INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Balice Ekspres - jak kursuje?

Naczelnik - 15-04-2008, 19:32
Temat postu: Nowe zasady odprawy w poc. Balice Ekspres
Nowe zasady odprawy w poc. Balice Ekspres

1. Pociągi pospieszne „Balice Ekspres” kursują w relacjach Kraków Główny – Kraków Balice i Kraków Balice – Kraków Główny.
2. W pociągach pospiesznych „Balice Ekspres” obowiązuje wyłącznie taryfa specjalna. Nie wydaje się biletów wg innych ofert obowiązujących przy przejazdach pociągami osobowymi i pospiesznymi uruchamianymi przez Spółkę PKP Przewozy Regionalne, z zastrzeżeniem ust. 24.
3. Według taryfy specjalnej wydaje się bilety na przejazd w klasie 2:
1) jednorazowe,
2) odcinkowe imienne miesięczne.
4. Bilety, o których mowa w ust. 3:
1) pkt 1 – można nabyć w kasie biletowej, w automacie biletowym i w pociągu „Balice Ekspres”,
2) pkt 2 – można nabyć wyłącznie w kasie biletowej.
5. Podróżni nie posiadający ważnych biletów na przejazd/przewóz obowiązani są niezwłocznie po wejściu do pociągu:
1) nabyć bilet w automacie biletowym lub
2) zgłosić się do kierownika pociągu (konduktora) w celu nabycia biletu. Nie pobiera się opłaty za wy-danie biletu w pociągu.
6. Przedsprzedaż biletów, o których mowa w ust. 3, prowadzą kasy biletowe na 7dni naprzód.
7. Bilet jednorazowy wydawany jest na przejazd w jedną stronę w określonej relacji i jest ważny 2 godziny zgodnie ze strefą czasową oznaczoną na bilecie, licząc od godziny wydania biletu lub wskazanej przez nabywcę, z zastrzeżeniem ust. 8. Przerwy w podróży na podstawie takiego biletu nie są dozwolone.
8. W pociągu sprzedaje się bilety jednorazowe wyłącznie na przejazd faktycznie realizowany tym pociągiem.
9. Bilety jednorazowe sprzedawane są z zastosowaniem opłat zryczałtowanych, wg taryfy normalnej
i z ulgami ustawowymi: 37%, 78%, 95% i 100%.
10. Osoba odbywająca przejazd jednorazowy na podstawie biletu ulgowego musi spełniać warunki, o których mowa w postanowieniach § 23 Taryfy na przewóz osób, rzeczy i zwierząt „PKP Przewozy Regionalne” (TP-PR).
11. Zmiana umowy przewozu na podstawie biletu jednorazowego jest dozwolona wyłącznie w zakresie zmiany terminu wyjazdu. Zwrot całkowicie niewykorzystanego biletu jednorazowego może nastąpić wyłącznie przed rozpoczęciem oznaczonej na nim strefy czasowej.
12. Osoba z biletem wydanym według taryfy specjalnej, która zamierza odbyć ten przejazd w pociągu nie objętym taryfą specjalną, powinna:
1) przed rozpoczęciem oznaczonej na bilecie strefy czasowej zwrócić w kasie biletowej posiadany bilet i nabyć nowy bilet na faktyczny przejazd, zgodnie z indywidualnymi uprawnieniami. Od zwracanych należności nie potrąca się odstępnego;
2) przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu, zgłosić się do kierownika pociągu (konduktora) z żądaniem sprzedaży nowego biletu na faktyczny przejazd, zgodnie z indywidualnymi uprawnieniami.
Kierownik pociągu (konduktor) dokonuje odprawy na zasadach określonych w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt „PKP Przewozy Regionalne” (RPO-PR), dokonując jednocześnie poświadczenia okazanego biletu wg taryfy specjalnej i zamieszcza na nim numer wydanego w pociągu biletu na dopłatę. Zwrotu należności za odpowiednio poświadczony bilet wg taryfy specjalnej dokonuje kasa biletowa, bez potrącania odstępnego.
13. Nie wydaje się biletów jednorazowych kombinowanych na przejazd częściowo pociągiem pospiesznym „Balice Ekspres” i pociągiem osobowym i/lub pospiesznym Spółki PKP Przewozy Regionalne.
14. W pociągu „Balice Ekspres” podróżnemu, który zgłosi zamiar przejazdu poza stację przeznaczenia, kierownik pociągu (konduktor) dokonuje na bilecie na przejazd adnotacji w brzmieniu - „Dalej”. Podróżny z takim biletem, który zgłosi się do kierownika pociągu (konduktora) może nabyć nowy bilet na dalszy przejazd, bez pobierania opłaty dodatkowej za wydanie biletu.
15. Nie dokonuje się zwrotów należności za częściowo niewykorzystane bilety jednorazowe wg taryfy specjalnej.
16. Bilety odcinkowe imienne miesięczne wydaje się na okres jednego miesiąca, na przejazdy „tam i z powrotem”. Bilet w terminie ważności uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów, drogą wskazaną na bilecie, między wszystkimi stacjami (przystankami) odcinka, na który został wydany.
17. Bilet odcinkowy imienny miesięczny jest ważny łącznie z dokumentem umożliwiającym stwierdzenie tożsamości, którego numer został wpisany na bilecie. Przy sprzedaży biletów, kasjer wpisuje na bilecie imię i nazwisko właściciela. Właściciel obowiązany jest wpisać w sposób trwały na bilecie numer dokumentu ze zdjęciem. Bilet bez wpisanego numeru dokumentu jest nieważny.
18. Bilety odcinkowe imienne miesięczne ważne są począwszy od daty wydania lub wskazanej przez nabywcę, z zachowaniem terminu przedsprzedaży, o którym mowa w ust. 6.
19. Właścicielowi biletu odcinkowego imiennego miesięcznego nie przysługuje odszkodowanie lub częściowy zwrot zapłaconej należności w razie częściowego ograniczenia ruchu pociągów.
20. W razie stwierdzenia, że z biletu korzysta osoba inna niż na nim wskazana, lub bez uprawnień do ulgi, przewoźnik uznaje bilet za nieważny, a osobę tę traktuje jak podróżnego bez ważnego biletu.
21. Bilety odcinkowe imienne miesięczne sprzedawane są z zastosowaniem opłaty zryczałtowanej dla każdej relacji odcinka Kraków Główny – Kraków Balice (w obie strony), wg taryfy normalnej
i z ulgami ustawowymi: 37%, 49%, 78%.
22. Zmiany umowy przewozu na podstawie biletu odcinkowego imiennego miesięcznego ważnego na przejazd pociągiem „Balice Ekspres”, nie są dozwolone.
23. Bilety odcinkowe imienne miesięczne wydane wg taryfy specjalnej nie są honorowane na odcinku Kraków Gł. – Kraków Łobzów (w obie strony) w pociągach Spółki „PKP Przewozy Regionalne”, nie objętych taryfą specjalną.
24. Na odcinku Kraków Gł. – Kraków Łobzów (w obie strony) w pociągach pospiesznych „Balice Ekspres”, są honorowane wyłącznie bilety:
1) odcinkowe miesięczne i kwartalne,
2) sieciowe,
ważne na przejazdy pociągami osobowymi i pospiesznymi Spółki PKP Przewozy Regionalne,
3) sieciowe – ważne na wszystkie kategorie pociągów.
25. Jeżeli podróżny oświadczy, że posiada:
1) bilet odcinkowy imienny, ale nie okaże go w pociągu,
2) uprawnienie do ulgi, okaże bilet ulgowy (jednorazowy lub odcinkowy imienny miesięczny), ale nie może okazać dokumentu poświadczającego to uprawnienie,
wówczas zwrot (umorzenie) zapłaconych w pociągu (wykazanych w wezwaniu do zapłaty) opłat taryfowych i opłaty dodatkowej – po potrąceniu (uiszczeniu) opłaty manipulacyjnej – może uzyskać w drodze reklamacji, na warunkach określonych w Regulaminie. Wysokość opłaty manipulacyjnej określona jest w Załączniku do TP-PR (Wykaz opłat dodatkowych).
26. Foliowanie biletu odcinkowego imiennego miesięcznego, wymiana na inny bilet lub na bilet ważny na przejazdy w innej klasie, relacji, w pociągach innej kategorii, albo w pociągach (wagonach) innego przewoźnika, ani też przedłużenie terminu jego ważności, nie są dozwolone.
27. Za zagubione, zniszczone, zafoliowane lub skradzione bilety przewoźnik nie zwraca uiszczonych należności i nie wydaje duplikatów, także w wypadku zgłoszenia straty do organów ścigania.
28. W pociągu „Balice Ekspres” podróżny z ważnym biletem na przejazd może przewieźć nieodpłatnie swój bagaż, bez względu na jego wielkość.
29. Łącznie lub do okazanego biletu na przejazd w pociągu pospiesznym „Balice Ekspres”, podróżny może nabyć bilet z ceną zryczałtowaną na jednorazowy przewóz psa i/lub roweru, wskazaną w Załączniku
do TP-PR.
30. Przejście do pociągu (wagonu) innego przewoźnika jest niedozwolone.
31. W sprawach nie uregulowanych stosuje się odpowiednio postanowienia RPO-PR.

źródło: PKP PR
Anonymous - 15-04-2008, 20:08
Temat postu:
Pazerność PKP PR nie ma granic! Widze, że robią wszystko, by sprawić, że nikt nie będzie tam jeździł!
zawias - 16-04-2008, 11:46
Temat postu:
A ja właśnie chciałem nie tak dawno z lotniska wybrać się szynobusem na zwykłym strefowym bilecie. Smile Gdybym pojechał to mogliby wlepić karę...

Uważam że powinno być tak, że kupuje się strefowy na I strefę (rodzaj w zależności od rodzaju ulgi)wsiada się i się jedzie.A z biletami "samolotowymi" to tylko będzie zamieszanie...
Radek - 20-04-2008, 10:35
Temat postu:
Przynajmniej nie pobierają opłat za wystawienie biletu w pociągu, czym mnie bardzo zdziwili i do tego bilety drukowane są z terminala przenośnego!
Dave - 04-05-2008, 15:19
Temat postu:
A według mnie podniesienie ceny biletu z 4 na 6 zł (wg taryfy pospiesznej) i teraz zmiana odprawy osób w tym pociągu do Balic jest uzasadnione ekonomicznie (dla PKP PR oczywiście!). Co to jest cena 6 zł za kolejkę do Balic, w 90% tylko na samolot lub po kogoś na lotnisko, przy cenie biletu na samolot, parking, czy przy cenie biletu na kolejkę do lotniska w innych europejskich miastach poza krajem!
Justyna - 18-05-2008, 22:02
Temat postu:
Dave, tu nie chodzi o wysokość ceny, tylko o integrację, a w tym przypadku pogłębianie dezintegracji taryfowej.
Anonymous - 20-05-2008, 22:20
Temat postu:
Dave broni jak może PKP. Smile Powodzenia Smile
Jan Niezbedny - 02-10-2009, 21:08
Temat postu: Balice Ekspres - jak kursuje?
Witam,
we wtorek bede korzystal z polaczenia na trasie Kraków Główny - Kraków Balice Airport. Prosze o informacje, czy pociagi jezdza tam tak, jak powinny? Pytam, bo ile razy bylem na dworcu w Krakowie tyle razy slyszalem ze pociag na lotnisko z godziny XX.XX wypada. Nastepny pociag o godz. XX.XX
Nie chciałbym, żeby taka sytuacja sie powtorzyla, dlatego, ze musze dostac sie z Katowic do Krakowa,a pozniej na lotnisko o bardzo wczesnej porze.

i BTW - moge kupic bilet na Balice Ekspres w dowolnej kasie na terenie kraju? Wiem, że są automaty, ale chciałbym już mieć wszystko gotowe....
loker - 03-10-2009, 11:22
Temat postu:
W każdej kasie bilet do Balic można kupić (ew. kasjerka poszuka kod). Aczkolwiek z automatu będzie tańszy.
adas - 03-10-2009, 11:49
Temat postu:
Tylko, że automat nie przyjmuje większych banknotów niż 10zł (czym zdziwił mnie i kilku turystów z anglii, którym pomagałem kupić bilet).
misiekkp - 03-10-2009, 11:58
Temat postu:
mozna w automatach zarówno na dworcu glownym jak i budynku portu lotniczego Balice. Jesli chcesz zapłacić większym nominałem to można u konduktora (bez dodatkowych opłat), który dysponuje przenośnym terminalem
adas - 03-10-2009, 14:33
Temat postu:
misiekkp napisał/a:
esli chcesz zapłacić większym nominałem to można u konduktora (bez dodatkowych opłat), który dysponuje przenośnym terminalem

Ale w automacie jest złotówkę taniej Wink

Edycja: (pomyliłem się przy pisaniu - jest taniej Wink )
Anonymous - 03-10-2009, 14:44
Temat postu:
A to dlaczego ? Mad moze dlatego ze tak glownie kupuja turysci zagraniczni ?
loker - 03-10-2009, 16:18
Temat postu:
Właśnie, że w automacie jest taniej.

Za bilet kupiony w automacie biletowym na pełną trasę podróżny płaci teraz 7 zł, natomiast w kasie lub u drużyny konduktorskiej 8 zł. Za bilet na odcinek z Krakowa Balic do Łobzowa kupiony w automacie trzeba zapłacić 6 zł, a z Krakowa Łobzowa do Krakowa Głównego 5 zł. Identyczny bilet kupiony w kasie lub u konduktora jest droższy o symboliczną złotówkę.
źródło: http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,6,32.html
kris123 - 03-10-2009, 17:25
Temat postu:
Dzisiaj jechały w miarę punktualnie i wypadł jeden dopołudniowy kurs. Miejmy nadzieję, że Ci się uda dostać.
Jan Niezbedny - 03-10-2009, 23:32
Temat postu:
dzieki. sprobuje...
bartik - 10-12-2009, 21:25
Temat postu:
Niestety w czercu br. jadąc z portu lotniczego również musiałem czekac ponad godzinę na szynobus, niestety dosyć często zdarza się odwołany kurs a na peronie w balicach nie ma żadnej informacji.
kris123 - 11-12-2009, 15:21
Temat postu:
No niestety. W każdym razie dochodzą tez częste awarie szynobusu. najgorsze, że bywa, że o tym , że pociąg nie pojedzie dowiadujemy sie tuż przed jego odjazdem. tak się zastanawiam, czemu nie wprowadzą postoju na PO Łobzów dla większości pociągów
bartik - 11-12-2009, 17:53
Temat postu:
tak, zaraz przed odjazdem, a w balic w ogóle i wtedy podjeżdża bus i wiemy co dalej...
bartik - 11-12-2009, 17:55
Temat postu:
Niestety w tym momencie cena wynosi 8zł, i jest wysoce przesadzona.
cezary1 - 12-12-2009, 21:31
Temat postu:
Bo MZPR ma monopol a można by z powodzeniem przeprowadzić przetarg na obsługę tej trasy. Jest to jedyna linia w Małopolsce gdzie można to zrobić. ( szynobusy są własnością UM ). Ale też sa one za duże na tą trasę jak by ktoś w UM kupująć je dla obsługi tej trasy użył mózgu to z powodzeniem zamiast 2 szynonusów dwuczłonowych można było kupić 3 trzy jednoczłonowe ( dwa w ruchu, jeden rezerwa )
dyżurny - 12-12-2009, 21:37
Temat postu:
cezary1, zdażyło mi się kilka razy w tym roku jechać, i na niektórych kursach, taki jednoczłonowy SA135 (albo inne cudo) mogłoby nie zabrać wszystkich chętnych.
cezary1 - 12-12-2009, 21:55
Temat postu:
Tak napewno jechało nim ponad sto osób.
bartik - 12-12-2009, 22:01
Temat postu:
to prawda, że są one za duże, ale też widziłem kiedyś kurs który był zapełniony całkowicie.
cezary1 - 12-12-2009, 22:03
Temat postu:
było 291 osób napewno ?????
bartik - 12-12-2009, 22:08
Temat postu:
Czy tyle to ci nie powiem, ale nie zmieścili się wszyscy na miejscach siedzących i wiele osób stało, co wraz z bagażami stworzyło ogromny tłok.
cezary1 - 12-12-2009, 22:10
Temat postu:
Chyba wtedy gdy zastępczo jeździł EN 81. Na lotnisku w Balicach nie lądują 300 osobowe samoloty co pól godziny. Często widzę te szynobusy na I peronie jak wysiada z nich garstka podróżnych ( w pojeździe który ma oficjalnie pojemność 290 osób nawet sto to jest mniej niż połowa ).
bartik - 12-12-2009, 22:14
Temat postu:
Nie to na pewno był ten trójczłonowy szynobus (niestety nie pamiętam nazw na pamięć), prawdopodobnie było tak, że poprzedni nie podjechał, i więcej osób zwaliło się na następny, ale tak jak wcześniej mowiłem to był pojedyńczy incydent.
cezary1 - 12-12-2009, 22:16
Temat postu:
Jeśli w szynobusie do Balic jest tłok to co jest w 66133 do Nowego Sącza zwłaszcza w piątki. Tu zobaczysz co to jest tłok.
bartik - 12-12-2009, 22:17
Temat postu:
Widziałem kiedyś wracając z Zakopane w Płaszowie, więc wiem o czym mówisz Smile
cezary1 - 12-12-2009, 22:18
Temat postu:
trójczłonowy ??? napewno ????
bartik - 12-12-2009, 22:19
Temat postu:
tak, to na pewno był ten co zwyczajowo jeżdzi na te trasie.
cezary1 - 12-12-2009, 22:21
Temat postu:
a gdzie miał ten trzeci człon ? ( SA 133 są dwu członowe )
bartik - 12-12-2009, 22:23
Temat postu:
No tak, moja pomyłka byłem przekonany, że przy takiej długości on ma 3 człony.
kris123 - 22-12-2009, 09:35
Temat postu:
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie uprzejmie informuje, że w związku z przewidywaną zmniejszoną frekwencją podróżnych w okresie Świąteczno - Noworocznym 2009/2010 oraz biorąc pod uwagę ograniczoną ilość lotów w tym okresie, zmniejszono liczbę połączeń kolejowych w relacji Kraków Główny – Kraków Balice (Airport) - Kraków Główny w następujących terminach:
25, 26, 31.12.2009r i 1.01.2010r.
Odstępstwem od wyżej wymienionych terminów jest pociąg 4940/1, odjazd z Krakowa Balic o godzinie 0.10, przyjazd do Krakowa Głównego o godzinie 0.27, który nie będzie kursował w dniach 26 i 27.12.2009r oraz 01 i 02.01.2010r.

W pozostałych dniach rozkład jazdy nie ulega zmianie.
Przewozy Regionalne
bartik - 22-12-2009, 13:40
Temat postu:
jeżeli naprawde wtedy nic nie "przyleci" to ok, bo inaczej to by była dezorientacja pasażera
Anonymous - 22-12-2009, 14:01
Temat postu:
Cytat:
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie uprzejmie informuje, że w związku z przewidywaną zmniejszoną frekwencją podróżnych w okresie Świąteczno - Noworocznym 2009/2010 oraz biorąc pod uwagę ograniczoną ilość lotów w tym okresie, zmniejszono liczbę połączeń kolejowych w relacji Kraków Główny – Kraków Balice (Airport) - Kraków Główny w następujących terminach:
25, 26, 31.12.2009r i 1.01.2010r.

Rozumiem, że dofinansowanie dla PR Kraków zostanie pomniejszone o koszty "pomniejszonych" połączeń?
bartik - 22-12-2009, 15:47
Temat postu:
Przecież zawieszenie tych kursów, da pkp pr straty a nie zyski Smile , a tak poważnie to wątpie
kris123 - 22-12-2009, 17:46
Temat postu:
raczej zawieszenie niektorych kursów na Balice to zysk patrząc na frekwencję niektórych kursów. Niestety niektóre mają po 2/5 osób.
bartik - 22-12-2009, 20:26
Temat postu:
Szczeże powiedziawszy nigdy takiego nie widziałem, aczkolwiek zdażają się kursy 10-15, ale i dosyc zapełnione (dzisiaj znowu taki widziałem)
kris123 - 22-12-2009, 20:33
Temat postu:
Tyle, że biorąc pod uwagę ilośc pociągów i ilośc pasażerów i średnią z tego, to nie wygląda to dobrze. Prawda jest taka, że powinno sie wprowadzić strefę, PO Łobzów postój i dostosować pociągi i godz. odjazdu do samolotów
PiterTarnów - 22-12-2009, 20:40
Temat postu:
Szynobusy na Balice poprzenosić na Gorlice!!! Smile
bartik - 22-12-2009, 20:43
Temat postu:
kris123 napisał/a:
Tyle, że biorąc pod uwagę ilośc pociągów i ilośc pasażerów i średnią z tego, to nie wygląda to dobrze.


Tak, ja oceniam, że około tylko 1/4, 1/3 kursów ma większa frekwencję niż 10-15 osób (po co takie duże szynobusy??)


kris123 napisał/a:
Prawda jest taka, że powinno sie wprowadzić strefę, PO Łobzów postój i dostosować pociągi i godz. odjazdu do samolotów


Ja znam to trochę od innej strony z opowiadań pracowników kolei i generalnie chcą, aby szynobus był dla klientów bardziej zamożnych, i nie chcą robć dodatkowych przystanków, aby liczba kradzieży nie wzrosła. Według mnie sa inne sposoby by zapewnić bezpieczeństwo i to nawet bardziej skuteczne, tak więc nie rozumiem tego do końca.
kris123 - 23-12-2009, 14:21
Temat postu:
A no wlaśnie trochę to mętne tłumaczenie. W końcu można wzorem mpk wprowadzić monitorig pojazdu. Poza tym dostosować długość szynobusu do ilości pasażerow. Bo komicznie wygląda długi skald i w środku kierownik i 2 turystów. Poza tym od kąd pociągi regionalne są dla bogatych. Czysta paranoja. Tyle mówimy o SKM a taki Łobzow łatwo może mieć pociągi co kilkanascie minut. Wystarczy, ze połowa skąłdów na Balice będzie stawać na PO Łobzów. A co kradzieży to niektóre kursy gdzie jest parę osób można chyba łatwo skontrolować. tyle, ze obawiam się, że powód jest inny. kierownikom pociagu poprostu nie chce sie wpisywać biletów.
A iweisz nawet jesli 1/4 ma powyżej 15/20 osób to zostają 3/4 z niższą. i sprawa się komplikuje Very Happy
jóśko - 23-12-2009, 16:36
Temat postu:
W związku z tym że UM zaczął się przyglądać "Balicom" dyrekcja MZPR podjęła natychmiastowe kroki zaradcze aby powiększyc frekwencję tj. wysyłali kilkuosobową ekipę byłych informatorek teoretycznie do zabezpieczenia wpływów a faktycznie do robienia sztucznej frekwencji. Nawet jeżeli nie było pasażerów to wizualnie wyglądało że ktoś tam jeszcze jeździ.
bartik - 23-12-2009, 23:22
Temat postu:
Ja jednak bede bronił tego połączenia, pomimo szkód jakie wyrządziło tworząc je (np. zamknięcie linii Chabówka nowy sącz, gdzie zostały zabrane szynobusy). Obecnie z Frekwencją naprawde nie jest źle, jest wiele pociągów z gorszą, wiadomo że trafiają sie kursy z max 5os. ale sa też gdzie jest conajmniej 50 (rzadko ale są), nie wolno teraz zmieniać oferty bo ludzie wybiora inne środki komunikacji, a lotnisko w Balicach raczej bedzie się rozwijać a nie zwijaćSmile tak więc ta linia ma przyszłość.
kris123 - 24-12-2009, 14:56
Temat postu:
Tyle, że liczba samolotow spada, dlatego sztuczne trzymanie kursów co 30 minut mija się z celem. Co do wysyłania pracownikow co to da, skoro poc. do balic mają elektroniczne wypisywajki biletów. Czyli są w stanie kontrolować rzeczywistą liczbę pasażerów.
adas - 24-12-2009, 20:26
Temat postu:
Akurat RyanAir ma na Balicach mieć swoja bazę (i kilka nowych kierunków w ciągu najbliższych miesięcy). Więc liczba samolotów wzrośnie...
bartik - 24-12-2009, 21:09
Temat postu:
I generalnie Balice mają toczyc coraz bardziej wyrównaną walkę z Przyrzowicami
kris123 - 26-12-2009, 09:46
Temat postu:
No jeśli tak to może i będzie więcej podróznych, ale to dopiero się w praniu okaże.
bartik - 26-12-2009, 18:50
Temat postu:
Właśnie nie ma co teraz psuć oferty i tracić pasażerów (pomimo nie najlepszej frewkencji)
Woojtek - 26-12-2009, 19:44
Temat postu:
Z tym konkurowaniem może być problem ponieważ Pyrzowice mają mniej dni z mgłą niż Balice i są tańsze. Według mnie kursy co 30 minut powinny pojawić się dopiero wtedy jak tory będą pod terminalem i będzie obowiązywał bilet aglomeracyjny MPK - PR na ta linie również
bartik - 26-12-2009, 21:55
Temat postu:
Ale teraz jest dobry czas na zyskiwanie pasażerów.
Jan Niezbedny - 26-12-2009, 22:11
Temat postu:
Wedlug jakiej taryfy podrozuje sie na BaliceEkspress? Czy ma tam zastosowanie taryfa "Razem"?
Mih - 26-12-2009, 22:19
Temat postu:
Według taryfy Balice Express. 8 zł za normalny u konduktora lub 7 zł w automacie. Od tej ceny obowiązują zniżki ustawowe.
kris123 - 28-12-2009, 10:49
Temat postu:
To ja sie pytam jakim prawem skoro w balicach kasy nie ma bilet jest droższy? Ja raz jechałem i też wydruk biletu z maszynki był droższy od tego co miał być. Różnica ok. 80 groszy. Ale dla zasady odmówiłem przyjęcia biletu, skoro kasy nie ma mam prawo nabyć bilet bez opłaty dodatkowej. I niestety dla konduktora musiał wypisać bilet na papierze na dopłatę. Niby 80gr. to nie dużo, ale dlaczego mam przepłacać. Zresztą na bilecie powinna być informacja o opłacie dodatkowej...
bartik - 28-12-2009, 11:28
Temat postu:
W szynobusie jest automat z tego co pamiętam
kris123 - 28-12-2009, 17:26
Temat postu:
W szynobusie może jest. Ale chodzi op to, że skoro kasy w BNalicach nie ma to konduktor powienien bez opłat wypisać bilet. To tak jakby bilety z automatu MPK były tańsze ni ż w kiosku Very Happy
bartik - 28-12-2009, 18:40
Temat postu:
tak właśnie jadąc w maju zeszłego roku naciąłem się i nie kupiłem w automacie, wtedy zaskoczyło mnie to zdzierstwo na biletach, a mimo to frekwencja była dobra (i to nie była wina tego, że wcześniejszy nie przyjechał bo akurat nikt wtedy nie doszedł).
kris123 - 28-12-2009, 19:49
Temat postu:
Jaka jest frekwa każdy widzi. Może i dobrze , że Kraków ma połaczenie z portem lotniczym. Pozostaje dopracować ofertę.
loker - 28-12-2009, 20:26
Temat postu:
Cytat:
To tak jakby bilety z automatu MPK były tańsze ni ż w kiosku Very Happy

W dystrybucji są tańsze pewnie.

Cytat:
skoro kasy w BNalicach nie ma

Dobrze i zarazem źle. Jest automat (mam nadzieję, że działa) i w szynobusach są automaty.
bartik - 28-12-2009, 20:26
Temat postu:
Tak, na tej. linii frekwencja jest zrywowa, czasami jedzie prawie 50 osób, czasami nie ma 5, to zależy od przylotów.
kris123 - 30-12-2009, 10:11
Temat postu:
Pozytyw jest taki, że mamy połaczenie z portem lotniczym ale minusem jest to, że wszelkie szynobusy idą na obsługę Balic. Prawda jest taka, że nie powinna się liczyć ilość tylko jakość. Czyli dostosowanie oferty do przylotu/odlotu samolotów. Ponoć nie ma szans, aby pociągi zatrzymywały się w większej liczbie na PO Łobzów. Motywacja jest taka, że dla turystów lepszy jest poc. pośpieszny. A poza tym komfort podróży by spadł. Wg mnie to takie farmazony, bo czy będzie 5 czy 10 osób więcej to turyście może nie przeszkadzać. natomiast pociag z 5 osobami mijający zapchany Łobzów może stać się przyczyną żartów...
Dominik - 25-01-2010, 09:54
Temat postu: Modernizacja linii kolejowej na lotnisko w Balicach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę na opracowanie studium wykonalności modernizacji połączenia kolejowego z Międzynarodowym Portem Lotniczym "Kraków - Balice" na odcinku Kraków Główny - Mydlniki - Balice.

Koncepcja zakłada modernizację kolejowego połączenia z portem lotniczym o długości 12 km oraz budowę nowego odcinka o długości ok. 500 m od rozjazdu z istniejącą linią kolejową nr 118 Kraków Mydlniki - Balice do nowego przystanku końcowego usytuowanego naprzeciwko terminala pasażerskiego. Umowa przewiduje m.in. opracowanie szczegółowych analiz ekonomicznych i eksploatacyjnych, koncepcji modernizacji, raportu środowiskowego i wniosków o wydanie decyzji środowiskowych oraz projektów budowlanych i dokumentacji przetargowej.

Ogólne założenia projektu zakładają elektryfikację linii na odcinku od stacji Kraków Mydlniki - Kraków Balice, wybudowanie nowych przystanków kolejowych usprawniających transport publiczny aglomeracji krakowskiej oraz wybudowanie odcinka linii kolejowej ze stacją końcową położoną w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu lotniska.

Dokumentację opracuje firma Movares Polska Sp. z o.o., specjalizująca się w realizacji zadań projektowych w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Projektowania Realizacji i Wdrożeń BPK Katowice Sp. z o.o. (firmy opracowała dokumentację przedprojektową w innych zadaniach inwestycyjnych, m.in. wybranych odcinków linii kolejowej E-30 Zgorzelec - Medyka)

Po wykonaniu opracowania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłoszą przetarg na wykonanie prac budowlanych. Projekt modernizacji linii został umieszczony na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, zadanie 7.1-24. Budżet przedsięwzięcia zaplanowano na 350,73 mln zł brutto z dofinansowaniem z Funduszu Spójności o wartości 188,86 mln zł.

Źródło:Rynek Kolejowy
bartik - 26-01-2010, 17:04
Temat postu:
Czyli jednak wszystko idzie w dobra stronę..., nowe przystanki oznaczają rozwinięcie kolei aglomeracyjnej, zbudowanie przystanku przy terminalu sprawi, że dalej będzie do busa niż pociągu a nie odwrotnie jak teraz, zastanawia mnie tylko o ile wydłuży się podróż po wprowadzeniu nowych przystanków.
Woojtek - 26-01-2010, 17:09
Temat postu:
i co z tego skoro bilet na "Balice Ekspres" jest nie aglomeracyjny!!!!!
bartik - 26-01-2010, 17:15
Temat postu:
Tak, ale nie dopuszczam do siebie myśli, iż to się nie zmieni po remoncie to byłby jeszcze większy bezsens niż papieski.
Anonymous - 26-01-2010, 17:16
Temat postu:
Ja chciałbym tu jeszcze dodać że w latach 2011-12 będzie modernizacja lini Olsztyn- Szymany lotnisko koszt inwestycji 154mln zł (żródło Gazeta Wyborcza art z 8 stycznia 2010r)
Paradoks - 26-01-2010, 17:17
Temat postu:
Podróż nie powinna się wydłużyć, ewentualna strata na postoje powinna zostać zniwelowana przez lepszą prędkość przejazdu. Obecnie jest chyba niższa niż na trasie Sucha-Żywiec.
adas - 26-01-2010, 17:19
Temat postu:
bartik napisał/a:
zastanawia mnie tylko o ile wydłuży się podróż po wprowadzeniu nowych przystanków.

Czas może sie wydłuży (ale o parę minut - pamietajmy, że linia będzie zmodernizowana i zeelektryfikowana, więc może będzie szybciej). Ale za to będą z tego połączenia korzystać także inne osoby.

Co do biletów - zawsze mogą zrobić takiego myka, że ostatni odcinek będzie inną strefą biletową (w Europie zdarza się, że bilet na kolej na lotnisko jest o wiele droższy od aglomeracyjnego). Chociaż miło by było gdyby tego jednak nie zwiększali jakoś drastycznie...
bartik - 26-01-2010, 20:44
Temat postu:
adas napisał/a:


Co do biletów - zawsze mogą zrobić takiego myka, że ostatni odcinek będzie inną strefą biletową (w Europie zdarza się, że bilet na kolej na lotnisko jest o wiele droższy od aglomeracyjnego). Chociaż miło by było gdyby tego jednak nie zwiększali jakoś drastycznie...


Bardzo ciekawy pomysł, niestety nie do zrealizowania w polsce (albo bardziej przez pkp), no cóż poczekamy zobaczymy, na razie busiarstwo za dużo zarabia na tym połączeniu i daje ładna wizytówkę dla miasta i kraju.
wboro1 - 23-07-2010, 07:30
Temat postu:
Witam!

Osobiście uważam że to dobra inwestycja, jestem "za". Modernizacja torowiska przyczyni się do szybszej jazdy pociągów i zmniejszy hałas - przestaną być słyszane stuki pociągów na łączeniu torów które są w nieciekawym stanie. Podoba mi się koncepcja wybudowania przystanku końcowego blisko budynku odpraw pasażerów, bo teraz jest troszkę daleko iść na przystanek a i raczej większość pasażerów nie wie o takowym połączeniu ponieważ niezorientowani nie widzą w ogóle przystanku kolejowego. Uważam że budowa trakcji też się przyda.
Jeśli chodzi o mieszkańców nieopodal linii kolejowej to troche mi ich szkoda i uważam że miasto powinno im jakoś zrekompensować poniesione straty w korzystaniu ze środowiska, ale nie powinno to blokować inwestycji ponieważ gdzieś te tory muszą być usytuowane. A inwestycja jest potrzebna.

Pozdrawiam!
kris123 - 29-07-2010, 19:28
Temat postu:
Ten sam problem jest od Bieżanowa Drożdżowni do Wieliczki. Niestety tokoszt zabudowy w pobliżu torów kolejowych.
janek-54 - 30-08-2010, 10:35
Temat postu:
wboro1 napisał/a:
Witam!

Osobiście uważam że to dobra inwestycja, jestem "za". Modernizacja torowiska przyczyni się do szybszej jazdy pociągów i zmniejszy hałas - przestaną być słyszane stuki pociągów na łączeniu torów które są w nieciekawym stanie. Podoba mi się koncepcja wybudowania przystanku końcowego blisko budynku odpraw pasażerów, bo teraz jest troszkę daleko iść na przystanek a i raczej większość pasażerów nie wie o takowym połączeniu ponieważ niezorientowani nie widzą w ogóle przystanku kolejowego. Uważam że budowa trakcji też się przyda.
Jeśli chodzi o mieszkańców nieopodal linii kolejowej to troche mi ich szkoda i uważam że miasto powinno im jakoś zrekompensować poniesione straty w korzystaniu ze środowiska, ale nie powinno to blokować inwestycji ponieważ gdzieś te tory muszą być usytuowane. A inwestycja jest potrzebna.

Pozdrawiam!


tak to z daleka wygląda z bliska brak wiaduktu na Balickiej,przy linii dwutorowej przejazd będzie zamknięty co 10minut biorąc pod uwagę ze tory będą na nasypie budowa wiaduktu jest dużo tańsza.Nikt nie bierze pod uwagę ilości mieszkańców przy ul.Balickiej jak również WSR gdzie studentów dojeżdża cała masa /NIE PLANUJE SIĘ PRZYSTANKU PRZY ul.Balickiej/ natomiast ma się wizję budując przystanek ŁĄKI w rejonie ul.Zakliki
Doctor No - 30-08-2010, 18:29
Temat postu:
Piękne, to naprawdę piękne jakie potężne działki wpłyną do prywatnych kieszeni z tych przewalonych kosztowo inwestycji. 25 lat temu mieszkałem przez całe lato na Sycylii. Mogę powiedzieć że tamtejsi mafioso przy naszych to pikus. Pan Pikus. Kury im macac a nie w mafię się bawić. Nie to co u nas, w pełnym świetle prawa.
Orion - 06-09-2010, 11:19
Temat postu:
Żeby to miało sens to powinno się wejść z linią kolejową pod port lotniczy tak jak się to robi np. w Niemczech.I to jeśli to możliwe przejście pod lotniskiem jest przelotowe tzn. pociągi dalekobieżne zabierają od razu podróżnych bez przesiadek.Jeśli lotnisko nadal będzie się rozwijać i przewozy będą rosły to planowana modernizacja i tak za kilka lat może stać się niewystarczająca.
MK_Rabka - 06-09-2010, 20:43
Temat postu:
Balice na razie stagnują.
Orion - 06-09-2010, 21:15
Temat postu:
Kryzys jest powszechny.Ale są plany budowy drugiego pasa startowego,nowej wieży itd.Zresztą już przy obecnym potoku pasażerów rozwiązania podziemne przelotowego ruchu pociągów powinny być przynajmniej przedmiotem studiów czy analiz.
Pirat - 20-10-2010, 20:35
Temat postu: Dwie pary pociągów do Balic zawieszone
Dwie pary pociągów do Balic zawieszone

Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie poinformował, że z dniem 25 października (poniedziałek) zawiesza kursowanie kolejnych pociągów.

Przerwa w kursowaniu dotyczy pociągów: nr 412 rel. Kraków Główny odj. 4.00 - Kraków Balice przyj. 4.17, nr 4012/3 rel. Kraków Balice odj. 4.24 – Kraków Główny przyj. 4.41, nr 4420 rel. Kraków Główny odj. 17.30 – Kraków Balice przyj. 17.47 i nr 4920/1 rel. Kraków Balice odj. 17.54 – Kraków Główny przyj. 18.11. Przewozy Regionalne nie informują, kiedy wyżej wymienione pociągi mogą wrócić na trasę.

źródło: Przewozy Regionalne
kris123 - 24-10-2010, 09:18
Temat postu:
Zawieszone do końca rozkładu/na stałe/
conen - 24-10-2010, 13:10
Temat postu:
Jak tak dalej pójdzie to i Kraków-Katowice albo Kraków-Tarnów albo Kraków-Kielce będą zawieszać. Może mi się tylko zdaje ale Małopolska to kolejowe dno zaczyna raczej przypominać i to widziane od spodu Very Happy
kris123 - 24-10-2010, 20:23
Temat postu:
Takie mamy zarządzanie...
pospieszny - 22-12-2010, 11:13
Temat postu:
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie uprzejmie informuje, że w związku z przewidywaną zmniejszoną frekwencją podróżnych w okresie Świąteczno - Noworocznym 2010/2011oraz biorąc pod uwagę ograniczoną ilość lotów w tym okresie, zmniejszono liczbę połączeń kolejowych w relacji Kraków Główny – Kraków Balice (Airport) w następujących terminach: 25, 26, 31.12.2010r oraz 1.01.2011r.
W pozostałych dniach rozkład jazdy nie ulega zmianie.

Zobacz rozkład jazdy: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//GALERIA/malopolska/Balice%2025.12.2010.pdf

źródło: Przewozy Regionalne
pp - 22-12-2010, 14:23
Temat postu:
Dotacja z UM-u oczywiście również zmniejszona, prawda?
Damian Łódź - 22-12-2010, 19:06
Temat postu:
pp, Ta... jasne... Smile
kns - 22-12-2010, 19:15
Temat postu:
Coraz gorzej jest z ta linia. Tna kursy kiedy duzo ludzi leci, obsluga konduktorska do niczego (nie znaja podstawowych zwrotow w jezyku angielskim) i jeszcze maksymalne rozkomunikowanie z rozkładem lotow.
Damian Łódź - 22-12-2010, 19:17
Temat postu:
kns, wyślij te uwagi do PR Kraków, bo gadanie na forum nic nie da, a pismo pismem, może pan R. zmądrzeje... Język
MK_Rabka - 22-12-2010, 19:53
Temat postu:
Dziś w "Dzienniku Polskim"
"Kolejka do Balic biegnie po Trasie Balickiej"
Kolejne problemy...
chybieic - 30-12-2010, 10:08
Temat postu:
Od 1 stycznia 2011 przejazd pociągiem Balice Expres będzie kosztował 10zł Sad
Tomasz - 30-12-2010, 20:42
Temat postu:
Jedna wielka GŁUPOTA.
loker - 30-12-2010, 20:55
Temat postu:
Dlatego wielu woli wolniejszy autobus. Czyli w Polsce najważniejsze kryterium to cena.
sabatnik - 31-12-2010, 13:43
Temat postu:
Nadal nie pojmuję, dlaczego ten pociąg jest tylko (taryfa i cena specjalna) dla turystów. Mieszkańcy nie są tego godni? Brak słów i brak zmian na lepsze...
kns - 31-12-2010, 13:46
Temat postu:
Za 10 to ja jestem w stanie z Nowego Sącza sobie dojechał na Balice Express i jeszcze mi 2 zł na Krakowską zostanie.
Od dzisiaj jeżdżę autobusami na lotnisko.
conen - 31-12-2010, 15:08
Temat postu:
Kiedyś był pociąg do Balic o 0.17 - latem tego roku dwa razy go sobie oglądałem i pusty jechał. Czy o takiej porze latają jakieś samoloty?
kns - 31-12-2010, 15:45
Temat postu:
To jest dla pracowników lotniska. Ostatni odlot/przylot jest w granicach 22.
loker - 31-12-2010, 15:49
Temat postu:
Cytat:
Czy o takiej porze latają jakieś samoloty?

W każdej Bazie Lotniczej Sił Powietrznych RP jest para dyżurna.
A nad Polska trochę w nocy przelatuje.
Trochę można zobaczyć na: www.flightradar24.com i http://casper.frontier.nl/epwa/

A co do EPKK masz tu rozkład www.krakowairport.pl
Anonymous - 31-12-2010, 16:04
Temat postu:
Cytat:
Od 1 stycznia 2011 przejazd pociągiem Balice Expres będzie kosztował 10zł



Co to już taryfa E w MZPB?
kris123 - 31-12-2010, 16:58
Temat postu:
Very Happy
I dalej bez postojów na Łobzowie. A na marginesie więcej by zarobili na strefie i postoju na Lobzowie
pospieszny - 23-09-2011, 11:44
Temat postu:
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie informuje, że od dnia 23.10.2011r. z przyczyn technicznych część połączeń w relacji Kraków Główny - Kraków Balice będzie odbywać się zastępczą komunikacją autobusową. Autobusy będą przyjeżdżać i odjeżdżać z placu który usytuowany jest pomiędzy budynkiem Galerii Krakowskiej, a wiatą prowadzącą do zejścia na perony wg następującego rozkładu:

420/1 Kraków Główny 7.50 Kraków Balice 8.25
4020/1 Kraków Balice 8.05 Kraków Główny 8.40
424/5 Kraków Główny 8.50 Kraków Balice 9.25
4024/5 Kraków Balice 9.05 Kraków Główny 9.40
428/9 Kraków Główny 9.50 Kraków Balice 10.25
4028/9 Kraków Balice 10.05 Kraków Główny 10.40
432/3 Kraków Główny 10.50 Kraków Balice 11.25
4032/3 Kraków Balice 11.05 Kraków Główny 11.40
436/7 Kraków Główny 11.50 Kraków Balice 12.25
4036/7 Kraków Balice 12.05 Kraków Główny 12.40
440/1 Kraków Główny 12.50 Kraków Balice 13.25
4040/1 Kraków Balice 13.05 Kraków Główny 13.40
444/5 Kraków Główny 13.50 Kraków Balice 14.25
4044/5 Kraków Balice 14.05 Kraków Główny 14.40
448/9 Kraków Główny 14.50 Kraków Balice 15.25
4048/9 Kraków Balice 15.05 Kraków Główny 15.40
4412/3 Kraków Główny 15.50 Kraków Balice 16.25
4912/3 Kraków Balice 16.05 Kraków Główny 16.40
4416/7 Kraków Główny 16.50 Kraków Balice 17.25
4916/7 Kraków Balice 17.05 Kraków Główny 17.40
4420/1 Kraków Główny 17.50 Kraków Balice 18.25
4920/1 Kraków Balice 18.05 Kraków Główny 18.40
4424/5 Kraków Główny 18.50 Kraków Balice 19.25
4924/5 Kraków Balice 19.05 Kraków Główny 19.40
4428/9 Kraków Główny 19.50 Kraków Balice 20.25
4928/9 Kraków Balice 20.05 Kraków Główny 20.40

Za utrudnienia przepraszamy.

źródło: Przewozy Regionalne
MK_Rabka - 23-09-2011, 18:41
Temat postu:
To skandal, czemu nie dali EN81 do Balic, a dalej autobus?
Tak tylko dublują autobusy 208, 292 stojąc jak one po korkach!
Radek - 24-09-2011, 12:18
Temat postu:
EN81 jeździł do Mydlnik 20-22 września. Coś z szynobusami się podziało chyba. Dobrze, że chociaż jeden jeździ normalnie raz na godzinę.
aanniiaa - 26-09-2011, 16:10
Temat postu:
Hosanna! W końcu pomyśleli! Zmiany obowiązują od 26 września:

Cytat:
14. W pociągach (...) Kraków - Balice (...) są honorowane:
1) "Bilet Turystyczny"
2) REGIOkarnet (...)


Źródło
Radek - 01-10-2011, 21:42
Temat postu:
Dzisiaj na jednym obiegu do Balic nadal autobus (miał być do 30.09). W tygodniu na drugim obiegu jeździł jelonek do Mydlnik i dalej - też autobus.
Pirat - 08-10-2011, 10:23
Temat postu:
Kiedy koniec autobusów do Balic?

- Jeden z naszych szynobusów wrócił dzisiaj w nocy z Chojnic. Po wykonaniu rutynowych czynności zostanie jak najszybciej skierowany do planowego ruchu – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Ryszard Rębilas, dyrektor PR Kraków.

Przypomnijmy: 23 września br. za część pociągów kursujących w relacji Kraków Główny – Balice – Kraków Główny Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych wprowadził komunikację zastępczą. Łącznie autobusami zastąpiono 26 połączeń.

Jak wyjaśnia Rębilas, powodem takiej decyzji były problemy z taborem. PR Kraków dysponuje jedynie czteroma szynobusami spalinowymi i w momencie awarii oraz koniecznych przeglądów pojawiają się trudności z planową obsługą połączeń. - Z powodu kłopotów z taborem byliśmy zmuszeni na linii do portu lotniczego w Balicach zastąpić jeden obieg autobusem. Nie chcieliśmy robić przesiadek z pociągów w Mydlinikach na autobusy, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie KKA z placu obok Galerii Krakowskiej bezpośrednio na lotnisko. Takie sugestie zresztą otrzymywaliśmy od pasażerów – informuje dyrektor MZPR.

- Oczekujemy na zakończenie naprawy rewizyjnej jednego z pojazdów spalinowych oraz na wymianę zestawów monoblokowych w drugim z pojazdów (SA133-005). My realizujemy połączenie do Balic według tego stanu torów, jaki był 5 lat temu i pojazdy nie mogą obecnie utrzymać limitu 400 tys. km na jednym zestawie. Ciągle jest przekładane rozpoczęcie remontu odcinka Kraków Mydlniki – Kraków Balice. Pojazdy wykonują obecnie w dobie prawie 600 km – stwierdza dyrektor MZPR.

- Przetarg na naprawę jednego z pojazdów już rozstrzygnęliśmy. Kolejny z szynobusów wrócił dzisiaj w nocy z Chojnic. Po wykonaniu rutynowych czynności zostanie jak najszybciej skierowany do planowego ruchu. Zależy mi bardzo na tym, by wozić pasażerów do Balic bezpośrednio trakcją spalinową – zaznacza Rębilas.

Jak dodaje, sytuacja zmieni się diametralnie po elektryfikacji i remoncie odcinka z Mydlinik do Balic. – To ułatwi wiele rzeczy. Będzie wówczas o wiele większa elastyczność w doborze taboru – przekonuje Rębilas i podkreśla, że liczy na jak najszybszą realizację tego projektu.

źródło: Rynek Kolejowy
pospieszny - 12-10-2011, 07:30
Temat postu:
Pasażerowie narzekają na Balice Express.

Oczekiwanie na peronie na opóźniony pociąg, po czym jazda pośród unoszącego się w wagonie smrodu - tak rozpoczął wczorajszy dzień pan Krzysztof Gajos, który do pracy jechał Balice Expressem.
Punktualność szynobusu kursującego między Krakowem Głównym a lotniskiem Balice od dawna pozostawia wiele do życzenia. Krzysztof Gajos wraz z innymi pasażerami interweniował w sprawie codziennych opóźnień porannego kursu o 6.58. "Po skargach na niepunktualność odjazdów przewoźnik zmienił rozkład odjazdu na 7.12, jednak to nie poprawiło sytuacji. Pociąg odjeżdża dalej opóźniony przynajmniej o kilka lub kilkanaście minut, przepuszczając inne składy, choć jest to podobno pociąg Balice Express, za który opłata wynosi 10 zł za 15 km" - pisze pan Krzysztof w liście do redakcji. Przytacza przykład dwóch ostatnich dni, kiedy to opóźnienia wynosiły kolejno 12 i 15 minut.

- Część spóźnień nie jest zależna od nas. Jedno z tych przytaczanych przez pasażera spowodowane było defektem pociągu towarowego w okolicy Mydlnik. Drugiego - powiem szczerze - nie odnotowaliśmy - odpowiada Barbara Węgrzynek, rzeczniczka krakowskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Przyznaje, że w ostatnim czasie (od 23 września) były problemy na tej trasie w związku z remontem składów. Stąd opóźnienia. Do tego część kursów obsługiwały zastępczo autobusy. Podróż nimi trwała nawet 50 minut, a za bilety i tak trzeba było płacić 10 zł.

Wiem, że usługa nie była realizowana w stu procentach, ale 10 października zaprzestaliśmy komunikacji zastępczej i wracamy do dotychczasowego rozkładu - twierdzi rzeczniczka PR.

Nasz czytelnik skarży się też, że w pociągu numer 418 panował smród "jak w wagonie do przewozu bydła". Fetor wydobywał się z toalety...

- Podejmiemy działania w tej sprawie. Sprawdzimy, czy był to jednorazowy incydent, czy też problem się powtarza - obiecuje Węgrzynek.

Definitywnie problem opóźnień rozwiąże dopiero rozbudowa torowiska, planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Do 2013 roku ma być ułożona druga nitka torów między Mydlnikami a Balicami, dzięki czemu szynobusy będą mogły się mijać. Linia ma być też zelektryfikowana.

"Pora, by ktoś zainteresował się warunkami panującymi na tej linii, bo na ten marny obraz patrzą pasażerowie z zagranicy. Poza tym jak tak dalej będzie, wszyscy przesiądziemy się do autobusów" - podsumowuje Gajos


źródło: Gzeta Wyborcza
pospieszny - 29-12-2011, 16:51
Temat postu:
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie informuje, że w pociągach REGIO obsługujących relacje do i z Portu Lotniczego w Krakowie Balicach, na odcinku Kraków Główny - Kraków Łobzów - Kraków Główny honorowane są bilety strefowe miesięczne imienne.


źródło: Przewozy Regionalne
Cypisek - 28-05-2012, 20:42
Temat postu:
Nowe ceny - teraz bilet na odcinku Kraków Główny - Balice ma kosztować 19 zł.
Totalna masakra
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malopolskie/krakow/news/krakow-19-zl-za-przejazd-pociagiem-do-balic,1802316,3320
Bardi78 - 29-05-2012, 00:46
Temat postu:
W ciągu 8 miesięcy podwyżka o 90%...przecież paliwo nie zdrożało o 90%-ciekawe jak MZPR to wyjaśni?
Castaway - 29-05-2012, 07:26
Temat postu:
Cytat:
ciekawe jak MZPR to wyjaśni?

też mnie ciekawi jaki jest oficjalny powód podwyżki, bo rzeczywisty - wszyscy wiemy - zedrzeć jak najwięcej kasy na kibicach
Rover - 29-05-2012, 08:56
Temat postu:
Witam jedyne dochodowe połączenie w PR Kraków i musi być przejęte przez innego przewoźnika 19 zł to wielka przesada.
Pirex - 30-05-2012, 10:45
Temat postu:
Balice Ekspres zbyt drogi? Przewoźnik tłumaczy, że są promocje

Jak informował wczoraj "Rynek Kolejowy", od 1 czerwca wzrosną ceny biletów na pociągi Przewozów Regionalnych w Małopolsce, w tym na połączenie do lotniska w Balicach - z 12 aż do 19 złotych. Przewoźnik odpowiada, że w zamian wprowadził dużo promocji.

Od 1 czerwca cena biletu na pociąg "Balice Express", kursujący pomiędzy Krakowem Głównym a lotniskiem w Balicach wzrośnie z 12 złotych do 19 złotych. A jeszcze w marcu cena na pociąg wynosiła 10 złotych. Kwietniowa i czerwcowa podwyżka spowodują w sumie wzrost cen biletów o 90 procent w 2 miesiące. Podwyżką postanowił zająć się jeden z posłów, który zgłosił sprawę UOKiK. Podwyżki dotyczą również większości połączeń w Małopolsce. Ceny za przejazdy wzrosną od 30 gorszy do nawet 3 złotych.

- Od 1 czerwca Przewozy Regionalne wprowadzają zupełnie nowy cennik, który będzie obowiązywał w pociągach łączących Dworzec Główny z krakowskim lotniskiem w Balicach. Poza dostępnym dotychczas biletem jednorazowym pojawią się nowe propozycje, atrakcyjnie szczególnie dla podróżujących w kilkuosobowych grupach, na przykład rodziny, czy znajomych - mówi Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

- Nowością będzie również bilet powrotny. Podróżni kupujący bilet w dwie strony będą mogli wrócić pociągiem z Balic do Krakowa Głównego dowolnego dnia w ciągu miesiąca od daty przejazdy w relacji „tam”. - dodaje Stilger zapewniając, że po podwyżce nie zmieni się cena biletu miesięcznego, który nadal będzie kosztował 80 zł.

- Pasażerowie, w zależności od potrzeb, będą mogli korzystać z różnych rodzajów biletów: jednorazowego za 19 zł, powrotnego za 29 zł, jednorazowego dla trzech osób za 49 zł i jednorazowego dla czterech osób za 59 zł. Mniej zapłacą też podróżni rozpoczynający przejazd na przystanku Kraków Łobzów - wylicza Michał Stilger.

źródło: rynek-kolejowy.pl
Bardi78 - 30-05-2012, 12:23
Temat postu:
Bardzo dobre promocje!!!Super i brawo MZPR!!!
(dla moderatora który usunął mój poprzedni wpis-wyjaśnie-to był sarkazm-podobnie jak ta wypowiedź -to jest sarkazm-kazdy inteligentny człowiek się tego domyśla...znaczenie słowa sarkazm jest w słowniku)
pilot1123 - 31-05-2012, 00:20
Temat postu:
ponoć iCar koło 20 zł bierze za dowóz do miasta...
Minerva - 31-05-2012, 04:47
Temat postu:
W sprawie pociągu do Balic poseł poprosił o pomoc marszałka

Poseł Jacek Osuch zwrócił się z wnioskiem do marszałka Województwa Małopolskiego Marka Sowy o poparcie inicjatywy mającej na celu zablokowanie znaczącej podwyżki cen biletów na trasie Kraków Główny - Kraków Balice.

Nie milkną echa po decyzji spółki Przewozów Regionalnych o znacznym wzroście cen biletów na połączenie kolejowe z centrum Krakowa do Balic. Aby zablokować podwyżkę, poseł Jacek Osuch skierował interpelację do Ministra Transportu oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Właścicielami Przewozów Regionalnych są samorządy województw. Stąd poprosiłem o pomoc wsparcie moich działań Pana Marszałka Województwa Małopolskiego Marka Sowę. Wierzę, że władzom samorządowym zależy na ekologicznym i szybkim rozwijaniu połączeń kolejowych. Coraz głośniej pojawiają się zarzuty, że Przewozy Regionalne, w nie do końca uzasadniony sposób, chcą znacząco zwiększyć wpływy z tytułu sprzedaży biletów na „linii lotniskowej” wykorzystując wielkie piłkarskie święto jakim są Mistrzostwa Euro 2012 – komentuje Poseł Osuch.

Ponadto parlamentarzysta wysłał także pismo do Prezes PR Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski o ponowne przeanalizowanie przedstawionych argumentów i zmianę podjętej decyzji. – Promocja Przewozów Regionalnych, która została zaoferowana pasażerom na linii do Balic, to taki „kwiatek do kożucha”. Mam nadzieje, że MZPR wycofa się z nietrafionej decyzji o podwyżce. Dziś tj. w środę, ok godz. 11 udałem się na przystanek kolejowy koło portu lotniczego. Z pociągu wysiadło kilkadziesiąt osób. Widać więc, że jest duże zapotrzebowanie na te połączenia. Wielu pasażerów podkreślało, że po wprowadzeniu tak znaczącej podwyżki pewnie przesiądą się na autobus MPK, który jest kilka razy tańszy. Czy o to chodzi Przewozom Regionalnym? – pyta retorycznie krakowski poseł Jacek Osuch.

źródło: www.rynek-kolejowy.pl
myszka - 23-06-2012, 09:05
Temat postu: Kraków: Podnieśli ceny biletów - mają poważne kłopoty.
Chytrość nie popłaca!

Szczegóły:
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malopolskie/krakow/news/chytrosc-nie-poplaca,1813365,3320[/b]
Tomasz - 23-06-2012, 15:45
Temat postu:
Nie zdziwił bym się jakby zaorali tą linię właśnie z powodu własnej głupoty.
Pirat - 25-06-2012, 11:27
Temat postu:
Szynobus do Balic pusty, bo drogi. Ścisk w autobusach

Od czerwca przejazd szynobusem Balice Express jest jednym z najdroższych połączeń kolejowych w Polsce. Jeździ prawie pusty, bo oszczędni przesiedli się do autobusów MPK. To jednak rozwiązanie dla pasażerów o stalowych nerwach.

Więcej TUTAJ
grzesik56 - 25-06-2012, 11:47
Temat postu:
i czy po takim tekście nie można tej podwyżki zaliczyć jako działanie na szkode spółki,Jak sie w porę nie obudzą i nie cofną tej podwyżki,to wcale sie nie zdziwie,jak do końca roku zlikwiduja połaczenia na tej linii.Kraków był pierwszym miastem które miało połączenie koejowe z lotniskiem,a teraz będzie pierwszym miastem,które je straci przez GŁUPOTE i CHYTROŚĆ urzędasów z Warszawy
pilot1123 - 25-06-2012, 11:49
Temat postu:
z Warszawy? za połączenie nie odpowiada MZPR?
grzesik56 - 25-06-2012, 12:03
Temat postu:
pilot1123, otóż właśnie Warszawa,nie jestem fanem p.Rebilasa,ale osobiście jeździł do Warszawy,chcąc wpłynąć na zmiene decyzji
pospieszny - 02-07-2012, 19:24
Temat postu:
Na lotnisko w Balicach najszybciej pociągiem!

Obsługiwane przez Przewozy Regionalne połączenie kolejowe do krakowskich Balic to najszybszy sposób dotarcia z centrum Krakowa do Międzynarodowego Portu Lotniczego. Podróż trwa zaledwie 18 minut, a od 1 lipca 2012 r. z biletem na przejazd do Balic można podróżować w obrębie I strefy aglomeracji krakowskiej bez dodatkowych opłat!

Wakacje to czas podróży – i tych bliższych, i tych dalszych. Wielu turystów podróżujących za granicę wybiera samolot. Aby podróż tym środkiem transportu była naprawdę szybka i wygodna, niezwykle ważne jest skomunikowanie lotniska z centrum miasta. Najszybszym sposobem dotarcia do portu lotniczego w krakowskich Balicach jest podróż pociągiem Przewozów Regionalnych. To nie tylko szybkie, ale również wygodne rozwiązanie. Podróż z krakowskiego Dworca Głównego do położonego w sąsiedztwie lotniska przystanku Kraków Balice trwa zaledwie 18 minut, a nowoczesne szynobusy – w przeciwieństwie do autobusów miejskich i busów – pozwalają na wygodny przewóz dużego bagażu czy sprzętu turystycznego. Pociągi „Kraków Balice Ekspres” kursują przez cały dzień z częstotliwością co pół godziny, a w godzinach wieczornych co godzinę. Połączenia kolejowe do krakowskiego portu lotniczego bez problemu można znaleźć w umieszczonych na Dworcu Głównym rozkładach jazdy – oznaczone są rozpoznawanym na całym świecie piktogramem z podobizną samolotu. Dla wygody podróżnych pomiędzy przystankiem kolejowym a terminalem kursuje bezpłatny autobus, którego rozkład jest zsynchronizowany z godzinami przyjazdów i odjazdów pociągów.

Od 1 czerwca 2012 r. obowiązuje nowy cennik opłat za przejazdy pociągami „Kraków Balice Ekspres”, w którym znalazły się atrakcyjne oferty promocyjne. Jedną z nich jest bilet powrotny, umożliwiający dojazd pociągiem do lotniska i powrót w ciągu 30 dniu od daty wyjazdu. Dzięki niemu przejazd w jedną stronę kosztuje tylko 14,5 zł. Przewozy Regionalne przygotowały również specjalną propozycję dla podróżujących w gronie rodziny lub przyjaciół – bilety dla trzech i czterech osób. Dzięki biletom dla małych grup koszt przejazdu jednej osoby, która podróżuje w czteroosobowej grupie, jest o około 25% niższy w porównaniu z ceną czterech biletów jednorazowych. Od 1 lipca br. Przewozy Regionalne wprowadziły kolejne udogodnienie dla podróżujących do Międzynarodowego Portu Lotniczego w Balicach. Posiadacze biletu na przejazd pociągami „Kraków Balice Ekspres” mogą dojechać z przesiadką do dowolnie wybranej stacji na terenie I strefy aglomeracji krakowskiej. Wprowadzenie tego rozwiązania sprawiło, że aby dojechać np. z domu do portu lotniczego lub z lotniska do hotelu wystarczy jeden bilet!



źródło: Przewozy Regionalne
Bardi78 - 02-07-2012, 22:52
Temat postu:
O tym burdelu i łapczywości i chytrości PR nawet dzisiaj w Teleexpresie w TVP1 mówili...
Tomasz - 03-07-2012, 21:24
Temat postu:
Jakby wprowadzili możliwość podróżowania na biletach strefowych do Balic to bym się ucieszył. A nie możliwość dojechania np. z Balic do Płaszowa za 14,5 zł ze zniżką i 19zł bez zniżki.
Anonymous - 04-07-2012, 10:32
Temat postu:
No i poleciał Rebilas, bo centrala miala inne zdanie:

Szef Małopolskiego Zakładu PR odwołany

Jak dowiedział się Kurier Kolejowy, Ryszard Rębilas nie jest już dyrektorem Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie. Spółka nie podaje powodów odwołania go ze stanowiska. Wiadomo tylko, że Rębilas nadal pracuje w PR.

- Ryszard Rębilas przestał pełnić obowiązki dyrektora Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie, ale nadal pracuje w spółce - potwierdza Katarzyna Mirowska, rzecznik PR.

Z nieoficjalnych źródeł zbliżonych do małopolskiego zakładu wynika, że powodem odwołania Rębilasa ze stanowiska były rozbieżne zdania co do oferty „Kraków Balice Ekspres”.


Źródło; Kurier Kolejowy, http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/8806/Szef-Malopolskiego-Zakladu-PR-odwolany.html
Bardi78 - 04-07-2012, 13:37
Temat postu:
Rębilas wiele zawinił ale w tym przypadku będe go bronił bo z tego co wiem był on przeciwny tej chorej podwyżce...
grzesik56 - 04-07-2012, 15:20
Temat postu:
potwierdzam tak jak wcześniej pisałem,ta podwyżka to nie decyzja p.Rębilasa,ale tak się postawić?szacun
pospieszny - 04-07-2012, 19:36
Temat postu:
Nawet jeśli te bajki miałyby się okazać prawdą to ciekawi mnie tylko dlaczego w innych sprawach pan dyr. nie kruszył kopii jak z ofertą BE Rolling Eyes
Pirat - 16-07-2012, 14:01
Temat postu:
MPK Kraków: więcej pasażerów w autobusach do Balic

Podwyżka ceny biletów na pociąg Balice Ekspres do poziomu 19 zł okazała się niezbyt trafnym posunięciem marketingowym Przewozów Regionalnych. MPK w Krakowie potwierdza „Rynkowi Kolejowemu” doniesienia o znaczącym wzroście frekwencji w komunikacji do MPL Kraków-Balice.

Więcej...
MK_PŁASZÓW - 10-08-2012, 12:52
Temat postu: PLK szuka nadzorcy budowy łącznicy do Balic
Krakowski oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych ogłosił przetarg na zarządzanie i nadzór nad realizacją budowy linii kolejowej łączącej Port Lotniczy - Kraków-Balice z Krakowem na odcinku Kraków Główny - Mydlniki - Balice.
Usługa obejmuje nadzór, administrowanie i koordynację realizacji umów (w tym umów na roboty dodatkowe, uzupełniające, zamienne), jakie będą podpisane z wykonawcami robót i polega m.in. na pełnieniu funkcji inżyniera na urządzenia i budowę z projektowaniem dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez wykonawcę wykonywaniu nadzoru inwestorskiego nad robotami oraz koordynacji realizacji umów zawartych na wykonanie prac modernizacyjnych całego odcinka objętego projektem.

Inżynier będzie świadczył w imieniu zamawiającego pełen zakres usług związanych z nadzorem nad realizacją umowy zawartej w wyniku przetargu.Jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie najniższa cena. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 250 tys. zł. Oferty można składać do 20 września 2012 r. Zarządzanie i nadzór mają być prowadzone przez 56 miesięcy od daty podpisania umowy.

Celem projektu pt. Budowa połączenia kolejowego MPL Kraków-Balice z Krakowem, odcinek Kraków Główny - Mydlniki - Balice" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest modernizacja linii kolejowej od stacji Kraków Główny do przystanku Kraków Balice zlokalizowanego w sąsiedztwie terminalu portu lotniczego. Linia będzie dwutorowa zelektryfikowana na całej długości, z przystankami pośrednimi. Koszt całej inwestycji wyniesie ok. 300 mln.

Źródło: Kurier Kolejowy
ET05 - 10-08-2012, 15:38
Temat postu:
To po co jest Krakowski oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK?
Dawid Łobzów - 29-08-2012, 09:55
Temat postu:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,12381469,Szynobus_do_Balic__obnizka_cen_albo_koniec_jazdy.html
No nareszcie !! Very Happy
Tomasz - 31-08-2012, 00:10
Temat postu:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821,12387774,Krakowskie_lotnisko_uruchomi_swoja_siec_taksowkarska.html

Krakowskie lotnisko uruchomi swoją sieć taksówkarską
Więcej w linku powyżej.
Pirat - 31-08-2012, 11:46
Temat postu:
Przejazd pociągiem z Dworca Głównego PKP na lotnisko w Balicach będzie tańszy. Jeśli Przewozy Regionalne nie obniżą ceny, marszałek województwa wypowie im umowę na dofinansowanie przewozów pasażerskich. Może też zabrać szynobusy dzierżawione spółce bezpłatnie.

Choć marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa zażądał obniżenia ceny biletu już dwa tygodnie temu, nadal nie ma odpowiedzi na jego ultimatum.

Czytaj dalej...
grzesik56 - 20-09-2012, 06:41
Temat postu:
od 26 września tanieją biletu na Balice z 19 na 15 zł troche za póżno i nie duża ta obniżka,pytanie jak teraz namówić podróżnych,żeby wrócili.Tanieją również bilety powrotne,dla 3 i 4 osób jak i wszystkie ulgowe
Tomasz - 20-09-2012, 10:12
Temat postu:
Ja dalej będę jeździł MPK. Gdyby jeździły kible to z sentymentu bym się wybrał, a szynobusy z zakurzonymi siedzeniami mnie nie kręcą.
Victoria - 20-09-2012, 12:05
Temat postu:
Taniej na lotnisko w Balicach!

Szczegóły:
http://www.przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,0,511.html
Anonymous - 20-09-2012, 13:47
Temat postu:
Teraz to musztarda po obiedzie. Ludzie sie skapnęli że MPK jest duzo tansze. Moim zdaniem nieznaczna obnizka nie wpłynie na wzrost liczby chetnych. Ludzie zbyt sie zniechęcili.
Rover - 01-10-2012, 11:55
Temat postu:
Krakowskie lotnisko jako pierwsze i jedyne w Polsce będzie mieć własną sieć taksówkową. Samochody z logo portu lotniczego ruszą spod terminali już 1 października, zapowiada "Dziennik Polski".
Kolejna linia PR zagrożona
Tomasz - 01-10-2012, 14:25
Temat postu:
Kochany Roverku, napisałem o tych taksówkach w tym temacie:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=4351&postdays=0&postorder=asc&start=75

Moderatorzy - zróbcie porządek bo się robi burdel na forum.
grzesik56 - 13-11-2012, 16:33
Temat postu:
od grudnia bilet do Balic będzie kosztował 9zł.Jednak groźby marszałka ,że rozpisze przetarg na Balice poskutkowały
jackii - 13-11-2012, 17:33
Temat postu:
grzesik56, czyli PR są skłonne bardziej obniżyć ceny niż wymaga tego UM? UM w umowie żąda 12. złotych, a oni dają 9 zł? Co to się wyrabia...
grzesik56 - 13-11-2012, 19:39
Temat postu:
tego to już nie wiem ,w każdym razie info jest sprawdzone
pilot1123 - 13-11-2012, 19:39
Temat postu:
Może okazało sie nagle, że pociąg muchy wozi...
grzesik56 - 14-11-2012, 07:26
Temat postu:
do południa to jeszcze w miare i po południu jak wojsko wraca ,a tak to muchy

[ Dodano: 05-12-2012, 20:22 ]
ostateczna wersja jest taka,że od 9 grudnia bilet na Balice 12 złotych .powrotny 20 dla 3 osób 33,dla 4 osób 44 zł.
Arek - 04-02-2014, 15:04
Temat postu:
Połączenie kolejowe do Balic od soboty jest zawieszone. Na lotnisku i Dworcu Głównym założono, że lepiej pozbyć się śladów po pociągu, niż poinformować o tym pasażerów.

Szynobusów na trasie z lotniska w Balicach do Dworca Głównego już nie ma. I to tak, jakby nigdy ich nie było. Informacji o tym, że pociąg jeździł, ale został czasowo zawieszony, przyjezdni nie znajdą ani w porcie lotniczym, ani na peronach, ani też w holu Dworca Głównego.

Cały tekst: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,15394704,Na_lotnisko_juz_nie_szynobusem__Polaczenie_zawieszone.html
Beatrycze - 10-11-2014, 15:05
Temat postu:
Pociągiem na lotnisko w Balicach za 5 zł

Linia kolejowa prowadząca bezpośrednio do terminala lotniczego to oferta, której oczekują podróżni. Jednak, niemniej ważne są koszty dojazdu. – Doskonale o tym wiemy, dlatego przejazd pociągiem Kolei Małopolskich na lotnisko w Balicach będzie kosztował 5 zł – zapowiedział Tomasz Żakowski z MPL Kraków - Balice na konferencji Avia Rail 2014 zorganizowanej przez KOW media&marketing.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21911/Pociagiem-na-lotnisko-w-Balicach-za-5-zl.html
sympatyk - 19-06-2015, 22:00
Temat postu:
Od grudnia 39 par pociągów Kolei Małopolskich na lotnisko Balice.

Już we wrześniu Koleje Małopolskie rozpoczną obsługę połączenia kolejowego z Krakowa Głównego do Portu Lotniczego w podkrakowskich Balicach. Dzięki temu powstanie pierwsza pełna linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, wiodąca z Wieliczki przez Kraków do lotniska.

Więcej:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/krakow-od-grudnia-78-pociagow-kolei-malopolskich-na-lotnisko-47549.html

---

Ostatnie przetargi na linii kolejowej do Balic.

PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót, które są niezbędne dla zapewnienia przejezdności kończonej właśnie dwutorowej linii kolejowej, która połączy Kraków Główny z lotniskiem w Balicach.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/57776/ostatnie_przetargi_na_linii_kolejowej_do_balic.html
Radek - 21-06-2015, 12:02
Temat postu:
Na linii do Balic na razie nie bedzie trakcji elektrycznej. Czy do Krakowa wroca szynobusy z Pomorza i przejma je koleje malopolskie?
Krystian - 21-06-2015, 15:47
Temat postu:
Radek, skąd masz takie informacje, że "nie będzie trakcji elektrycznej"?
Radek - 22-06-2015, 20:19
Temat postu:
Jeżdżę tą trasą 2 razy dziennie to widzę, co się dzieje. Trakcji na razie nie ma. Podobno ma być w przyszłym roku. Do tego czasu będą co najwyżej spalinowe z Głównwgo do Balic, raczej nie do Wieliczki.
Krystian - 23-06-2015, 00:02
Temat postu:
Radek, Doprawdy? Bzdura. http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1663075&page=45
Prace przeprowadzane są zgodnie z harmonogramem.
sympatyk - 08-07-2015, 05:26
Temat postu:
Połączenie kolejowe do Balic – success story?

Linia do podkrakowskich Balic istniejąca w formie, w jakiej znaliśmy ją do 2013 r., nie zapewniała maksymalnej przepustowości potrzebnej do obsługi potoków pasażerskich ze względu na jeden tor i niską prędkość pociągów. Problemem było też oddalenie peronu końcowego od terminalu. Wkrótce wszystko to ma się jednak zmienić ze względu na prowadzone prace modernizacyjne. Czy na modernizacji skorzysta też samo lotnisko?

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58379/polaczenie_kolejowe_do_balic_success_story.html
Arek - 10-07-2015, 13:32
Temat postu:
Od września pociągiem do lotniska Balice za 8 zł.

We wrześniu powraca połączenie kolejowe z Krakowa Głównego do Balic, które obsłużą Koleje Małopolskie. Pasażerowie za przejazd zapłacą 8 zł. To spora odmiana – Przewozy Regionalne, które w przeszłości obsługiwały relację, życzyły sobie nawet 19 zł.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58405/krakow_od_wrzesnia_pociagiem_do_lotniska_balice_za_8_zl.html
sympatyk - 15-07-2015, 19:18
Temat postu:
Nieprawidłowości przy modernizacji linii do Balic.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego w czasie prowadzenia robót inwestycyjnych na linii nr 118 Kraków Mydlniki – Kraków Balice.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58466/nieprawidlowosci_przy_modernizacji_linii_do_balic.html
Radek - 01-08-2015, 08:34
Temat postu:
Jednak zaczelo sie rozwieszanie trakcji do Balic. Ciekawe, czy zdaza z testami na tej linii przed jej planowanym uruchomieniem 1 wrzesnia? Ograniczeniem bedzie na razie 1 tor miedzy Zielonym Mostkiem na Bronowicach a Mydlnikami, ten odcinek nie zostal w ogole wyremontowany przez opoznienia na trasie do Katowic. Nie zbudowano rowniez peronu w samych Bronowicach.
sympatyk - 21-08-2015, 10:14
Temat postu:
Pociągi z Krakowa do Balic ruszą w ograniczonym zakresie.

Start kolejowego połączenia na krakowskie lotnisko 1 września, ale z ograniczoną ofertą przewozową - to propozycja PKP Polskich Linii Kolejowych spowodowana spowolnieniem prac przez wykonawcę na ostatnim etapie inwestycji. Wobec wykonawcy, zarządca infrastruktury zastosuje przewidziane kontraktem konsekwencje.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25552/Pociagi-z-Krakowa-do-Balic-rusza-w-ograniczonym-zakresie.html
Arek - 24-08-2015, 12:51
Temat postu:
Wiele wskazuje na to, że zaplanowany na 1 września start kolejowego połączenia Kraków Główny - Port Lotniczy zostanie przesunięty.

Powodem jest spowolnienie prac na ostatnim etapie realizacji inwestycji przez wykonawcę, firmę Astaldi, informuje PKP PLK.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/poslizg-w-uruchomieniu-pociagow-z-krakowa-do-balic,255902_1_0_0.html
Radek - 09-09-2015, 22:54
Temat postu:
Dzis na peronie 3 stacji na Łobzowie wyswietlalo sie: Krakow Lotnisko - Airport 18:10, czyzby byla zmiana nazwy przystanku koncowego?
aanniiaa - 10-09-2015, 09:41
Temat postu:
Radek, na peronie W Łobzowie trwają testy i wyświetlane nazwy nie mają na razie związku z rzeczywistością Śmiech
sympatyk - 17-07-2024, 10:09
Temat postu:
02.11.22
Znowu drożej pociągiem na krakowskie lotnisko.

Od jutra (2.11) drożeją bilety na przejazdy pociągami Kolei Małopolskich i Przewozów Regionalnych. Podwyżka nie ominie oczywiście połączenia na krakowskie lotnisko.

Więcej:

https://www.pasazer.com/news/462197/znowu,drozej,pociagiem,na,krakowskie,lotnisko.html

____________________________________________________


Więcej pociągów na trasie Kraków Główny - Balice.

Wsłuchując się w prośby ze strony pasażerów Koleje Małopolskie uruchamią dodatkowe kursy na trasie Kraków Główny – Kraków Lotnisko.

Więcej:

https://www.pasazer.com/news/465740/wiecej,pociagow,na,trasie,krakow,glowny,balice.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group