Jedrek napisał/a: |
Ufo
Skąd masz pewność że ludzie by zniego nie skorzystali. |
Cytat: |
Pociąg z Lwówka do Zebrzydowy, Bolesławca i Legnicy też kosmicznych prędkości nie rozwija (odcinek Lwówek Niwnice) a jednak ludzie jeżdżą i chwalą sobie pociąg za to że jeździ w każdy dzień tygodnia. Mimo że jedzie długo. A z Lwówka do Bolesławca też jest główna droga i autobus średnio co 30 minut a jednak ludzie wybierają pociąg. |
Cytat: |
Poza tym Jelenia Wałbrzych też niedaleko a drogą znacznie bliżej niż koleją a ludzie jeżdżą więc nie gadaj że nie było by chętnych tym bardziej że ani Marciszów (Kamienna Góra) ani Wałbrzych rewelacyjnych połączeń z Legnicą nie mają w przypadku Kamiennej Góry to o ile wiem w ogóle nie mają |
Cytat: |
I tak na marginesie wkórza mnie myślenie że pociągi pełne jadą tylko do Wrocławia! |
Cytat: |
Poza tym linia z Legnicy do Marciszowa z punktu widzenia strategicznego jest ważniejsza niż linia z Wrocławia do Trzebnicy |
Cytat: |
A ile osob tam jezdzi? No ile? Poza tym jak zapytasz kogokolwiek - gdziekolwiek, to zawsze bedzie sobie "chwalil ze pociag tu jezdzi". Co z tego, ze sklady puste...
|
Cytat: |
Robaczku, nie od dzis wiadomo, ze glowne potoki sa na liniach magistralnych, laczasych kilka duzych miast. Nie oczkeuj od lokalki typu Marciszow - Legnica zapchanych wagonow!
|
Cytat: |
Co ma jedno do drugiego? I niby w jaki sposob jest strategiczna? |
Jedrek napisał/a: |
Co jak co ale Tego że na linii lwóweckiej pociągi jeżdżą puste to tego mi nie wmówisz mieszkam tam i wiem jakie są obłożenia składów. Teraz i owszem pasażerów ubyło trochę ale jest to wywołane wyłącznie utrudnieniami spowodowanymi wykonywaniem prac torowych! |
Cytat: |
Robaczka sobie wypraszam a Ty zadaj sobie pytanie skąd jeżdżą ludzie do Wrocka miedzy innymi z prowincji i bez tej prowincji wspaniały Wrocław tez zdechnie |
Cytat: |
Chcesz wiedzieć co ma a to ze ta linia do Trzebnicy nie jest priorytetem i tak na prawdę w województwie jest wiele innych ciekawszych tras które w razie W będą bardziej przydatne niż Trzebnica choćby Wrocław Świdnica |
Cytat: |
A linia Marciszów Złotoryja kursował kiedyś pociąg do Zielonej G. wiec nawet dla takiej strategii jest ważniejsza do Trzebnicy objazdem nic nie puścisz |
richard52 napisał/a: |
Czy ktos sie orientuje, czy odcinek Wojcieszow Gorny-Jerzmanice Zdroj jest
przejezdny?. Ewent.jest niezbedna duza naprawa?. Richard T. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Skoro już idziemy w tą stronę, to przydałoby się także odnowić kawałek linii z Kamiennej Góry do Krzeszowa. Duże potoki z Legnicy murowane |
Krzysiu napisał/a: |
Z taką argumentacją to można dyskutować, ale takie coś, jak napisał bystrzak2000, można jedynie wyszydzić. |
pawelW napisał/a: |
W Krzeszowie na stacji byłem i tam już nie ma torów a przejazd kolejowo-drogowy został zaasfaltowany. w Chwili obecnej są tam podkłady betonowe co strasznie mnie zaitrygowało gdy pierwszy raz tam przyjechałem i zobaczyłem..
A swoją drogą czy to prawda że w latach 90 (1995r ,1996r ) kursowały tam pociągi specjalne na STZ typu SA102? np. W dni niektórych świąt kościelnych organizowanych w Bazylice ? |
KrzysiekkG napisał/a: |
... Dla niektórych pewnie wydaję się to s-f, ale gdyby miejscowe samorządy+UMWD skrzyknęły się w tej sprawie to na pewno ostatni odcinek Kolei Doliny Zadrny mógłby jeszcze służyć turystom przez wiele lat. |
Krzysiu napisał/a: |
Powiat kamiennogórski jest najbiedniejszym chyba powiatem na Dolnym Śląsku. Jak również gminy go tworzące. Ten region powoli umiera. Nie licz na jakiekolwiek wsparcie samorządów w tej sprawie. Nie zrobią nic, bo najzwyczajniej w świecie nie mają na to pieniędzy. |
Jaro napisał/a: |
Niestety - to działania nie zmierzające jak sobie wyobrażasz do uruchomienia linii. Odpowiedź masz trzy posty wcześniej. |
Jaro napisał/a: |
Brawo Kacper. Ładnie to zrobiłeś, włożyłeś w tą prezentację trochę pracy. Rozumiem że współpracowaliście z Norbertem.
Uważam że pierwszym problemem jest wskazanie na wielką niemoc PLK-i oddział w Wałbrzychu. Jak tu się ich pozbyć? Zrezygnować z ich usług bo są beznadziejni? Ale nawet jeżeli będzie ten tor zrobiony na 80 km/h to nie przekonuje mnie to do tego że pojawią się podróżni w liczbie zabezpieczającej ekonomiczną opłacalność. |
Jaro napisał/a: |
Nie chcę tu ciągle tylko narzekać, ale jak bym nie pomyślał to wszystko przemawia za tym że reaktywacja tej linii nie uda się, albo uda się na krótki czas. Jeżeli ktoś zrobi tą linię to nie wierzę w uzyskanie dobrej średniej prędkości. A wówczas nie będzie wielu chętnych do skorzystania z tego transportu. Oczywiście nie zakładam też debilnie ułożonych godzin kursowania (chyba po to by tylko udowodnić brak zainteresowania).
Na dzisiaj ogólnie kolej na dużych odległościach nie radzi sobie, a ja uważam że to jedyna szansa kolei na pasażera, a co dopiero na takich kursach przez wioski w krętej dolinie Kaczawy z zadaniem utrzymania wielu obiektów inżynieryjnych. W Czechach często stawianych za przykład zaczynają się zamknięcia niektórych linii. Ta linia istnieje wyłącznie dla potrzeb padających (niestety) kamieniołomów. |
KPP napisał/a: |
Tylko, że tutaj masz zastosowanie towarowe. |
Jaro napisał/a: | ||
Niestety, innego już nie będzie, o ile w ogóle będą mieli co wozić? |
rail_user napisał/a: |
Pytanie ? Dlaczego Dolnośląski UM w ramach RPO nie wesprze remontu linii ? |
KrzysiekkG napisał/a: |
Na linii kolejowej nr 776 Marciszów - Wojcieszów Górny przeprowadzono w ostatnim prace remontowe związane z wymianą podkładów / szyn oraz uzupełnieniem tłucznia na wybranych fragmentach trasy. Wg regulaminu PKP PLK na rozkład 2018/2019 od grudnia do Wojcieszowa będzie obowiązywać prędkość 40 km/h. Poniżej kilka zdjęć z początkowego fragmentu szlaku kolejowego. |