Cytat: |
15. Zamawiający może naliczyć Wykonawcy karę umowną, w razie niedotrzymania warunków przewozów w następujących przypadkach:
a) odwołania pociągu objętego umową w całej relacji lub na terenie Województwa Opolskiego – w wysokości 250 zł za każdy odwołany pociąg z wyjątkiem odwołania wynikającego z działalności „Siły Wyższej” lub ograniczeń wprowadzonych przez ministra właściwego do spraw transportu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej, b) odwołanie pociągu objętego umową w części relacji na terenie Województwa Opolskiego – w wysokości 200 zł za każdy odwołany pociąg z wyjątkiem odwołania wynikającego z działania „siły wyższej” lub ograniczeń wprowadzonych przez ministra właściwego do spraw transportu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej, c) opóźnienia pociągu objętego umową lub środka komunikacji zastępczej za pociąg objęty umową, w stosunku do rozkładu jazdy – w wysokości: - 100 zł za każdy opóźniony pociąg od 7 - 10 min. -120 zł za każdy opóźniony pociąg od 11 - 20 min. -140 zł za każdy opóźniony pociąg od 21 - 30 min. -160 zł za każdy opóźniony pociąg od 31 - 45 min. -180 zł za każdy opóźniony pociąg od 46 – 60 min. -200 zł za każdy opóźniony pociąg powyżej 60 min. Do powyższych opóźnień nie wlicza się pociągów opóźnionych z tytułu działania „Siły Wyższej” lub ograniczeń wprowadzonych przez ministra właściwego do spraw transportu ze względu na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa, bądź w wypadku klęski żywiołowej. Jeżeli opóźnienie pociągu powoduje, że w tym samym czasie na tym odcinku i w tym samym kierunku odjeżdża planowo inny pociąg umożliwiający przewiezienie pasażerów opóźnionego pociągu to ten pociąg uznaje się za odwołany. d) stwierdzenie każdego przypadku niewłaściwego przygotowania pociągów do przewozu podróżnych za następujące uchybienia: a) brudny skład wewnątrz lub na zewnątrz, b) brak sprawnej klimatyzacji lub ogrzewania, c) niesprawne drzwi lub okna, d) niesprawne urządzenia sanitarne, e) brak wody, mydła, papieru toaletowego lub ręczniczków, f) plastykowe miejsca siedzące w taborze bez obić, g) brak miejsca na bagaż (brak półek nad oknem wewnątrz taboru), h) niesprawne wyświetlacze relacji lub błędne ich działanie oraz niesprawne lub podające błędne informacje wyświetlacze wewnątrz pojazdów, i) przekroczenie ilości osób stojących w taborze powyżej 4 os/m2, j) inne uszkodzenia wewnątrz i na zewnątrz składu. Wysokość kary za stwierdzone nieprawidłowości wynosi 50 zł za każde uchybienie i w przypadku stwierdzenia kilku uchybień w jednym pociągu wysokość kary się sumuje. [/b]Stwierdzenie nieprawidłowości, które będą podstawą naliczenia kary dokonuje Zamawiający w trakcie kontroli lub na podstawie innych dokumentów związanych z rozliczeniem wykonywanej oferty przewozowej.[/b] |