INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Będą przetargi na pomorskie przewozy regionalne

Świnia - 18-04-2009, 16:08
Temat postu: Będą przetargi na pomorskie przewozy regionalne
Będzie 6 przetargów na pomorskie przewozy regionalne

Szykuje się rewolucja w organizacji pasażerskich przewozów kolejowych w Pomorskiem. Urząd Marszałkowski w maju ogłosi sześć przetargów na obsługę pociągów regionalnych - zwycięży ten, kto zażąda najniższych dopłat od samorządu i równocześnie spełni wyśrubowane warunki dotyczące taboru.

Przetarg może przełamać monopol, jaki dotychczas miała na Pomorzu spółka PKP Przewozy Regionalne. Urzędy marszałkowskie, które wspólnie przejęły kontrolę nad tą firmą w grudniu, są przekonane, że pociągi PKP PR są za drogie. O tym, że tak jest, świadczy pierwszy przetarg na obsługę pociągów regionalnych w Polsce, ogłoszony w 2007 r. przez Kujawsko-Pomorskie. Tam od PKP PR tańsza okazała się Arriva.

Jednak nasz pomorski przetarg będzie pierwszym o tej skali w Polsce. Ważnym elementem jest długość umowy - zwycięzca będzie realizował przewozy od grudnia tego roku przez sześć lat, a więc na tyle długo, że będzie mu się opłacało specjalnie dla pomorskich pasażerów sprowadzić lub wyleasingować odpowiedni tabor.

Czy poza SKM i PKP PR ktokolwiek stanie do przetargu? Największe wątpliwości budzi pakiet linii niezelektryfikowanych - jest tak duży, że przedstawiciele prywatnych przewoźników już poddali w wątpliwość swoje możliwości zorganizowania takiej ilości taboru.

- PKP PR najprawdopodobniej nie będzie w stanie spełnić naszych wymogów dotyczących standardu technicznego pociągów. Dlatego pewnie wejdzie w konsorcjum z jednym z "prywaciarzy" bądź dużym partnerem z zagranicy, który dostarczy nowoczesne pociągi - mówi anonimowo jeden z urzędników Urzędu Marszałkowskiego.

Co ważne, przetarg praktycznie przesądza o tym, że przez najbliższe sześć lat liczba pociągów na pomorskich trasach będzie już tylko rosła.

- Żadna linia kolejowa na Pomorzu nie zostanie już zawieszona. Przeciwnie, jeśli pojawi się możliwość uruchomienia kursów do Kartuz czy Bytowa, będziemy mogli to zrobić w ramach umów podpisanych ze zwycięzcami przetargu - mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego.

Ogłoszenie przetargu planowane jest na maj.

źródło: Gazeta Wyborcza
flugzeug30 - 21-04-2009, 02:06
Temat postu:
Właśnie. Jak duża jest szansa, że wrócą osobowe pociągi do Kartuz ?. Choćby w formie np. SA106 ?.
pepe - 21-04-2009, 07:39
Temat postu:
Do Kartuz pojadą pociągi najwcześniej dopiero przy budowie drugiej części Kolei Metropolitalnej łączącej cały teren kaszub (Kartuzy, Bytów,itp.) z Gdańskiem i Gdynią. Prawdopodobnym operatorem będzie SKM.
yusek - 21-04-2009, 10:43
Temat postu:
A połączenia lokalne między wojewódzkie np. Kościerzyna-Bydgoszcz, Chojnice-Piła,
pepe - 21-04-2009, 13:31
Temat postu:
Na linię Kościerzyna - Bydgoszcz przymierza się już od dłuższego czasu Arriva, ale u niej krucho z dodatkowym taborem. Poza tym województwa muszą się dogadać a z tym także różnie bywa. Chociaż po reaktywacji Kwidzyn - Grudziądz może i z tą linią się dogadają.
mat105 - 21-04-2009, 16:42
Temat postu:
No właśnie a co będzie z liniami poza wojewódzkimi ??? Chodzi mi głównie o linie Chojnice-Szczecinek i Chojnice- Piła . A wracając do tematu to myśle że gdyby Arriva się zmobilizowała była by w stanie sprowadzić potrzebny tabor. Najgorzej mogłoby być na liniach ze Słupska do Tczewa , z CHojnic do Tczewa . Moja propozycja była by taka aby połączenia Tczewa Gdańska Gdynii Słupska obsługiwała SMK. A Reszte połączeń Arriva. Tych połączeń nie było by dużo licząc że będą 4 połączenia międzywojewódzkie i 8-9 wojewodzkich.
Arek - 21-04-2009, 17:22
Temat postu:
Pomorskie przetargi: Arriva nie jest zadowolona

W przyszłym tygodniu Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosi 6 osobnych przetargów na przewozy pasażerskie. O ile prowadzenie pociągów na liniach zelektryfikowanych zostanie podzielonych na cztery części (Tczew - Wejherowo, Gdynia - Słupsk, Gdynia - Laskowice oraz Gdynia - Elbląg/Iława), o tyle w przypadku linii niezelektryfikowanych nie można mówić o podziale rynku.

Wszystkie linie niezelektryfikowane, poza odcinkiem Malbork-Grudziądz obsługiwanym od 1 marca przez Arriva PCC, a także odcinkami stycznymi z innymi województwami (np. Chojnice-Tuchola), znajdą się bowiem w jednym pakiecie.

Co na temat warunków przetargu sądzi Arriva PCC, której szefowie od dawna nie ukrywali, że mają zakusy na pomorski rynek? – Na pewno pozytywnym, aspektem jest to, iż przetarg zostanie ogłoszony na sześć lat – mówi Damian Grabowski, wiceprezes Arrivy, odnosząc się do faktu, iż nowe umowy obejmą okres od grudnia 2009 do grudnia 2015 r. Obecne umowy, z konsorcjum PKP Przewozów Regionalnych i SKM (na cały pomorski rynek lokalny z wyłączeniem linii Malbork - Grudziądz) oraz z Arrivą (na odcinek Malbork - Grudziądz), wygasają 10 grudnia br.

– Liczyliśmy, że rynek przewozów spalinowych zostanie podzielony – mówi Damian Grabowski, dodając iż Arriva będzie analizować warunki, jakie zostaną przedstawione w przetargu.

Nie tylko Arriva, ale także SKM nie ujawniła jeszcze, jaką obejmie strategię. By zachować dotychczasowy rynek, SKM musiałaby wystartować zarówno w przetargu na odcinek Tczew-Wejherowo, jak i Gdynia-Słupsk. Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek od dawna podkreśla, że jest przeciwnikiem jeżdżenia SKM-ki do Słupska i że ta spółka powinna skupić się na przewozach aglomeracyjnych. Szefowie SKM nie ukrywają jednak, że zależy im na utrzymaniu odcinka do Lęborka, dlatego nie wykluczają, że wystartują jednak w przetargu na pakiet Gdynia-Słupsk.

źródło: Rynek Kolejowy
Victoria - 28-05-2009, 15:44
Temat postu:
Pomorskie przetargi - informacja z UMWP

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego skorygował informacje dotyczące przetargów na przewozy pasażerskie na okres od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.

Oto informacje z UMWP dotyczące podziału pomorskiego rynku na pakiety:

http://rynek-kolejowy.pl/images/upload/obraz(1538).jpg

Odcinki styczne, na liniach z Chojnic w kierunku Tucholi, oraz ze Słupska w kierunku Koszalina, władze woj. pomorskiego chcą przekazać do obsługi sąsiednim województwom. Większość umów ma być podpisana na 6 lat, wyjątek dotyczy linii przechodzących przez granicę woj. pomorskiego i kujawsko-pomorskiego. W tym przypadku umowy mają być roczne. Ma to związek z tym, że w 2010 r. kończą się umowy Urzędu Marszałkowskiego Woj. Kujawsko-Pomorskiego z PKP Przewozami Regionalnymi i Arrivą.

UMWP zgłosił już przetargi do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. Ogłoszenie przetargu nastąpi prawdopodobnie 1 czerwca.

źródło: Rynek Kolejowy
kopernik - 23-07-2009, 11:05
Temat postu:
Pomorskie przetargi: rynek pozostanie bez zmian?

Otwarto oferty w przetargu na wykonywanie przewozów pasażerskich w woj. pomorskim w okresie od 13 grudnia 2009 r. do 12 grudnia 2015 r. Oferty złożyło czterech przewoźników - SKM, PKP Przewozy Regionalne, Arriva PCC oraz Dolnośląskie Linie Autobusowe (na licencji DLA przewóz podróżnych prowadzą Koleje Dolnośląskie).

Analizując złożone oferty można przyjąć założenie, że wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy sytuacja na pomorskim rynku przewozów lokalnych nie zmieni się: SKM nadal kursować będzie w relacji Tczew - Słupsk, PKP PR pozostaną największym lokalnym przewoźnikiem w regionie, nie zmieni się "stan posiadania" Arrivy, która jako jedyna złożyła ofertę na odcinek Malbork - Grudziądz, natomiast w dwóch innych zadaniach złożyła znacznie wyższą ofertę od PKP PR.

Oto szczegóły wszystkich ofert:

Zadanie 1: Lębork – Łeba, Chojnice – Kościerzyna, Kościerzyna - Gdynia Gł., Gdynia Gł. – Hel. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy (kolejno: SJRP 2009/10, 2010/11, 2011/12, 2012/13, 2013/14, 2014/15): 8,97 zł za kilometr, 9,04, 9,08, 9,13, 9,17, 9,20; punktualność 95 proc.

Oferta DLA. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 18,53 zł za kilometr; punktualność 97 proc.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 30,00 zł za kilometr; punktualność 90,5 proc.

Zadanie 2: Słupsk – Ustka, Tczew – Chojnice, Chojnice – Czarne – gr. woj. - (Szczecinek), (Szczecinek) – gr. woj. - Słosinko – Słupsk. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 13,52 zł za kilometr, 13,62, 13,69, 13,75, 13,81, 13,86; punktualność 95 proc.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 30,00 zł za kilometr; punktualność 90,5 proc.

Zadanie 3: Gdynia Gł. – Smętowo Gr. – gr. woj. – (Laskowice Pom.). Okres 13.12.2009 – 11.12.2010.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w SJRP 2009.10: 10,82 zł za kiliometr; punktualność 95 proc.

Zadanie 4: Gdynia Gł. – Słupsk. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta SKM. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 9,81 zł za kilometr, 9,84, 10,37, 10,47, 10,64, 10,73; punktualność 95 proc.

Zadanie 5: Wejherowo - Gdynia Główna - Gdańsk Gł. – Tczew. Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta SKM. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 3,46 zł za kilometr, 3,49, 3,51, 3,53, 3,57, 3,60; punktualność 95 proc.

Zadanie 6: Gdynia Gł. - Malbork – Stare Pole – gr. woj. – (Elbląg), Malbork – Prabuty – gr. woj. – (Iława Gł./ Olsztyn Gł.). Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 12,96 zł za kilometr, 12,89, 12,77, 12,64, 12,49, 12,32; punktualność 95 proc.

Zadanie 7: Malbork - Kwidzyn – Gardeja – gr. woj. – (Grudziądz). Okres 13.12.2009 – 11.12.2010.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 18,00 zł za kilometr; punktualność 94,44 proc.

Zadanie 8: Chojnice – Bukowo Człuchowskie – gr. woj. – (Piła). Okres 13.12.2009 – 12.12.2015.

Oferta PKP PR. Dofinansowanie w kolejnych rozkładach jazdy: 16,66 zł za kilometr, 16,97, 17,26, 17,56, 17,86, 18,16; punktualność 95 proc.

Zadanie 9: Kościerzyna – Szlachta / Łąg Południowy – (Wierzchucin). Okres 13.12.2009 – 11.12.2010.

Oferta Arriva PCC. Dofinansowanie w każdym kolejnym rozkładzie jazdy 18,00 zł za kilometr; punktualność 94,44 proc.

* * *

Oświadczenie Arriva Polska Sp. z o.o. dotyczące przetargu na świadczenie pasażerskich usług kolejowych w województwie pomorskim

Arriva Polska, z naszym partnerem konsorcjalnym PCC Rail S.A., w dniu dzisiejszym złożyła ofertę przetargową na linie obsługiwane trakcją spalinową w województwie pomorskim. Jest to pierwsze i jedyne województwo, które od czasu usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne zdecydowało się ogłosić otwarty i konkurencyjny przetarg. Uwidacznia to, iż istotne dla działań władz tego województwa jest interes pasażerów i rozsądne wydatkowanie pieniędzy publicznych. .

Pomimo tego, z dwóch powodów, oferta naszego Konsorcjum, którą dziś złożyliśmy w zadaniach 6-letnich, znacznie odbiega od naszych oczekiwań.

Czynnik 1: Gwarantowany Okres Świadczenia Usług

Zasady ogłoszonego obecnie przetargu zostały oparte na treści art. 100 pkt 3 ppkt 2 Ustawy o zamówieniach publicznych, zgodnie z którym Zamawiający może podpisać umowę ramową z kilkoma wykonawcami. Jest to przepis ogólny, mający zastosowanie przy ogłoszaniu jakichkolwiek przetargów, obejmujących różne branże.

Tymczasem mając na uwadze specyfikę branży transportu kolejowego, właściwe i mające racjonalne uzasadnienie, jest zastosowanie w rozpatrywanym przypadku przepisu art. 100 pkt 3 ppkt 1 Ustawy o zamówieniach publicznych. Przepis ten daje bowiem możliwość Zamawiającemu zawarcia Umowy Ramowej z tylko jednym wykonawcą, jeżeli Zawarcie umowy ramowej z więcej niż jednym wykonawcą byłoby z przyczyn technicznych lub organizacyjnych dla Zamawiającego niekorzystne.

Przygotowanie jakiegolwiek podmiotu obecnie nie realizującego kolejowych usług przewozowych na danej linii to proces długotrwały i kosztowny. Nie jest racjonalne, aby koszty tych jednorazowych inwestycji były rozkładane jedynie na jeden gwarantowany rok świadczenia usług.
Możliwość wprowadzenia wygodnego taboru i nowoczesnych rozwiązań dla podróżnych jest zależna od gwarantowanego okresu świadczenia usług. Im dłuższy ten okres (w innych krajach europejskich przeważnie od 7 do 15 lat), tym większa motywacja dla wykonawcy, do wprowadzenia takich rozwiązań i jednocześnie niższe koszty po stronie Samorządów, związane z dofinansowaniem takich usług.
Ponadto dotychczasowa sytuacja może doprowadzić do corocznej zmiany operatora, co z uwagi na różne ich podejścia do świadczenia usług, np. w zakresie rozkładów jazdy, czy taryf, może wiązać się z poważnymi niedogodnościami i słuszną krytyką ze strony podróżnych.

Czynnik 2: Okres Mobilizacji

Wysoka kwota dofinansowania zaproponowana przez nas jest także odzwierciedleniem krótkiego okresu na przygotowanie się do świadczenia usług. Złożona przez nas oferta będzie wiążąca do dnia 22 pażdziernika br. Możliwe, że dopiero po tej dacie będą przeprowadzone postępowania przetargowe na pierwsze umowy roczne, które prawdopodobnie zakończą sie nie wcześniej niż w listopadzie br. W takiej sytuacji każdy wykonowaca obecnie nie wykonujący usług na danym terenie ponosi ogromne ryzyko, że do dnia 13 grudnia 2009 r. nie zdoła przygotować składów, baz technicznych i wykwalifikowanej kadry.

Wniosek:

Te dwa czynniki, w naszym mniemaniu, blokują prawdziwą możliwość zaoszczędzenia publicznych środków i wprowadzenia znaczącej poprawy w obsłudze podróżnych.

W związku z tym, apelujemy do Marszałków pozostałych 9 województw, którzy nie mają jeszcze podpisanych nowych umów o świadczenie usług kolejowych, aby przedłużyli obecnie obowiązujące umowy z dotychczasowym operatorem na okres kolejnego roku, zaś jesienią tego roku ogłosili konkurencyjne przetargi z datą rozpoczęcia świadczenia usług od grudnia 2010 roku. Pozwoli to Samorządom pozostać w zgodzie z Ustawą o Transporcie Kolejowym, Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 kwietnia 2004r. w sprawie organizawania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich, zasadami prawidłowego wydatkowania środków publicznych, oraz zaleceniami Najwyższej Izby Kontroli. W przypadku ogłoszenia przetargu ze stosownym wyprzedzeniem i przy wyborze tylko jednego kilkuletniego zwycięzcy, istnieje realna możliwość solidnego przygotowania się do świadczenia usług na wysokim poziomie oraz zaoferowania kwot dofinansowania, które pozwolą na zwiększanie oferty przewozowej, przy takich samych nakładach finansowych samorządów.

Z wyrazami szacunku,

Damian Grabowski
Dyrektor Handlowy
Arriva Polska Sp. z o.o.

(źródło: Paweł Rydzyński/Arriva PCC, 23 lipca 2009)
vt624 - 23-07-2009, 14:01
Temat postu:
No przecież te przetargi to jest pic straszny, a udziałw nich Arrivy już w ogóle...
Anonymous - 24-07-2009, 12:05
Temat postu:
PKP PR zaproponowały takie, a nie inne stawki? Ok. To do jasnej do końca umowy jeździć za te stawki. Bez wycia o dodatkową kasę, bez szantażowania odwoływaniem i zawieszaniem kursów, i bez kasowania 100mln w woj. śląskim. A jak "koszty nagle wzrosną", to Marszałek powinien pogonić PKP PR na cztery strony świata! Dość ochronki socjalnej dla braci kulejarsko-związkowej! IV filar emerytalny, czy co?

A oświadczenie Arrivy dobre i trafiające w sedno.

Powoli polską specjalnością stają się przetargi dla picu!
vt624 - 24-07-2009, 17:02
Temat postu:
Przecież i tak wiemy jak będzie... Że pkp pr za parę miesięcy i tak będą skomleć o więcej - i dostaną! A gdyby to samo zrobiłą Arriva, to posypałyby się gromy.
Noema - 10-08-2009, 09:57
Temat postu:
Arriva: ceny PKP PR są ryzykowne

Damian Grabowski, wiceprezes Arriva PCC, uważa że stawki zaoferowane przez PKP Przewozy Regionalne dla woj. pomorskiego, są ryzykowne.
– Ciężko jest się wypowiadać na temat stawek zaoferowanych przez konkurencję, natomiast te ceny wydają się nierealne. Przy podpisywaniu umów ramowych deklaruje się najwyższą stawkę. Kwoty zaproponowane przez PKP PR wydają się zatem ryzykowne – zwraca uwagę Grabowski.

Dwa tygodnie temu w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Pomorskiego miało miejsce otwarcie ofert na prowadzenie kolejowych przewozów lokalnych w woj. pomorskim w okresie od grudnia 2009 do grudnia 2015 r. W przypadku trzech zadań, w których PKP PR nie były jedynym przewoźnikiem zainteresowanym obsługą pociągów, oferta PKP PR była znacznie tańsza od konkurentów - Arriva PCC i Dolnośląskich Linii Autobusowych, na licencji których ruch prowadzą Koleje Dolnośląskie. Udział Arrivy na pomorskim rynku zatem prawdopodobnie nie zmieni się - polsko-brytyjskie konsorcjum jako jedyne złożyło ofertę w przetargu na zadanie 7 (Grudziądz - Malbork), które teraz obsługuje.

Fakt pojawienia się w przetargu DLA, Damian Grabowski komentuje tym, że rynek się otwiera. – Nie ma już tak, że są Przewozy Regionalne i gdzieniegdzie Arriva. Widać, że dzięki temu jest szansa, żeby rynek był bardziej zliberalizowany – mówi Grabowski.
Wiceprezes Arriva PCC pytany, czemu jego firma zaoferowała stawki kilkakrotnie wyższe od PKP PR (a także wyższe od DLA), odpowiada: – Zdecydowały dwa czynniki. Okras na przygotowanie do kontraktu jest bardzo krótki. Druga sprawa to podpisanie umów ramowych i coroczne negocjacje. Co roku teoretycznie może zmienić się przewoźnik. Będziemy rokrocznie startować do rozmów i liczymy, że będą się one dla nas wieńczyć sukcesem. Wszystkie koszty trzeba liczyć, naszym zdaniem podyktowane przez nas stawki są realne.

źródło: Rynek Kolejowy
Naczelnik - 26-08-2009, 20:08
Temat postu:
Władze województwa pomorskiego zdecydowały się rozpisać przetarg na realizację regionalnych usług kolejowych od grudnia 2009 do grudnia 2015 roku. Przetarg, który miał oznaczać znaczny krok wprzód okazuje się być zaledwie lekkim przesunięciem stopy. Postępowanie mające na celu wprowadzenie konkurencji może doprowadzić jedynie do konserwacji obecnego stanu.

Więcej...
pospieszny - 03-11-2009, 03:24
Temat postu:
Przetarg na obsługę pociągów regionalnych na Pomorzu na półmetku. Do II etapu przeszły: Przewozy Regionalne, PCC Arriva, Dolnośląskie Linie Autobusowe i Szybka Kolej Miejska
Dotychczas większość połączeń regionalnych na Pomorzu obsługiwała spółka Przewozy Regionalne. Wyjątkiem były linie z Chojnic do Wierzchucina, z Czerska do Laskowic Pomorskich i Lipowej Tucholskiej, gdzie operował przewoźnik z Kujawsko-Pomorskiego, czyli PCC Arriva. Od roku to konsorcjum obsługuje połączenie Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, a w lecie uruchomiło weekendowe pociągi na nieużywanej od lat linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański.
Nową szansą dla tego i innych przewoźników miał być przetarg na obsługę ruchu regionalnego przez najbliższe 6 lat. Pomorski Urząd Marszałkowski podzielił sieć kolejową województwa na 9 pakietów. Chętni mogli zaproponować kwotę wymaganej przez nich dopłaty za uruchomienie przewidzianej w przetargu liczby pociągów. Zgłosiło się czterech oferentów: Przewozy Regionalne, PCC Arriva, Dolnośląskie Linie Autobusowe (spółka ma licencję na przewozy kolejowe) i Szybka Kolej Miejska. Wszystkie przeszły do II etapu.
Teraz będziemy negocjowali z przewoźnikami obniżenie proponowanych cen. Podobnie było na Kujawach z linią Bydgoszcz - Chełmża, gdzie w II etapie udało się oszczędzić pieniądze podatników - mówi Eugeniusz Manikowski z departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Umowy mają zostać podpisane przed 13 grudnia - wtedy w życie wchodzi nowy rozkład jazdy, a dotychczasowe umowy na przewozy kończą ważność.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
art83200 - 27-12-2009, 19:01
Temat postu:
A czy Urząd Marszałkowski na swoich stronach zamieszcza Specyfikację Warunków Zamówienia (SIWZ) , oraz różne informacje np (listę oferentów biorących udział w przetargu) ?
Bo z tego co widzę wszystkie newsy dotyczace przetargów zamieszczana są z portalu Rynek Kolejowy.
Anonymous - 27-12-2009, 20:19
Temat postu:
Kilka dni temu rozmawiałem z dobrze poinformowanym pracownikiem Arrivy przetarg ma być w maju 2010r I Arriva rusza z ofensywą na linie spalinowe tych dwóch województw a że jest już sprawdzoną firmą i tańszą od PR więc ma szanse na powodzenie i urzeczywistnienie swoich zamierzeń i bardzo dobrze ,jeżdzę Arrivą już 2 lata linia Brodnica-Laskowice i cieszę się że PR-y zniknęły z tej trasy bo wiecznie brakowało im kasy a rozkład wyglądał w ten sposób że przy części pociągów widniała literka G-kursuje do odwołania ,teraz jest wreszcie normalnie
art83200 - 04-01-2010, 18:32
Temat postu:
Tutaj widać jak PR podchodzą do przewozu pasażerów.
I taki przewoźnik wygrał przetarg Wink

http://starogardgdanski.naszemiasto.pl/artykul/278083,pasazerowie-na-trasie-chojnice-tczew-do-2015-roku-skazani,id,t.html
mat13105 - 04-01-2010, 19:31
Temat postu:
Na trasę Chojnice-Tczew powinny być wypuszczane składy złożone z 2 szynobusów lub Su45-3x 120A a TUR złożony z SU45- trójczłonowa BIPa i w weekendy do tej BIPy dołączony wagon 120A. A nie w tej chwili puszczane są składy złożone z SM42 i 2x 120A lub szynobusu co moim zdaniem jest totalnym nieporozumieniem. TUR niegdyś pociąg punktualny złożony z SU45 i 5 Bautzenów z Piły do Gdynii , pociąg cieszący się dobrą opinią. Widać że teraz jest coraz gorzej.

ARRIVA W POMORSKIM !!!!!!!!!!!!!
kowal331 - 05-01-2010, 15:15
Temat postu:
TUR kursuje najczesciej w zestawieniu SP32+czteroczłonowa Bipa.Ostatnio często jest to oliwkowa Laughing ,a lokomotywa to SP32-206(niestety buraczkowa).Jeśli chodzi o ogrzewanie,to w tym wagonie nie było z tym jak dotad większych problemów
Kuba_CH - 27-10-2011, 20:31
Temat postu:
Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie Województwa Pomorskiego:
http://www.pomorskie.eu/res/BIP/UMWP/zamowienia_publiczne/zamowienia/2011/099/przewozy_kolejowe.pdf

Mowa tu o linach obecnie obsługiwanych przez Arrivę w naszym województwie. Ciekawe czy coś się zmieni, fajnie by było, gdyby PR wróciło na te linie Smile
Pawel_15 - 27-10-2011, 20:42
Temat postu:
Ja bym się nie obraził jakby PR wróciły na Kościerzyna - Wierzchucin i Bąk - Czersk - Szlachta. Wiązałem OLBRZYMIE nadzieje związane z wejściem Arrivy na te odcinki. Okazało się że nic się nie zmieniło, dalej są dwie pary + sezonowiec Kościerzyna - Laskowice, tabor gorszy bo SA106 który ani nie wygląda ani nic, lepsze były SA101 a teraz najlepsze by były SN81 bo SA103 to za duzo.
sebek - 01-11-2011, 11:03
Temat postu:
Zastanawiam co dalej z linią Malbork - Grudziądz - Toruń. Czy Arriva nadal będzie tam obsługiwała wszystkie połączenia. Zdania pasażerów jak zwykle są podzielone, jedni uważają, za PR było lepiej, a inni, że teraz są lepsze warunki podróży i skomunikowania. W mojej ocenie, rozkłady jazdy na tej trasie są dobre, połączenia z Toruniem atrakcyjne, jednak mam zastrzeżenia do wekendowych rozkładów jazdy. Zdecydowanie jest za mało pociągów, zbyt póżno w niedzielę można wydostać z MB do Grudziądza, zbyt mało połączeń z Kwidzynem, gdzie większość pociągów ma terminy pon - piątek.
Pawel_15 - 01-11-2011, 12:47
Temat postu:
Za kadencji PR były składy ale pociągi jeździły do granicy województwa i end, teraz jest kilka bezpośrednich Malbork - Grudziądz - Toruń, na pewno by można było te połączenia zrobić lepsze.
archi88 - 03-11-2011, 16:59
Temat postu:
Ja bym na trasie Malbork-Kwidzyn-granica województwa widział PR z nowymi szynobusami. Gdyby tak się stało to pewnie pociągi jeździłby w relacji Malbork-Grudziądz. Chociaż kto wie, może przewoźnicy by się dogadali. Arriva zrobiłaby kilka kursów do Malborka, a PR do Torunia.

Arriva denerwuje mnie tym, że wiecznie brakuje jej taboru, a ten co jeździ jest maksymalnie eksploatowany przez co zaniedbany, najbardziej widać to w jednostkach MR. Czasami potrafią puścić na obieg MRa ze sprawnym tylko jednym silnikiem.

Linia Malbork-Toruń jest dla Arrivy priorytetem, ale i tak nie wygląda to dobrze.
Pawel_15 - 03-11-2011, 19:59
Temat postu:
Dodatkowo bym dał na 208 więcej kursów, obecnie rewelki nie ma. Deficyt w taborze widac na wszystkich liniach.
contraboy - 05-11-2011, 22:54
Temat postu:
na trasie z Malborka do Torunia nie może przede wszystkim jechać plastikowe SA106...
niech taki jeden mądry sie przejedzie na tych siedzeniach ponad 3h to zobaczymy, co powie po podrózy...

"duńczyki" na tę trase sie nadają jak najbardziej, ale brak jakoś takiej nocnej relacji z Malborka/Trójmiasta/Elbląga (skomunikowania) na Toruń przez Grudziądz

szkoda, że Arriva nigdy nawet nie próbowała jakiegoś weekendowego wieczornego połączenia zrobić na próbę, aby sprawdzić jak generowałyby się potoki podróżnych na tym odcinku gdzie np daje on du że potoki podróżujących studentów
ET05 - 06-11-2011, 20:23
Temat postu:
Najwyższy czas wymienić plastiki na normalne siedzenia w SA106. W kieleckich EN81 wymieniono i jest całkiem przyzwoicie.
sebek - 09-11-2011, 09:25
Temat postu:
Pomysł z póżno wieczornym pociągiem z Malborka do Grudziądza, jest bardzo dobry. Nie tylko wekendowy, ale całotygodniowy. Studenci i turyści, napewno oczekują czegoś więcej niż ostatni odjazd AR z Malborka po godzinie 20. Zdecydowanie brak pociągu ok. godz. 22, przynajmniej w relacji do Grudziądza. Dodam jeszcze, do Malborka przyjeżdżają składy dalekobieżne, min. ok. godziny 21 - Kaszub i TLK ze Szczecina, co dodatkowo wymusza jakiś póżno wieczorny skład do Kwidzyna/Grudziądza. Brakuje jak słusznie zauważył kolega @contraboy, dodatkowego składu, tymbardziej, że jednak są i możliwości przesiadek z innych relacji w Malborku, a niestety wielu pasażerów nie zdąży na ostatni Grudziądz.
archi88 - 09-11-2011, 16:20
Temat postu:
Taki wieczorny pociąg to mógłby być tylko w weekendy. Ten co obecnie jeździ po 20 z Malborka w dniach poniedziałek-czwartek często ma na pokładzie ledwo kilkunastu pasażerów z czego większość wysiada w Kwidzynie, do Grudziądza dojeżdża pusty.

W pierwszym rozkładzie Arrivy dla całej linii 415 był taki ciekawy pociąg dla studentów. Jeździł tylko w piątki z Torunia, kończył bieg w Kwidzynie o godzinie 21. Cieszył się sporym zainteresowaniem.
Anonymous - 09-11-2011, 16:48
Temat postu:
Jeśli PR-Y powrócą na linie pomorskiego tam gdzie do tej pory obsługiwała je Arriva to najzwyczajniej na świecie nie może być bezpośredniego pociągu Malbork -Grudziądz -Toruń przecież Arriva na spalinówkach pełni rolę przewożnika regionalnego i woj pomorskie nie może ot tak sobie puszczać składów PR na trakcję spalinową woj kuj- pom .Lepiej gdyby jednak Arriva wygrała przetarg na 208 bo będzie kicha ,z Grudziądza do Gardei i STOP!!!
Pawel_15 - 09-11-2011, 18:19
Temat postu:
Na 208 to spokojnie wygrają. Obsługują 208/201 czyli Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz a to jest jedna z bardziej dochodowych linii, w zasadzie linia o kluczowym znaczeniu. Odcinek Wierzchucin - Laskowice to piąte koło u wozu, Laskowice - Grudziądz - Brodnica jest bardziej uczęszczana i nie jest wygaszana.

Tutaj wychodzą teraz te wszystkie durne granice województw. Arriva ma obsługę spalinowych w KujPomie, Pomorskie robi przetarg na obsługę linii po naszej stronie województwa. Przesiadka na granicy województwa odpada bo to kretynizm, pozostaje się najwyżej dogadać że przy wygranej PR to będą popykać na Malbork - Grudziądz gdzie będzie przesiadka na czekający skład do Torunia. Bo innej opcji tutaj nie widzę.

Arriva zostanie na 208 bo po stronie Pomorskiego są Chojnice i chyba dwie pipidówki. Tuchola to jest już KujPom. Czyli Arriva się dosłownie lekko ,,wycyhla" poza KujPom. W przypadku 207 czyli Malbork - Grudziądz - Toruń, Arriva już dość mocno się wbija w Pomorskie, pomijając durną granicę to od Grudziądza do Malborka jest dość spory odcinek jeżeli chodzi o kilometraż. Na 201/215 na odcinku Kościerzyna - Bąk - Czersk - Szlachta - Lipowa - Wierzchucin podejrzewam że Arriva zostanie ku mojej częściowej rozpaczy. Obecny kurs to połączenie trzech starych kursów czyli Kościerzyna - Bąk to był bezpośredni z Gdyni do Bydgoszczy, Bąk - Czersk to był bodajże do Laskowic, zaś Szlachta - Lipowa - Wierzchucin to był już po rzeźni jako poranny Czersk - Wierzchucin co można było spotkać ostatnie ryflaki na Pomorzu. Omijane są dwie dziury takie jak Woltal czy Szałamaje i jedna nie-dziura pod nazwą Łąg Południe, gdzie była spora rotacja pasażerów niezależnie czy był to skład PR który jechał z pominięciem Czerska czy Arriva Express relacji Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia także bez zaliczania Czerska. PR w jedną stronę jechały przez Czersk, w drugą już z pominięciem. Arriva już jeździ tylko przez Czersk, co mnie dziwi bo przecież na odcinku Bydgoszcz - Łąg było sporo ludzi na AE chociażby. No i te SA106, ale to zwykłego pasażera nie interesuje, ma być szybko, wygodnie i w miarę tanio. Pasażerowie nie mają takich sentymentów jak my Wink
archi88 - 09-11-2011, 18:34
Temat postu:
Przez najbliższe 2 lata linia 207 ma być remontowana na odcinku Grudziądz-Toruń, więc bezpośrednich pociągów Malbork-Toruń nie będzie nawet jeśli przetarg wygra Arriva. Teoretycznie pewnie by były, ale co z tego jak trzeba będzie pewne odcinki przejeżdżać KKA.
Kuba_CH - 09-11-2011, 19:00
Temat postu:
Cytat:
No i te SA106, ale to zwykłego pasażera nie interesuje, ma być szybko, wygodnie i w miarę tanio. Pasażerowie nie mają takich sentymentów jak my Wink

A tu Cię zaskoczę, bo ja często się spotykam z opinią, że dużo lepiej by było gdyby jeździły Bipy albo bonanzy.
Większość pasażerów średnio lubi te pojazdy SA106 podobne, bo mają mało wygodne siedzenia (co z tego że w środku w miarę nowocześnie, jak źle się jedzie). Tak samo u nas, niektórzy o wiele bardziej wolą jechać SN83/82, niż SA131 z tymi siedzeniami niskimi Język

Odnośnie przewoźnika, wolę PR-y, niż Arrivę, a jeżeli te zadania ma realizować Pomorski Zakład to jestem spokojny Wink.
Odnośnie Malbork - Toruń, przecież i tak za parę lat wchodzi tam UMWP ze swoim taborem, także żadna Arriva na pewno na nim jeździć nie będzie, tylko Pomorski przewoźnik. Tylko nie wiadomo dokąd dokładnie (te nieszczęsne granice województw...)
Pawel_15 - 09-11-2011, 19:13
Temat postu:
Bipy to moim zdaniem nie szczególnie, ale Bohuny i bonanzy to jestem jak najbardziej za, wygodne to i praktyczne. DH też nie najgorsze, w sam raz na takie kikuty jak Somonino - Kartuzy, Kościerzyna - Wierzchucin czy Bąk - Czersk - Laskowice. Tyle że Arriva i tak pewnie da na wszystkie odcinki konkurencyjniejszą cenę i wygra.
kowal331 - 17-11-2011, 20:06
Temat postu:
Ciekaw jestem,czy w kontekście informacji o likwidacji spółki Przewozy Regionalne z dniem 31.12.2012,nie trzeba rozpisać nowego przetargu,najlepiej już teraz.
burek132 - 19-11-2011, 16:21
Temat postu:
I ciekawe jak będą wyglądały połączenia z Chojnic do Piły i Szczecinka leżących w innych województwach.
kowal331 - 19-11-2011, 18:23
Temat postu:
Połączeń Piła-Chojnice i Chojnice-Szczecinek może wcale nie być.Może będą ogryzki Piła-Wierzchowo Człuchowskie i Chojnice-Czarne(o ile Czarne leży jeszcze w woj.Pomorskim).Zamiast 16 spółeczek ja widział bym kilka większych Kampanii Kolejowych np Koleje Północne scalające koleje województw Pomorskiego,Warmińsko-Mazurskiego,Kujawsko-Pomorskiego i Zachodniopomorskiego.Takie Kampanie szybciej dogadają się między sobą niż 16 "księstewek" i Kolej Północna miałaby porozumienie na wspólną obsługę połączeń z Kolejami Wielkopolskimi.
Pawel_15 - 19-11-2011, 19:27
Temat postu:
Czorne je nosze Smile Bodajże ostatnia stacja po naszej stronie granicy i miejsce gdzie sie kończy dwutor idący od strony Chojnic.
Anonymous - 19-11-2011, 20:42
Temat postu:
Powiem szczerze trzymam kciuki żeby PR wygrało przetarg na lini 207 do Grudziądza wtedy zobaczymy jaki kompromis wypracują UM sąsiadujących województw tym bardziej jak już wspominałem 3/4 trasy leży na terenie pomorskiego
burek132 - 20-11-2011, 09:50
Temat postu:
kowal331 napisał/a:
Połączeń Piła-Chojnice i Chojnice-Szczecinek może wcale nie być.Może będą ogryzki Piła-Wierzchowo Człuchowskie i Chojnice-Czarne(o ile Czarne leży jeszcze w woj.Pomorskim).


Ale stacją graniczną na trasie Piła-Chojnice jest Lipka Kraj., bo Bukowo Czł. to już woj. pomorskie więc co najwyżej byłyby tylko połączenia Piła-Lipka Kr.
Anonymous - 21-11-2011, 16:45
Temat postu:
Dziś o godzinie 11 miało odbyć się otwarcie ofert przetargu czy ktoś już coś wie na ten temat?
Kuba_CH - 21-11-2011, 17:02
Temat postu:
Cytat:
Ciekaw jestem,czy w kontekście informacji o likwidacji spółki Przewozy Regionalne z dniem 31.12.2012,nie trzeba rozpisać nowego przetargu,najlepiej już teraz.

Nic pewnego jeszcze w tej kwestii...moim zdaniem to tylko najczarniejszy z możliwych scenariuszy. Jestem pewien, że PR-y będą jeździć u nas w województwie do końca swojego kontraktu z UMWP. A co dalej, to już wszystko zależy od marszałka.

A o połączenia typu Chojnice - Szczecinek, Chojnice - Piła się zbytnio nie boję, bo skoro już teraz, gdzie dochodzi do sytuacji ze śmiesznymi przesiadkami na jakiś malutkich przystankach granicznych, a w przypadku tych linii, województwa i zakłady jakoś się dogadują, to dlaczego inaczej ma być z powstaniem nowych spółek? Chojnice - Szczecinek pewnie w całości weźmie Pomorskie, a Chojnice - Piła to albo ta przesiadka w Lipce, albo cześć jeżdżą Chojnice, część jeździ Wielkopolska tak jak jest teraz.
kopernik - 21-11-2011, 17:13
Temat postu:
gryff napisał/a:
Dziś o godzinie 11 miało odbyć się otwarcie ofert przetargu czy ktoś już coś wie na ten temat?


na razie nieoficjalnie dot. linii spalinowych :

zadanie 9.1 przejęły PR, reszta bez zmian Very Happy
Anonymous - 21-11-2011, 17:30
Temat postu:
Czyli Arriva nadal do Malborka?Hmm powiem szczerze jestem sympatykiem Arrivy czego nie ukrywam ale akurat na tej linii liczyłem na zmianę Mr. Green
kopernik - 21-11-2011, 17:40
Temat postu:
Sympatyk dąży do częstych kontaktów z przedmiotem uwielbienia, więc przez kolejne dwa lata będziesz miał ku temu niejedną okazję Very Happy
Anonymous - 21-11-2011, 18:21
Temat postu:
Akurat tą linią nie podróżuję ,za to dość często na odcinku Jabłonowo Pomorskie -Grudziądz i z tego co widzę na sitkolu nowy RJ jest bardzo dobry ,mam nadzieję zę ta wersja jest ostateczna Mr. Green
enstone - 21-11-2011, 19:46
Temat postu:
A dla czego w nowym rozkładzie nie ma bezpośredniego połączenia Chojnice-Krzyż tylko przesiadka w Pile...?? Ktoś wie o co chodzi.
Pawel_15 - 21-11-2011, 20:16
Temat postu:
Kościerzyna - Bąk - Czersk to ciekawi mnie czy będzie do Wierzchucina dalej czy tylko do Czerska. Czy może względnie do Laskowic czy jak ?
Kuba_CH - 22-11-2011, 20:02
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Kościerzyna - Bąk - Czersk to ciekawi mnie czy będzie do Wierzchucina dalej czy tylko do Czerska. Czy może względnie do Laskowic czy jak ?

Zapewne tylko do Czerska, tak jak jest w zadaniu.
Szkoda, że PR nie będzie jeździło na pozostałych liniach z tego przetargu, no ale dobre choć to.
Anonymous - 22-11-2011, 21:29
Temat postu:
Ja myśle że jednak do Laskowic ,to teraz muszą nanieść poprawki na sitkolu Mr. Green
kopernik - 22-11-2011, 21:52
Temat postu:
gryff napisał/a:
Ja myśle że jednak do Laskowic ,


można to określić mianem "pobożnego życzenia", gdyż zgodnie ze specyfikacją przetargu na linie spalinowe w kuj-pom było napisane, iż operator (ARRIVA RP) będzie kursował na:

"linii 215 Laskowice Pomorskie – Bąk, odcinek od Laskowic Pom. Do granicy woj. kuj – pom."

Stacja graniczna to chyba Lipowa Tucholska... podejrzewam, że PR będą dojeżdżały tylko do Czerska, albo do Wierzchucina, czyli nastąpi powrót do stanu sprzed przejęcia "kościerzyny" przez Arrivę. I na tym skończą się wszelkie zmiany związane z rozstrzygnięciem przetargu.
Anonymous - 22-11-2011, 21:58
Temat postu:
To w takim razie co będzie z pociągiem AR Bydgoszcz -Kościerzyna ?Przecierz wkroczy na linię obsługiwaną od nowego RJ przez PR
kopernik - 22-11-2011, 22:11
Temat postu:
nowy rozkład nie przewidywał bezpośrednich połączeń Bydgoszcz - Kościerzyna. Jeżeli PR pozostaną przy propozycji Arrivy co do godzin odjazdów z Wierzchucina, to jedyną zmianą w sitkolu będzie ikonka przewoźnika.
kowal331 - 22-11-2011, 22:16
Temat postu:
SitKol przewiduje jeden pociąg bezpośredni z Kościerzyny do Bydgoszczy kursujący w soboty.http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn?ld=hw2&OK#focus Z powrotem tak samo.
kopernik - 22-11-2011, 22:27
Temat postu:
No ok, skoro na razie Arriva jest operatorem, to zgodnie z przepisami musiała podać jakiś rozkład jazdy, i może też po to, żeby minister Grabarczyk mógł się pochwalić, że w tym roku nie będzie bałaganu po wprowadzeniu nowego rozkładu Śmiech

Jest oczywiste, że do Kościerzyny nie dojedzie jako skład Arrivy. Albo będzie wycięty w całości, albo skrócony do Wierzchucina, albo pojedzie do Tucholi/Chojnic.

Nie mam teraz przed sobą tabel, więc nie wiem, czy i jakie w Wierzchucinie będą ew. skomunikowania.

Mam jedynie nadzieję, że pociąg z Kościerzyny nie będzie kończył biegu w Lipowej Tucholskiej Rolling Eyes
Pawel_15 - 22-11-2011, 22:53
Temat postu:
To w końcu PR mają tę linię (Kościerzyna - Czersk) czy zostaje wszystko po staremu ?
Cytat:
Stacja graniczna to chyba Lipowa Tucholska

Dla D29-201 czyli dla Węglówki jest to Lipowa Tucholska zaś dla D29-215 Bąk - Laskowice jest to Szlachta. Od jednej stacji do drugiej jest z 800 metrów ale obie są w różnych województwach, granica przechodzi przez środek peronów w Szlachcie Very Happy
Cytat:
PR będą dojeżdżały tylko do Czerska, albo do Wierzchucina, czyli nastąpi powrót do stanu sprzed przejęcia "kościerzyny" przez Arrivę. I na tym skończą się wszelkie zmiany związane z rozstrzygnięciem przetargu.

Jak dla mnie to taka opcja jest w sam raz, tylko ubolewam że Łąg dalej udupiony, a tam zawsze sporo ludzi wsiadało i wysiadało.
Cytat:
nowy rozkład nie przewidywał bezpośrednich połączeń Bydgoszcz - Kościerzyna

Szkoda bo AE generował spory ruch pomimo tego że omijał Czersk na pełnej prędkości. Ale nawet niech będa te połączenia codziennie przez ten nieszczęsny Czersk, bo Wierzchucin - Kościerzyna to takie nijakie połączenie.
Anonymous - 23-11-2011, 17:32
Temat postu:
Sitkol pokazuje też połączenie AR Laskowice -Kościerzyna przez Czersk ,chyba już czas żeby nanieść poprawki Twisted Evil
Pawel_15 - 24-11-2011, 15:18
Temat postu:
http://www.pomorskie.eu/res/BIP/UMWP/zamowienia_publiczne/zamowienia/2011/099/wynik.pdf

Ciekawi mnie teraz czy będą jeździć tylko do Czerska czy do Wierzchucina i wróci stan sprzed przetargu.
kopernik - 25-11-2011, 10:59
Temat postu:
PR dojadą do Czerska, dalej do Wierzchucina Arriva
Pawel_15 - 25-11-2011, 12:01
Temat postu:
A jakieś skomunikowanie będzie ? I kiedy można się spodziewać publikacji rozkładu na stronie Arrivy ?
kopernik - 25-11-2011, 14:16
Temat postu:
na razie nie mam konkretnych informacji na ten temat. Rozkład powinien być opublikowany chyba najpóźniej na tydzień przed wejściem zmian w życie.
Pawel_15 - 26-11-2011, 15:27
Temat postu:
Dostępny jest nowy rozkład jazdy pod adresem http://nowy.rozklad-pkp.pl/ jednak dalej zawiera dane podane przez Arrivę i PR sprzed przetargu. Podejrzewam że w cegłach będzie też z błędem kilka tabel wydrukowanych.
kowal331 - 26-11-2011, 16:08
Temat postu:
Jeśli przesiadki wymuszone przetargiem będą dobrze rozplanowane i odbywać się będą w Czersku,albo Wierzchucinie to jest to jeszcze do przeżycia.Obawiam się jednak,że pociągi PR będą kończyć bieg w Czersku,albo w najlepszym wypadku w Szlachcie,a Arriva dojedzie tylko do Wierzchucina,albo Lipowej Tucholskiej,na linii z Laskowic jest "niebezpieczeństwo" kończenia w Śliwicach przez AR,odcinek Bąk-Lipowa Tucholska przez Łąg Pd. będzie martwy.Znowu granica województwa będzie trudna do przekroczenia,jedyne pocieszenie że bez kontroli celnej i paszportowej(na razie,bo kto wie... Twisted Evil )
Pawel_15 - 26-11-2011, 16:28
Temat postu:
Przecież zadanie numer 9.2 wygrała Arriva. A obejmowało ono odcinek Czersk - Szlachta - Laskowice/ Wierzchucin przez Lipową Tucholską. Przed przejęciem odcinka Kościerzyna - Czersk - Wierzchucin przez Arrivę były tam dwie pary pociągów PR + pociągi Arrivy na odcinkach Czersk - Szlachta - Laskowice oraz Czersk - Szlachta - Lipowa - Wierzchucin/ Bydgoszcz. Także nie ma ryzyka że pociągi będą kończyły bieg w Śliwicach czy w Szlachcie w części stacji która leży jeszcze po stronie KujPoma Very Happy Bąk - Lipowa z tego co widzę w obecnym rozkładzie nie był taki zupełnie martwy, coś tam grzało w weekendy. Wbrew pozorom przez Łąg nie było nigdy zbyt dużo połączeń, trzy bezpośrednie Gdynia - Bydgoszcz oraz jeden typowo kolejarski Kościerzyna - Bydgoszcz co startował o 2:50 (latem to zajebista sprawa takim się przejechać i to pod SN61 !). Marszałkowie Pomorskiego i KujPoma potrafili się dogadywać czego skutkiem było to że pociągi PR jechały do Wierzchucina z Kościerzyny w jedną stronę przez Czersk, w drugą przez Łąg, a na odcinku Czersk - Lipowa - Wierzchucin na zmianę z Arrivą. Przesiadka w Czersku jakoś jeszcze ujdzie, widziałbym też możliwość takiego obiegu: Kościerzyna - Bąk - Czersk - Szlachta (kontrola celna) - Lipowa (kontrola celna) - Łąg - Bąk - Czersk. Dodatkowo być może dobrym rozwiązaniem by mogło być dawanie nie obiegów zamkniętych z Kościerzyny tylko wydłużenie porannego kursu z Gdyni o 7:45 do Czerska, dzięki czemu by jechał jeden szynobus/ skład i nie trzeba by było podstawiać drugiego. To samo z popołudniowym.
Kuba_CH - 26-11-2011, 21:03
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Dodatkowo być może dobrym rozwiązaniem by mogło być dawanie nie obiegów zamkniętych z Kościerzyny tylko wydłużenie porannego kursu z Gdyni o 7:45 do Czerska, dzięki czemu by jechał jeden szynobus/ skład i nie trzeba by było podstawiać drugiego. To samo z popołudniowym.

Takie rozwiązanie by było najlepsze, ale...SA137 i SA138. Te pojazdy póki co nawet do Chojnic nie mogą zajeżdżać (prócz wyjazdów na halę w Chojnicach lub inne nietypowe przypadki). Już pewnie szybciej by dało radę z wariantem Chojnice - Kościerzyna - Czersk, niż z Gdyni na nowych pojazdach UMWP Razz
Pawel_15 - 26-11-2011, 21:11
Temat postu:
Kilka lat temu jak jeździły składy w tym mój ulubiony czyli SU46 + trzy do czterech bonanz albo półbipa z bonanzą to najpierw było tak że skład z Gdyni wbijał do Kościerzyny, zmieniał w minutę numer i jechał do Wierzchucina. Teraz składów nie ma no i są problemy bo uruchamianie czegokolwiek na obiegu zamkniętym będzie generowało cały czas minus. Jeden czy dwa wydłużone będą miały mniejszy dochód ale dalej będą na plus.
sympatyk - 07-09-2013, 21:26
Temat postu:
Przetarg na Pomorzu: Oferta PR wyższa od kosztorysu.

Otwarto oferty w przetargu na realizację przewozów pasażerskich na części linii kolejowych w woj. pomorskim w okresie od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r.
Przetarg podzielony został na dwa zadania: w jednym jedyną ofertę złożyły Przewozy Regionalne, w drugim Arriva. Oferta PR jest wyższa niż kosztorys zatwierdzony przez Zarząd Województwa Pomorskiego.
Zadanie, w którym jedynym oferentem są PR, dotyczy realizacji przewozów na następujących trasach granica województw – Gardeja – Malbork (z opcjonalnym odcinkiem Malbork – Trójmiasto), gr. województwa – Smętowo – Tczew – Gdynia i Gdynia – Malbork – gr. województw – Elbląg/Iława/Olsztyn oraz realizacja przewozów międzyregionalnych w relacjach Gdynia – Bydgoszcz (1 para pociągów), Gdynia – Elbląg (5 par) i Gdynia – Olsztyn (1 para). Oferta PR dotycząca oczekiwanej kwoty pokrycia deficytu opiewa na 30,96 mln zł. Kosztorys województwa został założony na poziomie 28,20 mln zł.
Małgorzata Pisarewicz, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego poinformowała nas, że do momentu zatwierdzenia wyników przetargu przez Zarząd Województwa Pomorskiego nie będą udzielane komentarze na ten temat. Rozwiązania tej sytuacji są co najmniej trzy. Władze województwa mogą m.in. spróbować poszukać w budżecie więcej środków, rozpisać nowy przetarg bądź też – co byłoby rozwiązaniem najgorszym dla pasażerów – uszczuplić ofertę przewozową.
Przypomnijmy, iż ww. zadanie przetargowe jest przedmiotem poważnych kontrowersji, zważywszy na fakt, że władze województwa umieściły w jednym zadaniu przetargowym realizację przewozów na niezelektryfikowanym odcinku Malbork – Kwidzyn – Gardeja – granica województw, razem z odcinkami zelektryfikowanymi. Taki zapis de facto wyeliminował z tej części przetargu Arrivę, realizującą przewozy na trasie Malbork – granica woj. – Grudziądz od 2009 r. Kontrowersja jest tym większa, że do tej pory trasa Malbork – granica województw była oddzielnym zadaniem przetargowym. Arriva bezskutecznie wnioskowała o zmianę zapisów przetargowych.

Drugim zadaniem ogłoszonym w ramach tego przetargu jest realizacja połączeń stykowych z woj. kujawsko-pomorskim na dwóch innych (obok trasy wiodącej przez Kwidzyn) liniach niezelektryfikowanych: Chojnice – granica woj. – (Bydgoszcz) i Czersk – granica woj. – (Laskowice Pom./Wierzchucin). W tym przypadku jedyna oferta, złożona przez Arrivę, opiewała na 2,47 mln zł.

http://www.rynek-kolejowy.pl/47724/przetarg_na_pomorzu_oferta_pr_wyzsza_od_kosztorysu.html
CowboyFromHell - 13-09-2013, 00:19
Temat postu:
Dokonano wyboru oferty.
http://www.pomorskie.eu/res/BIP/UMWP/zamowienia_publiczne/zamowienia/2013/063/63_13_info.pdf
Victoria - 18-09-2013, 14:27
Temat postu:
Województwo Pomorskie rozstrzygnęło przetarg na realizację przewozów na części linii kolejowych w okresie od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. Mimo iż oferta złożona przez Przewozy Regionalne była wyższa od kosztorysu zatwierdzonego przez Zarząd Województwa Pomorskiego, samorządowcy zapewniają, że nie wpłynie to na pogorszenie oferty.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47993/przetarg_na_pomorzu_rozstrzygniety_pr_dostana_wiecej_niz_zakladal_kosztorys.html
sympatyk - 01-06-2015, 08:15
Temat postu:
Jaki przewoźnik będzie obsługiwał PKM?

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na operatora, który będzie świadczył usługę przewozową na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jednocześnie władze samorządowe poszukują przewoźnika, który będzie woził podróżnych na pozostałych liniach kolejowych w regionie.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23670/Jaki-przewoznik-bedzie-obslugiwal-PKM.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23940/Pomorskie-oglosilo-przetarg-na-przewozy-kolejowe.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24520/Trojmiejska-SKM-obsluzy-trase-PKM.html
szymel - 24-05-2016, 15:54
Temat postu: PR Gdynia-Słupsk
No i otwarto koperty:

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27876/otwarto-oferty-na-przewozy-kolejowe-w-wojewodztwie-pomorskim.html

Wszystko wskazuje na to, że na linię (Gdynia) - Wejherowo - Słupsk powracają Przewozy Regionalne...
Na pewno wszyscy się ucieszą... Komfort, cena, częstotliwość, często konieczność przesiadki i kupno dwóch biletów to z pewnością tylko niektóre rzeczy, które od grudnia się zmienią...
Arek - 25-05-2016, 12:47
Temat postu:
Przewozy Regionalne i SKM złożyły wspólną ofertę dla woj. pomorskiego.

Otwarto oferty na przewozy kolejowe w województwie pomorskim. W zadaniu obejmującym linie aglomeracyjne jedyną ofertę złożyła SKM Trójmiasto, natomiast za obsługę linii regionalnych chce się zabrać konsorcjum SKM oraz Przewozów Regionalnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/przewozy-regionalne-i-skm-zlozyly-wspolna-oferte-dla-woj-pomorskiego-76725.html
Beatrycze - 11-07-2017, 13:05
Temat postu:
Znów jednoroczny przetarg na przewozy w Pomorskiem.

Pomorskie, zgodnie z literą prawa, poinformowało z wyprzedzeniem o zamiarze ogłoszenia przetargu na obsługę regionalnych połączeń kolejowych na terenie województwa. Część linii będzie powierzona bezpośrednio.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/znow-jednoroczny-przetarg-na-przewozy-w-pomorskiem-82535.html
Victoria - 29-09-2017, 18:55
Temat postu:
Pomorskie znowu zleca przewozy kolejowe na rok.

Województwo pomorskie znowu ogłosiło jednoroczny przetarg na obsługę linii kolejowych. Postępowanie jest podzielone na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje aglomerację, a druga linie regionalne. Rewolucji nie należy się spodziewać – trasami, tak jak do tej pory, powinny podzielić się SKM Trójmiasto oraz Przewozy Regionalne.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pomorskie-znowu-zleca-przewozy-kolejowe-na-rok-83725.html
Beatrycze - 02-11-2017, 12:51
Temat postu:
PKP SKM za droga dla województwa pomorskiego, co dalej?

Urząd Marszałkowski województwa pomorskiego unieważnił przetarg na część przewozów kolejowych. Oferta PKP SKM była za droga.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-skm-za-droga-dla-wojewodztwa-pomorskiego-co-dalej-_more_99971.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group