pospieszny napisał/a: |
Niestety trasa biegnąca od dworca w Zielonej Górze przez obszar miasta do dużych dzielnic, mająca duży potencjał rozwojowy została bardzo pochopnie zamknięta i przeznaczona do likwidacji. Na jej miejscu powstanie ciąg pieszo rowerowy. Pomijając ten niezbyt pozytywny aspekt, to jednak kolej w lubuskim ma perspektywy rozwoju. |
konik23 napisał/a: |
Ale na linii towarowej dla 2-3 par w tygodniu pewnie tylko ustawią przęsło na swoim miejscu i naprawią torowisko;/ |
Sunseed napisał/a: |
Mniejszy jest tańszy, a za zaoszczędzone pieniądze będą mogli też doremontować inne rzeczy |
Sunseed napisał/a: |
A jak tam Cieciuch temat z reaktywacją linii z Nowej Soli do Żagania? Coś się tam u was dzieje w tej sprawie? |
turystka napisał/a: |
Ciekawi mnie stan torów od Międzyrzecza do Łagowa. Czy gmina nie pokusiłaby się o połączenia weekendowe?
Wiadukt w kierunku Toporowa ma klamry na filarach i pewnie to już bardziej zabytek. |
Kuba MK napisał/a: |
turystka, połączenie, co najmniej jedno/dwa z Gorzowa do Piły oczywiście że jest potrzebne, tylko Lubuski PR nie mógł się chyba w tej kwestii dogadać z Wielkopolskim PR.
Tyle że tym razem nie poszło o kasę, a o to, iż skoro Lubuski PR wystawia szynobusa na dwa pociągi do/z Poznania, to Wielkopolski PR miał wystawiać szynobusa na Gorzów-Piła. Tak z resztą było, bodajże w rozkładzie 2010/2011. Potem się nie gadali i pociąg uwalili. Teraz doskonale niestety widać skutki podziału PR na "części wojewódzkie" - ze 125-tysięcznego Gorzowa 7 par pociągów osobowych kończy/rozpoczyna bieg w 6-tysięcznym Krzyżu Wielkopolskim, a tylko 2 pary jadą dalej, do Poznania. Ludzie z Gorzowa skazani są więc na cholerne przesiadki. A tak na marginesie, w 2009 Gorzów miał 3 lub 4 połączenia z Piłą/Bydgoszczą, potem były to dwa pociągi, od grudnia był to jeden pociąg, teraz nie ma żadnego. Bez komentarza.... |
insect0 napisał/a: |
PLK natomiast chciałyby zlikwidować odcinek Nietoperek-Sieniawa... Z tego co wiem, stan torów jest tam lekko mówiąc średni, zwłaszcza w okolicach Kaławy... |
insect0 napisał/a: |
Gmina Łagów jest zainteresowana uruchomieniem przynajmniej połączeń turystycznych na odcinku Toporów-Łagów/Sieniawa, ale jest dopiero na początku drogi do celu; ewentualnym kolejnym etapem byłaby reaktywacja całej linii, ale to już trudniejsze przedsięwzięcie wymagające współpracy kilku innych gmin (Lubrza, Świebodzin i Międzyrzecz, jeśli się nie mylę). Gminy te jednak, mimo zainteresowania pomysłem, twierdzą, że brakuje pieniędzy na utrzymanie infrastruktury w odpowiednim stanie (Łagów tym się martwić nie musi, bo do Sieniawy ciągle jeżdżą towarowe). |
insect0 napisał/a: |
Klubu drezynowego nie kojarzę z okolic, najbliżej chyba Grodzisk; może się założy własny początkujący, paru chętnych by się pewnie znalazło (gmina chce zacząć od drezyny, bo taniej)... |
insect0 napisał/a: |
PLK oszacowało doprowadzenie 375 do używalności na około 30 milionów złotych, i to parę lat temu... |
jajo31 napisał/a: |
Będzie elektryfikacja odcinka z Piły do Kostrzyna,jest cała lista inwestycji PLK do roku 2040.Ten odcinek chcą zrobić w latach 2023-27. |
Sunseed napisał/a: | ||
To tylko lista "rozważanych" inwestycji, nie podniecałbym się, to już rozważają od 10 lat |
erap2 napisał/a: |
Łącznice będą budowana razem z 9 szprychą CPK:
-nowa linia nr 817 Zbąszyń – Szczaniec, -nowa linia nr 818 Zbąszyń – Dąbrówka Wielkopolska, |
erap2 napisał/a: |
Mają robić linię 367 na 160 i elektryfikować, więc raczej głupio byłoby zostawić stare perony 😛 |
erap2 napisał/a: |
Mają robić linię 367 na 160 i elektryfikować, więc raczej głupio byłoby zostawić stare perony 😛 |
erap2 napisał/a: |
Mają robić linię 367 na 160 i elektryfikować, więc raczej głupio byłoby zostawić stare perony 😛 |
Cytat: |
[...]władze okolicznych gmin, które wchodzą w skład Powiatu Żagańskiego oraz Powiatu Żarskiego spotkały się dziś w Starostwie Powiatowym i podjęły rozmowy o podjęciu działań w kierunku uruchomienia dodatkowych połączeń kolejowych.
[...] Efektem spotkania był fakt, że obecne na spotkaniu władze ościennych Gmin jednogłośnie opowiedziały się za dofinansowaniem nowych kursów. Każdej z nich przedstawione zostały indywidualne wyliczenia. Dzięki współpracy i wspólnej realizacji tych działań koszty podzielone zostaną przez wszystkie podmioty. Samorządowcy stwierdzili również, że nowe połączenia to okno na świat dla miejscowości wykluczonych komunikacyjnie. To również szeroka oferta dla uczniów dojeżdżających do szkół czy na studia. - Kolejnym krokiem będzie przygotowanie umowy przez Urząd Marszałkowski i przewoźnika o współfinansowaniu dodatkowych kursów. [...] |
Auderman napisał/a: |
Czy aby elektryfikacja odcinka Piła - Kostrzyn nie miała być już w latach 90 ? |
Auderman napisał/a: |
Czy aby elektryfikacja odcinka Piła - Kostrzyn nie miała być już w latach 90 ? |