tego co wiem to ma być pociąg Żywiec-Kraków ok 6:00. To bardzo dobra wiadomość. |
Cytat: |
Ostatnio słyszałem ciekawe tłumaczenie ze strony dyrektora PR w Krakowie, który wypowiadał się o linii 137 Żywiec-Sucha. |
Cytat: |
Ponoć deficyt wynikający z połączeń na tej linii sięga 70%, co oznacza rentowność na poziomie 30%. |
Cytat: |
Co do ZKA cały czas zastanawiają się, czy nie na stałe w okresie letnio-ciepłym wprowadzić ZKA. |
Cytat: |
A tak nawiasem zastanawia mnie jakby wyglądała sytuacja gdyby linia ta w całości podlegała po jeden małopolski lub śląski distrikt? |
Cytat: |
Jeśli wraz z końcem zimy na linię Żywiec-Sucha Beskidzka ponownie wróci ZKA, to zapowiadam UMWM, UMWŚ i Przewozom Regionalnym szum medialny jakich mało, plus stosowne wnioski gdzie trzeba. Serio. |
Cytat: |
niektórzy dziwnie nie zapłacili za bilet! |
Cytat: |
chyba, że koduktor znał już tą osobę na "pamięć". |
Paradoks napisał/a: |
Biorąc pod uwagę montowanie Bombardierów to chyba inwestycja długoterminowa |
Cytat: |
Planowano zbudować linię z Lachowic przez Ślemien, Gilowice, która gdzieś miała się łączyć z linią Żywiec-Bielsko.
|
Cytat: |
Zmiana KKA na EN 57 nastąpiła z powodu fatalnych warunków pogodowych |
Krzysztof21 napisał/a: |
kris123, już dyskutowaliśmy na temat połączenia Żywiec-Zakopane-Żywiec. Ja jestem jak najbardziej za. Tylko... widziałbym takie połączenie w C, skomunikowane w Żywcu z "Rachowcem". Mielibyśmy wówczas taką namiastkę "Ornaka". |
hurricane napisał/a: |
Taki to sobie mógł być powód dla mediów, ORNAK został uwalony na skutek wspólnej i celowej działalności betoniarzy z MZPR i ŚZPR, tych drugich już nie ma, ci pierwsi mącą dalej na zakopiance |
kris123 napisał/a: |
A na marginesie pp czy masz na myśli całą relację Ornaka czyli Katowice-Zakopane. Jeśli tak jestem za. Zresztą podobnie jak utworzenie pociągów Zakopane-Żywiec. Też mogłoby to byc ciekawy pomysł. |
Cytat: |
Odnośnie budowy Zbiornika Wodnego Świnna Poręba, czy wymagane jest częściowe przeniesienie linii 97 bo nie jestem zbytnio w temacie? |
Cytat: |
Wczoraj zauważyłem, że trasa Sucha Beskidzka-Żywiec była obsługiwana przez Zakład Taboru w Opolu. |
Cytat: |
jeśli inwestycja nie nabierze tempa, to wraz z rozpoczęciem zalewania zbiornika możemy się wszyscy niemile zaskoczyć. Czyli wszyscy zdążą, tylko PLK nie zdąży... |
Krzysztof21 napisał/a: |
Deszczowo… kolejowo….
Transport kolejowy musi być konkurencyjny. Z prędkościami na poziomie 20-30 km/h ciężko mówić o konkurencyjności. Jeszcze w latach 80 w linię Żywiec-Sucha inwestowane spore środki pieniężne (wymiana szyn, elektryfikacja). Potem już nie robiono nic. Tylko jeżdżono. Źródło |
Cytat: |
Orientujecie się jaka jest frekwencja nowej pary pociagów Żywiec-Jeleśnia-Żywiec?? |
Cytat: |
Witam Pana,
Co do przystanku sugerowanego przez Pana to widzę, że mamy podobne pomysły. Będę rozmawiał na te tematy z PKP. Natomiast prędkość pociągów na trasie Żywiec-Jeleśnia nie leży w mojej gestii, ale również zasygnalizuję ten temat w PKP PLK. Pozdrawiam Burmistrz Antoni Szlagor |
Krzysztof21 napisał/a: |
żadnych pociągów na kołach! |
kris123 napisał/a: |
W każdym razie nie wiem czy wiecie ale zagrożony jest pociąg Żywiec-Jeleśnia, który ponoć cechuje się słabą frekwencją |
Cytat: |
Nowy Sącz - Krynica |
Cytat: |
Stróże - Biecz |
Cytat: |
Kto z Suchej do Żywca pojedzie autobusem KKA który podjeżdża do każdej stacji |
Cytat: |
PR Kraków: Kolejna linia kolejowa z całoroczną ZKA
Po trasie Stróże – Biecz, linia Żywiec – Sucha Beskidzka jest kolejną, na której będzie funkcjonowała całoroczna zastępcza komunikacja autobusowa. Krakowski oddział Przewozów Regionalnych ogłosił właśnie przetarg na ZKA na tej trasie. Fot. Rynek Kolejowy Przedmiotem zamówienia jest przewóz osób komunikacją autobusową od poniedziałku do piątku, jednym autobusem drogowym (do 40 miejsc), na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec - Sucha Beskidzka, w okresie od dnia 01 grudnia 2010 r. do dnia 10 grudnia 2011 r. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Termin składania ofert upływa 18 listopada. Zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Suchą a Żywcem obejmie po 1 grudnia te same kursy, co obecnie. Chodzi o pociągi oznaczone w rozkładzie literą „D” (kursuje w dni robocze od poniedziałku do piątku). Z Suchej Beskidzkiej autobusy odjadą o 3:46, 11:30 i 18:33. Z Żywca zaś o 5:20, 15:27 i 20:09. Pozostałe dwie pary połączeń kursujących codziennie (odjazdy z Suchej o 6:12 i 16:27, z Żywca o 7:37 i 17:45) będą obsługiwane –tak jak i teraz- przez ezety serii EN57. Wraz z wejście w życie nowego rozkładu jazdy nastąpią jedynie niewielkie, kosmetyczne zmiany w godzinach odjazdów i przyjazdów. Autobusy w zastępstwie części pociągów miały kursować na trasie między Żywcem a Suchą Beskidzką jedynie do 31 sierpnia (podobnie na linii Stróże-Biecz). - W wakacje dzieci i młodzież nie chodzą do szkół, a dorośli idą na urlopy. Zatem liczba stałych pasażerów maleje. Autobusami zastąpiliśmy tylko te pociągi, które dowoziły uczniów do szkół, a dorosłych do pracy – przekonywał w czerwcu na łamach „Kroniki Beskidzkiej” dyrektor PR Kraków, Ryszard Rębilas. Warto przypomnieć, iż niedawno Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie ogłosił przetarg na całoroczną zastępczą komunikację autobusową na odcinku Stróże – Biecz. Termin składania ofert w tym przetargu upływa jutro. Co ciekawe, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, zostanie wprowadzona dodatkowa para połączeń na tej trasie, a długość odcinka pokonywanego przez autobus w czasie jednego kursu wzrośnie z obecnych 34 km do 50 km (poprzez wjazd do Gorlic i dodatkową obsługę przystanków Gorlice Glinik i Gorlice). (źródło: kk, Rynek Kolejowy, 9 listopada 2010) |
Cytat: |
W przypadku linii Żywiec - Sucha przejechanie przez pociąg 1 kilometra kosztuje 21 zł. |
Darek napisał/a: |
Pociągi zimą są najbardziej skuteczną formą transportu, może są często opóźnione ale przynajmniej jadą. |
Cytat: |
Jak na razie to pociągi uderzają w autobusy |
Cytat: |
pękają szyny mają opóźnienia po 600 minut |
Cytat: |
Ciekawe jak te autobusy poradzą sobie w śnieżna zimę? Jak się zakopią w zaspie to co pojedzie? |
kns napisał/a: |
Za to wygodniejsze od śmierdzących i zimnych EN57. |
anna50 napisał/a: |
ak śmierdzące jeżdżą na Bielsko oby też autobusy na tej linii wprowadzili jak dłużnej w XXI wieku na odległość ok 50 km z Wadowic do Bielska musimy przeznaczyć 120 min . |
sunday1 napisał/a: |
Witam,
Akurat całym sercem jestem za inną linią (117) Bielsko-Kalwaria Z.L ale do rzeczy; W zeszłym tygodniu spotkałem się z p. posłem Markiem Polakiem ws. zlikwidowanych relacji na odcinku B-B - Wadowice; otrzymałem m.in także takie zapewnienie posła, że ma interweniować ws. linii Sucha-Żywiec. Więc może coś zacznie się zmieniać. pozdrawiam |
Bardi78 napisał/a: |
Rózne wiadomosci róznie podajá,wczoraj reporter RMF zapytal sie Grabarczyka o bajzel w polskich kolejach przy kamerach a ten sie obrócil na piécie,spuscil glowe i czerwony uciekl do innego pomieszczenia-podobno za to Donald chce go pogonic,dzisiaj poslowie przepraszali...ale jak mówie rózne media róznie podajá... |
Cytat: |
Liczę na udział Krzyśka Kusia, może ktoś jeszcze ma ochotę z nami się wybrać. |
Krzysztof21 napisał/a: |
Mnie to tak szczerze powiedziawszy coraz mniej obchodzi. Kompletnie przestałem przejmować się tym, co w Małopolsce i na Śląsku dzieje się z koleją. |
Exsimus napisał/a: |
Według mnie PLK mogłaby podrasować linię na całej swojej długości do 60 km/h. Wtedy rozkład jazdy wykonywany rzecz jasna na szynobusie winien wyglądać na wyjeździe z Żywca w następujący sposób.
Podniesienie prędkości i PWDC na 100% zwiększyło by liczbę podróżnych. Żywiec - Sucha Beskidzka 5.22 kursuje w (D) 7.34 kursuje codziennie 12.25 kursuje codziennie 14.30 kursuje w (D) 15.52 kursuje codziennie 17.30 kursuje codziennie 21.34 kursuje w (B) |
Darek napisał/a: |
Krzysztof21 czytam, dziwię się i przykro mi, że mimo iż wiele zrobiłeś w temacie kolei odpuszczasz sobie "walkę" o dobrą kolej. Piszesz tak, jakbyś nagle zmienił zdanie czy poglądy- Twój wybór, mam tylko nadzieje, że nie pod czyimś wpływem czy w imię czyichś interesów, a tylko dlatego, ze Ci się po prostu odechciało. |
Cytat: |
Zarówno tutejsi samorządowcy, jak i sami kolejarze przyznają, że malejące zainteresowanie przewozami pasażerskimi wynika głównie z prędkości podróżowania na tym odcinku. - Ograniczone środki na utrzymanie linii regionalnych powodują, że ich stan stopniowo się pogarsza - tłumaczy rzecznik PKP PLK S.A.- Ograniczenia prędkości sprawiają zaś, że czas jazdy na linii wydłuża się i staje się ona nieatrakcyjna dla podróżnych. Przewoźnicy ze względu na małe zainteresowanie przestają z niej korzystać.
Obecnie obowiązuje tu prędkość rozkładowa 40 km/h. Na trasie znajduje się jednak również kilkanaście ograniczeń prędkości, dodatkowo wydłużających czas przejazdu pociągów. Jeśli to się nie zmieni, ciężko będzie przywrócić ruch pociągów pasażerskich na linii. Bez tego zaś degradacja torowiska będzie już tylko kwestią czasu. - Podniesienie prędkości do 50km/h wymagałoby naprawy głównej toru, rozjazdów, przejazdów oraz obiektów inżynieryjnych. Koszt takiej naprawy szacowany jest na ponad 60 mln zł - informuje rzecznik. |
Cytat: |
W ub roku był kurs Kraków - Żywiec. Lecz nie wiem jakie miał obłożenie. |
Paradoks napisał/a: |
Tak dla poprawy humoru z rana. W Hafasie wszystkie połączenia miedzy Żywcem a Suchą-Beskidzką figurują jako InterRegio Może to jakiś dobry znak na przyszłość |
Cytat: |
Z tego co słyszałem tak w Suchej jest nieczynna. |
Cytat: |
Krisowi ciagle mało- IR na tej trasie to prezent od losu, proponuje wysłać oficjalne podziekowania do centrali PR |
Cytat: |
Choć część pewnie pojedzie przez Chabówkę. |
Cytat: |
Już widzę, jak z tą Chabówką. Wynajem loka kosztuje, a tu wystarczy podsył z Bielska |
sunday1 napisał/a: |
Ja rozważam wypad 10.07 ponieważ mam wtedy wolne:) |
kruczek napisał/a: |
Dobrze, ze poc. jest planowany w nowym rozkładzie i nie tylko w wakacje, dobrze że będzie miał postoje w Jeleśni i Lachowicach Centrum - to dobre punkty wypadowe w Beskidy, szczególnie z Lachowic idziemy od razu w malownicze Pasmo Jałowieckie. |
Kod: |
449 97 Skawce - Sucha B. szl. 01.09.11 31.10.11 |
Cytat: |
Wójt Marian Czarnota już od kilku miesięcy stara się o przejęcie budynku dworcowego wraz z placem w Jeleśni. |
danio napisał/a: |
To nie prawda że Polacy wolą busy.
Doświadczam tego praktycznie codziennie w pracy . Jeśli jest wybór między pociągiem Lublin - Katowice a busem (a pociąg jest bezpośredni) to ludzie wolą pociąg . To oczywiście przykładowa sytuacja , ale wiele osób z Zamościa nie wiedziało że jest pociąg do Krakowa ,a teraz już wiedzą . Naprawienie podejścia ludzi do kolei będzie trwało latami , ale kiedyś coś trzeba z tym zrobić . Zauważyłem że ludzi z okolic Zamościa nie wiedzą że jest poranny pociąg do Krakowa. A co do trasy żywiec - sucha , jak ona padnie , straci na tym odcinek Zwardoń - Katowice. Zresztą już na tej linii spadła frekwencja , nie mówią o liniach wychodzących np. z Czechowic . Trwa wykańczanie kolei w Polsce , niestety ..... |
MK_Rabka napisał/a: |
"Giewont" i tak będzie jeździć częściej niż rok temu. |
Cytat: |
Jak pytałem mecha z tamtych okolic to nieraz pociagi mknęły i 70 |
Cytat: |
z Żywca do Jeleśni gdzie jest długi kilkukilometrowy odcinek prostej pośpiech ze Szczecina do Zakopca śmigał więcej niż 50... |
Paradoks napisał/a: |
Właśnie tego się obawiam, że temat remontu, wznowienia przewozów, dodatkowych przystanków jest znany tylko w kręgu forumowiczów. Mieszkańcy, czyt. potencjalny pasażer dalej będą sobie wyobrażać, że kolej to brudne, stare przystanki, wolne i przerdzewiałe jednostki, które są rozkomunikowane i notorycznie opóźnione albo w ogóle nie jeżdżą. Czyli takie 'pójście w lud z pytaniami', jak to przedmówca napisał, powinno od razu być akcją promocji i przedstawiania kolei w dobrym świetle, jak wygląda taki nowy przystanek ,czy nowy szynobus, i jak konkurencyjny pod względem ceny, komfortu i czasu przejazdu jest. Więc w tym przypadku 'gadżety' są wskazane. W przeciwnym przypadku plany wykażą, że chętnych brak. |
Kuba Wie-Wiór napisał/a: |
Wątpliwym jest, iż przeprowadzenie modernizacji linii Sucha Beskidzka – Żywiec w znaczący sposób przyczyni się do poprawy czasu przejazdu. Na przedmiotowej linii występuje duża liczba łuków oraz przejazdów drogowych. |
Leniwiec napisał/a: |
Te tłumaczenia są żałosne. Jak urzędnik rangi państwowej plecie takie bzdury to ktoś powinien polecieć ze stołka. |
Rover napisał/a: |
Pora na zamkniecie kasy biletowej w Suchej byłem kilka dni temu to nikt tam biletu nie kupuje. |
sinobrody79 napisał/a: |
Czyli Małopolska wybroniła się przed optymalizacją (uratowane linie KZL-BB, Zywiec-Sucha, Chabówka-NS). |
Rover napisał/a: |
Nadeszła pora na zamknięcie Kasy biletowej w Suchej brawo trafna decyzja Pani Basi Węgrzynek
Zamykane kasy PKP |
danio napisał/a: |
Przecież mają acatusy, elfy itp Jakby się uparli to coś by wymyślili |
Cytat: |
Ponoć jest szansa jeszcze na jakieś weekendowe wydłużenia poc. KŚ Katowice-Żywiec do Jeleśni (ale chyba tylko w wakacje) |
Cytat: |
Będziemy obserwować wyniki tej linii, jesteśmy otwarci na modyfikacje rozkładu jazdy. Nie wykluczamy, że jeżeli ta oferta będzie się cieszyła popularnością, być może w drugiej części roku zwiększy się liczba pociągów choćby na zasadzie produktu komercyjnego, jak w 2015 roku. Nie zamykamy sobie takiej ścieżki – powiedział wówczas Andrzej Siemieński. |
Cytat: |
Nie traktujemy tej linii jako takiej o charakterze SKA, wykorzystywanej do codziennych dojazdów np. do pracy, ale raczej w charakterze pewnej atrakcji turystycznej. Beskid Żywiecki czy obszar po stronie woj. małopolskiego to są tereny bardzo atrakcyjny turystycznie – powiedział wówczas Jacek Krupa. |