Cytat: |
w chwili obecnej gdyby puścić wagon motorowy raz na godzinę |
Cytat: |
no i nie róbcie tego co we Warszawie pociagi SKM co 30 minut bo to nie ma sensu najlepiej co 5-10 |
Cytat: |
Ludzie mają dość busów, komunikacji miejskiej, ponieważ STOI w korku. |
Cytat: |
Narazie planują modernizację Kraków do Płaszowa, i |
loker napisał/a: |
A nie można? Wysiadasz na peron środkowy na śródmieściu, idziesz w stronę zachodnią, do tunelu, w prawo... i kazdy z 4 peronów Centralnego dla Ciebie! |
loker napisał/a: |
yusek... Ze Śródmieścia na Centralny idzie się 2 minuty! Te dworce są obok siebie - z pierwszego peronu centralniaka słychać podmiejskie... |
NS napisał/a: |
@yusek: Okolice Zabłocia. Powstaje tam osiedle w miejscu, gdzie przez lata były zakłady produkcyjne. Po drugiej stronie też bloków nie brakuje. Potem jest Płaszów. Też spore skupisko bloków przy ul. Dworcowej. Łobzów - same osiedla w pobliżu stacji. Mydlniki...tam się dopiero buduje. Potem Mydlniki Wapiennik....znikoma liczba pasażerów. Kraków Business Park - tutaj wciąż trwają awantury o dłuższe składy, którymi pracownicy mają dojeżdżać do biur i z powrotem. Następnie jest Zabierzów. Moim zdaniem dobrą relacją byłaby Skawina - Kraków Płaszów - Kraków Główny - Zabierzów - Trzebinia. Bez wydłużenia do Oświęcimia, bo od Trzebini szlakowa na tamtejszym odcinku to magiczne 20km/h. Mało kto takim pojedzie, bo taka "ekonomiczna" szybkość tylko zniechęca i choćby nie wiem jak korzystna była oferta taryfowa to ze względu na czas przejazdu na odcinku Trzebinia - Chrzanów - Oświęcim nie zdobędzie się klientów bez wcześniejszego podniesienia szybkości szlakowej (skrócenie czasu przejazdu = zachęcenie podróżnych ).
|
NS napisał/a: |
@yusek: Weź sobie chociażby SRJP i policz ile kilometrów ma trasa Skawina - Krzeszowice, a nie pisz mi tu o długości 15 km, bo więcej jest nawet z Płaszowa do Mydlnik. Do Sosnowca nie ma sensu tego ciągnąć. Zresztą którędy ? > Ze zmianą kierunku w Katowicach, czy od Szczakowej łącznicą do D.G. Ząbkowic ? |
Cytat: |
O ile będą miejsca wysokiej frekwy to pojawią się i ze słabą |
loker napisał/a: |
Gościu czy nie możesz zrozumieć, że szynobus co godzinę do Balic nie ma sensu?
2 pociągi dziennie na Hutę też nie mają sensu. 1 pociąg do Gorlic to debilizm! Zrozum wreszcie... Proszę... Nie wszyscy to napaleńcy. Pociąg aglomeracyjny musi być nawet co 5 min. Apropo przepustowości - z Głównego na Płaszów trochę urządzeń trzeba założyć. A i jest projekt budowy dodatkowego toru, a nawet 2. |
hurricane napisał/a: |
Cały projekt krakowskiej SKMki jest bardzo wątpliwy w realizacji i powraca jak bumerang jako kiełbasa wyborcza, w tym roku też powróci, bo są wybory, a ja Wam powiem: zapomnijcie, przynajmniej na 20 lat. Można budować kolej aglomeracyjną na bazie tego co jest, np do Bochni co 30 minut. Przy czym pozostałe pociągi jadące dalej jak za Bochnię wszystkie jako przyspieszone i bez postojów na odcinku Płaszów - Bochnia. Tak samo w innych kierunkach.. |
hurricane napisał/a: |
Sprawa pierwsza, jeśli chcemy marzyć o SKMce to musimy odbudować infrastrukturę, bo to jest teraz na liniach przez Hutę, przez Olszę to po prostu katastrofa... A i strategiczny odcinek Główny - Płaszów sypie się od narmiernego obciążenia... Poza tym jeśli PKP PLK zdecydują się wreszcie na remont wiaduktu nad ul. Kopernika, a spore zamknięcia są planowane na wakacje to zobaczycie jak ludzie się ucieszą na myśl o wątpliwej czasowej przyjemności jeździe przez Hutę, gdy przykładowa osobówka z Krakowa do Tarnowa będzie jechała 2 godziny.. |
kris123 napisał/a: |
Tylko tak się zastanawiam, czy remont torowiska nie spowoduje ogromnych zmian jazdy pociągów |
Cytat: |
Tak dla jasności ja teraz nie żartuję. |
snajper napisał/a: |
POwstanie SKA nie zlikwiduje pociągów REGIO. |
tomasso86 napisał/a: |
Bo do Sędziszowa czas przejazdu pociągiem REGIO jest tylko o 5 min. dłuższy niż do Trzebini. |
artiga napisał/a: |
Do końca 2014 r. nie uda się wyremontować linii 93, więc SKA będzie zapewne do Trzebini i tam powinno być skomunikowanie na Czechowice. SKA to tabor województwa Małopolskiego więc trochę go szkoda by było aby się telepał od Trzebini do Oświęcimia, ... chyba że linia 93 przejdzie gruntowną modernizację. |
martini09 napisał/a: |
Tak się składa, że jeżdżę kilka razy na tydzień do Krakowa tą trasą i od Oświęcimia do Chełmka szlakowa wynosi max 50 km/h (Gorzów-Chełmek miejscowo 80). Co innego Chełmek - Oświęcim, tam szlakowa wynosi 80km/h. A ten wyremontowany odcinek to tylko łuki i kawałek prostej przy zamkniętej kopalni i przy FABLOKu. Nad całą resztę proponuję spuścić zasłonę milczenia. Jak ktoś nie wierzy to proponuję w deszczowy dzień obejrzeć rozjazdy przed stacją Libiąż od strony Chełmka (wszystko pływa). Profil całej trasy wydaje mi się, że spokojnie mógłby pozwolić na 120km/h z jakimś ograniczeniem na łukach. |
martini09 napisał/a: |
Przepraszam bardzo ale o jakim remoncie odcinka Trzebinia-Oświęcim mowa? Bo jeśli chodzi ci o wymianę kawałka torów między Chełmkiem a Libiążem i kilkuset metrów koło Fabloku to to zrobione jest o kilku miesięcy a pociągi dosyć solidnie mkną tam od kwietnia. |
Bardi78 napisał/a: |
(...) nie jechałem tą linią 2 miesiące ale jak jeździlem w zimie to pociąg pruł 100 z Oswięcimia do Chełmka(prędkość widoczna na wyświetlaczu Acatusa i na wskaźnikach przy torowisku) zwalniając 2 km przed Chełmkiem do 80...naprawde nie wiem co się stało... |
Pułtuś napisał/a: |
Szkoda tylko ze poprawienie predkosci nie wplynelo ani troche na poprawe czasu przejazdu na wiadomym odcinku, co jest po prostu żałosne. |
urban2604 napisał/a: |
Pułtuś czas jazdy z Oświęcimia do Trzebinia skrócił się o 10 minut ale jeszcze jest wiele do poprawy dopiero 2015/16 linia ma być gotowa jak dobrze pójdzie . |
artiga napisał/a: |
SKA to tabor województwa Małopolskiego więc trochę go szkoda by było aby się telepał od Trzebini do Oświęcimia,. |
martini09 napisał/a: |
Osobiście mam cichą nadzieję, że przy okazji SKA nie uwalą połączeń Wieliczka/Kraków-Oświęcim. |
sheva17 napisał/a: |
SKA nie będzie SKM w wydaniu warszawskim, także obawiam się, że poc. REGIO na tych odcinkach już nie będzie. |
sheva17 napisał/a: |
Chyba dla każdego jest oczywiste, że województwa powoła nową spółkę, która przejmie najlepsze linie. |
cezary1 napisał/a: |
Do tego czasu działania MPZR spowodują, że mało kto będzie jeździł koleją. |
Cytat: |
A jakies argumenty za taką dość kontrowersyjną (żeby nie powiedzieć - z d**y) tezą ? |
Cytat: |
sheva17 - na tym forum byłeś zwolennikiem zasad ekonomii. |
Cytat: |
Prawda jest taka, że lepiej zrobić SKA i ograniczyć ruch na obrzeżach bo teoretycznie zysk będzie większy, a z pewnością propagandowo to lepiej wygląda i mieszkańcy Krakowa i okolic (w wielu przypadkach mamy do czynienia ze zjawiskiem suburbanizacji - mieszkańcy dużego miasta wyprowadzają się na wieś lub do małych miasteczek i tam budują domy) będą bardziej zadowoleni. |
Cytat: |
W Twoich wypowiedziach wydać wyraźny niepokój o PRy. Otóż mój wniosek jest taki. Po to jest SKA, żeby z czasem przejąć wszystkie rentowne linie i uwalić tam PRy. |
Cytat: |
O rozszerzenie projektu SKA upomniał się również Chrzanów, dla którego niezrozumiałe jest kończenie jednej z linii w pobliskiej Trzebini, z mniejszą od Chrzanowa liczbą ludności. Wciąż nie jest pewny ostateczny kształt relacji Trzebinia – Kraków – Tarnów, bowiem rozważane jest jej rozszerzenie o wspomniany Chrzanów. http://www.rynek-kolejowy.pl/49991/malopolskie_wadowice_chca_u_siebie_szybka_kolej_aglomeracyjna.html |
dddbb napisał/a: |
Czy ktoś wie, dlaczego pociągi od niedzieli nie Bonarce? |