INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Bielsko Biała Gł - Zwardoń

robhad - 29-10-2009, 19:38
Temat postu: Bielsko Biała Gł - Zwardoń
Aktualny na dzień 18.10.2009, rozkład jazdy 20009/10, (tabela 152):

http://www.przeklej.pl/plik/tabela-152-2009-10-pdf-0004n93al1up2j6
Anonymous - 29-10-2009, 20:04
Temat postu:
Sorki... ale ten rozkład jest do d... Likwidacja ostatniego pociąg z Żywca do Katowic to szczyt debilizmu. Kończenie i zaczynanie biegu pociągów w Wilkowicach to groteska, a relacja Zwardoń-Rajcza to kretynizm.

robhad, ta tabela to prawda, czy głupi żart? Przecież to są kpiny!!!! Powaliło kogoś? Ten rozkład się kupy nie trzyma!

Widać, że ten rozkład układał ktoś, kto nie ma nawet bladego pojęcia o miejscowych realiach!
LianChu - 29-10-2009, 20:29
Temat postu:
a najfajniejszy pociąg to 426: relacji Zwardoń-Rajcza Crying or Very sad
Anonymous - 29-10-2009, 20:34
Temat postu:
Szczyt debilizmu to 77027. Przyspieszony o 10.28 Żywiec - Rajcza, gdy po nim o 10.51 jedzie Skalnica!

Myślałem, że wreszcie woj. śląskie dostanie dobry rozkład. I tak wynikało z pobieżnego przejrzenia projektu, jaki widziałem w Warszawie. Nie było czasu na wczytywanie się w szczegóły. Cóż... teraz okazało się, że tabelę 152 popsuto maksymalnie. Z drugiej strony wczoraj pojawiły się przecieki odnośnie linii Rybnik-Katowice i Rybnik-Bielsko. Wygląda co naprawdę dobrze. Czy -pytam się- kosztem udupienia linii na Zwardoń polepszono ofertę na innych liniach?

Prawda jest taka, że rozkład ów robił ktoś zupełnie nie znający realiów linii Bielsko-Zwardoń. I tylko to może wytłumaczyć takie idiotyzmy, jakich się dopuszczono. Mam nadzieję, że to nie jest finalny rozkład, bo jeśli tak, to mamy dramat kolejnych pasażerów!
LianChu - 29-10-2009, 20:58
Temat postu:
Ale co dalej z 77027, przyjedzie do Rajczy o 11.03 i na jaki pociąg przechodzi ?

Chyba że wraca do Żywca jako próżny. O zgrozo!
Anonymous - 30-10-2009, 08:32
Temat postu:
LianChu, chyba jest tak jak mówisz. To znaczy chyba wraca do Żywca jako próżny, bo innego wytłumaczenia nie ma. Albo do Zwardonia jako próżny. Mam nadzieję, że ta tabela jest li tylko żartem. W przeciwnym wypadku szykuje się niezła awantura. Dziennikarze lokalni i samorządowy z tym terenów są nieźle wpienieni tym pajacowatym rozkładem!
loker - 30-10-2009, 09:19
Temat postu:
Krótko: powinno być 0 pociągów do Zwardonia! Wszystkie powinny kończyć bieg w Skalite, ew. Skalite-Serafinov. Chyba, że na odwrót - czyli słowackie do Zwardonia.

A najlepiej jak najwięcej dalej do Cadcy czy Żyliny (można się swobodnie przesiąść)
Exsimus - 30-10-2009, 12:11
Temat postu:
Czy kolega mógłby założyć nowy wątek o nazwie Śląsk Cieszyński i wrzucić tam tabele 150,146,147 z góry dziękuję
adas - 30-10-2009, 12:50
Temat postu:
robhad: A która to wersja rozkładu i skąd on jest wzięty?
robhad - 30-10-2009, 17:30
Temat postu:
Wzieła się z pewnych źródeł, ale jest to wersja robocza i jeszcze może coś się pozmieniać.

Tabel 150,146,147 nie mam, przynajmniej dzisiaj.
gkal - 30-10-2009, 19:14
Temat postu:
Ja też dysponuję rozkładem z pewnych źródeł, ale widocznie innych, bo trochę się różni, także skokojnie.
LianChu - 03-11-2009, 17:14
Temat postu:
12.XI - 14.XI ponownie koszmar z Autobusową Komunikacją Zastępczą między Żywcem a Zwardoniem.
AKZ będzie kursować na odcinku: Żywiec-Zwardoń, Milówka - Zwardoń.
Biorąc pod uwagę, że między Węgierską Górką a Milówką są poważne roboty drogowe i odcinek 10 km czasami pokonuje się 30min, przewiduję roztrojenie całego rozkładu między Zwardoniem a Katowicami.
tombou - 04-11-2009, 00:52
Temat postu:
czy ktos zna aktualne szlakowe na poszczególnych odcinkach z B- B do Zwardonia?
J 123 - 13-11-2009, 22:22
Temat postu:
robhad: Z całym szacunkiem, ale ten projekt rozkładu ujrzał światło dzienne 2 miesiące temu, a nie jak piszesz stan aktualny na dzień 18.10.09 r.

Krzysztof21: Proszę o troszkę umiaru w wypowiedziach - na używaniu rozumu dla panowania nad własnymi instynktami i potrzebami.
Anonymous - 13-11-2009, 22:33
Temat postu:
tombou, napisz pismo do PLK-ki, dostaniesz wszystko czarno na białym.

LianChu, możesz coś o ZKA więcej napisać? Jak to wygląda obecnie?
LianChu - 14-11-2009, 15:32
Temat postu:
12,13,14 XI odbył się remont odcinka Milówka - Zwardoń, muszę przyznać, że przewóz podróżnych odbył się sprawnie i nie było większych opóźnień (przynajmniej 12 i 13, bo jak poszło dzisiaj, 14 to nie wiem).
Kursowały dwa wygodne autobusy;
16, 17 XI odbędzie się remont odcinka Żywiec - Milówka;
18, 19 XI odbędzie się remont odcinka Łodgowice - Żywiec;
Na odcinkach tych będzie ZKA.
Yehonathan - 16-11-2009, 18:30
Temat postu:
pracownicy z Żywca dysponują tymi samymi tabelami...Bielsko tez je posiada i Czechowice również

wiec chyba to prawdziwy zarys...ps. piszcie maile i dzwońcie, możne coś pomoże bo ten ochłap Katowice - Wilkowice - Rybnik to porażka, no chyba żeby woził tam kolejarzy którzy nie wytrzymają psychicznie z podróżnymi którzy będą wieszać psy na Bogu Ducha Winnych osobach za nasz piękny rozkład...a odcinek Żywiec - Rajcza - Zwardoń i te hmmm kosmiczne twory...tfu!

na plus mogę ocenić w tej tabeli postój Skalnicy i Górala na po. Lipnik - i w tym miejscu gratuluję zamknięcia kasy na tej stacji...!
kris123 - 16-11-2009, 19:51
Temat postu:
He he myślą Very Happy A co do wyszukiwarki mamy chyba błąd odnośnie Skalnicy. W czasie piszą , że przyjazd 680 minut późn iej i dojazd do Skalitego. Nie wiecie czy ZKA do Ziliny?
LianChu - 16-11-2009, 21:22
Temat postu:
Cytat:
ochłap Katowice - Wilkowice - Rybnik to porażka

...a odcinek Żywiec - Rajcza - Zwardoń i te hmmm kosmiczne twory...tfu!


Nie uważam, aby był taki zły, bo: nie jest to pociąg Katowice-Rybnik, tylko dwa osobne pociągi Katowice-Wilkowice, Wilkowice-Rybnik, zawsze mógł jeździć tylko do Bielska i z Bielska.

....a na odcinku Żywiec - Rajcza - Zwardoń, przyznaję kosmiczne twory

[ Dodano: 15-12-2009, 17:15 ]
Mam pytanie, może ktoś mi odpowie.

Jest sobie taki poc przyśpieszony, 714, relacji Żywiec - Katowice. Odjazd z Żywca 6.17.
Jak to przyśpieszony nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach i tak między Żywcem a Bielskiem są to: Pietrzykowice Żywieckie, BB Mikuszowice, BB Leszczyny.
Ale za to poc. ten w stacji Wilkowice-Bystra ma planowy postój 5 min.
Pytam po co?
Efekt jest taki, że czas pociągów osobowych jest krótszy niż owego przyśpieszonego.
Przecież poc 714 mógłby jeździć jako osobowy, a czas miałby krótszy.
Anonymous - 15-01-2010, 23:14
Temat postu:
Dobra wiadomość dla mieszkańców Żywiecczyzny (ale także Bielska-Białej). Od zmiany rozkładu w marcu okrojony do trasy BB - Katowice pierwszy poranny pociąg, zostanie przywrócony na trasę Żywiec - Katowice. Ma kursować od poniedziałku do soboty. Potrzebna "tylko" zgoda Marszałka...
danio - 16-01-2010, 20:52
Temat postu:
Żeby o 3 woził muchy z żywca ?
Bez sensu .
Anonymous - 16-01-2010, 23:21
Temat postu:
A woził dotąd muchy? Jeździł przed zmianą rozkładu codziennie i na brak pasażerów raczej narzekać nie mógł. Zdarzało mi się jechać, zwłaszcza w weekendy: tłoku nie było ale ilość pasażerów - przynajmniej od Bielska-Białej - przyzwoita.
Anonymous - 17-01-2010, 11:50
Temat postu:
dddbb, a co w zamian zostanie odwołane? Bo wszelkie zmiany w korekcie są możliwe na zasadzie "to kosztem tego". No chyba, że Marszałek kasę da... a nie da. Chyba nie da. Nie wiem zresztą, bo mnie od wszelakiej polityki odrzuca na kilometr.

Cytat:
Potrzebna "tylko" zgoda Marszałka...

Albo aż. Pan Marszałek ma teraz trochę na głowie, bo mu przetarg na Elfy średnio wyszedł i UZP się tym zainteresował. Więcej tutaj.
danio - 17-01-2010, 20:02
Temat postu:
Kilka razy jechałem do okulisty z Czechowic do Katowic (klinika "gierkowa" ) i pociąg miał słabiutką frekwencje . Może 20 osób max .
Anonymous - 17-01-2010, 21:06
Temat postu:
Cytat:
dddbb, a co w zamian zostanie odwołane? Bo wszelkie zmiany w korekcie są możliwe na zasadzie "to kosztem tego". No chyba, że Marszałek kasę da... a nie da. Chyba nie da.

Nie wiem. Oczywiście chciałbym, by nic nie skasowano, w końcu niby idzie ku lepszemu. O planach kasacji innych kursów przynajmniej PR w piśmie do mnie się nie chwaliłoSmile
adas - 17-01-2010, 21:26
Temat postu:
Może to w zamian za te odwołane pociągi z powodu lodu?
LukE83 - 21-01-2010, 06:06
Temat postu:
Czy na tytułowym odcinku można spotkać jeszcze składy wagonowe?
Jeśli tak, to które to połączenia?
robhad - 25-01-2010, 22:42
Temat postu:
Można: 4105; 4104; 4109; 4108;
LianChu - 08-02-2010, 13:02
Temat postu:
A czy prawda to, że 1 marca mają być zamknięte wszystkie kasy na odcinku Bielsko Biała Gł - Zwardoń, a w Żywcu praca kasy ma być bardzo okrojona, informacja zamknięta???
marianos - 22-02-2010, 20:08
Temat postu:
czy to prawda, że na odcinku Żywiec - Katowice planowane są jakieś remonty, słyszałem takie informacje od sąsiada ale raczej jest to nie pewne źródło.

pozdro
Anonymous - 04-04-2010, 23:02
Temat postu:
Jaka jest frekwencja w pociągach REGIO na odcinku Bielsko Biała - Zwardoń - Bielsko Biała?
Jan Niezbedny - 04-04-2010, 23:22
Temat postu:
Zalezy od pory dnia.
Na BB Zywiec jest w porzadku, Zywiec Zwardon w porach szczytu przewozowego. Jak jezdza do szkol do pracy i z powrotem.
Anonymous - 04-04-2010, 23:23
Temat postu:
Czyli pociągi co godzinę do Zwardonia są jak najbardziej w porządku?
Jan Niezbedny - 04-04-2010, 23:25
Temat postu:
Mysle, ze maja sens.
Anonymous - 04-04-2010, 23:27
Temat postu:
Ok, w takim razie dzięki za pomoc. Wink
LianChu - 06-04-2010, 11:07
Temat postu:
Pociągi Zwardoń - BBGł w godz. 4.00 - 9.00, oraz BBGł - Zwardoń w godz. 12.00 - 17.00 według mnie muszą być co jedną godzinę.
Anonymous - 10-04-2010, 20:29
Temat postu:
LianChu napisał/a:
Pociągi Zwardoń - BBGł w godz. 4.00 - 9.00, oraz BBGł - Zwardoń w godz. 12.00 - 17.00 według mnie muszą być co jedną godzinę.

Do Żywca co godzinę powinny jeździć, ale do Zwardonia to już różnie. W robocze mógłbym się zgodzić z tym, co proponujesz, ale w weekendy wręcz odwrotnie: rano więcej Kat - Zwardoń, a wieczorem w odwrotnym kierunku.
LianChu - 18-05-2010, 22:01
Temat postu:
Ww. przeze mnie godzinach między BBGł, a Żywcem to nawet co pół godziny, a co godzinę do Zwardonia.
LukE83 - 30-06-2010, 20:53
Temat postu:
Czy wie ktoś, na czym jeździ 'Rachowiec' kursujący w C ?
danio - 01-07-2010, 10:05
Temat postu:
Dwie jednostki EN57
Anonymous - 12-07-2010, 07:42
Temat postu:
Mam takie pytanko, jakie pociągi pośpieszne kursowały w ostatnich latach przez Żywiec?
Dominik - 12-07-2010, 08:52
Temat postu:
W rozkładzie jazdy obowiązującym od 28.05.2000r.do 9.06.2001r. przez Żywiec jechał pociąg 43505 "Ornak",14101 "Soła" relacji Łódź Fabryczna - Żywiec,34003 "Skalnica" relacji Kraków Główny - Bratysława,38206 Zakopane - Szczecin Główny,34500 Zakopane -Łódź Kaliska.
Anonymous - 12-07-2010, 13:06
Temat postu:
@Dominik, wielkie dzięki. A posiadasz może godziny wyjazdu dla tych pociągów ze stacji Żywiec, a także przyjazdy do stacji pośrednich i docelowych? Byłbym niezmiernie wdzięczny... Smile

Dominik napisał/a:
38206 Zakopane - Szczecin Główny


Tak się zastanawiam nad jedną rzeczą... Mianowicie w zeszłym roku pociąg pośpieszny Podhalanin relacji Zakopane - Szczecin, kursował przez Bielsko Białą, a nie jak obecnie, przez Kraków. Czyli wychodzi na to, że na odcinku Zakopane - BB kursował przez Suchą Beskidzką i Żywiec (zarówno ten podany przez Dominika, jak również ten z zeszłego roku)?
valeo - 12-07-2010, 16:26
Temat postu:
W zeszłym roku poc. rel Zakopane-Szczecin-Zakopane jechał przez Kety, Andrychów, Kalwarię Zebrzydowską.
Paradoks - 12-07-2010, 18:59
Temat postu:
Proponowałbym na zbliżających się konsultacjach w sprawie rozkładu jazdy poruszenie tematu pociągów REGIO i interREGIO na Zakopane przez Żywiec i Suchą-Beskidzką jak kiedyś za starych dobrych czasów, jeżeli komuś z odwiedzających to forum dana jest możliwość uczestniczenia w tym zebraniu.
LukE83 - 14-07-2010, 20:15
Temat postu:
mk1992 napisał:,
Cytat:
Podhalanin relacji Zakopane - Szczecin, kursował przez Bielsko Białą, a nie jak obecnie, przez Kraków. Czyli wychodzi na to, że na odcinku Zakopane - BB kursował przez Suchą Beskidzką i Żywiec


Tą trasą Podhalanin faktycznie kursował podczas wakacji w 2007r. Początkowo bodajże do połowy lipca miał tędy jeździć, jednak do końca wakacji kursował przez Żywiec ze względu na prace torowe na linii Bielsko-Kalwaria. [z Czechowic-Dz 2.17 ale o 4-tej rano był jeszcze w Żywcu...]
W 2008r. w sezonie jako 'Bosman' Zakopane-Świnoujście-Zakopane kursował już od Bielska przez Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię do Suchej Besk.
W 2009r. w sezonie jako Podhalanin (po raz ostatni przez Bielsko) od Bielska jeździł również przez Wadowice, Kalwarię ale bez postoju na innych stacjach w drodze do Suchej Besk.
pp - 15-07-2010, 12:17
Temat postu:
LukE83 & mk1992 , zajrzyjcie tutaj:
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/139.pdf
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/135.pdf
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/151.pdf
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/152.pdf
LianChu - 01-09-2010, 09:15
Temat postu:
Spotkanie dotyczące modernizacji linii:

http://www.milowka.pl/tiny3/uploaded/Ulotka.pdf
Skalnica - 01-09-2010, 11:15
Temat postu:
w 2009 roku PODHALANIN prowadził dodatkowo wagony do Wisły Głębce odczepiane w Bielsku (frekwencja do Wisły - 5% skład L+2+1 )

oto wszystkie pospieszne na trasie Bielsko Biała Główna - Żywiec z przed kilku lat

POSP Zakopane - Gdynia (przez Katowice, Łódź Kaliską) kursował wakacje, ferie, święta, długie weekendy
POSP Zakopane - Szczecin (przez Katowice, Wrocław) kursował codziennie /później jako Podhalanin, Bosman - co rozkład miał inną trasę i bardziej ograniczone terminy, Bosman kursował przez Rybnik, później Podhalanin przez Katowice, Ostrów Wielkopolski)
BATORY Budapest - Warszawa Wschodnia
SOŁA Żywiec - Łódź Fabryczna
ORNAK Zakopane - Katowice
POSP Kraków - Bratislava (pociągi mijały się w Zwardoniu)
AntoineClamaran - 13-10-2010, 13:37
Temat postu:
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003717//129.pdf

rozkład 2011 dla przejścia granicznego w Zwardoniu
Anonymous - 15-10-2010, 20:46
Temat postu:
AntoineClamaran napisał/a:
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003717//129.pdf

rozkład 2011 dla przejścia granicznego w Zwardoniu


No pięknie. Czyli znudziły się już pociągi Kraków / Katowice - Zilina? Nie dość że mamy powrót tylko do 2 par, to jeszcze jeżdżą tylko do Cadcy.
Czy granice wreszcie przestaną dzielić?
Adams - 15-10-2010, 22:08
Temat postu:
Dokładnie jestem tego samego zdania. Ja "Górala" i "Skalnicę" bym widział w relacji wydłużonej do Bratysławy, na Słowackich wagonach, a te dwa regio bez zmian Zilina-Katowice na polskich EZT.
Na marginesie dodam że w przyszłorocznym rozkładzie nie będzie wakacyjnych pociągów Łupków-Madzialaborce. Jedynym plusem jest uruchomienie regio Kosice-Kraków przez Muszynę, ale jakim kosztem. Czyżby Słowacy zatrudnili u siebie jakiegoś doradcę z Polskiego PICu?
Desiro - 15-10-2010, 22:51
Temat postu:
to chyba jakiś żart albo pomyłka z tą Cadcą?! chyba pies im tym pojedzie ,kto się będzie przesiadać w Czadcy? czy łapy niezniszczalnegoPKP-PR owskiego betonu sięgają aż na Słowację???
Krix - 16-10-2010, 11:56
Temat postu:
Desiro napisał/a:
to chyba jakiś żart albo pomyłka z tą Cadcą?! chyba pies im tym pojedzie ,kto się będzie przesiadać w Czadcy? czy łapy niezniszczalnegoPKP-PR owskiego betonu sięgają aż na Słowację???


Moim marzeniem jest właśnie Rachowiec tylko do Cadcy.
Dalej nie potrzebuję(tego konkretnego pociągu), a jesli nawet będzie sie jechać dalej to mozna się przesiąść.
witja - 16-10-2010, 18:02
Temat postu:
Jeśli będzie dobre skomunikowanie w Cadcy w kierunku Ziliny, to moim zdaniem wystarczy.
valeo - 16-10-2010, 18:30
Temat postu:
W/g słowackiego rj w Cadcy bedzie skomunikowanie z poc. do/z Żyliny, (5- 15 minut)
Desiro - 16-10-2010, 19:04
Temat postu:
no nie mogę, z pociągu który kiedyś kursował z Krakowa do Bratysławy zrobić ogryzek do Cadcy, to chyba potrafi tylko pekapistowski beton
LianChu - 08-12-2010, 17:34
Temat postu:
i problem się rozwiązał z skomunikowaniami, godzinami jazd "Górala" i "Skalnicy".
Za pięć dwunasta zostały wywalone z przyszłego rj (tzn. zawieszone w kursowaniu na okres całego rj).
Krix - 09-12-2010, 20:58
Temat postu:
ja w likwidację górala i skalnicy ciągle nie wierzę. Nie wiem jak Góral ale Skalnica miała dobrą frekwencję, zwłaszcza w niedzielę nie było wolnych miejsc. Więc albo to pomyłka albo próba zdobycie jednak wyższej dotacji z MI.

Co ciekawe, jednak ma być IR z Katowic do Wrocławia w niedzielę o 20:08. To jest pociąg go którego przesiadało się bardzo dużo ludzi ze Skalnicy. Teraz się nie przesiądą więc Szyndzielnia będzie jeszcze bardziej zatłoczona.
Exsimus - 31-12-2010, 10:27
Temat postu:
Od 3 stycznia PR Katowice uruchamnia nowy pociąg relacji Katowice - Zwardoń, odjazd z Katowic o 14.36
adas - 31-12-2010, 10:50
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
Od 3 stycznia PR Katowice uruchamnia nowy pociąg relacji Katowice - Zwardoń, odjazd z Katowic o 14.36

A jakiś znika w zamian? Czy tylko zmiana na plus?
Exsimus - 31-12-2010, 11:09
Temat postu:
Nic nie znika, to nowy dodatkowy pociąg.
REGIOchłopak - 31-12-2010, 11:13
Temat postu:
I nagle znalazła się jednostka do obsługi tego połączenia?
Jeszcze niedawno był taki problem z EZTami...
Oczywiście zmiana na ogromny +. Jak by nie było to po ostatnich informacjach w gazetach ŚZPR trochę się skompromitował...
loker - 31-12-2010, 11:13
Temat postu:
Chyba za Górala, zlikwidowanego z nowym rozkładem.
Exsimus - 03-01-2011, 10:23
Temat postu:
Cytat:
Chyba za Górala, zlikwidowanego z nowym rozkładem.


Dokładnie tak
Anonymous - 04-01-2011, 13:33
Temat postu:
Exsimus napisał/a:
Od 3 stycznia PR Katowice uruchamnia nowy pociąg relacji Katowice - Zwardoń, odjazd z Katowic o 14.36

Jak na razie nikt nic nie wie o takim połączeniu.
Exsimus - 04-01-2011, 13:54
Temat postu:
Może z tą datą źle mi się o uszy obiło, ale na 100% jest zgoda UM na uruchomienie tego dodatkowego połączenia. Pewnie termin zależy jest od PLK, która pociąg musi wytrasować, obstawiam, że skoro zgoda UM na uruchomienie składu przyszła do PR 30.12, to skład będzie uruchomiony od następnego poniedziałku.

[ Dodano: 05-01-2011, 13:35 ]
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach 12 listopada br. przedstawił Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Śląskiego projekt regionalnych połączeń kolejowych w rozkładzie jazdy 2010/2011, do których od Organizatora, którym jest Urząd Marszałkowski uzyskuje dofinansowanie. Podkreślamy, że pociągi międzynarodowe nie są dofinansowywane przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Ich kursowanie jest uzależnione od uzyskania dofinansowania z Ministerstwa Infrastruktury.

W momencie otrzymania informacji o nie uruchamianiu przedmiotowych międzynarodowych pociągów, Śląski Zakład Przewozów Regionalnych wystąpił do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego o wyrażenie zgody na uzupełnienie oferty przewozowej o brakujące połączenia. W szczególności o połączenie z Katowic do Zwardonia o godz. 14.36. Otrzymaliśmy wstępną akceptację z Urzędu Marszałkowskiego, co do zasadności uruchomienia pociągu REGIO relacji Katowice – Zwardoń, wyjeżdżającego z Katowic o godzinie 14:36. Konsekwencją wprowadzenia przedmiotowego połączenia będzie korekta rozkładu jazdy pociągów REGIO na linii Katowice – Zwardoń, polegająca na zamianie tras innych pociągów REGIO. O ostatecznym sposobie załatwienia sprawy powiadomimy Państwa po otrzymaniu pisemnej decyzji z Urzędu Marszałkowskiego.
gajdzik - 06-01-2011, 23:03
Temat postu:
Indywidualny rozkład jazdy PLK może stworzyć w ciągu kilkunastu godzin. W poprzednim rozkładzie do marcowej korekty większość osobówek na Śląsku jeździła na indywidualnych rozkładach jazdy. Wynikało to faktu, że wnioski w ramach rozkładu autorstwa Biegi PRy wysłały w ostatnim momencie.
Exsimus - 07-01-2011, 14:27
Temat postu:
Nowy pociąg widnieje na wykresach KWKR

[ Dodano: 11-01-2011, 12:55 ]
Wyżej wymieniony pociąg pojedzie już w najbliższy piątek będą także dwa nowe pociągi Zwardoń - Żywiec i Żywiec - Katowice.
Anonymous - 18-01-2011, 22:47
Temat postu:
Nie ma jak propaganda sukcesu ze strony PR:
http://przewozyregionalne.pl/w-regionach,slaskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,6393.html
Wynika z treści, że pociąg o 14:35 został dodany jako nowe połączenie. Niżej mamy, że pociąg z 17:05 przesunięto na 15:25. Prawda jest taka, że pociąg o 15:25 od zmiany rozkładu w grudniu 2010 już istniał! Dokonano więc jedynie przesunięć w istniejącej siatce połączeń (zniknął pociąg o 17:05, pojawił się o 14:35). Fakt, że zmiany te były potrzebne,
Bardi78 - 13-02-2011, 22:39
Temat postu:
Czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego na niektóre poláczenia na lini Zywiec-Zwardon od Wégierskiej górki-do Rajczy lub bezposrednio do Zwardonia zamiast pociágu kursuje ZKK???a niektóre kursy sá cale realizowane przez PR???Znalazlem to na stronie rozkladu jazdy PKP-mam nadzieje ze to jakis blád na stronce:/
LianChu - 14-02-2011, 14:02
Temat postu:
KKA kursuje w okresie 14-18 luty z powodu prac torowych.
Bardi78 - 14-02-2011, 15:58
Temat postu:
Obys mial racje bo dalem date 25.02 i tez sá busy:(
adas - 14-02-2011, 17:29
Temat postu:
Ja jechałem w sobotę do Milówki (ale nie dojachałem bo się spóźniłem i musiałem się busem ratować Wink ) i wg. informacji konduktorki na Żywiec-Radziechowy była zerwana sieć.
kris123 - 14-02-2011, 17:33
Temat postu:
A za Skalnicę nic nie zrobiono...
sabatnik - 22-02-2011, 19:03
Temat postu:
Fragment ("fragm")odpowiedzi od ŚZPR dotyczący "Skalnicy" z dnia 21.02 (napisałem 18.01) zamieściłem w załączeniu, bo otrzymałem jako skan.
Fragmenty od MZPR z dnia 10.01 (napisałem 14.12, kolejne poszło w styczniu, czekam na odp.).
"Zakład uprzejmie informuje, że przyczyny ekonomiczne spowodowane wzrostem kosztów usług zewnętrznych oraz utrzymaniem dofinansowania do przewozów regionalnych na poziomie ubiegłego roku nie pozwoliły nam na uruchomienie takiej samej ilości połączeń jak w rozkładzie jazdy 2009/2010. Wobec powyższego oferta przewozowa na wszystkich liniach - w rożnym zakresie - uległa ograniczeniu."
"Przyczyną wycofania z rozkładu jazdy pociągów "Skalnica" była utrata źródła finansowania z Ministerstwa Infrastruktury."
Miło się zaskoczyłem, bo nie wierzyłem, że dostanę odp., a już na pewno nie tak szczegółowe. Pewnie większości piszą podobnie/to samo. I tyle miłego, niestety, nie widać szans na poprawę...
Bardi78 - 22-02-2011, 20:46
Temat postu:
Mam pytanko:
W hafasie nadal widniejá busy na niektóre kursy...a mialo byc tylko na tydzien gdzie bédzie naprawiana siec po wichurze-czy ktos moze zweryfikowac jak wygláda ta sprawa na lini do Zwardonia tzn.czy nadal kurs jest ciety i ludzi pakuje sie do busa czy juz wszytkie poláczenia na dzien sa realizowane pociágami.
Paradoks - 03-03-2011, 14:30
Temat postu: Zwardoń: Polsko-słowacka walka o połączenia kolejowe
Jak pisze 'Kronika Beskidzka' , samorządowcy z powiatów żywieckiego i suskiego chcą połączyć siły z samorządami słowackimi i stworzyć mocną koalicję w obronie połączeń kolejowych. Jak podkreślają, region potrzebuje dobrze zorganizowanej siatki połączeń pasażerskich. Doszło już nawet do pierwszych spotkań w tej sprawie.

Sprawa jest poważna, ponieważ być może już 6 marca Koleje Słowackie odwołają wszystkie pociągi osobowe na trasie Czadca - Skalite - Zwardoń. Przynajmniej tak wynika z wcześniejszych deklaracji i zapowiedzi. W regionie Kisuce, który graniczy z Podbeskidziem, wywołało to liczne protesty mieszkańców i samorządowców.

- Dla nas było to ogromnym zaskoczeniem, bo przecież w 2010 roku na trasie Czadca - Skalite koleje przewiozły ponad 335 tysięcy osób. To jedna z bardziej dochodowych tras na Słowacji. Doszło do spotkania władz 23 gmin z naszego regionu i wystosowaliśmy ostry protest do Kolei Słowackich. Nie wyobrażamy sobie, jak ludzie będą dojeżdżać do pracy i szkół. No i podstawowe pytanie, po co w minionych latach wydawano tyle pieniędzy na gruntowną modernizację trasy? Nasz protest poparły samorządowe władze województwa żylińskiego. Po naszej interwencji premier Słowacji Iveta Radičová obiecała, że likwidacja będzie wstrzymana. Ale obawiamy się, że ten wyrok na naszą linię może się przesunąć w czasie tylko o parę miesięcy - mówi 'Kronice Beskidzkiej' starosta słowackiej gminy Skalite, Andrea Šimuradová.

Plany likwidacji ruchu osobowego na linii Czadca - Zwardoń niepokoją też Adama Iwanka, wójta gminy Rajcza. Jak wyjaśnia, ewentualna likwidacja ruchu pasażerskiego po stronie słowackiej, może oznaczać ograniczenia w ofercie na trasie Żywiec - Zwardoń. Z kolei przewodniczący gminy Rajcza Honorata Szatanik zwraca uwagę lokalnemu tygodnikowi, że po ostatnich 'czystkach' w rozkładzie jazdy autobusów, kolej dla niektórych mieszkańców jest po prostu jedynym środkiem transportu.

Radni Sejmiku Województwa Śląskiego, Andrzej Marszałek i Marian Ormaniec przekonują z kolei, że należy wykorzystać leżącą obecnie odłogiem linię z Żywca do Suchej Beskidzkiej (obecnie Przewozy Regionalne uruchamiają w tej relacji autobusy zamiast pociągów). Mamy linię Żywiec - Sucha Beskidzka, po której obecnie nie kursują pociągi. A jest to znakomity skrót z Żywca czy ze Słowacji do Krakowa. Uważamy, że powinien zostać uruchomiony taki pociąg, który łączyłby słowacką Żylinę z Krakowem przez Żywiec i Suchą Beskidzką - podkreślają radni. By te plany jednak stały się realne, najpierw - jak podkreśla Adam Szwed, radny gminy Stryszawa- należy przywrócić normalny ruch kolejowy na linii Żywiec - Sucha Beskidzka.


Źródło:http://www.rynek-kolejowy.pl/22298/Zwardon_Polskoslowacka_walka_o_polaczenia_kolejowe.htm
LianChu - 22-03-2011, 22:50
Temat postu:
Czy ktoś zna efekty dzisiejszych rozmów, które odbyły się w Starostwie Powiatowym w Żywcu z przedstawicielami PKP, na temat uruchomienia w przyszłości kolei miejskiej w Żywcu ?
Paradoks - 07-06-2011, 14:33
Temat postu:
Z tą zastępczą komunikacją pomiędzy Bielakiem a Leszczynami to podobno niezła jazda, pasażerowie po opuszczeniu pociągu latają jak zbłąkane owieczki i nawet sam kierownik nie za bardzo wie do czego i gdzie się przesiadać.
LianChu - 08-06-2011, 08:54
Temat postu:
Tego co wymyślił autobusową komunikację zastępczą od BB Leszczyny powinno się za jaja powiesić.
1 lipca będzie tak samo.
Damian Łódź - 08-06-2011, 11:22
Temat postu:
gdzie kible jeżdżące na Zwardoń-Bielsko Leszczyny zjezdzają na PK?
LianChu - 09-06-2011, 18:47
Temat postu:
PK mają w Suchej Beskidzkiej.
Pociągi jeżdżą wahadłowo na trasie BB Lipnik - Zwardoń.
Do BB Leszczyny jeździły tylko w pierwszym dniu zamknięć oraz w ostatnim dniu się to powtórzy tj. 1 lipca.
Damian Łódź - 09-06-2011, 20:44
Temat postu:
LianChu, podziękował za info Smile

czyli jadą linią Żywiec-Sucha?
Gajusz - 09-06-2011, 22:53
Temat postu:
Cytat:
Z tą zastępczą komunikacją pomiędzy Bielakiem a Leszczynami to podobno niezła jazda, pasażerowie po opuszczeniu pociągu latają jak zbłąkane owieczki i nawet sam kierownik nie za bardzo wie do czego i gdzie się przesiadać.


Totalne bzdury. Po co siejesz plotki?
W poniedziałek jechałem do Katowic z Żywca a dzisiaj wracałem do domu. Wszystko jest na miejscu i pomimo remontu w miare sprawnie to wygląda.
Paradoks - 05-07-2011, 16:13
Temat postu:
Czytając odpowiedzi Urzędu Marszałkowskiego na postulaty Komitetu Stacja Żywiecczyzna można odnieść wrażenie, że po wjeździe na tory Kolei Ślaskich, Podbeskidzie i Żywiecczyzna zostaną zrzucone na margines.

http://www.stacjazywiecczyzna.hpu.pl/readarticle.php?article_id=15
Anonymous - 05-07-2011, 18:59
Temat postu:
Chyba przesadzasz.
Bardi78 - 15-08-2011, 21:29
Temat postu:
Jechałem dzisiaj ze Zwardonia do Oświęcimia o 16:21.Jakież było moje zdziwienie że pociąg był złożony z dwóch jednostek, bo byłem przekonany że nie wszystkie przystanki mają wymaganą długość na aż 2 jednostki.W pociągu znowu pojawili się przedstawiciele PR liczący frekwencję.I tu moje kolejne zaskoczenie bo na stwępie wsiadło około 80 osób by do Milówki zapełnić wszytkie siedzące miejsca w 2-óch jednostkach!!!W Żywcu wsiadło tyle osób że już nie było gdzie stać-ludzie stali między siedzeniami!!!Można powiedzieć że wtedy w pociągu było pół tysiąca osób.Tak zapchany pociąg dojechał do Bielska i i co z tego że wysiadło może ze 100 osób jak wsiadła podobna ilość.W Czechowicach gdzie miałem przesiadke z trudem udało mi się opuścić pociąg,razem ze mną na pociąg przesiadło się około 50 osób z plecakami.Po dojechaniu do Oświęcimia zakoczyło mnie że te nie znające się ze sobą osoby jak jedna rodzina przesiadła się na pociąg do Krakowa!!!
I tu widać jak brakuje połączeń z Żywca do Krakowa przez Suchą Beskidzką!!!
Ludzie muszą jechać naokoło i podróż zamiast 3 godzin trwa 6.
Cytat:
W opinii Ryszarda Rębilasa, bezzasadne jest również przedłużenie niektórych połączeń relacji Kraków – Sucha Beskidzka do Żywca. Jak argumentuje dyrektor, trasy Kraków – Sucha Beskidzka i Sucha Beskidzka – Żywiec cechuje nierównomierność potoków pasażerskich, przy czym -zaznacza Rębilas- pierwsza linia generuje znaczne potoki pasażerskie, druga charakteryzuje się zaś znikomą frekwencją. To wymusza stosowanie zróżnicowanego pod względem pojemności taboru. Zdaniem dyrektora, gdyby zastosować do obsługi pociągu z Krakowa w wydłużonej relacji do Żywca szynobus, nie pomieściłby on pasażerów na odcinku Kraków – Sucha Beskidzka.

...Panie R a to już nie pamięta pan jak EN-81 jeździły na trasie Oświęcim-Wieliczka przez Trzebinie???I co wtedy nie przeszkadzało że już od Chrzanowa nie było jak siedzieć?A potem to ludzie ściśnieci jak sardynki?

Powyższa sytuacja z turystami dobitnie udowadania wszytkim posiadającym choć troche rozumu że linia Żywiec-Sucha musi być remontowana aby mogła powstać relacja Żywiec-Kraków (która da możliwość bardzo dobego skomunikowania z i od kierunku Zwardoń)która niewątpliwie będzie miała swoje uzasdnienie- ba ja nawet widzę tu podobieństwo do lini Oświęcim-Krk Główny gdzie też z Oświęcimia zazwyczaj rusza 25% zapełnienia by w 3/4 drogi zapełnić się praktycznie zawsze w całości.
Tomasz - 16-08-2011, 19:17
Temat postu:
Witam.
Potwierdzam to że jechały dwie jednostki, ten późniejszy chyba też jechał na 2 kiblach.
Jechałem pociągiem Zwardoń-Katowice o 13:07 ze Zwardonia i mijałem się z dwoma pociągami do Zwardonia, obydwa na 2 kiblach.

[ Dodano: 26-08-2011, 21:19 ]
Pozwolę sobie odświeżyć temat - jakby kogoś interesowało jak wygląda ta linia albo po prostu nią nie jechał zamieszczam krótki fragment nagrywany z jednego z pociągów REGIO:
LINK
Paradoks - 31-08-2011, 17:05
Temat postu: Zawsze może być jeszcze gorzej
Podróże pociągami po śląskich torach w tłoku, brudzie i upale to normalka. Do tego można dodać zdewastowane, opuszczone stacje kolejowe i wyeksploatowane torowiska.

Podróżując pociągiem z Katowic do Zwardonia, który znajduje się na granicy polsko - słowackiej na wyświetlaczach można dostrzec także kierunek ZWADROŃ...

Trzeba przyznać, że ten czeski błąd na nikim już nie robi wrażenia.

Wszystko, co dzieje się w transporcie kolejowym w Polsce woła o pomstę do nieba. Ale wystarczy wybrać się do Zwardonia od strony Słowacji, żeby zobaczyć w jaki sposób o pasażerów dba słowacka kolej. Mimo, że do stacji Zwardoń docierają jedynie dwa składy to jakość taboru, trakcji, szlaków kolejowych oraz stacji może robić wrażenie. Dlaczego?

Więcej: http://czestochowa.naszemiasto.pl/artykul/1038819,glos-internauty-czeski-blad,id,t.html
Bardi78 - 31-08-2011, 17:32
Temat postu:
Hehe potwierdzam!
W długi weekend jak jechałem ze Zwardonia do Czechowic to obok stał osobowy do Żyliny-wagony piękne czyste,bezprzedziałowe w ilości chyba 4 szt.standard tamtej osobówki porównywalny jedynie z najlepszym taborem naszego IC.
A my....plastik....i kibel
Kiedyś zatęsknimy za kiblami jako wspomnienie-no właśnie tylko kiedy???
Exsimus - 31-08-2011, 23:36
Temat postu:
A ja pamiętam jak całkiem niedawno max 4,5 lat lemu pociąg jadący w południe z Katowic do Zwardonia i wracający ze Zwardonia około 15.40 był zestawiany w niedziele w okresie wakacyjnym z 3xEN57.
tombou - 09-09-2011, 10:49
Temat postu:
Zmodernizowany ED72A-005 na śląskich torach
07.09.2011 11:33
Zmodernizowany niedawno ED72A-005 dla Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych kursuje już po województwie.


Skład od środy 7 września w dni powszednie będzie jeździł na trasie: Katowice 7.24 - Zwardoń 10.28, Zwardoń 11.31 - Katowice 14.25, Katowice 15.25 - Bielsko-Biała Gł. 16.38, Bielsko-Biała Gł. 22.26 - Katowice 23.42. Od soboty 10 września w soboty, niedziele i święta będzie pokonywał trasę: Katowice 7.24 – Zwardoń 10.28, Zwardoń 11.31 - Katowice 14.25, Katowice 15.32 - Zwardoń 18.29, Zwardoń 19.49 - Katowice 22.47.
wjazd do Bielska http://www.youtube.com/watch?v=c2HZDy2yJXA
ED72A-005 dla PR Katowice przeszedł podobny remont jak świętokrzyski skład ED72A-004 (o czym pisaliśmy tutaj).

Zakres remontu, który kosztował ok. 7,3 mln zł, obejmował: wymianę silników na silniki asynchroniczne, montaż klimatyzacji, wymianę siedzeń oraz okien, montaż toalety z obiegiem zamkniętym dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przemianę przeszła również kabina dla maszynisty, która została wyposażona w nowoczesny pulpit sterowniczy. http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/zmodernizowany-ed72a-005-na-slaskich-torach/ http://www.kow.com.pl/uploads/pics/pr_ed72A-005_andrzej_szafoni.JPG

przy peronie 1a
http://wd5.photoblog.pl/np3/201109/B8/103004304.jpg
http://wd8.photoblog.pl/np4/201109/9A/103023567.jpg
ED72A-005 jako pociąg Regio 413 z Katowic do Zwardonia chwile po wyjeździe z tunelu, kieruje się w stronę przejazdu przy ul.Sempołowskiej.
Bielsko Biała 8.9.2011r.
Anonymous - 09-09-2011, 21:25
Temat postu:
Nawet szykownie to pudło wygląda Razz
LukE83 - 09-09-2011, 21:44
Temat postu:
Z zewnątrz fajnie wygląda. Ciekawe, czy siedzonka zostały EDytkowe czy na plastiki, spoty itp. wymienili.
Paradoks - 13-09-2011, 17:01
Temat postu: Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma !
Spokojnie drodzy Czytelnicy! To żart. Ten demon szybkości z żywieckim dworcem w tle to tylko fotomontaż.

Ale przyznacie, że wrażenie robi niemałe.Dla pocieszenia - jeszcze kilkadziesiąt do kilkuset lat, a taką 'strzałą' będziemy przemieszać się pomiędzy polskimi miastami. Póki co, pozostaje westchnąć nad technologiczną przepaścią kolejową dzielącą nas od innych krajów. Ważne jest, że pomału, ale sukcesywnie gonimy zagraniczne kolejowe technologie i ich standardy. Nie wiadomo tylko, czemu w tym morderczym pościgu postęp schodzi (a raczej zjeżdża) na boczny tor. Dla przykładu: według branżowego 'Rynku Kolejowego' w Japonii przy 140 tysiącach szybkich pociągów średnie opóźnienie wynosi 18 sekund! W najgorszym miesiącu lutym urasta ono do 'aż 48 sekund'. Gdy jednak wyłączymy z tego zestawienia opóźnienia z powodu śnieżyc i tajfunów okaże się, że przeciętny japoński pociąg spóźniony jest o 6 sekund. Wewnętrzne rozporządzenie Kolei Japońskich zakłada ponadto, że w przypadku trzęsienia ziemi o sile powyżej 6 stopni w skali Richtera pociąg może zanotować 5 minut opóźnienia. U nas tymczasem Urząd Transportu Kolejowego wyliczył, że łączne opóźnienie polskich pociągów w 2010 roku wyniosło 140 tysięcy 100 godzin, czyli prawie 16 lat! Nieźle. I to wcale nie trzeba jakiś tam tajfunów, śnieżyc ani trzęsień ziemi. Do opóźnień w polskiej rzeczywistości kolejowej wystarczą bardziej prozaiczne powody: awaria pociągu, brak pociągu, za wąskie tory, za szerokie tory, brak torów, kradzież torów, za niska temperatura, za wysoka temperatura, burza, cisza przed burzą, strajk, strajk w obronie strajku, strajk przeciw strajkowi, za mała liczba pasażerów, za duża ilość pasażerów, złośliwość rzeczy martwych i oczywiście kryzys. Jest w czym wybierać, jest gdzie winę zepchnąć. Trudno w obliczu tak wielu zagrożeń, czyhających na punktualność naszych pociągów, nie wesprzeć kolei miłym słowem, pozytywnym grymasem twarzy, może chociaż fałszywym uśmiechem gdzieś na dworcowym peronie.

Źródło: http://www.gazetazywiecka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=814:przyjedzie-kiedy-przyjedzie&catid=31:general&Itemid=46
Smile
Adam M. - 17-10-2011, 16:20
Temat postu:
Czy ktoś wie co dzisiaj się działo, ponieważ pociągi od strony Żywca i Zwardonia miały od 40 do ok. 60 minut opóźnienia lub były nawet odwołane???
Anonymous - 18-10-2011, 08:34
Temat postu:
Jakiś gośc rzucił się pod pociąg...
Anonymous - 18-10-2011, 13:01
Temat postu:
Codziennie ktoś rzuca się pod pociąg. Jak juz piszesz o takich rzeczach to podaj więcej szczegółów bo na nikim nie robi wrażenia to, że ktoś sie rzucił pod pociag.
Anonymous - 18-10-2011, 14:37
Temat postu:
Ależ ja nie zamierzam na nikim robić wrażenia - Adam M. pyta dlaczego pociągi były opóźnione, więc mu odpowiadam. Ani nie znam szczegółów ani mnie specjalnie nie interesują
Anonymous - 18-10-2011, 18:17
Temat postu:
Przepraszam, zwracam honor Wink
Nie sądziłem, że to odnosi sie do postu wcześniejszego Smile
Jeszcze raz przepraszam Smile
Anonymous - 18-10-2011, 22:02
Temat postu:
To nie ja wymyśliłem że nie wolno cytować przedmówcy Smile
Nie obrażam się Smile
Paradoks - 19-10-2011, 14:10
Temat postu:
Temat połączeń kolejowych zarówno na Żywiecczyźnie jak i na całym Podbeskidziu wydaje się powracać jak bumerang i to nie za sprawą szwajcarskiej precyzji i jakości świadczonych usług a wręcz przeciwnie.

W przeciągu ostatnich lat zaobserwować można nieustanne starania przewoźników a także zarządców infrastruktury mające na celu nie przyciągniecie a odpływ pasażerów, taka swoista antyreklama. Spadek prędkości na trasach wpływający na wydłużenie czasu przejazdów, likwidacja połączeń i rozkomunikowania uniemożliwiające zaplanowanie podróży to główne powody katastrofalnego na chwilę obecną stanu systemu transportowego.

Żywiecczyzna już teraz odczuwa skutki takiego niezrównoważonego rozwoju, można by rzec, gdzie ulice i place miasta powiatowego w godzinach szczytu komunikacyjnego przypominają jeden wielki parking a możliwość szybkiego przemieszczenia się graniczy z cudem, gdy tymczasem na linii kolejowej z Żywca do Suchej-Beskidzkiej mogącej stać się alternatywą dla zakorkowanych ulic hula sobie wiatr i kicają zające.

Sięgnijmy pamięcią do przeszłości, w której oferta przewozowa skierowana do mieszkańców tego regionu była dosyć przyzwoita, nie brakowało połączeń zarówno lokalnych jak i dalekobieżnych a nawet międzynarodowych. Wielu swego czasu studentów, turystów czy tych, dla których ze względu na pracę chlebem powszednim były podróże pamięta takie perełki jak "Batory" Warszawa - Budapeszt - Warszawa, "Soła" Żywiec - Łódź Fabryczna - Żywiec, "Skalnica" Kraków - Bratysława - Kraków, "Ornak" Katowice - Zakopane - Katowice.

Więcej:http://zywiecki24.pl/z-gminy-zywiec/item/438-zywiecczyzna-%E2%80%93-gdzie-sie-podzialy-tamte-pociagi-niezapomniane
Rademenes - 24-10-2011, 09:47
Temat postu:
ED72A-005 na boczku jest bo szyba sie zsypala.
Anonymous - 24-10-2011, 11:35
Temat postu:
@ Paradoks No niestety Podbeskidzie i Żywiecczyzna bardzo cierpią z powodu słabej jakości usług kolejowych. Kompletnie nie jestem w stanie zrozumieć dziwnego myślenia wszystkich tych, którzy odpowiadają za kolej w tym regionie, otóż ja nie wiem, ale czy oni wszyscy nie widzą jakie drogi są zakorkowane? Bielsko- Wisła- Cieszyn i te okolice zwłaszcza w sezonach turystycznych to istna masakra, Żywiec- Sucha wcale nie lepiej, Bielsko- Kraków zwłaszcza na odcinku Bielsko- Andrychów to istna masakra, przecież w godzinach szczytu podróż z Andrychowa do Bielska trwa ponad godzinę! A to jest tylko 28km! W godzinach szczytu pociąg jedzie aż 15 min szybciej! Czy Podbeskidzie z Żywiecczyzną i dołączając do tego Podhale muszą cierpieć na wieczne zakorkowanie?
Rademenes - 24-10-2011, 12:31
Temat postu:
Brak u gory ludzi majacych pojecie o transporcie i terenie na ktorym ten transport sie odbywa.
Paradoks - 15-11-2011, 10:19
Temat postu:
Atrakcje turystyczne i historyczne a mające związek z koleją :

Zbudowali kolejkę
Historia tych obiektów oraz ich budowy jest niezwykle atrakcyjna. Aby powstały, zbudowano specjalne torowisko z Jeleśni do Krzyżowej i Przyborowa, którym wagonami ciągniętymi przez lokomotywę przewożone były materiały budowlane. Kolejka ta niestety nie przetrwała wojny, choć po jej zakończeniu miała służyć mieszkańcom i turystom. Forty na terenie gminy Jeleśnia (z dziesięciu planowanych tutaj ukończonych zostało w sumie pięć) to jeden z dwóch ośrodków oporu na terenie Żywiecczyzny. Jeden zamykał dolinę Soły (fortyfikacje Węgierskiej Górki), drugi - w Przyborowie i okolicach Korbielowa - zamykał dolinę rzeki Koszarawa i potoku Krzyżówka. Ośrodek ten miał zablokować Niemcom drogę z Przełęczy Glinne w kierunku Żywca. Z planowanych w rejonie Krzyżowej pięciu fortów udało się prawie ukończyć i częściowo wyposażyć trzy obiekty. W Przyborowie powstać miało również pięć fortów. Do 1 września wykonane zostały i częściowo wyposażone tylko dwa.
Gdzie to jest?


Więcej:Powiat Żywiec

[ Dodano: 01-12-2011, 08:04 ]
Rozkład jazdy pociągów międzynarodowych PR

Nowe bezpośrednie połączenia pojawią się także na polsko-słowackim przejściu Zwardoń - Skalite. - Od 1 czerwca uruchomione zostaną pociągi z Krakowa i Katowic do Żyliny - poinformował Michał Stilger z biura prasowego PR. - Z pewnością przypadną one do gustu turystom odwiedzającym słowackie Tatry - dodaje.

Więcej: Rynek Kolejowy

[ Dodano: 22-02-2012, 09:12 ]
Połączenie Żylina-Kraków
O przywrócenie pociągów międzynarodowych w komunikacji transgranicznej między Krakowem a Żyliną i Katowicami a Żyliną ubiega się w imieniu sporej grupy mieszkańców regionu wójt gminy Węgierska Górka Piotr Tyrlik. Pociągi te zlikwidowano na skutek braku porozumienia pomiędzy stronami polską a słowacką oraz w związku z wejściem w życie nowej ustawy o transporcie zbiorowym. Czy pociągi te mają szansę wrócić na tory? Wójt robi wszystko, angażuje parlamentarzystów i przedstawia gotowe, przygotowane propozycje połączeń, najbardziej uzasadnione ekonomicznie i społecznie.

- Pomimo wielokrotnych monitów w tej sprawie m. in. ze strony samorządów, pasażerów, studentów, turystów jak i przedsiębiorców branży turystycznej, nie ma żadnego postępu w tej sprawie - czytamy w piśmie Tyrlika, będącym apelem o pomoc w przywróceniu zlikwidowanej komunikacji. Skierował je m.in. do posła swojego ugrupowania - Polskiego Stronnictwa Ludowego - Janusza Piechocińskiego, zastępcy szefa sejmowej komisji infrastruktury. Piechociński, członek Rady Naczelnej PSL, był w Żywcu z wizytą pod koniec stycznia, z okazji noworocznego spotkania PSL woj. śląskiego. Tyrlik przekazał mu pismo.- Prowadzimy również korespondencję ze stroną słowacką. Myślę, że już niebawem będą jakieś pisma z odpowiedziami - wyjaśnia w rozmowie z nami wójt Tyrlik. Z prośbą o wsparcie słusznej inicjatywy zwrócił się także do posłanki Małgorzaty Pępek. Interpelacja przygotowana przez nią w tej sprawie przekazana została właśnie do resortu transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.

- Brak pociągów wymienionych relacji wywołuje ogromne problemy w komunikacji publicznej, cierpią na tym studenci, turyści, samorządy, cały turystyczny region. Obecnie między Żywiecczyzną a Krakowem, gdzie studiuje bardzo wielu młodych mieszkańców Beskidów, nie ma żadnego dogodnego kolejowego połączenia - napisała z naciskiem posłanka w swojej interpelacji. Odpowiedź resortu na zadane przez nią pytania jest w przygotowaniu.
Jakie uzasadnienie ma apel samorządu o przywrócenie międzynarodowych pociągów na trasy między Żyliną a Katowicami i Krakowem? "Tereny Żywiecczyzny są atrakcyjne turystycznie, gęsto zaludnione, z uczącą się młodzieżą więc potrzebne jest uzupełnienie oferty w bezpośrednie połączenia Kraków - Żylina, Katowice - Żylina jak to miało miejsce w poprzednich latach. Należy podkreślić, że Żywiecczyzna kiedyś należąca do województwa krakowskiego, nie ma żadnego bezpośredniego połączenia kolejowego z odległym o około 100 km Krakowem, a połączenia z przesiadką trwają ponad 4 godziny." My sprawdziliśmy, niestety, zabierają jeszcze więcej czasu, niż wskazuje wójt.- Prosimy o przywrócenie relacji, które się przyjęły, sprawdziły i były popularne na naszym terenie - brzmi apel samorządu. Jest też propozycja, by uruchamiając międzynarodowy pociąg z Żyliny do Krakowa przez Żywiec, wykorzystać 'leżące odłogiem' torowisko Żywiec - Sucha Beskidzka. Poniżej szczegóły propozycji samorządu. Jak potoczy się ta sprawa? Będziemy informować.

Więcej: Powiat Żywiec
robhad - 03-10-2012, 21:55
Temat postu:
W związku z przerwą w ruchu torowym na odcinku Węgierska Górka – Milówka w dniach 16-17 października, w godz. od 8:35 do 16:35 Śląski Zakład Przewozów Regionalnych wprowadza autobusową komunikację zastępczą
Anonymous - 12-01-2013, 14:26
Temat postu:
Rozkład dla linii 152. Jak ktoś zobaczy błędy proszę o cynk.
LukE83 - 29-01-2013, 18:57
Temat postu:
Ktoś się orientuje które kursy na tej linii obsługiwane są przez składy wagonowe ?
Anonymous - 29-01-2013, 20:42
Temat postu:
Chyba wciąż nie ma wypracowanej reguły - generalnie zdecydowana większość, nowy tabor spotyka się sporadycznie.

[ Dodano: 04-02-2013, 10:00 ]
Tabela 152 - rozkład ważny od 10.02.2013:
sympatyk - 19-12-2014, 18:26
Temat postu:
Wydłużenie dwóch połączeń do Zwardonia.

Od 12 stycznia poranne połączenie Żywiec – Katowice zostanie wydłużone o odcinek Zwardoń – Żywiec. Ponadto, od 11 stycznia popołudniowe połączenie Katowice – Żywiec zostanie wydłużone do Zwardonia. Wydłużenie trasy dwóch wyżej wymienionych połączeń do stacji Zwardoń ma związek z sugestiami i wnioskami pasażerów.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22512/Wydluzenie-dwoch-polaczen-do-Zwardonia.html
Anonymous - 29-08-2016, 12:42
Temat postu:
Aby nie dublować tematów piszę w tym wątku - wszak to część linii S5...
Czy na odcinku Pszczyna - Czechowice-Dziedzice były prowadzone w okresie wakacji (a zwłaszcza w drugiej połowie lipca) jakieś prace, powodujące wyłączenie jednego toru?
hanys - 14-09-2016, 12:56
Temat postu:
Tak były prowadzone takie prace od Goczałkowic do Czechowic.
Anonymous - 14-09-2016, 13:24
Temat postu:
A jakieś bliższe informacje? Z rozkładu nie wynikały żadne zamknięcia (np mijające się pociągi w Goczałkowicach)
hanys - 14-09-2016, 13:36
Temat postu:
Mijanek nie było, pociągi miały wydłużone postoje w Pszczynie i Czechowicach jednak to były tylko minuty. Zamknięty był tor w kierunku Katowic.
Anonymous - 14-09-2016, 13:58
Temat postu:
Czyli nie nie uwzględnione w rozkładzie?
hanys - 14-09-2016, 14:30
Temat postu:
Niektóre wydłużone postoje w Pszczynie lub Czechowicach były uwzględnione w rozkładzie ale były to postoje siegające max 4-5 min.
Anonymous - 14-09-2016, 15:27
Temat postu:
Mi chodzi o to, że zgodnie z rozkładem mijanki były na trasie między Cz-Dz a Pszczyną, co wyklucza planowe prace
hanys - 14-09-2016, 15:34
Temat postu:
Najbardziej zaawansowane prace na tym odcinku były w maju i w czerwcu.
W Goczałkowicach mijanek być nie mogło, rozjazdy były nieczynne.
Anonymous - 14-09-2016, 22:27
Temat postu:
O maju i czerwcu wiem, natomiast pytam o 2 połowę lipca. A - przykładowo (z kawałka tabeli wakacyjnej, którą mam przed nosem) - poc. 944451 z Rybnika do Bielska-Białej odjeżdżał z Pszczyny 20:23, a do Pszczyny od strony Bielska-B. dojeżdżały 44132 na 20:25 lub 49702 na 20:29, co raczej wyklucza jednotorową jazdę w rejonie Goczałkowic.
Pytam, ponieważ pewna instytucja w odpowiedzi na reklamację informuje mnie o robotach na tym odcinku, tymczasem ja takich prac nie kojarzę.
pawek4 - 11-07-2017, 19:21
Temat postu:
Czy ktoś ma jakieś informacje/przecieki na temat projektu nowego rozkładu jazdy 2017/2018 Kolei Śląskich dla linii S5 Katowice - Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń?
sympatyk - 09-03-2018, 13:41
Temat postu:
Kosztorys rewitalizacji linii 139 przekroczony.

Wart niespełna 40 milionów złotych projekt rewitalizacji linii 139 na odcinku Żywiec – Węgierska Górka wzbudził spore zainteresowanie wykonawców. Żądają oni jednak więcej pieniędzy, niż oferuje inwestor.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/osiem-firm-chce-naprawic-odcinek-linii-139-86116.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group