Dopłaty do biletów - Dopłaty do pociągów w Austrii Iktorn - 21-06-2009, 01:56 Temat postu: Dopłaty do pociągów w Austrii
Czy ktoś wie coś na temat pociągów OEC?
Mam zamiar przejechać się niedługo takim od Wiednia do Graz i austriacki rozkład daje nazwę OEC przy takim pociągu (przykład - OEC 151 odjazd z Wiednia koło 9:00 rano), ktoś może mi powiedzieć, czy to jest pociąg OBB i czy bilet FIP na OBB jest honorowany? A może to jakiś prywatny pociąg?
A tak z innej okazji. Może ktoś polecić ładną trasą, którą warto przejechać się w dzień przez Austrię, żeby widoki mieć na Alpy? dan - 21-06-2009, 07:07 Temat postu:
Austriacy maja takie oznaczenia dla pociągów EC i IC, czyli ÖBB EuroCity i ÖBB Intercity.
Są to oczywiście pociągi OBB, bez rezerwacji i dopłat, choć jeden raz jadąc z Breclav do Wiednia EC Sobieski, konduktor chciał ode mnie miejscówkę w 1 klasie- chyba był złośliwy.
Polecam trasy zaznaczone na zielono. sncf - 22-06-2009, 08:51 Temat postu:
Co do oznaczeń OEC to potwierdzam, że jest to tylko ich oznaczenie, co i tak do standardów europejskich ma sie troche dziwnie, bo te OBB EuroCity jeżdzą tylko po kraju a zEU sa to miedzynarodowe, ale tak maja.
Natomiast wielokrotnie podróżując po Austrii kasowano ode mnie 2,60 EUR za jazde w pierwszej klasie i tak mają. zdarza się konduktor, który tego nie kasuje, ale to chyba z braku świadomości
Pocieszające jest to, że to nie jest dopłata do konkretnego pociągu, tylko do biletu, wie mozna sie przesiadac wiele razy na ta sama dopłate. w 2 klasie takiej dopłaty nie ma piotrbk - 22-06-2009, 12:37 Temat postu:
Niedawno jechałem na odcinku Breclav-Wien-Breclav w 1klasie i konduktorzy nie chcieli dopłat,zresztą na początku roku dostałem do ręki takie pismo od swojej kadrowej o zasadach korzystania z biletów Fip i tam pisało że w Austrii nie ma wogóle dopłat ,pamietam tez że były w tych papierach rozbicia na fip słuzbwy i prywatny ale na OBB zero dopłat eurostar - 22-06-2009, 12:55 Temat postu:
Ciekawa kadrowa, ciekawe skąd bierze informacje że w Austrii nie ma dopłat. Są w wybranych EC i EN (obowiązkowa rezerwacja). piotrbk - 22-06-2009, 14:05 Temat postu:
To było kilka kartek formatu A 4 a to że powiedziałem kadrowa to znaczyło w domyśle że to była droga służbowa ,sorki za brak usciślenia. wojtek.s - 25-06-2009, 15:36 Temat postu:
Warto by dokładnie wyjaśnić jak to właściwie jest z tymi dopłatami w Austrii.We wszystkich dworcowych informacjach twierdzą że na żaden pociąg IC,EC,ICE itp. w pierwszej klasie dopłata nie jest wymagana i wielu konduktorów jej nie wymaga ale są też i tacy którzy jej żądają,osobiście,w jednym przypadku udało mi się przekonać konduktora by od tego zamiaru odstąpił ale w innym,niestety,musiałem przejść do "dwójki". Iktorn - 10-07-2009, 18:27 Temat postu:
Jakiś czas temu jechałem kilka razy pociągiem EC i raz nawet w klasie biznes (przedział po 4 ogromne i wygodne fotele). Nikt ode mnie dopłat nie chciał. Konduktor patrzył tylko, czy kupon został już skasowany i już cały dzień nikt mi go nie kasował.
Za jakieś 2 tygodnie znów jadę do Austrii, postaram się dowiedzieć w jakimś biurze obsługi klienta o te dopłaty - czy jest to obowiązkowa dopłata, czy po prostu nieznajomość ze strony niektórych konduktorów.
PS. Tak przy okazji, w Wiedniu (Sudbanhof) funkcjonuje OBB Lounge, jest chyba jeszcze jedna w Insbrucku. Wpuścili mnie z FIPem, do woli zimne i gorace napoje oraz cały czas można wziąć sobie darmowe rogaliki, ale napojów ani tych rogalików nie wolno wynosić na zewnątrz. Iktorn - 04-08-2009, 15:59 Temat postu:
Właśnie wróciłem z FIP z Austrii. Kraj przyjazny FIPowcom brak żadnych dopłat, zarówno do EC/IC i nocnych EN do Szwajcarii i Rzymu, jednak latem duże zapełnienie w tych pociągach, już w Wiedniu po 5 osób na przedział.
Do 1 klasy nie ma żadnych dopłat w pociągach EC czy IC, także te dopłaty o których wcześniej wspominano, to pewnie konduktorzy nie do końca wiedzieli co to FIP - takie dopłaty mogą być do np. InterRail, EuroDomino itp. Jedynie zapomniałem się zapytać o pociągi RailJet, ale rozkład podaje, że są bez miejscówek.
W OBB Lounge wieczorami dostępny jest za darmo alkohol! w postaci piwa oraz wina - oczywiście do woli jacwol - 04-08-2009, 20:03 Temat postu: Iktorn a w EN z Wiednia do Zurychu dwójki sa 6 czy 8 miejscowe? eurostar - 04-08-2009, 20:30 Temat postu:
Oczywiscie 6 cio osobowe. To nie Polska Iktorn - 04-08-2009, 21:47 Temat postu:
Bardzo wysoki standard tych wagonów, są po 2 gniazdka elektryczne, klimatyzacja. Fotele są wygodne i rozkładane.
Poniżej 2 fotki przedziału w austriackim wagonie. Z Graz jeżdżą bezprzedziałowe, przedziałowe są tylko z Wiednia. eurostar - 05-08-2009, 07:06 Temat postu:
Zapomniałeś dodać, że nie ma firanek. Iktorn - 05-08-2009, 12:06 Temat postu:
Ale za to są opuszczane rolety na oknach loker - 05-08-2009, 17:11 Temat postu:
Taaa... Podobny wagon jezdzi na EC z Wiednia do Krakowa, tylko, ze w o wiele gorszym stanie... jacwol - 05-08-2009, 19:45 Temat postu:
Dzięki serdeczne za wyczerpujace informacje i materiał zdjęciowy A mozna gdzieś sprawdzić zestawienie tego EN do Zurychu? Chodzi mi o coś takiego jak na stronie IC tj. rozmieszczenie wagonów w składzie i ich numeracja. Fipowiec - 07-08-2009, 11:52 Temat postu:
Co do rezerwacji w pociągach IC/EC na terenie Austrii to kilka lat temu jechałem z Wiednia do Salzburga i siedziałem w 1 klasie, przyszedł konduktor i sprzedał mi rezerwację za 2,90 EUR. Jak zapytałem czy wszystkie IC/EC objęte są na FIPa rezerwacją powiedział że tylko 1 klasa a w drugiej klasie rezerwacje są nie obowiązkowe. Wkurzył mnie że powiedział mi o tym dopiero jak mnie skasował. Nie wiem ile w tym było prawdy... eurostar - 07-08-2009, 12:16 Temat postu:
No to zapraszam do lektury...
W OBB Lounge wieczorami dostępny jest za darmo alkohol! w postaci piwa oraz wina - oczywiście do woli
Mnie niestety nie wpuszczono z biletem FIP na 1 klasę do OBB Lounge na dworcu Wien Westbahnhof Iktorn - 13-08-2009, 10:50 Temat postu:
W Wiedniu mnie raz nie wpuszczono na Wien Sud, jedna baba twierdziła, że można wejść mając tylko kartę OBB, a żadne bilety międzynarodowe nie są honorowane. Dzwoniła nawet gdzieś, ale z jej rozmowy telefonicznej wydawało minie się, że nie uzyskała odpowiedzi takiej, jakiej oczekiwała.
Na West wpuszczono mnie, w Graz tez. Inni pracownicy na Wien Sud też mnie wpuszczali z FIPem.
Zależy od pracownika, na którego się trafi. Czytałem kilka razy, że w Berlinie do DB Lounge nie wpuszczano FIPowców i jak forumowicze pisali, zawsze to był ten sam pracownik. Fipowiec - 13-08-2009, 11:55 Temat postu:
No tak to bywa, mnie akurat w Berlinie kiedyś wpuszczono wojtek.s - 14-08-2009, 14:04 Temat postu:
A mnie nie wpuszczono do OeBB Lounge na na Wien Westbf.Otrzymałem odpowiedź że mój bilet(FIP 1 kl.)mnie do tego nie uprawnia. Fipowiec - 15-08-2009, 16:18 Temat postu:
Nie wiem jak inni ale ja przez takie właśnie "wpuszczą...nie wpuszczą do Lounge na FIPa?" to się czasem aż wstydzę wyciągać ten bilet a jeszcze bardziej mi wstyd jak odchodzę odprawiony z "kwitkiem" rufio198 - 18-08-2009, 14:53 Temat postu:
Nie bijcie proszę - ale znów podczepię się pod temat - Czy na wszystkie pociągi jeżdżące w Austrii obowiązuje FIP? Szczególnie chodzi mi o RJ. A tak w ogóle co to za pociąg? Iktorn - 18-08-2009, 22:20 Temat postu: Fipowiec, ja tam nie wstydzę się pokazać FIP, bo prawie nikt nie wie co to jest Jednak również strasznie głupio się czułem, gdy nie wpuścili mnie do Lounge w Wiedniu. No ale cóż, trzeba było zabrać się i iść. Jednak to doświadczenie wcale mnie nie zniechęciło. Za 2 dni byłem w Wiedniu i znów poszedłem. Był inny pracownik i mnie wpuścił
rufio198, rozkład austriacki podaje, że na pociągi RailJet miejscówka jest nieobowiązkowa. Wydaje mnie się, że są one tak jak każdy pociąg OBB. Jednak jeśli niedługo będziesz w Austrii, zapytaj w kasie albo u konduktora, a potem napisz - bo ja w swojej książeczce mam wykorzystane wszystkie 4 kupony, więc dopiero za rok najwcześniej tam pojadę.
Aha, zapomniałem dodać, że RailJet widziałem tylko raz, jak przesiadałem się w Wiedniu. Był to skład zespolony (chyba taki jak niemieckie ICE albo Pendolino) i jechał, jak pamiętam, do Innsbruck. rufio198 - 19-08-2009, 19:30 Temat postu: Iktorn- Planuje jechać pod koniec sierpnia. Jak wrócę to napisze co to za cudo ten RJ i jak będe miał to zdjęcie wstawię do albumu.
[ Dodano: 04-09-2009, 04:24 ]
A więc tak - byłem w Austrii, samym RJ nie jechałem ( także przykro mi ale nie powiem czy FIP na nim obowiązuje - po prostu nie pasowały mi głównie godz odjazdu, ale też obawiałem się czy nie trzeba kuponu na DB)), jednakże co nieco wiem o tych pociągach.
Składy sa zespolone - wyglądem przypominają niemieckie ICE, lub hiszpańskie Talgo. Ciągnie te składy lok Taurus. Na loku sa symbole DB i MAV i OBB.( na składzie zresztą tez). Kursuja przeważnie do Monachium i jeden czy dwa kursy sa do Budapesztu Szybkośc max V=230 km/h. W składzie sa 2 kl 1 ( Premium) i reszta kl 2 (economy).To tyle co zauwazyłem podczas obserwacji z peronu. Jeżeli zawiodłem nadzieje na większą garśc informacji jest mi z tego powodu przykro - ale niestety główną przyczyna mijej rezygnacji z jazdy tym pociągiem była nieodpowiednie godz. odjazdu.
P.s. W Austrii na 1 kl w pociągach IC i EC obowiazuje dopłata do FIP w wysokości 2,90 Euro.
P.s. II - Jakby ktos był zainteresowany - ,,Chopin'' kursuje do i z Wien Westbanhofu. Pet5 - 10-09-2009, 17:15 Temat postu:
Niedługo będę jechał do Linzu na służbowym FIPie i z Wiednia Westbahnhof do Linzu zapewne skorzystam z któregoś z poniższych pociągów:
06.52 IC 542 Skicircus Saalbach H (Innsbruck Hbf)
07.40 EC 160 VORARLBERG (Zürich HB)
07.44 IC 544 SchafbergBahn (Salzburg Hbf)
08.20 EC 262 (München Hbf)
08.40 ICE 28 (Frankfurt(Main)Hbf)
08.44 EC 690 Schloss Porcia Spitt (Klagenfurt Hbf)
09.40 EC 162 TRANSALPIN (Basel SBB)
09.44 IC 546 Spa-Hotel Almesberge (Salzburg Hbf)
Z wątku wnioskuję, że do powyższych pociągów (oprócz ICE bo tu nie wiem czy konieczna jest dopłata - może ktoś wie?) wsiadam bez żadnych dopłat i jadę w 2 klasie. Jeśli wybiorę 1 klasę to dopłacę 2,90 euro. Czy cena jest taka sama przy kupnie miejscówki u konduktora i w kasie na dworcu?
Co jest ciekawego do zobaczenia w Linzu dla MK w kilka godzin?
Pozdrawiam. jacwol - 10-09-2009, 22:45 Temat postu:
Ten pociąg o 8.20 do Munchen to nie jest EC tylko RailJet. Widziałem go na Wien West. fajny skład. Vmax=230 km/h. Tylko nie wiem jak tam jest z dopłatami do fip. Ma trzy klasy:first, premium, economy. Z jednej strony jest TAURUS1116 a z drugiej wagon sterowniczy. Iktorn - 10-09-2009, 23:21 Temat postu:
Hmm, zastanawia mnie ta dopłata 2,90 euro do 1 klasy. Jeździłem na FIP po Austrii pociągami, a raz jechałem w przedziale OBB Business (4 miejsca na przedział) i było ok, jak konduktor widział FIP. Pamiętam, że jechała ze mną Niemka z biletem na 1 klasę i kondi kazał jej w Austrii zrobić dopłatę 17 euro, ale po stronie niemieckiej konduktor DB nie miał zastrzeżeń, co do tego przedziału.
Czy te opłaty są pewne, bo mnie się wydaje, że o FIP nie ma dopłat do 1 klasy. rufio198 - 14-09-2009, 11:41 Temat postu: Iktorn - Może ta dopłata jest w pociągach tzw ,,szczytowych''. Ja z Wiednia do Innsbrucku ok 17:30 OEC . Tez byłem zdziwiony dopłatą. W zeszłym roku jak jechałem OIC z Salzburga do Wiednia w sobotę ok :04:45, nie płaciłem w kl 1 ani centa dopłaty.. Jeszcze kondi przysłał coś na wzór ochroniarza po cywilu żeby mnie nie okradziono.
Pet5 2,90 to cena dopłaty u konduktora. loker - 14-09-2009, 13:03 Temat postu:
W Austrii miejscówki są nieobowiązkowe. Jechałem RailJetem z Westbanhof do Salzburga (nawet 200 przez kilkadziesiąd km ciągnie). Miałem Sommerticket. Josef K. - 13-02-2010, 17:49 Temat postu:
Jak jest z frekwencją w RJ? Chcę nim jechać z Wien o 7:20 do Innsbruck i nie będę zadowolony z podróży na stojąco. loker - 13-02-2010, 18:40 Temat postu:
Raz jechałem i jest podobnie jak w naszych EIC - zawsze jakieś miejsce się znajdzie. Albo po prostu przyjdź wcześniej na dworzec. Josef K. - 16-02-2010, 17:16 Temat postu:
Jechałem w poniedziałek RJ w klasie economy. Frekwencja jak w szynobusie do Sierpca i nikt nic nie wspominał o miejscówce. FANFIP - 18-03-2010, 21:09 Temat postu:
Musze was zmartwic ale dopłaty w Austrii są w kl 1w pociągach RJ,oraz w pociągach EC-(tylko nie każdy konduktor o tym pamięta) wysokośc 2,90e.Najciekawsze z tego wszystkiego że nikt nie mógł pokazac gdzieto pisze jaka dopłata i do jakiego pociągu.Acha w pociągu RJ bilet nie uprawnia do przejazdu w premium klasie .W klasie1w Rj jest mały poczęstunek (soczek 0,2 l,batonik).Dopłata do premium klasy 25e,ale jest wliczony posiłek. Zapytałem konduktoraczy jest dopłata do któregoś EN(naterenieAustrii)-odpowiedział że nie bo tam nie ma kl1
[ Dodano: 31-03-2010, 18:33 ]
W tej Austrii to oni sami chyba nie wiedzą jakie dopłaty i gdzie.Jade pociągiem EC w bisnes przedziale konduktor mówi że dopłata wynosi 15e,albo przejśc do kl 1,w następnym pociągu kierownik pociągu oswiadcza że nawet w IC trzeba miec dopłatę do kl 1 .Na dworcu w Linz informują że dopłaty obowiązują w kl 1IC,EC,ICE,RAIL JET(a w pociągu co innego raz że we wszystkich pociągach innym razem że tylko w niektórych.Prosze żeby mi to pokazali na piśmie ,ale nikt tego nie ma Iktorn - 16-07-2011, 20:58 Temat postu:
Zauważyłem, że niektóre pociągi mają obowiązkowe miejscówki (np nocny EN z Wiednia do Zurychu dopłata do FIP to 4 euro), ale już pociąg z Graz do Zurychu nie ma obowiązkowych dopłat.
Ktoś może się na ten temat wypowiedzieć? Rok temu byłem w lipcu w Austrii i Szwajcarii i żadnych dopłat nie było, a teraz stronka OBB pokazuje obowiązkowe rezerwacje w niektórych EN. Ktoś ma jakieś doświadczenia? piotrbk - 17-07-2011, 15:00 Temat postu:
Jechałem nocnym EN Budapest -Zurich i z powrotem na FIP bez miejscówek ,i przejechałem bez problemu w czerwcu . jacwol - 18-07-2011, 06:19 Temat postu:
Nur 2. Klasse
Liegewagen
Reservierung empfohlen (Hegyeshalom --> Bruck a.d.Leitha )
Reservierung obligatorisch (Budapest-Keleti pu. --> Hegyeshalom )
Reservierung obligatorisch (Buchs SG --> Zürich HB , täglich nicht 24. Jul, 10. Dez )
Schlafwagen
VELOS: Selbstverlad eingeschränkt (Budapest-Keleti pu. --> Wien Westbahnhof , 18. Jul bis 1. Okt 2011 täglich; nicht 24. Jul )
VELOS: Selbstverlad eingeschränkt (Wien Westbahnhof --> Zürich HB )
VELOS: Kein Selbstverlad (Budapest-Keleti pu. --> Bruck a.d.Leitha )
VELOS: Reservierung obligatorisch (Budapest-Keleti pu. --> Wien Westbahnhof , 18. Jul bis 1. Okt 2011 täglich; nicht 24. Jul )
VELOS: Reservierung obligatorisch (Wien Westbahnhof --> Zürich HB )
Restaurant (Budapest-Keleti pu. --> Wien Westbahnhof )
To jest opis EN466 Budapeszt-Zurich ze strony SBB i moim zdaniem wynika z tego że obowiązek rezerwacji jest w komunikaci wewnętrznej na terenie Węgier i Szwajcarii. Jadąc wz Wiednia obowiązkowo rezerwujesz tylko rower. Fipowiec - 18-07-2011, 08:28 Temat postu:
Ja chcę się wybrać do miejscowości Hallstatt. W rozkładzie internetowym wyświetlają mi się oznaczenia pociągów jako REX oraz R (pociąg regionalny - kolej linowa). Czy wiadomo coś komuś czy są jakieś dopłaty do FIP do tego pociągu REX oraz tej kolei linowej? Iktorn - 25-07-2011, 18:38 Temat postu:
co do tych miejscówek, to faktycznie, są one obowiązkowa na terenie Szwajcarii - dziwne to, w tym kraju nawet Cisaplino można było jeździć w komunikacji krajowej bez żadnych dopłat. Co dziwniejsze, pociąg z Graz do Zurychu jest bez miejscówek obowiązkowych.
Fipowiec, jechałem kilk arazy REX i to zwykły pociąg osobowy - z Wiednia takim jechałem i z Salzburga. Żadnych rezerwacji w tym nie ma i kondi widząc skasowany kupon na fip mówił 'danke' i szedł sobie dalej. Geralt z Rivii - 28-07-2011, 16:30 Temat postu:
Jeżeli chodzi o pociąg z Wiednia do Zurychu, to przesyłam parę informacji:
- Skład ok 12 wagonów, w tym 3 wagony H - START rel. Budapeszt Zurych (2 sypialne +1 z miejscami do siedzenia) , pozostałe wagony OBB, wśród których są 3 wagony z miejscami do siedzenia. W wagonach z miejscami do siedzenia mamy klimę, gniazdka 230V, jest 6 foteli rozkładanych do pozycji horyzontalnej (niestety w pozycji siedzącej są trochę niewygodne) Po stronie szwajcarskiej na stacji Buchs korzystając z tego, że pociąg zmienia kierunek jazdy szwajcarskie służby graniczne dokonują kontroli dokumentów. Odbywa się to tak, że policjant (nie celnik) prosi o paszport, następnie przez telefon wyczytuje jego numer do centrali, i gdy jest wszystko ok. oddaje go właścicielowi. Cena miejscówki na ten pociąg wynosi 5 EURO. Bez problemu można ją kupić w Polsce. Słyszałem o tym, że można jechać tym pociągiem bez miejscówki, ale nie polecam z dwóch powodów: 1. Ostatnio dąłem konduktorowi przez przypadek sam bilet FIP, zażądał miejscówki.
2. Pociąg ten jest tak potwornie zatłoczony, że lepiej jest mieć ta miejscówkę, poza tym wszyscy pasażerowie po ruszeniu ze stacji początkowej, niezależnie od tego jakiej są narodowości natychmiast po ruszeniu ze stacji początkowej zaczynają kombinować jakby tu się dobrze wyspać, więc prawie w każdym przedziale z 6 miejsc siedzących robią się nam 3 kuszetki, co stanowi duży problem dla tego, kto wsiądzie do tego pociągu na stacji pośredniej np. w Linzu, nie będzie miał miejscówki, i będzie chciał gdzieś usiąść - niestety tak to jest w realiach...
[ Dodano: 28-07-2011, 17:43 ]
I jeszcze mała informacja dla tych, którzy wracają tym pociągiem z Zurychu do Wiednia i po przyjeździe do stolicy Austrii chcieliby dostać się szybko do Polski.
1. Należy wysiąść stacje wcześniej przed Wien Sud na stacji Wien Hutteldorf, 2. podjechać najbliższym S -Bahnem w kierunku stacji Wien Meidling 3. Wysiąść na stacji Wien Meidling i zaczekać na EC z Villach do Hamburga Altony. 4. EC do Hamburga podjeżdżamy do Breclavia w Czechach, tam wysiadamy i czekamy ok. 15 minut na "Moravie" z Budapesztu do Bohumina i Warszawy. Wagony do Warszawy są jako dwa pierwsze za lokomotywą. Oba pociągi mają skomunikowanie w Breclaviu, więc w razie czego jeden czeka na drugiego. Od Bohumina w kierunku Polski niestety obowiązkowa rezerwacja miejsc.
[ Dodano: 28-07-2011, 17:49 ]
@Fipowiec do Hallstatt dojedziesz bez problemu bez żadnego rezerwowania miejsca. Najlepiej podjechać z Wiednia do Attnang Puchheim, gdzie kursują z peronu 1 pociągi osobowe w kierunku Hallstatt. Osobówki do Hallstatt, jeżdżą również z Linzu, musisz pamiętać, że w samym Hallstatt, po przyjeździe na miejsce musisz podejść ok. 200 metrów pod najbliższą przystań i przepłynąć statkiem na drugi brzeg jeziora do miasta. Przeprawa kosztuje 2 EURO. Rejsy skomunikowane są z odjazdami pociągów. Fipowiec - 07-05-2012, 09:25 Temat postu:
Dzięki za info na temat Halstatt. Teraz juz wiem że pociąg REX to po prostu Regional Express. Jakoś w lato postaram się wybrać do Hallstatt.
Póki co właśnie wróciłem z Włoch i chwilę jeździłem też po Austrii. Faktyczneie pociągi Railjet nie sa objęte obowiązkową rezerwacją miejsc nawet w 1 klasie w odróżnieniu od pociągów IC. Ponadto w Railjet częstują batonikami Kit Kat
Jeżeli chodzi o pociąg EN z Wiednia do Zurichu to trochę mnie zdziwiło że jest teraz z miejscówkami. Jeszcze do nie dawna rezerwacja była fakultatywna, jedynie EN do Włoch wszystkie były objęte rezerwacją. No ale może faktycznie się to już zmieniło. Natomiast na pewno zmieniła się cena miejscówki na EN do Włoch z 5 euro na 9 euro! Skandal witja - 13-12-2016, 15:42 Temat postu:
Witam, czy słyszał ktoś o dopłatach do FIP w Austrii. Od znajomych w Polonii pobrano ostanio dopłatę 10 Euro od osoby (zdjęcie w załączniku). sncf - 14-12-2016, 08:30 Temat postu:
Witam
Niestety koleje OBB wprowadziły od nowego rozkłady jazdy obowiązkowe dopłaty do pociągów kwalifikowanych.
10EUR na 2 klasę i 15 EUR na 1 klasę Dopłata jest jednorazowa i ważna na czas ważności jednego okienka na bilecie czyli 48 godzin.
Jedyny plus, ze nie obowiązuje w pociągach nocnych.
pozdrawiam
w załączeniu pismo PKP S.A. wojtek.s - 28-06-2019, 17:56 Temat postu:
Ode mnie dopłaty żądano tylko raiiljet expressach rjx,w pozostałych jakoś nie. Shinzon - 04-07-2019, 18:56 Temat postu:
wojtek.s napisał/a:
Ode mnie dopłaty żądano tylko raiiljet expressach rjx,w pozostałych jakoś nie.
Na tej dopłacie jest napisane do jakich pociągów. I ważna jest dwa dni.
Wszystko zależy od konduktora, mnie jednego razu nawet nie zapytali o taka dopłatę. A jechałem z Wiednia do Verona przez Insbruck. W drodze powrotnej, przyszedł konduktor i powiedział że trzeba dopłacić. pioter11 - 07-06-2023, 16:12 Temat postu:
Odbyłem podróż w dniach 31 maj i powrót 6 czerwca przez Austrię. W żadnym pociągu nie zażądano dopłaty do FIP . Jechałem pociągami na terenie Austrii EC MORAVIA , ICE DB , RAILJET , IC DB .