Cytat: |
Melodia przyszłości? Umowa ma być podpisana do końca miesiąca... |
Cytat: |
"IR może być, ale najpierw będzie musiało być to uzgodnione z MI". |
Cytat: |
Młyny sprawiedliwości UE mielą powoli, ale dość skutecznie. |
sheva17 napisał/a: |
W Wielkopolsce i na Śląsku spółki pewnie wkrótce po powstaniu przejmą cały ruch w regionach od PR-ów |
sheva17 napisał/a: |
Do świętokrzyskiego wejdzie Arriva i o jakiejkolwiek zintegrowanej ofercie będzie można pomarzyć. |
sheva17 napisał/a: |
Dodatkowo przez obowiązek uzgodnień kilka IR z CMK się wywali i po tej optymalizacji przykładowo IR do Krakowa będą odjeżdżać o 5:30 i 21 |
sheva17 napisał/a: |
W Wielkopolsce i na Śląsku spółki pewnie wkrótce po powstaniu przejmą cały ruch w regionach od PR-ów, podobnie mogą się rozwinąć KD. |
Cytat: |
Nie wyobrażam sobie, aby z dnia na dzień cały ruch w województwie śląskim miała przejąć jakaś nowa spółka, bo niby czym miałaby wykonywać przewozy? Czterema flirtami i ośmioma elfami? Nie bądźmy śmieszni.
|
Cytat: |
Jestem głęboko przekonany o tym, że PR-y będą potrafiły się dogadać z Arrivą. Skoro udało się stworzyć REGIOkartę, to czemu miałoby się nie dać stworzyć zintegrowanej oferty na terenie świętokrzyskiego? |
Cytat: |
Równie dobrze będzie można wywalić kilka TLK-ek. "W ramach uzgodnień". |
Cytat: |
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że rozwój będzie polegał na wchłonięciu przez PR Wrocław. |
Cytat: |
Województwo ma udziały w PR-ach, zawsze może podjąć próbę oderwania swojej części i utworzenia samodzielnego podmiotu. |
Cytat: |
dofinansowanie pozwalające na utrzymanie niskich cen w połączeniach poza szczytem |
psz napisał/a: |
I wszyscy sobie pogratulujemy, że tych 20 składów nie będzie. Lepiej upupić, niż cieszyć się z szybkiej komfortowej jazdy. |
sheva17 napisał/a: |
20 składów nie jest warte łamania prawa. Nic nie jest tego warte. Moim zdaniem wagony na V max 160 km/h spokojnie wystarczą. |
Cytat: |
Teraz Ci wystarczają? Ja jednak chciałbym, żeby z Katowic do Warszawy jazda trwała krócej niż 2 godziny, a do Gdańska krócej niż 5. |
psz napisał/a: |
Teraz Ci wystarczają? Ja jednak chciałbym, żeby z Katowic do Warszawy jazda trwała krócej niż 2 godziny, a do Gdańska krócej niż 5. |
Cytat: |
A rząd w tym już dopomoże, upadłość PR-ów będzie możliwa, mienie ze spółki się podzieli i o ofercie skierowanej do pasażera czyli IR będziemy już mogli zapomnieć. Pociągi będziemy jedynie fotografować na dworcach.. |
Cytat: |
Tabor ma być w ilości 70 komfortowych EZTow do przewozów między wojewódzkich (nie mylić z ED74, już bardziej z ER/EN 75). I one będą należeć do centrali i nikt ich nie wyprowadzi. |
Picolo napisał/a: |
JSB, nikt nie odpowie na te pytania, bo nikt nie wie jakie myśli i plany kołaczą się w głowie Duperelka. Jedno jest pewne - cokolwiek MI wymyśli będzie miało na celu umocnienie monopolu PKP IC poprzez eliminację interREGIO. |
Wojtek napisał/a: |
Konkurencja na rynku przewozów pasażerskich według PKP
Ostatnie prasowe wypowiedzi wiceministra infrastruktury odpowiedzialnego za kolej, pana Juliusza Engelhardta, dotyczące ograniczenia bądź wyeliminowania konkurencji na torach w przewozach pasażerskich pobrzmiewają egzotyką. Pod szumnym hasłem konkurencji o rynek, ale nie na rynku (!), kryje się bowiem zapowiedź ręcznego sterowanie przewozami, rodem z PRL-u. Ograniczanie konkurencji nic dobrego nie przyniosło wówczas i dziś też nic nie przyniesie. A już na pewno nie będzie lekiem na kolejowe bolączki. |
Noema napisał/a: |
UOKiK zablokował wieloletnią umowę między PKP IC a Ministerstwem Infrastruktury, która przewidywała 10-letni monopol dla PKP IC na trasie Gdynia - Warszawa - CMK - Kraków/Katowice oraz dotowanie pociągów EIC na tej trasie kwotą ponad jednego miliarda zł. |
Cytat: |
16 września, w ramach uzgodnień międzyresortowych, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta przekazano projekty Uchwały Rady Ministrów w sprawie finansowania międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich oraz Umowy ramowej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. - Termin na zgłaszanie uwag mija 5 października 2010 r. - informuje Agnieszka Majchrzak z UOKiK. |
Cytat: |
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta ma poważne wątpliwości co do planowanej umowy wieloletniej Ministerstwa Infrastruktury z PKP Intercity |
Cytat: |
Jednak decyzja o tym, czy i w jakim kształcie umowa zostanie podpisana, należy do Ministerstwa Infrastruktury. To zaś twierdzi, że będzie ona podjęta przez Radę Ministrów. Jeżeli zdecyduje się na ten krok, urząd antymonopolowy nie będzie miał podstaw do interwencji. – Stroną postępowania może być tylko przedsiębiorca. Umowa ma zostać podpisana między ministerstwem a spółką – wyjaśnia UOKiK. |
Cytat: |
Czy Kujawsko-Pomorskiemu ktoś broni podpisać umowę z Arrivą lub PR na 10lat? Odpowiedz brzmi: NIE
Tak samo będzie z IC. |
Cytat: |
Ale jeżeli PKP PLK wprowadzi przepis że trasą E65 od Warszawy do Gdańska będą mogły jeździć tylko składy z zamkniętym obiegiem WC to już pojawi się mały problem. Zgadza się? |
Cytat: |
Dajmy na to MI zwiększy dotację z 180mln zł do 250mln zł i już kasa na spłatę pociągów będzie.
A jak udowodnimy IC że kasa ta nie idzie na TLK? |
Cytat: |
Z czego składa się budżet PKP IC?
A no z wpływów z biletów oraz dotacji MI. |
Cytat: |
W sejmie trwa prawnicza batalia o kształt rynku kolejowego. Po koniec miesiąca odbędzie się głosowanie nad ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, która zdaniem Przewozów Regionalnych może spowodować zanik konkurencji na rynku pasażerskich przewozów kolejowych, a także prowadzić do sytuacji korupcjogennych. |
Noema napisał/a: |
Obawiam się tylko, że PR nie zobaczą ani jednej ministerialnej złotówki na pociągi przygraniczne (w tym RE Wrocław - Drezno), ponieważ cała rządowa pula (240 mln zł) przeznaczona na dotacje do pociągów TLK oraz międzynarodowych (w tym REGIO) trafi do PKP IC. Ale może się mylę... |
Cytat: |
– Jeżeli chodzi o produkt ekonomiczny, to potrzebujemy 135 składów. |
Wojtek napisał/a: |
Kompetencje w zakresie pociągów przygranicznych MI przekazuje samorządom wojewódzkim. |
Sebcio napisał/a: |
Ja sie cieszę. Wiadomo że PKP IC powinno wyjść z rynku. Na przewozy międzywojewódzkie powinno się rozpisać przetarg. Jakoś nie che mi się 10 lat męczyć z IC... |
Cytat: |
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, podczas uroczystości towarzyszących obchodom Dnia Kolejarza, jedynie parafowano projekt 10-letniej umowy ramowej pomiędzy PKP Intercity a Ministerstwem Infrastruktury. Wbrew informacjom pojawiającym się w mediach, kontrakt nie został zawarty. |
Areczek napisał/a: |
PKP IC: Parafowanie umowy to ważny krok na drodze do zakupu składów zespolonych
Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity, potwierdza w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że ...Obie strony czekają na zapewnienie finansowania. – Rozmowy z francuskim Alstomem są w toku. Okres związania ofertą kończy się 29 grudnia, ale specyfikacja istotnych warunków zamówień daje możliwość przedłużenia jej o 60 dni. – tłumaczy Małgorzata Sitkowska. źródło: Rynek Kolejowy |
Cytat: |
jeszcze wczoraj Prezes PKP SA namawiał ich w rozmowach telefonicznych do głosowania dzisiaj przeciwko własnemu Rządowi |
Cytat: |
Po 22 minutach obrad, sejmowa Komisja Infrastruktury przyjęła poprawki Senatu, które wykreślały wszystkie zgłoszone nowe brzmienia artykułów w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym, zgłoszone posłom przez PKP SA. Dzięki temu przywrócona została rządowa wersja ustawy. |
Picolo napisał/a: |
Za tę wiernopoddańczą deklarację prezeska PR powinna zostać natychmiast zdymisjonowana! |
dinxles napisał/a: |
Moze jak beda mieli wagony to zmienia zdanie? |
Cytat: |
zauważcie, że np na trasie: Gdynia - Warszawa Centralna pod rząd jadą 4 EIP. Rozumem, że PKP zależy na zysku. Jednak powinien też być pociąg TLK/IC między tymi pociągami EIP. |
pasqudek napisał/a: |
@Tymczasowy: to może wprowadźmy pociągi osobowe na trasach powyżej 200km |