Rozrywka - Profesorek Duperelek kontra DB Wojtek - 02-01-2010, 02:13 Temat postu: Profesorek Duperelek kontra DB
Od 1 stycznia 2010 r. otwiera się polski rynek pasażerskich przewozów kolejowych na trasach międzynarodowych. Na forum Rynku Kolejowego pojawiło się pismo Profesorka Duperelka do zarządu kolei niemieckich:
Warszawa 1.10.2010
Prezes DB
Z głębokim niepokojem obserwuję poczynania DB w przedmiocie wejścia na rynek kabotażowych przewozów na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dotychczasowa współpraca pomiędzy DB a polskim odpowiednikiem PKP IC układała się dobrze, tak więc przejęcie do samodzielnego wykonywania na własny rachunek przez DB połączeń BWE oraz EC WAFEL należy uznać za działania sabotujące dotychczasową współpracę i podważające wzajemne zaufanie, które jest tak niezbędne zarówno dla wzajemnej kooperacji obu przewoźników jak i pożądanej przez pasażerów.
Uruchomienie tych połączeń spowodowało pogorszenie warunków ekonomicznych przewozów dokonywanych przez PKP IC. Nastąpił istotny spadek przychodów w konkretnych relacjach, w związku z czym przewoźnik wystąpił o wyrażenie zgody na odwołanie od 1 marca 374 połączeń międzywojewódzkich. Wydłużenie EC WAFEL do Przemyśla zamiast do Krakowa zmusiło PKP IC do likwidacji 2 pociągów POSP do Zamościa skutkiem czego Zamojszczyzna zastała pozbawiona połączeń dalekobieżnych realizowanych olejo-żerczymi lokomotywami.
Również z niepokojem i troską Ministerstwo obserwuje sytuacje na lini Wrocław – Zgorzelec, gdzie DB wprowadzając produkt pod marką REGIO EXPRESS zmusiła PKP IC do likwidacji pociągów dalekobieżnych do Przemyśla i do Warszawy POSP Wrocławianin co skutkuje brakiem bezpośrednich połączeń Zgorzelca i 100 tyś Legnicy ze stolicą.
Ministerstwo pragnie z całą mocą podkreślić że nie jest przeciwny konkurencji, ale musi to być konkurencja oparta na jasnych przejrzystych i uczciwych warunkach. Wykonywanie przez DB przewozów na terytorium RP nie spełnia tych kryterium co należy z ubolewaniem stwierdzić.
Działalność DB po 1.01.2010 to przejaw nieuczciwej konkurencji, bo DB oferują swoje usługi poniżej kosztów. A zarząd spółki działa na jej niekorzyść, bo wpływy z biletów nie pokrywają funkcjonowania pociągów EC BWE oraz EC WAFEL DB przynosząc 20 proc. strat. I przy okazji firma DB ma wobec PKP IC 130 mln euro długu oraz 240 mln euro wobec PLK i PKP S.A. za korzystanie z infrastruktury kolejowej i serwisowanie składów.
Z poważaniem
Julek E……………………Anonymous - 02-01-2010, 12:37 Temat postu:
Nie wierzę, że coś takiego zostało wysłane do zarządu DB... szomiz - 02-01-2010, 13:12 Temat postu:
Wysłane jeszcze nie. Popatrz na datę. nortonex - 02-01-2010, 13:18 Temat postu:
Najgorsze jest to, że ten ironiczny list jest całkiem prawdopodobną wersją pisma, które zapewne kiedyś zostanie do DB wysłane... Patrząc na profesorka od dupereli, jest to bardzo możliwe... Gurami22 - 02-01-2010, 13:30 Temat postu:
na początku nie doczytałem daty i myślałem, że to autentyk - dopiero "Julek na końcu mnie zastanowił i spojrzałem jeszcze raz, więc udana parodia lidl - 02-01-2010, 14:16 Temat postu:
a kiedy DB przejmie BWE? Beatrycze - 02-01-2010, 20:08 Temat postu: lidl, BWE jest wspólnym projektem PKP IC i DB. lidl - 02-01-2010, 21:34 Temat postu: Beatrycze, dobrze wiec kiedy DB bedzie mialo mozliwosc uruchomienia wlasnego polaczenia Berlin-Wwa? PiterTarnów - 03-01-2010, 00:58 Temat postu:
raczej nigdy bo to połączenie musiałoby być ICE a chyba coś takiego u nas się prędko nie pojawi bo tory nie te..gdzie się rozpędzi ok 200 km/h? nigdzie..nie wiem ale chyba mam rację? DawidCzerwiensk - 03-01-2010, 10:05 Temat postu:
Nigdy bo BWE jest Polskiego IC i Niemieckiego DB..