INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Propozycja pociagu Kościerzyna-Gdynia-Kościerzyna

yusek - 17-07-2009, 22:32
Temat postu: Propozycja pociagu Kościerzyna-Gdynia-Kościerzyna
Co sądzicie o tym, żeby zrobić dodatkowe połączenie na kościerskiej.
Wieczorem (po przyjeździe pociągu Chojnice-Kościerzyna) pociąg Kościerzyna - Gdynia Główna.
W nocy tak aby zdążyć na pociąg Kościerzyna - Wierzchucin pociąg Gdynia Gł - Kościerzyna.

Skład można by wykorzystać ten który nocuje w Kościerzynie.

I teraz tak wyjaśnienie po co pociąg.
Pociąg wieczorny byłby bardzo mocno wykorzystany przez studentów z powiatów chojnickiego i kościerskiego jadących, z samej Kościerzyny jedzie kilka wieczornych autobusów i wszystkie są dość mocno oblegane szczególnie w niedziele. Dodatkowo spowodowało by to uatrakcyjnienie Kościerzyny oraz miejscowości na trasie, gdyż ostatni pociąg jedzie dość wcześnie bo o 17:11. Ten by jeździł koło 19:30-20:00, co bynajmniej moim zdaniem jest dość optymalnym powrotem. W Gdyni pociąg byłby w granicach 20:50-21:20 a może i wcześniej bo szlak byłby pusty.
Pociąg nocny pozwalałby by na: wyjazd alternatywną trasą do Bydgoszczy i dalej. W Bydgoszczy studiuje wiele mieszkańców powiatu kościerskiego. Dodatkowo nadało by większy sens połączeniu do Wierzchucina, gdyż było by więcej pasażerów. Ponadto połączenie było by technicznym powrotem.
Radek - 18-07-2009, 13:02
Temat postu:
Latem to chyba taki wieczorny z Kościerzyny do Gdyni jeździ w weekendy?
yusek - 23-07-2009, 08:38
Temat postu:
Jedzie takie ale moim zdaniem wieksze wzięcie miałby jakby jeżdził częściej chociażby przez cały rok w 5 do Gdyni i 6 do Kościerzyny
aniolek1810 - 05-12-2009, 17:44
Temat postu:
2 czy 3 lata temu jeździł taki pociąg o 19:34, ale w związku z tym, że CHYBA nie jeździło nim zbyt wielu pasażerów to połączenie zostało zlikwidowane.
yusek - 05-12-2009, 18:02
Temat postu:
We wakacje takie cość jeżdziło SU42+Bipa (4 człony) to ludzi było tyle, że jakby doczepili jeszcze 120A to by można powiedzieć, że jest pełno a dwóch konduktorów nic w zasadzie nie robiło oprócz wypisywania biletów. A jakby w inne dni jeżdziło i było skomunikowane z autobusami i pociągiem z Chojnic to było by ludzi na SA103 na pewno jeśli nawet nie na SA133+SA103 w piątki.
Leszek79 - 05-12-2009, 18:20
Temat postu:
Jechałem raz w niedzielę i konduktor się żalił że nie zdąży nawet wszystkich biletów wypisać a co dopiero sprawdzić. Jako że nie było wówczas pogody odpowiedniej do wypoczywania nad jeziorem myślę że poza sezonem taki pociąg cieszyłby się nie mniejszym powodzeniem. Może nawet nie trzeba by było do niego aż tak dużo dopłacać Wink.
Tomek1990 - 06-12-2009, 11:57
Temat postu:
Moi drodzy:P Linia Gdynia-Kościerzyna jest sukcesywnie likwidowana;D Nie łódźcie się że powstaną nowe połaczenia. Byle jaka spółka Przewozy Regionalne z sukcesem odstrasza dotychczasowych oasażerów. Niedługo okaże się, że wogóle nie opłaca się tu nic puszczać. O dodatkowych pociągach nie ma nawet co mówić. Jedyną nadzieją, jest odwołanie tego burdelu z tej mogącej przynosić wielkie korzyści linii. Powołanie osobnej, zarządzanej w pełni przez Urząd Marszałkowski spółki byłoby korzystniejsze, wprowadzenie nowego przewoźnika. Cokolwiek. Swoją drogą sam komfort jazdy pociągiem z pijanymi panami z konca pociągu jest wątpliwy. Mam nadzieje, że to sie kiedyś zmieni na lepsze...
yusek - 06-12-2009, 13:40
Temat postu:
Piszę właśnie pracę o stacji Gdańsk Osowa i rozmawiałem z osobami z departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego. I powiedzieli, że linia będzie... modernizowana oraz w latach 2013-2015 ma być zelektryfikowana na odcinku Gdańsk Osowa-Gdynia Główna. Więc coś się nie zgadza. A co do piwkujących to widzę ich zaledwie kilku i nie przeszkadzają mi tak jak gadające nonstop przez telefon borsuki dwukolorowe.
Leszek79 - 06-12-2009, 19:01
Temat postu:
yusek napisał/a:
(...) w latach 2013-2015 ma być zelektryfikowana na odcinku Gdańsk Osowa-Gdynia Główna.


Ale to chyba w ramach pętli przez lotnisko do Wrzeszcza ? Bo w tym żeby drut kończył się w Osowej nie widzę najmniejsego sensu.

Swoją drogą mogliby już teraz odbudować Glińcz, przesunąć przystanek Leszno Kartuskie bliżej Kiełpina i puszczać pociągi do Kościerzyny przez Kartuzy, to byłoby kilkanaście tysięcy mieszkańców więcej w zasięgu.
yusek - 06-12-2009, 19:31
Temat postu:
Leszek79 napisał/a:
yusek napisał/a:
(...) w latach 2013-2015 ma być zelektryfikowana na odcinku Gdańsk Osowa-Gdynia Główna.


Ale to chyba w ramach pętli przez lotnisko do Wrzeszcza ? Bo w tym żeby drut kończył się w Osowej nie widzę najmniejsego sensu.

Swoją drogą mogliby już teraz odbudować Glińcz, przesunąć przystanek Leszno Kartuskie bliżej Kiełpina i puszczać pociągi do Kościerzyny przez Kartuzy, to byłoby kilkanaście tysięcy mieszkańców więcej w zasięgu.

No raczej tamtędy ale z dalsze część trasy nie biegnie już po linii 201. Tylko stwierdzili, że inwestycja nie jest pewna.
Przy okazji pan Leszek Lewiński wspominał coś o budowie łącznicy tak by można było pojechać z Gdyni do Kartuz bez konieczności przejazdu przez Starą Piłę lub Somonino tylko tak w miarę prosto.
Tomek1990 - 06-12-2009, 19:49
Temat postu:
Zazdroszcze wam, że w to wszystko wierzycie;D Ja nie wierze w nic ze strony kolei. Jeżdżę bo muszę. Życzę PR jak najgorzej, najlepiej żeby sie rozpadły. Dobre zarządzanie to połowa sukcesu. Elektryfikacja do Osowej raczej nic nie zmieni. Co z tego?Razz Będą pociągi elektryczne do osowej a dalej przesiadka na szynobus? Tak naprawdę to mydlenie oczu. Tak jak w prezentacji z konferencji - sezonowe pociągi weekendowe jako nowość. W rozkładzie na wakacje żadnych dodatkowych pociągów tej spółki nie ma. Są te które są od dawien dawna wiec trudno je nazwać nowością;] Pozdrawiam:)
contraboy - 06-12-2009, 19:56
Temat postu:
yusek napisał/a:
Piszę właśnie pracę o stacji Gdańsk Osowa i rozmawiałem z osobami z departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego. I powiedzieli, że linia będzie... modernizowana oraz w latach 2013-2015 ma być zelektryfikowana na odcinku Gdańsk Osowa-Gdynia Główna. Więc coś się nie zgadza. A co do piwkujących to widzę ich zaledwie kilku i nie przeszkadzają mi tak jak gadające nonstop przez telefon borsuki dwukolorowe.


Jest jakiś spis projektów na przyszłe lata m.in z elektryfikowaniem sieci trakcji spalinowej w Polsce?
Leszek79 - 06-12-2009, 20:17
Temat postu:
yusek napisał/a:
Przy okazji pan Leszek Lewiński wspominał coś o budowie łącznicy tak by można było pojechać z Gdyni do Kartuz bez konieczności przejazdu przez Starą Piłę lub Somonino tylko tak w miarę prosto.


No właśnie to mam na myśli, dawny p.odg. Glińcz:
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=1519&okno=start
Planowana jest odbudowa przy okazji budowy linii z Wrzeszcza do lotniska i dalej z trójkątem w okolicach przystanku Rębiechowo.
Ale mogliby go odbudować już teraz i puszczać pociągi pasażerskie tak jak pisałem wcześniej. Połączenie kolejowe zyskałoby Dzierżążno (1300 mieszkańców), Kartuzy (15tyś. mieszkańców) a mieszkańcy Kiełpina zamiast obecnego przystanku Kiełpino Kartuskie dostaliby oddalony od niego o 2km na zachód przystanek we wsi Bernardówka, jedynie Babi Dół straciłby połączenie kolejowe. Trasa wydłużyłaby się o 6km, do tego zmiana kierunku w Kartuzach, więc myślę że czas przejazdu do Kościerzyny wydłużył by się o góra kilkanaście minut.
yusek - 06-12-2009, 21:00
Temat postu:
Veto. A nie można by zrobić tak jak jest pociąg (Hel)- Gdynia-Kościerzyna-(Chojnice lub Bydgoszcz) a po zbudowaniu tej łącznicy Gdynia-Kartuzy-(Sierakowice) i (Chojnice) - Kościerzyna-Somonino-Kartuzy- (Sierakowice).
Przy okazji każda zmiana kierunku to około 15 minut. A dodatkowo każda zmiana kierunku zniechęca do korzystania nieco mniej niż przesiadka.

Co do planu elektryfikacji to w Polsce nie wiem. Na Pomorzu odcinek linii 201 Gdańsk Osowa - Gdynia Główna oraz nowowybudowane odcinki Kolei Metropolitalnej. Źródło Urząd Marszałkowski w Gdańsku.
Leszek79 - 06-12-2009, 22:26
Temat postu:
yusek napisał/a:
Gdynia-Kartuzy-(Sierakowice)

No ma być relacja Gdańsk-lotnisko-Kartuzy-...Sierakowice-...Lębork

yusek napisał/a:
(Chojnice) - Kościerzyna-Somonino-Kartuzy- (Sierakowice)

Szczerze mówiąc tej relacji jakoś nie widzę.

yusek napisał/a:
Przy okazji każda zmiana kierunku to około 15 minut. A dodatkowo każda zmiana kierunku zniechęca do korzystania nieco mniej niż przesiadka.

Czy ja wiem czy 15 minut ? Arriva Express ma wg rozkładu 5 minut postoju w Gdyni a tam też będzie zmiana kierunku. Jak jechałem latem do Sztutowa to w Szymankowie zmiana kierunku też nie trwała dłużej niż 5 minut. Zresztą w Wierzchucinie też są dłuższe postoje (co prawda bez zmiany) i to nie zniechęca klientów. Oczywiście większość nie musi się przesiadać z pociągu Bydgoszcz-Kościerzyna na Laskowice-Chojnice, bo wreszcie znalazł sie przewoźnik który ułożył relację zgodną z potokami podróżnych a nie z numerami linii Razz.

A wg. poprzednich propozycji Kolei Metropolitalnej miały być relacje Gdynia-Kościerzyna i Gdańsk-Kokoszki-Stara Piła-Kartuzy i hub przesiadkowy Wink w Glińczu dla tych którzy chcą jechać z Gdyni do Kartuz albo z Gdańska do Kościerzyny.
yusek - 07-12-2009, 11:09
Temat postu:
Najnowsza koncepcja mówi jednak o (od)budowie łącznicy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group