Juzef napisał/a: |
Ale nie przeczę, że dla ludzi choćby z Leśnicy dojazd koleją to dużo atrakcyjniejsza propozycja. |
Cytat: |
Po mieście pojazd porusza się, pobierając prąd z sieci trakcji, a gdy wjeżdża na tory kolejowe, składa pantograf i uruchamia dodatkowy napęd, np. akumulatory lub silniki Diesla. |
Cytat: |
Można zdecydowanie korzystać z zaplecza Kd i wspólnie tworzyć zintegrowaną sieć. |
wlodek1956 napisał/a: |
Zwracam uwagę na ten piekny kozioł oporowy na czynnej linii .... perełka. |
mateusz123 napisał/a: |
Dla mnie takie określanie tej krótkiej linii jest nadużyciem i grubą przesadą. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Natomiast na przyszły rozkład poszedłbym krok dalej i do Wojnowa powydłużał pociągi z Jelcza kończące dzisiaj bieg na Głównym. |
Cytat: |
A jakby pociąg jechał z Psiego Pola, albo Leśnicy to nie byłoby już nadużycie? Kolej miejska to tylko taka nazwa na potrzeby prasy i opinii publicznej. |
mateusz123 napisał/a: |
Bardziej mi chodzi o to, że przy aktualnym rozwoju przestrzennym Wrocławia i jego wzroście zasięgu funkcjonalnym [patrz: suburbanizacja, rozrost przedmieść itd.] należy przejść ze skali miejskiej na skalę aglomeracyjną, tj. obsługę miast satelickich przy wykorzystaniu kolei aglomeracyjnej. |
mateusz123 napisał/a: |
Tylko czy wtedy byłby chętny do płacenia za te kilometry "wrocławskie"? |
Cytat: |
Gmina Wrocław dołoży 952 tys. zł Marszałkowi Dolnośląskiemu – jako dotację celową – w ramach przewozów w granicach administracyjnych miasta. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Tabor to jedno. Kto miałby zapłacić za dodatkowe kursy? |
Noema napisał/a: |
Ponad setka korposzczurów jechała na „Mordor” (Muchobór). Ot, z pociągu sobie tramwaj zrobili... |
bystrzak2000 napisał/a: |
Odpowiem tak: na pewno nie znajdzie się głupi, który oparłby kolej aglomeracyjną na rozlatującym się 50-letnim złomie. To byłby wizerunkowy strzał w stopę i na dzień dobry zniechęciłoby to większość pasażerów. Mamy już koniec drugiej dekady XXI wieku i w transporcie powinny już obowiązywać jakieś standardy, a EN57 spełnia standardy sprzed 50 lat. |
Ralny napisał/a: |
Kto zapłaci za pociągi Kolei Dolnośląskich kursujące na terenie Wrocławia? – Skoro jeżdżą nimi wrocławianie, płacić powinien wrocławski magistrat – przekonują władze województwa dolnośląskiego, które finansują kolejową spółkę. |
Cytat: |
I to nie tak dalekiej. Tunel, o którym mówi Wild, mógłby powstać w ciągu 10-15 lat. |
Ralny napisał/a: |
Tunel kolejowy pod Wrocławiem to utopia. Zapytałbym Patryka o źródło finansowania budowy tego tunelu, ale mógłby się zapowietrzyć i udusić, a nie chcę narażać jego zdrowia i życia. |
Ralny napisał/a: |
Jedyne co przez ostatnie 20 lat urzędnicy z Ratusza i UMWD potrafili zrobić w kwestii kolei aglomeracyjnej poza pustym gadaniem to upchnąć mieszkańców Wrocławia w przepełnionych pociągach regionalnych, co jest bardzo źle odbierane przez pasażerów spoza Wrocławia. |
Cytat: |
Nie będzie na razie większej liczby pociągów z Leśnicy do centrum Wrocławia |
Noema napisał/a: |
Prawda jest taka, że Wrocław chce mieć kolejkę miejską praktycznie za friko. A konkretnie na koszt UMWD i pasażerów KD/PR spoza Wrocławia, którzy kupują bilety kolejowe. |
Cytat: |
Po Wrocławiu znów będziemy jeździć MPK i pociągami na jednym bilecie! Koleje Dolnośląskie porozumiały się z miastem |
Cytat: |
I tak oto już zatłoczone pociągi (...) będą jeszcze bardziej zatłoczone. W takich warunkach nie widzę fizycznej możliwości kontroli biletów wszystkich pasażerów jeżdżących między wrocławskimi stacjami. |