Cytat: |
- przywrócenie normalnej szlakowej dla odcinka Bydgoszcz-Twarda Góra, bo na dzień dzisiejszy prędkość handlowa w kierunku północnym jest na tym odcinku prawie 2 razy niższa niż w kierunku przeciwnym
- remont/odbudowa odcinków Morzeszczyn-Gniew, Smętowo-Starogard, Twarda Góra-Nowe, Laskowice-Grudziądz i Terespol-Świecie do szlakowej 80km/h, co da prędkość handlową rzedu ~55km/h |
Cytat: |
Jako alternatywa dla elektryfikacji mogłyby w ww. relacjach kursować 'hybrydowe' EZT (elektryczne wagony silnikowe) które jadąc przez większość czasu pod drutem ładowałyby baterie a ostatnie kilka(naście) km na dojazdówkach pokonywałyby własnie na bateriach. W autobusach miejskich stosuje się takie rozwiązania żeby nie smrodzić w centrach miast, wiec w pociągach tez mogłoby się sprawdzić, oczywiście z innego powodu. |
Bartini napisał/a: |
Węglówka na odcinku Bydgoszcz - Tczew, nadaje się tylko i wyłącznie do pełnej modernizacji do 160km/h w obu kierunkach. Biorąc pod uwagę, że na miejscu jest już w pełni sprawna dwukierunkowa SBL i ASDEKi, koszt modernizacji przy wykorzystaniu części istniejących urządzeń SRK (bo niestety stacje oparte na mechanicznych napędach zwrotnicowych natychmiastowo należy zmodernizować) nie byłby aż tak wysoki. |
Bartini napisał/a: |
Chodziłeś na fizykę w gimnazjum? Zastanów się jak wielkie musiałyby być te baterie, przy poborze mocy na poziomie conajmniej 580kW i przy napięciu 3kV. |
Cytat: |
Zastanów się jak wielkie musiałyby być te baterie, przy poborze mocy na poziomie conajmniej 580kW |
Cytat: |
i przy napięciu 3kV. |
contraboy napisał/a: |
Świecie-Bydgoszcz PKS jedzie godzinę...pociąg jechałby 45 minut. Zatem ciekawe rozwiązanie mogłoby być, tymbardziej że masa ludzi codziennie ze Świecia dojeżdża do Bydgoszczy i odwrotnie |
jubikej napisał/a: | ||
przy elektryfikacji odcinka do Swiecia bylby to ciekawy pomysl - EZT dojezdzalyby do samego centrum Świecia jesli faktycznie duzo ludzi jezdzi PKSem to pewnie i kolej mialaby szanse |