xzielak napisał/a: |
Układ torów w Czerwieńsku odziedziczyliśmy po Niemcach. A dla poprzednich gospodarzy najważniejsze było połączenie z Wrocławia, przez Zieloną Górę, do Berlina. |
xzielak napisał/a: |
Natomiast połączenie z Zielonej Góry do Zbąszynka i dalej do Poznania traktowali po macoszemu. |
xzielak napisał/a: |
A tych w ciągu doby jest kilkadziesiąt - wylicza dyżurny ruchu stacji w Czerwieńsku Grzegorz Muńka.
Przełączenie lokomotywy to strata 12 minut. Krócej, bo tylko 8 minut trwa przejście obsługi, o ile pociąg składa się z zestawu elektrycznego, w którym zespoły napędowe są z obu stron. |
bahnman napisał/a: |
Nikt o zdrowych zmysłach nie budowałby kolejnego mostu na Odrze obok tego leżącego w poblizu Czerwieńska. |
bahnman napisał/a: |
Nikt inny tylko PKP traktowało to połączenie jak kulę u nogi, dopiero ok 14 lat temu pojawiły się w końcu sensowne w miare szybkie połączenia tych miast, które niedawno i tak praktycznie zniszczono... |
bahnman napisał/a: |
Skoro 12 minut, to dlaczego byly rozklady gdzie czas ten wynosil kilka minut wiecej?? A były okresy, że i mniej czasu wystarczało...
Ale najlepsze jest te 8 minut dla EZT. Niczym nieuzasadnione! Na linii Krakow-Zakopane w poczatku lat 90'tych zawracanie EZT trwało 2 minuty!!! I wszelkie zasady bezpieczeństwa wtedy też były zachowane!!! |
xzielak napisał/a: |
Tu się mylisz |
zielak napisał/a: |
A czy tylko połączenie osobowe liczy się? Mnóstwo towarówek jedzie w strone Gubena, jest to bardzo ważne połączenie kolejowe, dziękuje Ruskom za likwidacje drugiego toru :/ |
xzielak napisał/a: |
A znasz może plan stacji Czerwieńsk? Wiesz ile set metrów lokomotywa musi się oddalić od składu? Do pierwszej lepszej zwrotnicy? Dlatego to tak długo trwa. |
bahnman napisał/a: | ||
Po jakich Niemcach?? Po Prusach!!! |
Cytat: |
natomiast osobowe dalej przez Czerwieńsk będą kursować. |
Cytat: |
Jeszcze gorsze chwile także w poniedziałek przeżyli pasażerowie pociągu Zielona Góra - Warszawa. Wyruszyli przed godz. 16. Po 20 minutach jazdy pociąg stanął w Czerwieńsku i tu utknął... na 3.5 godziny.
- Usłyszeliśmy, że jest remont torów i trzeba czekać. Nikt nie potrafił powiedzieć, ile. Nie dałem rady. Wytrzymałem półtorej godziny. W końcu wściekły zadzwoniłem do żony, wróciłem do Zielonej - opowiada pan Grzegorz. Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity, potwierdza, że pociąg do Warszawy stał w Czerwieńsku.... 206 minut. Ruszył w trasę dopiero po godz. 19. - Przyczyną postoju było wydłużenie prac modernizacyjnych torowiska. Rozumiem, że podróżnych interesuje tylko, kiedy dojadą na miejsce, ale czasem sytuacja jest niezależna od Intercity - tłumaczy rzecznik. W ramach modernizacji linii ma powstać łącznica kolejowa omijająca Czerwieńsk. Prace nadzoruje PKP Polskie Linie Kolejowe. |
Doctor No napisał/a: |
Jechałem dzisiaj i nigdzie nie widziałem nawet łopaty wbitej k. torów. jedyne prace są na przejeździe w Sulechowie.Ale do wiosny mają czas. |
sasho33 napisał/a: |
Pytanie do obeznanych: czy będzie to łącznica taka jak na Szczecinie Dąbiu w kierunku Świnoujścia (bez przystanku), czy też zaplanowano w ramach jej wykonania choćby przystanek osobowy Czerwieńsk w najbliższym punkcie? Bo jeżeli ta pierwsza wersja to trochę przerąbane mieszkańcy będą mieć. Teraz mają dalekobieżne pociągi, po wykonaniu łącznicy mieć ich nie będą. |
Cytat: |
W Babimoście chyba od wczoraj gromadzą materiały, gadałem z nastawniczą to mówiła że 1 września zaczynają. |
DawidCzerwiensk napisał/a: |
No fajnie, fajnie ja już się powoli do tego przyzwyczajam.
Od zawsze mieliśmy połączenia bezpośrednie z największymi miastami Polski. To prawda, gdyby nie było potrzebne zmienianie czoła, pociąg by tylko mknął przez stację, bo przecież żadne 4,5 tysięczne miasto nie ma tak dobrze jak my mieliśmy przez wiek. |
Japaw napisał/a: |
Warto wspomnieć o Wronkach czy Szamotułach |
Cytat: |
bo przecież żadne 4,5 tysięczne miasto nie ma tak dobrze jak my mieliśmy przez wiek. |
sasho33 napisał/a: | ||
żenujące Jak nie znasz się na geografii, to się nie wypowiadaj. Wronki mają 12 tysięcy mieszkańców, a więc prawie 3x więcej niż Czerwieńsk. Z gminą - 18 tysięcy, a łącznie korzystać może ze stacji nawet 100 tysięcy, gdyż jeszcze mieszkańcy powiatów czarnkowskiego i międzychodzkiego, pozbawieni komunikacji kolejowej W OGÓLE, a najbliższą dla nich stacją są Wronki. Jest to udowodnione badaniami potencjału stacji w 2010 r., że minimum 120 osób dojeżdża kilka razy w tygodniu do stacji Wronki zamieszkując w innym powiecie, by dalej jechać by train do Poznania. Idąc dalej: Szamotuły mają ponad 20 tysięcy mieszkańców. To już absurd w twojej wypowiedzi Poza tym, pociągi dalekobieżne zatrzymują się w tych miastach OD ZAWSZE i nie dlatego, że potrzebna jest zmiana czoła a dlatego, że jest potencjał ekonomiczny - we Wronkach wg ostatnich danych sprzedaje się około 2200 biletów okresowych w ciągu miesiąca, z czego minimum 70% na odcinek Wronki-Poznań, a ponad 60% to bilety na pociągi TLK+REGIO. Zatkało trochę co? |
Japaw napisał/a: |
Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Nie napisałem ze Wronki i Szamotuły mają 4 tys mieszkancow. tylko to ze zaliczają sie do grona małych miast tak samo jak Witnica, Kostrzyn, Rzepin czy Słubice. Zauważ, że IC coraz czesciej usuwają te dwa miasta z listy przystanków TLK. Przedstawie Ci Twoje procenty w liczbach. Wychodzi, że z tych 100 tys. osob bilety do poznania kupuje 264 osoby. Potencjał moze i jest, z rzeczywistoscia gorzej. Nie zatkało mnie bo mnie tam ganc pomada co sie w wielkopolsce dzieje tak na prawde. |
OPi napisał/a: |
20 tysięcznych Szamotuł nie nazwałbym małym miastem. poza tym ani PIC ani PR nie mają tendencji w omijaniu tych stacji. Była tylko pół roczna przerwa między gru 09 a mar 10 z powodu błędów w PLK. |
DawidCzerwiensk napisał/a: |
Powiedzcie tylko czy połączenia Regio Zielona Góra- Zbąszynek/Poznań będą przez Czerwieńsk czy też będą go omijały ? |
pospieszny napisał/a: |
...budowa nie jest prowadzona dla 3-4 teelek. |
melocot napisał/a: | ||
Dodatkowo nie zapominajmy o szybkiej komunikacji "lubuskiego trójmiasta". To tam mają kursować pierwsze składy elektryczne zakupione przez LUM. |
DawidCzerwiensk napisał/a: |
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h. |
Bartuś napisał/a: | ||
Chciałbyś... ta TLK nawet nie zatrzymuje się w 40-tysięcznej Nowej Soli, przejeżdżając przez tą stację z prędkością 20-40 km/h |
Japaw napisał/a: | ||||
Ta TLK w lubuskiem zatrzymuje sie tylko w Zielonej Górze, Rzepinie i Kostrzynie. Na reszcie stacji się poprostu nie miesci. Z tego co kiedyś naliczyłem ciagnie ze sobą od 10 do 13 wagonów. tylko te stacje maja wystarczająco długie perony żeby go zmieścić. Sądze że taki jest powód ale pewności nie mam. |
OPi napisał/a: |
Bartuś, W tym roku skład będzie miał więcej wagonów, bo jedzie w relacji BB- Kołobrzeg/Świnoujście, czyli do każdego z nich po 5-6 wagonów, czyli skład powinien mieć 10-12. |
sebastianzb napisał/a: |
Należy się zamiast tego przyjrzeć ilości połączeń na Odrzance pomiędzy ZG-Rzepinem-Kostrzynem-Szczecinem, która jest żałosna. |
Cytat: |
przewidziano brak połączenia linii z Wolsztyna ze stacją w Czerwieńsku |
Bardi78 napisał/a: |
Mieszkam kilkaset kilometrów od Czerwieńska i trochę współczuję mieszkańcom tego miasteczka... |
Cytat: |
A co takiego ciekawego jest w Zbąszynku , że proponujesz mieszkańcom Gubina, Krosna czy Czerwieńska zwiedzanie "dziury ( kolejowej) ? Może lepiej lubuskie Rio de Janerio ? |