INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. świętokrzyskie - Skarżysko Kam. - Tomaszów Maz. kaput

ET05 - 17-07-2009, 22:44
Temat postu: Skarżysko Kam. - Tomaszów Maz. kaput
Strona PR donosi (ale tylko łódzkie województwo), że od 1 sierpnia pod nóż idą:

22221 - relacja Opoczno odj.5.21 Skarżysko Kamienna przyj.6.47
12147 - relacja Tomaszów Maz. odj.15.11 Skarżysko Kam.przyj.17.01
22147 - relacja Tomaszów Maz. odj.19.40 Opoczno przyj.20.11
21144 - relacja Skarżysko Kam. odj.5.07 Tomaszów Maz. przyj.7.05
21148 - relacja Skarżysko Kam. odj.14.09 Tomaszów Maz.przyj.16.17

Zamiast ma być na odcinku Tomaszów - Opoczno KKA. A co z Opoczno - Skarżysko?
mikolo - 18-07-2009, 13:09
Temat postu:
Czyli na to wychodzi, że linia ze Skarżyska Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego przejdzie do historii... Szkoda, bo to piękna trasa...
Radek - 18-07-2009, 13:13
Temat postu:
Zły stan torów, brak elektryfikacji, niedopasowany rozkład, brak skomunikowań, kryzys. Które linie będą następne?
Arek - 20-07-2009, 12:44
Temat postu:
Przewozy Regionalne likwidują połączenia pomiędzy Skarżyskiem a Tomaszowem Mazowieckim. W zamian prawdopodobnie uruchomią nowe połączenie do Warszawy przez Włoszczowę Północ.

Decyzja o likwidacji ostatnich czterech pociągów zapadła kilka tygodni temu.

- Dostaliśmy pismo ze Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego [od stycznia właściciel Przewozów Regionalnych - przyp. red.], że te połączenia nie mają uzasadnienia ekonomicznego i dlatego ich współfinansowanie zostaje wstrzymane. Zalecono nam też racjonalizację kosztów - mówi Adrian Koper ze Świętokrzyskiego Zakład Przewozów Regionalnych.

Połączenia mają być zawieszone od 1 sierpnia, ale kolejarze w związku z tym nie przewidują zwolnień. - Pracujemy nad innymi rozwiązaniami - zapewnia Koper, choć szczegółów nie chce zdradzić.

Dowiedzieliśmy się, że chodzi o organizację nowego połączenia z Kielc do Warszawy. Miałoby być ono konkurencyjne wobec obecnych połączeń obsługiwanych przez PKP Intercity, które na początku roku, po wydzieleniu Przewozów Regionalnych z PKP, przejęło wszystkie pociągi pospieszne. Teraz Przewozy Regionalne chcą uruchomić pociąg Interregio Kielce - Warszawa. - Jest taki pomysł. I doszło już do pierwszego spotkania wszystkich zainteresowanych stron - potwierdza Wojciech Siporski z urzędu marszałkowskiego. Podkreśla, że sprawa jest na bardzo wczesnym etapie. - To pomysł kolejarzy, który wymaga wielu uzgodnień. Prace trwają, możliwe, że takie połączenie uda się uruchomić w ciągu dwóch-trzech miesięcy - tłumaczy Siporski.

Nowy pociąg miałby połączyć Kielce z Warszawą, ale za pośrednictwem Centralnej Magistrali Kolejowej. - Skład dojeżdżałby do Żelisławic, gdzie jest połączenie z CMK, ale nie jest ono zbyt wygodne. Maszynista musiałby wysiąść i przejść na koniec składu do drugiego kokpitu. Ta operacja trwałaby kilka minut, ale dzięki temu można dojechać CMK przez Włoszczowę Północ do Warszawy - tłumaczy nasz rozmówca z branży kolejarskiej.

Niewykluczone, że dzięki temu dojazd do Warszawy trwałby krócej niż teraz przez Radom. - Ale jaka to będzie różnica, nie wiadomo. Trzeba to dokładnie wyliczyć, bo składy wykorzystywane przez Przewozy Regionalne raczej nie pojadą tak szybko jak ekspresy Intercity - mówi Adam Młodawski, dyrektor kieleckiego oddziału Polskich Linii Kolejowych.

Źródło: Gazeta Wyborcza
PiterTarnów - 20-07-2009, 18:13
Temat postu:
kolejna dywersja na kolei zamiast zrobić normalny rozkład jazdy (bo teraz na tej linii jest namiastka rozkładu - mimoza) to likwidują. A KTO WAM BARANY BEDZIE JEZDZIL NA LINII GDZIE JEST JEDNA PARA CZY DWIE POCIĄGÓW DZIENNIE???
najprościej zlikwidować , Skarzysko-Sandomierz uwalone, Busko-Kielce uwalone a teraz dojdzie Skarżysko-Tomaszów Maz..
tu powinna wejsc jakas Arriva moze to byłoby lekarstwo?
mikolo - 24-07-2009, 08:04
Temat postu:
Ostatnio byłem w Końskich i zrobiłem zdjęcia oraz nagrałem pociąg relacji: Skarżysko-Kam.-Tomaszów.
Jak ktoś chce obejrzeć film o stacji kolejowej w Końskich zapraszam:
http://www.youtube.com/watch?v=AdmwJIjhVdA
Miłego oglądania Smile
Anonymous - 24-07-2009, 12:04
Temat postu:
Gdzie są dziarscy i dzielni związkowcy?
yusek - 24-07-2009, 17:26
Temat postu:
A jaka jest frekwencja w pociagach?
Krzysztof21 napisał/a:
Gdzie są dziarscy i dzielni związkowcy?

Założę się, że nie było darmowej wyżerki i napojów

[ Dodano: 24-07-2009, 18:28 ]
PiterTarnów napisał/a:
A KTO WAM BARANY BEDZIE JEZDZIL NA LINII GDZIE JEST JEDNA PARA CZY DWIE POCIĄGÓW DZIENNIE???
Na północy takie linie są i nawet mają niezłą frekwencje
Seblit - 24-07-2009, 22:17
Temat postu:
Na Elbląg-Braniewo (nadzalewówka) tez jeździła 1 para w środku dnia, żeby można było powiedzieć: zamykamy bo nikt nie jeździ.
yusek - 24-07-2009, 22:30
Temat postu:
Kościerzyna - Wierzchucin przez Czersk czasem SA101 bywa za małe ale najczęściej koło 40-60%
ET05 - 25-07-2009, 09:26
Temat postu:
Niestety sama relacja Skarżysko - Tomaszów nie ma większego sensu, mimo skomunikowań do Łodzi. Za dobrych czasów po popołudniowym pociągu Skarżysko - Łódź jechał pociąg Skarżysko - Tomaszów. Od Skarżyska jechało sporo osób, które wysiadały w sumie do Końskich (w dni robocze), ale w niedziele ten pociąg też miał frekwencje w stronę Łodzi mimo przesiadek w Tomaszowie i Koluszkach. Gdyby obecne pociągi nawet przy tak fatalnym rozkładzie były przedłużone do Łodzi (SU42 może spokojnie jechać pod drutem) to miały jakiś sens. Ratunkiem dla tej linii byłby wspólny przetarg łódzkiego i świętokrzyskiego na obsługę całości Skarżysko - Łódź i co najmniej 3 pary pociągów w całej relacji. Arriva ze swoimi MR mogłaby się wykazać.
mikolo - 28-07-2009, 08:38
Temat postu:
Skarżysko Kamienna: Autobusy zastąpią pociągi

Z powodów finansowych pociągi przestaną jeździć od 1 sierpnia. - Wpływy z biletów tylko w pięciu procentach pokrywały koszty - tłumaczy Iwona Sinkiewicz, rzeczniczka prasowa urzędu marszałkowskiego. Pociągi zastąpią autobusy. Pierwsza linia będzie łączyła Skarżysko z Końskimi, a druga Skarżysko z Opocznem. Analogiczna komunikacja uruchomiona zostanie na terenie województwa łódzkiego.

Jak długo będą kursować autobusy? - Zawieszone połączenia kolejowe były przewidziane w rozkładzie jazdy obowiązującym do połowy października. Co będzie później, nie wiadomo - mówi rzeczniczka.

[źródło: gazeta wyborcza, www.kpinfo.pl ]
Arek - 05-08-2009, 08:40
Temat postu:
Końskie: Ostatni pociąg osobowy odjechał ze stacji

W piątek po godzinie 16 ostatni pociąg osobowy odjechał ze stacji Końskie. O likwidacji połączeń przeważyły względy ekonomiczne.

PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. poinformowała o zawieszeniu kursowania pociągów na linii Skarżysko Kamienna – Tomaszów Mazowiecki. Od 1 sierpnia na odcinku Końskie Skarżysko będzie kursowała Kolejowa Komunikacja Autobusowa. Rozkład jazdy w/w został umieszczony na dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów w koneckim opuszczonym budynku dworcowym.

Te decyzje zostały podjęte przez samorządy. – informuje Piotr Małek, dyrektor do spraw eksploatacyjnych PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej.- Ponieważ przewozy regionalne nie są finansowane przez kolej, a przez Urząd Marszałkowski (od 1 stycznia spółka Przewozy Regionalne podlegają Urzędowi Marszałkowskiemu) i teraz zapadły takie, a nie inne decyzje. Z tego, co my odczuliśmy władze samorządowe szukają oszczędności. To jest podyktowane względami ekonomicznymi, bowiem my jako kolej naprawdę byliśmy zainteresowani utrzymaniem linii gdyż w większości cywilizowanych krajów Europy Zachodniej transport kolejowy jest popierany jako przyjazny dla środowiska i w tym momencie odnoszę wrażenie, że u nas w województwie świętokrzyskim zapomina się o tym, co to jest promocja województwa, turystyki.

Pierwszy i ostatni pociąg

Ponad 120 lat temu mieszkańcy Końskich ujrzeli pierwszy przejeżdżający przez ich miasto pociąg. Linia kolejowa umożliwiała rozwój miejscowości. Na trasie Skarżysko Tomaszów wielu mieszkańców miejscowości dojeżdżało do zakładów pracy właśnie koleją. W godzinach porannych gremialnie dojeżdżali do Końskich czy Opoczna. Po godzinie 15 czy 16 w wagonach osobowych był również tłok. W dni targowe w przedziałach można było spotkać mieszkańców regionu wracających z zakupionym towarem z miasta. Tak było do końca lat 80-tych. Później kolej zaczęła odstępować miejsce przejazdom autokarowym, a ostatnio prywatnej komunikacji samochodowej, której nie wszyscy są zwolennikami. – Od dziesięciu lat przyjeżdżam cyklicznie do Końskich ze Skarżyska – nadmienia Mieczysława Chajduga za Skarżyska Kamiennej. Busami jeździ się bardzo niewygodnie. W pociągu było zdecydowanie wygodniej – dodaje mieszkanka Skarżyska.

W piątek po godzinie 16 ostatni skład osobowy odjechał z koneckiej stacji. Na dworcu spotkaliśmy kilka osób czekających na pociąg w stronę Skarżyska. Nie brakowało entuzjastów kolejnictwa. Halina i Wojciech Muszyńscy z Kazanowa specjalnie postanowili przewieźć swojego dwuletniego wnuczka Stasia pociągiem do Skarżyska. Michał Przychodni i Bartosz Dulewicz również postanowili przejechać się pociągiem. – Interesujemy się PKP – stwierdzili. Piotr Świercz z Końskich specjalnie przerwał prace budowlane, aby zrobić chociaż kilka fotografii odjeżdżającemu składowi. - Wczoraj fotografowałem pociąg, który przyjechał od strony Skarżyska. Jakby nie było to historyczne wydarzenie.

Stanisław Wasiński był pierwszym, który wysiadał na koneckiej stacji. Z córką Urszulą przyjechał z Petrykóz. Za bilet zapłacił 4 złote. Wiedział, że jedzie ostatnim składem osobowym na tej trasie.
- Ubolewam nad tym, ale złożyło się na to wiele czynników. Już w czerwcu był awaria i uruchomili komunikację samochodową. Na trasie Końskie Opoczno jeździliśmy bardzo często, a teraz chyba będziemy musieli obrać kierunek na Kielce, a następnie na Łódź – dodaje Wasiński.

Źródło: Echo dnia
kris123 - 05-08-2009, 10:02
Temat postu:
Ech bez komentarza...
sheva17 - 05-08-2009, 13:20
Temat postu:
Zobaczymy ile pojeździ KKA. Raczej niezbyt długo....Cieszę się natomiast, że pociągi ze Skarżyska do Ostrowca mają całkiem przyzwoitą frekwencję. Wtym przypadku ,,Bilet Świętokrzyski'' się sprawdził.
ET05 - 05-08-2009, 17:42
Temat postu:
W październiku zdenerwują się studenci. Ale co to da ?
eurek - 05-08-2009, 17:55
Temat postu:
Moze sie zreflektuja i jednak cos wrzuca na jesien? Confused
sheva17 - 06-08-2009, 11:07
Temat postu:
Pójdą na PKS i tyle. Kiedyś walczono o ,,Pilicę'' do Krakowa, która okazała się być totalną porażką. Niestety bez remontu takich szlaków nikt z oferty PKP nie skorzysta. Pytanie tylko w jakiej kolejności mamy linie modernizować? Naprawiamy wszystkie, czy tylko te gdzie ruch jest w miarę sensowny? Moim zdaniem powinna zwycieżyć opcja nr 2.
ET05 - 06-08-2009, 20:53
Temat postu:
Ta linia nie jest taka zła. Czas przejazdu z Opoczna do Łodzi Fabrycznej to nie wiele więcej niż godzina. Ale zamiast pomyśleć i puścić SU42 do Łodzi z pominięciem Koluszek to się kombinuje. Wystarczającym lekarstwem dla tej linii jest dobry rozkład jazdy. A ze Skarżyska 2h35' do Łodzi jest całkowicie wystarczające.
foot - 16-08-2009, 20:21
Temat postu:
Pamiętam kiedyś na odcinku Skarżysko Kamienna - Tomaszów Mazowiecki - Łódź Fabryczna były 7 par pociągów dokładnie pamiętam ze Skarżyska Kamiennej o 3:50 bo przesiadałem się pospiesznym Nosal w Skarżysku Kamiennej na ten pociąg w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego potem był chyba po 5:00 7:50 13:20 po 14:00 i 16:25 tyle zostało mi w pamięci Smile no i do czasu aż zostały dwa pary pociągów w ciągu dnia
ET05 - 16-08-2009, 20:44
Temat postu:
Było jeszcze coś wieczorem ze Skarżyska do Koluszek. Z Łódź - Zagórz było widać toto w Tomaszowie podczas zmiany loka, więc musiało koło 21 startować.
foot - 13-09-2009, 14:40
Temat postu:
Gdyby nie busiarze prywatyzacja itd. Kolej do Tomaszowa Mazowieckiego by się utrzymywała na wysokim poziomie. Też zwróćmy uwagę że stan torów jest niezbyt dobrym stanie ..... Ale mimo wszystko szkoda tych dwóch pociągów ......
ET05 - 15-09-2009, 19:43
Temat postu:
Busiarze niegroźni, gdyby nie zmieniać loka i nie zwiedzać Koluszek. Czas przejazdu z Końskich i Opoczna na Fabryczny byłby bezkonkurencyjny. Nawet w czasach bipy zawalonej po dach w 5,6,7,1 w pozostałe dni raczej frekwencja była mniejsza. Ale w 1 i 2 ze Skarżyska wracała młodzież szkolna pociągami ok 15 i 16, więc do Końskich było jako tako. Wieczorne z Fabrycznej raczej pustawe, ale do Opoczna nie było źle. A by było lepiej, gdyby nie 40-50 min postoju w Tomaszowie na zmianę loka... Generalnie nawet gdyby doszło do budowy łącznicy Śłomianka - Opoczno Płd (i może peronu Gosiewo II) z dociągnieciem drutu do Opoczna to może czas przejazdu ŁF - Opoczno zmieściłby się w 60 min (autobus gumowy jedzie 2 godziny). Skomunikowanie z jakimś SA do Skarżyska (do Końskich z Łodzi w sumie z 80 min, autobus gumowy j.w.).
Radek - 27-09-2009, 08:32
Temat postu:
Od 1 października w związku z "zaprzestaniem finansowania" przestanie kursować komunikacja zastępcza na odcinku Skarżysko Kamienna - Końskie:
http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,swietokrzyskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,4880.html

I nawet Bilet Świętokrzyski nie pomógł...
Arek - 01-10-2009, 12:48
Temat postu:
Skarżysko-Kamienna: Odwołana KKA

Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych informuje, że z dniem 1 października 2009 roku odwołuje kursowanie Kolejowej Komunikacji Autobusowej na odcinku Skarżysko Kamienna – Końskie – Skarżysko Kamienna. Ostatnim dniem kursowania KKA na tym odcinku będzie 30 września br.

Decyzja ta ma związek z zaprzestaniem finansowania przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego Kolejowej Komunikacji Autobusowej na odcinku Skarżysko Kamienna – Końskie – Skarżysko Kamienna.

Źródło: PKP Przewozy Regionalne
sheva17 - 04-10-2009, 22:50
Temat postu:
No i kończy się jak zwykle. Do Ostrowca mamy jednak 2 szynobus. Może tam źle nie będzie?
pospieszny - 05-10-2009, 08:46
Temat postu:
Koniec "pociągów" do Końskich

Przestała funkcjonować zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Skarżysko Kamienna - Końskie, rekompensująca zlikwidowane z początkiem sierpnia pociągi Skarżysko - Tomaszów Mazowiecki.

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego zrezygnował z dofinansowywania zastępczych autobusów, toteż PKP Przewozy Regionalne zrezygnowały z ich uruchamiania. Zastępcze autobusy funkcjonują jeszcze na terenie woj. łódzkiego, na odcinku Tomaszów Maz. - Opoczno.

Linia Tomaszów - Skarżysko była przez wielu obserwatorów rynku kolejowego oceniana jako modelowy przykład „ofiary” finansowania przewozów lokalnych przez województwa. Zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, za organizację i finansowanie przewozów lokalnych odpowiadają samorządy wojewódzkie. Problem, w wielu regionach Polski, pojawiał bądź pojawia się, gdy linia przechodzi przez granicę województw i musi dojść do porozumienia w sprawie współfinansowania. M.in. wskutek braku takich porozumień zlikwidowane zostały pociągi osobowe na odcinkach Działdowo-Iłowo czy Działdowo-Brodnica, przez pewien czas nie kursowały pociągi pasażerskie m.in. pomiędzy Płockiem i Kutnem czy Białymstokiem i Ełkiem.

Jeśli chodzi o linię Tomaszów - Skarżysko, to w 2004 r., gdy zaczęły obowiązywać przepisy ustawy o transporcie kolejowym, liczba pociągów zmalała z 6 do 2 par. I te dwie pary jeździły do końca lipca br.

(źródło: Paweł Rydzyński, 5 października 2009)
walther - 18-10-2009, 21:43
Temat postu:
Radek napisał/a:
Zły stan torów, brak elektryfikacji, niedopasowany rozkład, brak skomunikowań, kryzys. Które linie będą następne?


Już nie będzie więcej zamykania linii, bo pozamykali co się dało. "Proponuję" wyciąć jeszcze Skarżysko - Ostrowiec i w województwie zapanuje w końcu porządek i święty spokój Wink . Będą mogli spokojnie skoncentrować się na IR. ...
sheva17 - 19-10-2009, 11:24
Temat postu:
Półki co szynobus jeździ pełny, więc o likwlidacji nie ma mowy. Ma już stałą rzeszę klientów Very Happy.
mikolo - 13-11-2009, 21:38
Temat postu:
Stacja: Końskie Jesienią: [HD]
http://www.youtube.com/watch?v=mvJYvcmA5PM
sheva17 - 14-11-2009, 11:20
Temat postu:
Niestety żyjemy w trudnych czasach brutalnej gry rynkowej. To połączenie nie miało żadnych szans, ot niestety brutalna prawda. Mam nadzieję, że po modernizacji szlaku ze Skarżyska do Ostrowca zwiększy się także ilość pasażerów w szynobusie.
ET05 - 14-11-2009, 13:31
Temat postu:
W tej formie nie miało szans, natomiast bezpośrednie pociągi do Łodzi to sukces. Ale Łódź nie chciała bezpośrednich połączeń.
sheva17 - 18-11-2009, 12:27
Temat postu:
Może nie były im potrzebne? Szkoda.........
ave - 18-11-2009, 14:15
Temat postu:
Niestety rysuje się podział na województw pro kolejowe i anty kolejowe a może jak powiedzieli by niektórzy na wrogie i śmiertelnie wrogie kolei .
W niektórych województwach tworzy się nowe połączenia próbuje się chodź czasem nieudolnie wprowadzać nowe połączenie np dolnośląskie a innych się tylko likwiduje łódzkie jest dla mnie typowo anty kolejowe. Bo nie jest to stosunkowo ubogi i słabo zaludniony obszar kraju jak np Warmińsko mazurski a na kolei regionalnej w łodźkim jest recesja. Sensowne regionalne to mogłyby być Kielce -Skarżysko - Opoczno - Łódź czy Rzeszów- Tarnobrzeg Skarżysko -Łódź , Przemyśl -Stalowa Wola Skarżysko -Łódź
Lord W - 14-08-2011, 17:59
Temat postu:
Jeździłem na tej linii kilka raz w roku i uważam, że połączenia kolejowe mają sens. Po tym jak zamknięto ruch na tej linii stacja Tomaszów popadła w ruinę. Kiedyś to był dworzec i duży ruch. Teraz bida z nędzą.

Moja diagnoza jest taka. Zarówno świętokrzyskie jak i Łódzkie powinno zakupić, ja wiem z 10 szynobusów. Na odcinku Koluszki - Tomaszów; Tomaszów - Drzewica - Radom powinny kursować szynobusy ponieważ tak jeździ z 20 - 50 osób - nie więcej. Owszem rano z Tomaszowa do Łodzi powinny być EZT, podobnie jak w drodze powrotnej kolo 16.

Pragnę zauważyć, że dworzec w Tomaszowie jest oddalony od centrum i do tego Busy jeżdżą do Łodzi co pół godziny. Nikt normalny jadący na uczelnie, do pracy nie pojedzie pociągiem, chyba, że ...będzie to szynobus kursujący bez zatrzymania na odcinku Tomaszów - Łódź Widzew. Myślę, że na odcinku Opoczno - Tomaszów pociąg byłby opłacalny; natomiast dla reszty trasy należy wprowadzić pociągi na szynobusach relacji Ostrowiec - Łódź (jest szansa rywalizacji z autobusem).

Należy zakupić nowy tabor i zwiększyć częstotliwość. Myślę że na odcinkach Koluszki - Tomaszów - Drzewica - Radom pociągi powinny kursować co 1,5 h od godziny 4 : 30 do godziny 21. Podobnie Na trasie Łódź - Tomaszów - Opoczno (też co 1,5 h) z czego na odcinku Tomaszów - Łódź Widzew pociąg kursuje bez zatrzymania. Pociągi powinny się spotykać w Tomaszowie tak, aby dokonać przesiadek. Dodatkowo należy przywrócić dotychczas istniejące dwa połączenia Tomaszów - Skarżysko i wydłużyć je do Ostrowca lub Sandomierza. Do tego należy w oparciu o szynobusy stworzyć połączenie InterRegio - Łódź - Rzeszów zatrzymujące się na stacjach : Tomaszów, Opoczno, Końskie, Stąporków, Bliżyn itd.

Myślę, że tak zrobiona komunikacja na tej trasie miałaby sens i byłaby w stanie walczyć o klienta. niestety brak jest odpowiedniego taboru; jak i myślę chęci realizacji czegoś takiego; bo koszty są duże, a mieszkańcy tych miejscowości zawsze mogą jechać PKSem lub BUSem.
zygizyg - 20-11-2012, 20:08
Temat postu:
Witam,

jak zapewne większość zauważyła do Opoczna wracają pociągi osobowe. Moje pytanie jest następujące jaki problem stanął na drodze żeby to połączenie było wydłużone do Skarżyska? Biorąc pod uwagę, że na tą linie jest przeznaczony jeden szynobus, wystarczyłoby przedłużyć do Skarżysko ostatni kurs i i pierwszy kurs zaczynać od Skarżyska.

Ponadto jestem ciekawy czy w przeszłości tym fragmentem 25 jeździły pociągi pośpieszne?
ET05 - 20-11-2012, 22:37
Temat postu:
Jeździły.
zygizyg - 20-11-2012, 22:44
Temat postu:
A do którego roku jeździły? Czy była to relacja Szczecin - Przemyśl i czy między Skarżyskiem a Tomaszowem zatrzymywał się gdzieś?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zouave - 21-11-2012, 09:44
Temat postu:
zygizyg napisał/a:
Moje pytanie jest następujące jaki problem stanął na drodze żeby to połączenie było wydłużone do Skarżyska? Biorąc pod uwagę, że na tą linie jest przeznaczony jeden szynobus, wystarczyłoby przedłużyć do Skarżysko ostatni kurs i i pierwszy kurs zaczynać od Skarżyska.


Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $$$.

Opoczno leży w województwie łódzkim, Skarżysko w województwie świętokrzyskim.
Kolejna ściana nie do przebicia, jak ta między Jasłem a Gorlicami (podkarpackie/małopolskie).
Za takie kursy musieliby płacić obydwaj marszałkowie, bo województwo nie może stawiać przewozów innemu województwu.
ET05 - 21-11-2012, 21:51
Temat postu:
Komercyjnie do/z Końskich w (5) i (7) czemu nie?
Nowak - 28-11-2012, 10:00
Temat postu:
[...]Wznowienie przewozów nastąpiło dzięki decyzji Zarządu Województwa Łódzkiego. Niestety, na razie nie będzie reaktywacji w ruchu pasażerskim dalszej części linii nr 25.

- Województwo Świętokrzyskie nie wyraziło woli współfinansowania w tym rozkładzie jazdy połączeń do Skarżyska Kamiennej - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marszałek Województwa Łódzkiego Witold Stępień. Zdzisław Miękus z Urzędu Miejskiego w Opocznie twierdzi, że władze miasta są żywotnie zainteresowane wznowieniem komunikacji ze Skarżyskiem. - Szczególnie zależy nam na połączeniach kolejowych ze stacją Końskie - dodaje.[...]
Arrow http://www.rynek-kolejowy.pl/37514/Opoczno_powrot_pociagow_do_Tomaszowa.htm
zygizyg - 28-11-2012, 14:18
Temat postu:
Świętokrzyskie chyba czeka na łącznice w Czarncy wtedy się zainteresuje połączeniami z Łodzią ale nie 25 tylko przez CMK.
sympatyk - 28-01-2013, 21:16
Temat postu:
Skarżysko – Końskie: pociągi nie powrócą.

Oddala się wizja przywrócenia ruchu pasażerskiego na linii nr 25 między Skarżyskiem-Kamienną a Końskimi. Mimo zainteresowania ze strony mieszkańców i samorządowców PR nie planują rozpoczęcia kursów.

– W najbliższym czasie nie planujemy przywrócenia połączeń między Skarżyskiem-Kamienną a Opocznem, mimo iż samorząd województwa łódzkiego rozpoczął regularne kursy między Tomaszowem a Opocznem. Nie dysponujemy szynobusami, a linia na tym odcinku jest niezelektryfikowana – wyjaśnia Robert Zaborski, dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Nie wyklucza on jednak zmiany decyzji w tej sprawie, gdyby wspomniany odcinek został zelektryfikowany. Ale na to się nie zanosi.

– Linia jest na całej długości przejezdna, a między Tomaszowem a Opocznem dopuszczalna prędkość składów pasażerskich wynosi nawet 80 km/h. W najbliższym czasie nie należy się spodziewać elektryfikacji tego odcinka, powodem jest brak pieniędzy – informuje Piotr Małek, zastępca dyrektora ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Skarżysku-Kamiennej.

Urząd na razie na nie

Od zelektryfikowania odcinka linii nr 25, a także przeprowadzenia jego modernizacji, decyzję o powrocie przewozów pasażerskich warunkuje też świętokrzyski urząd marszałkowski.

– Ruch pociągów pasażerskich na odcinku Skarżysko – Końskie – Tomaszów zawieszono trzy lata temu, powodem była mała liczba pasażerów. W efekcie wpływy z biletów tylko w kilku procentach pokrywały koszty utrzymania tej linii. Dodatkowo jest to linia niezelektryfikowana, a my nie posiadamy taboru spalinowego do jej obsługi – wyjaśnia Iwona Sinkiewicz-Potaczała, rzecznik prasowy marszałka województwa świętokrzyskiego.

– Decyzję o likwidacji połączenia kolejowego podjęto po wcześniejszych, prawie dwuletnich analizach. Wykazały one, iż utrzymywanie go jest nieekonomiczne – dodaje.

Nie poddają się

Samorządy lokalne nie ustają jednak w walce o przywrócenie połączenia. Starać się o to zamierza zarówno burmistrz Końskich Michał Cichocki, jak i wójt Bliżyna Mariusz Walachnia. Zdaniem tego drugiego powrót pociągów na szlak to nie tylko skomunikowanie gminy z resztą województwa czy możliwość skrócenia czasu przejazdu do Warszawy czy Krakowa, po wybudowaniu – w przyszłości – przystanku w Opocznie na CMK. To także szansa na rozwój turystyki w rejonie.

Zdaniem samorządów lokalnych, tymczasowym rozwiązaniem byłoby przedłużenie połączenia realizowanego przez woj. łódzkie do Skarżyska-Kamiennej i podział kosztów z tym związanych między oboma samorządami (łódzkim i świętokrzyskim).

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12277/Skarzysko-Konskie-pociagi-nie-powroca.html
Lord W - 29-01-2013, 19:13
Temat postu:
Nie mogę tego czytać. Nie mają taboru. Evil or Very Mad Crying or Very sad

Jeszcze 2-3 lata temu w Skarżysku stało pełno taboru, wagonów piętrowych, normalnych. To co z nimi zrobiono - pocięto. Są do dzisiaj filmiki na You Tubie. Zresztą ktoś słusznie napisał, że łódzkie dysponuje taborem i jak świętokrzyskie dopłaci to wydłużą kursowania.

Mało ludzi jeździło bo rozkład był żenująco słaby. Jeszcze jak pociągi jeździły do Łodzi to było pasażerów tyle co na odcinku Skierniewice - Koluszki w osobówkach.

Prawda jest takie, że świętokrzyskiej nie ma kasy i nie chce dopłacać do pociągów, w których jeździło mało ludzi. Ekonomia się liczy i wolą żeby jeździły busy, bo do nich nie dopłacają.

Jedyną szansą dla tej linii jest połączenie do Łodzi, oraz w drugą stronę do Ostrowca najlepiej. Ogromną szansą jest też Opoczno Południe. Może Warto zbudować łącznicę Opoczno - Idzikowice i tam zrobić przystanek. Dodatkowo puścić pociągi relacji Opoczno - Drzewica i te miejscowości wraz z Końskimi mają super dojazd do Wawy wynoszący ja 1h 15 min, i ewentualnie 1h 45 min dla Końskich. To się opłaca!

A łącznicą Wąsosz - Tumlin, jak ktoś wie że jest rzeka Krasna jako rezerwat oraz liczne wzniesienia (nawet rzecz by można góry) to wie jakie to koszty. To może za 30 lat, takie rzeczy.

[ Dodano: 29-01-2013, 20:19 ]
Cytat:
Zdecydowanie lepiej jest wozić powietrze pierwszym kursem z Idzikowic do Opoczna,i na koniec dnia z Opoczna do Idzikowic,a potem piszą,że SN81 połyka 300 litrów oleju napędowego dziennie a zyski mikre...P.S.Jedyne co może zawodzić to niestety te \"zabytkowe\" szynobusy,które są dość awaryjne



A tego to już nie skomentuję. Rzeczywiście łódzkie mogłoby zafundować dojazd do Skarżyska na noc i tankowanie by wyszło nawet lepiej. Smile
sopek - 30-01-2013, 12:21
Temat postu:
Niechęc finansowania połączeń przejawia się tym, że bliscy krewni marszałka mają firmę busiarską i w niesmak im konkurencja.
Zwrotnicowy - 31-01-2013, 08:41
Temat postu:
Na razie będzie jak jest.Zmiany będą po zakończeniu remontów linii 25 i 71,kiedy to Rzeszów zyska dobrą prędkośc szlakową do Skarżyska. Są również planowane połączenia Rzeszów-Łódz przez Skarżysko,Tomaszów Maz czy Rzeszów-Poznań również tą trasą.Infrastruktura 25 na tym odcinku wcale nie jest tragiczna.Są plany elektryfikacji.Nie taki diabeł czarny jak go malują.. Cool Żeby to przyspieszyc trzeba lobbowac za przyspieszeniem rewitalizacji 25 (na odcinku Ostrowiec Św-Sandomierz ),ponieważ planowo linia ma zostac oddana do 2015-16.

Tutaj mozna zobaczyc co będzie sie dziac na torach w 2013 roku

Planowane zamknięcia torowe 2012/13
sabatnik - 31-01-2013, 15:31
Temat postu:
W obliczu reaktywacji Ostrowiec-Sandomierz, może i tę trasę uda się wskrzesić. Wiadomo, że sam ruch regionalny nie zdoła przekonać do tego kroku ani PKP ani samorządów.
sympatyk - 12-09-2019, 21:07
Temat postu:
Świętokrzyskie: Będą reaktywacje połączeń do Opoczna i Sandomierza?

Władze województwa świętokrzyskiego nie wykluczają reaktywacji przewozów pasażerskich na trasach Skarżysko-Kamienna – Końskie – Opoczno oraz Ostrowiec Św. – Sandomierz. Niewiele jednak wskazuje, by miało to nastąpić w najbliższym czasie.
Naturalnie, aby uruchomienie tego połączenia miało sens – pociągi powinny kursować nie tyle do Sandomierza, co do położonych na terenie woj. podkarpackiego Stalowej Woli bądź Tarnobrzega.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/52834/swietokrzyskie_beda_reaktywacje_polaczen_do_opoczna_i_sandomierza.html


Teraz czas na Skarżysko.

(...) Obecnie jednak istnieje szansa, że w najbliższych latach nastąpi reaktywacja przewozów na całej trasie do Skarżyska. Jan Maćkowiak, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego, mówił niedawno w rozmowie z „RK”, że władze tego województwa, wespół z władzami woj. łódzkiego, negocjują z MIR kwestię modernizacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko – Tomaszów. Zdaniem Maćkowiaka, linia powinna nie tylko zostać zmodernizowana, ale także zelektryfikowana. – Taka kompleksowa modernizacja bez wątpienia podniosłaby atrakcyjność tego połączenia, a jego obsługa na pewno byłaby tańsza niż w przypadku trakcji spalinowej. Jeśli PKP PLK zdecyduje się na to działanie, to otwiera się szansa na utworzenie bezpośrednich połączeń naszego województwa z Łodzi – mówił Jan Maćkowiak.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53667/lodzkie_bedzie_wieczorny_pociag_do_opoczna.html



...oraz garść bieżących informacji:

(...) Warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu Jan Maćkowiak, członek Zarządu Woj. Świętokrzyskiego, deklarował na łamach „Rynku Kolejowego”, że władze tego województwa nie wykluczają reaktywacji w najbliższym czasie ruchu pasażerskiego na trasie ze Skarżyska-Kamiennej przez Końskie do Opoczna.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54237/swietokrzyskie_od_1_marca_dwa_nowe_pociagi_kielce_katowice.html



Łódzkie i Świętokrzyskie wspólnie za połączeniem kolejowym z Kielc do CPK.

Władze samorządów Łódzkiego i Świętokrzyskiego podpisały w Opocznie list intencyjny w sprawie współpracy i współdziałania w celu modernizacji i rozbudowy infrastruktury kolejowej łączącej województwa Łódzkie i Świętokrzyskie. Jak podkreślają, plany te mają związek z projektem stworzenia połączenia kolejowego z Kielc do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Linia kolejowa nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Skarżysko - Kamienna pozostaje jedynym istotnym niezelektryfikowanym odcinkiem sieci kolejowej położonej w południowo-wschodniej części kraju. Województwa łódzkie i świętokrzyskie postanowiły nawiązać współpracę w zakresie starań o elektryfikację.

Więcej:

http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/lodzkie-i-swietokrzyskie-beda-wspolpracowac-przy-rozbudowie-infrastruktury-kolejowej-3180.html


Świętokrzyskie chce powierzyć przewozy na 10 lat bez przetargu.

Województwo świętokrzyskie opublikowało wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze podpisania dziesięcioletniej umowy na przewozy kolejowe. Ogłoszenie o zamiarze powierzenia przewozów bez przetargu ukazało się w biuletynie unijnym. Chodzi o "świadczenie usług publicznych w zakresie wykonywania wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa świętokrzyskiego na okres 10 lat od 13 grudnia 2020 roku".
Jak czytamy, w przypadku podjęcia przez Organizatora decyzji o zwiększeniu sieci połączeń kolejowych, przedmiot zamówienia może zostać rozszerzony o wykonywanie pasażerskich przewozów kolejowych na linii Skarżysko-Kamienna – Końskie – granica województwa – Łódź.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/swietokrzyskie-chce-powierzyc-przewozy-na-10-lat-bez-przetargu-w-planach-nawet-pociag-do-warszawy-93496.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group