INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Odcinek Bydgoszcz-Gdańsk

Konkretniak91 - 25-10-2009, 01:44
Temat postu: Odcinek Bydgoszcz-Gdańsk
Założyłem ten temat w związku z największym skandalem jeżeli chodzi o linie kolejowe.
Czas przejazdu Bydgoszcz-Gdańsk
1999 r - 1h35
2009 r - 3h00
2010 r - 3h10-15
Czy dane Gazety Wyborczej o przyspieszeniu modernizacji tej linii zdają się mieć przesłanki w praktyce ?????
Pabianiczanin - 25-10-2009, 10:59
Temat postu:
Ja wątpie że do 2012 roku zmodernizują ważne odcinki kolejowe między miastami Euro2012
regalik - 04-11-2009, 23:00
Temat postu: Re: Odcinek Bydgoszcz-Gdańsk
Konkretniak91 napisał/a:

Czas przejazdu Bydgoszcz-Gdańsk...

Ale zauważ, że z Gdańska do Bydgoszczy już jest dużo lepiej Wink
To jak w sytuacji że od Wielkanocy do Bożego Narodzenia jest 8 miesięcy, a od B.Narodzenia do Wielkanocy tylko 4 miesiące.
A poważnie: nie tylko ta trasa. Np z Bydgoszczy do Torunia jedzie się ok. 55 min pospiesznym, natomiast wg rozkładu jazdy z 1915 roku (tysiąc dziewięćset piętnastego) pospieszny jechał ok. 43-46 minut.
Więc o czym my mówimy! Język
Konkretniak91 - 05-11-2009, 00:17
Temat postu:
Bardzo optymistyczne podejście, ale praktyka mówi co innego. Bardzo często jeżdżę z Gdańska do Kutna . Od Kutna do Torunia pociąg pędzi równo jakieś 120, Toruń-Bydgoszcz widać znacznie różnicę już. Ale ten odcinek od Bydgoszczy do Gdańska to jest masakra - kilka krótkich odcinków 100 km/h można skakać z radości by przez 50%odcinka jechać 40km/h .
Ciekaw jestem czy np. Warszawiacy by nie narzekali jakby mieli do Krakowa jechać 6 godzin przez CMK. Czy naprawde północ Polski staje się kolejowym zaściankiem ?
regalik - 05-11-2009, 20:36
Temat postu:
Przydałby się w Gdańsku lub Bydgoszczy taki np. Gosiewski i sprawa byłaby załatwiona. Śmiech
Ale co się dziwisz. Posłowie z Gdańska do Warszawy albo latają samolotem albo jeżdżą samochodem lub pociągiem. A pociąg jedzie przez Iławę i zauważ, że trasa jest już modernizowana. A na linii Bydgoszcz-Gdańsk raczej notable nie jeżdżą tylko ewentualnie korzystają z autostrady.
Co prawda w planach (ok.2016-2020) linia Inowrocław -Gdańsk ma być 160-200 km/h, ale to są plany i póki co podejrzewam, że bardzo odległe. O kolejach dużych prędkości (Y) mówi się też od lat i też póki co meritum sprawy grzęźnie w sporach polityków i władz i przede wszystkim braku kasy.
Obawiam się, że sytuacja nie zmieni się jeszcze długo. Poza tym przy takim tempie degradacji linii słyszy się, że niedługo (perspektywa 3 -4 lat) tor w kierunku Gdańska powinien być zamknięty ze względu na bezpieczeństwo.
Co prawda jest EURO 2012 po drodze i ma być zapewniony sprawny transport między Poznaniem i Gdańskiem ale szczerze mówiąc nie wierzę w to. Mam tylko nadzieję, że zanim udam się na piwo do Świętego Piotra przejadę się pociągiem w Polsce z prędkością chociaż 250 km/h Crying or Very sad

Ciekawostka: w 1939 roku pociąg pospieszny z Gdyni do Bydgoszczy jechał 2:42, teraz najszybszy 2:36, najwolniejszy 2:56 (Rozewie-manewry w Tczewie). Zaiste postęp niesamowity jakieś 5 sekund na rok szybciej.
mefistofeles - 06-11-2009, 12:17
Temat postu:
samochodem < 2h.

Ja się nie moge doczekać aż skończą odcinek A1 Grudziądz-toruń, wówczas będe mógł w 2h dojechac z Ina do Gdanska (choć założenie średniej prędkości 150km/h na A1 może byc ryzykowne)
cargo - 01-01-2010, 21:46
Temat postu:
Faktycznie odcinek Bydgoszcz-Gdańsk (dodałbym Gdynię) jest w opłakanym stanie. Pierwszy raz widziałem, żeby na trasie Laskowice Pom.-Tczew rosły maki w torach. Poza tym te wychlapy, nie utrzymujący w planie i w profilu szlak. Niestety PKP PLK posiada za małe środki na utrzymanie CAŁEJ sieci kolejowej w Polsce. Te zaniedbania w niedofinansowaniu przez rząd dróg żelaznych odbiły się katastrofalnym stanem jaki teraz mamy. W Polsce nie szanuje się kolei. ehhh...
yusek - 01-01-2010, 21:48
Temat postu:
A ja bym odjął od Tczewa. A przy okazji przez Kościerzynę- Gdynię jest szybciej.
PiterTarnów - 01-01-2010, 23:09
Temat postu:
ciekawe czy gdyby puścić pospiechy od Bydgoszczy do Gdyni przez Kościerzynę nie byłoby szybciej ? w jakim ta linia jest stanie podobno w lepszym niż Bdg-Tcw?
yusek - 01-01-2010, 23:13
Temat postu:
Pomiędzy Bąkiem a Gdynią linia po ostatnim remoncie w okolicy Somonina jest w całkiem niezłym stanie pociąg w najgorszym miejscu jedzie (tak na oko) około 70km/h dalej niestety nie wiem. A jeśli by pociąg puścić przez Czersk (wraz z postojem w Czersku) można by go fajnie skomunikować.
Konkretniak91 - 02-01-2010, 00:37
Temat postu:
A co z tą przyspieszoną modernizacją ?????? Gazeta Wyborcza nie wiem chyba w listopadzie chełpiła się, że od Bydgoszczy w stronę Laskowic rozpoczyna się modernizacja . Co się dzieje ??? Brak czasu uniemożliwia mi w najbliższym czasie pojechać i sprawdzić .
Jakby ktoś jechał przez Bydgoszcz i coś zauważył to niech zrobi fotki i je tu rzuci przekonajmy się jak to jest w realu
yusek - 02-01-2010, 00:48
Temat postu:
A w sumie czemu wszystko ma iść z Trójmiasta przez Tczew. Przecież jakby zelektryfikować linię przez Czersk-Kościerzynę i puszczać tędy część pociągów na Bydgoszcz i dalej na południe to był rozwinęło trochę województwo, szczególnie powiaty kartuski, kościerski i chojnicki. Dodatkowo szynobusy, które po elektryfikacji byłby by zbędne można by przerzucić na zwiększenie częstotliwości pomiędzy Kościerzyną a Chojnicami oraz na reaktywacje Somonino-Kartuzy i dalej na zachód oraz Lipusz - Bytów. Jeśli chodzi o EN57 potrzebne do obsługi to w Gdyni stoi tego masę i rdzewieje w krzakach.
Konkretniak91 - 02-01-2010, 01:21
Temat postu:
yusek,
Całkowicie jestem za ! Można by ruszyć całe województwo, a czuję , że jako pierwsza pomyśli o tym Arriva która odważnie się rozwija i rozszerza. Oczywiście nie musi być tak, że wszystko zaczyna i kończy bieg w Bydgoszczy. Poza tym jeśli PR nie zrobi użytku z tego co stoi w krzakach, przecież jak najbardziej niech to kupi Arriva i jeździ na zeelektryfikowanych liniach. Wzorowy rozwój kolei lokalnej, wojewódzkiej to jest prawdziwy symbol rozwoju kolei ! Przecież w Niemczech ICE to jedna sprawa, ale świetnie rozwinięta sieć lokalna jest wzorem dla kolei w całej Europie.
Ale w każdym razie Bydgoszcz-Tczew MUSI być wyremontowana.
yusek - 02-01-2010, 09:55
Temat postu:
Ale właśnie mi chodzi o to by (jadąc od Bydgoszczy) skręcić w lewo potem dojechać do Wierzchucina i znowu w lewo następnie do Czerska i tym razem w prawo by potem przez Kościerzynę dostać się do Gdyni. Wszystko ładnie zelektryfikować dodatkowo elektryfikacja się przyda w ruchu lokalnym.
A co do pośpiechów to oczywiście Gdynia-Bydgoszcz to za mało jak już to do Łodzi lub co najmniej do Włocławka.
Bartus27 - 02-01-2010, 11:40
Temat postu:
jak już to Łódź i dalsze rejony. Włocławek nie ma szans, by pospiechy tu kończyły lub zaczynały służbe Wink
Ale prawda jest taka, że Bydgoszcz - Tczew to opłakana trasa...
Aż mnie dziwi, że Toruń - Kutno jest w bardzo dobrym stanie Smile Ale tym lepiej dla mnie Very Happy
Konkretniak91 - 02-01-2010, 13:28
Temat postu:
Bartus27,
Często jeżdżę Z Gdańska do Kutna i dopiero właśnie od Torunia "w dół" pociągi zaczynają pruć równo cały czas 120km/h. A z kolei jak wracam to najpierw pociąg zapiernicza ładnie od Torunia "w górę" zawał i jazda jest mecząca.

A swoją drogą może by stworzyć wakacyjny pociąg (najprędzej IR)
Gdańsk-Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz-Toruń-Kutno(zmiana czoła)-Płock
yusek - 02-01-2010, 14:46
Temat postu:
Pomiędzy Kościerzyną a Bydgoszczą jeszcze Czersk a przy okazji w Gdyni pół pociągu na Gdańsk pół na Hel.
matuh - 03-01-2010, 00:12
Temat postu:
PiterTarnów napisał/a:
ciekawe czy gdyby puścić pospiechy od Bydgoszczy do Gdyni przez Kościerzynę nie byłoby szybciej ? w jakim ta linia jest stanie podobno w lepszym niż Bdg-Tcw?


fakt, czas przejazdu z Bydzi do Laskowic jest z roku na rok gorszy, ale gdyby pociag jechal przez Czersk to problem mieliby ludzie jadacy do Grudziadza i Brodnicy, bo w laskowicach jest przesiadka
PiterTarnów - 03-01-2010, 00:39
Temat postu:
niestety ostatnia w Polsce dokonana elektryfikacja to była chyba linia Tarnów-Leluchów (poprawcie jeśli się mylę) w 1989 r, takze nie ma co spodziewać się elektryfikacji czegokolwiek przy tempie pracy jakie przejawia PLK.
yusek - 03-01-2010, 10:10
Temat postu:
W Polsce może tak w Gdańsku w 2000 roku w pod Przemyślem w 1995 ale to chyba na Ukrainie (ironia).
contraboy - 03-01-2010, 12:30
Temat postu:
A nie elektryfikowano przypadkiem trasy do granicy polsko-czeskiej jakoś 2-3 lata temu?
cargo - 03-01-2010, 17:51
Temat postu:
Tylko czy elektryfikacja linii przez Kościerzynę nie będzie kosztowna? Chyba, że będzie wsparcie rządu i niestety pomocy z UE.
yusek - 03-01-2010, 19:14
Temat postu:
Dobra odpowiem odcinkami:
odcinek Laskowice Pom. Bydgoszcz Gł zelektryfikowany
odcinek Gdynia Gł- Gdańsk Osowa elektryfikacja planowana 2012 fundusze z budżetu EURO2012 plus miasto Gdańsk, miasto Gdynia, SKM i reszta. elektryfikacja raczej pewna.
odcinek Gdańsk Osowa - Kościerzyna elektryfikacja planowana 2014 fundusz UMWP w Gdańsku plus SKM i samorządy głównie UM w Kościerzynie.
odcinek Kościerzyna - dalej nie wiadomo ale ma lecieć na Poznań ponoć 2015 jednakże inwestycja nie jest pewna.
Brakować będzie na pewno odcinka Wierzchucin -Laskowice i być może Bąk-Czersk-Wierzchucin.
Brakuje wg. tych planów 77 km (w przypadku gdyby plany połączenia Gdyni z Poznaniem były przez Czersk 44 km. Kto będzie finansować nie wiem może św. Jadwiga pomoże Pomorzu.

[ Dodano: 04-01-2010, 13:30 ]
Przy okazji mam rocznik statystyczny województwa pomorskiego z 2007 (dane z 2006 oraz wcześniejsze dla porównania) i wychodzi na to, że w Pomorskim od 2000 ro 2006 przybyło 109km torów zelektryfikowanych normalnotorowych.
regalik - 04-01-2010, 21:52
Temat postu:
Tylko jedna rzecz: szlak przez Kościerzynę jest jednotorowy i przy zwiększeniu częstotliwości może zacząć się dziać to co na linii Reda -Hel lub Kraków-Zakopane w sezonie wiecznie spóźnione pociągi.

Trochę poza tematem: wczoraj zaliczyłem trasę (Bydgoszcz) - Serock-Gdynia przez Kościerzynę z Arrivą. Czas jazdy z Bydgoszczy 3,5 h z manewrami w Szlachcie (10 min) i wjazdem do Czerska. Z powrotem zakładany czas niecałe 3 h (przy czym przez spóźnienie pociągu do Tucholi na skomunikowanie zgubił 40 min w Wierzchucinie).
Cały czas wysoka prędkość jazdy (tylko od Gdyni Wlk. Kack zjazd wolniutki), piękne widoki (szczególnie od Kościerzyny), możliwość jazdy na "turystyku" i co bardzo ważne naprawdę super obsługa konduktorska. Zadowolona, sympatyczna, miła, podczas oczekiwania na przesiadkę w Wierzchucinie kondi zapraszał ludzi do środka, żeby nie stali na mrozie i nie marzli, zapowiadał przez radio spóźnienie oraz to, że za chwilę wjedzie opóźniony pociąg. Naprawdę (no poza tym spóźnieniem) jestem pozytywnie zaskoczony. No i wiekowy "duńczyk", który jest o niebo wygodniejszy od EZT-ów czy "pesobusów". Very Happy
yusek - 04-01-2010, 22:01
Temat postu:
A więc tak pomiędzy Kościerzyną a Gdynią wszystkie obiekty inżynieryjne są przygotowane na położenie drugiego toru w niektórych miejscach jest jest jeszcze szerzej. Jeśli chodzi o łuki to słyszałem o analizach, które wskazywały możliwość jazdy do Gdańska Osowy nawet z prędkością 160km/h (wystarczyło by dostosować torowisko). Od Gdańska Osowy do Gdyni szlak jest bardzo trudny ma jeden z większych spadków (chociaż w Gdyni jest używany jeszcze bardziej stromy odcinek (obecnie rekord Polski). Jeśli chodzi o szlak dalej to niestety będzie problem, aczkolwiek w wielu miejscach są odcinki po których jadą pośpiechy a szlak jest jednotorowy.
TrainzN - 06-02-2010, 17:30
Temat postu:
Gwoli sprecyzowania, bo było wcześniej o tym wspominane:
- prędkość szlakowa na linii 201 od Maksymilianowa (k. Bydgoszczy) do Gdańska Osowy wynosi 100 km/h, Osowa - Wlk. Kack 80 km/h, Kack - Gdynia Główna 60 km/h.
- Toruń - Kutno na całym odcinku 120.

Co do sytuacji na odcinku Tczew - Bydgoszcz linii 131, prędkości szlakowe są różne dla obydwu torów:
- do Bydgoszczy (tor parzysty) mamy 80, 100, 120 km/h, natomiast do Tczewa (tor nieparzysty) 80, 50 km/h (50 przeważa).
Najbardziej rozsądnym wyjściem z tej sytuacji było by puszczenie pociągów pasażerskich w obydwie strony torem parzystym, a towarowych nieparzystym. Tylko nie wiem czy cały szlak jest przystosowany do ruchu pociągów po obydwu torach w obu kierunkach?
Bartini - 07-02-2010, 00:43
Temat postu:
Cytat:
Tylko nie wiem czy cały szlak jest przystosowany do ruchu pociągów po obydwu torach w obu kierunkach?

Oczywiście że jest, trzystawna, dwukierunkowa SBL na odcinku Tczew - Maksymilianowo.
chester - 08-02-2010, 10:55
Temat postu:
yusek napisał/a:
chociaż w Gdyni jest używany jeszcze bardziej stromy odcinek (obecnie rekord Polski).


A propos, a o który odcinek chodzi?
yusek - 08-02-2010, 12:38
Temat postu:
Fragment przy Gdyni Postojowej.
chester - 08-02-2010, 14:15
Temat postu:
Ten podjazd do Chylonii? 14 promil to nie jest tak strasznie
cortez - 13-06-2010, 12:45
Temat postu:
Na stronie internetowej PLK pojawił się przetarg na remont linii kolejowej nr 131 na odcinku Bydgoszcz Gł. - Tczew w następujących lokalizacjach: Smętowo - Morzeszczyn (463,700 - 464,900) tor 1, Morzeszczyn - Pelplin (475,960 - 477,280)tor 1 i 2
żródło:http://www.przetargi.plk-sa.pl/kprzetarg_szczegoly.php?szczegoly_id=8cb9002908327d33566a30b75450344b&futix=-37979000
Anonymous - 13-06-2010, 15:35
Temat postu:
Ale kolosalna liczba km... Very Happy
Anonymous - 13-06-2010, 17:56
Temat postu:
No wreszcie może zrewitalizują tą magiczną 40-chę
ic konduktor - 13-06-2010, 18:01
Temat postu:
Virakocha, ale na wymienionych odcinkach nie ma ograniczenia do 40, tak wolno to chyba jest od Bygodzczy do Twardej Góry. No chyba, że od marca coś się tam zmieniło i nie wiem.
Anonymous - 13-06-2010, 18:28
Temat postu:
IC konduktor, zgadza się mój błąd, jednak 80 to całkiem przyzwoita szlakowa

[ Dodano: 13-06-2010, 19:29 ]
a odcinek Bydzia-Twarda Góra to totalna porażka
Konkretniak91 - 14-06-2010, 12:42
Temat postu:
Wczoraj jechałem pociągiem TLK relacji Łódź-Gdynia z Kutna do Gdańska i przyspieszył do około 70-80 km/h już przed Warlubiem. Jak wyjechał z Bydgoszczy o 9:52 do Tczewa wjechał o 12:20, no i stał tam jakieś 20 minut.

Z kolei torem nr 1 trasę Tczew-Bydgoszcz Główna pokonałem TLK Gdynia-Kraków/Katowice w czasie 1h 40 z 10 - minutowym postojem w Laskowicach Pomorskich

Wniosek 1 : modernizacje swoją drogą , ale po jaką ..... ustanowiono tak wielkie rezerwy ?????

[ Dodano: 18-06-2010, 02:01 ]
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8014516,Pociag_z_Bydgoszczy_do_Gdanska__Kiedy_dogoni_parowoz_.html

Jak myślicie czy jest możliwa tak szybka rewitalizacja ?
1:30 to wynik możliwy do osiągnięcia jak najbardziej, ale czy nie za późno się budzą ci od infrastruktury ? Jeszcze jedno , jeśli by się to udało myślicie , że powstanie jakiś EIC Gdynia-Poznań-Wrocław ?
EICKaszub - 03-04-2011, 17:28
Temat postu:
Wreszcie coś się rusza !
http://www.rynek-kolejowy.pl/22986/Rusza_rewitalizacja_odcinka_Bydgoszcz__Tczew.htm
Haffuferbahn - 03-04-2011, 19:30
Temat postu:
naliczylem w sumie az 15 kilometrow... czyli nie modernizacja a łatownictwo!!!
EICKaszub - 03-04-2011, 20:59
Temat postu:
Haffuferbahn, prawie 20 Very Happy . Propaganda to nie ma wątpliwości , ale fakt faktem , że czas jazdy skróci się o jakieś 20 minut lepsze to niż nic Smile
michuemsi - 21-08-2011, 12:38
Temat postu:
Coś się ruszyło.

http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydarzenia/cztery-kontrakty-w-trzy-dni-rusza-rewitalizacja-linii-bydgoszcz-tczew/

Po za tym kończą się roboty na odcinku Laskowice Pom. - Warlubie
wiwix - 25-08-2011, 20:15
Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy planowy czas ma wynieść na BG-GG 1h50min.
Jest 1h50min, bo będą rezerwy, bo tor nr 2 od Tczewa do Terespola Pom będzie w 2012r remontowany.

Po zakończeniu remontu, od 12.2012 czas w obie strony dla TLK ma wynosić poniżej 1h40min.
Dla EIC 1h30min.

Info od zaufanej osoby z PLKi.
pawelu - 01-09-2011, 15:41
Temat postu:
Niech i te 1h 50 minut będą dla odcinka Bydgoszcz Gł. - Gdańsk Gł. to już będzie bardzo ładnie, bo to co było przez ostatnich kilka lat gdzie odcinek równo 160 km jechało się pociągiem pośpiesznym raptem z dwoma postojami ponad 3 godziny to była jakaś paranoja.
W regularne EIC nie bardzo wierzę na tej trasie, chyba że niektóre z Warszawy do Gdańska na czas remontu E65 będą tamtędy puszczane. Chociaż do początku XXI wieku przez wiele lat jeździły na tej trasie regularnie dwie pary pociągów Expresowych "Piast" i "Pomorzanin" w relacji Gdynia-Wrocław. Ten drugi gdzieś do 1998 roku prowadził dodatkowo wagony do/z Łodzi Kal. odłączane/dołączane do wrocławskich wagonów na stacji Bydgoszcz Gł.
wiwix - 01-09-2011, 21:27
Temat postu:
Jak skończą modern Wrocław-Poznań to myślę że wrócą 2 pary EX Wrocław-Gdynia.
Troche dodatkowego dobrego taboru się znajdzie, gdy na E65 i CMK wjadą za 3lata Pendolino.

[ Dodano: 28-10-2011, 18:06 ]
Z Bydgoszczy do Tczewa w 72minuty.

http://www.rynek-kolejowy.pl/28376/Z_Bydgoszczy_do_Tczewa_w_72_minuty.htm

Bydgoszcz-Gdańsk od grudnia 1h56min, od korekty czerwcowej 1h44min, po zakończeniu modernizacji E65 1h30min(przy zatrudnieniu EP09)

Pozdrawiam
sympatyk - 19-03-2019, 14:25
Temat postu:
Przez Pelplin 200 km/h. Miasto pyta o szczegóły.

Choć do rozpoczęcia faktycznych prac inwestycyjnych na pewno minie jeszcze sporo czasu (szacuje się, że minimum 2 – 3 lata), to już teraz Burmistrz Pelplina Mirosław Chyła konsultuje szereg zamierzeń ze strony spółek należących do Grupy PKP, które to z pewnością będą miały wpływ na kształt i funkcjonowanie Gminy Pelplin.

Więcej:

http://inforail.pl/przez-pelplin-200-km-h-miasto-pyta-o-szczegoly-_more_113124.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group