INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Zmiany w zarządzie Kolei Mazowieckich

Arek - 29-06-2009, 16:48
Temat postu:
Zmiana prezesa Kolei Mazowieckich

Jak wynika z informacji uzyskanych przez "Rynek Kolejowy", nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa Kolei Mazowieckich. Halinę Sekitę zastąpił Jakub Majewski.

Informacje, które otrzymał "Rynek Kolejowy", zostały potwierdzone przez Mazowiecki Urząd Marszałkowski. Nowym prezesem Kolei Mazowieckich został Jakub Majewski. Czesław Sulima i Marek Dawidowicz zostali powołani na stanowiska członków zarządu.

Zmian dokonano po upływie kadencji poprzedniego zarządu.

źródło: Rynek Kolejowy
kamis393 - 30-06-2009, 12:29
Temat postu: Zmiana w Zarządzie Kolei Mazowieckich
Halina Sekita i Grzegorz Kuciński odeszli z Zarządu Kolei Mazowieckich.

Nowy Zarząd składa się z trzech osób:

Jakub Majewski - Prezes Zarządu

Czesław Sulima - Członek Zarządu - Dyrektor ds. Technicznych i Rozwoju

Marek Dawidowicz - Członek Zarządu

Nieoficjalnie powodem zmiany, były duże skargi pracowników na poprzedni Zarząd.

Grzegorz Kuciński był bardzo nielubiany przez personel obsługujący pasażerów, za zbyt restrykcyjny system oceny pracowników, oraz likwidację stanowisk rewidentów kolejowych.
Victoria - 02-07-2009, 17:38
Temat postu:
"REWOLUCJI NIE BĘDZIE"

"Spółka ma się rozwijać, kupuje nowy tabor i jej celem jest uruchamianie coraz większej liczby pociągów, a nie zwijanie się. Poprzez odwoływanie połączeń efektywności nigdy nie zbudujemy" - rozmowa z Jakubem Majewskim, który przed trzema dniami został nowym prezesem Kolei Mazowieckich i zastąpił na tym stanowisku Halinę Sekitę.

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs42.pdf
Arek - 02-07-2009, 21:23
Temat postu:
Na stronie Rynku Kolejowego czytamy:

Jakub Majewski (...) członek rad nadzorczych operatorów przewozów pasażerskich - w latach 2005-06 PKP Przewozy Regionalne (...)

To są bzdury powielane przez inne media i nie prostowane przez samego zainteresowanego. Sprawdziliśmy w KRS. Majewski nigdy nie był członkiem rady nadzorczej PKP PR.
Torreador - 02-07-2009, 21:37
Temat postu:
ale chyba był w SKM warszawskiej.
Victoria - 06-07-2009, 18:23
Temat postu:
Co planuje nowy szef Kolei Mazowieckich?

Świeżo upieczony prezes Kolei Mazowieckich ma parę nowych pomysłów. - Wydaje się, że pojawiła się grupa klientów, która oczekuje od nas wyższego komfortu jazdy i są w stanie za to więcej zapłacić. Ale na pewno nie będzie się to wiązało z globalną podwyżką dla wszystkich pasażerów - mówi Jakub Majewski.

Dziś podpisano dwie preumowy, m.in. dotyczące modernizacji ezetów. - Zakup nowych pociągów to oczekiwanie 2 lat na dostawę, bardzo skomplikowane procesy homologacyjne, dopuszczenia ich na polskie tory. A w tym czasie musimy przecież czymś jeździć. Nie możemy siedzieć z założonymi rękami i narzekać, że nasz tabor jest taki, jaki jest - komentuje prezes Majewski.

http://www.rynek-kolejowy.pl/images/upload/obraz(1669).jpg
* Jakub Majewski, prezes Kolei Mazowieckich (fot. Rynek Kolejowy).

Nowy szef KM zapowiada także zmiany w taryfie Kolei Mazowieckich. - To nie jest tak, że będzie nowa taryfa. Natomiast wydaje mi się, że powinny być różne produkty. Tabor, którymi dysponują KM, jest bardzo zróżnicowany. Są wagony piętrowe, które mają mniej drzwi, pasażerowie dłużej wsiadają, ale jak się już usadzą, to chcą jechać na większą odległość z większą prędkością. Zupełnie czym innym jest tabor aglomeracyjny, który powinien zapewniać szybszą wymianę pasażerów. Skoro mamy różny tabor, to powinniśmy zastanowić się nad różnymi ofertami. Skomunikowanie Warszawy z innymi duzymi miastami Mazowsza powinno się odbywać na zasadzie wykorzystania szybszych pociągów, stających rzadziej, oferujących krótszy czas dojazdu - wyjaśnia Jakub Majewski. - Z kolei dojazdy lokalne czy do tych miast, czy do Warszawy, powinny być realizowane innym taborem. Czy to będzie wiązało się ze zmiana taryfy? Nie wiem. Wydaje się, że pojawiła się grupa klientów, która oczekuje od nas wyższego komfortu jazdy i są w stanie za to więcej zapłacić. Ale na pewno nie będzie się to wiązało z globalną podwyżką dla wszystkich pasażerów - mówi nowy prezes Kolei Mazowieckich.

- Prowadzimy zaawansowane rozmowy z warszawskim ZTM, aby na terenie aglomeracji włączyć lub zintegrować KM z systemem oznaczeń i koordynacji informacji. Pasażerowie muszą czuć, że kolej jest częścią komunikacji miejskiej i podmiejskiej, również w zakresie numeracji pociągów - stwierdza Jakub Majewski.

Jak podkreśla, taryfa kilometrowa jest rozwiązaniem archaicznym. - Sprawa taryfy jest jeszcze bardziej skomplikowana. Zastanawiamy się, czy taryfa kilometrowa nie jest już przestarzała. Wymaga ona dość głębokiej rewizji, ponieważ jest to system archaiczny. Od czegoś takiego na zachodzie Europy już się odchodzi na rzecz biletów strefowych, czasowych. Wydaje mi się, że w tym kierunku będziemy działać, zwłaszcza w aglomeracjach. Mamy bardzo silną konkurencję ze strony bardzo elastycznych przedsiębiorstw busowych. Nie możemy więc uznawać, że ten kilometr kosztuje zawsze tyle samo, nieważne gdzie został przejechany.

Co jak najszybciej trzeba zmienić w spółce? - Nie ma rzeczy, które trzeba zmieniać rewolucyjnie. To spółka, która była utworzona i zarządzana zgodnie z ideą wymyśloną przez samorząd. To trzeba ciągnąć dalej, ponieważ byl bardzo dobry efekt. Ale niewątpliwie są takie dziedziny działalności, na które być może należy położyć większy nacisk. Jest natomiast trochę za wcześnie, aby o tym mówić. Gdy wszystko dokładnie sobie obejrzymy i starannie postawimy diagnozę, będziemy w stanie stworzyć plany na przyszłość i ewentualnie później się z nich rozliczyć - kończy prezes Majewski.

źródło: Rynek Kolejowy
Piotr767 - 08-07-2009, 11:54
Temat postu:
Pierwsza decyzja nowego Prezesa

Jedna z pierwszych decyzji nowego Prezesa Kolei Mazowieckich było wdrozenia procedury wystąpienia ze Związku Pracodawców Kolejowych a co za tym idzie pozbawienie pracowników Spółki uprawnień wynikających z Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Jeżeli tak ma wygadać nowa jakość zarządzania w Kolejach Mazowieckich to współczuję pracownikom tej Spółki takiego Prezesa.
Arek - 08-07-2009, 16:24
Temat postu:
Piotr767, wystąpienie z ZPK nie przekreśla ulg dla pracowników KM w pociągach KM. Skończy się jazda za darmochę w pociągach PKP, ale i kolejarze z PKP stracą ulgi w KM.

Wystąpienie ze Związku Pracodawców Kolejowych PKP to bardzo słuszna decyzja, bo z Grupą PKP Koleje Mazowieckie nie mają nic wspólnego.
Piotr767 - 08-07-2009, 19:30
Temat postu:
Areczek
Widze ze nie bardzo sie orjentujesz co sie wiąże z PUZP to nie tylko ulgi na bilety. PUZP reguluje takie skladniki wynagrodzenia jak odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe a także szereg innych dodatkow ważnych dla pracowników bez nich ich pensa skurczy sie o ok 40%. Pozatym inny aspekt Koleje mazowieckie nia maja wlasnego zaplecza technicznego wszystkie lokomotywownie dzierżawione sa od PKP S.A. Obecnie trwaja rozmowy nad pozyskaniem na własność tych lokomotywowni sadzisz ze wystąpienie z ZPK podczas trwania taka ważnych negocjacji pomoże Kolejom Mazowieckim? No cóz ja nie mam tyle optymizmu co do ulg w pociagach KM dla pracowników jakoś nie znam żadnego aktu prawnego gwarantującego im takie przywileje wystąpienie z ZPK a tym samym wypowiedzenie PUZP pozbawia pracowników Kolei Mazowieckich wszystkich ulgowych przejazdów także w pociągach KM ... no chyba że istnieje jakis dokument o którym nie wiem.... ale raczej to niemozliwe.
Rodriges - 08-07-2009, 21:07
Temat postu:
Cytat:
Jedna z pierwszych decyzji nowego Prezesa Kolei Mazowieckich było wdrozenia procedury wystąpienia ze Związku Pracodawców Kolejowych a co za tym idzie pozbawienie pracowników Spółki uprawnień wynikających z Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Oj, oj chyba zagalopowałeś się. Wystąpienie KM z ZPK jest opłacalne dla KM. Tak jak w każdej dużej spółce tzw. państwowej jest jeszcze Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy - ZUZP. Tam znajdują się najistotniejsze zapisy odnośnie przejazdów dla pracowników KM. ZUZP narazie prezes nie zamierza likwidować.
KM nie opłaci się udzielać zniżek 99% dla pracowników PKP. W PKP w Warszawie pracują na ogół ludzie nie miejscowi a dojeżdżajacy codziennie np. z Radomia, Siedlec czy Skierniewic. Oblicz ilość kolejarzy z PKP w Warszawie i porównaj z ilością pracowników KM. To się w żaden sposób nie równoważy. Ilu pracowników Kolei Mazowieckich korzysta z pociągów PKP Intercity ? I jak często; raz może 2 razy w roku. Prawie codziennie muszą być w pracy na terenie Mazowsza a więc daleki wyjazd drogim Ex rzadko brane jest pod uwagę. Na dodatek te drogie miejscówki zwane dopłatami. To była głupota aby KM dawało zniżki np. dla kolejarzy z PKP CARGO S.A. lub PKP Informatyka sp. z o.o.
Zmiany nastąpią dopiero od stycznia. Pracownicy KM byli objęci Paktem Gwarancji Pracowniczych, który gwarantował im utrzymanie zatrudnienia przez 5 lat od momentu utworzenia KM. Okres ten dobiega końca. Władze samorzadowe dotrzymały słowa. Podczas gdy w KM były solidne podwyżki w PKP oszczędzano na pensjach pracowników niekontraktowych. Wkrótce mogą nastąpić zwolnienia w KM.
fisch - 08-07-2009, 21:11
Temat postu:
Widzicie wzrok Prezesa - to KRWIOPIJCA - wyssie co najlepsze i odpłynie.
A wystąpienie z ZPK, to "chyba" trochę temat, który ma coś PRZYKRYĆ.
A KM z Grupą PKP S.A. mają bardzo wiele wspólnego. I nie wystąpią. Kadzą troszkę. I TYLE.
Victoria - 09-07-2009, 18:56
Temat postu:
Cytat:
Widzicie wzrok Prezesa - to KRWIOPIJCA - wyssie co najlepsze i odpłynie.

Co chcesz od nowego prezesa? Przystojny facet.
Piotr767 - 10-07-2009, 14:24
Temat postu:
Przystojny i jak dba o kolegów juz polecil wprowadzic zmiany w strukturze organizacyjnej Spółki polegajace na zwiekszeniu ilości członków Zarządu oraz członków Rady Nadzorczej - przeciez koledzy czekaja na lukratywne posadki. Kolejna zmiana Jakby za molo bylo w biurach dyrektorow Szanowny Pan Prezes powołuje dwa zespoły projektów na których czela staja jego koedzy z poza KM i o zgrozo na starcie dostaja stołek dyrektora. A jeszcze niedawno Marszalek Struzik mowił, że wszystkie przyjecia ze wzgledu na kryzys sa wstrzymane. W zespołach drużyn konduktorskich i u maszynistów z powodu braków w ludziach mnozą sie nadgodziny i zaległe urlopy ale tam przyjecia sa wstrzymane pomimo braków kadrowych a w biurze co i rusz to przybywa nowy dyrektor a od czasu gdy jest nowy Prezes dyrektorzy mnożą sie przez pączkowanie. Brawo Panie Prezesie wszak republika kolesiów musi trwać.
Zed - 10-07-2009, 16:24
Temat postu:
Piotr767, nie zapędzaj się tak kolego! O składzie zarządu decyduje rada nadzorcza a nie prezes Majewski, tak samo o składzie rady nadzorczej decyduje właściciel spółki, czyli Urząd Marszałkowski.

Ilość członków zarządu i rady nadzorczej określa statut (umowa) spółki.

Jeśli już kogoś krytykujemy to niech to będzie krytyka konstruktywna, a nie wyssane z palca bzdury.
Victoria - 10-07-2009, 16:44
Temat postu:
Cytat:
Szanowny Pan Prezes powołuje dwa zespoły projektów na których czela staja jego koedzy z poza KM i o zgrozo na starcie dostaja stołek dyrektora.

A kogo ma dobrać sobie do współpracy? Pekapiarzy? Bo KM to (w przeciwieństwie do Kolei Dolnośląskich) nic innego jak PKP Bis. Majewskiemu nie zazdroszczę, bo przyjdzie mu się użerać (bądź układać) ze związkowym betonem rodem z PKP PR.
Ralny - 10-07-2009, 19:24
Temat postu:
Cytat:
Szanowny Pan Prezes powołuje dwa zespoły projektów na których czela staja jego koedzy z poza KM

Jeśli w KM pojawi się Patryk Skopiec (wiceprezes IRiPK) wywalony z Wydziału Transportu UM we Wrocławiu za spieprzenie rozkładu jazdy to serdecznie współczuję mieszkańcom Mazowsza!
Arek - 14-07-2009, 15:09
Temat postu:
Majewski: Jest sporo do zrobienia

- Mój stosunek do Kolei był i jest taki jak większości pasażerów, czyli krytyczny. Wiem, że jest sporo do zrobienia - mówi Jakub Majewski, prezes Kolei Mazowieckich, w rozmowie z "Dziennikiem".

Nowy szef mazowieckiego przewoźnika deklaruje m.in. zmiany w rozkładzie jazdy. Jak twierdzi, musi on być cykliczny przez cały dzień, tak aby pociągi odchodziły w równych odstępach czasowych. - Być może stanie się to już w połowie grudnia, w nowym rozkładzie jazdy. Nie obiecuję, że od razu wszędzie - twierdzi Majewski. Nowy prezes zapowiada także uproszczenie tabel rozkładów jazdy umieszczanych na przystankach i usprawnienie całości informacji pasażerskiej. - Uważam, że my jako przewoźnik powinniśmy być opiekunem pasażera od początku do końca. On nam płaci za przejazd, nie obchodzi go, że peron na Dworcu Wileńskim należy do biura dworców PKP, szyny - do Polskich Linii Kolejowych, a tylko pociąg jest nasz. Zmienimy tę sytuację - obiecuje Majewski.

Nowy prezes Kolei Mazowieckich opowiada się także za zreformowaniem taryfy. Według niego obecne rozwiązanie - im dalej, tym drożej, jest archaiczne. Opowiada także o planowanym poszerzeniu oferty - uruchomieniu szybkich pociągów do Płocka, Radomia, Ciechanowa i Ostrołęki. Cena na te połączenia niekoniecznie musi być wyższa - twierdzi Majewski. - Rozważam natomiast, czy nie warto obniżyć ceny na pociągi, które zatrzymują się na każdym przystanku i jadą powoli - mówi prezes Kolei Mazowieckich.

źródło: Dziennik / RK
Krog - 14-07-2009, 19:14
Temat postu:
Cytat:
Według niego obecne rozwiązanie - im dalej, tym drożej, jest archaiczne.

Czas najwyższy. Niech to także dotyczy biletów miesięcznych. Pasażerowie dojeżdżający powyżej 100 km są "lekko dyskryminowani" ponieważ taryfa biletowa obliczana jest co 20 km a nie jak w przypadku do 100 km co 10 km. Szczególnie uderzani są po kieszeni pasażerowie z biletami miesięcznymi z Mławy. Jadą 126 km a płacą za 140 km. Poprzedni członek zarzadu G.Kuciński był z Ciechanowa i zależało mu tylko na tych z jego miejscowości. Układał się z miejscowymi aparatczykami aby w razie utraty stołka w KM miał miękkie lądowanie w urząedach i delagaturach w Ciechanowie. Liczył się tylko z Radomiem - miasto wice marszałka i z Płockiem - miasto marszałka woj. mazowieckiego. Resztę dojeżdżających miał w d...

[ Dodano: 2009-07-14 ]
Cytat:
Opowiada także o planowanym poszerzeniu oferty - uruchomieniu szybkich pociągów do Płocka, Radomia, Ciechanowa i Ostrołęki.

Brak racjonalnego ekonomicznego uzasadnienia aby tego typu pociąg kończył/zaczynał bieg w Ciechanowie. Powinien początek i koniec relacji mieć z/do Mławy, to przecież też jest na Mazowszu, napewno chętni do podrózowania będą.
Przy okazji modernizacji linii Warszawa - Gdynia nowy prezes powinien też pomyśleć jak rozwiązać kwestię torów odstawczych dla pociągów KM na stacji Mława (- granica woj. mazowieckiego). Jest z tym problem dlatego z Mławy do Warszawy jest tylko 9 pociągów KM a z Ciechanowa 13. Nowy prezes powinien być dobrym strategiem dlatego warto aby zapoznał się z planami modernizacji tej lini na północnym Mazowszu a głównie chodzi o miejsce usytuowania nowej stacji kolejowej. Nowy dworzec kolejowy będzie bliżej centralnej części miasta. Będzie w tym samym miejscu zlokalizowany również dworzec dla autobusów PKS (nie stanowią konkurencji dla kolei). Napewno więc zwiększy się tzw. potok podróżnych. Warto nad tym zastanowić się. Ludzi z otoczenia prezesa KM zachęcam do poinformowania zarządu KM i zarządu województwa. Teraz jest okazja tanio załatwić sprawę, potem będzie drożej lub usłyszymy legendarne "nie da się".
Piottr - 15-07-2009, 07:59
Temat postu:
Krog napisał/a:
Brak racjonalnego ekonomicznego uzasadnienia aby tego typu pociąg kończył/zaczynał bieg w Ciechanowie. Powinien początek i koniec relacji mieć z/do Mławy,

Nie z Mławy, tylko z Działdowa, które jest stacją węzłową. Ciekawe kiedy skończy się ten absurd pt "stacja końcowa Iłowo"....
Krog - 15-07-2009, 19:53
Temat postu:
Nie w pełni zgadzam się z tobą. Jeśli marszałek woj. warmińsko-mazurskiego nie chce zapłacić za przejazd pociągu KM na swoim terenie, na odcinku Iłowo - Działdowo to dlaczego pociągi miałyby dojeżdżać do Działdowa. Mława jest w woj. mazowieckim, natomiast Iłowo-Osada i Działdowo w woj. warmińsko-mazurskim.
Ps. Pociągi kończą bieg w Iłowie ponieważ mieszka tam ważny dygnitarz - St. Żelichowski - minister ochrony środowiska (PSL). Jak to zwykle bywa z peeselem robią dobrze ale tylko dla swoich a nie dla ogółu obywateli.
chester - 16-07-2009, 08:11
Temat postu:
Krog napisał/a:
Ps. Pociągi kończą bieg w Iłowie ponieważ mieszka tam ważny dygnitarz - St. Żelichowski - minister ochrony środowiska (PSL). Jak to zwykle bywa z peeselem robią dobrze ale tylko dla swoich a nie dla ogółu obywateli.


A to nie jest tak, że Iłowo jest stacją, na której następuje sensowny styk KM i PR WarmMaz? Gdyby trzymać się literalnie granicy województw, to KM powinny jeździć do Mławy, a PR WarmMaz - do Iłowa, a te parę kilometrów z każdej strony do granicy województwa - można piechotą Wink To już chyba było przerabiane.

No i w Iłowie jest gdzie odstawić kilka składów na noc, natomiast w Mławie już nie za bardzo.
Piottr - 16-07-2009, 09:15
Temat postu:
Krog napisał/a:
Nie w pełni zgadzam się z tobą. Jeśli marszałek woj. warmińsko-mazurskiego nie chce zapłacić za przejazd pociągu KM na swoim terenie, na odcinku Iłowo - Działdowo to dlaczego pociągi miałyby dojeżdżać do Działdowa.

To może postawmy szlabany na każdej granicy guberni, kontrolę paszportową, a podróżni niech sobie ten brakujący odcinek przejadą furmankami, jak za caratu przy zmianie szerokości torów....
Nie wytłumaczysz mi, że niezależnie od przyczyn, niedojeżdżanie pociagów KM do stacji węzłowej jaką jest Działdowo, nie jest absurdem do kwadratu, z którym należy się jak najprędzej rozprawić.
Idąc dalej takim tropem, na linii białostockiej powinniśmy jeżdzić do Czyżewa, na łódzkiej do Radziwiłłowa, a na lubelskiej kończyć bieg przed Dęblinem, bo to przecież inne województwo.
Arek - 16-07-2009, 09:17
Temat postu:
Piottr, zapomniałeś o Skarżysku-Kamiennej (świętokrzyskie). Wink
Krog - 16-07-2009, 21:23
Temat postu:
Cytat:
No i w Iłowie jest gdzie odstawić kilka składów na noc, natomiast w Mławie już nie za bardzo

Narazie jest ale w planach modernizacji lini E 65 jest likwidacja wszystkich torów. Oczywiście pozostną tylko 2 przelotowe. W tej sytuacji nie będzie mozliwości odstawienia składów. Dlatego przy okazji modernizacji linii warto pomyśleć o reaktywowaniu większej ilości torów w Mławie. Zwłasza, że mogą one pomóc udrożnić ruch towarowy na pozostałych zarośniętych torach na którym nie tylko CARGO (terminal kontenerowy 13,9 tys. TEU - stan wrzesień 08r.) ale i PLK dobrze zarabia. PLK od KM za oczekujący tabor pasażerski nalicza opłatę jak za pociągi towarowe. KM dlatego woli odstawiać pociagi w Iłowie ale jak napisałem wkrotce nie będzie to możliwe. Nie wiem czy prawnie możliwe będzie aby samorząd mazowiecki mógł zainwestować w Iłowie, czyli poza terenem woj. mazowieckiego. To już sprawa dla strategów z Kolei Mazowieckich i ich prezesa. Oby nie obudzili się z ręką w nocniku.

[ Dodano: 16-07-2009, 22:28 ]
Cytat:
niedojeżdżanie pociagów KM do stacji węzłowej jaką jest Działdowo, nie jest absurdem do kwadratu ?

Zgadzam się ale autorem tego absurdu jest marszałek Warmi i Mazur, który nie chce zapłacić Kolejom Mazowieckim za przejazdy po swoim terenie. KM nie kwapi się do uruchomienia przejazdów (pokrywania strat) na odcinku Iłowo - Działdowo gdzie zaludnienie nie przekracza 20% pociągu.
chester - 17-07-2009, 07:16
Temat postu:
Krog napisał/a:
PLK od KM za oczekujący tabor pasażerski nalicza opłatę jak za pociągi towarowe.


No bo stawka za korzystanie z torów postojowych jest jednolita - 1,64 zł/tor/h - dla wszystkich rodzajów pociągów. I nie jest to jakieś wielkie zdzierstwo.
Krog - 17-07-2009, 17:45
Temat postu:
KM tłumaczyło, że w Mławie jest wyjątkowo drogi dostęp do torów ze względu na ograniczone możliwości techniczne torów stacyjnych. Kiedyś tu była stacja graniczna z Prusami, pociągi stały odprawiane przez dłuższy czas i to wszystko udawało się. Być może to zwykłe lenistwo pracowników KM, którym nie chce się opracować właściwie obiegi taboru i to jest właściwa przyczyna skracania relacji.
Victoria - 23-07-2009, 08:55
Temat postu:
O potrzebach zmian w Kolejach Mazowieckich, współpracy ze spółkami z Grupy PKP i podnoszeniu standardu przewozów z Jakubem Majewskim, prezesem Kolei Mazowieckich rozmawia Barbara Małyska:

www.kow.com.pl/punkt-widzenia/45-punkt-widzenia/1074-pasazer-jest-najwazniejszy.html
rufio198 - 03-08-2009, 19:52
Temat postu:
Zmiany w Zarządzie Kolei Mazowieckich

Rada Nadzorcza „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o. powołała z dniem 3 sierpnia br. dwóch członków i przyjęła rezygnację jednego z członków Zarządu spółki.

Nowymi członkami Zarządu spółki zostali Arkadiusz Olewnik i Marcin Roszczyk.

Arkadiusz Olewnik, 42 lata, wyższe wykształcenie ekonomiczne, w latach 2005-07 w Zarządzie PKP SA.

Marcin Roszczyk, 55 lat, wyższe wykształcenie humanistyczne, w latach 2008-09 doradca Zarządu PKP Cargo, przez wiele lat związany z kolejami holenderskimi.

Rada Nadzorcza przyjęła rezygnację Marka Dawidowicza z funkcji członka Zarządu spółki z powodów osobistych. Pozostaje on na stanowisku dyrektora Biura Zarządu.

źródło: KM / RK
Torreador - 04-08-2009, 18:57
Temat postu:
Cytat:
Rada Nadzorcza przyjęła rezygnację Marka Dawidowicza z funkcji członka Zarządu spółki z powodów osobistych. Pozostaje on na stanowisku dyrektora Biura Zarządu.

Nie poradził sobie sierota i podaje przyczynę powody osobiste. Dziwne, że nadal dla niego czekało wcześniejsze stanowisko dyretora biura zarządu. Za taki zamęt powinien całkowicie wylecieć z KM. Błyskawiczna kariera aż tu nagle okazało się, że wychodzą braki w kompetencjach.
Wreszcie w KM istotne zmiany. Szkoda tylko, że ilość dyrektorów znowu wzrosła.
Fankol - 20-08-2009, 15:56
Temat postu:
Czy to prawda że Pani Halina Sekita pracuje obecnie w zarządzie PES-owskiego ZNTK MIńsk?
A sukces wielokrotnie ostracyzmowanej przez UM Mazowsza PESY to jej "zasługa"?
Torreador - 20-08-2009, 17:48
Temat postu:
W Zarządzie jej nie ma ale w Zakładzie, kto wie, może ...
Zarząd ZNTK Mińska Maz.
Arek - 31-08-2009, 17:09
Temat postu:
Rewolucyjne zmiany w Kolejach Mazowieckich

- Zmieniamy archaiczną strukturę spółki - zapowiada prezes Kolei Mazowieckich Jakub Majewski. Za kilka miesięcy w pociągach ma być bezpieczniej, a rozkłady jazdy będą bardziej odpowiadać potrzebom pasażerów.

Jakub Majewski jest prezesem spółki od dwóch miesięcy. Zamierza ją unowocześnić. Choć przewoźnik działa samodzielnie już prawie pięć lat, to nadal według struktury przejętej z PKP. A ta zdaniem Majewskiego nie jest efektywna.

W Kolejach Mazowieckich powstanie zespół ds. bezpieczeństwa. - Poczucie zagrożenia zniechęca wielu ludzi do kolei. Postawimy na lepszą współpracę z policją, strażą miejską, samorządami. Zastanowimy się, czy w składach powinni jeździć ochroniarze, czy też montować kamery i systemy alarmowe - mówi Majewski.

Inny zespół ma się zająć skutecznym marketingiem. - Z naszych usług mogłoby korzystać znacznie więcej pasażerów. Sądzę, że moglibyśmy się reklamować wzdłuż zakorkowanych dróg dojazdowych do Warszawy i na billboardach informować, jak szybko do stolicy dojedzie się koleją - uważa Majewski.

Tyle że pociągi jeżdżące do stolicy są często niemiłosiernie zatłoczone. Gdzie więc pomieścić kolejnych pasażerów? - Ludzie jadący takim zatłoczonym pociągiem często widzą, że w drugą stronę jedzie długi skład, całkiem pusty. Trzeba więc lepiej wykorzystać tabor. Chcemy zrobić porządne badania potrzeb pasażerów. Odpowiednim układaniem rozkładów jazdy ma się zajmować kolejny zespół - zapowiada Majewski.

Chce też utworzyć centrum zarządzania przewozami, które będzie monitorować sytuację na torach i błyskawicznie przekazywać pasażerom informację np. o utrudnieniach.

Reorganizacja Kolei Mazowieckich potrwa ok. dwóch tygodni. Efektów pasażerowie mogą się spodziewać pod koniec roku, gdy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy. Dziś propozycją zmian zajmie się właściciel spółki, czyli zarząd Mazowsza. Wicemarszałek województwa Piotr Szprendałowicz zapewnia, że wszelkie pomysły korzystne dla pasażerów zyskają poparcie władz Mazowsza.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Torreador - 01-09-2009, 05:55
Temat postu:
"Choć przewoźnik działa samodzielnie już prawie pięć lat, to nadal według struktury przejętej z PKP. A ta zdaniem Majewskiego nie jest efektywna".

Kiedy utworzono Koleje Mazowieckie z PKP - Mazowiecki Zakład Przewozów Regionalnych było 4 dyrektorów. Szybko jednak samorząd Mazowsza będący właścicielem KM zwiększył ilość etatów dyrektorskich. Obecnie w KM jest 15 dyrektorów ! Niech pan, prezesie nie mówi bzdur, że to ludzie odziedziczeni z PKP !
rufio198 - 06-09-2009, 15:00
Temat postu:
Torreador napisał/a:
Obecnie w KM jest 15 dyrektorów ![/b] Niech pan, prezesie nie mówi bzdur, że to ludzie odziedziczeni z PKP !


Oświeć mnie dobry człowieku skąd wziąłeś liczbę 15 Exclamation
Czemu nie 30 od razu Zg
Torreador - 06-09-2009, 21:48
Temat postu:
Zachęcam cie do regularnego czytania "Z biegiem szyn". Tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
Zainteresuj się co dzieje się w twoim KM a nie tylko po pracy szybko hyc, hyc w zielonym mundurku (jak konik polny) Laughing do pociągu i jak najszybciej dojechać do domku. Ja w KM nie pracuję a więcej wiem niż ty.
rufio198 - 07-09-2009, 20:23
Temat postu:
Czerpiesz wiedzę z ,, Z Biegiem Szyn'' - fiu fiu jestem pod wrażeniem. Naprawdę rzetelne wydawnictwo.
Część Dyrektorów faktycznie została powołana za czasów KM - lecz do 15 to jeszcze trochę brakuje.
No ale skoro twierdzisz że wiesz lepiej ode mnie co piszczy w KM, mam do Ciebie prośbę - wymień jakich to nowych Dyrektorów obecny/ poprzedni Zarząd( bo to Zarząd powołuje Dyrektorów) powołał - nie chodzi mi o nazwiska tylko od czego mają być/są Ci Dyrektorzy.
Bo domyślam się że główny redaktor tego poważnego pisma ( sorki nie lubię przekręcać nazwisk, a nigdy jakoś nie mogę spamiętać jego pisowni ) Pan T. oprócz rzucania liczbami podał tez czym będą się zajmować, lub zajmują wymienieni Dyrektorzy
Liczę na to że zaspokoisz moja ciekawość. Od razu Cię uprzedzam że tekst pt ,,sam się dowiedz'' , ,,sam podaj jak takiś mądry'' czy inny w tym sensie, ewentualne wymigiwanie się od podania tychże informacji w jakikolwiek sposób będzie dla mnie oznaczał że nie jesteś w stanie podać informacji o które Cie proszę.
A to będzie oznaczało że jesteś powtarzaczem niesprawdzonych informacji , czyli tym samym plotkarzem i kłamcą.
W wypadku jeżeli faktycznie jest tylu ile podałeś - z góry przepraszam za nazwanie Ciebie plotkarzem i kłamcą .Widocznie nie wiem o wszystkich Dyrektorach którzy istnieją w KM. Nikt nie jest doskonały.
Jednocześnie chciałbym Cię uczciwie uprzedzić - mam możliwość zweryfikowania wszystkich podanych przez Ciebie informacji. I to z dokładnością 100%. Więc zastanów się dwa razy zanim cokolwiek napiszesz.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na informacje.

P.s. Dla Twojej informacji - Dyrektorzy mianowani przez poprzedni zarząd to oprócz 3 osób ludzie z dawnego PKP. Jak widzisz już samo to świadczy że bzdury mówisz Ty. Zanim cokolwiek napiszesz sprawdź swoje informacje.
P.s II - Ponieważ jak sam zapewne rozumiesz głupio będzie wyglądać czekanie w nieskończoność na podanie przez Ciebie informacji - powiedzmy że uczciwie będzie jak podasz te informacje w ciągu 72 h -czyli do czwartku do północy.
Victoria - 07-09-2009, 20:56
Temat postu:
rufio198, wg mojej wiedzy Torreador nie mija się z prawdą.

W Zarządzie KM jest 4 dyrektorów (dla porównania zarząd Kolei Dolnośląskich jest jednoosobowy).

W centrali KM jest:

- Biuro Zarządu (dyrektor)
- Biuro Handlowe (dyrektor i z-ca dyrektora)
- Biuro Finansowo-Ekonomiczne (dyrektor)
- Biuro Strategii i Rozwoju (dyrektor)
- Biuro Spraw Pracowniczych (dyrektor i z-ca dyrektora)
- Biuro Eksploatacyjno-Techniczne (dyrektor i z-ca dyrektora)

W sumie mamy już 13 dyrektorów, w tym 4 członków Zarządu.

Ponadto w KM jest Oddział Usług Utrzymania, który też ma dyrektora, a może i zastępcę.

Nie wiem czy i ilu jest tzw. dyrektorów ds. projektu (w spółkach PKP takie stanowiska są modne, więc i w popekapistowskich KM też takie mogą być, jako przechowalnia dla kolesi). Wg mojej wiedzy w KM powstały dwa nowe zespoły ds. projektu, każdy zespół z dyrektorskim etatem.

W centrali KM mamy jeszcze:

- 21 Wydziałów,
- 6 Zespołów,
- 4 samodzielne stanowiska (np. Główny Inżynier).

Tak więc w centrali KM może być 15 dyrektorów (nawet nie licząc Zarządu), a kto wie czy nie ma ich więcej. Do niektórych Biur można jeszcze dokooptować zastępcę dyrektora i zapewne nowi członkowie Zarządu ściągną swoich ludzi (prezes Majewski już obsadził na jakimś nowym kierowniczym stanowisku swego kolesia z IRiPK, a to jeszcze nie koniec, bo chłopaki z IRiPK są łasi na stołki). Dla porównania, cała administracja Kolei Dolnośląskich to zaledwie 20 osób.

---

Kolejowa biurokracja pączkuje

Koleje Mazowieckie w pierwszym roku swojej działalności na najwyższych stanowiskach kierowniczych zatrudniały osiem osób: prezesa, dwóch członków zarządu oraz pięciu dyrektorów biur: zarządu, finansowo-ekonomicznego, spraw pracowniczych, handlowego oraz eksploatacyjno-technicznego.

Dziś w Kolejach Mazowieckich – po nieco ponad pięciu latach działalności spółki – na najwyższych stanowiskach kierowniczych pracuje już trzynaście osób: prezes, dwóch członków zarządu, dyrektorzy sześciu biur (w międzyczasie powstało nowe biuro strategii, rozwoju i współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego) oraz trzech zastępców dyrektorów biur (takie stanowiska utworzono w biurach: handlowym, spraw pracowniczych oraz eksploatacyjno-technicznym). Kolejny dyrektor kieruje oddziałem usług utrzymania, koordynującym sprzątanie wagonów Kolei Mazowieckich.

Dodatkowo stale zwiększa się liczba wydziałów funkcjonujących w strukturze Kolei Mazowieckich. Na początku było ich 16 – dziś jest ich już 21. Dodatkowo powstały między innymi: wydział rozwoju kadr i współpracy ze związkami zawodowymi, wydział informatyki czy wydział kontroli eksploatacyjno-technicznej. Ponadto zostało utworzone stanowisko głównego inżyniera Kolei Mazowieckich. W efekcie rozrostu biurokracji na gabinety kolejnych urzędników przekształcono pomieszczenia magazynowe w piwnicach warszawskiej siedziby Kolei Mazowieckich.

źródło: Z Biegiem Szyn

rufio198 - 07-09-2009, 21:45
Temat postu:
Szczerze powiedziawszy Zarząd - liczyłem jako Prezes i zastępcy Prezesa. W całych KM-ach nikt inaczej się do nich nie zwraca.
Faktycznie - jeżeli Zarząd potraktujemy jako Dyrektorów to 15 się znajdzie. Inaczej nie ma takiej opcji - na dzień dzisiejszy
Arek - 09-09-2009, 14:54
Temat postu:
Oświadczenie majątkowe Jakuba Majewskiego, nowego prezesa KM:
http://www.mazovia.pl/gfx/oswiadczenia/3/3627.pdf

Oświadczenie majątkowe Marka Dawidowicza, dyrektora Biura Zarządu KM, byłego członka zarządu KM:
http://www.mazovia.pl/gfx/oswiadczenia/3/3631.pdf

Marek Dawidowicz to siostrzeniec Janusza Dettlaffa, byłego prezesa PKP PR. Przed zatrudnieniem się w KM Dawidowicz pracował w centrali PKP PR jako dyrektor projektu. Dettlaff nie chciał aby siostrzeniec był dyrektorem ds. projektu dłużej niż pół roku, więc załatwił mu pracę w Kolejach Mazowieckich. Nie było to trudne ponieważ Dettlaff będąc prezesem PKP PR był jednocześnie członkiem rady nadzorczej KM (PKP PR miały wtedy 49% udziałów w KM).
Rodriges - 09-09-2009, 18:16
Temat postu:
Cytat:
Marek Dawidowicz to siostrzeniec Janusza Dettlaffa, byłego prezesa PKP PR

Janusz Dettlaff mieszka w Tczewie a Marek Dawidowicz 19 kilometrów dalej tj. w Malborku.

Cytat:
pracował w centrali PKP PR jako dyrektor projektu

w niedługim czasie po ukończeniu studiów zaczął pracować na twyżej wymienionym stanowisku.

Z oświadczenia wynika, że zarabia miesięcznie 13.354 zł jako dyrektor biura zarządu.
Ps. Wiemy aż tyle nie pracując w KM a rufio198 tam tyra i nawet nie wie na kogo Very Happy
Torreador - 09-09-2009, 18:33
Temat postu:
Cytat:
Czy to prawda że Pani Halina Sekita pracuje obecnie w zarządzie PES-owskiego ZNTK MIńsk?

Jest na emeryturze.
A były członek zarządu Kolei Mazowieckich Grzegorz Kuciński (-wcześniej etatowy zakładowy przewodniczący związku zawodowego kolejarskiej "S" , a jeszcze wcześniej konduktor), jest urzędnikiem w Urzędzie Marszałkowskim woj. mazowieckiego.
Piotr767 - 09-09-2009, 20:04
Temat postu:
Cytat:
Faktycznie - jeżeli Zarząd potraktujemy jako Dyrektorów to 15 się znajdzie. Inaczej nie ma takiej opcji - na dzień dzisiejszy

Rufio mówisz bzdury jest wiecej niz 15 samych dyrektorów projektów jest 4 w tym koles Pana Prezesa pan Chmurski.
Ps. sorry jest trzech dyr projektu bo ostatnio Pan Szymon Sobczak koles Kucinskiego zrezygnowal z dyr projektu ds. karty ZTM

Cytat:
A były członek zarządu Kolei Mazowieckich Grzegorz Kuciński (-wcześniej etatowy zakładowy przewodniczący związku zawodowego kolejarskiej "S" , a jeszcze wcześniej konduktor), jest urzędnikiem w Urzędzie Marszałkowskim woj. mazowieckiego.

Co do Kucińskiego to uwaga powstał jak feniks z popiolow 8 wrzesnia prowadzil spotkanie ze zw zaw w ramach sporu zbiorowego jako ... pelnomocnik pracodawcy nomen omen Pana Majewskiego to jest dopiero kreatywne zarzadzanie. Jaskólki cwierkają ze za oblaskawienie sprzedawczykow z Solidarnosci ma byc dla niego stworzony specjalme Biuro ds kontaktow ze zw zaw a on ma dostac stolek dyrektora to jest prawdziwy beton... Notabene Solidarnosc dala sie oblaskawic i po raz kolejny sprzedala ludzi kosztem swoich szemranych interesow.
rufio198 - 09-09-2009, 20:33
Temat postu:
Piotr767 Policz dokładnie, a potem mów. Dzięki Ursus Victorii masz ułatwione zadanie.
A potem dodaj lub nie Vice-Prezesów.
Rodriges Ja wiem na kogo - jak to ująłeś - tyram. A czy Ty wiesz na kogo Ty tyrasz? Bo jeżeli mnie pamięć nie myli to kasa w PR szła do wspólnego ,,kotła'' i dopiero była dzielona na poszczególne rejony. Także może się okazać że tyrasz na Dyrektora PR w Gdyni lub w Katowicach, albo i na kogoś z Grójeckiej. Śmiech
Victoria - 10-09-2009, 08:52
Temat postu:
Rodriges napisał/a:
Janusz Dettlaff mieszka w Tczewie a Marek Dawidowicz 19 kilometrów dalej tj. w Malborku.

Dawidowicz też jest z Tczewa.
Rodriges - 10-09-2009, 20:40
Temat postu:
Zgadza się, urodził się w Malborku...
Patrząc na jego portfel akcji dochodzę do wniosku, że nie ma pojęcia o GPW.
pospieszny - 14-05-2012, 13:20
Temat postu:
Do 21 maja można składać aplikacje w postępowaniu na nowego prezesa i członków zarządu Kolei Mazowieckich. Kadencja obecnego zarządu spółki kończy się 29 czerwca.

Rana nadzorcza w postępowaniu kwalifikacyjnym zamierza wybrać: prezesa zarządu – dyrektora generalnego, oraz członków zarządu – dyrektorów: eksploatacyjnego, finansowego i handlowego.

Wśród wymagań stawianych kandydatom na prezesa spółki, poza typowymi dla menedżerów jest m.in. wymóg posiadania wiedzy na temat eksploatacji pojazdów szynowych.

Aktualnie kończy się kadencja zarządu KM, w którym zasiadają:

Artur Radwan - prezes, dyrektor generalny,
Czesław Sulima - członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny,
Arkadiusz Olewnik – członek zarządu, dyrektor finansowy,
Michał Panfil – członek zarządu, dyrektor handlowy.

źródło: Kurier Kolejowy
Victoria - 14-05-2012, 15:48
Temat postu:
Cały obecny zarząd KM to byli pekapiarze, z czego połowa (ta z nadania PiS-u) wykazała się totalną nieudolnością w zarządach spółek Grupy PKP. Ciekawe na kogo teraz postawią PSL-owskie władze Mazowsza? Znów na pekapiarzy?
IC_prukfa - 15-05-2012, 19:32
Temat postu:
Jeśli któryś z nich jest z PiSu to ja jestem z Marsa. Platforma Obywatelska wywaliła wszystkich PiSowców. W PKP Intercity zachował się tylko jeden dyrektorem (ten od kapliczek) - Jarosław Wielopolski. Chroni go Lucyna Krawczyk z Zarządu, podlega jej.
Dobrze kabluje Cz. Warsewiczowi (byłemu prezesowi z rekomendacji PiS). Od niego właśnie przedostają się wiadomości na Nakolei.pl
Pirat - 16-05-2012, 00:21
Temat postu:
IC_prukfa, Victoria ma rację. Radwan za rządów PiS-u został członkiem zarządu PKP PR, natomiast Olewnik członkiem zarządu PKP SA i przewodniczącym rady nadzorczej PKP Cargo.

A propos Radwana ciekawy artykuł Gazety Wyborczej:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,7447281,Nowy_prezes_Kolei_Mazowieckich_to__czlowiek_choragiewka__.html
Dudzio - 16-05-2012, 10:44
Temat postu:
Coście się tak uczepili tego Radwana?
Jak dla mnie sprawuję swoją funkcję tak jak trzeba. KM mają najnowocześniejszy tabor regionalny w kraju (i będzie go jeszcze więcej, ciągle jeszcze przyjeżdżają AKMy i nowe szynobusy), liczba pasażerów ciągle wzrasta, punktualność pociągów (i tak całkiem dobra) również, połączeń jest całkiem dużo i to w całym województwie, informacja o zmianach rozkładu jest łatwo dostępna.
Czego chcieć więcej od Prezesa?
Victoria - 02-06-2012, 17:26
Temat postu:
Rada Nadzorcza Kolei Mazowieckich zakończyła konkurs na stanowiska prezesa i członków zarządu spółki. Prezesem pozostał Artur Radwan. Na nowych członków zarządu wybrano: Andrzeja Buczkowskiego, który będzie piastował jednocześnie funkcję dyrektora finansowego oraz Dariusza Grajdę, który będzie zarazem dyrektorem handlowym.

Rada Nadzorcza po przeprowadzeniu postępowania konkursowego wybrała zarząd KM na czwartą trzyletnią kadencję. W obecny skład wchodzą: Artur Radwan – prezes zarządu, dyrektor generalny, Czesław Sulima - członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny (pełnił to stanowisko również w poprzedniej kadencji), Andrzej Buczkowski - członek zarządu, dyrektor finansowy oraz Dariusz Grajda - członek zarządu, dyrektor handlowy.

W zarządzie poprzedniej kadencji zasiadali: Arkadiusz Olewnik, członek zarządu, dyrektor finansowy oraz Michał Panfil, członek zarządu, dyrektor handlowy.

źródło: Kurier Kolejowy

---

Andrzej Buczkowski był dotychczas członkiem zarządu WARS S.A.

Dariusz Grajda: www.grajda.pl
fury - 02-06-2012, 17:56
Temat postu:
Skąd ta pewność, że to ten Buczkowski?
Victoria - 24-06-2015, 16:40
Temat postu:
Nowy stary zarząd KM, czyli: były prezes PKP PR, były dyrektor zakładu PKP PR, były wiceprezes Warsu i partyjny aparatczyk PSL.

Zarząd Kolei Mazowieckich w niezmienionym składzie:
http://inforail.pl/zarzad-kolei-mazowieckich-w-niezmienionym-skladzie_more_74538.html
Beatrycze - 04-08-2017, 13:45
Temat postu:
Kim jest nowy prezes Kolei Mazowieckich?

Rada nadzorcza Kolei Mazowieckich zdecydowała, że prezesem spółki zostanie Robert Stępień, dotychczasowy dyrektor biura handlowego KM. Kim jest nowy szef przewoźnika?

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/robert-stepien-nowym-prezesem-kolei-mazowieckich-82850.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group