Cytat: |
Na przeszkodzie do wznowienia połączenia stanęli złodzieje, bo skradli 1,5 kilometra torów |
Cytat: |
W podróży uczestniczyła też Elżbieta Pierzchała, przedstawiciel sejmowej komisji infrastruktury. – Zaczniemy od modernizacji odcinka z Tychów do Bierunia Starego. Do tego przystępujemy od razu – powiedziała po obejrzeniu trasy. |
Cytat: |
Brakuje tylko 2 km torów. |
Leniwiec napisał/a: |
Ponoć stacja Bieruń Stary nie jest ciągle w ewidencji PLK itd itp. więc ruch ciągle nie jest możliwy. Dodatkowo nie ma taboru na razie na tą linię, myślę że za rok może już coś tam pojedzie, ew. jakiś szynobus od rozkładu wiosennego. |
Leniwiec napisał/a: |
Tutaj jednak nie ma co zwalać na KŚ, PLK nawet chyba nie zrobiła peronów, jedyne co jest w stanie zdolnym do użytku to torowisko..... Jak by ludzie mieli wysiadać na rozwalonych peronach to znowu zwalono by na KŚ że zapewniają złe warunki podróży. Dodatkowo, moim skromnym zdaniem, połączenie do Bierunia Starego nie ma sensu, sensowną relacją jest Tychy - Mysłowice przez Lędziny albo Katowice-Oświęcim przez Bieruń Stary. Dodatkowo należało by przemieścić istniejące (niektóre chyba tylko na papierze bo są tak zdewastowane) przystanki lub zbudować nowe w miejscach dogodniejszych bo ludziom nie będzie chciało się dochodzić na przystanek kolejowy. A co do wypowiedzi przedmówcy to jak wspomniałem, infrastruktura jest tak zdegenerowana że nie ma sensu uruchamiać tam połączeń, pociąg towarowy nie zatrzymuje się na przystankach/stacjach osobowych więc tu problemu nie ma. |
prapak napisał/a: |
głupi ogryzek najlepiej to byłoby puścić w relacji:
Gliwice- Ornantowice- Orzesze-Tychy-Bieruń-Oświęcim lub Tychy-Lędziny-Mysłowice |
erwin1960 napisał/a: |
Wyglada na to, ze glowny problem to brak spalinowek lub ogolniej brak taboru. Rozumiem ze brak remontu przystankow jest rowniez z tego samego powodu wstrzymany lub wogole nie ruszyl ( w Bieruniu) |
dddbb napisał/a: |
Remont przystanków trochę trwa, a to, że taboru spalinowego jest mało, KŚ wie od niecalego tygodnia (przetarg na 36 szt rostrzygnięty tylko częściowo), więc pewnie jakieś inne przyczyny są. |
Cytat: |
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pana email skierowany do Urzędu Miasta Tychy w sprawie wznowienia połączenia kolejowego na trasie Tychy - Bieruń uprzejmie informuję, że w chwili obecnej trudno jest jednoznacznie określić ostateczny termin uruchomienia takiego połączenia. Prowadzone są stałe rozmowy ze stroną kolejową. Warunkiem reaktywacji połączeń kolejowych Tychy Miasto - Bieruń Stary jest uzyskanie statusu stacji Bieruń Stary jako mijanki pociągów towarowych i osobowych. Problemem jest także sprawa przejęcia przez PKP PLK od PKP Nieruchomości kładki dla pasażerów między peronami na stacji w Bieruniu Starym powodująca zablokowanie całej inicjatywy reaktywacji ruchu pasażerskiego na tym odcinku. Konieczne jest zatem zawarcie odpowiedniego porozumienia pomiędzy PKP a PLK. Są to kwestie niezależne od działań prowadzonych przez Miasto Tychy na które nie mamy bezpośredniego wpływu. Decyzja o remoncie peronu przystanku Urbanowice będzie konsekwencją podjętych wyżej decyzji. Na trasie Tychy - Bieruń planowane jest uruchomienie jeszcze jednego przystanku tj. Bieruń DANONE (dawna stacja Bieruń Mleczarnia). O typie jednostki obsługującej tę trasę będą decydowały poczynione inwestycje na sieci. Jeśli PKP pozyska środki finansowe na odbudowę sieci elektrycznej to będą to jednostki elektryczne, w innym wypadku jednostki spalinowe. Z poważaniem Andrzej Ochman Dyrektor MZK Tychy |
Cytat: |
Starosta oświęcimski Józef Krawczyk przekonuje, że jeśli szynobus będzie dojeżdżał do Bierunia, to jest szansa na szybkie dalsze połączenie z Oświęcimiem. Tym bardziej że pojawiły się możliwości pokonania największej dotąd przeszkody - konieczności budowy od podstaw dwukilometrowego odcinka omijającego kopalnię "Piast".
Na ten cel 20 mln zł obiecało Ministerstwo Infrastruktury. Reszta linii ma przebiegać po istniejących torach, które wymagają modernizacji. |
Cytat: |
W wariancie optymistycznym, połowa przyszłego roku to termin, kiedy odcinek Tychy - Bieruń Stary powinien znaleźć się w rozkładzie jazdy. |
Cytat: |
Oprócz linii nr 93, uczestnicy dyskusji poruszyli także m.in. kwestię sytuacji linii kolejowej nr 94 (szczególnie odcinka Kraków Płaszów–Skawina–Oświęcim) czy projektu reaktywacji połączenia kolejowego pomiędzy Tychami i Oświęcimiem. Największą przeszkodą w tej chwili w realizacji inwestycji na odcinku Bieruń - Oświęcim jest brak torów na wysokości kopalni "Piast". Chodzi o odcinek o długości 1,5 km. Jeden wariant zakłada jego budowę od podstaw wokół kopalni. Niewykluczone, że linia zostanie poprowadzona po istniejącym kopalnianym torowisku. Jak informuje "Gazeta Krakowska", w tej sprawie trwają rozmowy z Kompanią Węglową. |
conen napisał/a: |
A ci znowu swoje. Linia Orzesze Jaśkowice - Tychy tylko dla pociągów Katowice-Rybnik. |
Cytat: |
Zamiast prac w terenie, w obecnej perspektywie powstać ma tylko dokumentacja. |
Cytat: |
[...]- Prowadzone są procedury administracyjne związane z uzyskaniem decyzji środowiskowych, planowany termin zakończenia prac to połowa 2023 r. Planowana jest budowa odcinka linii kolejowej nr 885 łączącego linię kolejową nr 179 oraz 138, przebiegającego przez teren KWK Piast – Ziemowit. Nowy odcinek linii będzie miał długość około 6 km oraz zostanie zelektryfikowany. Projekt przewiduje kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej oraz budowę nowej sieci trakcyjnej dla nowych i niezelektryfikowanych odcinków torów - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Realizacja inwestycji będzie uwarunkowana m.in. dostępnością środków finansowych. Jeśli inwestycja dojdzie do skutku, to między Tychami Lodowiskiem a Nowym Bieruniem planowane są przystanki pasażerskie: Tychy Urbanowice, Tychy Potok, Bieruń Domy Polne, Bieruń Mleczarnia, Bieruń Stary, Bieruń Kopalnia. [...] |