Cytat: |
ale po wydzieleniu PLK i jej prywatyzacji co stanie się z tak zwanym majątkiem zbędnym owej spółki |
Cytat: |
lidl, jesteś trzeźwy? Jak wyobrażasz sprywatyzować drogi kolejowe? |
Cytat: |
Lidl, autostrady |
Pablo5_lca napisał/a: |
ARGUMENT? Czlowieku daj prywaciarzowi wladze to zobaczysz. Walnie takie stawki za przejazdy ze polowe pociągów bedzie jezdzilo bo reszta będzie nie rentowna !!! |
lidl napisał/a: |
Autostrady sa prywatne. |
Cytat: |
W ogóle, w tym popie...lonym kraju trzeba odróżnić prywatne od tzw. "sprywatyzowanego". Ten drugi rodzaj, hm... własności???, nie ma szans na przetrwanie, z powodu braku właściciela, właśnie. |
mc2 napisał/a: |
a oprócz problemów wydzielenia PLK-i z grupy wzajemnej adoracji dojdzie kolejny. Niedługo związki dostaną do zaopiniowania projekt zmian organizacyjnych spółki. I jest 16 zakładów. Ciekawy pomysł, tym bardziej, że 3 zakłady są śmieszne (może wg mnie tylko?) |
Victoria napisał/a: |
Minister Grabarczyk chciałby, żeby ostateczne wydzielenie Polskich Linii Kolejowych ze struktur PKP nastąpiło w 2010 roku. Konsekwencją tego kroku byłaby późniejsza likwidacja spółki - matki, czyli holdingu PKP. Inną koncepcję ma wiceminister Engelhardt, na zlecenie którego powstała koncepcja, opracowana przez ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej. |
Dolnoślązak napisał/a: | ||
mc2, nie 16 zakładów, a 17, ponieważ na Śląsku mają być dwa zakłady PLK. [ Dodano: 11-09-2009, 16:29 ] Oczywiście na Górnym Śląsku. |
Cytat: |
przede wszystkim TP - obecny właściciel France Telecom |
Cytat: |
Zadłużony na 5,6 mld. złotych Prezes Wach |
Cytat: |
Juliusz Engelhardt, który znany jest jako wielki miłośnik i mentor PKP Intercity. Ostatnio sypnął temu przewoźnikowi z budżetu państwa 2 miliardy złotych bez żadnego przetargu. |
Cytat: |
Wtedy możliwa byłaby sytuacja, w której samorządy lokalne "wyręczają" PLK w zarządzaniu niektórymi odcinkami sieci lub budynkami stacyjnymi |
Cytat: |
Każda linia kolejowa musi mieć licencjonowanego zarządce. Samorządy nie mają takich uprawnień. Jest więc tak, że samorząd przejmuje jakąś linię, remontuje ją za grubą kasę, a potem oddaje w zarząd PKP PLK. |
Cytat: |
PKP PLK palcem nie tknęło przy modernizacji linii, a trzepie na niej grubą kasę. Świetny biznes! Można nic nie robić i doić samorządy |
wodkangazico napisał/a: |
Chyba wcześniej przeprowadzili analizę, czy bardziej opłaca się im starać o ststus zarządcy tych dwu linii (tzn. tworzyć odrębną strukturę obsługi, utrzymania, bezpieczeństwa, kontroli itd. ), czy zrobić jak zrobili? |
Cytat: |
Normalnie, przekazując coś w zarząd, zabezpiecza się w umowie jakieś standardy utrzymania i kary. |