INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Wszystko o szynobusach

Exsimus - 14-01-2011, 15:57
Temat postu: Wszystko o szynobusach
Gdyby ktoś miał coś na poprawkę proszę poprawić

SA101+SA121
001 Gdynia
002 Gdynia
003 Gdynia

SA102+SA111+SA102
001 Gdynia
002 Gdynia
003 Gdynia

SA103
001 Rzeszów
002 Rzeszów
003 Opole
004 Opole
006 Gdynia
007 Lublin
008 Szczecin
009 Szczecin
010 Szczecin
011 Gdynia
012 Lublin
013 Opole

SA104
001 Gdynia

SA105
001 Poznań
002 Poznań
101 Żagań
102 Żagań
103 Czeremcha
104 Gorzów Wlkp
105 Gorzów Wlkp

SN81
002 Gdynia
003 Gdynia
004 Czeremcha
006 Czeremcha

SN82
001 Gdynia

SN83
001 Gdynia
002 Gdynia
003 Gdynia

SA106
001 Toruń
002 Toruń
003 Olsztyn
004 Toruń
005 Toruń
006 Toruń
007 Olsztyn
008 Olsztyn
009 Olsztyn
010 Olsztyn
011 Wrocław
012 Toruń
013 Toruń
014 Toruń
015 Olsztyn
016 Toruń
017 Toruń
018 Toruń
019 Toruń
doczepy SA123 001,002,003,004,005

SA107
001 Lublin
002 Lublin

SA108
001 Poznań
002 Poznań
003 Poznań
004 Poznań
005 Poznań
006 Gorzów Wlkp
007 Czeremcha
008 Poznań
009 Czeremcha
010 Poznań

SA109
001 Szczecin
002 Kraków
003 Legnica
004 Legnica
005 Katowice
006 Gdynia
007 Rzeszów
008 Opole
009 Kraków
010 Rzeszów

SA110 (jazda tylko w trakcji x2+ możliwość dołączenia doczepy SA112)
001+002 Szczecin
003+004 Szczecin
005+008 Szczecin
009+010 Szczecin
011+012 Szczecin
013+014 Szczecin
doczepy SA112 002,003,004,005

SA131-001 Gdynia

SA132
001 Poznań
002 Legnica
003 Poznań
004 Poznań
005 Gdynia
006 Gdynia
007 Gdynia
008 Poznań
009 Poznań
010 Poznań
011 Poznań
012 Poznań
013 Poznań
014 Poznań
015 Poznań

SA133
001 Białystok
002 Białystok
003 Żagań
004 Kraków
005 Kraków
007 Żagań
009 Białystok
010 Białystok
011 Białystok
012 Białystok
013 Olsztyn
014 Olsztyn
015 Olsztyn
016 Olsztyn
017 Olsztyn
018 Olsztyn

SA134
001 Toruń
002 Toruń
003 Legnica
004 Legnica
005 Legnica
006 Legnica
007 Legnica
008 Poznań
009 Opole
010 Poznań
011 Opole
012 Opole
013 Opole
014 Opole
015 Lublin
016 Lublin
017 Lublin
018 Lublin
019 Lublin

SA135
001 Legnica
002 Legnica
003 Legnica
004 Legnica
005 Legnica
006 Legnica

010 Rzeszów
012 Rzeszów

, a co z 007-009 i 011?

SA136
001 Szczecin
002 Szczecin
003 Szczecin
004 Szczecin
005 Szczecin
006 Szczecin
007 Szczecin
008 Szczecin
009 Szczecin
010 Szczecin
011 Szczecin

SA137
001 Gdynia
002 Gdynia
003 Opole

SA138
001 Gdynia
002 Gdynia

VT627
003 Tłuszcz
005 Tłuszcz
009 Tłuszcz
101 Tłuszcz
102 Tłuszcz
104 Tłuszcz
105 Tłuszcz

VT628
001+011 Tłuszcz
002+012 Tłuszcz
003+013 Tłuszcz
009+019 Tłuszcz

MR-MRD
4001-4201
4015-4215
4022-4222
4039-4239
4055-4255
4068-4268
4080-4280

Y/YBm/Ym
47/5/5

EN81
001 Kraków
002 Kraków
003 Kielce
004 Kielce
005 Kraków
006 Kraków
007 Kraków
008 Kraków
Emillex - 14-01-2011, 16:10
Temat postu:
Cytat:
SA101+SA121
002 Gdynia

Skasowany.
Cytat:
SA108
001 Poznań
002 Poznań
003 Poznań
004 Poznań
005 Poznań
008 Poznań
010 Poznań
SA105
001 Poznań
002 Poznań

Leszno.
dinxles - 14-01-2011, 19:18
Temat postu:
Jak to skasowany, zezłomowany w ziwazku z tamtym wypadkiem na przejeździe????
stacja_kozłów - 14-01-2011, 19:20
Temat postu:
Fizycznie nie został skasowany. Stoi jako pomnik ( cholera nie pamiętam gdzie) ponieważ wypadek naruszył konstrukcje w takim stopniu ze nieopłacalne (niemożliwe ? ) było jego remontowanie.
yusek - 14-01-2011, 19:21
Temat postu:
Tak ale nie do końca skasowany. Część silnikowa uzupełniła SA102, który również miał wypadek.
EU07-469 - 15-01-2011, 00:47
Temat postu:
SA134-007 (nazywam go "agentem") stacjonuje w Jeleniej Gorze i jezdzi do Korenova. No chyba ze ta role przejal parkujacy w kozle oporowym SA134-005.
sphinx - 15-01-2011, 03:01
Temat postu:
Jest jeszcze SA138-003.
PKPowiec - 15-01-2011, 09:29
Temat postu:
Cytat:
VT627
009 Tłuszcz


Popraw. Jest VT627-008.
OPi - 15-01-2011, 09:44
Temat postu:
Jest 12 sztuk SA136, a nie 11!
beton44 - 15-01-2011, 14:23
Temat postu:
mnie się nie podoba "szynobus"

wagon z napędem, albo zespół trakcyjny jest ładniej
Grygus - 15-01-2011, 14:48
Temat postu:
beton44: też tak uważam. To jakiś dziwny neologizm i nie wiem skąd się wział. O ile do pojazdów jednoczłonowych i krótkich takich jak SA105 to jeszcze pasuje (chociaż wagon motorowy brzmi fajniej), ale nazwanie szynobusem trzyczłonowego pojazdu na dwuosiowych wózkach to jakiś absurd. Spalinowe zestawy trakcyjne i tyle Smile .

Niemniej jednak, Exsimus, dobra robota. Super spis!
MK_Rabka - 15-01-2011, 15:15
Temat postu:
Drzewiej to były "Wagony motorowe" lub "pociągi motorowe".
Kaszub - 15-01-2011, 16:04
Temat postu:
Exsimus, dopisz jeszcze "holendry" - DH, stacja Chojnice i część "pesobusów" które przypisałeś do Gdyni są w Chojnicach. Smile
OPi - 15-01-2011, 18:44
Temat postu:
Ja tam myślę, że ten temat nie ma sensu. Jeśli jeszcze byłoby wszystko ok to dobrze. Ale skoro są błędy...
siwiutki91 - 15-01-2011, 20:57
Temat postu:
SA133-019 Białystok Smile
SA108
007 Czeremcha
009 Czeremcha

to nie są przypadkiem Białostockie pojazdy?
Exsimus - 18-01-2011, 17:39
Temat postu:
Cytat:
Exsimus, dopisz jeszcze "holendry"


DH to któraś z serii SN, ale nie wiem, która
yusek - 18-01-2011, 18:24
Temat postu:
SN82 i SN83, ale który jest który nie pamiętam.
Kuba_CH - 19-01-2011, 00:12
Temat postu:
Numeracja w pierwszym poście autora jest poprawna. Trzy dwuczłony SN83 i jeden pojedynczy SN82. Tylko wszystkie z tych pojazdów nie stacjonują w Gdyni, lecz w Chojnicach. To samo tyczy się:
SA101, SA102, SA103, SA104, SN81.
SA131 i SA132 po usprawnieniu wszystkich 6 szynowych pojazdów z Newagu także powinny trafić do Chojnic (niektóre z nich już jeżdżą na Regio z Chojnic).

stacja_kozłów napisał/a:
Fizycznie nie został skasowany. Stoi jako pomnik ( cholera nie pamiętam gdzie) ponieważ wypadek naruszył konstrukcje w takim stopniu ze nieopłacalne (niemożliwe ? ) było jego remontowanie.

Póki co cały czas pojazd stoi w szopie w Chojnicach (lecz już nie będzie użytkowany), silnik faktycznie ma wyjęty.
EU07-469 - 04-04-2011, 22:28
Temat postu: Hamulce SA134
Tam gdzie jeździ SA134, to na stacjach nie trzeba go widzieć, żeby wiedzieć, że właśnie dojechał. Pisku hamulców przypominającego stare Ikarusy nie da się nie usłyszeć. Ale to nic. Stojąc na stacji w Piechowicach i czekając na pociąg do Jeleniej Góry, zanim jeszcze mogłem dostrzec skład na "zetce" przed stacją, już wiedziałem, że to SA134. Rzecz jasna usłyszałem jego hamulce... A odległość była spora. Czym ten hałas jest spowodowany? Czy tak mają tylko dolnośląskie SA134? Hamulce np. w SA132 nie hałasują.
lubelak195 - 04-05-2011, 12:07
Temat postu:
Troche dawno pisałeś, ale mimo wszystko napisze odpowiedź. Smile
W naszych- Lubelskich Sa134 hamulce wyją tylko jakieś 5 metrów przed tym jak szynobus stanie- w ostatniej fazie hamowania, przy zwolnieniach przed przejazdami tego nie słychać.
EU07-469 - 05-05-2011, 08:52
Temat postu:
A dolnośląskie niestety wyć zaczynają dużo wcześniej... Jak wspomniałem, hamulce tego wozu słyszałem daleko przed stacją (pociąg miał do pokonania dwa długie zakręty, co dawało jemu około 3 km do stacji, ale w linii prostej to było około 1600 m), a tylko utrzymywał prędkość 40 km/h...
drverde - 08-05-2011, 07:29
Temat postu:
Może wyeksploatowane mocno jeżdżą ... i niema komu tego zrobic jak to w polsce póki jeździ jest dobrze aby do przodu.
Sebcio - 08-05-2011, 13:25
Temat postu:
Zdaje się że podobnie wyją hamulce SA103.
kowal331 - 08-05-2011, 17:40
Temat postu:
Nie jestem specjalistą od hamulców kolejowych,ale piszczenie hamulców może być spowodowane nierownością powiechrzni tarcz hamulcowych(jeśli SA mają hamulce tarczowe),albo materiałem z jakiego wykonano klocki.Podobne zjawisko występuje w samochodach,gdy hamulce piszczą ze względu na klocki.
Martin890724 - 08-05-2011, 20:52
Temat postu:
O ile mi wiadomo hamulce piszczą bo występuje zjawisko tak zwane slick stip ( czy jakoś tak ). Podczas tego procesu powstaje hałas jak i wydziela się ciepło które jest efektem przydatnym w zimie. Kiedyś podobno zamontowano hamulce z jakiegoś kompozytu i okazało się że w zimie one zamarzły. Takie coś obiło mi się o uszy
EU07-469 - 08-05-2011, 22:08
Temat postu:
SA134 z tego co mi wiadomo ma hamulce tarczowe. Nie wiem, czy takie wydzielanie ciepła mogłoby powodować hałas jak w hamulcach starego i zajeżdżonego Ikarusa... Który dodatkowo słychać z 1600 metrów...
Martin890724 - 09-05-2011, 07:14
Temat postu:
Ciepło nie powoduje hałasu tylko specyficzny rodzaj tarcia pomiędzy okładziną ( pewnie nie wykonaną z kompozytów tylko z żeliwa ) a tarczą Smile
Lady Makbet - 09-05-2011, 08:09
Temat postu:
Ścierne klocki hamulcowe podczas hamowania przylegają do gładkiej powierzchni tarczy zestawu kołowego. Stąd charakterystyczny odgłos podczas hamowania.
sympatyk - 12-05-2011, 17:58
Temat postu:
Proszę o odpowiedź na pytanie bo jestem w tej materii zupełnie ciemny. Czy dopuszczenie do ruchu przez UTK (uzyskanie odpowiednich świadectw i homologacji) to jest jakiś postkomunistyczny zbetoniały archaizm (utrudniający np lokalną komunikacje przygraniczną, która ostatnio jest na wykończeniu), czy bezwzględnie konieczna rzecz i super poważna sprawa? Dziekuję
yusek - 12-05-2011, 18:28
Temat postu:
A czy dopuszczenie pojazdu do ruchu to jakiś postkomunistyczny archaizm czy coś potrzebnego.

Każdy kraj ustala swoją normę, którą musi spełnić pojazd. Tymi normami są np. skrajnia, oświetlenie, palność materiałów, wydajność ogrzewania itd.Gdyby nie było żadnych norm jeździlibyśmy w nierozwojowych wagonach na jakiś łatwopalnych gąbkach itd.

Z drugiej strony czy nie warto wzorem samochodów opracować norm Euro obowiązujących w całym cywilizowanym świecie (czytaj. Europie i kilku innych krajach?).
siwiutki91 - 12-05-2011, 22:27
Temat postu:
do Podlaskiej floty SA133 jakiś czas temu dwa szynobusy SA133-019 i SA133-020, jezeli ktoś aktualizuje to proszę dopisać.
Stoncio - 05-06-2011, 11:13
Temat postu: Liczba wieszaków na rowery w szynobusach
Witam,
w związku z akcją PR kolej na rower i symbolicznej kwoty dopłatami do przewozu rowerów (1zł) chciałbym się spytać forumowiczów czy nie orientują się jaką liczbą miejsc (wieszaków/stojaków) na rowery dysponują szynobusy (szczególnie te z Podkarpacia, czyli SA103, SA109 i SA135), bo chciałbym się zaraz na początku wakacji wybrać z większą grupką znajomych na trasy obsługiwane zazwyczaj przez szynobusy PR na Podkarpaciu tj. Rzeszów - Łupków i Jarosław - Horyniec. z góry dzięki Wink
lubelak195 - 05-06-2011, 12:24
Temat postu:
Część z szynobusów nie ma wieszaków na rowery, ale ma siedzenia składane gdzie można takowe przewieźć- tak jest w Sa134 województwa Lubelskiego na powrót z weekendu zmieściło się w ten sposób cóś ponad 20 rowerów Smile
alojz - 29-12-2011, 21:38
Temat postu: PR kupują 23 używane szynobusy/SZT
Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę (leasing) 23 używanych szynobusów/SZT (7 jednoczłonowych i 16 dwuczłonowych)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:408762-2011:TEXT:PL:HTML&src=0
pospieszny - 29-12-2011, 21:46
Temat postu:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego sektorowego na dostawę autobusów szynowych w formie leasingu finansowego

Więcej szczegółów
Anonymous - 29-12-2011, 22:24
Temat postu:
Ciekawostki z SIWZ:
http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,0,7453.html

Rozdysponowanie pojazdów:
PR Gdynia: 1 jednoczłonowy i 5 dwuczłonowych,
PR Kraków: 6 jednoczłonowych
PR Lublin: 3 dwuczłonowe
PR Olsztyn: 4 dwuczłonowe
PR Rzeszów: 2 dwuczłonowe
PR Zielona Góra: 2 dwuczłonowe

"Autobusy, jakie Wykonawca zaoferuje w danej części (zadaniu), muszą być jednakowej serii w zakresie autobusów jednoczłonowych i jednakowej serii w zakresie autobusów dwuczłonowych. Ponadto konstrukcja pojazdów oferowanych w danym zadaniu musi umożliwiać połączenie ich wszystkich w trakcji wielokrotnej."

Okres leasingu: 8 lat

Termin związania ofertą: 3 miesiące, z opcją przedłużenia o 2 miesiące.

Rozstrzygnięcie: 7 luty 2012 r.

Według tego, pierwsze szynobusy wyjechałyby na tory najpóźniej w październiku 2012, ostatnie w kwietniu 2013 r.

Dane techniczne: strona 29 SIWZ. Między innymi, 110 miejsc w tym min. 45 siedzących dla pojazdów jednoczłonowych oraz 240 miejsc, w tym 120 siedzących dla dwuczłonowych.

- - -

Zamiast komentarza ode mnie, cytat z "Rynku Kolejowego":

Cytat:
Koleje Śląskie są zdeterminowane, żeby kupić używane pociągi - Przede wszystkim kupimy sprawdzony, jednolity tabor. Nie muszę chyba przypominać, jak jednolitość taboru wpływa na łatwość jego utrzymania - stwierdził Warzecha. Rzecznik nie chciał ujawnić, jakiego typu i w jakim wieku są zaoferowane pociągi, zasłaniając się tajemnicą handlową - Jest bardzo duża konkurencja w walce o to zamówienie. Nie chcemy ryzykować - uzasadniał Warzecha.

Czyżby przetarg pod włoski Railconsult?
Kuba_CH - 29-12-2011, 23:00
Temat postu:
Cytat:
PR Gdynia: 1 jednoczłonowy i 5 dwuczłonowych,

To pewnie większość trafi na Chojnice. Może w końcu koniec z SN81 i SA104...
pospieszny - 29-12-2011, 23:07
Temat postu:
Jeden? reszta na Hel Smile
dyżurny - 29-12-2011, 23:48
Temat postu:
PR Kraków 6 szynobusów? To chyba jakieś jaja są Very Happy Przecież te co mają stoją bezczynnie bo nie potrafią ich zagospodarować, a co dopiero kolejne 6 Wink
mikiyee - 30-12-2011, 01:02
Temat postu:
Z początku myślałem, że to przetarg pod Sigmę Tabor i pojazdy dh1,dh2 bo rok produkcji mniej więcej się zgadza, a pojazdów jest więcej niż 40 w Polsce. Przejrzałem jednak SIWZ i DH1,2 mają inne niż wymagane ustawienie siedzeń (wymagąją 2+2) i stałe podłokietniki od strony przejścia (wymagają ruchomych). Sam nie wiem, wydaje się, że to nie przetarg pod RailConsult, bo oni zapewne nie będą chcieli bawić się w leasing. Obstawiałbym tabor Sigmy po zmianach w siwz. Być może chcą udowodnić UZP, że da się kupić SZT w takiej ilości tak by UZP nie zezwolił na zakup SZT przez KS z wolnej ręki.
Anonymous - 30-12-2011, 01:26
Temat postu:
Faktycznie, wiele wymogów z SIWZ spełniają akurat "holendry".
Kuba_CH - 30-12-2011, 12:30
Temat postu:
Cytat:
Jeden? reszta na Hel Smile

Na Hel w sezonie, to powinny przyjść wagony piętrowe. Niech to albo będą Bohuny, albo Urząd Marszałkowski coś zakupi. Nawet Bipy są za małe na niektóre połączenia, a już nie wspomnę o SA138.
Wątpię by brali używane szynobusy, specjalnie by jeździły na półwysep, szybciej by PESY z Chojnic wzięli (połączenia do Kartuz i Łeby latem, oby dwa SA103 poszły na Gdynię po czym po wakacjach wróciły znowu do nas), albo coś nowego zamówiło UMWP. Więcej pojazdów to też większa szansa, na więcej połączeń na Chojnice - Tczew. Można by stworzyć w końcu ten późniejszy pociąg na Chojnice.

PS Jeżeli to miałby być tabor Sigmy, to jestem za. Te pojazdy są bardziej komfortowe od takiego SA131 czy SA103. Jedyna wada, to brak klimatyzacji. Latem potrafi być strasznie duszno w pojeździe.
REGIOchłopak - 30-12-2011, 13:24
Temat postu:
Jak się ma ten przetarg do chęci zlikwidowania PR od stycznia 2012 roku?
pilot1123 - 30-12-2011, 13:50
Temat postu:
2013 roku
Może chcą pozbyć się składów wagonowych na spalinówkach?
REGIOchłopak - 30-12-2011, 14:12
Temat postu:
pilot1123, no tak przepraszam.
Więc trochę dziwny ten przetarg patrząc na zaistniałe okoliczności.
Może centrala zabezpiecza się i sami będą sobie organizować co i gdzie opłacalniejsze linie.
pilot1123 - 30-12-2011, 14:13
Temat postu:
co ma centrala do powiedzenia, jak właściciele powiedzą "zwijamy"?
REGIOchłopak - 30-12-2011, 14:17
Temat postu:
nie wiem, ja tylko głośno myślę.
absolutus1 - 30-12-2011, 23:48
Temat postu:
haha Ciekawe gdzie Kraków puści te szynobusy . Szczucinka wątpie. Chabówka- Nowy Sącz? Też wątpliwe. Może wszystkie na Balice albo gdzieś na linie zelektryfikowane .
Anonymous - 31-12-2011, 09:31
Temat postu:
PRy nie chcą kupić tych szynobusów a je wypożyczyć.
enstone - 31-12-2011, 11:11
Temat postu:
Nich lepiej kupią jakieś wagony, a nie szynobusy.
pospieszny - 31-12-2011, 11:30
Temat postu:
Cytat:
PRy nie chcą kupić tych szynobusów a je wypożyczyć.

Tak, do 96-tej raty kapitałowej po opłaceniu której przejdą na własność Rolling Eyes
pilot1123 - 01-01-2012, 23:32
Temat postu:
moim zdaniem chcą zmniejszyć koszty obsługi linii spalinowych, zastępując składy wagonowe, Za chwile sprzedadzą kilka fiatów na złom, bipy i tak są do pocięcia. Rozsądnie.
pospieszny - 03-01-2012, 08:56
Temat postu:
PR chcą wynająć 23 szynobusy.


Spółka Przewozy Regionalne zamierza wziąć w leasing 23 używane autobusy szynowe, w tym 7 jednoczłonowych i 16 dwuczłonowych.

Szynobusy nie mogą mieć więcej niż 30 lat i muszą być po naprawie głównej, która została ukończona nie wcześniej niż w 2009 r., jeżeli naprawa taka była wymagana przez dotychczasową dokumentację utrzymania taboru. Pojazdy powinny też posiadać bezterminowe dopuszczenia do eksploatacji wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.

Zamówienie zostało podzielone na trzy części. Zadanie nr 1 obejmuje dostawę w formie leasingu finansowego 1 szynobusu jednoczłonowego i 5 dwuczłonowych w terminie 3 miesięcy od udzielenia zamówienia. Zadanie nr 2 dotyczy dostawy w formie leasingu 3 szynobusów jednoczłonowych i 5 dwuczłonowych w terminie 6 miesięcy od udzielenia zamówienia. Zadanie nr 3 obejmuje dostawę w formie leasingu 3 szynobusów jednoczłonowych i 6 dwuczłonowych w terminie 9 miesięcy od udzielenia zamówienia. Okres leasingu wynosi 96 miesięcy dla każdego szynobusu.

Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 70 tys. zł, jeśli składa ofertę na zadanie pierwsze, 90 tys. zł w przypadku zadania drugiego oraz 100 tys. zł, jeśli zamierza zrealizować zadanie trzecie. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Termin składania ofert upływa 7 lutego 2012 r.



źródło: KOW
lubelak195 - 08-02-2012, 11:06
Temat postu: Ile spalają szynobusy?
Szukałem w internecie informacji na ten temat, lecz są ze sobą sprzeczne. Znalazłem informacje, że lubelskie sa134 spalają niewiele ponad 10 litrów ON/ 100km (artykuł w gazecie), a widziałem też informacje, że sa136 spalają 120l ON/100km(wiadomość od prywatnego użytkownika). Chodzi mi o to ile spalają ON w ruchu regionalnym (osobowym).
Interesują mnie najbardziej szynobusy serii sa107, sa103 i sa134 z góry dziękuję za odpowiedź.
Sebcio - 08-02-2012, 13:57
Temat postu:
Cytat:
Znalazłem informacje, że lubelskie sa134 spalają niewiele ponad 10 litrów ON/ 100km (artykuł w gazecie),

Shocked to raczej bzdura...

Samo spalanie zależy od wielu czynników takich jak choćby: prędkość, liczba zatrzymań, pochyłość itd.
sphinx - 08-02-2012, 15:04
Temat postu:
Mocno uśredniając, dla dwuczłonowego SZTa jest to ok. 100l/100km.
lubelak195 - 08-02-2012, 15:43
Temat postu:
sphinx, dzięki za informacje. A jednoczłon (sa103, sa107, sa105) ile spala?
A chodzi mi o linie w województwie Lubelskim, czyli prędkość maksymalna 80-120km/h, liczba zatrzymań- myślę, że na wszystkich liniach z wyjątkiem KDP przystanki są w mniej więcej takich samych odległościach. Mi chodzi o spalanie w ruchu osobowym (zatrzymywanie na wszystkich przystankach). Chyba, że ktoś ma porównanie spalania w ruchu osobowym, przyśpieszonym i pośpiesznym, to byłbym bardzo wdzięczny Smile.
A pochyłość myślę, że dużej różnicy nie robi, tym bardziej, że na kolei nie są dopuszczane duże pochyłości i zwykle jedzie dolinami. A jeżeli chodzi o pochyłości na liniach w województwie Lubelskim występują dość często, ale nie są za duże.
Potrzebuje tego do wyliczeń, bo obecnie są spory co do reaktywacji linii Zamość- Hrubieszów.
Sebcio - 08-02-2012, 15:56
Temat postu:
Ja uważam że sphinx, trochę przesadza, ale nie wiem. O te dane najlepiej zapytaj się kogoś z LZPR np. podczas Dni Techniki Kolejowej.
Ja pytałem już kiedyś o oto, ale nie zapisałem...
Z tego co mi się przez pamięć przebija to SA107 ok. 30l/100km, SA103 ok. 50l/100km
Adamq - 08-02-2012, 16:44
Temat postu:
SA135-015 i 016 w barwach Kolei Mazowieckich 63l/100km http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8039

VT627 - 28l/100km
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8038
VT628 - 58l/100km
lubelak195 - 08-02-2012, 17:37
Temat postu:
dzięki- a jeszcze pytanie bo coś mi się nie zgadza- szynobus starszej generacji pali dwa razy mniej niż podobnej wielkości nowoczesny?
karol-101 - 08-02-2012, 17:59
Temat postu:
Ponoć w latach 2000-2002 gdy SN81 jeździł na trasie Chełm-Włodawa jego kurs kosztował 3 razy mniej niż puszczanie w trasę SP32 z wagonami
siwiutki91 - 08-02-2012, 18:57
Temat postu:
te SA135 KMów gdzie można spotkać?
Adamq - 09-02-2012, 17:31
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
te SA135 KMów gdzie można spotkać?


Na liniach:D29-9 (Warszawa Gdańska - Nasielsk); D29-10(Tłuszcz - Legionowo); D29-27(Nasielsk - Sierpc); D29-33(Sierpc - Kutno)
Na linii D29-10 w okolicy Tłuszcza(oraz stacji Tłuszcz) w godz.12:30 - 13:00 oraz 16:30-17:00) w dni parzyste roku - taki mają plan obiegów...
SA135-015

SA135-016
alojz - 09-03-2012, 21:32
Temat postu:
Zmiana taktyki, dopuszczone zostały nówki.
http://przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,6,7453.html
Pawel_15 - 09-03-2012, 21:44
Temat postu:
Czyli SN82 i SN83 raczej to nie będą a pesy, względnie newagi ;/
sphinx - 10-03-2012, 14:20
Temat postu:
Pesy nie bo w Bydgoszczy został tylko Link, SA134/5 podobno został przeniesione do Mińska. Tak czy owak wszystko rozbije się o cenę. Ogołocone (np. brak klimatyzacji dla pasażerów) nówki mogą być dość tanie, ale i tak ze względu na wyższą wartość koszt leasingu również będzie większy. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Pirat - 18-03-2012, 12:22
Temat postu: Szynobusowa rewolucja, której nie było
SZYNOBUSOWA REWOLUCJA, KTÓREJ NIE BYŁO

Z autobusami szynowymi wiązano naprawdę duże nadzieje. Doświadczenia innych krajów pokazywały, że dzięki wprowadzaniu do eksploatacji szynobusów można zaoszczędzić pieniądze, które dotychczas były spalane wraz z olejem napędowym w ciężkich paliwożernych lokomotywach.

W Niemczech następstwem uzyskiwanych oszczędności było sfinansowanie większej liczby połączeń, co finalnie doprowadziło do zwiększenia atrakcyjności oferty kolei i przyciągnięcia nowych pasażerów. W Polsce oszczędności z wprowadzenia szynobusów ani nie zmniejszyły dotacji, ani nie zostały spożytkowane na widoczny rozwój oferty przewozowej – gdzieś więc musiały się rozpłynąć.

Czytaj dalej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs58.pdf
Lord W - 18-03-2012, 21:06
Temat postu:
Bardzo ciekawy artykuł. bardzo ciekawe pytania.

Ja by zadał jeszcze jedno teoretyczne. Jeżeli szynobus na 50 miejsc jeździ 3 razy na dobę i jest w 100 % pełny to przynosi stratę czy zysk? Bo jeżeli pełne szynobusy też będą przynosić stratę to ja nie widzę dla kolei innej przyszłości jak po prostu wprowadzić wszędzie KKA i tak konkurować z polskim busem (to apropo innego artykułu w tym numerze).
Artur - 03-04-2012, 23:45
Temat postu:
SN81 ma średnie spalanie na poziomie 35 litrów na godzinę.
SM30 ma średnie spalanie 20 litrów na godzinę.
SM04 ma średnie spalanie 6 litrów na godzinę.
SM02 ma średnie spalanie 3 litry na godzinę.
SM11 ma średnie spalanie 13 litrów na godzinę.
SP32 miały średnie spalanie 50 litrów na godzinę.
SM42 spalają średnio 60 litrów na godzinę.
Mam nadzieje że się komuś te dane przydadzą Smile
ET05 - 06-04-2012, 17:40
Temat postu:
Proponuję porównać spalanie: SM42 + 2 bdhpumn i SA134 na tej samej trasie. Wyniki będą ciekawe.
ACR - 07-04-2012, 15:30
Temat postu:
Artur napisał/a:

SM42 spalają średnio 60 litrów na godzinę.


chce mocno watpic, chyba ze przy bardzo lekkiej pracy jak jazda luzem . nie mam danych na temat jej silnika, lecz znalazlem to dla su 45:

Zużycie oleju silnikowego wynosi katalogowo 36 litrów/godzinę, natomiast zużycie paliwa 223 g/kWh (164g/KMh), co przy mocy znamionowej w warunkach normalnych (1750 KM) daje 279 kg/h[4].



wychodzac z zalozeia ze silnik sm42 ma podobne spalanie specyficzne to przy 220g/kwh by wychodzilo ze sm42 pracujac godzine przy pelnej mocy spali 0.220kg * 588kw = ~130kg ropy. litr ropy wazy gdzies 0.8 kg wiec ~160 litrow/godzine.

w realnych warunkach, gdzie rzadko silnik chodzi cala godzine na pelnej mocy niech to bedzie ~100-120litrow/ godzine. to by tez bylo podobne dla manewrowych lokomotyw u nas .

ile kilometrow w ta godzine lokomotywa przejedzie silnikowi jest wszystko jedno i zalezy jak muwiono od przystankow, ciezaru skladu, oraz zakresu pracy ( pociag szlakowy czy praca manewrowa?)

dla porownania : BR232, jednak z 2000tonami na haku, pali gdzies 650-700 litrow na godzine, potrzebuje jednak wiecej niz godzine zeby z tym ciezarem przejechac 100km- co daje w przeliczeniu gdzies 900-1000 litrow na 100km .

pozdrowienia !
pospieszny - 07-04-2012, 15:42
Temat postu:
Kolega Artur, podał swoje dane które są wydumane i nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością.

Jeden podstawowy szczegół, zużycie ON podawane i rozliczane jest w kg.
Pawel_15 - 07-04-2012, 15:48
Temat postu:
Mnie interesuje ile spala na płaskim terenie:
- SA106
- SU42 + 2 Bhp
- SU42 + Bh
- SU45 + 4Bhp
- SU46 + 3Bdu
- SA137
- SA101
- SA103
- SA131
ACR - 07-04-2012, 20:56
Temat postu:
pawel, na to pytanie jest jezeli juz tylko bardzo laikowa odpowiedz gdyz to zalezy bardzo mocno czy sklad staje co 3 minuty czy jedzie godzine stala predkoscia- i jezeli tak to z jaka, a to znowu zalezy od trasy.

sprobujmy jednak sie dokopac do tego troche blizej: jeszcze raz text z wikipedi na temat spalania specificznego su 45 :

Zużycie oleju silnikowego wynosi katalogowo 36 litrów/godzinę, natomiast zużycie paliwa 223 g/kWh (164g/KMh), co przy mocy znamionowej w warunkach normalnych (1750 KM) daje 279 kg/h[4].


innymi sloawmi : jezeli su45 przy uzyciu caly czas pelnej mocy bedzie zdolna rozpedzic sklad do dokladnie 100kmh i bedzie tak caly czas jechala to spali 279kg na godzine i przy 100kmh tez 279kg lub 348 litrow na 100km. na tyle teoria .

w praktyce jednak nasz regionalny sklad z 4 bhp bedzie sie najpierw przy pelnej mocy rozpedzal, potem przy czesciowej mocy bedzie jechal z predkoscia szlakowa, potem na biegu jalowym silnika bedzie hamowal i stal minute na stacji- predkosc srednia przy takim skladzie bedzie gdzies 40kmh ( razem z postojami, wychodzac z zalozenia ze linia nie jest w stanie katastrofalnym i ma vmax 20kmh )

wie na 100 km potzebuje 2.5 godzin- zgadzamy sie ?

silnik naszego su45 jak muwilem nie pracuje tutaj jednak caly czas z pelna moca ( np na stacji i przy hamowaniu tylko na wolnych obrotach) wiec wszystko razem : 100% power przy przyspieszaniu/ 70% jazda z predkoscia szlakowa i 4ma bhp na haku/ 0% przy hamowaniu i postoju ( ale tez bieg jalowy kosztuje paliwo!)

... wiec gdzies 50% wysilenia ogolnego przez 60 minut pracy...

silnik naszego su45 ma 1250 KW ...

wiec : 1250kw x 50% = 625 x0.223 ( spalanie specyficzne silnika) = 139kg paliwa na godzine lub 170litrow na godzine.

pociag potzrebuje jednak przy tym rozkladzie jazdy 2.5 godzin rzeby przejechac 100km wiec : 170x2.5= ~420 litrow na 100 km drogi z 4ma wagonami i stacjami co pare minut.

SA132 ma taki silnik MTU :

http://www.mtu-online.com/mtu/produkte/motorenprogramm/dieselmotoren-fuer-bahnantriebe/dieselmotoren-fuer-triebwagen/detail/product/3875/cHash/0006baf03cc52e651370503d94ce8fed/index.de.html

i mtu super juz podaje calkowite spalanie na godzine przy pelnej mocy ( 87.6 litrow na godzine) a nie tylko spalanie specyficzne wiec teraz wez kalkulator i wylicz nam ile taki SA spali na 100km przy podobnej jezdzie i przystankach.

szynobus bedzie mial lepsze przyspieszenie i szybciej osiagnie predkosc szlakowa wiec daj wysilenie silnika ogolnego 40% a nie 50%.

ale muwie ci ze a ani 3 ani 10 litrow na 100km...

hehe... nudno jest siedziec na standby Wink
dinxles - 25-04-2012, 17:41
Temat postu:
A mnie interesuje spalanie paliwa dla sa135 przy predkoci 30 km/h i przy predkosci 60-70 km/h i 120 km/h???
Pawel_15 - 27-04-2012, 17:48
Temat postu:
http://www.przewozyregionalne.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,12,7453.html Ten przetarg się kiedyś skończy Very Happy ?
EU07-469 - 27-04-2012, 20:17
Temat postu:
Tak. Gdy Przewozy Regionalne rozpadną się na 16 mniejszych podmiotów :-D
sphinx - 27-04-2012, 21:48
Temat postu:
Wątpię żeby to nastąpiło, za dużo problemów z długami, taborem, biletami itp. Ciekawe dlaczego przesunęli termin otwarcia ofert, nie było żadnych pytań, zmian w SIWZ.
ET05 - 28-04-2012, 07:39
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Ten przetarg się kiedyś skończy Very Happy ?


W lutym
sphinx - 18-05-2012, 18:34
Temat postu:
Kolejne zmiany SIWZ i zmiana terminu otwarcia ofert na 11 czerwca...
Pawel_15 - 18-05-2012, 18:49
Temat postu:
Ten przetarg to się pewnie skończy jak PR się rozsypią na kilka spółek... Very Happy
sheva17 - 18-05-2012, 19:20
Temat postu:
Raczej się nie rozlecą, tylko co silniejsze województwa pójdą swoją drogą.
marbi - 20-05-2012, 08:59
Temat postu: Brak wentylacji w szynobusach?
witam,
od kiedy można podróżować szynobusami życie stało się łatwiejsze Very Happy
niestety wszystko ma dwie strony, tylko w pierwszym roku w szynobusach była odpalana klimatyzacja, przez kolejne lata już jej spotkać nie można. Konduktor na pytanie odpowiada zawsze tak samo, chyba ich gdzieś uczą co mają mówić podróżnym. Po pierwszych 10km mówi "Już powinno działać" to "Już" brzmi tak jakby coś było zepsute ale zostało naprawione Razz
Pasażer oczywiście odpowiada, że jak działa jak nie działa wtedy Konduktor(a) wrzuca drugi stały text "Widocznie taka wydajność".
Nawet małe dziecko wie, kiedy działa klima a kiedy nie ale niestety obsługa szynobusów już nie daje z tym rady. Szynobus został tak zaprojektowany, że jakakolwiek wentylacja wymaga włączenia klimatyzacji. Obsługa natomiast wyłączając klimatyzację nie zdaje sobie z tego sprawy, że pozbawia podróżnych jakiekolwiek wentylacji, okna (to nie okna nawet dym z papierosa miałby problem przez nie wylecieć) są pozamykane na sztywno. Podróż kolejny raz w pełnym szynobusie, zajęte wszystkie miejsca siedzące i stojące przez 50km to nie jest normalna podróż kiedy nie ma wentylacji.
Miejmy nadzieję, że załoga szynobusów kiedyś zrozumie co obsługuje i zacznie to robić zgodnie z przeznaczeniem Razz

//post zmoderowano. mateuszpiszcz
buuuuum - 20-05-2012, 09:12
Temat postu:
od kiedy można podróżować szynobusami życie stało się łatwiejsze Very Happy

To chyba miała być ironia ?

Co do klimy, to pewnego lata [ gorącego należy dodać ] zamiast niej, z otworów leciało gorące powietrze. Ogrzewanie sobie włączyli Śmiech
Jarul - 20-05-2012, 12:19
Temat postu:
To jeden z największych problemów z szynobusami. Po co projektować taki szajs? Nie lepiej zrobić coś w stylu SN61 czy starych VT - wiadomo, silnik nowy, ekonomiczny, przekładnia, systemy, wózki - ale normalne kolejowe wnętrze z oknami otwieranymi. To nie TGV, że urwie głowę. A z tej klimatyzacji po latach nieczyszczenia mogą różne świństwa się rozpylać. Choć przydaje się, ale tylko przy wielkich upałach, tak 29 i więcej.
Anonymous - 20-05-2012, 12:24
Temat postu:
SN61 to dopiero był szajs! Szczególnie przekładnia.

W czym wnętrze Mińska z naprzeciwległym układem siedzeń ustępuje kanapom z Ganza?
siwiutki91 - 20-05-2012, 16:26
Temat postu:
oszczędności, pani dyrektor karze oszczędzać na klimatyzacji w województwie podlaskim.
Jarul - 20-05-2012, 17:01
Temat postu:
@Morpheo, przecie piszę, że silniki, przekładnie, wózki - nowe. To mi nie przeszkadza. Czym ustępuje? Oknami, w których są żałosne lufciki zamiast normalnych opuszczanych ramek. Wtedy jest prosto - działa klimatyzacja, zamknięte (na kwadrat, to chyba nie problem coś takiego zaprojektować), nie działa - można se otwierać do woli. Zresztą nie ma o co kruszyć kopii, to tylko pojazdy, niech jeżdżą i się sprawują, ale wnętrza to takie bardziej tramwajowe się robią, musisz to przyznać, nawet w dalekobieżnych EZT (Edytka Śmiech, która mogła być przecież bardzo wygodnym i przyjemnym pociągiem).
Anonymous - 21-05-2012, 00:37
Temat postu:
Epoka Kolzamów i ZNTK Poznań - ok, tramwajowe szaleństwo.

Ale co nowsze? Tramwaj, jak nie wiem...

http://www.prw.pl/img/articles/13977/zbKyYDDhxW.jpg

Komfort podróży zupełnie inny niż na krzesełkach. A trzeba zaznaczyć, że to i tak dość toporne wyposażenie.
Ninio - 21-05-2012, 07:08
Temat postu:
Latem na trasie Gdynia - Hel jest hardkor, klima działa efektywnie przy zapełnieniu do ~60%. Przy powyżej 90% wychodzisz z szynobusu zgrzany i mokry.
Jarul - 21-05-2012, 08:22
Temat postu:
@morpheo, no przyznaję, nie można tego nazwać tramwajem, zgoda. Co nie zmienia tematu okien - mają symboliczne lufciki, jak właśnie w pojazdach miejskich. Latem bez klimy - nie do wytrzymania. Ja rozumiem, że TGV lub ICE śmigający pod 300 km/h nie może mieć otwieranych okien, ale szynobus, który rzadko kiedy jedzie swoje 120 - może. A na czas działania klimy blokowanie otwarcia i już. Wilk syty i owca cała. Bo kiedy działa klima, okno niepotrzebne, a jak nie działa, można by je otworzyć.
Viljar - 21-05-2012, 10:23
Temat postu:
Ośmielę się zauważyć, że w tramwajach lufciki też się nie sprawdzają. W gdańskich Pesach latem śmierdzi straszliwie, a w zaduchu można zemdleć nawet, jeśli nie ma tłoku. Przydałyby się porządne, otwierane okna. Ale to tak nawiasem mówiąc.
Tak w ogóle to uważam, że klimatyzacja to dobra rzecz, ale tylko w warunkach zimowych i wiosennych. Latem zwyczajnie się nie sprawdza i otwieranych okien nic tu nie zastąpi. Pamiętam, jak jechałem szynobusikiem Newagu na Hel. Tłoku nie było, zapełnienie około 60%. Mimo działającej klimatyzacji, upał dawał się mocno we znaki (a było chyba ze 27 stopni w cieniu) i ludzie zaczęli błagać o możliwość otwarcia okien. Prośby zadziałały, kiedy wreszcie ktoś zemdlał. Wszystkie lufciki zostały pootwierane i nikomu już nic się nie stało. A i sam konduktor zaczął kląć na czym świat stoi i krzyczeć, że przez te okna to latem na każdej stacji trzeba będzie wzywać karetkę.
pospieszny - 21-05-2012, 15:23
Temat postu:
W podlaskim będzie można odczuć poprawę w jakości podróżowania po zakończeniu przetargu i wykonanym przeglądzie klimatyzacji.
przewoz - 21-05-2012, 16:39
Temat postu:
Województwo Podlaskie niedawno ogłosiło przetarg na przegląd klimatyzacji w szynobusach, wiec sytuacja powinna się poprawić niedługo.
marbi - 21-05-2012, 17:57
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
oszczędności, pani dyrektor karze oszczędzać na klimatyzacji w województwie podlaskim.

ile moze zaoszczedzic szynobus na nie wlaczeniu wentylacji z bialegostoku do suwalk? bezposrednio to jedynie na paliwie a reszta czyli eksploatacja jest wliczona juz w cene zapewne
co sie stalo ze zdjeciem tego szynobusa bez wentylacji? moderator pracuje w podlaskiem?
snajper - 24-05-2012, 07:39
Temat postu:
A wystarczyło by zrobić otwierane okna. Wszystkim było by lepiej, fani kolei mogli by powyglądać na stacjach, fani przyrody mogli by podziwiać helskie lasy itd. A tak siedzimy zamknięci w puszcze bez klimatyzacji. W nowym, taborze też mogą być odsuwane okna bo takie są w tramwajach Bombardier NTG-6 zakupionych przez MPK Kraków. Tylko nie są odsuwane w dół a w bok jak w starych autobusach.

Oczywiście nie ma mowy o żadnych uchylnych lufcikach, mają być normalne otwierane do połowy okna, poniżej fotka na której widać jak to jest w tych krakowskich NTG-6:

http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_public/mpk/tabor/nowy-katalog/tramwaje/ngt6-2.jpg

W pierwszej serii bombardierów były tylko lufciki ale po narzekaniach pasażerów je wymieniono na duże okna i w kolejnych dwóch dostawach zamawiano takie od razu. Zatem również kolej może przy naprawach rewizynych powymieniać śmieszne lufciki na porządne okna przez które wlatuje dużo świerzego powietrza, które też jest zdrowsze niż to z klimatyzacji i można zrobić przez otwarte okno fajną fotkę, co nie tylko jest potrzebne MK ale też myślę turystom na liniach typu Hel.
Ninio - 24-05-2012, 11:13
Temat postu:
Szynobusy, tramwaje - zgadzam się, klima jest mało efektywna. Natomiast w pociągach dalekobieżnych jest to bardzo dobre rozwiązanie.
snajper - 24-05-2012, 21:32
Temat postu:
Ninio napisał/a:
Szynobusy, tramwaje - zgadzam się, klima jest mało efektywna. Natomiast w pociągach dalekobieżnych jest to bardzo dobre rozwiązanie.


No nie koniecznie, ja od klimatyzacji dostaję chrypki i bólu gardła. Dlatego wolę TLK od EIC. Niestety kiedyś i w TLK wprowadzą klimę (co już zapowiedzieli na linii Przemyśl-Szczecin). To jest uszczęśliwianie ludzi na siłę, zamiast pozostawienia wyboru (różnych wagonów). No i ja lubię sobie wyglądnąć w ładnym miejscu a nie być zamkniętym jak w szklanej klatce. A w Regio to jak pisałem porażka, okna otwieranego brak a klima wyłączona (bo oszczędności).
Viljar - 25-05-2012, 10:22
Temat postu:
Cytat:
Szynobusy, tramwaje - zgadzam się, klima jest mało efektywna. Natomiast w pociągach dalekobieżnych jest to bardzo dobre rozwiązanie.

Zgadzam się w pełni. Do tej pory dwa razy miałem okazję jechać wagonem z klimatyzacją w TLK na trasie Gdańsk-Poznań. Różnica, muszę powiedzieć, kolosalna i naprawdę życzyłbym sobie, żeby zawsze dołączano do "Pomorzanina" na przykład ze dwa wagony z klimatyzacją właśnie.
Natomiast w szynobusach jednak przydałoby się otwierać te okienka, przynajmniej jak jest dużo ludzi.
alojz - 06-06-2012, 20:30
Temat postu:
Otwarcie ofert przesunięto na 29 czerwca Mr. Green
http://tnij.org/pr_szt
ET05 - 28-06-2012, 22:36
Temat postu:
Nie przesunięto dalej?
pilot1123 - 29-06-2012, 00:09
Temat postu:
ktokolwiek złożył?
sphinx - 29-06-2012, 19:02
Temat postu:
Otwarcie ofert nastąpiło 11,5h po tym jak wysłałeś powyższy post. Ale wciąż nie wiadomo kto się zgłosił.
lubelak195 - 16-08-2012, 18:15
Temat postu:
Troche przedawnione, ale nikt tego nie linkowa, chyba tutaj.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/9278/PR-chca-wydzierzawic-12-szynobusow.html

PRy chyba jednak się z tych 23 wycofały i zdecydowały sie na 12 szynobusów, ale nie jestem pewien. 5 dla Lubelskiego, 6 dla Pomorza i 1 dla Opolskiego.
sphinx - 16-08-2012, 18:25
Temat postu:
Do poprzedniego przetargu nikt się nie zgłosił, stąd nowy (który prawdopodobnie podzieli ten sam los).
lubelak195 - 05-09-2012, 18:38
Temat postu:
Ha! ja już wiem po co ten przetarg, przynajmniej dla woj. Lubelskiego wg tego ogłoszenia http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:281542-2012:TEXT:PL:HTML&src=0
o przetargu na przewozy kolejowe na terenie woj. Lubelskiego w latach 2014-2016 od podmiotu realizującego przewozy wymaga się minimum 5 szynobusów.
jackii - 06-09-2012, 15:15
Temat postu:
Orientuje się ktoś, jak tam dzisiejszy przetarg? Na ile części były zgłoszenia?
sphinx - 20-09-2012, 20:48
Temat postu:
Podobnież tak jak poprzednio - zero chętnych.
BartekD1986 - 10-10-2012, 02:34
Temat postu:
dlatego podróżując newagiem w stronę Helu ZAWSZE wożę ze sobą klucz kwadrat i nie oczekuję łaski kierpocia, że może klima zadziała a może jednak nie. Sam sobie mini okienko otwieram. I nagle ilu kolegów mam obok, którzy chcą pożyczyć kluczyk Śmiech
Viljar - 10-10-2012, 07:59
Temat postu:
Przydałbyś się podczas ostatniej mojej jazdy pociągiem na Hel 2-go września. Ludzi było tyle, że we Władysławowie wzywano karetkę, bo parę osób zasłabło. Oczywiście na otwarcie okien nikt się nie zgodził.
xMICHCIOx - 10-10-2012, 17:54
Temat postu:
BartekD1986, znam to uczucie. Wszystko się nagle takie życzliwe staje Smile
madmax29 - 25-12-2013, 22:42
Temat postu: Szynobusy informacje
Witam wszystkich. Jestem strażakiem i z racji wykonywanego zawodu, poszukuje informacji na temat stosowanych w Polsce szynobusów. Ze względu na brak opracowań w tej dziedzinie (jest dużo opracowań ratowniczych na temat klasycznych składów oraz tramwajów) chciałbym napisać materiał szkoleniowy który mógłby służyć strażakom jako informacja o zagrożeniach i metodzie postępowania podczas działań w zdarzeniach z udziałem tego typu pojazdów. Za wszelkie informacje i materiały z góry dziękuję.
Rzeszowianin - 26-12-2013, 08:29
Temat postu:
O jakie informacje chodzi ? Moze byc np zdjeciowa dokumentacja ukladu siedzen i drzwi ?
madmax29 - 26-12-2013, 11:26
Temat postu:
Chodzi mi o bardziej szczegółowe i specjalistyczne informacje takie jak układy w pojeździe ich przebieg i zagrożenia jakie niosą ( hydrauliczne, paliwowy, wodny, elektryczny, hamulcowy, klimatyzacja), rodzaje stosowanego przeniesienia napędu, połączenie między członami pojazdu, możliwości podnoszenia, punkty podparcia przy podnoszeniu, możliwości awaryjnego dostępu do pojazdu, dostęp do układów szynobusa, konstrukcja samego wagonu, rodzaje szyb, miejsca w których możliwe jest wykonanie otworów do ewakuacji w poszyciu, awaryjne zatrzymywanie, blokowanie stojącego składu, ewentualne wyniki testów zderzeniowych, o ile coś takiego było przeprowadzane.
pawcio1978 - 26-12-2013, 11:37
Temat postu:
Punkty podnoszenia sa oznaczone piktogramem.
madmax29 - 26-12-2013, 12:15
Temat postu:
Wiem jak się oznacza punkty podparcia w pojazdach szynowych, chodzi mi o ich rozmieszczenie w szynobusie, bo niekoniecznie wszystkie są widoczne na pierwszy rzut oka, poza tym na skutek rożnych zdarzeń niekoniecznie sam znak przetrwa.
Adamq - 08-04-2014, 21:59
Temat postu:
Punkty podparcia pudła szynobusu serii SA135, 222M, VT627, VT628 zawsze znajdują się na wysokości wózków, są oznakowane piktogramem oraz od dołu pudła z reguły jest zawsze zamontowane wzmocnienie... blacha z kratką o grubości 15mm
Arek - 27-01-2015, 13:52
Temat postu: Do kupienia szynobusy od komornika
Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Brzegu podał do publicznej wiadomości, że w dniu 5 lutego 2015 roku, o godzinie 12 w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych (Bocznica) odbędzie się licytacja czterech autobusów szynowych.

Szczegóły:
http://www.inforail.pl/text.php?id=69031
ss123 - 27-01-2015, 14:04
Temat postu:
do kupienia beda pewnie wszystkie. Jakieś DEHY jeszcze jezdzą w Kś ?
Anonymous - 29-01-2015, 08:50
Temat postu:
Cytat:
Jakieś DEHY jeszcze jezdzą w Kś ?

Nie
Arek - 03-02-2015, 12:51
Temat postu:
„Komornicze” szynobusy trafią do Przewozów Regionalnych?

http://inforail.pl/text.php?id=69127
Pawel_15 - 03-02-2015, 14:09
Temat postu:
Jak DH stacjonowały na Pomorzu to można było je spotkać na Gdynia - Somonino - Kartuzy, Kościerzyna - Chojnice, Chojnice - Tczew czy na ogryzku w postaci Kościerzyna - Czersk. Na tej ostatniej trasie spisywały się idealnie. Jeżeli trafią do nas ponownie to zakładam obecność na liniach Kościerzyna - Chojnice, Chojnice - Szczecinek czy może nawet do Słupska ze Szczecinka. Ewentualnie pierwsze/ostatnie kursy po Ostbahnie.
voyager1231 - 03-02-2015, 19:22
Temat postu:
Może by tak KD je kupiły do obsługi bocznych linii?
Torczes - 06-02-2015, 07:58
Temat postu:
Jakieś imformacje na temat szynobusów?
sphinx - 07-02-2015, 15:56
Temat postu:
Podobno licytacja została odwołana.
Arek - 12-02-2015, 14:55
Temat postu:
“Komornicze” szynobusy niesprzedane – licytacja odwołana.

http://inforail.pl/text.php?id=69343
Maykin - 27-03-2015, 22:22
Temat postu:
To w końcu sprzedane te SN ?

[ Dodano: 27-03-2015, 22:23 ]
Spalinowe Normalnotorowe...chyba ???
REXus - 28-03-2015, 21:14
Temat postu:
N oznaczało "niskoperonowe".
sympatyk - 19-05-2015, 18:11
Temat postu:
Wagony motorowe serii SN81 zniknęły z torów.

Po 25 latach kursowania na liniach lokalnych zniknęły z polskich szlaków pojazdy serii SN81. Przewozy Regionalne na początku tego roku zaprzestały eksploatacji tych pojazdów. Jak udało się ustalić „Rynkowi Kolejowemu", raczej nie wrócą już one na trasy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/57644/wagony_motorowe_serii_sn81_zniknely_z_torow.html
beton44 - 20-05-2015, 16:23
Temat postu:
One tak znowu nie bardzo kursowały. Raczej stały zepsute w krzakach Cool
Artur - 07-06-2015, 02:01
Temat postu:
Nie wiem czy kolega to przeczyta bo temat ma już parę lat, ale odpiszę.Spalanie zależy też od stanu samej maszyny (Jak ma się na stanie kopciucha maszynę na tak zwanym chodzie to i spalanie będziesz mieć rekordowe. podane wartości oczywiście dla jazdy luzem. Co Do wspomnianej przez kolegę SU45 to widywałem takie co i 200 litrów potrafiły spalić na godzinę pracy. Spalania BRki nie znam ale coś mi za dużo tu wychodzi z twojego opisu lecz może faktycznie spala więcej od ST44. Weźmy dane katalogowe rodzimej SM03 to przy takim przeliczaniu jakie podałeś wyszło by że na godzinę jazdy powinna spalić około 50 litrów paliwa a spala o wiele mniej.
Kolego pospieszny Można podać zużycie ON w kg ale jak tankujemy lokomotywę na stanowisku stacjonarnym lub przewoźnym to niby jak mamy licznik dystrybutora ustawiony? Z twego co wiem to w litrach podobnie jak na stacji paliwowej dla samochodów.
sympatyk - 13-05-2020, 12:58
Temat postu:
Autobusy szynowe Pesy na lotnisku w Kijowie.

Koleje ukraińskie "Ukrzalizyncia" zapowiedziały uruchomienie połączenia pomiędzy głównym dworcem kolejowym w Kijowie a lotniskiem Boryspol. Trasę mają obsłużyć autobusy szynowe wyprodukowane w bydgoskiej Pesie.

Więcej:
http://www.pasazer.com/news/37811/autobusy,szynowe,pesy,na,lotnisku,w,kijowie.html

________________


Przewozy Regionalne będą naprawiać wrak SA109-009. Dorzucą ponad milion zł!

Przewozy Regionalne jednak dorzucą ponad milion złotych do naprawy wraku SA109-009. Jednostkę, która wstępnie została zakwalifikowana do złomowania, będzie naprawiać konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych Lisi Ogon i ASO Mieczkowski.

Więcej:

http://inforail.pl/przewozy-regionalne-beda-naprawiac-wrak-sa109-009-dorzuca-ponad-milion-zl-_more_123974.html
Victoria - 27-08-2020, 20:03
Temat postu:
Prezes UTK ogranicza eksploatację 70 szynobusów

W 70 spalinowych zespołach trakcyjnych, nazywanych często szynobusami, stosowano koła i tarcze hamulcowe inne niż wskazane w dokumentacji przez producentów pojazdów. Sytuacja ta została ustalona podczas prowadzenia działań nadzorczych przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego u przewoźników Polregio oraz Koleje Wielkopolskie. Po ujawnieniu problemu Prezes UTK postanowił wydać decyzje o ograniczeniu eksploatacji taboru z częściami niezgodnymi z dokumentacją.

Więcej:
https://www.utk.gov.pl/pl/aktualnosci/16250,Prezes-UTK-ogranicza-eksploatacje-70-szynobusow.html
Victoria - 16-05-2024, 22:29
Temat postu:
JEDZIE LUKA TABOROWA

Do końca obecnej dekady planowane jest w różnych regionach Polski przywrócenie do życia setek kilometrów linii kolejowych – w tym tras niezelektryfikowanych. Na zakup spalinowego taboru nie można już jednak otrzymać dofinansowania z funduszy unijnych. Czy polska kolej jest gotowa na Zielony Ład?

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://zbs.net.pl/zbs130.pdf

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group