INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Wagony pasażerskie - spis i typy

Exsimus - 30-01-2010, 14:09
Temat postu: Wagony pasażerskie - spis i typy
Zamieszczam pierwszą część spisu wagonów PR i PKP IC w miarę możliwości będę dodawał kolejne wagony, choć inni mk także mogą coś dodać od siebie Very Happy

[ Dodano: 30-01-2010, 14:10 ]
i jeszcze IC
yusek - 13-03-2010, 23:44
Temat postu: Lista wagonów osobowych polskich kolei
Tworzę listę wagonów osobowych jeżdżących na polskich torach (chodziło by mi o oznaczenia producentów np. 111A) miałby ktoś może materiały lub wiedziałby gdzie szukać?
Jak na razie znalazłem tyle
*101A
*102A
*104A
**104Ac
**104Af
*110A
**110Aa
**110Ab
**110Ac
*111A
**111Ab
**111Ag
**111Ap
**111As
**111Au
**111Aw
**111Ay
**111Ax
**111A LUX
**111Arow
*112A
**112At
*113A
**113A LUX
*120A
*134A
**134Aa
**134Ab
*136A
*139A
*140A
*141A
*144A
**144Aa
*145A
**145Aa
**145Ab
**145Ac
*152A
*154A
*154Aa
*305Ab
*43A

[ Dodano: 14-03-2010, 13:05 ]
Przy okazji jaki typ wyszedł z tej modernizacji?
http://www.pr.pkp.pl/img_in//Zalaczniki_do_ogloszen(PRZETARGI)/CENTRALA/14.10.2009%20modernizacja%20%206%20wagonow/Zalacznik%20nr%206.2%20do%20SIWZ%20-%20%20modernizacja%20II%20klasa%20bezprzedzialowy.pdf
Anonymous - 15-03-2010, 12:02
Temat postu:
ja też mam coś takiego w planie, ale oprócz spisu jakieś fotki by się zdały
yusek - 15-03-2010, 12:40
Temat postu:
Ja chce zrobić na wikipedii, więc z fotkami będzie problem
Anonymous - 15-03-2010, 12:54
Temat postu:
Yusek z połową może być problem jak będziesz chciał to mogę coś wyszperać u siebie dot. wagonów.
yusek - 15-03-2010, 13:10
Temat postu:
kolejnictwo na pk:wiki jest słabo zrobione zaledwie kilka artykułów jest w jakimś stanie.
Artur - 16-03-2010, 22:05
Temat postu:
yusek, Zapomniałeś o opolskim typie wagonów osobowych z lat 70tych bardziej znanych jako krótkie Ryflaki czyli 94Aa i 94Ab kilka ich jeszcze istnieje a pare nawet jeździ po polskich torach Cool
yusek - 16-03-2010, 22:18
Temat postu:
Dzięki a gdzie można je spotkać? Przy okazji miałby ktoś zdjęcia?
Artur - 17-03-2010, 01:13
Temat postu:
Dwa wagony 94Aa czyli z własnym zasilaniem i przedziałem wc posiadamy w naszych Pyskowickich zbiorach Cool
Wagony te były projektowane na potrzeby przewozów lokalnych Vmax 80km/h. siedzenia i wygląd wnętrza identyczny jak w wagonie 120A oówietlenie żarowe 24V lampy takie jak w wagonie 43A i nawet pasują Smile akumulatory 24V/500Ah prądnica o mocy 4,5kW. Ogrzewanie elektryczne 3kV.
Miały jeździć parami jeden wagon 94Aa i jeden wagon 94Ab. Wagon 94Ab jest typowym wagonem doczepnym czyli bez przedziału wc i bez zasilania czyli bez wagonu 94Aa nie miałeś oświetlenia w wagonie 94Ab to tak po krótce Smile Dodam że są to wagony dwuosiowe każde koło jest zabudowane na wózku jednoosiowym Shocked technika raczej nie stosowana w naszym kraju do budowy wagonów osobowych. wszystkie wagony tego typu zostały zaprojektowane i zbudowane w opolskim ZNTK w latach 70tych. fotki z remontu naszych ryflaczków znajdziesz pod linkami:
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-8.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-9.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-10.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-11.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-12.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-13.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-14.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-15.html
http://tkp50.fotosik.pl/albumy/662137-16.html
Dwa wagony 94Ab odremontowane przez ZNTK Opole kursują w lecie na trasie Węgorzewo-Kętrzyn należą do Stowarzyszenia Hobbystów Kolejowych które to jest operatorem kolejowym na tej lini.

[ Dodano: 17-03-2010, 01:25 ]
Tu jest wNętrze wagonu 94Ab z pierwotnymi ławkami taki się jeszcze zachował na pewnej bocznicy w kraju, niestety jest trochę wyszabrowany i skorodowany.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3e101e0215e1fe56.html
yusek - 17-03-2010, 10:45
Temat postu:
Ale można się nimi przejechać gdzieś?
Romanek - 29-03-2010, 14:07
Temat postu:
Niedawno w pociągu Olsztyn-Szczecin widziałem wagon serii Pk numer 51 51 09 70 000-2 ze stacji Warszawa Szczęśliwice jeszcze ze staryn logo PKP (trumienka), z napisami BBJ Servis i TRAIN D'EUROPE. Kto może mi wyjaśnic co to za wagon?
snajper - 31-03-2010, 11:50
Temat postu:
Wspomniane wagony 94Ab kolei SHK Węgorzewo:

http://wstaw.org/m/2010/03/31/IMG_6854_JPG_300x300_q85.jpg

http://wstaw.org/m/2010/03/31/IMG_6851_JPG_300x300_q85.jpg

http://wstaw.org/m/2010/03/31/IMG_6843_JPG_300x300_q85.jpg

http://wstaw.org/m/2010/03/31/IMG_6864_JPG_300x300_q85.jpg

Ich wnętrze natomiast nie przypomina tego z linku u góry z drewnianymi ławkami, wygląda jak w bonanzie:

http://wstaw.org/m/2010/03/31/IMG_6863_JPG_300x300_q85.jpg
Artur - 01-04-2010, 10:41
Temat postu:
snajper, Nasze skansenowe ryflaczki też mają takie wnętrze (jak w wagonie 120A) fotke z wnętrza 94Ab której link wkleiłem parę postów wyżej pochodzi z jednego z pierwszych wagonów tego typu który jeszcze istnieje i spokojnie rdzewieje sobie na bocznicy, jeśli się uda to może i on trafii do naszych skansenowych zbiorów.
yusek, Tak jak napisałem powyżej w sezonie kursują na lini Węgorzewo-Kętrzyn.
Jak skończymy remont i uzyskamy dopuszczenia do ruchu to również będzie się można przejechać naszymi wagonikami głównie w południowo-zachodniej części naszego kraju.
zyrafa - 11-07-2010, 12:08
Temat postu:
Usunąłem nowszy temat dublujący zagadnienia poruszane w tym wątku. Na przyszłość przed proszę przeglądać nie tylko pierwszą stronę działu, bo ten temat był na drugiej.
swiatowid - 07-09-2010, 19:03
Temat postu:
Exsimusczesc,masz może wpis nr.wag.z Olsztyna jakie on posiadał?

[ Dodano: 07-09-2010, 20:08 ]
Jedynie Olsztynskie według starej numeracji mam tylko 5
a nowej 35,a Suwałki 2xBipa 4członowe i 3wag.1kl.
DarekP - 07-09-2010, 23:37
Temat postu:
Romanek napisał/a:
Niedawno w pociągu Olsztyn-Szczecin widziałem wagon serii Pk numer 51 51 09 70 000-2 ze stacji Warszawa Szczęśliwice jeszcze ze staryn logo PKP (trumienka), z napisami BBJ Servis i TRAIN D'EUROPE. Kto może mi wyjaśnic co to za wagon?


Jest to pierwszy wagon konferencyjny na sieci PKP. Obecnie PKP Intercity używa już 2 swoich własnych wagonów 507A i 508A, które zostały wykonane w oparciu o wagony PKP Intercity w Tabor Szynowy Opole.

W uzupełnieniu listy wagonów dodam jeszcze:
155A - 2 klasa z barem
156A - 159A - nowe wagony z FPS Poznań (na razie są tylko 158A i 159A)
161A - 163A - zmodenizowane wagony PR (REGIOexpres)
oraz niemieckie:
YB, XB - obecnie Z2B Goerlitz, Z2B i Z2A - Bautzen, Z1B i Z1A - ABB Henschel
no i piętrusy stare tzw. Bipy, nowsze Bdhpumn i Bombardiery KM.
Anonymous - 08-09-2010, 12:08
Temat postu:
Romanek napisał/a:
Niedawno w pociągu Olsztyn-Szczecin widziałem wagon serii Pk numer 51 51 09 70 000-2 ze stacji Warszawa Szczęśliwice jeszcze ze staryn logo PKP (trumienka), z napisami BBJ Servis i TRAIN D'EUROPE. Kto może mi wyjaśnic co to za wagon?
Tutaj jest strona tego wagonu: http://www.interfirm.pl/nasze_uslugi.php. Jest to jedyny w Polsce prywatny wagon konferencyjny.
Anonymous - 07-11-2010, 20:49
Temat postu:
mam pytanie dotyczące różnic pomiędzy:

- WLAB Gorlitz a Bautzen włącznie z rocznikami bo jest kilka dat prod. jak ktoś posiada zdjęcia szczegółowe tych wag. bardzo proszę o info
Artur - 08-11-2010, 16:13
Temat postu:
Mariusz W., Jedyny wagon prywatny w Polsce to chyba nie jest, nie zapominajmy że jest w kraju jeszcze kilka prywatnych wagonów salonowych Smile
Anonymous - 08-11-2010, 20:01
Temat postu:
A mógłbyś je wymienić? Żadne nie przychodzą mi do głowy, wszystkie wagony konferencyjne należą do PR lub Grupy PKP.
Artur - 09-11-2010, 01:58
Temat postu:
Jeśli chodzi o salonki to choćby nasza skansenowa, wszak wiekowa jest ale przedział konferencyjny ma Cool
Kolejne są w Jaworzynie i w Starachowicach, a prawdziwego rodzynka mają w Skierniewicach i jeszcze parę w prywatnych rękach.
Kilka lat temu w Opolskim ZNTK wyremontowano również wagon salonowy o oznaczeniach Sd, z tego co wiem miał on być wynajmowany różnym firmom na przejazdy integracyjne, nie wiem co obecnie dzieje się z tym wagonem wiem tylko że jego stacja macierzysta to Warszawa.
Anonymous - 09-11-2010, 15:16
Temat postu:
my tu gadu gadu o salonkach, a o WLABach ma ktoś jakieś informacje, najlepiej zdj. zewnętrzne+środek i opis producent wózki itd.

[ Dodano: 09-11-2010, 15:17 ]
i czy będą kolejne modernizacje WLABów czy jednak pójdą na złom do Biedronki
Damian Łódź - 09-11-2010, 15:21
Temat postu:
Vince, narazie można spotkac WLABy po rewizjach, w moich okolicach często podsyłem jadą WLABYKrakowskie z Pesy do Krakowa, ale to chyba tylko rewizje.
ps. Apropos niwidziałem już dawno jakiejkolwiek kuszetki aby była tuż po rewizji, no chyba że może akurat po moich terenach nie jezdzą. W ogóle kuszetki w Łodzi już się nie zobaczy do końca roku.


ps "2". Znikneły wagony przedziałowe własności PR stojące w torach na Kaliskiej w Łodzi. Nie ma już żadnego.
Artur - 10-11-2010, 00:51
Temat postu:
Vince, Nasza skansenowa sypialka (WLABd) to tak zwany typ Gorlitz 78 modernizacje ostatnią przeszedł jeszcze na PKP przed 2000 rokiem więc wnętrze ma jak to się mówi starego typu, obecnie wagon czeka na remont ale wystrój wnętrza jak i malowanie zostawimy mu oryginalne.

[ Dodano: 10-11-2010, 01:19 ]
Oto parę fotek z wnętrza naszej sypialki.
Scotty - 25-12-2010, 01:51
Temat postu:
Proszę o małą pomoc w skompletowaniu obecnego taboru na sieci PKP.

Opis skrócony wg grup:
LOKOMOTYWY (stan liczebny, obecnie w ruchu) dane z różnych źródeł:

EP/EU/ET-05 (1/bd/12)
EU-06 (543)
EP/EU-07 (221/12)
EP-08 (15)
EP-09 (47)
EM-10 (4)
ET-11 (2)
ET-13 (3)
ET-21 (658)
ET-21M (1)
ET-22 (1184)
ET-40 (60)
ET-41 (200)
ET-42 (50)
EU-43 (8)
EU-44 "Husarz" (10)
E6ACT Dragon (1)
E-189
163 (4)

SM-02 (12)
SM-03 (273)
SM-30 (303)
SM-31 (168)
SP/SM-32 (150/1)
ST-40s "311Da/311D" (13/20)
SU/SM-42 (40/1157)
ST-43 (422)
ST-44 "M62" (1182)
SU/ST-45 (191/4)
SU-46 (54)
SM-48 "TEM"/15D/16D/M (130/1/bd/25)
401Da (1)
Class 66 (bd)
Voith Maxima (1)

Elektryczne zespoły trakcyjne
EN-57/KM/AKM (1429/bd/bd)
EW-58 (28)
ED-59 (1)
EW-60 (2)
EN-61 (1)
EN-71/KM (50/4)
ED-72 (21)
ED-73 (1)
ED-74 (?)
EN-75 (4)
ER-75 (10)
EN-76 (?)
EN-81 (?)
EN-94 (40)
EN-95 (1)
14WE (?)
19WE (?)
20WE (?)
22WE (?)

Spalinowe zespoły trakcyjne
MR/MRD (8)
SN-61 (250)
SN-81 (6)
SN-82 (1)
SN-83 (1)
SA-101 (3)
SA-102 (3)
SA-103 (13)
SA-104 (1)
SA-105 (7)
SA-106 (19)
SA-107 (2)
SA-108 (10)
SA-109 (7)
SA-110 (7)
SA-111 (?)
SA-121 (?)
SA-122 (?)
SA-123 (5)
SA-131 (1)
SA-132 (15)
SA-133 (18)
SA-134 (17)
SA-135 (6)
SA-136 (1)
SA-137 (2)
SA-138 (1)
VT675 (?)
VT627 (?)
VT628 (?)

wagony pasażerskie
110Aa/Ab/Ac (135/40/200)
111A/Ab/Ac/Ag/Ah/Ak/Al/Ap/As/Au/Aw/Ay/Ax/LUX/Arow/Ainw (?/?/?/?/?/?/?/?/?/?/?/?/?/?/30/?)
112A/Am/Ag/Ah/Ak/Aj/Ar/At/Az (?/?/?/?/?/?/?/?/20)
113A/LUX
114A
119A
120A (720)
134A/Aa/Ab
136A
139A
140A
141A
144A/Aa
145A/Aa/Ab/Ac
152A/Az
154A/Aa (10/30)
155A
156A
157A
158A
159A
161A
162A
163A
209C/Ca
305Ab
306A
507A (1)
508A (1)
609A
611A
WL Gorlitz 75/77/78/79/81
WL Bautzen 69/89
Gosa 76
YB
XB Gorlitz
XB
Z1
Z2

*101A
*102A
*104A/Ac/Af
*43A

pomóżcie mi uzupełnić tabor, a z okazji świąt wszystkiego najlepszego, dużo kasy na podróże, i wyjścia na prostą naszej kolei w nowym roku. pzdr MK
EU07-469 - 25-12-2010, 03:14
Temat postu:
Mala poprawka do EU06. Nie moze byc ich az 543 (nawet jakby liczyc z EU07, to tyle nie wyjdzie), bo kupiono ich tylko 20. Jezdzi jeszcze moze z 7. EU/EP07 na pewno jest wiecej niz 230, choc tu numer inwentarzowy pomocny nie jest, bo- nie liczac budyniow- ostatnim numerem jest EU07-545 (powstala z rozbitej ET41- tak samo powstaly EU07-537 i 544), ale nie ma lokomotyw tego rodzaju z numerami 245-300.
DarekP - 25-12-2010, 10:05
Temat postu:
Scotty napisał/a:
Proszę o małą pomoc w skompletowaniu obecnego taboru na sieci PKP.


Spalinowe zespoły trakcyjne

SN-61 (250) - pozostały już chyba 2

SN-82 (1)
SN-83 (1) - tego jest więcej
SA-101 (3) jest w zestawie z SA-121 (?)
SA-102 (3) jest w zestawie z SA-111 (?)
SA-104 (1) jest w zestawie z SA-122
SA-110 (7) występuje w zestawie z SA-112

wagony pasażerskie
114A
119A - te chyba nie były obecne w Polsce, były produkowane dla Rumunii?
Możesz napisać co to za wagony?

134A/Aa/Ab - są tylko 2 wersje

152A/Az, jest też wersja Aa, choć tak nie oznaczana, wyposażona podobnie jak 154Aa w wózki polskie

156A
157A
te na razie w planach

XB Gorlitz
XB - XB to w Polsce tylko Goerlitz, nowsze Bautzen to już Z2B i Z2A

Z1AWR - restauranty przeznaczone do Kiepury, przerobione z Z1A
Scotty - 25-12-2010, 14:22
Temat postu:
EU07-469, dzięki za sprostowanie. Do tego jeszcze by się zdało nazewnictwo potoczne loków, oprócz:
ET-22 Byk
ST-44 Gagar

DarekP,
Cytat:
SA-101 (3) jest w zestawie z SA-121 (?)
SA-102 (3) jest w zestawie z SA-111 (?)
SA-104 (1) jest w zestawie z SA-122
SA-110 (7) występuje w zestawie z SA-112


możesz coś więcej o tym napisać?

114 i 119 to faktyko dla Rumunii.
A czy wiecie jak jest ze sypialkami bo z tego co słyszałem to jest 2 producentów Gorlitz i Bautzen, oraz to że IC wysyła na żyletki do Biedronki WLABy i kuszety?
Damian Łódź - 25-12-2010, 17:58
Temat postu:
Były przetargi na złomowanie sypialek i kuszetek sporo tego było, zajrzyj na stronę IC i zakładkę przetargi, nawet są numery tych wagonów.
Scotty - 25-12-2010, 19:05
Temat postu:
156A prawdopodobnie to ma być 1kl. z 3 men., a 157A 2kl. przedziałówka - ma ktoś przecinki do tych modeli?
DarekP - 28-12-2010, 00:17
Temat postu:
Scotty napisał/a:
156A prawdopodobnie to ma być 1kl. z 3 men., a 157A 2kl. przedziałówka - ma ktoś przecinki do tych modeli?


157A to ma być 2 kl. przedziałowa z miejscem dla niepełnosprawnych. Miały być 3 szt., ale czy będą w ogóle, podobnie jak 156A? Wielka niewiadoma. Na razie brakuje jeszcze kliku sztuk 159A, których dostawy się rozpoczęły. Jest porozumienie pomiędzy PKP Intercity i FPS, ale nie było ogłoszone publicznie i nie do końca wiadomo, co ustalono.
martasi - 17-02-2011, 20:20
Temat postu:
Założyłam nowy wątek w dalekobieżnych, ale tu chyba będzie lepiej zapytać

Interesuje mnie czy wiecie jaka jest standardowa szerokość korytarza w pociągu. Będę jechać jutro pociągiem InterRegio do Bielska Białej z psem i mam dużą klatkę dla niego na podstawie szerokiego wózka dziecięcego.

Zastanawiam się czy muszę to złożyć czy uda mi się przejechać tym czymś korytarzem...

Będę wdzięczna za pomoc.
PKPowiec - 17-02-2011, 20:26
Temat postu:
martasi, możesz podać numer tego poc. lub godz. odjazdu Question
martasi - 17-02-2011, 20:27
Temat postu:
Oczywiście - IR 14120.
PKPowiec - 17-02-2011, 20:31
Temat postu:
Tutaj nie ma jako-takich korytarzy. Poc. obsługuje EN57.
martasi - 17-02-2011, 20:33
Temat postu:
Tzn? Otwarte przedziały?
PKPowiec - 17-02-2011, 20:34
Temat postu:
Jeśli nawet będzie dosyć szeroki to zgłoś się do pierwszych drzwi od czoła, do kierownika poc. i on cię wpuści bezpośrednio do przedziału dla podróżnych z większym bagażem ręcznym.
martasi - 17-02-2011, 20:36
Temat postu:
Ok wielkie dzięki. Najchętniej to bym to rozłożyła i wsadziła psa do środka, ale pewnie w tym przedziale będzie można tak zrobić.
PKPowiec - 17-02-2011, 20:37
Temat postu:
Ale psa można przewozić także bez "opakowania" Cool
martasi - 17-02-2011, 20:45
Temat postu:
Wiem, ale on ma ADHD takie psie, jak go wsadzę w klatkę będę miała spokój Very Happy Poza tym klatka nie na podróż jest potrzebna, a na psią wystawę, żeby mieć gdzie psa schować i na czym przygotować Smile
PKPowiec - 17-02-2011, 20:48
Temat postu:
Aha. Cool
Cieszę się, że mogłem pomóc.

Pozdr.
Anonymous - 18-02-2011, 13:03
Temat postu:
Szerokość korytarza w wagonach z przedziałami to około 70 cm. Od tego należałoby odjąć 10 cm przy podłodze, gdyż tyle zajmują urządzenia grzewcze.
Szerokość wejścia z korytarza przy WC do korytarza przy przedziałach to ok. 60 cm. Miarką nie mierzyłem, ale dane są wiarygodne.

Drzwi wejściowe składane do wagonów przedziałowych (oraz bezprzedziałowych z wyjątkiem bonanz) mają szerokość 80 cm, ale po otworzeniu przestrzeń do wsiadania wynosi 62-63 cm. Po mocnym dociśnięciu do pełnego złożenia można uzyskać 65-67 cm. To akurat mierzyłem. Very Happy

Drzwi wejściowe odskokowo-przesuwne w wagonach również mają szerokość 80 cm. Niestety nie miałem okazji zmierzyć, jaka przestrzeń pozostaje dla wejścia po ich otwarciu, możliwe że cała szerokość drzwi.

To tak na przyszłość. Smile
Sebcio - 01-05-2011, 11:36
Temat postu:
Mam pytanie co do wagonów. Czy widział ktoś moze ostatnio wagon klasy 1/2 ABdnu? Czy kursują gdy PKPIC wprowadziło Rezerwację Fakultatywną w poc. posp. TLK. Jeżeli tak to o 1klasa czy zdeklasowana.
inż. Mamoń - 01-05-2011, 15:49
Temat postu:
Wagon klasy 1/2 ABdnu możesz spotkać w pociągu TLK 81200 relacji Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia z rezerwacją fakultatywna w klasie 1 (nr wagonu - 13)
Scotty - 04-05-2011, 13:36
Temat postu:
ABdnu w Karkonoszach 61200/16201
audrin - 05-05-2011, 17:58
Temat postu:
Czy ktoś może mi powiedzieć, co się stało z wagonami Bdmnu XB Goerlitz? Gdzie można je obecnie spotkać? Bardzo dawno ich nie widziałem.
http://img695.imageshack.us/img695/9136/xbgoetliz.jpg
Przemyślanin - 05-05-2011, 19:42
Temat postu:
audrin, Te wagony stoją już od półtora roku na torach postojowych stacji Przemyśl Bakończyce. Kilka zdjęć znajdziesz tu: Foto
przewoz - 06-05-2011, 16:20
Temat postu:
Raz na jakiś czas jakiś mi się trafia, ale faktycznie rzadko.
Anonymous - 06-05-2011, 19:59
Temat postu:
A dlaczego te wagony stoją tam nieużywane?
Drugie pytanie: w jakie barwy maluje obecnie swoje wagony spółka PKP IC? Zielone/czerwone, IC czy może TLK?
Anonymous - 06-05-2011, 20:42
Temat postu:
Pewnie nie mają rewizji. Niemniej jednak cieszy mnie to, że z tego co widać na zdjęciach, to w porównaniu z wagonami z Olszynki Grochowskiej, tutaj przynajmniej nie da się do nich wejść. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.

Co do malowania wagonów w PKP IC - przyłączam się do pytania @norberta, też jestem tego ciekaw. Swego czasu (chyba jeszcze w zeszłym roku), ktoś wrzucał na forum zdjęcie "jedynki" tuż po rewizji w czerwonym malowaniu. Bodaj w Opolu to było, ale głowy nie daję. Nie wiem, czy był to jednorazowy przypadek, czy rzeczywiście zrezygnowano z malowania TLK? Nie ma co ukrywać, malowanie to było delikatnie rzecz ujmując nietrafione. Zdecydowanie najlepszym wzorem malowania na polskiej kolei (moim zdaniem oczywiście, bo wiadomo, rzecz gustu Razz) jest malowanie PKP IC. Ani przesadnie pstrokate (tak jak w przypadku malowania TLK), ani przesadnie tandetne (jak w przypadku zielonych i czerwonych pudeł). Co nie oznacza, że nie mam sentymentu do zieleniny i czerwieni... Wink
buuuuum - 06-05-2011, 21:13
Temat postu:
Przerzucili się z powrotem na czerwony/zielony:) To mnie akurat cieszy.

Tu akurat wagon z rewizją przeprowadzoną 29 stycznia 2011 .. coś w tym stylu.
Raczej w tej kwestii nic się nie zmieniło.

http://x.garnek.pl/ga6238/2328f7dd059d9a13180424a3/13180424.jpg
dyżurny - 06-05-2011, 21:17
Temat postu:
mk1992, mylisz się. Do tych wagonów spokojnie można wejść. Niestety.. a stoi ich tam z 20 albo więcej..
Anonymous - 06-05-2011, 21:26
Temat postu:
A SOK-istów tam nie ma?
dyżurny - 06-05-2011, 21:33
Temat postu:
mk1992, parę razy tam byłem, ale ani razu ich nie spotkałem.
Anonymous - 06-05-2011, 21:37
Temat postu:
Cytat:
Tu akurat wagon z rewizją przeprowadzoną 29 stycznia 2011 .. coś w tym stylu.
Raczej w tej kwestii nic się nie zmieniło.

http://x.garnek.pl/ga6238/2328f7dd059d9a13180424a3/13180424.jpg

Piękny jest. Very Happy
Kilka pytań. Które z wagonów spółki PKP IC są najmłodsze? Kiedy zostały zakupione? Czy obecnie są modernizowane jakieś wagony? Czy są jakieś plany związane z modernizacją starych lub kupnem nowych wagonów?
przewoz - 06-05-2011, 22:05
Temat postu:
Najmłodsze są oczywiście wagony 158A i 159A z FPS, umowa chyba z 2009 roku, dostawa bardzo wolno (z wielu względów i do tego obcięta przez IC co do ilości i typu) trwa do dziś...
DarekP - 07-05-2011, 22:46
Temat postu:
A czy modernizacje XB Goerlitz zarzucono? Nie słychać nic o nowych modernizacjach.
Damian Łódź - 18-05-2011, 21:07
Temat postu:
Przemyślanin, masz więcej zdjęć z postojowych na Bakończycach?
snajper - 19-05-2011, 08:36
Temat postu:
Co najmniej 4 sztuki XB stoją na Kraków Głowny Zachód (Tam gdzie kiedyś gnieździli się żule). Jedna sztuka (na foto) jest spalona (prawdopodobnie przez żuli). Możliwe, że mają ich więcej tylko zasłonięte innnymi wagonami. Kiedyś obszedłem ten teren dookoła aby przyjżeć się z bliska, te niespalone, jeszcze do końca nie zardzewiały, więc coś by z nich mogło być, zapewne syf w środku zrobiony przez żuli, ale nadawały by się do naprawy. Uwaga w dzień kręci się tam SOK, w nocy pewnie dalej Żule. Wycieczki więc mało bezpieczne.

http://s4.postimage.org/85rl6skk/img424_5.jpg
Foto spalonego (zrobione z poza terenu kolejowego)

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group