Administracja - Rada nadzorcza PKP PR zostanie powiększona Noema - 19-06-2009, 21:30 Temat postu: Rada nadzorcza PKP PR zostanie powiększona
Rada nadzorcza PKP PR zostanie powiększona. Marszałkowie zapoznali się z audytem
Konwent marszałków województw zakończył swe obrady w Spale. Dyskutowano m.in. nad przyszłością PKP PR. Nieoficjalne informacje mówiły o tym, że podczas tego spotkania może dojść nawet do podjęcia decyzji o podziale spółki. - Zadecydowaliśmy, że nie pójdziemy w tym kierunku - mówi wicemarszałek województwa pomorskiego, Mieczysław Struk. Powiększy się natomiast rada nadzorcza spółki.
- Nastąpiły uzgodnienia co do poszerzenia rady nadzorczej, w ten sposób, aby każde województwo miało swojego przedstawiciela - mówi marszałek Struk, który nie ukrywa, że nie jest zwolennikiem istnienia tak dużej rady. Łącznie z przedstawicielami związków zawodowych liczyć ona będzie 19 osób. Ta decyzja ma zostać zatwierdzona na najbliższych walnym zgromadzeniu wspólników spółki, które odbędzie się 23 czerwca.
Podczas konwentu była także okazja, aby zapoznać się z wynikami audytu przewoźnika. - Został on wprawdzie dostarczony już wszystkim zainteresowanym samorządom, ale ponieważ jest to 800-stronicowy dokument z załącznikami, dziś została przedstawiona wersja skrócona - mówi wicemarszałek pomorski. Czy wyniki audytu w jakimkolwiek stopniu pokrywają się z zapewnieniami, jakie rząd przedstawił marszałkom jeszcze przed usamorządowieniem? - Nie, zdecydowanie nie - odpowiada Struk. - Prognozy mówiły o niewielkim zysku, nieco powyżej 3 mln zł, na koniec 2008 r. A prawda jest taka, że jest 130 mln zł strat na koniec roku. Coś w tej materii naprawdę trzeba zrobić - mówi Mieczysław Struk.
A co z interREGIO? Czy tanie pociągi będą dalej jeździć? - Na razie tak, dziś nie dyskutowaliśmy na ten temat. Zostanie to poruszone na forum powiększonej rady nadzorczej. Można oczywiście uatrakcyjniać naszą ofertę przewozową, to nie jest generalnie zły pomysł, ale w warunkach pewnego zrozumienia, a nie ostrej konkurencji z PKP Intercity. Jestem zwolennikiem prowadzenia tutaj dialogu, a nie walki, bo PKP Intercity jest przygotowywana do prywatyzacji i takich rzeczy po prostu się nie robi. Ale dodatkowe pociągi można oczywiście wprowadzać, jeśli biznesplan będzie pokazywał, że nie będzie to generowało dodatkowych strat - informuje marszałek Struk.
Część marszałków podniosła także kwestię ewentualnego podziału przewoźnika na mniejsze, regionalne spółki. Mówiono o podziale nawet na 16 podmiotów. Większość przedstawicieli regionów stwierdziła jednak, że nie jest to dobry pomysł. - Zarząd ma zaprezentować koncepcję usamodzielnienia oddziałów, przedstawić pewien harmonogram dochodzenia do większej samodzielności, umożliwiającej wprowadzenie kontroli kosztów - twierdzi Mieczysław Struk. Jak mówi, nie wszyscy marszałkowie, zwłaszcza ci z mniejszych województw, w pełni zdają sobie sprawę z tego, jakie konswekwencje może nieść ze sobą decyzja o podziale operatora na małe spółki. - Chodzi tutaj np. o problemy z uzyskaniem licencji na przewozy przez takie podmioty, czy kwestie podziału majątku. Nie został on przecież jeszcze w pełni przejęty przez PKP PR, a już mielibyśmy go dzielić? Jest też problem długu. Spółka generuje nadal straty i czeka ją gruntowna restrukturyzacja - kończy marszałek Struk.
źródło: Rynek Kolejowy Anonymous - 19-06-2009, 21:39 Temat postu:
Mój wniosek jest jeden: w tym kraju długo, naprawdę bardzo długo nie będzie nawet cienia szansy na normalność na kolejowych szlakach. Degradacja przewozów regionalnych będzie postępować i nie widzę na razie szans na zatrzymanie tego procesu. Polityka i politycy decydują o kolei. Jak im to wychodzi widzimy i jeszcze -tego jestem pewien- wiele "cudów" zobaczymy.
PS: Mam tylko takie wrażenie, czy faktycznie Marszałek Struk jest bardzo zatroskany losem PKP IC? Źle coś przeczytałem? Pan Marszałek mówi: "Można oczywiście uatrakcyjniać naszą ofertę przewozową, to nie jest generalnie zły pomysł, ale w warunkach pewnego zrozumienia, a nie ostrej konkurencji z PKP Intercity. Jestem zwolennikiem prowadzenia tutaj dialogu, a nie walki, bo PKP Intercity jest przygotowywana do prywatyzacji i takich rzeczy po prostu się nie robi." Zaraz, dobrze widzę? Wytłumaczcie mi to, bo nie rozumiem, dlaczego Marszałek, który jest jednym z właścicieli spółki PKP PR martwi się losem konkurencyjnej przecież wobec PR spółki PKP IC. Czyżby ręczne starowanie z Warszawy? Arek - 20-06-2009, 19:07 Temat postu:
Kilka wypowiedzi z forum Rynku Kolejowego:
A ten p. STRUK to jakiś wypłoch ??? Boi się konkurować z IC. Dalej chce po nich tylko zjadać resztki.
A więc rezultaty są takie: zero poważnych zmian (brak podziału spółki etc, bo przepisy to utrudniają), trochę zwiększymy ilość biurwy (to zawsze jest konieczność), nie będziemy konkurować z IC, bo "tak się nie robi" (świetny powód, nie?)... Brawo! Oby tak dalej.
Gratuluję! Genialna koncepcja-dziewiętnasto osobowa Rada Nadzorcza.Będzie bardzo sprawnie nadzorować pracę zarządu i to za niewielkie pieniądze ok.20-30 tyś.miesięcznie.Ale i to nie ważne, w końcu obciąża to rachunek PR,które na to stać.
Co to za sentymenty pytam się ??? Co ma przygotowywanie do prywatyzacji z konkurowaniem ??? Mamy wolny rynek czy nie ??? Firma ma zarabiać na siebie, oferować odbiorcy finalnemu kompleksowy zakres usług a nie oglądać się na innych! Jeżdżę Inter Regio bo mam nareszcie wspólny bilet IR + os. Takich rzeczy po prostu się nie robi? To wejdą Niemcy i zrobią! Nie pan - to ja, ależ proszę
dowodzi o tylko faktu, ze w samorządach też siedzą same tłuki...mamy to cośmy sobie wybrali. tej spółce potrzeba zespołu młodych ekonomistów, menadżerów, ludzi ambitnych, nie bojących się wyzwań i lubiących ryzyko. tylko agresywne i głębokie posunięcia wyprowadzą pr-y na prostą. w każdym innym przypadku spółka pójdzie na dno...albo z roku na rok będziemy coraz więcej do niej dopłacać
PKP PR jako struktura która ma oddziały nie jest koncepcją złą pod warunkiem jednak, że niesamowicie odchudzi się kadry administracyjne. Plusem takiej struktury jest jedna wspólna taryfa, wspólne przetargi, wspólne zakupy jednolitego taboru (nie kapanie po 2-3 szynobusy i to różnych producentów na województwo ale zakup jednorazowy np 50 szynobusów co pomaga na producencie wynegocjować lepszą cenę, lepsze warunki serwisu itd), obniża też koszty eskploatacji. Usamodzielnienie oddziałów bez wymiany kierownictwa w tych najgorszych jest pomysłem chybionym. Gdyż kierownictwo niektórych obecnych oddziałów pod swoim panowaniem pociągnie je na całkowite dno np. Białystok, Katowice, Kraków czy Łódź. Czekamy na na te najbardziej barwne i ciekawe wyniki audytu np. dotyczące przerostu zatrudnienia i kantowania na koszty urzędów wojewódzkich. Jeśli ktoś ma przecieki niech pisze.
Rząd zrobił zatem przekręt na ponad 100 mln zł. Samorządy się jednak nie będą upominać o swoje, bo przecież tym rządem kieruje ich partyjny szef. Wszak, o ile się nie mylę, tylko jeden marszałek nie jest członkiem PO. No chyba, że wszystko zwalą na profesora E., który z PSLu jest.
NO i mamy następnych prominentów do 19 osobowej rady nadzorczej moze nowych prezesów, dyrektorów,i jak przewozy regionalne mają być rentowne przy takiej rozrośniętej administracji to i inter regio nie pomoże przewozom regionalnym.
Nic z tego juz nie rozumiem,powieksza sie rade nadzorcza a mialy byc redukcje w administracji. A po drugie nie bedziemy konkurowac z IC to jak chca zarabiac na pokrycie strat.
Więcej stołków? Znaczy: zlikwidowaliśmy 5 stanowisk pełnomocników, żeby powiększyć RN o 16 stołków, w bilansie przyrost o 11? Ja pier...
A tak na marginesie - chętnie mogę do rady nadzorczej wstąpić. Ale marszałkowie wtedy będą mieli przerąbane - wytknę im cały niedasizm kolei regionalnych w Polsce.
Mam nadzieje, że nowa Rada Nadzorcza nie będzie usłużna PKP S.A. Pierwsze co proponuję do przenieśc siedziby zakładów do budynków nie bedących w jej posiadaniu. Pozwoli to:
1. Obniżyc koszty działalności
2. Zerwac raz na zawsze z kolesiostwem z pracownikami innych spółek kolejowych.Noema - 24-06-2009, 00:46 Temat postu:
Zgromadzenie Wspólników PKP PR
Powołanie członków Rady Nadzorczej na nową kadencję oraz zatwierdzenie sprawozdania finansowego spółki za 2008 rok to najważniejsze decyzje podjęte przez Zgromadzenie Wspólników – najwyższy organ PKP Przewozy Regionalne.
Jednym z głównych punktów obrad był wybór nowej Rady Nadzorczej. W najbliższej kadencji organ nadzorczy Przewozów Regionalnych będzie składał się z 15 członków. Dwunastu z nich to przedstawiciele samorządów wojewódzkich: Irena Cebula, Zbigniew Czajor, Jacek Dmowski, Wojciech Drożdż, Krzysztof Dzierwa (przewodniczący), Jacek Guzik, Jerzy Kriger, Norbert Radek, Witold Stępień, Grzegorz Szymański, Jan Śmietanko i Wojciech Świnder. Trzech kolejnych to reprezentanci związków zawodowych: Piotr Bernaciak, Tomasz Matera i Włodzimierz Sztern.
źródło: PKP Przewozy RegionalneNaczelnik - 24-06-2009, 16:20 Temat postu:
Skład rady nadzorczej PKP PR:
Przedstawiciele samorządów wojewódzkich:
* Irena Cebula (Małopolska),
* Zbigniew Czajor (Mazowsze),
* Jacek Dmowski (lubuskie),
* Wojciech Drożdż (zachodniopomorskie),
* Krzysztof Dzierwa (przewodniczący, śląskie),
* Jacek Guzik (Podkarpacie),
* Jerzy Kriger (Wielkopolska),
* Norbert Radek (świętokrzyskie),
* Witold Stępień (łódzkie),
* Grzegorz Szymański (opolskie),
* Jan Śmietanko (warmińsko-mazurskie),
* Wojciech Świnder (dolnośląskie).
Trzech kolejnych to reprezentanci związków zawodowych:
* Piotr Bernaciak,
* Tomasz Matera,
* Włodzimierz Sztern.
źródło: PKP PR Dolnoślązak - 24-06-2009, 18:05 Temat postu:
Może w końcu Rada Nadzorcza spółki "Przewozy Regionalne" zrobi wszystko, aby Zarząd spółki w końcu zatwierdził od tylu miesięcy oczekiwany przez pracowników tej spółki "Pakt Gwarancji Pracowniczych"
Ja osobiście wystawiam mandat zaufania dla Pana Dyrektora W. Świnder z naszego województwa, który przyczyni się do lepszego rozkładu jazdy pociągów w korekcie wrześniowej, a przede wszystkim, od grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład pociągów na Dolnym Śląsku. Ok22-17 - 14-07-2009, 20:06 Temat postu:
Świnder jest byłym majorem wojska więc nie sądzę aby wniósł w kolej cokolwiek pozytywnego. lidl - 15-07-2009, 01:14 Temat postu:
Cytat:
Może w końcu Rada Nadzorcza spółki "Przewozy Regionalne" zrobi wszystko, aby Zarząd spółki w końcu zatwierdził od tylu miesięcy oczekiwany przez pracowników tej spółki "Pakt Gwarancji Pracowniczych"
Co nie poprawi sytuacji pasazerow... geordi - 05-08-2011, 14:39 Temat postu:
Aktualny skład RN:
Krzysztof Dzierwa – Przewodniczący Rady Nadzorczej , śląskie, radny miasta Jaworzno z listy PO
Irena Cebula – małopolskie, dyrektor dep. transportu i komunikacji UMWM
Zbigniew Czajor – mazowieckie, kierownik Wydziału Prawno-Legislacyjnego UMWM
Małgorzata Darasz-Pracka – (?)
Jacek Dmowski – lubuskie
Wiesława Franus – lubelskie (?)
Zofia Kochan – podkarpackie, dyrektor dep. geodezji i gospodarki mieniem UMWP
Mirosław Maniecki – wielkopolskie, pracownik UMWW
Stefan Mucha – kujawsko-pomorskie, dziekan okręgowej izby radców prawnych, były dyrektor "Centrum Sztuki Współczesnej"
Norbert Radek – świętokrzyskie, adiunkt na Politechnice Świętokrzyskiej (?)
Grzegorz Szymański – opolskie
Jan Śmietanko – warmińsko-mazurskie
Wojciech Świnder – dolnośląskie
Teresa Woźniak – łódzkie, zastępca dyr. dep. infrastruktury UMWŁ
Katarzyna Zajkowska – podlaskie, dyrektor dep. infrastruktury i ochr. środ. UMWP
I ulubieńcy, głos wąsa:
Piotr Bernaciak – ZZMK Poznań o/Gniezno
Urszula Jeziorna – FZZ Pracowników PKP, Ostrów Wlkp./Poznań
Tomasz Matera – ZZ
Brakuje pomorskiego i zachpomu, także uzupełnienia mile widziane. Przyda się pełna informacja na nagrobek PR.