pawelW napisał/a: |
Po za tym sam widzałem w niedziele we Wrocławiu jak sporo zdenerwowanych ludzi nażekając na stare PRowskie kible przechodziło na 3 peron i wsiadało do TLK jadącego w tym samym kierunku po tym jak pociąg PR został odwołany z powodu zamarzniętych silników w wózkach EN57 .Myślę że PKP się też po części cieszy z tej sytłacji bo mogą tym samym udowodnic że PR to szit i nie ma co im ufac i planowac z nimi podróży... Wnioskuje to też z przypadkowo słyszanych rozmów niektórych wkużonych delikatnie mówiąc pasażerów.. |
Wojtek napisał/a: |
W Legnicy stoi jeden zamrożony EN71. Czeka do wiosny? |
mateuszpiszcz napisał/a: |
To bardzo dziwne, bo ile razy jadę z przesiadką w Węglińcu, albo przez Węgliniec nie mam zastrzeżeń do podawanych informacji o opóźnieniach, lub o ogłaszaniu składów. Być może miałeś nieszczęście trafić na pracownika któremu " się nie chciało". |
Cytat: |
Ciekawi mnie, skąd PR wzięły dziś jednostkę na pociąg R-66424 Wołów 7:13-Wrocław 8:03? Normalnie jest ona odczepiana w Wołowie od składu R-6741 Wrocław-Zielona Góra, ale dziś ten pociąg jechał tylko na jednym EN57. |
Cytat: |
Problem w tym, że większość pasażerów przesiadała się w Węglińcu na dalsze połączenia osobowe do Wrocławia czy Jelnej Góry. Konduktor postanowił jednak nie przytrzymywać składów na stacji w Węglińcu, gdyż, jak stwierdził, nie będzie narażał własnej osoby przed szefostwem. Mężczyzna poinformował tylko pasażerów jadących w kierunku Wrocławia, że mogą pojechać późniejszym szynobusem. Cena nowego połączenia była już inna i każdy z podróżnych musiał dopłacić do biletu. |
kojotsk8 napisał/a: |
Gdyby tylko w tym kontrakcie znalazł się zapis o karach umownych za każdy kurs odwołany z przyczyn leżących po stronie przewoźnika (bo jest to przecież niewywiązywanie się z zawartej umowy), ludzie z PR/KD stawaliby na głowie, żeby tylko pociągi jeździły w miarę normalnie. |
Cytat: |
I jeśli ktoś wie to czy może zamieścic wiek składów i ile z nich jest po modermie ile jest z lat 90 ile z 80 itd? |
Dolnoślązak napisał/a: |
pawelW, po modernie PR Wrocław ma w posiadaniu kilka takich EZT-ów - numery powyżej 2000 - tzw. "SPOTY", które często ulegają awarii (elektronika). |
Beatrycze napisał/a: |
Wątek może nieodpowiedni, ale zapytam tutaj. Powiedzcie mi jak to jest, że KD i PR Wrocław wykonują podobną pracę eksploatacyjną, przy czym KD zatrudniają ok. 300 osób, a PR Wrocław zatrudnia ok. 650 osób. Kto tu jest bardziej nieudolny, a raczej bardziej nierentowny i kwalifikujący się do natychmiastowej likwidacji?
PR Wrocław obsługuje na Dolnym Śląsku następujące linie: Wrocław - Kłodzko - Międzylesie Wrocław - Głogów Wrocław - Oleśnica - Kluczbork/Ostrów Wlkp. Wrocław - Rawicz - Leszno oraz kilka par pociągów (do spółki z KD) na trasach: Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba Wrocław - Jelcz Laskowice Pozostałe linie obsługują sąsiednie zakłady PR, tj. Wrocław - Opole (PR Opole) Żagań - Legnica (PR Zielona Góra do spółki z KD) Żary - Węgliniec - Jelenia Góra (PR Zielona Góra do spółki z KD) Do obsługi połączeń realizowanych przez PR Wrocław wystarczy max 300 osób (analogia do KD). Co w takim razie we wrocławskim oddziale PR robi 650-osobowa armia ludzi i ile z nich to tzw. biurwa? Uważam, że w administracji KD jest przerost zatrudnienia, ale to co jest w PR Wrocław w pale się nie mieści! I dziwicie się, że UMWD traktuje PR jako zło koniecznie? Przecież gdyby to ode mnie zależało to pogoniłabym PR z Dolnego Śląska na zbity pysk, ze względu na miliony publicznych pieniędzy jakie przeżera bezproduktywna załoga PR Wrocław. Normalna, prywatna firma przewozowa z tak gigantycznym przerostem zatrudnienia (głównie w administracji!) nie miałaby racji bytu - zbankrutowałaby w ciągu tygodnia! A Przewozy Regionalne nie dość, że sobie spokojnie funkcjonują za nasze podatki to jeszcze szantażują marszałków likwidacją połączeń, a pasażerów straszą strajkiem. Największe kuriozum stanowi sąsiednia Opolszczyzna, gdzie PR Opole otrzyma wyższą dotację z gwarancją na 5 lat, w zamian za likwidację 24% połączeń. Przecież to jest jakiś absurd! |
Cytat: |
(plus czapa w warszawskiej centrali) |
Cytat: |
– Na chwilę obecną samorząd ma podpisane umowy na 5 i 6 lat z Dolnośląskim Oddziałem Przewozów Regionalnych, dotyczące realizacji przewozów z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z umowami, pociągi kursują w relacjach Wrocław Gł. – Poznań, Szklarska Poręba Górna – Poznań Gł., Kłodzko Gł. – Leszno i Wrocław Gł. – Głogów/ Zielona Góra – napisał w odpowiedzi Wojciech Zdanowski, Dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD |
Cytat: |
"Umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego - wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie o charakterze międzyregionalnym realizowane w owjewództwie dolnośląskim taborem zmodernizowanym w ramach zadania współfinansowanego w ramach umowy POIiŚ 7.1-46 "Modernizacja elektrycznych zespółów trakcyjnych" w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2020 |
Cytat: |
Pewnie nie długo nawet te zmodernizowane jednostki zostaną przekazane do innych województw min. dla Wielkopolski gdzie marszałek Wielkopolski traktuje na równi swoją spółkę i PR i z obiema spółkami podpisał umowy na 5 lat.
|
Cytat: |
na dniach przyszły kolejne dwie i do konca roku bedzie juz 6 sztuk. |
Cytat: |
Ogłoszenie o bezpośrednim zawarciu umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach kolejowych
http://bip.umwd.dolnyslask.pl/plik.php?id=44138 |
Cytat: |
Z tego co mi wiadomo we Wrocławiu są już jednostki 2104, 2105, 2115, 2116 i 2119, czyli pięć. Dwie są wykorzystywane codziennie na jedynej i słusznej w PR Wrocław trasie Wrocław-Poznań (obserwuję codziennie dwuskłady 2104+2105 lub 2115+2116). Dziwne że tam nigdy nie ma problemów z taborem. |
Cytat: |
Zdecydowałeś się najpierw wylać trochę żółci na forum , to może pisz prawdę , i jeśli żądasz nowego taboru na swojej linii to żądaj też od marszałka żeby wywiązał się z deklaracji jakie wysyła ( bo zamieszczasz deklaracje a nie umowy ) i podpisał umowę z PR Wrocław
|
Cytat: |
– Na chwilę obecną samorząd ma podpisane umowy na 5 i 6 lat z Dolnośląskim Oddziałem Przewozów Regionalnych, dotyczące realizacji przewozów z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z umowami, pociągi kursują w relacjach Wrocław Gł. – Poznań, Szklarska Poręba Górna – Poznań Gł., Kłodzko Gł. – Leszno i Wrocław Gł. – Głogów/ Zielona Góra – napisał w odpowiedzi Wojciech Zdanowski, Dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD
|
matias32 napisał/a: |
Jeśli w kwestii transportu kolejowego w Polsce a w szczególności na Dolnym Śląsku nic się nie zmieni ( mam tu na myśli rządy PiS ) |
matias32 napisał/a: |
to rok 2016 jest rokiem wygaszania zakładu Dolnośląskiego |
matias32 napisał/a: |
Jeśli w kwestii transportu kolejowego w Polsce a w szczególności na Dolnym Śląsku nic się nie zmieni ( mam tu na myśli rządy PiS ) to rok 2016 jest rokiem wygaszania zakładu Dolnośląskiego . |
Cytat: |
utrzymywał jej konkunrencji jeżeli nie będzie takiej konieczności |
mateusz123 napisał/a: |
Tylko że w polskich warunkach konkurencja w transporcie autobusowym objawia się często busowymi patologiami |
mateusz123 napisał/a: |
Ja w konkurencję w transporcie może i wierzę, ale z koordynacją centralną, tzn. jakimś planem na transport publiczny. |
Dolnoślązak napisał/a: |
I tak np. poc. nr 67413, 67415 itd są zapisane w zestawieniu na 1EN57AL. Wielokrotnie o zwiększeniu tych zestawień np. do 2 chociażby EZT (SPOT) w piątki i w niedzielę spełzły na niczym .
Wiem, że ta odpowiedź nie usatysfakcjonuje ciebie i podróżnych |
Cytat: |
Bo często muszą być odstawiane do naprawy np. drzwi wejściowe są udręką i dlatego w zamian muszą odjechać "stare" EZT-y . |
Cytat: |
I tak np. poc. nr 67413, 67415 itd są zapisane w zestawieniu na 1EN57AL. Wielokrotnie o zwiększeniu tych zestawień np. do 2 chociażby EZT (SPOT) w piątki i w niedzielę spełzły na niczym |
bert napisał/a: |
wystarczy ze p.Marszalek kupi nowy tabor i udostępni PR ,nie trzeba czekać do 2030 |
Torczes napisał/a: |
Pan Marszałek UMWD ma w du... PR-y i wszystko co kupuje przekazuje do KD. |
Noema napisał/a: |
Przypominam, że UMWD chce podpisać umowę ramową z PR do roku 2030. I jestem przekonana, że żadnych wymagań pod względem taborowym w tej umowie zawartych nie będzie. Dlatego w dalszym ciągu PR Wrocław będzie ściągał z całego kraju najgorszy szrot i wypychał go głównie na Nadodrzankę |
Cytat: |
Przypominam, że UMWD chce podpisać umowę ramową z PR do roku 2030. I jestem przekonana, że żadnych wymagań pod względem taborowym w tej umowie zawartych nie będzie. |
Cytat: |
Przez ostatnie dwa tygodnie nie jeździły połączenia przez Brzeg Dolny trasa Wołow- Wrocław, Głogów- Wrocław, Ścinawa-Wrocław. Aby dojechać z Brzegu do Wrocławia lub z powrotem jeździliśmy mając bilety miesięczne swoim autami, przez Miekinie lub Pegow z dodatkowymi kosztami bo miesięczne się nie liczą na tych trasach. Dzwoniąc na infolinie dostawaliśmy informacje ze to tak musi być bo nie ma pociągów, i w ogóle powinnismy się cieszyć ze dojechaliśmy. A zastępczej komunikacji nie było. Komentować się tego nie chce, ale co zaskoczyło PKP pandemia, zima, czy brak rozsądnego myślenia.
|
Cytat: |
Koszmar, przepełnione pociągi. Brak możliwości zachowania dystansu nawet jednego metra. Ostatnie dwa tygodnie po 3 kolejne pociągi odwołane. W pociagu gorąco. Brak możliwości regulowania temperatury. Do wyboru gorąco lub zimno. Polregio masakra. Tłumaczenie Pani z polregio to brak składów. Masakra
|
Cytat: |
16.24 z Wrocławia od stycznia do teraz około 90% odwołanych kursów. 6.02 z Brzegu też jeździ jak chce. Nigdy nie wiadomo czy dany kurs pojedzie. Gmina niech zarząd wykazu odwołanych i opóźnionych kursów.
Powroty z Wrocławia to tragedia - 15.40 a następny 16.24 który nie jeździ i dopiero 17.09. Stan techniczny tragiczny. |
Cytat: |
Dzisiejszy REGIO 66404 rel Głogów-Wrocław... |
Cytat: |
Oświadczenie Marszałka Województwa Dolnośląskiego ws. notorycznego odwoływania przez Spółkę POLREGIO połączeń kolejowych |