Noema napisał/a: |
Kolejne prace zaplanowane są na przyszły rok. Będzie to między innymi gruntowny remont linii kolejowej Wrocław–Zgorzelec.
|
Cytat: |
– Wymieniamy około półtora kilometra toru głównego ... |
Gurdol1 napisał/a: |
Pożyczka z banku Światowego (projekty podstawowe).
Smolec - Kąty Wrocławskie i coś między Jaworzyną a Wałbrzychem. |
Cytat: |
Tylu posłów z ziemii jeleniogorskiej obiecywało w kampanii wyborczej lobbing na rzecz kompleksowej modernizacji całej trasy, tymczasem po dojściu do koryta zapomnieli o swoich zadaniach. |
skubi napisał/a: |
Stan torów na trasię Wrocław-JG poprawia się ,ostatnio jechałem z JG do Wrocka i nie opoznił się ani minuty . |
Cytat: |
empek odpowiedz jest prosta , ponieważ wałbrzych stracił by bezpośredni dojazd a jest to miasto które generuję bardzo duży potok podróżnych!!! |
empek napisał/a: |
O nie, kamis, wypraszam sobie, ja nie jestem świeczką |
Cytat: |
Ja bym wydał wyrok Salomonowy: pośpiechy rzucić przez Legnicę Węgliniec. W ich miejscu osobówki na odcinku Wrocław - Wałbrzych, zaś odcinek Wałbych - JG do sukcesywnego remontu, najpierw jeden tor, potem drugi! A potem kawałeczkami Wrocław - Wałbrzych. |
tomek.jg napisał/a: | ||
No i dlatego, że poseł Chlebowski (PO) jest z Wałbrzycha. Niestety. |
Cytat: |
Poseł Chlebowski nie jest z Wałbrzycha tylko ze Świdnicy, a to inny okręg wyborczy ;] |
Cytat: |
Ciekawe czy ktoś liczy ilu potencjlanych turystów rezygnuje z podrózy w Karkonosze właśnie wskutek braku normalnego połączenia kraju z Kotliną Jeleniogórską |
Cytat: |
Czy PLK robi coś w ogóle na tej linii? Gdzieś czytałem, że są jakieś doraźne remonty. |
Cytat: |
wina leży po stronie polityków |
Cytat: |
A kto ich trzyma za dupę? Gdzie jest społeczność Jeleniej Góry? Tamże? |
Cytat: |
małe zainteresowanie społeczności jeleniogorskiej koleją na tej trasie. |
Cytat: |
I tu leży właśnie największy problem tej społeczności. |
Cytat: |
Tak na prawdę to nie wielki problem naszej społeczności. Mamy doskonałe połączenia autokarowe z Wrocławiem i moim zdaniem dla społeczności lokalnej istnieje już nikła potrzeba rewitalizacji tej linii. |
Cytat: |
Zrozum, człowieku, że właśnie dla lokalnej społeczności najważniejsza jest ta modernizacja za wiele milionów, a nie busy Krycha. |
Cytat: |
To jest właśnie polska prowincja - i myślenie, i organizacja gorsza niż w trzecim świecie. |
Cytat: |
Nam wystarczy poszerzenie drogi do JG - Bolków i wszyscy już będą szczęśliwi. |
Cytat: |
Remont linii kolejowej JG - Wrocław powinien być priorytetem dla Dolnego Śląska!
|
Cytat: |
Pomyślałeś o tym, że na trasie z JG do Wrocławia leży Wałbrzych? |
Cytat: |
Poszerzać dróg w nieskończoność nie można. |
Cytat: |
PKS z piękną flotą też nie wystarczy. |
Cytat: |
Czy mieszkańcy Jeleniej Góry nie potrzebują utrzymywać kontaktu z najbliższym stutysięcznym miastem? |
Cytat: |
Linia do Jelonki powinna być zmodernizowana do parametrów umożliwiających jazdę z prędkością 120 km/h. |
Cytat: |
rozpatrując sprawę w kategorii potrzeb mieszkańców Kotliny Jeleniogórskiej to są to nikłe potrzeby. |
Cytat: |
A, jeżeli tak, to sobie tam siedźcie. Z Bogiem. Przytulny zaścianek. |
Cytat: |
To jest właśnie polska prowincja - i myślenie, i organizacja gorsza niż w trzecim świecie. |
Cytat: |
Czy mieszkańcy Jeleniej Góry nie potrzebują utrzymywać kontaktu z najbliższym stutysięcznym miastem? |
Cytat: |
Oprócz ludzi interesujących się koleją społeczność Kotliny prezentuje raczej postawę neutralną wobec jakichkolwiek planów dotyczących połączenia kolejowego ze stolicą województwa. |
Cytat: |
W Stanach Zjednoczonych większość mieszkańców nie wie nawet jak jedzie się autobusem miejskim a mimo to nikt nie nazywa ich prowincją (...) dla większości Polaków, nie tylko jeleniogórzan wyznacznikiem cywilizacyjnego postępu jest samochód. |
Cytat: |
Skoro nas nazywasz prowincją to jakiego sformułowania użyjesz wobec wrocławian |
Cytat: |
kwestia mentalności naszego społeczństwa wobec przywiązania dla czterech kólek jest istotna dla rozwoju transportu kolejowego. |
Cytat: |
Obiło mi się coś o uszy, że w Niemczech też mają auta. I co? Żaden argument. |
Cytat: |
Ty pod bzdurami głoszonymi przez likwidatorów kolei, że przecież Polacy tacy bogaci i aut się dorobili (gratuluję, naprawdę), podpisujesz się obiema rękami. |
Naczelnik napisał/a: |
Jerzy Dul - dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK we Wrocławiu:
W tym roku planujemy przeznaczyć na remont tej linii ponad 40 mln zł w następujących lokalizacjach: Smolec - Kąty Wrocławskie - tor nr 2; Wałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabryczny - tor nr 1 i tor nr 2; Wałbrzych Fabryczny - Boguszów Gorce - tor nr 2; Stacja Wałbrzych Główny tory: 5,17, 17a |
Cytat: |
15 września rusza remont odcinka Smolec - Kąty Wrocławskie na linii 274 Wrocław - Goerlitz.
Poza tym są (będą) prace na odc. Wałbrzych F. - Boguszów G. Z. |
endru napisał/a: |
Motorniczy... |
pl napisał/a: |
Będzie podniesiona prędkość:
274 WROCŁAW SWIEBODZKI - ZGORZELEC P 104,500 110,900 V=80 km/h Chodzi o odcinek Marciszów - prawie do Janowic Wielkich na torze nr2. A tak to w przyszłym roku się coś ma ruszyć. A na remont linii 274 potrzeba około 650-700 mln z - według wyliczeń PLK. |
pl napisał/a: |
Będzie podniesiona prędkość:
274 WROCŁAW SWIEBODZKI - ZGORZELEC P 104,500 110,900 V=80 km/h Chodzi o odcinek Marciszów - prawie do Janowic Wielkich na torze nr2. A tak to w przyszłym roku się coś ma ruszyć. A na remont linii 274 potrzeba około 650-700 mln z - według wyliczeń PLK. |
pl napisał/a: |
Na pewno będą skończone do grudnia - od obowiązywania nowego rozkładu jazdy, a może i wcześniej.
A od dzisiaj jeździ się z prędkością 60 km/h na torze nr 1 między Thorez a W-ch Fabryczny. Tak więc zacytowane wyżej obawy są nieuzasadnione. |
Rev napisał/a: |
Pojawiła się informacja o przetargu na demontaż rozjazdów i torów na stacji Sędzisław (w papierowej "Rzeczpospolitej" z 22.09).
Miejmy nadzieję, że nie planują tak demontażu, by zlikwidować jeden tor do Kamiennej Góry... |
Cytat: |
Remontu szlaku Marciszów - Janowice nie będzie. |
Cytat: |
Modernizacja odcinka Wrocław - Jelenia Góra - umowa podpisana
22 czerwca zawarto we Wrocławiu umowę na modernizację linii 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław - Jelenia Góra. |
Cytat: |
Na dwutorowej linii wymieniany jest jeden tor. |
pl napisał/a: |
Prędkość konstrukcyjna linii 274 na tym odcinku to 100 km/h więc nie będzie 120. |
Cytat: |
A faktycznie, 274 jest malownicza linia, choc pod tym wzgledem tak na moje oko daleko jej do uwalonej 309, tzn. Kudowianki... Tam widoki rekompensuja predkosc 20 km/h... |
linia274 napisał/a: |
Po podniesieniu od 1 marca prędkości szlakowej na torze nr.2 szlaku Marciszów - Janowice Wlk z 50km/h do 80km/h kolejarze postawili na początku tego odcinka w Marciszowie drogowy wskaźnik U1.
Po co takie coś przy torach stoi? |
pl napisał/a: |
Raczej powinien być początek ograniczenia stałego (do 5). |
EU07-469 napisał/a: |
Raport ze stanu linii 274 na dzień 25.04.2011
Odcinek: Wałbrzych Szczawienko- Wałbrzych Miasto Prędkość szlakowa: tor 1: 80 km/h tor 2: 80 km/h Ograniczenia stałe: tor 1- most przed stacją Wałbrzych Miasto- do 50 km/h tor 2: most przed stacją Wałbrzych Miasto- do 50 km/h A więc w końcu po 3 latach po torze 1 można jechać z pełną prędkością szlakową. |
KrzysiekkG napisał/a: |
innej beczki to już 20.04 miało miejsce (wg informacji ze strony przetargowej PLK) otwarcie ofert na modernizację toru nr 1 pomiędzy Żarowem i Jaworzyną, a ja do tej pory (być może źle szukam?) nie znalazałem żadnej informacji odnośnie cen jakie złożyły poszczególne firmy w ramach tego przetargu. Wie ktoś może o co chodzi w tym wypadku |
EU07-469 napisał/a: |
Raport stanu linii 274 z dnia 20.05.2011 r.
Odcinek: Kąty Wrocławskie- Mietków Prędkość szlakowa: tor 1: 80 km/h tor 2: 100 km/h z ograniczeniem do 40 km/h |
EU07-469 napisał/a: |
Na odcinku Marciszów- Janowice czasowe 20 jest już tylko na zakręcie zaraz za Marciszowem |
Cytat: |
274. Wrocław Świebodzki – Zgorzelec
Odcinek Wrocław Świebodzki – Jelenia Góra Zakład Linii Kolejowych Wałbrzych od km do km Vmax |
dinxles napisał/a: |
Co to za wagon osobowy w składzie??? |
EU07-469 napisał/a: |
(...)No chyba ze z Marciszowa do Jeleniej chca calkiem zlikwidowac tor 1... |
EU07-469 napisał/a: |
No to chyba caly ruch pasazerski przejdzie na tor 2, bo tor 1 lada moment nie bedzie sie nadawal do jazdy... Juz od Janowic do Wojanowa jest sierzant na 20, a oni znow chca naprawiac szybszy tor... Bez sensu. No chyba ze z Marciszowa do Jeleniej chca calkiem zlikwidowac tor 1... |
Cytat: |
Między Żarowem a Jaworzyną zdemontowany jest tor na około połowie szlaku i sieć trakcyjna na całym. A w Świebodzicach we czwartek pojawiły się dwa wagoniki Dolkomui podbijarka. |
Cytat: |
Na linii 274 w Jaworzynie Śląskiej wykoleiły się 3 wagony składu należącego do PKP Cargo.
Pociąg jechał z Konina do Wałbrzycha. Wyklejenie wagonów nastąpiło o godzinie 16.05, gdy skład wyjeżdżał z toru 9 na tor 1 szlakowy w kierunku Świebodzic. Po wypadku ruch pociągów odbywał się torem nr 2. Pod odciągnięciu końca wykolejonego składu będzie możliwa jazda także torem nr 1. Tory 3,5,7 i 9 zostały wyłączone z ruchu. O godzinie 19.45 udało się przywrócić ruch pociągów na linii. http://img710.imageshack.us/img710/9774/wykolejeniesmkjaworzyna.jpg PKP PLK |
Cytat: |
Świeże info z 274: na szlaku Żarów-Jaworzyna tor nr 1 zdemontowany w całości, na części szlaku trwają prace przy podtorzu. Między Wałbrzychem a Świebodzicami tor nr 2 całkowicie nieprzejezdny. Na łuku za Świebodzicami trwa wymiana szyn w toku zewnętrznym, na całości remontowanego odcinka leżały stare szyny, kilka godzin pózniej wymieniona była ponad połowa i praca ciągle trwała Poza tym zaraz za stacją w Świebodzicach między niektórymi podkładami wygrzebana jest podsypka przy pomocy metody "kilof+widły". Do tego została zdemontowana nawierzchnia i odsłonięta konstrukcja mostów w km 59,9 i 62,1. Wszystko zostało wykonane 08.09 między godziną 8 a 18 |
Cytat: |
Na 274 stan prac na wczorajszy wieczór wygląda tak: tor nr 2 na szlaku Świebodzice-Wałbrzych Szczawienko już przejezdny, na łuku za Świebodzicami, który był wzmacniany ciągle jest ograniczenie prędkości. Pojawił się niestety też czerwony sierżant przed "trzecim przejazdem" w Lubiechowie. Tor nr 1 jest demontowany od km 62,730 w kierunku Świebodzic, wczoraj front robót był na łuku za "trzecim przejazdem". Na szlaku Żarów Jaworzyna w torze nr 1 są już układane podkłady od przejazdu w Piotrowicach w kierunku Żarowa. |
EN napisał/a: |
Astronomiczna liczba |
Cytat: |
jest mozliwosc ominiecia Walbrzychów i dojechania do Jaworzyny ale na to potrzeba wizji Smile |
kowal napisał/a: |
chodzi mi TYLKO o towarowe. Wizja jest prosta Marciszow-Strzegom albo Jawor, wiem w jakim stanie jest ten odcinek ale jeden tor dla towarowych i omijasz Walbrzyskie zakrety |
kowal napisał/a: |
mi właściwie chodzi o to aby towarowe załadowane kruszywem nie rozwalały 274 a jak wiadomo odcinek Świebodzice-Marciszów i dalej do Jeleniej jest bardzo podatny na tego typu uszkodzenia. Do tego powinien dojść zakaz dla byków i już.
@EN fakt, a co powiesz na Legnica-Jawor/Strzegom-Marciszów-Jelenia obsługiwane przez KD? |
kowal napisał/a: |
ale ja pisałem o odcinku Świebodzice-Marciszów i dalej do Jeleniej. To jest najbardziej narażony na zniszczenia, spowodowane przez towarowe, fragment 274. Więc aby tego uniknąć zaproponowałem Strzegom-Marciszów, dzięki czemu ominiesz "Wałbrzychy". Jeśli towarowy będzie miał dojechać do Wałbrzycha Głównego to w Jaworzynie zjedzie na podsudecką do Strzegomia, tam na Marciszów a z Marciszowa do Wałbrzycha Głównego, proste |
Cytat: |
Pomiędzy Żarowem, a Jaworzyną Śląską pociąg jechał po torze przeciwnym do zasadniczego, więc nie byłem w stanie stwierdzić jaka jest obecnie faktyczna prędkość na wyremontowanej jedynce. |
Lxd2 napisał/a: |
Zamiast narzekać powinno się raczej chwalić to co zostało zrobione, i że w ogóle zostało zrobione bo w IZ w-ch zrobić cokolwiek to nie lada wyczyn. |
KrzysiekkG napisał/a: |
@Lxd2
To chyba raczej Ty masz małe pojęcie na temat wiat skoro twierdzisz, że drewnianych już się nie stawia - pierwszy przykład z brzegu to chociażby stacją Brzeg na linii E-30. Tam po przebudowanie układu torowego i peronów postawiono właśnie nowe drewniane wiaty, a przecież PLK mogła również tam zabudować plastikowe przystanki komunikacji miejskiej na peronie ... |
Lupec napisał/a: |
...i pewnie by tak było gdyby nie konserwator zabytków który zabronił zmian w konstrukcjach wiat , dlatego zostały zrobione nowe na wzór starych które się rozlatywały. I wiat nie budowała PLK tylko PRK Wrocław .. nie wiesz nie pisz |
Lxd2 napisał/a: |
KrzysiekkG
Ciągle nie wiem co Ci nie pasuje w nowych wiatach na Wałbrzych Miasto. Nie było wcale - źle, postawili cokolwiek - źle. Nad estetyką i funkcjonalnością górę bierze niestety kasa. 274 to nie E30 w której topi się unijne miliardy i można sobie robić renowację wiat pod widzi mi się konserwatora, na tym też zresztą polegają te mega modernizacje aby wymieniać wszystko. Na rewitalkę 274 pula środków nie dość że jest mała to jeszcze przeznaczona na wymianę tego co najbardziej zrujnowane czyli torowisk, a z tego co pamietam to te wiaty były chyba robione ze środków wyłącznie PLK. Tak więc wcale nie musieli tego robić bo mogło być tak jak wcześniej, a że zrobili to zrobili takie na jakie ich było stać. Ciągle źle? To wysupłaj z własnej kieszeni (nie wiem ile tam może kosztować taka full wypas wiata) no powiedzmy z 2 milioniki, postaw piękną wiatę w Wałbrzychu, zamontuj tam jeszcze progatrony a wierz mi że wałbrzyscy pasażerowie w tym i ja będziemy Ci dozgonnie wdzięczni |
KrzysiekkG napisał/a: | ||
|
marcin smal napisał/a: |
Na odcinku Wojanów- Janowice i Szczawienko- Świebodzice dzisiaj nie było ani jednego pracownika, cisza. . |
marcin smal napisał/a: |
Przejazd koło A4 już bez ograniczenia. |
Cytat: |
naprawa bieżąca toru nr 1 oraz naprawa bieżąca wraz z oczyszczaniem toru nr 2 na odcinku Boguszów Gorce Zachód – Marciszów na kwotę łączną 7890 tys. zł |
Cytat: |
Ponadto planuje się reprofilację szyn (tryb regeneracyjny) w torach nr 1 i 2 na odcinku Boguszów Gorce Zachód – Marciszów na długości 31,527 km toru o szacunkowym koszcie 579 tys. zł. |
Cytat: |
- Linia kolejowa nr 274: wymiana nawierzchni toru nr 1 w km 9,844 - 9,966; 10,800 - 10,900 i toru nr 2 w km 9,938 - 10,048 w stacji Smolec oraz toru nr 2 w km 20,300 - 21,300 w stacji Kąty Wrocławskie wraz z robotami towarzyszącymi; wymiana rozjazdów nr 4 i 2 w stacji Smolec oraz nr rozjazdów nr 5, 19 i 20 z naprawą przejazdu kat. B pomiędzy rozjazdami nr 19 - 20 w stacji Kąty Wrocławskie; wykonanie odwodnienia wgłębnego na długości 771 mb; dokumentacja techniczna - 2 995 000 zł (całość 3 327 780 zł, środki własne: 332 780 zł) |
marcin smal napisał/a: |
Prędkość pomiędzy Świebodzicami- Jaworzyną, będzie wynikać ze stanu sieci?
[ Dodano: 09-02-2012, 22:33 ] A jaka będzie prędkość na odcinku Świebodzice- Szczawienko tor 1 ? |
marcin smal napisał/a: |
Za takie pieniądze to na pewno nie nowy, więc co: zgrzewanie istniejącego toru , czy jak w przypadku odcinka Marciszów- Janowice Wielkie materiał z odzysku? |
pl napisał/a: |
Będzie to jak na razie jedyny odcinek na 274 z prędkością maksymalną 120 km/h. |
pl napisał/a: |
Będzie to jak na razie jedyny odcinek na 274 z prędkością maksymalną 120 km/h.
Szlak Jaworzyna - Świebodzice tor 2 - 90 km/h, Janowice Wlk. - Wojanów tor 2 - 90/100 km/h, Boguszów Gorce Zach. - Marciszów tor 2 - 80 km/h tor 1 - 50 km/h. Takie zmiany czekają nas po remontach. |
kowal napisał/a: |
jeśli piszesz o Żarów-Jaworzyna to na 100% nie a to co podesłałem to jest to co ma być pod koniec tego roku(20.11.2012) a dokładniej ma wejść z nowym grudniowym rozkładem.Czyli PLK zakłada, że nikt na całej 274 nie da ciała i jej zlecenia zostaną zrealizowane w terminie. |
Cytat: |
A 140 było za Niemca. |
Cytat: |
Bajki o prędkościach 140-160 |
KrzysiekkG napisał/a: |
Te prędkości podane w internecie w regulaminie przydzielania tras pociągów to tylko plany więc podchodziłbym do nich ze sporą rezerwą, zresztą i tak rzeczywistość będzie je weryfikować,a skoro już teraz są sprzeczności z SIWZ jak np. dla odcinka Jaworzyna-Świebodzice to pewnie będą jeszcze jakieś korekty. Pierwsza weryfikacja już za miesiąc w marcu okaże czy faktycznie pojedziemy już 120 na pierwszym fragmencie linii 274. |
Cytat: |
Kolej wydaje miliony złotych na remont linii kolejowej 274 z Wrocławia do Wałbrzycha. Dzięki temu czas jazdy pociągów pomiędzy miastami zmniejszy się... o kilkanaście minut |
Cytat: |
W przyszłym tygodniu Zarząd Województwa Dolnośląskiego chce podpisać umowę na modernizację linii kolejowej w Jaworzynie Śląskiej. To pozwoli na szybkie przywrócenie oczekiwanego od lat połączenia kolejowego Świdnicy z Wrocławiem. |
marcin smal napisał/a: |
Dzisiaj z ciekawości byłem się przejechać i wyszło mi tak: 3h 40min , Wrocław -Jelenia .
Janowice- Wojanów przejezdne, ale dalej z ograniczeniem 30km/h( jakaś ekipa chodziła i sprawdzała torowisko, odbiór). Natomiast Marciszów- Boguszów Gorce Zach. prędkość jest podniesione do 60km/h na 1 (dziwnie, bo szybko ten odcinek minął). Zaczęły się też prace w Smolcu i Kątach Wr. [ Dodano: 01-06-2012, 21:12 ] A, nie przepraszam 3h 20min. |
Cytat: |
Przydałby się tez porządny remont (do 80 km/h) linii Legnica-Jerzmanice-Kaczorów-Marciszów. Dzięki temu można by odciążyć 274 a także, z wykorzystaniem linii przez Lubin Górniczy puszczać pociągi TLK (łącznik do pociągu Pirat, odczepiany w Głogowie). |
Virakocha napisał/a: |
Przydałby się tez porządny remont (do 80 km/h) linii Legnica-Jerzmanice-Kaczorów-Marciszów. Dzięki temu można by odciążyć 274 a także, z wykorzystaniem linii przez Lubin Górniczy puszczać pociągi TLK (łącznik do pociągu Pirat, odczepiany w Głogowie). Drut należy podwiesić od Jerzmanic aż do Marciszowa. |
EN napisał/a: |
xzielak najpierw niech zrobią dobrze 274. Ale przyznam, że dobrze by było jako kolejny cel postawić rewitalizację trasy przez Bolków, a także remont tras z Jeleniej do Kowar i Karpacza. |
Cytat: |
W 312 tyle kasy już nie trzeba by było tyle pompować, bo część linii jest zrobiona i prowadzony tam jest ruch towarowy. |
marcin smal napisał/a: |
Dzisiaj przejeżdżałem przez przejazd w Wojanowie, i już nie widziałem ograniczeń tymczasowych.
Natomiast przy przejeździe jest postawiony znak , zamknięcie drogi od 17. 07 do 26. 07, tylko może to nie wypalić z tego powodu, że wczoraj w Maciejowej zerwało most na "trójce" i objazd jest prowadzony przez właśnie Wojanów. A z tego co słyszałem w radiu to odbudowa to dobre kilka tygodni. |
Cytat: |
Blisko 60 żołnierzy z jednostek inżynieryjnych Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych zostanie zaangażowanych w budowę sześciu tymczasowych przepraw w woj. dolnośląskim w związku z potrzebą usuwania skutków powodzi – informuje PAP.
Budowa - jak informuje Szefostwo Inżynierii Wojskowej - realizowana będzie w ramach szkolenia, z wykorzystaniem 40 jednostek sprzętu. Żołnierze będą gotowi do działań we wtorek, ale rozpoczęcie prac uzależnione jest od przygotowania przez władze samorządowe materiałów pomocniczych m.in. pali mostowych, rur i belek stalowych i płyt drogowych. Przeprawa o długości ok. 30 metrów powstanie w miejscowości Ubocze w powiecie Lwówek Śląski. Dwa tymczasowe mosty mają ułatwić funkcjonowanie ludności w gminie Olszyna w powiecie lubańskim; ich łączna długość ma wynieść ok. 30 metrów. Trzy przeprawy są potrzebne są w rejonie Jeleniej Góry - dwie o łącznej długości 45 m. i jedna o dł. 30 m. Na skutek zeszłotygodniowych nawałnic część dróg w lubuskiem i dolnośląskiem uległa podtopieniom. Transport został utrudniony, niektóre mosty i drogi wymagają naprawy. |
Cytat: |
Modernizacja linii nr 274 zakłada uzyskanie prędkości 160 km/h z Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej i 120 km/h na dalszym odcinku. |
Cytat: |
Prace przy sieci trakcyjnej mają się zacząć pod koniec sierpnia i potrwać aż do maja przyszłego roku. Oferty w przetargu można składać do 16 sierpnia. |
EU07-469 napisał/a: |
[ Dodano: 21-07-2012, 09:00 ] Wałbrzych Szczawienko: wjazd przez semafor A na S13, wyjazd przez semafor L na S1 (znaczy się na rozkaz "S") Wałbrzych Główny: wjazd przez semafor A1 (sterowany z WG2) na Sz, wyjazd przez semafor K (sterowany przez WG) na S13, przejazd przez semafor U (sterowany przez WG5) na S1! Nie wiem, czy WG dała rozkaz "S". Szlak Boguszów Gorce Zachód-Sędzisław: tor 2 zamknięty, wskaźnik W27 z cyfrą 3 zniknął, prace trwają na moście w Czarnym Borze. Szlak Janowice Wielkie-Wojanów: pociąg do Trzcińska faktycznie daje ognia, jednostka raczej osiągnęła 110 km/h. Tunel to dalej stałe 30. Ograniczenie czasowe do 60 od jakieś pół kilometra za Trzcińskiem niemal do tunelu. |
Bonifas napisał/a: |
Posterunek ostępowy Witków Śl. funkcjonował dla potrzeb ruchowych jeszcze w 2003 r. |
Światowid napisał/a: |
kowal
Skanów pism nie wykonujemy ponieważ jest to szeroko zabronione przepisami prawa, a my jako organizacja zarejestrowana musimy przestrzegać pewnych zasad zwłaszcza, że decydenci ze spółek są nieobliczalni. |
Cytat: |
Trasa liczy 128 kilometrów. Przez fatalny stan torów maszyniści muszą zwalniać na tym odcinku aż sto trzydzieści razy! Czasami nawet do 20 km/h. |
pl napisał/a: |
Dla ścisłości:
- ograniczenie tymczasowe w km 90,690 tor 1,2 20 km/h - ograniczona widzialność przejazdu - ograniczenie tymczasowe w km 100,800 tor 2 40 km/h - zły stan nawierzchni na przejeździe. Więc na całym odcinku od Boguszowa G. Zach. do Marciszowa są 2 takie ograniczenia |
KrzysiekkG napisał/a: | ||
Nie do końca. Pomiędzy Boguszowem, a Marciszowem obowiązują jeszcze ograniczenia na praktycznie wszystkich przejazdach kolejowych - niesprawna ssp. I o ile odcinek Sędzisław-Marciszów można zrozumieć, ponieważ tam prowadzone są jeszcze prace, o tyle ten pozostały z Boguszowa do Sędzisławia powienin być już jednak czysty. Ponadto jest jeszcze także jedno ograniczenie w torze nr 2 na stacji Sędzisław (głowica od strony Marciszowa) bodajże do 40 km/h. |
kowal napisał/a: |
czy chodzi o przejazd w 100,800km do 100,900km tor 2, zly stan nawierzchni kolejowej na przejezdzie kolejowym, ograniczenie do 40km/h? |
MK_PŁASZÓW napisał/a: |
pawelu, modernizacja linii 311 jest przewidziana na 10 miesięcy, ale znając polskie realia trzeba się liczyć z opóźnieniami. Mimo wszystko po cichu liczę że w przyszłoroczne wakacje pociągi do Szklarskiej Poręby jednak wrócą |
Światowid napisał/a: |
Czekoladka zagości na naszej linii już na stałe a od 9 grudnia pojedzie do Szklarskiej Poręby Górnej. |
rolmops napisał/a: |
Aktualne maksymalne prędkości dla pociągów pasażerskich - tor 1.
Aktualne maksymalne prędkości dla pociągów pasażerskich - tor 2. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Ten wykaz chyba jednak nie jest aktualny, ponieważ na torze nr 1 od Marciszowa do Wojanowa obowiązuję prędkość 30 km/h, a nie jak jest podane od 105,18km do 114,25km 80km/h, a dalej to nawet 100.
No i jednak jedynka na odcinku Żarów - Jaworzyna Śląska będzie pierwszym odcinkiem na linii 274 z prędkością 120km/h, choć ona pierwotnie miała obowiązywać już od marca. |
kowal napisał/a: |
wykaz pochodzi z konca wrzesnia 2012 wiec powinien byc aktualny. Co do predkosci w torze nr 1 na odc. Świebodzice - Wałbrzych Szczawienko to byc moze chodzi o "wadliwe" srk. |
marcin smal napisał/a: |
W dniu wczorajszym (22.03.), wyglądało że zakończyli roboty przy trakcji pomiędzy Świebodzicami, a Jaworzyną, pozostało wzmocnienie skarp przy Jaworzynie Śląskiej. |
rail_user napisał/a: |
Czy ograniczenie w Żarowie jest na konstrukcji tunelu ? |
kowal napisał/a: |
z mostami tez byl problem w wylonieniu eksperta. Pewnie rozpisza przetarg jeszcze raz. |
KrzysiekkG napisał/a: | ||
-ograniczenie prędkości w torze nr 2 w km 81,-82,7 do 40 km/h jest na tapecie i powinno być już zrobione (ja jechałem ostatnio po ciemku i nie widziałem czy faktycznie już to skończyli), |
Cytat: |
-na szlaku Smolec - Kąty Wrocławskie tor nr 2 podwyższenie prędkości do 120km/h nastąpi 09.03.2014r., |
Cytat: |
-w roku 2014 ma być robiony jeszcze odcinek Jelenia Góra-Wojanów (oba tory) oraz modernizacja peronów, wiat oraz przejść pod peronami w stolicy Karkonoszy. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Natomiast poprawka nr 2 zniosła ograniczenia:
w km 80,760-80,950 (tor nr 1) z powodu złego stanu szyn, w km 105,300-110,900 (tor nr 2) z powodu złego stanu toru (odcinek Marciszów-Janowice Wielkie). |
MK_Wro napisał/a: |
PLK twierdzi, że od 13 grudnia będzie Pendolino na 274:
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/prawie-60-mln-zl-na-poprawe-obslugi-pasazerow-na-trasie-wroclaw-jelenia-gora-2870/ "Efekty prac modernizacyjnych linii do Jeleniej Góry doceniają przewoźnicy, wprowadzając nowoczesny tabor. Od nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów - tj. od 13 XII 2015 r. - przewidziane jest wprowadzenie na linię z Wrocławia do Jeleniej Góry m.in. jednej pary pociągów Pendolino, które kursowałyby w relacji Jelenia Góra – Warszawa przez Wrocław, Opole i Częstochowę." |
Światowid napisał/a: |
Ekspresowa linia z Pragi do Wrocławia p. Jelenią Górę Widać, że zbliżają się wybory. Różne bzdety o Jeleniej Górze czytałem, ale takich, to jeszcze nie. |
Gaspares napisał/a: |
Szkoda, że nie będzie możliwości dojść na perony od strony ul. Wincentego Pola. Z tamtej strony miasta będzie trzeba zasuwać na pociąg trochę na około. |
marcin smal napisał/a: |
Od jutra znika ograniczenie do 20km/h na długości 5 km w torze nr 1 Wojanów - Janowice Wielkie, ktoś wie z jakiego powodu, tam nic nie było robione ? |
Marcel Štancl napisał/a: |
Ille ludzi jezdzi pociagem na trasie Wroclaw - Jelenia Góra? |
Marcel Štancl napisał/a: |
Newiem czi w Polsce duzo informacji o Karkonoszach po Czeskej stronie? |
marcin smal napisał/a: |
Od jutra znika ograniczenie do 20km/h na długości 5 km w torze nr 1 Wojanów - Janowice Wielkie, ktoś wie z jakiego powodu, tam nic nie było robione ? |
MK_Wro napisał/a: |
Dworzec Wałbrzych Szczawienko pójdzie do remontu: http://m.wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,106542,19417574,ostatnia-stacja-zlotego-pociagu-tajemniczy-walbrzyski-dworzec.html |
Anfinuo napisał/a: | ||
Zależy kiedy. Normalnie +/- obsługa plus drugie tyle pasażerów (przynajmniej tutaj bliżej Jeleniej). W święta, początki\końce wolnych akademickich, dużo więcej. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Nie wiem na jakiej podstawie piszesz takie opinie, ale... |
KrzysiekkG napisał/a: |
...wg mnie są one całkowicie nieprawdziwe. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Z linią kolejową 274 mam styczność już od prawie 20 lat, przy czym tak od około 15 lat podróżuję pociągiem (dawniej z Kamiennej Góry), obecnie z Sędzisławia bądź Marciszowa do stolicy Śląska i z
powrotem ze średnią częstotliwością około 1 przejazd/miesiąc. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Tak więc nie jestem mikolem, który raz na kilka lat zaliczy sobie linie 274 podczas kółeczka na turystyku... |
KrzysiekkG napisał/a: |
...siedząc przy kompie kilkaset kilmetrów od Dolnego Śląska... |
KrzysiekkG napisał/a: |
Pamiętam końcówkę lat 90-tych i ostatnie czasy dawnej świetności, pamiętam powolny upadek jaki miał miejsce od około 2000 roku... |
KrzysiekkG napisał/a: |
...w większości pociągów za Wałbrzychem (jadąc w stronę JG) frekwencja była porównywalna z liczbą obsługi. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Należy wziąć jeszcze pod uwagę, że na trasie dojeżdżało też trochę kolejarzy do JG m.in. do istniejącej wówczas sekcji PR Wrocław, ISE Jelenia Góra, sekcji PKP Energetyka i sekcji Cargo. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Jednakże od 2012 roku, kiedy to czas jazdy zaczął się wyraźnie skracać... |
KrzysiekkG napisał/a: |
...można obserwować powolny, aczkolwiek stały wzrost liczby pasażerów jaki pociągów.Dla niedowiarków zobaczcie sobie... |
KrzysiekkG napisał/a: |
Linia 274 jest o tyle specyficzna, że tutaj potoki ciążą głównie do Wrocławia i tak naprawdę nie obserwuje się większych potoków między miastami znajdującymi się na tej linii. Pewnym wyjątkiem jest Jelenia Góra, do której "od zawsze" istniały "dojazdowe" ciągi z Lubawki, Kamiennej Góry i pozostałych miejscowości od Marciszowa do JG. Niestety to także zostało w dużej mierze wyniszczone i obecnie pozostały szczątki potoków na odcinku Marciszów-JG. |
KrzysiekkG napisał/a: |
W związku z powyższym jako, że na trasie Jelenia Góra-Wrocław ludzie podróżują głównie do Wrocławia to logiczne jest, że na początku trasy (okolice JG) ta frekwencja będzie najniższa, ale później ona cały czas systematycznie wzrasta i na końcu najczęściej przekracza 100%. Gdyby wszystkie pociągi z JG wyjeżdżały w 100% zapełnione to w Boguszowie-Gorcach ludzie już mieliby problem z wejściem do składu, a o Wałbrzychu, Świebodzicach czy Jaworzynie Śląskiej nie wspominając. |
Anfinuo napisał/a: |
A ja częściej. I jeszcze częściej widzę czy to przy torach, czy na różnych stacjach jakie jest ich obłożenie.
A przez kilkanaście lat jeździłem 5 dni w tygodniu tam i z powrotem. Więc jeśli ktoś tu jest tym "mikolem", to jesteś nim Ty z Twoim 1/miesiąc przejazdem i "wyciąganiem daleko idących wniosków" na próbie którą nawet GUS by wyśmiał. |
Anfinuo napisał/a: |
Rower który posiadam to normalny MTB, nie, "do wszystkiego, czyli do niczego", więc chyba piszesz o sobie.
I znam ciekawsze i zdrowsze trasy niż po tuczniu kolejowym, czy asfalcie koło niego. |
Anfinuo napisał/a: |
A ja nie tylko pamiętam, ale i doświadczyłem osobiście, bo właśnie pod koniec lat 90 zacząłem jeździć wspomniane 5\7 do Jeleniej. |
Anfinuo napisał/a: |
.
I w cholerę ludzi do innej pracy, czy do szkół średnich i wyższych. Przynajmniej dopóki mieli czym dojechać, a nie jak od ładnych lat paru, najwcześniejszy pociąg w Jeleniej przed ósmą. |
Anfinuo napisał/a: |
...można obserwować powolny, aczkolwiek stały wzrost liczby pasażerów jaki pociągów.Dla niedowiarków zobaczcie sobie...1. Nie pisałem o ilości pociągów, tylko ilości ludzi nimi jeżdżących.2. Ja osobiście wolę porównywać "objętościowo" ilość wpisów na tych żółtych, papierowych rozkładach i w porównaniu z poprzednim raczej ubyło. |
Anfinuo napisał/a: |
Nie sposób się nie zgodzić. Ale dziwne że taki znawca tej linii jak Ty, zapomniał o wycieczkowiczach kiedyś walących na Jelenią (Trzcińsko, itp.) w takich ilościach że w wagonach późny Gierek o poranku, trzeba było stać w przejściach miedzy wagonami, albo siedzieć na "kaloryferze" w korytarzu. |
Anfinuo napisał/a: |
No więc dlaczego piszesz że całkowicie nieprawdziwe są moje obserwacje ? |
Anfinuo napisał/a: |
Co do tych liczb którymi z taką lubością sypiesz: "4164,01 ZŁ Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w listopadzie 2015 r." Tak więc to że gdzieś tam ktoś coś napisze, to nie znaczy że to jeszcze rzeczywiście jest tak, albo że nie ma jakiegoś "kruczka". Ja widzę czy to na zewnątrz, czy wewnątrz pociągu, przechodząc nieraz całą jego długość i jest tak jak napisałem, tak jak akapit wyżej potwierdziłeś, więc po co ta tyrada ? |
Cytat: |
lle ludzi jezdzi pociagem na trasie Wroclaw - Jelenia Góra?
Zależy kiedy. Normalnie +/- obsługa plus drugie tyle pasażerów (przynajmniej tutaj bliżej Jeleniej). W święta, początki\końce wolnych akademickich, dużo więcej. |
Anfinuo napisał/a: |
N
Nie, "oficjalne dane dotyczące frekwencji z UMWD/KD" jak i inne statystyki, nie są dla mnie dowodem. |
KrzysiekkG napisał/a: | ||
Dziękuję za oświecenie. Od dziś już wiem, że wszelkie oficjalne dokumenty, statystyki, obserwacje innych osób ba nawet wypowiedzi prezesa firmy busiarskiej są nic nie warte. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Jedną prawdziwą frekwencję z linii 274 zna Anfinuo i basta! |
Cytat: |
Inwestycja za przeszło 24 miliony złotych, która zmieni obraz nędzy i rozpaczy, którymi „raczeni” byli turyści przybywający pociągami do Jeleniej Góry miała zostać oddana do użytku do końca 2016 roku. Jak udało nam się ustalić, ze względu na poszerzenie zakresu prac, perony na stacji w stolicy Karkonoszy odzyskają blask do końca maja 2017 r. |
mybox napisał/a: |
Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra
Szkoda tylko, że po 13.03 wydłuża się o kilka minut czas przejazdu wszystkich połączeń. |
pl napisał/a: |
Po pierwsze na przejeździe nie ma sygnalizatorów więc już nieprawda. Po drugie skąd takie informacje o kontroli UTK? Najgorzej jak się nie wie a wypowiada się. |
pl napisał/a: |
Po pierwsze na przejeździe nie ma sygnalizatorów więc już nieprawda. |
pl napisał/a: |
Sygnalizacją świetlną są latarki na drągach rogatkowych. Z przejazdem jest wszystko ok, tygodnik szuka sensacji a UTK wiadomo chce się wykazać. Opierasz się wyłącznie na artykule i z niego wyciągasz wnioski, z resztą błędne. |
marcin smal napisał/a: |
Będą jakieś dodatkowe prace na stacji Jeleenia Góra, na stronie PLK ukazało się zamówienie dodatkowe za ponad 800 tys. PLN.. |
marcin smal napisał/a: |
Do Sędzisławia przywieźli podkłady staroużyteczne, tor częściowo rozkręcony. |
marcin smal napisał/a: |
Jadąc przez Jaczków widziałem znak zakaz wjazdu za 450 m, remont przejazdu, sprawdzałem to zamknięcie od 10.09 do 21 .09.
|
marcin smal napisał/a: |
A czy będzie też modernizacja sterowania na tym przejeździe? I przy okazji tego miejsca, to S3 będzie przecinała linię 274 ok. 400 metrów dalej w kierunku stacji Sędzisław.
|
marcin smal napisał/a: |
To zamknięcie w torze nr 2 pomiędzy Wałbrzychem Miasto, a Wałbrzychem Fabrycznym to nie w związku z wycinką drzew, tylko już zaczęli budowę, tor na całej długości przyszłego przystanku rozebrany. |
marcin smal napisał/a: |
W ostatnim z przetargów na opracowanie dokumentacji dotyczącej tunelu ( z 1,5 miesiąca temu) , było zapisane że w obecnej sytuacji nie mogą w jednej chwili mijać się dwa pociągi. Z tego co pamiętam były zapisane 3 warianty rozwiązania tego problemu : a) powiększenie średnicy tunelu , b) zabudowa jednego toru biegnącego środkiem tunelu , ostatni nie pamiętam.
|
marcin smal napisał/a: |
Wyjazd z toru nr 1 na stacji Wałbrzych Miasto w kierunku Fabrycznego, semafor podaje: górne zielone, dolne pomarańczowe i pas w kolorze zielonym, (to jest nie szybciej jak 100 km/h) dlaczego tak ? |
marcin smal napisał/a: |
Dobra, dzięki. Tylko po co tak komplikować SRK, przecież tam teraz jest szlakowa 60 km/h, żeby semafor ograniczał tam prędkość do tych 100km/h, to ta szlakowa musiała by wynosić minimum 110km/h, a tam geometria raczej na to nie pozwoli. A nawet jak by to było od rozjazdów to nie prościej wstawić tam ograniczenie stałe, jak np: Żarów, Kąty Wr. |
marcin smal napisał/a: |
Jak już SRK na Wałbrzychu Miasto to jeszcze wjazd na stację od strony Szczawienka tak samo tor nr 1, szlakowa do rozjazdu wynosi 80 km/h, a za każdym razem jak jadę to podają: 2x pomarańczowe plus pas pomarańczowy zamiast: 1 pomarańczowego. I te 300 metrów jedziemy 60km/h, a nie 80km/h. |
marcin smal napisał/a: |
Pomiędzy Wałbrzychem Miasto, a Fabrycznym wyskoczyło ograniczenie czasowe do 40km/h, około 1,5 km. Tor nr 2 tak zarósł, że na wysokości Starej Kopalni jest niewidoczny.
|
marcin smal napisał/a: |
W wykazie prędkości jest już korekta dla stacji Świebodzice 60 km/h ( dwa tory), tor nr 1 Mietków- Imbramowice 120km/h. Od czerwcowej zmiany rozkładu, powinny nowe prędkości obowiązywać. |
KrzysiekkG napisał/a: |
związane z budową drogi S3 Bolków - Kamienna Góra - Lubawka, która nad torami LK274 będzie przechodziła estakadą. |
marcin smal napisał/a: |
Już można sprawdzić nowy rozkład obowiązujący od grudnia i jest dostępna opcja wyboru przystanku Wałbrzych Centrum. Jak na razie postoje tylko osobowe, ale jak dokończą go w całości i będą stawały pośpieszne, to jak będzie wyglądała sytuacja z Wałbrzychem Miasto? Sprawdzałem odległość 1,6 km.
[ Dodano: 23-11-2020, 21:58 ] I jeszcze jedno widzę że jest połączenie Jelenia Góra- Kraków przez Magistralę Podsudecką. Cała trasa będzie na lokomotywie spalinowej? W Jaworzynie Śl. postój 1min, Kędzierzyn Koźle 3min. |
Auderman napisał/a: | ||
O ile nie zmieniają przebiegów dróg krajowych to będzie droga S5 |