Cytat: |
Jeździłem na tej linii kilka raz w roku i uważam, że połączenia kolejowe mają sens. Po tym jak zamknięto ruch na tej linii stacja Tomaszów popadła w ruinę. Kiedyś to był dworzec i duży ruch. Teraz bida z nędzą.
Moja diagnoza jest taka. Zarówno świętokrzyskie jak i Łódzkie powinno zakupić, ja wiem z 10 szynobusów. Na odcinku Koluszki - Tomaszów; Tomaszów - Drzewica - Radom powinny kursować szynobusy ponieważ tam jeździ z 20 - 50 osób - nie więcej. Owszem rano z Tomaszowa do Łodzi powinny być EZT, podobnie jak w drodze powrotnej kolo 16. Pragnę zauważyć, że dworzec w Tomaszowie jest oddalony od centrum i do tego Busy jeżdżą do Łodzi co pół godziny. Nikt normalny jadący na uczelnie, do pracy nie pojedzie pociągiem, chyba, że ...będzie to szynobus kursujący bez zatrzymania na odcinku Tomaszów - Łódź Widzew. Myślę, że na odcinku Opoczno - Tomaszów pociąg byłby opłacalny; natomiast dla reszty trasy należy wprowadzić pociągi na szynobusach relacji Ostrowiec - Łódź (jest szansa rywalizacji z autobusem). Należy zakupić nowy tabor i zwiększyć częstotliwość. Myślę że na odcinkach Koluszki - Tomaszów - Drzewica - Radom pociągi powinny kursować co 1,5 h od godziny 4 : 30 do godziny 21. Podobnie Na trasie Łódź - Tomaszów - Opoczno (też co 1,5 h) z czego na odcinku Tomaszów - Łódź Widzew pociąg kursuje bez zatrzymania. Pociągi powinny się spotykać w Tomaszowie tak, aby dokonać przesiadek. Dodatkowo należy przywrócić dotychczas istniejące dwa połączenia Tomaszów - Skarżysko i wydłużyć je do Ostrowca lub Sandomierza. Do tego należy w oparciu o szynobusy stworzyć połączenie InterRegio - Łódź - Rzeszów zatrzymujące się na stacjach : Tomaszów, Opoczno, Końskie, Stąporków, Bliżyn itd. Myślę, że tak zrobiona komunikacja na tej trasie miałaby sens i byłaby w stanie walczyć o klienta. niestety brak jest odpowiedniego taboru; jak i myślę chęci realizacji czegoś takiego; bo koszty są duże, a mieszkańcy tych miejscowości zawsze mogą jechać PKSem lub BUSem. |
sheva17 napisał/a: |
pasażerów na tej linii było zawsze tyle co na lekarstwo. |
Lord W napisał/a: |
W każdym razie przesiadka powinna trwać 10 min, nie więcej. |
Cytat: |
Ciekawe co więcej pali - SU42 z 3 wagonami czy czy SA134... |
conen napisał/a: |
Łącznica w Czarncy to zły pomysł. Należy naciskać na rewitalkę Kielce-Wawa ale przez Radom. Jeśli tam pojedziemy te 160 km/h to nikt nie będzie pchał składów do Włoszczowy. |
Damian Łódź napisał/a: |
Jedyne sensowne wyjscie to szynobus, na odc. Łódź-Tomaszów z postojem tylko na Widzewie. |
Damian Łódź napisał/a: |
to co było sprawne poszło do innych zakładów które tych wagonów potrzebowały.
Jedyne sensowne wyjscie to szynobus, na odc. Łódź-Tomaszów z postojem tylko na Widzewie. |
geordi napisał/a: |
Lekkie przybliżenie, że Sx42 +2-3*Bh pali 2x więcej niż szynobus wydaje mi się właściwe. [...] Pamietajcie też, że szynobus bardziej się nadaje na IRy (dofinansowane tym bardziej), bo poprawnie skręcony, z ogrzewaniem nawiewnym, klimatyzacją, z fotelami GroWag'owymi i wypasem w postaci gniazdek (jak Atribo) oferuje nieporównywalnie wyższy komfort niż Bipa z palaczami w otwartych drzwiach przy 70km/h... I nie zdziwiłbm się, jakby na oWOSowanych liniach drutowych kosztowo zżerał mniej paliwa niz EN57 prądu. Według Małopolski SA109 vs. en57 to ~20% oszczednosci w kosztach eskploatacyjnych. |
ET05 napisał/a: |
Teraz po zamknięciu Fabrycznej w nowym rozkładzie można zrobić ze 2 pary Łódź (a jeszcze lepiej ze Zgierza i zrobić przystanek Łódź Uniwersytet przy ul. Telefonicznej - sukces murowany) - Tomaszów i przedłużyć np. po 2 pary z Kutna i Łowicza do Tomaszowa. Kibel z Widzewa do Tomaszowa może jechać ok. pół godziny. |
stmichal napisał/a: |
Szkoda zachodu. To województwo jeśli chodzi o kolej (ale nie tylko) jest skończone.
Pozdrawiam |
ET05 napisał/a: |
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140217/POWIAT0105/140219004
W grudniu 2014 roku to prognozowany termin otwarcie przystanku kolejowego Opoczno Południe. Dzięki niemu także mieszkańcy powiatu koneckiego zyskają lepsze połączenie z Warszawą czy Krakowem. Koneccy samorządowcy zabiegają o to, by z naszego miasta do Opoczna kursowały szynobusy. [/i] |
rail_user napisał/a: |
@pp
Polecam pojechać np. do Włoszczowej i policzyć pasażerów. A potem pisać "złote myśli" Sam byłem zdziwiony jak w poprzednią sobotę do TLK KRCZAK w kierunku W-wy wsiadło ponad 20 osób. A Opoczno to trochę większa "wiocha" niż Włoszczowa. |
ET05 napisał/a: |
Może IR Łódź - Tomaszów -[ciach] - Rzeszów? |
Cytat: |
Linia nr 25 w sieci TEN-T
Linia kolejowa nr 25 z Dębicy, przez Sandomierz, Ostrowiec, Skarżysko do Łodzi została wpisana w sieć korytarzy TEN-T, czyli najważniejszych sieci transportowych w Unii Europejskiej. Zapis zwiększa szansę na jej kompleksową przebudowę. Samorząd województwa świętokrzyskiego liczy, że modernizacja obejmie nie tylko tory, ale także elektryfikację tej trasy pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tomaszowem Mazowieckim. Członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak mówi, że taki zakres inwestycji pozwoliłby na przywrócenie wstrzymanego na tym odcinku w 2009 roku ruchu pasażerskiego. Dodaje, że starania o remont linii kolejowej trwają od kilku lat, ale teraz – po jej wpisaniu w sieć transportową – są znacznie większe szanse na realizację tej inwestycji. - Wspólnie z samorządem województwa łódzkiego prowadzimy w tej sprawie rozmowy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz z ministrem Zbigniewem Klepackim, który jest odpowiedzialny za kolej. Dodaje, że na razie remont linii nr 25 nie został uwzględniony w inwestycjach, na które mają być przeznaczone rządowe pieniądze. Nie ukrywa, że ministerstwo i kolejarze zabiegają o to, aby samorząd województwa zdecydował się na współfinansowanie modernizacji linii kolejowej nr 25. Zaznacza, że jego zdaniem remonty sieci powinny być finansowane z budżetu państwa, ale nie wyklucza, że samorząd będzie partycypował w kosztach tej inwestycji. Być może na ten cel wykorzystana będzie część pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego. W latach 2014-2020 województwo świętokrzyskie na infrastrukturę związaną z transportem ma otrzymać z unijnego budżetu 130 mln euro. 29 mln euro ma zostać przeznaczone na inwestycje w kolej, a pozostała część na drogi. |
ET05 napisał/a: |
Kielce - Rzeszów to raczej przez Staszów i Tarnobrzeg. |