INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Oferta Arrivy przyjęta

Anonymous - 26-10-2010, 20:47
Temat postu: Oferta Arrivy przyjęta
Kujawsko-pomorskie: Oferta Arrivy przyjęta, reszta przetargu unieważniona

Zarząd województwa kujawsko-pomorskiego, zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami, zadecydował dziś o unieważnieniu czterech z pięciu części przetargu na długoterminowe przewozy w województwie. Jedynym oferentem na te pakiety były Przewozy Regionalne, które zażądały dużo wyższych niż dotychczas kwot dopłaty.

Arriva ma prowadzić przewozy w województwie na liniach niezelektryfikowanych przez okres dziesięciu lat za dopłatą w cenie 17,99 zł / pckm. Przewozy na liniach zelektryfikowanych w najbliższym roku będzie prowadzić spółka Przewozy Regionalne, z którą prowadzone są obecnie negocjacje na temat ceny usługi. W ubiegłym tygodniu radni sejmiku województwa zwiększyli o ponad 20% planowaną dotację do przewozów, aby umożliwić krótkoterminową umowę.

Urząd Marszałkowski daje sobie teraz trzy miesiące na analizę, co dalej. W grę wchodzi powołanie własnego przewoźnika, współpraca z jednym z sąsiednich województw nad utworzeniem wspólnego przewoźnika - co jest o tyle interesujące, że wspólnym przewoźnikiem należącym do województw są właśnie Przewozy Regionalne, oraz rozpisanie kolejnych przetargów.

Źródło: Rynek Kolejowy
Anonymous - 26-10-2010, 21:08
Temat postu:
Jednym słowem na liniach spalinowych w kuj- pom będzie spokój przez dekadę z czego bardzo się cieszę
Anonymous - 26-10-2010, 21:11
Temat postu:
@gryff czyli linia przez Chełmżę przechodzi pod rękę DB Question PLus 3 Pesopsuje Język
Anonymous - 26-10-2010, 21:15
Temat postu:
A jak wygląda sytuacja w Janowcu Wielkopolskim? Jest jakaś realna szansa na powrót pociągów do tego miasta?
Anonymous - 26-10-2010, 21:16
Temat postu:
Zgłosili projekt modernizacji linii Inowrocław Rąbinek-Drawski Młyn do POIŚiu, ale chyba tylko do Żnina Crying or Very sad
Anonymous - 26-10-2010, 21:26
Temat postu:
O ile pamiętam to linia z Chełmży do Bydgoszczy nie była w pakiecie "A"ale to trzeba sprawdzić nie jestem pewien

[ Dodano: 26-10-2010, 22:31 ]
mk1992 Teoretycznie powinna zawitać tam Arriva ,ta miejscowość leży w granicach województwa ale zobaczymy kopernikpowinien być lepiej poinformowany ,w końcu jest pracownikiem Arrivy
Damian Łódź - 26-10-2010, 21:43
Temat postu:
Virakocha, popyt na trasie Ino-Żnin jest duży. Wystarczy dobry rozkład pod szynobusa. Jechałem jakis czas temu PKSem z Ino do Żnina i frekwencja taka,że czesc ludzi stała,choć nie wiem czy przepisy na to pozwalają.
contraboy - 26-10-2010, 23:15
Temat postu:
Jakoś nie wierzę, aby teraz Arriva nagle zaczeła ściągać swój tabor po tym, jak wygrała przetarg na 10mlat...czuję że ewentualnie takie ogórki, jak ten Y zjadą do PL i inny szrot

Coś niezbyt szczęśliwy jestem z tego powodu, że Arriva wygrala przetarg na 10 lat aż...

ale czas pokaże, czy miałem racje Smile
kallies - 27-10-2010, 05:48
Temat postu:
Ale przecież Y chyba mają wycofać - tam zdaje się , że był przepis zabraniający stosowanie taboru ponad 40 letniego.
kopernik - 27-10-2010, 09:32
Temat postu:
gryff napisał/a:
O ile pamiętam to linia z Chełmży do Bydgoszczy nie była w pakiecie "A"ale to trzeba sprawdzić nie jestem pewien



Chełmża - Bydgoszcz jest w pakiecie A, więc od grudnia linię oraz pojazdy - 3 szynobusy oraz doczepę przejmie ARRIVA.

Co do nowych pojazdów, to zgodnie z "przetargową" deklaracją ARRIVA kupi 4 nowe pojazdy, co to będzie, nie mam pojęcia Smile w jednej z tutejszych gazet prezes Fabien Courtellemont wspominał o 30 mln przeznaczonych na ten cel. Prawdopodobnie dla ujednolicenia taboru (zdecydowanie nie z powodu jakości Smile ) może to być coś z PESY, tj SA 134 lub 136.

Według wymogów przetargu "Y" zwany pieszczotliwie "biskupinem", powinien pójść pod palnik.
Anonymous - 27-10-2010, 15:50
Temat postu:
O takie wyjaśnienie właśnie mi chodziło więc teraz już 100%trakcji spalinowej w kuj -pom będzie obsługiwał jeden przewożnik

[ Dodano: 27-10-2010, 17:04 ]
Teraz Arriva będzie mogła utworzyć bezpośrednie połąśczenia z Bydgoszcza np z Grudziądza, jak wiadomo takie połączenie będzie o wiele krótsze czasowo niż przez Toruń .Gdzie oczywiście w Toruniu jest przesiadka
kopernik - 27-10-2010, 18:18
Temat postu:
A po co pchać się przez Toruń? Aktualnie wystarczy od strony Grudziądza dojechać do Chełmży i tu się przesiąść na szynobus PR do Bydgoszczy (przez Unisław Pom.). Podejrzewam, że od grudnia, gdy obie linie będzie obsługiwała ARRIVA, będzie to identycznie funkcjonowało.
Anonymous - 27-10-2010, 18:59
Temat postu:
A czy Arriva dalej będzie obsługiwała linię do Kwidzyna tak jak jest to teraz, czy będą przesiadki w Kwidzynie Question
Anonymous - 27-10-2010, 20:08
Temat postu:
Pociągi Arrivy nadal będą kursowały do Malborka przez Kwidzyn pomimo że te dwa miasta są w woj pomorskim Arriva ma nawet swoją kasę biletową w Kwidzyniu
contraboy - 27-10-2010, 21:51
Temat postu:
z tym bezposrednim pol. Bydgoszcz-Grudziądz przez Chełmżę to bym sie wstrzymał póki co...

chyba, że pod MRa doczepią SA i w Chełmży będzie rozczepienie składów albo coś na podobę, bo raczej wątpię aby skład nie jechał do Torunia całkowicie będąc pod Toruniem kilkanascie km...
ET05 - 27-10-2010, 21:52
Temat postu:
Ciekawe czy KKA będzie dalej czy w końcu pomyślą o jakimś taborze...
Anonymous - 27-10-2010, 21:54
Temat postu:
Ygrek nie pójdzie pewnie na szrot, ale do rezerwy (jak pesopsuj padnie) (ale wolę zapytać kopernika alias Przemasa Happy )
Anonymous - 28-10-2010, 04:46
Temat postu:
kopernik Twierdzi że Arriva ma zakupić 4 szynobusy prawdopodobnie SA-134 lubSA-136

[ Dodano: 28-10-2010, 05:51 ]
contraboyTakie połączenie Grudziądza z Bydgoszczą z pominięcie Torunia jest realne ponieważ sporo mieszkańców Grudziądza pracuje w Bydgoszczy
kopernik - 28-10-2010, 10:30
Temat postu:
gryff napisał/a:
kopernik Twierdzi że Arriva ma zakupić 4 szynobusy prawdopodobnie SA-134 lubSA-136.


nie ja twierdzę, tylko wymogi przetargu Smile co do pojazdów (SA134 lub 136), to jest to najczarniejszy Język , ale raczej najbardziej prawdopodobny scenariusz.


gryff napisał/a:
[ Dodano: 28-10-2010, 05:51 ]
contraboyTakie połączenie Grudziądza z Bydgoszczą z pominięcie Torunia jest realne ponieważ sporo mieszkańców Grudziądza pracuje w Bydgoszczy


Jednym z dobrych rozwiązań byłoby puszczenie z Grudziądza dwupesowego składu, w Chełmży by się to rozłączało i jedna jechałaby na Toruń, a druga na Bydgoszcz. Póki co trwają jeszcze prace przy rozkładzie i koncepcje zmieniają się z dnia na dzień.
contraboy - 28-10-2010, 10:48
Temat postu:
przy zimowej awaryjności pesopsujów, wiele osób zrazi się do korzystania z kolei i pks grudziądz/bydgoszcz zwiększy swe obroty czuje, mimo bezpośredniego polaczenia kolejowego...

jest to oczywiście czarny scenariusz, bo potoki podróznych na tej trasie są spore i paru twardych pewnie zostanie Wink

Bydgoszcz-Malbork może MR?

ja osobiście czekam za jakimś połączeniem sensownym np Toruń-Chojnice, Malbork-Bydgoszcz, Brodnica-Bydgoszcz


mozna by sprobować na ciut dłuższej trasie wprowadzić jakiś przyspieszony "zug" który nie zatrzymywałby sie na wichurkach wszystkich, no ale..ja nie pracuję w Arrivie
pstrzyzewski - 28-10-2010, 12:50
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Ygrek nie pójdzie pewnie na szrot, ale do rezerwy (jak pesopsuj padnie) (ale wolę zapytać kopernika alias Przemasa Happy )


Pragnę zdementować pogłoski, które pojawiły się w powyższym poście... Nie ukrywam się pod nickiem "kopernik", bo nie mam ku temu powodów.

Pozdro,
Przemas
kopernik - 28-10-2010, 12:50
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
(ale wolę zapytać kopernika alias Przemasa Happy )
tak dla ścisłości kopernik i przemas to dwie różne osoby Wink
Anonymous - 28-10-2010, 14:54
Temat postu:
Zapewne uruchomienie czegoś na wzór Arriva ekspres z Brodnicy do Gdyni pozostanie w sferze marzeń ale tylko w ten sposób Brodnica i Grudziądz miałyby bezpośrednie połążczenie z trójmiastem, myślę oczywiście o trasie przez Werzchucin
contraboy - 28-10-2010, 18:04
Temat postu:
w ogóle (odbiegając od tematu) są jakieś "hity" w nowym rozkładzie jazdy, czy nie ma co liczyć raczej na lepszy okres dla takich stacji jak Grudziądz, Chojnice, czy Kwidzyn
Anonymous - 28-10-2010, 19:16
Temat postu:
Tak wogóle to na temat rozkładu jazdy Arrivy jest zupełna cisza .Pewnie ukaże się też 2 listopada na DB
Pawel_15 - 29-10-2010, 00:57
Temat postu:
Ja w nowym rozkładzie bym widział połączenia Bydgoszcz - Kościerzyna jako codzienne a nie weekendowe, na początek dwie pary codziennie bezpośrednie Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia, Chojnice - Wierzchucin - Laskowice - Grudziądz - Jabłonowo - Brodnica ze dwie pary na początek, Kościerzyna - Grudziądz (przez Czersk lub Wierzchucin) i Brodnica - Jabłonowo - Grudziądz - Laskowice - Wierzchucin - Bąk - Kościerzyna - Gdynia.

Obecny rozkład jest ok ale można by go ulepszyć żeby było więcej połączeń i więcej przewożonych ludzi. Proponuje popatrzeć do starych SRJP. Do 99/00 kiedy to beton PKP uwalił pół PL połączenia na w/w liniach nie uległy znaczącym zmianom. Przez 10 lat ludzie się na tyle nie wzbogacili że w każdym gospodarstwie na każdym zadupiu jest umc-umc-golf. Przybyło ich trochę jak nie było połączeń kolejowych ale bez przesady. Danie nowych ciekawych połączeń przyciągnie ludzi do podróżowania z Arrivą. Można by łączyć spore miasta jak np Kościerzynę z Grudziądzem, jeszcze w 2006 (ostatni rok kursowania) był sobie pociąg Kościerzyna - Laskowice przez Wierzchucin. Laskowice to małe zadupie, najbliższe miasto to Grudziądz. Jechałem tym pociągiem i była frekwencja zadowalająca (pół bipa i bonanza, bipa prawie pełna, bonanza w połowie bo z kumplem siedzieliśmy we wszystkich oknach Very Happy) Może warto by choć częściowo dać rozkład w oparciu o te z czasów świetności linii ? Zdaje sobie sprawę z tego iż nie ma sensu robić połączeń ,,historycznych" tylko dlatego żeby jeden maniak (czyli ja Smile ) D29-201 miał radochę i latał po torach z kamerą i nagrywał składy, ew. nimi jeździł i zaliczał połączenia Smile Niemniej moim zdaniem warto coś zdziałać w tym kierunku, próbować...

Ciesze się że to oferta Arrivy została wybrana. Bez wazeliny mogę powiedzieć że liczyłem że się wam uda. Mam nadzieje że firma będzie się rozwijać na plus, dojdą nowe połączenia, nowy tabor i więcej przewiezionych ludzi Smile

Tylko prośba, nie bierzcie SA134 i pochodnych gówien. Wywalcie SA106 jak możecie i dajcie więcej Duńczyków (MR/MRD), są milion razy wygodniejsze niż badziew z pesy i mają w sobie to coś Smile

Liczę że fragment powyższego postu dot. nowych połączeń za sprawą użytkownika @kopernik dojdzie do odpowiednich osób w Arrivie i będą rozważane nowe połączenia, jak cóś to służę archiwalnymi cegłami (SRJP) Smile
Anonymous - 29-10-2010, 04:50
Temat postu:
Paweł_15 Jak na mój gust to całkiem dobry pomysł z takimi właśnie połączeniami
Pawel_15 - 29-10-2010, 14:37
Temat postu:
Podejrzewam że dobre ustalenie rozkładu jazdy spowoduje że ruch na tych liniach się ożywi, wiadomo że potoków ludzi nie będzie. Wiadomo że spora ilość pociągów to były pociągi ,,Kolejarskie" i nie ma sensu reaktywować tych połączeń.

Jak wiadomo linia Bydgoszcz - Tczew nie jest w dobrym stanie technicznym. W zasadzie gorzej niż w tragicznym... Można by dać w godzinach gdzie jeździ dużo ludzi jakieś przyśpieszone pociągi Bydgoszcz - Gdynia - Bydgoszcz. Do tego jakieś skomunikowanie w Wierzchucinie z pociągami do Grudziądza i do Chojnic, zaś w Lipowej z pociągiem do Czerska. Głównie chodzi o to aby na trasie Gdynia - Bydgoszcz można było podróżować szybciej i wygodniej. Można by też dać składy rozdzielane na poszczególnych kursach. Możliwości i kombinacji jest dużo. Niestety do tego potrzeba nieco taboru a ten jak wiadomo tani nie jest. No ale przetarg jest na 10 lat więc ... Smile
Anonymous - 29-10-2010, 15:26
Temat postu:
Tak poza tematem mam nadzieję że moderatorzy będą wyrozumiali ale właśnie mija dokładnie rok jak jestem na tym forum .Jestem z tego bardzo zadowolony że mogę uczestniczyć w tym szerokim gremium ,można tu dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy dotyczących tematyki kolei i nie tylko Happy
dinxles - 29-10-2010, 15:39
Temat postu:
Ciekawe czemu Arriva nie kupi od Sigmy sn83 albo sn82?
Anonymous - 29-10-2010, 16:58
Temat postu:
@dinxles

Bo wadlopery mają jakąś wadę konstrukcyjną silnika. Poza tym na nie mają chrapę KolMazy Razz
Pawel_15 - 29-10-2010, 16:59
Temat postu:
Mogliby wziąć, poza tym moim zdaniem potrzeba czegoś na małą ilość osób jak i na większe potoki pasażerów. Sytuacje typu MRD na pustym kursie i SA106 na pełnym nie powinny mieć miejsca. 106 to zło konieczne, ale potrzeba coś nowego nie z pesy o podobnej pojemności. DH aka SN82 aka SN83 (Skąd to kretyńskie oznaczenie ? ) byłyby dobrym rozwiązaniem moim zdaniem tylko żeby był układ siedzeń podobny jak w MRD.
Anonymous - 29-10-2010, 17:02
Temat postu:
Sorry za OT, ale Wadlopery to złom. Prędzej Arriva zakupi w trybie zamówienia publicznego ATR220 znane jako SA136 (sprawdzone w Zachpomie i we Włoszech) lub 220/1 M (SA137) Newagu Smile Ale to tylko domysły. Kopernik wie lepiej Smile
Pawel_15 - 29-10-2010, 17:18
Temat postu:
220M ? Żadna szanująca się prywatna firma nie kupi taboru który się rozlatuje na pół Very Happy

SA134/ SA136 ? Nie ma nic brzydszego i bardziej awaryjnego, może poza 220M Very Happy

MRD ? Stare ale jare. Są wygodne, komfort lepszy niż w produktach z Bydgoszczy. Moim zdaniem należy iść w tym kierunku, ewentualnie coś z Niemiec ściągnąć, coś wygodnego i dobrego.
dinxles - 29-10-2010, 17:27
Temat postu:
No właśnie, ciekawe czemu Deutche Bahn nie wnosi aportem do Arrivy vt 628???
Anonymous - 29-10-2010, 17:32
Temat postu:
Nie kolego co ma Uerdingen/Scandia MRD do Wadlopera Question To,że chyba jest tak samo stary Śmiech Tu nie chodzi o mikolskie przyzwyczajenia, ale o to by pojazd był ergonomiczny, jak najtańszy w eksploatacji i spełniał ścisłe normy spalania Euro V czy VI. Na ten przetarg Arriva nie wystawi złomu (nie mówię o MRD, gruntownie zmodernizowanych) jakim jest Wadloper czy Linetka Śmiech , bo UTK nie dopuści do ruchu jakiegoś niesprawnego badziewia ( a takim SA136 nie jest). Mogę śmiało stwierdzić, że SA136 jest bodaj najlepszym przedstawicielem wszystkich pesowskich SZT (jeszcze nie zdechł, a SA132/3/4/5 defektują w wyniku niewłaściwej eksploatacji- vide KD czy PR).
sympatyk - 02-07-2013, 11:10
Temat postu:
Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskiem.

Przewoźnik w końcu podpisał umowę z samorządem województwa kujawsko – pomorskiego na realizację przewozów w rozkładzie 2013/2014. Od grudnia Arriva RP przejmie większość linii w województwie. Podpisanie umów odbyło się 1 lipca 2013 r. Obejmują one świadczenie usług przewozowych w okresie 15 grudnia 2013 – 12 grudnia 2015.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14766/Arriva-z-umowa-na-przewozy-w-kujawsko-pomorskiem.html
jaceck1980 - 10-08-2013, 10:50
Temat postu: odliczamy dni do grudniowego dramatu
Pora zacząć zadawać pytania Arrivie i marszałkowi wojew. kuj-pom. w jaki sposób firma nieposiadająca taboru wygrała przetarg na przewozy? W jaki niby sposób w ciągu 5 miesięcy chcą podwoić czy nawet potroić park maszynowy?? Kana Galilejska przy tym to pikuś Smile Wszak potoków podróżnych na trasach które mają zamiar obsługiwać nie da się nijak porównać do ilości pasażerów na trasach w kierunku Tucholi czy Chełmży. Powiedzmy sobie otwarcie, że jest realne zagrożenie, że firma przez te dwa lata będzie prawdopodobnie wozić ludzi jak bydło w oczekiwaniu na jakąś długoterminową umowę. Nie wiem jak wy, ale ja jestem przerażony. Można narzekać na EN57, że są mało komfortowe i stare. Ale prawda jest taka że są cholernie pojemne, w miarę niezawodne zimą a i wnętrza w większości są po licznych liftingach. Wolę stare kible niż ropniaki.
PS. nie jestem pracownikiem PR - to tak na wypadek jakby fani niemieckiej arrivy się odezwali
kolejfan - 10-08-2013, 18:41
Temat postu:
jaceck1980, sądze, że pytania możesz stawiać wtedy, kiedy przewoźnik wejdzie na te trasy ostatecznie. Do grudnia jeszcze czasu trochę jest. Uważam, że przewoźnik nie rzucałby się na te pakiety, gdyby wiedział, że nie ma odpowiedniego taboru. Skoro się zdecydowali, to zapewne wiedzą jak pozyskać tabor.

No ale większość, już musi osądzać wszystko i wszystkich, zanim się coś zacznie.

PS. Nie jestem fanem niemieckiej arrivy, ani żadnego innego przewoźnika, patrzę na wszystko obiektywnie, z punktu widzenia zwykłego pasażera.
Issos - 12-08-2013, 13:23
Temat postu:
Ja myślę, że pogorszy się głównie tym, którzy dotychczas dojeżdżają Arrivą na liniach spalinowych. Żeby nie podpaść do końca marszałkowi Arriva przeniesie wszystkie duże szynobusy na linie elektryczne (żeby nie powtórzył się Śląsk), a pozostałym taborem obsługiwać będzie dotychczasowe, a że będzie ścisk to nieważne, tam ma przecież umowę na 10 lat i to dopiero będzie "Meksyk"!
danio - 12-08-2013, 14:26
Temat postu:
Na trasie Bydgoszcz - Toruń kończy się remont.
Przy czasie przejazdu 30 minut ile składów jest potrzebnych z rezerwą ? 4 ? 5 ?
Do tego dochodzą kursy na Laskowice, gdzie też max 5 składów.
W Arrivie składy nie stoją po 10 h tylko jeżdżą. To nie KŚ, tam jest inne myślenie.
Będąc przez kilka dni w tamtych rejonach i obserwując arrivę, nie spotkałem się z dłuższym postojem niż godzinę. Oczywiście pomijam noc. Postoje trwają max 60 minut. Oczywiście możliwe że nie trafiłem
na dłuższe.
JanekT - 12-08-2013, 15:13
Temat postu:
W sobotę widziałem, że wymieniali jeszcze tor w kierunku Bydgoszczy między Przyłubiem a Solcem.
danio - 12-08-2013, 15:19
Temat postu:
Tempo prac jest dobre, właściwie niewiele im zostało.
jaceck1980 - 12-08-2013, 17:07
Temat postu: armagedon w grudniu
moim skromnym zdaniem nie da się zastąpić 1 jednostki en57 dwuczłonowym szynobusem - przecież w godzinach szczytu kible są pełne. Arrivie zabraknie pewnie z 10 składów. Nowych nie kupią bo nie ma czasu a wybór staroci z zachodu jest ograniczony bo niewiele typów ma dopuszczenie w Polsce. Już to widzę jak będzie -20 i parę starych diesli nie odpali... te setki ludzi na dworcach... Poprostu linie które obsługuje obecnie Arriva w stosunku do tego co mają objąć to niebo i ziemia. No ale grunt, że się PDT cieszy - kilku związkowców i innej maści krzykaczy z PR wyleci, no i Angeli się podliże bo parę euro z podatków wleci:P a ludzie? eeee tam
Anonymous - 12-08-2013, 17:17
Temat postu:
Spojrzenie eksperckim okiem:

PR Bydgoszcz:

EN57-655 czarno-czerwone, spotowe
(2R1)
EN57-658 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(2R2)
EN57-659 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(2R2)
EN57-676 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(2R2)
EN57-688 czarno-czerwone, niskie niebieskie
(2R1)
EN57-695 czarno-czerwone, spotowe
(2R1)
EN57-702 czarno-czerwone, niskie niebieskie (w ra: spotowe)
(2R1)
EN57-714 czarno-czerwone, niskie niebieskie
(2R1)
(OR)

EN57-724 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(2R2)

EN57-728 czarno-czerwone, zielone dermy
(1R9)

EN57-737 czarno-czerwone, niskie niebieskie
(2R1)
EN57-749 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(2R2)
EN57-756 czarno-czerwone, zielone dermy
(1R8)
EN57-758 czarno-czerwone, spotowe
(2R1)
EN57-761 czarno-czerwone, niskie niebieskie
(2R1)
EN57-770 czarno-czerwone, zielone dermy
(1R8)
EN57-787 czarno-czerwone, zielone dermy
(1R6)
(OR)
EN57-792 czarno-czerwone, spotowe
(G2)
(OR)
EN57-805 czarno-czerwone, zielone dermy
(1R8)
(del. PR Kielce)
EN57-827 czarno-czerwone, niskie plastiki
(1R5)
EN57-834 czarno-czerwone, ciemne czerwone dermy
(1R8)
(OR)
EN57-836 czarno-czerwone, czerwone dermy (dawniej: zielone dermy)
(1R6)
EN57-879 czarno-czerwone, zielone dermy
(1R8)
(OR)
EN57-917 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R8)
(del. PR Kielce)
EN57-948 czarno-czerwone, ciemne czerwone dermy
(1R4)
(OR)
EN57-971 czarno-czerwone, zielone dermy
(1R5)
EN57-1068 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R4)
EN57-1095 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R4)
EN57-1096 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R4)
EN57-1097 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R3)
(OR)
EN57-1104 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R4)
EN57-1111 czarno-czerwone, wysokie szare
(1R2)
EN57-1132 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(1R2)
EN57-1154 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R2)
EN57-1160 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R2)
EN57-1255 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R2)
EN57-1276 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(1R2)
EN57-1277 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(1R2)
EN57-1284 czarno-czerwone, czerwone dermy
(1R2)
EN57-1337 czarno-czerwone, wysokie szare
(1R2)
EN57-1339 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(1R2)
EN57-1530 żółto-niebieskie, wysokie plastiki
(R8)
(OG)
EN57-1557 czarno-czerwone, wysokie plastiki
(R8)
(OG)
EN57-1570 żółto-niebieskie, wysokie plastiki
(R8)
(OG)
EN57-1574 żółto-niebieskie, wysokie plastiki
(R8)
(OG)
EN57-1714 czarno-czerwone, brązowe materiałowe (rb:1kl.)
(R6)
EN57-1720 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(R6)
(OR)
EN57-1721 czarno-czerwone, brązowe materiałowe (rb:1kl.)
(R6)
EN57-1731 czarno-czerwone, wysokie plastiki
(OR)
EN57-1741 czarno-czerwone, wysokie plastiki
(R6)
(OR)
EN57-1762 czarno-czerwone, wysokie plastiki
(R7)
EN57-1783 czarno-czerwone, wysokie plastiki
(R7)
EN57-1789 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
(R7)
(OR)
EN57-1791 czarno-czerwone, czerwone dermy z oparciami
EN57-1794 czarno-czerwone, czerwone tapicerowane (dawniej: ciemne czerwone dermy z oparciami)
(R8)
EN57-1797 czarno-czerwone, wysokie plastiki
EN57-1820 czarno-czerwone, czerwone tapicerowane (dawniej: czerwone dermy z oparciami)
(R7)
EN57-1821 czarno-czerwone, czerwone tapicerowane (dawniej: czerwone dermy z oparciami)
(R7)
EN57-1822 czarno-czerwone, brązowe materiałowe (rb:1kl.)
(R5)
(OR)
EN57-1919 czarno-czerwone, niebieskie materiałowe
(R5)
(OR)
EN57-1933 czarno-czerwone, wysokie plastiki
(R5)
EN57-1940 czarno-czerwone, wysokie plastiki
(OR)
EN57-1944 czarno-czerwone, czerwone dermy (dawniej: wysokie plastiki)
(R5)

EN57-2064 czarno-czerwone, spot
(ex. EN57-1289) (1R1)
EN57-2065 czarno-czerwone, spot
(ex. EN57-1517) (1R1)
EN57-2066 czarno-czerwone, spot
(ex. EN57-1259) (1R1)
EN57-2067 czarno-czerwone, spot
(ex. EN57-1493) (1R1)
EN57-2070 czarno-czerwone, spot
(ex. EN57-1478) (1R1)
EN57-2073 czarno-czerwone, spot
(ex. EN57-1481) (1R1)
EN57-2078 czarno-czerwone, spot
(ex. EN57-1432) (1R1)

EN71-017 czarno-czerwone, czerwone dermy

Kontra Arriva RP:
ED72A-001 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(G1+M)
[UM]
ED72A-003 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(G1+M)
[UM]
ED72A-007 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(R4)
[UM]
ED72A-020 barwy woj. kujawsko-pomorskiego, szare tapicerowane
(R4)
[UM]

Do tego:
MRD 4001
MRD 4015
MRD 4022
MRD 4039
MRD 4055
MRD 4068
MRD 4080
Ytog-001

SA133/134:
SA133-021
SA133-022
SA133-023
SA134-001
SA134-002

Jak dla mnie to za mało. Oberwie się liniom spalinowym, może poza Brodnicą. Do tego obiegi będą mocno napięte i w razie opóźnienia będzie KŚ-bis
danio - 12-08-2013, 17:28
Temat postu:
1/3 jeździ ....
Anonymous - 12-08-2013, 17:37
Temat postu:
Cytat:
1/3 jeździ

EN57?
No ok, może i 1/3 ale MRD też pójdą w odstawkę bo kończy im się ważność NG
danio - 12-08-2013, 18:02
Temat postu:
1/3 tego taboru jeździ i mówię o PR-ach.
A chyba nie muszę mówić jakie są obiegi PR.
Przyjazd 10:00, odjazd 17:00, 20 h postoju w Toruniu i 2 kursy na dzień.
W Arrivie są inne obiegi i dają radę. A prawda jest taka że do Piły PR, do Poznania PR, do Gdyni PR,
Arriva weźmie Bydgoszcz - Toruń, Toruń - Kutno, Toruń - Jabłonowo i Bydgoszcz - Laskowice.
Im więcej jak 20 składów nie jest potrzebne.
Anonymous - 12-08-2013, 18:08
Temat postu:
@danio
Ciekawe jak sobie Dominik sobie wyobrażasz na kursie szczytowym zamiast 2xEN57 2xMRD
danio - 12-08-2013, 20:07
Temat postu:
Mówisz do mnie ?
Damian jak już Smile

Który pociąg jeździ na 2x EN57 ?
Bo ja przez tydzień żadnego nie widziałem. Max EN71
Anonymous - 12-08-2013, 20:17
Temat postu:
@danio
Taki przykład podałem. EN71 to cztery człony a EN57 trzy.Aby wystawić porównywalny pojemnościowo skład należy dać MRD+SA106 dla EN57 lub 2 x MRD dla EN71
danio - 12-08-2013, 21:13
Temat postu:
Tylko w tym EN71 na całej trasie było max 60-70 osób.
Czyli wystarczy .... MR

To był szczytowy pociąg
Issos - 13-08-2013, 10:44
Temat postu:
danio napisał/a:

A prawda jest taka że do Piły PR, do Poznania PR, do Gdyni PR,
Arriva weźmie Bydgoszcz - Toruń, Toruń - Kutno, Toruń - Jabłonowo i Bydgoszcz - Laskowice.
Im więcej jak 20 składów nie jest potrzebne.

Skąd u Ciebie taka wiedza? Przecież Arriva wygrała linię do Piły a z kolei nie ma z Bydgoszczy do Torunia, bo to jest w pakiecie BitCity?
danio - 13-08-2013, 11:43
Temat postu:
Jeżeli mają robić Piłę, to tam max 3 jednostki wystarczą. A potoków tak takich dużych nie ma.
Byłem przekonany że Bydg - Toruń też. Ale skoro nie, to nawet lepiej.
To jakie dokładnie trasy mają przejąc ?
Issos - 13-08-2013, 12:13
Temat postu:
Ze strony Arrivy:
Umowa na Pakiet toruński obejmuje realizację przewozów na odcinkach Toruń – Włocławek/Kutno oraz Toruń – Jabłonowo Pomorskie/ Iława. W ramach „Pakietu bydgoskiego” spółka będzie świadczyć usługi w relacjach Bydgoszcz – Laskowice Pomorskie/Tczew oraz Bydgoszcz Główna – Wyrzysk Osiek/Piła.
danio - 13-08-2013, 14:16
Temat postu:
To i tak więcej taboru nie potrzeba niż powiedziałem.
jaceck1980 - 13-08-2013, 17:34
Temat postu:
kolego danio czegoś nie kumam. Arriva ma jeździć 2 razy więcej km i przewozić pewnie 3,4 razy więcej ludzi a ty twierdzisz że mają tyle sprzętu aktualnie że z palcem w .... to łykną - dobrze zrozumiałem???
dobra, wiemy jak jest i lepiej z taborem nie będzie. Świta mi coś takiego - taka polska prowizorka a mianowicie: czy te stare diesle mogłyby ewentualnie pociągnąć 1,2 wagony??? zna ktoś możliwości techniczne tych szynobusów?
Pawel_15 - 13-08-2013, 18:49
Temat postu:
SA106 z bonanzą (120A, ten bezprzedziałowy) czy z Bohunem (piętrowy) da sobie radę bez problemów. Duńczyki dwa wagony spokojnie uciągną, nie wiem ile SA134 ale jeden wagon na pewno dadzą radę uciągnąć.
Anonymous - 13-08-2013, 18:49
Temat postu:
@jaceck1980
MRD mogą ciągnąć jeden wagon osobowy. Na linii Grudziądz-Malbork-Nowy Dwór Gdański prowadzone były składy: MRD+Bmnopux+MRD. Tyle, że te DMU (spalinowe zestawy trakcyjne) niestety wymagają drugiej naprawy głównej, gdyż ostatnie przeszły w latach dziewięćdziesiątych XX wieku a w 2007-2009 naprawy rewizyjne. To jednostki z tego samego okresu co SA110 nawet producent ten sam. I problem ten sam - brak części, drogie silniki, bo trzeba nowych.
jaceck1980 - 13-08-2013, 19:13
Temat postu:
No to ja już niczego nie rozumiem... duńczyki stopniowo wypadają więc jest problem z obsługą bieżących linii a tu trzeba radykalnie zwiększyć przewozy... coś mi tu pachnie, że na stacje będą zajeżdżały po 2 Ikarusy przegubowe:P śmieję się a nie mam z czego, bo będę musiał powrócić do dojazdów do Bydzi samochodem.
W sumie to mogłem sam wystartować do przetargu - mam rower i Punto Evo, zaproponowałbym super cenę a później wystawiłbym wszystkich do wiatru. PKS-y czyli m.in. Arriva (przejęła Veolia Toruń) daliby mi medal. Może o to właśnie chodzi:P
Issos - 13-08-2013, 19:54
Temat postu:
Ci w Arrivie pewnie myślą, że PR-y im pomogą, tak jak to było, gdy startowali na liniach spalinowych, ale w tym przypadku chyba taki głupich jak wtedy już nie znajdą?
danio - 13-08-2013, 19:54
Temat postu:
@jaceck1980
Źle kumasz. Do tego co jest około 20 składów potrzeba.
JanekT - 14-08-2013, 18:11
Temat postu:
A ja myślałem, że te zmodernizowane ED72A są dla Przewozów Regionalnych, a nie dla Arrivy. Happy
Oj, nie wróżę dobrego startu temu przewoźnikowi na zelektryfikowanych liniach. Mam jednak nadzieję, że sytuacja ze Śląska sprzed roku się nie powtórzy, chociaż znając naszą "zieloną wyspę" wszystko jest możliwe. Można wypić alkoholu tyle, żeby mieć 14 promili i przeżyć (!).
Teraz wracając do tematu. Przewozy mają 72 jednostki, a Arriva- zaledwie 17 (tak napisał @Virakocha). Przepaść jak widać ogromna (wiem wiem, jeździ tylko 1/3 składów, część stoi albo na bocznicy albo w lokomotywowni na Kluczykach).
Mam dwa pytania (czysto teoretyczne):
1. Czy Arriva ma prawo przejąć część lub wszystkie EN57, którymi dysponuje K-PZPR?
2. Arriva ma też toruński PKS. Czy może zatem wozić pasażerów autobusami zamiast pociągami?
Tomek_poz - 14-08-2013, 18:59
Temat postu:
1. - przejąć to nie, ale wypożyczyć jak najbardziej (KW pożyczały EN57 od PR na początku, gdy nie było jeszcze elfów)
2. - jasne, że może, ale wtedy będzie płacić kary
JanekT - 14-08-2013, 19:17
Temat postu:
No to w takim razie (na chwilę obecną) widzę dwie najprostsze opcje.
1. Arriva prosi PR o pożyczenie kilkunastu EZT-ów (do momentu uporania się z brakami w taborze, bo "za późno porozumieliśmy się" albo "zapomnieliśmy" albo "nie wiedzieliśmy że tyle sprzętu będziemy potrzebowali").
2. Ze względu na przeliczenie się urzędników, jedną lub dwie linie w ramach wygranych pakietów przejmują Przewozy Regionalne (przynajmniej do czasu uporania się z niedoborami taborowymi).

I jeszcze jedno, trochę absurdalne, ale możliwe- Arriva wycofuje się z linii spalinowych, które w całości przejmuje K-PZPR. Do obsługi linii używa to co może, czyli SM-42 i wagony piętrowe i zwykłe (nie wiem, może coś jeszcze). Tak w ogóle- czego i ile ma K-PZPR typu nieelektrycznego? Chodzi mi tu o wszystkie wagony, lokomotywy spalinowe etc.

W najgorszym razie reorganizacja rozkładu jazdy i zawieszenie przewozów na części lub wszystkich liniach dotychczas obsługiwanych przez Arrivę. Plus ograniczenie kursów na pozostałych liniach rzecz jasna.
danio - 14-08-2013, 20:06
Temat postu:
Arriva to nie KŚ, zdążą.
Anonymous - 15-08-2013, 16:16
Temat postu:
KZPR nie ma taboru nieelektrycznego. Jedyny tabor nieelktryczny to wagony Bmnopux i Bpv z PRST Poznań, PRST Leszno, PRST Krzyż oraz SU45 i SU42 z PRST Chojnice oraz PRST Krzyż. Te PRST podlegają pod PR Poznań i PR Gdynia. Niemniej jest możliwość delegowania taboru. Smile
Dzik - 16-08-2013, 00:35
Temat postu:
Siema. Jako często podróżujący student relacji Bydgoszcz - Olsztyn/Olsztyn - Bydgoszcz z niepokojem patrzę na to co dzieje się na torach w kuj-pom. Wszak połączenie studenckie z regio kartą, bezpośrednie za 10,70 zł między tymi dwoma sąsiednimi, wojewódzkimi miastami było całkiem dobre(mogłoby być szybsze ale za taką cenę nie narzekam). Podczas, gdy PKS studencki kosztuje na tej trasie 28 zł. Dlatego bardzo dużo osób podróżowało tym pociągiem. A w czasie kumulacji tj. wyjazdy na święta i powroty ze świąt, pociąg był zapełniony na maksa.
Jakieś połączenia typu: PR Bydgoszcz - Toruń(przesiadka) -> Arriva Toruń - Jabłonowo(przesiadka) -> PR Jabłonowo - Olsztyn to będzie coś strasznego. Pewnie i tak wybiorę Regio Bydgoszcz - Toruń i przesiadka na InterRegio Poznań-Olsztyn.
Wystosowałem nawet pismo do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. Otrzymałem tylko odpowiedź, że rozmawiają od połowy maja z województwem Warmińsko-Mazurskim w sprawie połączeń bezpośrednich z Bydgoszczą. O owocach tych rozmów nie wiem nic. Neutral
Trafiłem w końcu tutaj. Wszak to chyba największe forum kolejowe.
Moje pytania brzmią:
Czy data 15 grudnia to ostateczny koniec pociągów REGIO Bydgoszcz - Olsztyn?
Czy ktoś coś słyszał o planach PR/PIC o jakimś InterRegio/TLK bezpośrednim tej relacji?

Pozdrawiam. Very Happy
FranzMaurer - 16-08-2013, 12:39
Temat postu:
danio napisał/a:
Arriva to nie KŚ, zdążą.


Oczywiście, że zdążą.. W tej firmie pracują ludzie myślący , którzy wiedzą jak zagospodarować tabor.. jeśli chodzi o KŚ to raczej komentarz w kwestii taborowej jest zbędny..
jaceck1980 - 16-08-2013, 17:51
Temat postu: zdążą???
co do Arrivy nadal mam zasadnicze pytanie:
Piszecie zdążą, to nie KŚ. problem w tym, że KŚ nie wyrobiło się z przetargami a tymczasem Arriva wogóle o nich nie wspomina. Stare duńczyki z tego co mówicie, za chwilę wypadną - zostanie im kilka maszyn na chodzie a tu trzeba przejść na nową jakość.
Następnym razem proszę optymistów o argumenty, bo na razie to wyglądą na ściemę.
Napiszcie - zdążą, bądźcie spokojni ludzie, Arriva ma takie a takie rezerwy sprzętowe, które pościąga z Europy i zasili kuj-pom przewozy. Na razie mi to wszystko Amber Gold i OLT przypomina.
Panie Marszałku woj. kuj-pom, może Pan lub Pana współpracownicy czytają to forum. Grudzień na torach z politycznego punktu widzenia dla Pana może nie być najlepszy. Podejrzewam, że w imieniu wielu pasażerów, apeluję do Pana o przedstawienie planu - tzw mapy drogowej przejęcia przewozów przez Arrivę, tzn. kiedy poznamy wstępne założenia rozkładu, cenników i przede wszystkim taboru jakim ma dysponować przewoźnik. Póki co wszystko opiera się na wierze a nie na faktach.
Jakub.MFN - 16-08-2013, 18:50
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
KZPR nie ma taboru nieelektrycznego.

Ma. SM42-114 i SU42-530. Obie stacjonują w Toruniu na Kluczykach i służą do manewrów, ale w razie potrzeby wypuszcza się je na szlak (ostatnio druga z nich - 530 - przeciągała EN57 między Bdg a Toruniem). Wagony też jakieś powinny być. W zeszłym roku widziałem 4 dwójki przedziałowe z przydziałem st Toruń ciągnięte przez EU07-133 na stacji w Bydgoszczy oraz bonanzę "toruńską" w Krzyżu.
danio - 16-08-2013, 20:02
Temat postu:
@jaceck1980
Na SA133 który kupili nie było przetargu. Po prostu zamówili i jest.
To nie PR, gdzie muszą być przetargi. Niedawno testowali niemiecki szynobus (jakiś rok temu).
Myślę że spokojnie są w stanie ściągnąć z DB 20-30 takich pojazdów i żadne testy nie są potrzebne (tylko dostosowanie do polskich warunków )
emele - 16-08-2013, 21:24
Temat postu:
Virakocha napisał/a:

No ok, może i 1/3 ale MRD też pójdą w odstawkę bo kończy im się ważność NG


Do kiedy mają ważne świadectwo dopuszczenia? Dalej niż do zmiany rj czyli do połowy grudnia? Kiedy pójdą w odstawkę?
FranzMaurer - 17-08-2013, 11:25
Temat postu:
Jakiś czas temu (może sie pomylę , jeśli tak poprawcie mnie) Arriva ogłosiła przetarg, w którym była gotowa zakupić używane szynobusy z PESY .. nie wiem czy przetarg ten doszedł do skutku czy też nie..
jaceck1980 - 17-08-2013, 11:26
Temat postu:
Danio prosiłem o konkrety.
- ile i jakich pojazdów nadmiar mają DB?
- w jakim są stanie i ile zajmą ich remonty?
- ile zajmie procedura dopuszczenia w Polsce i szkolenie załóg?
- itd, itp...
Z tego wszystkiego powinno wychodzić, że grudzień to termin możliwy do osiągnięcia.

A tak z ciekawości spytam - ile zajęła procedura dopuszczenia tych duńczyków? tzn od postanowienia o ściągnięciu do pierwszej trasy?
danio - 17-08-2013, 17:04
Temat postu:
Podałem tylko przykład. Konkrety w grudniu Smile
Anonymous - 18-08-2013, 19:48
Temat postu:
Cytat:
Konkrety w grudniu

W postaci KKA na Ikarusie 280.10 w najgorszym razie z Arriva Bus Polska oddział Toruń jak zabraknie sprawnych MRD lub ED72A.
danio - 18-08-2013, 20:42
Temat postu:
Powtórzę, sprowadzenie takich szynobusów to tylko kwestia wyposażenia. Zresztą DB wycofało autobusy szynowe które jeździły na trasie Szczecin - Berlin o ile pamiętam ....
JanekT - 18-08-2013, 22:05
Temat postu:
danio napisał/a:
Zresztą DB wycofało autobusy szynowe które jeździły na trasie Szczecin - Berlin o ile pamiętam ....

A gdzie tam! Nadal jeżdżą DB-628.4 do Berlina (Angermunde) i Lubeki. Sprawdzone tydzień temu na stacji Szczecin Główny. Głównie są to jednostki z Rostocku.
danio - 19-08-2013, 07:36
Temat postu:
O ile wiem jeżdżą, ale nowsze. Stare wycofali.
Romanek - 19-08-2013, 21:08
Temat postu:
kolejfan napisał/a:
jaceck1980, sądze, że pytania możesz stawiać wtedy, kiedy przewoźnik wejdzie na te trasy ostatecznie. Do grudnia jeszcze czasu trochę jest. Uważam, że przewoźnik nie rzucałby się na te pakiety, gdyby wiedział, że nie ma odpowiedniego taboru. Skoro się zdecydowali, to zapewne wiedzą jak pozyskać tabor.

A ja wcale nie jestem tego taki pewny! I może właśnie te pytania należy zadać teraz a nie w grudniu gdy już będzie za późno. Ja osobiście dojeżdżam z Piły do Bydgoszczy do pracy i naprawdę boję się tych zmian. Zmian które niektórzy tak wychwalają, że wreszcie przełamany monopol, że wreszcie odejdą te stare ohydne PR. Dla mnie może to oznaczać nawet, w najgorszej wersji, utratę pracy Sad Teraz dojazd mam idealny, no może prawie idealny, po ostatnim skróceniu pary pociągów Bydgoszcz Gł.-Piła Gł.-Bydgoszcz Gł. do odcinka Bydgoszcz Gł.-Wyrzysk Osiek-Bydgoszcz Gł. ale poza tym nie jest źle. Czy jakiś pociąg pojedzie bezpośredno do Piły? Czy trzeba się będzie przesiadać w W.Osieku? a jeżeli już to kto zapewni że te pociągi będą tam skomunikiowane. PR bedzie miało swój rozkład pasujący od strony Piły, a AR swój pasujący od strony Bydgoszczy i wcale nie muszą się w W.O. komunikiować. I jeszcze sprawa biletów. Wspólny bilet miesięczny? Tak wiec dla kogoś korzystającego z tych połączeń sporadycznie, zmiany te nie będą miały większego znaczenia i może sie cieszyć z "konkurencji na torach", ale dla ludzi zmuszonych korzystać z tych połączeń codziennie, szczególnie dla tych którzy przekraczają stację Wyrzysk Osiek, oznaczają tylko i wyłącznie kłopoty Exclamation
JanekT - 19-08-2013, 22:41
Temat postu:
danio napisał/a:
O ile wiem jeżdżą, ale nowsze. Stare wycofali.

Jedyne co było wycofywane to DB-624, ale to w Zachodniopomorskim na liniach niezelektryfikowanych. Fakt, to było dwa lata temu. Zastąpiły je SA136 i SA139 z PESY. Cool
Do połączeń do Berlina i Lubeki tabor daje Deutsche Bahn. I tam jeżdżą już od kilku lat (co najmniej od 2008r.) DB-628.4. Po polskiej stronie obsługę mają Przewozy Regionalne rzecz jasna. Smile
danio - 20-08-2013, 10:06
Temat postu:
Ale te składy pewnie gdzieś stoją, i nie trzeba ich dostosowywać. Będzie ich całkiem sporo ....
Tomek_poz - 20-08-2013, 15:17
Temat postu:
Cytat:
Czy trzeba się będzie przesiadać w W.Osieku?

Miesiąc temu prezes Arrivy mówił, że część pociągów PR z Piły dojedzie do Bydgoszczy, a część Arrivy z Bydgoszczy do Piły. Umowa na tę trasę już jest.

PS. Mają być bezpośrednie pociągi z Grudziądza do Bydgoszczy
Anonymous - 20-08-2013, 15:32
Temat postu:
@Tomek-Pozn
To widać kłamał bo w projekcie poznańskim wszystkie pociągi są założone dla PR na trasie Bydgoszcz-Piła.
JanekT - 20-08-2013, 16:44
Temat postu:
danio napisał/a:
Ale te składy pewnie gdzieś stoją, i nie trzeba ich dostosowywać. Będzie ich całkiem sporo ....

One zostały wycofane ze względu na zły stan techniczny i wysokie koszty eksploatacji oraz awaryjność. Z tego co wiem, w Zachodniopomorskim nigdzie ich nie ma.

[ Dodano: 20-08-2013, 17:56 ]
Dzisiejszy artykuł.
Tomek_poz - 20-08-2013, 19:18
Temat postu:
Faktycznie bagno. W artykule sprzed miesiąca prezes Arrivy zapewnia:

"Ten problem nie dotyczy Wielkopolski, bo z tym regionem mamy już porozumienie. Zatem pociągi do Piły będą jeździły bez zmian. Umowa przewiduje, że część składów Przewozów Regionalnych z Piły dojedzie do Bydgoszczy, a część naszych z Bydgoszczy do Piły - wyjaśnia Grabowski"

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,14212281,Arriva__Pasazerowie_moga_spac_spokojnie__Jestesmy.html#TRrelSST#ixzz2cXAlH9Ha

Teraz już czytamy:

"Szanse na porozumienie są coraz mniejsze. A jeśli do niego nie dojdzie, pasażerowie z Bydgoszczy jadący w kierunku północnym dojadą tylko do Laskowic Pomorskich, a ci chcący dostać się na zachód - tylko do Nakła nad Notecią. Tam ich podróż się zakończy. Nie będą czekały na nich pociągi Przewozów Regionalnych, bo te mają z kolei umowę tylko na jazdę po Pomorzu i Wielkopolsce. - To będzie niekorzystne nie tylko dla pasażerów, ale dla wszystkich. Ucierpią przewoźnicy, bo stracą klientów i wpływy z biletów. Wpłynie to również na negatywne postrzeganie kolei - dodaje Grabowski."

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14459569,Stana_pociagi__Przewoznicy__kreca___kolejarze_chca.html#ixzz2cXBIxTcp

Virakocha, który projekt poznański masz na myśli? Ten z kwietnia? Czy jakiś nowszy?
wiwix - 20-08-2013, 20:14
Temat postu:
A ja mam prośbę.
Jeżeli komuś zależy na tym żeby zostały bezpośrednie połączenia Bydgoszczy z Olsztynem i Olsztyna z Bydgoszczą to niech poświeci 2-3 minuty i napiszę kilka zdań na adresy:

info@p-r.com.pl Główny adres firmy Warszawa
pr.bydgoszcz@p-r.com.pl Zakład w Bydgoszczy
prol@p-r.com.pl Zakład w Olsztynie

Namawiam wszystkich bardzo gorąco.
Dziękuje i pozdrawiam.
Pawel_15 - 21-08-2013, 07:13
Temat postu:
Z tymi Laskowicami może będzie tak że się uda dogadać i będą jeździć do Tczewa/ Gdyni. Po to chyba ogłosili ten przetarg żeby można było uniknąć przesiadek na granicy województw. Prezes Arrivy wspominał jakiś czas temu że bez przetargu w Pomorskim będzie problem z połączeniami. Wszystko wskazuje na to że w Laskowicach nie trzeba będzie trzeba robić przesiadek.
JanekT - 26-08-2013, 21:49
Temat postu:
Z kolei w czwartek po południu (22.08 koło 17) widziałem z wiaduktu Kościuszki, że na dworcu Wschodnim w Toruniu, przy peronie 3 stała jakaś jednostka z Deutsche Bahn'a. Zdaje się, że było to coś w stylu Linta 41 (DB 648). Jechała w kierunku Dworca Głównego. Czyżby Arriva ściągała powoli tabor z... no właśnie, z Niemiec?
danio - 27-08-2013, 07:46
Temat postu:
Jeżeli to jest DB 648 to są to jednostki mogące jeździć po PL. Kursuje do Kostrzyna nad Odrą, czyli są przystosowane. DB wycofuje starsze SZT, więc mogą być one ściągnięte do PL.
JanekT - 27-08-2013, 10:09
Temat postu:
Tak na 75% jestem pewien, że to była właśnie 648. Smile
leemc12 - 06-09-2013, 13:29
Temat postu:
Arriva ma jeździć od grudnia jednostkami DB 628.4.
Pawel_15 - 06-09-2013, 14:13
Temat postu:
To nie jest przypadkiem coś podobnego co stało na Grabówku dosyć długi czas i PIC miał podobno coś pod tym odpalić ? Albo KŚ czegoś podobnego przypadkiem też nie mają ?
leemc12 - 07-09-2013, 08:49
Temat postu:
PIC wraz z DB chciały 648 jeździć Ostbahnem z Gdańska, ale w końcu nic z tego nie wyszło.
JanekT - 07-09-2013, 21:29
Temat postu:
Czytałem w "Świecie Kolei" 8/2013, że Arriva będzie jeździła 628.4 na warunkowym pozwoleniu do eksploatacji (o ile takie uzyska). Ciekawe, czy będzie tak jak w DB- "Pociąg zbliża się do stacji X. Proszę wysiadać po prawej/lewej stronie." Zawsze mnie rozbraja wymowa Szczecina Gł.- "Szczecin Glawny". Laughing
Pirat - 29-10-2013, 10:34
Temat postu:
Wiadomo, jakie pociągi podstawi pasażerom Arriva

15 grudnia Arriva przejmie od Przewozów Regionalnych część połączeń kolejowych w naszym regionie. Wiemy już, jakie pociągi wypuści na trasy.

Firma należąca do niemieckich kolei wydzierżawi cztery pociągi ED72, które są własnością władz województwa. Wrocławska fabryka PaFaWag wyprodukowała je w latach 1993-97. Urząd Marszałkowski zlecił ich kapitalny remont za 31 mln zł. Dwa czterowagonowe składy już go przeszły i jeżdżą po torach, obecnie jeszcze wykorzystują je Przewozy Regionalne. Dwa kolejne są w trakcie modernizacji.

Czytaj dalej...
sympatyk - 13-11-2013, 21:19
Temat postu:
Przejęcie obsługi linii zelektryfikowanych jest bardzo zaawansowane – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Damian Grabowski, prezes Arriva RP.

Od 15 grudnia br., wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, Arriva RP przejmuje obsługę części linii zelektryfikowanych w województwie kujawsko-pomorskim. Przewoźnik ten wygrał wiosną przetarg na obsługę następujących odcinków: Bydgoszcz – Laskowice Pom. – granica województwa pomorskiego, Bydgoszcz – Wyrzysk Osiek – granica województwa wielkopolskiego, Toruń – Kaliska Kuj. – granica województwa łódzkiego oraz Toruń – Jabłonowo Pom. – granica województwa warmińsko-mazurskiego. Na mocy porozumienia pomiędzy Arrivą i Przewozami Regionalnymi utrzymane zostanie kursowanie bezpośrednich pociągów PR w relacjach Gdynia-Laskowice-Bydgoszcz (2 pary) i Bydgoszcz-Toruń-Iława-Olsztyn (także 2 pary, plus dodatkowo pociąg Bydgoszcz-Iława kursujący w piątki i niedziele). Na „kujawskich” odcinkach tych tras, Przewozy Regionalne kursować mają jako podwykonawca Arrivy.
Grabowski dodaje, że największym problemem jest w tej chwili kwestia organizacji przewozów na trasie Toruń – Kutno, a ściślej: na jego „łódzkim” odcinku. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zrezygnował bowiem z finansowania od początku 2014 r. przewozów na tym odcinku. Sprawa – mimo iż na zmianę decyzji próbują wpłynąć m.in. posłowie i samorządowcy – na razie utknęła w martwym punkcie i dużo wskazuje w tym momencie na to, że od stycznia pociągi Arrivy będą kursować nie w relacji Toruń-Kutno, lecz jedynie z Torunia do leżącej na granicy województw stacji Kaliska Kujawskie.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/49212/grabowski_jestesmy_przygotowani_do_przejecia_ruchu_na_liniach_zelektryfikowanych.html
Romanek - 17-11-2013, 12:14
Temat postu:
W piątek 15.XI. o godzinie 15.13 na stację Piła Gł. przyjechał SA106-019. Zatrzymał się przy peronie 3 zaraz za semaforem wyjazdowym i po kilku minutach odjechał z powrotem w kierunku Bydgoszczy. Zapewne był to jeden z przejazdów na zapoznanie szlaku.
sympatyk - 11-01-2014, 23:09
Temat postu:
Kujawsko-pomorskie: Władze województwa zadowolone z Arrivy.

– Zaprocentowały nasze starania, by zmiana przewoźnika odbyła się bez problemów – uważają władze woj. kujawsko-pomorskiego. 15 stycznia mija miesiąc od momentu, w którym obsługę części linii zelektryfikowanych w województwie przejęła od Przewozów Regionalnych Arriva RP.

– Udało nam się doprowadzić do współpracy między Arrivą a Przewozami Regionalnymi, starannie kontrolowaliśmy też standard obsługi podróżnych i to zaprocentowało. Z raportów naszych kontrolerów wynika, że pasażerowie nie odczuli żadnych niedogodności. Intensywne przygotowania do zmiany na torach trwały od połowy maja – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Beata Krzemińska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50260/kujawsko_pomorskie_wladze_wojewodztwa_zadowolone_z_arrivy.html
Romanek - 18-01-2014, 17:14
Temat postu:
Może faktycznie zbyt dużych różnic w ofercie przewozowej nie ma. Ja osobiście nie odczułem też jakichś większych niedogodności związanych ze zmianą przewoźnika na trasie Bydgoszcz-Piła, a dojeżdżam z Piły do Bydgoszczy do pracy, w jedną stronę pociągiem PR a w drugą AR. Mimo wszystko jednak uważam że "cofnęliśmy się w rozwoju" jeżdżąc taborem spalinowym po liniach zelektryfikowanych. Tyle pieniędzy wydanych w przeszłości na elektryfikację, która teraz jest wykorzystywana tylko częściowo. Jak dla mnie, żenada Confused
wiwix - 19-01-2014, 22:19
Temat postu:
Grunt że jest więcej połączeń.

Kilka dni temu dołożyli 4 połączenia Bydgoszcz-Nakło-Bydgoszcz.
Obecnie rozkład Bydgoszcz-Nakło-Bydgoszcz jest naprawdę spoko, i nie pamiętam kiedy był podobnie dobry.
To jest plus, a że jeździmy spalinówkami, cóż, ja tego nie odczuwam.
Hapek - 20-01-2014, 20:33
Temat postu:
Ktoś tu narzekał że Arriva używa spalinówek. Ale o ile one są lepsze od elektrycznych chociażby w dzisiejszym dniu Smile
turystka - 20-01-2014, 21:44
Temat postu:
Czy spalinówki płacą karne na e-szlakach? Wg mnie powinny.
OS_24 - 20-01-2014, 21:49
Temat postu:
turystka napisał/a:
Czy spalinówki płacą karne na e-szlakach? Wg mnie powinny.
A za co?
leemc12 - 21-01-2014, 11:05
Temat postu:
Romanek napisał/a:
Może faktycznie zbyt dużych różnic w ofercie przewozowej nie ma. Ja osobiście nie odczułem też jakichś większych niedogodności związanych ze zmianą przewoźnika na trasie Bydgoszcz-Piła, a dojeżdżam z Piły do Bydgoszczy do pracy, w jedną stronę pociągiem PR a w drugą AR. Mimo wszystko jednak uważam że "cofnęliśmy się w rozwoju" jeżdżąc taborem spalinowym po liniach zelektryfikowanych. Tyle pieniędzy wydanych w przeszłości na elektryfikację, która teraz jest wykorzystywana tylko częściowo. Jak dla mnie, żenada Confused
W najbliższych latach UMarsz. zakupi pewne ilości EZT i będzie można liczyć na zmianę taboru na tej trasie.
Anonymous - 23-01-2014, 19:50
Temat postu:
Koleżance chodziło pewnie o 20% ekstra z tytułu gotowości sieci trakcyjnej,która jest niewykorzystywana Śmiech

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group