INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Chojnice: Propozycje i plany rozowju

Mateusz44 - 16-08-2011, 18:10
Temat postu: Chojnice: Propozycje i plany rozowju
Chojnice.... Stacja dobrze wam znana i klimatyczna poprzez dużo fiatów stojących na bocznicach ....
Ale jednak ta sprawa nie jest taka prosta jak się wydaje bo przez Chojnice kiedyś przejeżdżał pociąg relacji
Bory Tucholskie. Plan rozwoju jest taki by toalety dworcowe od września będą mieścić się w budynku dworcowym nie wiadomo gdzie... Ale jakieś konkrety może restauracje przywrócić na dworcu może KFC lub Mac by się wybudował? Od tego trzeba zacząć ....
Kwestia połączeń i propozycje....
A więc tak czemu by nie stworzyć połączeń mamy tyle linii kolejowych pierwsza propozycja to Gniezno-Chojnice-Tczew godzinę można ustalić tak :
4:57 Gniezno
6:42 Chojnice
8:34 Tczew Miał być to pociąg Inter Regio
Drugi to Gorzów wielkopolski-Krzyż-Chojnice-Kościerzyna-Gdynia
Pociąg ten to już by mógł być ICC lub Exspres Regio zależności od zapotrzebowania
Kolejny to Chojnice-Piła-Szczecin bezpośredniego pociągu nie ma już 7 lat może czas by przywrócić?

Chojnice to jest stacja z którą warto inwestować bo dużo podróżnych wybiera Chojnice może czas zacząć poważniej myśleć o stacji Chojnice?...
Pawel_15 - 16-08-2011, 18:49
Temat postu:
IC tam nie wejdzie bo nie ma czym ciągnąć wagonów ani co podpinać pod lokomotywę. Jedyna szansa na rozwój połączeń przez Chojnice to wydłużanie istniejących połączeń + tworzenie nowych jako IR. Na pewno jest potrzeba łączenia pewnej ilości połączeń w długodystansowe (czyt. międzynarodowe).

Problemem może być że 3 linie wychodzą na obce województwo a z takimi połączeniami jest najgorzej.

Skąd jesteś, bo widzę że masz ciekawy opis... Very Happy
Brawurka - 16-08-2011, 19:57
Temat postu: Re: Chojnice:Propozycje i plany rozowju...
Mateusz44 napisał/a:

A więc tak czemu by nie stworzyć połączeń mamy tyle linii kolejowych pierwsza propozycja to Gniezno-Chojnice-Tczew godzinę można ustalić tak :
4:57 Gniezno
6:42 Chojnice
8:34 Tczew


Propozycja bardzo dobra...Niestety, pozostanie tylko w sferze naszych marzeń. A przed 1939 r. jeździł pociąg, który łączył nie tylko Gniezno z Chojnicami przez Nakło, ale też z Kościerzyną i Gdynią. Jeśli dobrze pamiętam w sezonie dojeżdżał do Helu. No, ale to były czasy, gdy przez Chojnice jeździły pociągi z Królewca i Rygi do Berlina. Sad
Kuba_CH - 16-08-2011, 22:25
Temat postu:
Chojnice mocno oberwały jeżeli chodzi o rozkład jazdy czy ruch pociągów. Jeszcze w latach 90 funkcjonowało koło 60 par pociągów przejeżdżających lub zaczynających się / kończących w Chojnicach, aktualnie jest to niecałe 40 par pociągów z czego żadnego dalekobieżnego (najdalszy to Hel w sezonie letnim, no ale i tak to jest jedno województwo). Połączenia do Miastka, Szczecina / Runowa Pomorskiego, Nakła, Działdowa czy Olsztyna to nie było nic dziwnego. Teraz jak nie ma druta, to podobno się nie opłaca jeździć (chodzi oczywiście o połączenia dalekobieżne) i stąd pewnie mniejszy niż kiedyś ruch pasażerski i brak dalekobieżnych połączeń. PKP Intercity jeździć przez Chojnice, raczej nie ma zamiaru. Mam nadzieję, że PRy utworzą dalekobieżne połączenia przez Chojnice w najbliższych latach. W sumie jedyna nadzieja w iR, bo IC już nawet "Borów Tucholskich" nie puszcza tędy. Co prawda kwietniowe objazdy IC przez Chojnice, pokazały, że jednak da się puścić pociąg przez linie niezelektryfikowane, to jednak ciągle wg. nich z pewnością jest to nieopłacalne (jakże często ostatnio słyszane słowa).

Jeszcze w latach 80 czy 90 na stacji praktycznie cały coś się działo, patrzę na nastawnię Ch2, która niszczeje z dnia na dzień, zarośnięte, zapomniane tory od strony ul. Czarna Droga, po których cały czas lokomotywa jeździła i m.in rozdzielała składy, ruch towarowy który był dużo większy niż obecnie i aż się łezka może w oku zakręcić, dlaczego tak nie może być teraz...wieczorami cisza, ciemno (ostatni pociąg przyjeżdża krótko po 22:00 i do 3:46 / 4:04 nic nie jedzie). Co najwyżej w nocy podstawiają składy wagonowe na perony (a jak są szynobusy to wiadomo, że to jest chwila moment). A kiedyś to pociąg ze Szczecinka potrafił przyjeżdżać po 1 w nocy!
Lokomotyw coraz mniej, dobrze, że jeszcze Chojnice, jako jednostka naprawcza Przewozów Regionalnych, przeprowadza wiele rewizji w roku m.in wagonów. Ruch pasażerski, jak na obecne czasy wygląda na szczęście całkiem dobrze, co prawda teraz podróże pociągami REGIO to głównie jazda w szynobusach, jednak klimat ciągle jest (chociażby brak sieci trakcyjnej).

Jednak jeżeli chodzi o rozkład, czy przydzielanie nowego taboru (UMWP), to pierwszeństwo zawsze ma Gdynia. Gdynia - Kościerzyna to coraz więcej par pociągów, a UMWP ciągle nie potrafi utworzyć ciekawego wieczornego (późniejszego niż po 20:30 z Tczewa) z Trójmiasta na Chojnice. To nic, że pasażerów którzy podróżują koleją tutaj w mieście jest więcej niż PKSami (chociażby w kierunku Trójmiasto), szybciej utworzą pewnie połączenie tylko do Starogardu Gdańskiego, niż do Chojnic i to mnie martwi. No ale ja jednak będę ciągle walczył o to dodatkowe połączenia i odpuścić nie mam zamiaru. Szkoda, że w Starostwie Powiatowym w Chojnicach nie funkcjonuje bodajże, żadna komórka odpowiedzialna za transport kolejowy. Może gdyby takie coś istniało, ten rozkład byłby jeszcze lepszy. Dobrze, że jest tyle par na najważniejszym połączeniu (Chojnice - Tczew / Gdynia Główna). Tylko tak jak mówię, brakuje późniejszego połączenia (po 21:00 / 22:00 z Trójmiasta).

Co do moich propozycji rozkładowych, to obowiązkowo powrót połączeń na Chojnice - Nakło n. Notecią, lub nawet dalej na Gniezno (przynajmniej niektóre i w takim układzie jak zaproponował Mateusz, do Tczewa). Połączenia bezpośrednie do Słupska a w sezonie letnim do Ustki. Nie pogniewałbym się na sezonowe połączenie z Gdyni do Chojnic przez Kościerzynę, również w porach wieczornych (koło 21:00). No i połączenia iR: Szczecin - Olsztyn przez Chojnice, Gdynia - Poznań przez Chojnice, przydałoby się coś też do Warszawy. No i w ogóle cokolwiek, dokądkolwiek jeszcze jest możliwe, czym więcej takich połączeń, w rozsądnych porach tym lepiej.

Rozpisałem się trochę...no ale taki temat to i pisać można na wiele stron : - )

PS Paweł, Mateusz jest z Chojnic Razz
Emillex - 16-08-2011, 22:44
Temat postu:
Napewno warto by było wydłużyć 77426 / 77435 ("Tur") do Szczecinka. Pociąg do Chojnic nie dojeżdża zbyt późno, do tego fakt że nie ma żadnej przesiadki na tejze stacji w tym kierunku, a ostatni możliwość powrotu z Trójmiasta właśnie do Szczecinka nadaża się o godzinie 14:44.
Mateusz44 - 17-08-2011, 21:17
Temat postu:
Tak jak kiedyś było połączenie tura i to w latach 2007-2009 bodajże było to pośpiech TUR Piła-Gdynia ...
I wtedy to był pośpiech ogólnie rzecz biorąc boli mnie czy b y nie zrobić SKM Na trasie Człuchów-Chojnice-Czersk.
Bo by to była dobra współpraca Człuchów-Chojnice. Patrząc na dzisiejsze potrzeby najlepiej puszczać pociągi o 5,6,7,12,13,15,16,22,23 w godzinach zakończenia nauk,pracy itp.
Chojnice jest prawie takim samym skupieniem przesiadkowym co Tczew, Restauracja wc kasy na poziomie elektroniczne ekrany u nich to standart u nas nic i tu jest błąd PLK niszczy połączenia klasy C lista z wiki. Jedyne pocieszenie że w Chojnicach nowe wc robią w dworcu, ale np MC lub KFC może na dworcu sobie restauracje zrobić by to była dobra alternatywa na poczekalnie dla tych co np z Tczewa chcą jechać do piły lub krzyża .
Wiec trzeba zastanowić się i starać się jakoś wywalczyć dobre czasy dla Chojnic.

Ps. Tak jestem z Chojnic Happy
Pawel_15 - 18-08-2011, 10:24
Temat postu:
Na start wywalić Arrivę z Chojnice - Bydgoszcz oraz Chojnice - Brodnica. Reaktywacja linii do Nakła przez Więcbork, puszczenie pod składem popołudniowego kursu z Kostrzyna do Tczewa bez 150 przesiadek w Krzyżu, Pile i Chojnicach. Trzy wagony powinny starczyć, w Gorzowie nie będzie rzeźni jaka jest obecnie gdy w perony wbija pełny SA108 a ludzi od zarypania. Dodatkowo wydłużyć kilka połączeń do Piły, dodać więcej połączeń Chojnice - Szczecinek i ewentualnie gdzieś dalej, stworzyć kilka IR długodystansowych przejazdem przez Chojnice.

W budynku dworca mogłaby powstać jakaś fajna knajpa typu KFC, Mak, jakaś pizzeria ale nie z tych sieci tylko coś oryginalnego z motywem kolejowym + żeby mieli browar świeży dostępny. Na górze może by jakiś mini hostel czy inna noclegownia, o ile by byli chętni i by to na siebie zarabiało. Ja bym na pewno często korzystał, nie trzeba by było robić wypadów z wywalonym jęzorem tylko na spokojnie, z bliską odległością na perony Very Happy
Pablo2912 - 18-08-2011, 11:48
Temat postu:
Panowie, opamiętajcie się to jest science - fiction nierealne w naszym państwie. W Trójmieście padła SKM z Gdańska Głównego do Gdańska Nowego Portu a wy marzycie o SKM wokół Chojnic? Śmiech
Pawel_15 - 18-08-2011, 12:05
Temat postu:
Wystarczy że w ramach PR będzie po prostu jeździć kilka par pociągów więcej i tyle...
Mateusz44 - 18-08-2011, 16:35
Temat postu:
Wystarczy że jakiś inwestor zrobi knajpe i tyle.
A wgl SKM wraca na trasę Gdańsk gł. Gdańsk NP. B został ogłoszony przetarg na remont tej linii.
Oczekuje że w tym lub następnym roku da się coś wskórać ze wszystkim łącznie z Arrivą
Kuba_CH - 18-08-2011, 17:15
Temat postu:
Mateusz44 napisał/a:
Wystarczy że jakiś inwestor zrobi knajpe i tyle.
A wgl SKM wraca na trasę Gdańsk gł. Gdańsk NP. B został ogłoszony przetarg na remont tej linii.
Oczekuje że w tym lub następnym roku da się coś wskórać ze wszystkim łącznie z Arrivą

No SKM wraca, ale to wszystko po to by usprawnić ruch w okolicach PGE Areny podczas meczów. Tak jak po niedzielnym meczu Lechii, to już kopę lat Letnica nie była tak "zawalona" autami i ludźmi.

Co do baru w budynku dworca, to jak najbardziej. Kiedyś była bardzo fajna restauracja, z pewnością była by do dziś ale coraz mniej połączeń oraz dość wysoki czynsz spowodował, że już jej tam nie ma. Wśród kolejarzy bardzo dobrze wspominana Smile
Na KFC czy kolejny w mieście Mc Donald's szans nie ma, za daleko od centrum miasta, choć jakby spojrzeć nie tylko na ruch kolejowy, ale również spory ruch autobusów (różnych przewoźników, bo np. połączenia do Niemiec bardzo często mają dłuższą przerwę właśnie w Chojnicach) to coś musi być przy tym dworcu (nie ma już baru "U Macieja").
KFC jak już to się postawi, ale w którymś z centrów handlowych. To samo kolejny Mac (zdublowanie się ich jest tylko wg. mnie kwestią czasu). Dlatego jakiś klimatyczny bar dworcowy ma szansę powstać i być jak najbardziej opłacalny. Burmistrz miał różne pomysły na ożywienie tego miejsca, w budynku dworca swoją siedzibę mieli mieć "Młodzi Aktywni" by powstało centrum młodzieży (przeciwko tej lokalizacji wciąż jestem przeciwny). No ale to wszystko jeżeli miastu uda się przejąć ten budynek, bo niewątpliwie panu Finsterowi na tym zależy. Dworzec ma być kolejną pozytywną wizytówką tego miasta.
Pawel_15 - 18-08-2011, 17:50
Temat postu:
No, nie ma to jak wspomnienie dobrych lat jak się wbijało do knajpy, zamawiało pizzę, dwa burgery i zapiekankę i przez okna podziwiało wbijającego właśnie składu z Bydgoszczy pod SU45 i poczwórną bipą Smile

Lokalizacja dworca jest jego wadą, obrzeża miasta, jakby dworzec był w centrum to by się tam pewnie sporo działo, no ale próbować trzeba ożywić to miejsce i tę stację...
geordi - 18-08-2011, 18:19
Temat postu:
Kibicuje przejeciu dworca - podejrzewam, ze to jedyna szansa na nizsze stawki. Moze przejdzcie sie do burmistrza i zasugerujcie kolejny krok - projekt "Zintegrowane centrum komunikacyjne" zgłoszony do dofinansowania unijnego? Tak najszybciej mozna by podniesc standard dworca i chociazby te elektroniczne tablice zamontować - nad kasami dla pociągów, naprzeciw dla PKSów.

Co do gastronomii, faktycznie brakuje bardzo jakiegokolwiek przybytku. Szybciej nastawiałbym się na jakis rozbudowany fastfood zapiekankowy albo MCa. Z prostego powodu - KFC to już wyzsze oczko cenowe, a węzeł Chojnicki po wycięciu ruchu dalekobieżnego powiedzmy "nie oferuje bogatej klienteli".

SKM to tez dobry pomysl - związki pomiędzy tymi miastami są dość silne na ile się orientuje. Warto podpowiedziec radnym, zeby ruszyli tyłek do Czerska i Człuchowa i dogadali się wspólnie co do możliwości finansowych. Następnie jako delegacja do m. Struka. Sam burmistrz Miastka przeciez jeszcze za m. Kozłowskiego wychodził sobie jedną parę do Słupska - precedens jest.
Z PRami jest umowa na stałą stawkę za pockm na linii 203, więc zmiana zamówienia to nie problem. Jeśli by przekonali Struka, to moze sie okazac ze jak dorzucą 2-3zł/pockm, wystarczy dofinansowania na dwie (a nie jedną parę). Tam nie musi przecież bipa jezdzic, SA101 lub trabant 103 w zupełności wystarczy. Na początku myślałem nad kolzamem, ale toto ma chyba maks 60km/h i to z górki?
Czas nagli, więc do dzieła. Jesli udaloby się wstawic taka jedną parę (w "D") od nowego rozkladu, to do czerwca ludzie i uczniowiwe powinni sie przyzwyczaic.
Działając na kilku frontach, burmistrz mógłby dogadać PKS Chojnice, zeby puscili kilka autobusow zamiast wzdluz torów, to w poprzek - dowożąc do tych stacyjek w polu.

A wybiegając trochę dalej w przyszłość - zintegrowany bilet na MZK Chojnickie, PRy i PKS Smile
Mateusz44 - 18-08-2011, 21:07
Temat postu:
A mnie ciekawi jedna rzecz czy by z pr nie dogadać się i zapytać czy istnieje możliwość na 2 Inter regio i jeszcze do plk z zapytaniem ile by kosztował wynajem na restauracje wtedy można zobaczyć kto by był zainteresowany bo dziś byłem na dworcu i komórką zdjątka robiłem i do tczewa 30 osób wsiadło a z tczewa aż 40 więc na brak podróżnych nie można tu narzekać tym bardziej że nasz dworzec jest duży by się przesiadać na inne linie . Smile
Pawel_15 - 18-08-2011, 21:18
Temat postu:
W Chojnicach powinno być coś takiego że kilka razy na dzień ze wszystkich 6 kierunków wbijają jednocześnie pociągi. Takie godziny szczytu... Kwestia odpowiedniego ułożenia rozkładu ale da się bo na innych stacjach się kiedyś dało. W Chojnicach peronów nie zabraknie na takie coś...
Mateusz44 - 18-08-2011, 21:25
Temat postu:
W GCH nie używa się peronów 4 i 5 rzadko widzę jedynie to arriva i przyjazdy pr. Z plk trzeba się dogadać lub z jakimś radnym z chojnic by coś ruszyło z PKP. Bo najlepiej by było gdyby fiaty mogły do ic sprzedane być i by śmigały na trasie chojnice-tczew-malbork-olsztyn.

A co do knajpy można się z milano dogadać wenecką lub jakąś inną chojnicką firmą a wgl.jeśli ktoś wei to gdzie PLK chce umieścić kible bo w czasie chojnic pisało że w budynku dworca ma być.

http://iv.pl/images/28000503106789817655.jpg

http://iv.pl/images/44278169768354557168.jpg
Kuba_CH - 18-08-2011, 21:32
Temat postu:
Mateusz44 napisał/a:
W GCH nie używa się peronów 4 i 5 rzadko widzę jedynie to arriva i przyjazdy pr. Z plk trzeba się dogadać lub z jakimś radnym z chojnic by coś ruszyło z PKP. Bo najlepiej by było gdyby fiaty mogły do ic sprzedane być i by śmigały na trasie chojnice-tczew-malbork-olsztyn.

Nie realne. Jedynie interREGIO są możliwe na takim odcinku (i to nie na SU45, a już szybciej coś z SU42 lub SM42).

Mateusz44 napisał/a:
W GCH nie używa się peronów 4 i 5 rzadko widzę jedynie to arriva i przyjazdy pr. Z plk trzeba się dogadać lub z jakimś radnym z chojnic by coś ruszyło z PKP

Używa się, są trzy / cztery pory dziennie gdzie używany jest każdy z peronów. Peron 5 to zawsze pociąg z i do Nakła jeszcze przyjeżdżały (i to jeszcze GANZ jeździł!)
geordi - 18-08-2011, 22:09
Temat postu:
IR najszybciej na ASie pojedzie.
Szkoda że przez ten strajk szlag trafia spólke. Przy dobrych relacjach mozna by dogadac sie z ZachPomem co do obslugi IRów smerfami za kilka lat.
Taki tabor byłby idealny na sezonowe IRy.

Jeden mógłby śmigać po Pomorzu i Warmi (Mikołajki!) Słosinko - Chojnice - Grudziądz - Jabłonowo - Iława - Olsztyn - Mikołajki (Ełk). Ew. .. - Tczew - Malbork - Kwidzyn - Prabuty - Iława - ... Liczy sie koszt trasy też Wink
Drugi w górach - np. ze Szklarskiej albo Kudowy Podsudecką do Zagórza aż.


PS. Mateusz44 zmniejsz te zdjecia, bo ostrzezenie zarobisz... Rolling Eyes szerokosc 600 wystarczy dla obrazu sytuacji Wink
Co do rozkladu - mam wrazenie, ze skomunikowania z Arrivą byly lepsze w zeszlym roku. To o czym piszecie ma miejsce, z wyjątkiem Kościerzyny i Tucholi/Bydgoszczy. Tczew, Szczecinek i Piła są na każdym pociągu skomunikowane przecież.
Pawel_15 - 18-08-2011, 22:16
Temat postu:
Jedna część stacji czyli ta co widać na zdjęciu DH i Pesę to część Ostbahnowska. Druga część gdzie mamy SA109 to mamy peron Kościersko - Szczeciniecki, dalej mamy peron Tucholski i na samym końcu Więcborski. Bywam w Chojnicach od 2006 roku i odjeżdżałem i przyjeżdżałem na wszystkie możliwe perony w różnej konfiguracji.

Biorąc przykładowo sytuację w której nastąpiłby szczyt i pociągi przelotowe się mijają a startujące czekają na kończące bieg, przy założeniu że Kościerzynę i Szczecinek obsługują Szynobusy i nie mają odpowiednika oczekującego, mamy wolną krawędź na części Ostbahnowskiej. Ogółem w peronach zmieści się max 9 pociągów, w tym dwa na jednym torze, co dość często ma miejsce Smile
Kuba_CH - 18-08-2011, 22:27
Temat postu:
Cytat:
Jeden mógłby śmigać po Pomorzu i Warmi (Mikołajki!) Słosinko - Chojnice - Grudziądz - Jabłonowo - Iława - Olsztyn - Mikołajki (Ełk). Ew. .. - Tczew - Malbork - Kwidzyn - Prabuty - Iława - ... Liczy sie koszt trasy też Wink
Drugi w górach - np. ze Szklarskiej albo Kudowy Podsudecką do Zagórza aż.

Przez chwilę myślałem, czy miałyby sens iR-y, takie trochę "Tour de Pomorze" np.
z Kwidzyna do Słupska (Ustki w sezonie). Trasa Kwidzyn - Malbork - Tczew - Chojnice - Szczecinek - Słupsk - Ustka)
Pawel_15 - 18-08-2011, 22:50
Temat postu:
Hmm, a gdyby przywrócić jedną lub dwie pary słynnych długodystansowców Chojnice - Działdowo i je przyśpieszyć ? Bo dziś to na pewnych dziurach nie ma sensu się zatrzymywać... Chojnice - Tuchola (czekający do Koronowa) - Wierzchucin (mijanki i skomunikowania) - Drzycim/ Lniano - Laskowice - Grupa - Grudziądz itd do Brodnicy czy samego Działdowa + po drodze mijanka z pociągiem przeciwnej relacji... Można by w ten sposób wrócić do rozkładów sprzed rzeźni, przy okazji z wiadomych względów przyśpieszając pewne pociągi.

Panowie, samym gadaniem nic nie zdziałamy. Tu by trzeba było zrobić stronę poświęconą tej i kilku innym sprawom, zrobić rozgłos, przedstawić konkretne argumenty i lobbować za każdym punktem. Szatę graficzną pod taki projekt w zasadzie mam, potrzeba tylko wrzucać materiały i można by sporo dobrego zdziałać Smile
geordi - 18-08-2011, 23:27
Temat postu:
no to do dziela - na poczatek moze proste wiki/google doc wystarczy.
jakis hosting na dwa lata w promocji kolo 100 mozna by dorwac, jeszcze kilka osób i mozna ściepe robić..

Kuba_Ch: i co z Twojego myslenia wyniklo? Smile

Nie znam trasy na Słosinko - w sezonie nie byloby tamtedy wiecej ludzi (skomunikowanie w Korzybiu na Szczecinek) niz via Szczecinek?
Jak "Tour de Pomorze" to z Prabut do tego Kwidzyna Wink
Tak sobie mysle nad godzinami, to jedna z opcji (w przyblizeniu)
4.40 Prabuty
5.20 Kwidzyn (do Int. Paper i JABILa dojazd na 6)
6.10 Malbork
6.35 Tczew (zamiast 77021 ?)
6.58 Starogard
8.05 Chojnice
9.10 Szczecinek
10.55 Słupsk
11.30 Ustka

Podstawowe problem: praktycznie od Chojnic aż do końca jechałby w przeciwpotoku.
Frekwencje moznaby zwiekszyc, przyspieszajac przyjazd do Chojnic o 30minut, ale wtedy przyjazd do Kwidzyna bedzie zbyt wczesnie...
Nie wiem, chyba ze ludzie z zachodniej ściany na 11 by do urzędów i lekarzy w Słupsku jezdzili?
W drugiej opcji (8h pozniej) mogloby być troche lepiej..
Pawel_15 - 19-08-2011, 00:02
Temat postu:
Cytat:
no to do dziela - na poczatek moze proste wiki/google doc wystarczy.
jakis hosting na dwa lata w promocji kolo 100 mozna by dorwac, jeszcze kilka osób i mozna ściepe robić..

Mała skromna strona, opisy linii, kilka zdjęć, jakaś historia + nasze pomysły i postulaty.

Hosting niepotrzebny, na moim można to zrobić, mam za free i bezterminowo spory pakiet w dużej firmie Smile
Kuba_CH - 19-08-2011, 00:02
Temat postu:
geordi napisał/a:
Kuba_Ch: i co z Twojego myslenia wyniklo? Smile
.

No, że takie coś byłoby całkiem dobrym pomysłem i gdyby dobrze ułożyć rozkład, można by odnieść sukces. To nie muszą być ludzie, którzy z Kwidzyna czy tam Malborka chcą się dostać do Słupska, bardziej chodzi o bezpośrednią komunikację między miastami. Choć podejrzewam i tacy by się znaleźli Smile
Województwo Pomorskie jest dość otwarte na wszelkie propozycje rozkładowe i w ogóle na transport kolejowy, trzeba działać Smile
Jak nie jako iR, to jako REGIO.

Paweł, do Działdowa dobry pomysł. Jeszcze skomunikowany z jakimś ICem, lub pociągiem KM.
Mateusz44 - 19-08-2011, 08:19
Temat postu:
No jakiś plan jest Wink
Ale ogólnie by było coś zrobić też w chojnicach żeby się radni dostosowali bo oni z PR gadają ale ich gadanie to jest pic na wode...
sebek - 19-08-2011, 10:04
Temat postu:
Podoba mi sie pomysł z połączeniami Kwidzyn - Chojnice, z ewentualnym przedłużeniem do innych miejscowości. Byłoby to super połączenie pomiędzy kilkoma miastami z tego samego województwa, bo dziś dojazd to przesiadki, strata czasu i często nerwy, czy zdążysz na przesiadke w Malborku lub Tczewie.
Gdyby uruchomić bezpośrednie relacje z Chojnic do Kwidzyna, ułatwiłoby się życie wielu pasażerom, którzy czy do pracy czy do szkół, czy turystycznie, przemieszczają na tych odcinkach.
Już kiedyś były plany, pociągu Malbork - Kościerzyna, ale nic z tego nie wypaliło, dojazd z jednej części województwa do drugiej, opiera o przesiadki, często żle ułożone, z długim oczekiwaniem.
Z Malborka dojedziesz czasem szybciej do Grudziądza czy Torunia niż do miast woj. pomorskiego, położonych na zachodzie regionu.
CowboyFromHell - 19-08-2011, 10:49
Temat postu:
Dla mnie dobrym pomysłem jest uruchomienie linii z Prabut przez Kwidzyn do Chojnic. Dobra opcja. Niestety, problemem jest stan torów na odcinku Prabuty-Kwidzyn. Pomimo tego, że jest to trasa dwutorowa, jeden z torów od kilkunastu lat jest wyłączony z eksploatacji przez urwanie się nasypu w okolicach miejscowości Rakowiec, a drugi jest doszczętnie wyeksploatowany przez jeżdżące do IP towarówki z drewnem tudzież innym towarem. Jeżeli miałaby być tam utworzona linia, w sprawę wchodzi gruntowny remont linii. Niemniej jednak, jestem za połączeniem południowo-wschodnich terenów pomorza z resztą obszaru.
sebek - 19-08-2011, 11:12
Temat postu:
Od lat mówi się o połączeniach Prabuty - Kwidzyn, głównie ze względu na potencjał Kwidzyna, mnóstwo zakładów produkcyjnych i setkach ludzi dojeżdżających na różne zmiany w zakładach. Gdyby pociągi były czasowo dopasowane pod zakłady, frekwencja pewna i wiele osób wybierze pociąg od tych zdezelowanych autobusów. Myśle, że z czasem powrócą połączenia Prabuty - Kwidzyn, najlepiej z przedłużeniem do Malborka. Podobnie widziałbym wczesno ranne odjazdy ARV z Malborka do Kwidzyna, również dostosowane pod zmiany w zakładach pracy, najlepiej na 6 i 7 rano, ale czy to jest w ogóle realne, bo dziś pierwszy skład ARV z Malborka do Kwidzyna odjeżdża po godz. 6.30!, według mnie, powinien być z MB już ok. 5 rano.
CowboyFromHell - 19-08-2011, 17:26
Temat postu:
Gdyby większość pociągów Arrivy (jak nie wszystkie) nie stacjonowałaby w Grudziądzu, tylko pewna część np. w Malborku, szansa na uruchomienie pociągu o 5 rano z MB byłaby większa. UMWP ma zamiar kupić 4 SZT dwuczłonowe na obsługę linii Malbork-Toruń, może pomyślą i wezmą pod uwagę prośby i zrobią rozkład dostosowany do zapotrzebowania pasażerów i może przy okazji uruchomią bezpośrednie połączenia z Chojnic do Malborka, Kwidzyna czy Prabut.

Co do samego zagadnienia nt. linii Kwidzyn-Prabuty. Jakiś czas temu była o tym rozmowa z UMWP i Arrivą a propos reaktywacji połączeń. UMWP nie jest zainteresowane uruchomieniem połączeń na tej linii i ich dotacją, z kolei Arriva zadeklarowała, że nie będzie komercyjnie tam jeździć.
Kuba_CH - 05-10-2011, 15:30
Temat postu:
Pan Leszek Lewiński z PKP PLK bardzo dobrze skomentował pomysł likwidacji peronów 1 i 2 stacji Chojnice (polecam odsłuchać materiał z artykułu)

Dworzec prawie komunalny
Cytat:
W środę (5.10) doszło do podpisania porozumienia o bezpłatnym przejęciu praw przez miasto do nieruchomości, na której stoi dworzec kolejowy. Podpisali je burmistrz Arseniusz Finster oraz dyrektor oddziału gdańskiego PKP Nieruchomości Tomasz Czabański.

Przyglądali się temu poseł Stanisław Lamczyk, wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, dyrektor Leszek Lewiński z PKP Linie Kolejowe, dyrektor Jacek Marczewski z UM, wiceburmistrz Jan Zieliński. Wcześniej burmistrz Arseniusz Finster przedstawił krótko historię dworca kolejowego, swoje plany wobec tego budynku. – Powinien on być wizytówką Chojnic, tak jak Stary Rynek, tak jak Charzykowy czy ratusz. Chcielibyśmy w przyszłości przejąć perony 1 i 2 wraz z torami, by otworzyć dworzec na Chojnice. Tam znalazłyby się przystanki PKS i MZK. Dotychczasowe zabudowania, gdzie znajdują się pomieszczenia zajęte przez PKS zostałyby rozebrane, gdyż potrzebne są nowe miejsca parkingowe.

Takimi planami nie był zachwycony Leszek Lewiński z PKP Linie Kolejowe. – Byłaby to dewastacja linii kolejowej z Berlina do Królewca. Na to PLK nigdy nie zgodzi się. Przebudowa układu torów kosztowałaby dziesiątki milionów złotych. Włóżmy to między bajki.

A.Finster o planach wobec dworca, polemika PLK ws. likwidacji peronów 1 i 2.

Zapytaliśmy wiceministra Andrzeja Massela, czy realne są plany uruchomienia połączenia pomiędzy Gdańskiem a Berlinem przez Chojnice. – Trwają rozmowy PKP Intercity z Deutsche Bahn w tej sprawie. Rozważane są trzy warianty – przez Szczecin albo Chojnice, albo Bydgoszcz i Poznań. Nie wiadomo, czy uda się dogadać szczegóły przed Euro 2012. Na pewno ruszy to połączenie w grudniu 2012.

Wiceminister o połączeniu Gdańsk - Berlin przez Chojnice.

Teraz pozostało tylko zatwierdzenie umowy przez radę miejską i znalezienie pieniędzy na odnowienie dworca.


[Chojnice24] - KLIK

Nie muszę też mówić, że bardzo bym się cieszył gdyby połączenia Berlin - Trójmiasto odbywały się przez Chojnice, jednak podejrzewam, że jest to najmniej realna opcja - niestety.
Mateusz44 - 24-10-2011, 14:04
Temat postu:
Coś chciałem zrobić i się odważyłem wysłać zapytanie do rzecznika PKP Inter City


Kod:
 

Witam jestem z chojnic i mam właśnie pytanie czy kiedyś powstanie połącznie Szczecin-Chojnice-Warszawa Gł lub inne formy połączenia  . TLK równiez by ucieszył mieszkańców chojnic bo dużo osób tęskni za przyzdami pośpiechów . Również miłośnicy koleii chcą się w tej sprawie przytłoczeni. Pociąg Bory Tucholskie był rewelacyjnym połączeniem. Prosze o zybką odpowiedź. Dziękuje i pozdrawiam. : )


Odpowiedź od rzecznika pkp na mój list do PKP ICC
Kod:
Witam

W najbliższym rozkładzie jazdy naszych pociągów, który wejdzie w życie w grudniu br., takie połączenie nie zostanie uwzględnione.

Możemy jednak powiedzieć, że pracując nad rozkładem jazdy sezonu 2012/1 rozważamy wprowadzenie podobnego pociągu. Wszystko będzie zależało od naszych możliwości technicznych (dostępność taboru spalinowego) oraz finansowych (wysokość finansowania ze źródeł budżetowych).

Dziękujemy również za sugestię.

Pozdrawiam

Beata Czemerajda

 

Biuro Komunikacji i Promocji

 

PKP Intercity S.A. Centrala Spółki

ul. Grójecka 17         

02-021 Warszawa

 

tel.    + 48 (22) 47-42-832

fax     + 48 (22) 47-42-866

e-mail: rzecznik@intercity.pl

 

http: www.intercity.pl                                                                                                             

NIP  526 25 44 258     REGON  017258024                                                                             

Kapitał zakładowy:   1.358.266.950.- PLN

KRS   0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII  Wydz. Gosp.


Ciekawe czy coś z tego wyjdzie ;DD
Anonymous - 24-10-2011, 15:03
Temat postu:
Jeśli nie dołożą do tego ręki samorządowcy i nie będą naciskać na MI to zapewniam cię że nic z tego nie będzie ,Ta odpowiedz z IC jest również wyrokiem dla Grudziądza który kolejny rok będzie pozbawiony połącznia dalekobieżnego
Pawel_15 - 24-10-2011, 16:36
Temat postu:
Tu trzeba na nich naciskać, bez tego to nie ma szansy na zrealizowanie tego pomysłu. A takie połączenia się bardzo przydadzą. Co do Grudziądza to ta stacja dostaje tak samo po dupie jak Chojnice czy Kościerzyna poprzez brak połączeń dalekobieżnych. Przez Grudziądz by mogły jeździć i Bory Tucholskie i jakieś pośpieszne które przejeżdżają Toruń i jadą dalej w Polskę.
Kuba_CH - 24-10-2011, 19:13
Temat postu:
No i na ich rozważaniach się skończy znając Intercity. Przez Chojnice powinny iść co najmniej, dwie pary pociągów dalekobieżnych poza sezonem. Póki co nasza jedyna nadzieja to połączenie Berlin - Trójmiasto. Reszta wg. PKP się nie opłaca, bo nie ma trakcji.
Jeszcze przed tymi wyborami mieliśmy trzech posłów ziemi chojnickiej w sejmie, w tej kadencji żadnego. Mam jednak pomysł do kogo uderzyć, będę próbował sygnalizować problem. Szkoda, że w Starostwie Powiatowym nie ma bodajże żadnej komórki która odpowiada za transport kolejowy. A Przewozy Regionalne też raczej nic nie puszczą przez Chojnice.
Mateusz44 - 24-10-2011, 19:49
Temat postu:
To też zależy od atrakcyjności i jakości... Icc myśli że połączenie to jest szybko że jeden dzień puszczą i 200 osób już jedzie ledwo 2 stacje. Nie ja myślę czy czasem szczecinowi szybkie połączenie do Krakowa by się nie przydało... Patrząc na objazdówki które robi PKP to chyba przez Chojnice dobre połączenie potem na Bydgoszcz i Toruń ..warszawa i Kraków. Atrakcyjność połączenia się liczy i czas podróży. A to oświadcza . Np. Z Chojnic do Bydgoszczy by się przydało była by to konkurencja dla Arrivy. A co do tego czy czasem IC dostawało dotacje na Bory jak dostawała to wtedy by do Marszałka było by trzeba uderzyć bo on bardziej w to jest wciągnięty. Przewozy Regionalne też zaczynają denerwować między innymi KASA BILETOWA CHOJNICE CZYNNA OD 6-20... Co to Carrfure by ustalać godzinie od 4-23 kasa powinna być czynna. A dla ciekawostki Kuba jak masz czas o 4:40 rano to o tej godzinie widziałem Su45 z 3 bipami do Piły. Jakaś nowość. : )
Pawel_15 - 24-10-2011, 19:58
Temat postu:
Przez Chojnice to powinno kilka pośpiechów grzać. Szczecin - Chojnice - Tczew, Piła - Chojnice - Tczew, Kostrzyn - Chojnice - Tczew, Kołobrzeg - Chojnice - Bydgoszcz i dalej (Bory Tucholskie), Piła - Chojnice - Tczew - Gdynia (TUR) i kilka osobowych dalekobieżnych.
Kuba_CH - 24-10-2011, 20:01
Temat postu:
No kasy już nie są całodobowe jak kiedyś (straszny plus tego był, w każdym momencie sobie można było po bilet iść), no ale zapotrzebowanie obecnie jest gdzieś tak 30 minut przed pierwszym pociągiem, do tej 22. I tak już oszczędności poszły w ruch, wszak kasą zajmuje się agent.

Co do SU45, to widocznie znowu Wielkopolski PR nie ma na czym jeździć...perełka zobaczyć jeszcze SU45 z wagonami. Zwłaszcza, że jeżeli Koleje Wielkopolskie będą jeździć do Lipki Krajeńskiej, to się zrobi ogromna lipa na Chojnice - Piła Główna, bo KW zapewne do Chojnic dojeżdżać nie będą ;/
Mateusz44 - 24-10-2011, 20:01
Temat postu:
Paweł to też zależy bo PR to się nie grzeje na Pośpiechy chociaż że idioci mają Suki które se rdzewieją a powinny już dawno na Interregio a tak przy okazji przewozy regionalne w chojnicach pozostawiły sobie wagony InterRegio w barwach dziwne czy coś się święci ? Very Happy
Kuba_CH - 24-10-2011, 20:03
Temat postu:
Cytat:
a tak przy okazji przewozy regionalne w chojnicach pozostawiły sobie wagony InterRegio w barwach dziwne czy coś się święci

Rewizja...tak jak reszta wagonów ze st.mac z całej Polski ;-)
Wielkopolanin - 24-10-2011, 20:13
Temat postu:
Moja propozycja to ożywienie odcinka Gniezno - Chojnice, plus jedna relacja REGIO w dwóch kierunkach (latem Hel) - Chojnice - Gniezno - Września - Jarocin - Krotoszyn - Oleśnica Rataje - Wrocław Główny. Skład to B+B.
Pawel_15 - 24-10-2011, 21:10
Temat postu:
W przyszłym rozkładzie jazdy kursy Chojnice - Piła i dalej, obsługiwane przez województwo Wielkopolskie mają być planowo jeździć pod SU45 czy innymi lokomotywami spalinowymi. Na chwilę obecną są to zaszynobusy, od grudnia będą jako składy wpisane. W Krzyżu stoją zastawione szynobusy KW i z tego co mi wiadomo będą tam jeszcze długo stały Smile Także jeżeli dobrze pójdzie to na wakacje będzie można się wybrać na Ostbahn na Krzyż - Piła - Chojnice na SU45 czy inne składy, na focenie i na jeżdżenie Smile
Kuba_CH - 19-11-2011, 19:02
Temat postu:
Nieczynna już od wielu lat nastawnia Ch2 przechodzi już do historii, kiedyś w tej części stacji Chojnice odbywał się też całkiem spory ruch, manewry praktycznie całą dobę. Te czasy już nie wrócą...

http://www.chojnice.com/foto/galeria/1582/111117e5558e4304e7079f8f22db4077ab4ef6.jpg
Pawel_15 - 19-11-2011, 19:25
Temat postu:
Kurde lipa, pamiętam jak w 2006 popijaliśmy w jej pobliżu symbolicznie po browarku...

Co jak co ale była tam niezła melina, bezdomni, alkoholicy i inna patologia, jeszcze któremuś by coś na dyńkę poleciało i by było dopiero lamentowanie...
Mateusz44 - 27-12-2011, 14:10
Temat postu:
Dobra wracając do tematu trochę się rozpisze niestety Razz

Trasa Chojnice-Kościerzyna
Dobra jeżeli ktoś nie zauważył to lekki remont wiaduktu na przeciw sklepu MEBLOWEGO Klawkowo.
Kolejna sprawa to troche niedobór połączeń. dla mnie po remoncie torowisk GDYNIA-LIPUSZ bym puścił bezpośrednie połączenie do SŁUPSKA przez Kościerzynę i Gdynię . Fajnie ale jedna zasa to taka że pociąg robił by objazd . przez Człuchów wydaje mi się że było by szybciej. Druga sprawa to jest fatalne przejazdy drogowe . Na tej trasie dochodzi więcej wypadków niż przez 2 lata na trasie do Tczewa. By było fajnie jak by powstały rogatki na drodze wojewódzkiej do Kościerzyny.
Trasa Piła - Chojnice - Tczew
Oj tu to ja bym po pierwsze przywrócił 2 torowy odcinek od Chojnic do Gutowca i pomyślał nad poważną rozbudową głównego korytarza kolejowego jakim jest linia z Tczewa do Kustrin Kietz.
Tak samo połączenia by się przydały połączenie z niemcami lub inne tego typu połączenia ICC. Tak samo jest z linią do piły przecież kiedyś istniał pociąg INTER REGIO Piła - Chojnice- Tczew - Gdynia. Pociągi tak samo jak linia nadaje się do osiągnięcia 100 km/h. Z tego co wiem by się przydała porządna rozbudowa linii.
Chojnice - Działdowo
Tu się wypowiem prostym zdaniem PKP WYWALCIE arrive wywalicie z torowiska tak.
+ BORY TUCHOLSKIE ICC Happy
Linia Chojnice- Runowo Pomorskie
Więcej połączeń + dodatkowe kursy do szczecina wydłużone .
Chojnice - Oleśnica
Ta linia mnie trochę smuci. Dla mnie ona jest już skończona Sad Jeżeli PKP PLK chce to niech zainwestuje w nią co ma ona gnić i zarastać gdy mieszkańcy tracą połączenia PKS. Ta linia to dobra alternatywa dla wszystkich przewoźników którzy biorą ceny ok 7 zł. A PR tylko 4 zł za 15 km. Jeszcze fiaty odkurzyć z bocznic i puszczać. A może 2 fiaty sprzedać do PKP ICC. By były dobrą alternatywą dla Połączeń dalekobierznych.
STACJA CHOJNICE
Lokomotywownia, Szopa, Fiaty , Klimat, Żurawie..... taki klimat to tylko w Chojnicach..... Exclamation
Przecież jest to przecież główny punk kumulacji linii kolejowych. Kiedy będziemy mogli zobaczyć panią dyżurną która kiedyś z lizakiem po stacji chodziła. Kiedy będziemy mogli pójść do informacji w holu i zapytać się o odjazd, Kiedy będziemy mogli zostawić bagaż w przechowali, Kiedy będziemy mogli pójść zjeść coś w restauracji dworcowej, Kiedy będziemy mogli usłyszeć ten piękny dźwięk xxx gotowy do odjazdu lub Pociąg do Nakła podstawia się na peron 4 przy torze x odjazd planowany o godzinie x. Ten klimat ten czar to jest właśnie Chojnice stary dworzec klimat jest tylko że połączeń ciągle mało jest.
Podsumowanie
Mam nadzieje że ten post was zaciekawił lub znudził, ale mam nadzieje że coś z tego wam się spodobało Very Happy
Pawel_15 - 27-12-2011, 15:15
Temat postu:
W temacie obok zamieściłem link do tabel SRJP własnego autorstwa. Wyjazdy mam zrobione w pięciu kierunkach, brakuje mi szablonu tabeli linii Chojnice - Szczecinek, cała reszta jest. Zachęcam do opracowania własnej wizji rozkładu Smile
Mateusz44 - 27-12-2011, 15:36
Temat postu:
Paweł ok ściągam se i zaraz wrzucę Very Happy

[ Dodano: 04-01-2012, 13:30 ]
http://www.szczecinek.net.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=9


TABELA 2002 proszę zobaczyć ile jest połączeń do CHOJNIC.

Tabela Bory Tucholskie http://pdnb.prv.pl/wiadomosci/5.htm

Ciekawe co nie? Dla mnie brakuje połączeń Chojnice - Szczecin
sebek - 11-01-2012, 10:53
Temat postu:
Ja bym w okresie wakacyjnym, pomyślał o bezpośrednich regio Chojnice - Malbork. Taki pociąg typowo turystyczny, wyjazdy z Chojnic soboty, niedziele rano, wyjazdy z Malborka w godzinach wieczornych. Okres letni to sporo wyjazdów na zamek, imprezy plenerowe, pokazy. Najlepiej w terminach od maja do września w oznaczeniu (C). Sami wiecie jak kiepsko wygląda oferta pomiędzy wschodem a zachodem województwa. Nawet jeden pociąg w każdej nowej relacji jest potrzebny.
pp - 11-01-2012, 14:31
Temat postu:
Chojnice mają bardzo dobre położenie kompletnie nie wykorzystane.

Ja bym zaczął od połączenia relacji, np. Szczecin-Runowo-Chojnice-Bydgoszcz. Jako Regio ale także, i przede wszystkim Regio Plus (przyspieszony). Razem to 326km, Przyspieszony dałby radę to przejechać w czasie 5h15', maksymalnie 5h30'. Osobówka (Regio) dłużej - 6h15'. Tego bardzo brakuje, a obecnie tabor spalinowy jest bardzo ekonomiczny. Osobną kwestią pozostaje komfort takich pojazdów na takie długie relacje.
Obecnie w relacji Bydgoszcz-Szczecin nie ma bezpośredniego połączenia kategorii TLK/IR. Najkrótsze połaczenia TLK z jedną przesiadką oferują czas podrózy 5h4' do 5h30'.

Drugi kierunek to relacja Gdynia-Poznań p. Kościerzynę- Chojnice - Nakło - Wągrowiec, ale po przywróceniu normalnych prędkości na Chojnice-Nakło.

Trzecia sprawa to już tutaj na forum wspomniany powrót do tego co było, czyli pociągu z Warszawy:
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/385.pdf
Ale w normalniejszych godzinach. I może p. Działdowo-Grudziądz do Szczecina?
kowal331 - 11-01-2012, 16:24
Temat postu:
Koncepcja pociągu Regio z Gdyni do Poznania przez Kościerzynę-Chojnice,jak też Bydgoszcz-Szczecin przez Chojnice-Szczecinek jest bardzo ciekawa,ale niestety w obecnej rzeczywistości nie do zrealizowania.Niestety ze względu na sposób finansowania pociągów regionalnych przez samorządy wojewódzkie i dążeniu województw do tworzenia niezależnych "Kolei Wojewódzkich" takie coś mogłoby funkcjonować tylko jako połączenie komercyjne np InterRegio,ale kto to miałby obsługiwać po przewidywanej likwidacji spółki "Przewozy Regionalne".Połączenia typu InterRegio nie wyobrażam sobie na pojazdach typu SA108,albo SA132,tu musiałyby kursować normalne wagony z lokomotywami,albo spalinowe zespoły trakcyjne o komforcie lepszym niż "tramwajowe" SA.
Mateusz44 - 12-01-2012, 14:42
Temat postu:
W zależności od tego brakuje połączeń przez Chojnice. Chojnice to dobry węzeł i najszybsze połączenie z Gdyni do Gorzowa. Dlatego pr i icc nie korzystają z tego węzła . I szkoda to jest najszybsza droga na skróty. Ale cóż że Chojnice nie mają kabla < a kabel miał być już w 2000 roku. I czemu nie ma Kabla?. Ja się pytam co to za porządek. Inne małe aglomeracje mają kable? A Chojnice?!. Evil or Very Mad
pp - 12-01-2012, 14:57
Temat postu:
Mój drogi, to pytanie to jest myślenie życzeniowe. Nie ma. I tyle. I w tym stanie trzeba spróbować coś zorganizować.
Tczew-Kostrzyn (339km) da się obecnie pociągiem przyspieszonym w taryfie osobowej przejechać w 5h20' (prędkość handlowa 63km/h). Tak sobie, ale nie najgorzej. Czyli z Gorzowa do Gdyni (348km) 5h40' (vhandl 61,4 km/h). Taki Tur-bis.
Pawel_15 - 12-01-2012, 15:18
Temat postu:
Jakby na całym odcinku było Vmax minimum 100 km/h (chociaż najlepiej by było 120 na całej długości trasy) to można by było dać pośpieszny który by jechał szybciej niż te 5 godzin.

Kilka osobowych dalekobieżnych, trochę przyśpieszonych i jakieś pośpieszne przez Chojnice i będzie fajny skrót. Druta bym tam nie pakował, lepsza by była inwestycja w lokomotywy hybrydowe i zwiększenie prędkości. Bo pociągną druta i co ? Za 10 lat będa go zwijać...
Mateusz44 - 12-01-2012, 15:40
Temat postu:
Paweł ale to jest nierealne.... PR jest jedynym przewoźnikiem co używa lokomotywy w ruchu pasażerskim chodzi mi o spalinówki. Inter City nie ma podstaw do używania SU45 bo według ich loki spalinowe są za drogie w użytkowaniu. Prawdą prawdą jest że stają się drogie. Przez akcyzę co nasz rząd wprowadza i to jest bez sensowne. 7zł za litr a ile jedna SU45 bierze na 100 km. 500 litrów na 100 no to mamy odpowiedź czemu u nas nie ma pośpiechów.
Kuba_CH - 12-01-2012, 15:49
Temat postu:
Cytat:
Inter City nie ma podstaw do używania SU45 bo według ich loki spalinowe są za drogie w użytkowaniu.

No IC dostało SU45 która stała tutaj w Chojnicach. Nie wiem czy już jeździ na trasach obsługiwanych przez IC, czy dopiero zacznie niedługo, ale widziałem ją jakiś czas temu odświeżoną (nowe malowanie - w tradycyjnych, zielonych barwach). To w ramach tej wymiany lokomotyw między PR a IC

Cytat:
Prawdą prawdą jest że stają się drogie. Przez akcyzę co nasz rząd wprowadza i to jest bez sensowne. 7zł za litr a ile jedna SU45 bierze na 100 km. 500 litrów na 100 no to mamy odpowiedź czemu u nas nie ma pośpiechów.

Lokomotywa ani szynobusy nie jeźdżą na benzynę...no i SU45 aż tyle nie pali. Liczba dużo przesadzona ;-)
Mateusz44 - 12-01-2012, 15:56
Temat postu:
Dokładnie ale IC nie używa ich chyba że ja nie wiem o czymś. Ale według mnie to jest istne pajacowanie że NIE PUSZCZAJĄ LOKOMOTYW SU45 tam gdzie chcą . A nie tam gdzie są potrzebne. Evil or Very Mad
Pawel_15 - 12-01-2012, 16:35
Temat postu:
Pajacowanie to jest myślenie że kolej musi zarabiać. Nie, kolej jest po to żeby jeździć. Dopiero w kolejnej kolejności jest to żeby ograniczać deficyt do minimum i robić zyski. Te barany z IC tego nie rozumieją i tyle, szkoda.
Mateusz44 - 12-01-2012, 17:40
Temat postu:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,10950205,W_koncu_pojedzie__Eurocity_do_Berlina.html
A miało być tak pięknie....
Widać na mapie że przez Chojnice jest 2 razy krótsza droga Evil or Very Mad

Paweł w pełni się z tobą zgadzam Very Happy
Hamer - 13-01-2012, 00:29
Temat postu:
Chcieć, a móc... Wiadomo, że każdy MK myśli bardziej życzeniowo. Wiadomo, że chciałoby się więcej.
Dużo zależy od prędkości szlakowych, które nie są najlepsze mówiąc oględnie, a już najgorsze są wszystkie zwolnienia do 20 km/h na niestrzeżonych przejazdach, których np. do Kościerzyny jest sporo. W tym kierunku jest jakaś realna szansa rozwoju aby nie jeżdziły 3 pray dziennie, a 5 lub 6. Ale podróż na tym odcinku musi trwać max 55-60 minut. Ponadto z realnych rzeczy to wieczorny z Trójmiasta do Chojnic. Coś do Gorzowa/Szczecina. Sezonowy do Malborka i Torunia przez Grudziądz (nawet całorocznie) W swerze marzeń mniej realnych to Chojnice - Poznań przez Więcbork, Nakło n. N, Kcynię i tu albo Wągrowiec, albo Gniezno.

Należałoby ogólnie zmienić pogląd na kolej jako środek transportu. Gdy ją budowano na Pomorzu 100-150 lat temu inne było poczucie odległości, nie było samochodów. Projektanci nie zawsze trafnie przewidzieli kierunek rozwoju wielu miejscowości, choć i tak świetnie sobie z tym poradzili patrząc z perspektywy czasu. Są takie stacje, które powinny zostać przesunięte, a niekiedy nawet zlikwidowane.

Akurat dzisiaj... ups wczoraj odbyłem sobie krajoznawczą wycieczkę z Kościerzyny do ... Kościerzyny (~270km) przez Chojnice, Czersk, Tleń, Laskowice, Wierzchucin, ponownie Czersk i tym razem Bąk. Frekwencja nienajgorsza, ale ludzie często muszą sporo się nachodzić aby dotrzeć do domu, co oprócz małej częstotliwości kursowania skutecznie zniechęca do korzystania. Każda większa inwestycja w przyszłości powinna także prowadzić do zmian lokalizacji wielu przystanków, co wpłynęłoby na wzrost potoków pasażerskich.
enstone - 13-01-2012, 09:33
Temat postu:
Gdyby na ostbahnie był drut to sądzę, że było by znacznie więcej połączeń, teraz tylko PRy tam jeżdżą i jedna TLK Gorzów-Lublin jaka jest tam frekwencja ?? Tak czy inaczej na jakiś dalekobieżny na linii spalinowej się nie zanosi a szkoda....
sebek - 14-01-2012, 09:58
Temat postu:
Ja bym na razie poszedł w kierunku przedłużenia niektórych relacji regio. Piła - Chojnice do Tczewa, może 1-2 relacje Krzyż - Chojnice - Tczew? 1 para Tczew - Chojnice - Szczecinek. Już mamy dzięki takim zmianom, spore możliwości, tańszy dojazd z przesiadkami do Gorzowa, Szczecina, Białogardu, Kołobrzegu. Dzisiejsza oferta, że jadąc z Tczewa trzeba kombinować z przesiadkami w Chojnicach, często beznadziejnymi, w ogóle powoduje zamieranie tej lini. Przyszłość na razie widze w rozwoju regio pomiędzy sąsiednimi wojew. Chojnice nie powinny być wyłącznie stacją przesiadkową, a zdecydowanie przelotową dla dłuższych relacji pomiędzy Tczewem - Piłą(Krzyżem, Szczecinem). Nawet relacja IR Tczew - Szczecin, byłaby dobra na tej trasie, podobnie jak IR Kostrzyn - Tczew - Gdynia.
Kuba_CH - 17-02-2012, 16:04
Temat postu:
Chojnice prawdopodobnie będą miały w końcu dalekobieżne połączenie! Smile

Cytat:
PKP Intecity ujawniło też wczoraj będące sporą niespodzianką plany uruchomienia drugiego pociągu.
- Podczas wczorajszego spotkania szefostwa PKP Intercity i kolei niemieckich dotyczącego połączeń Trójmiasto - Berlin zostało omówione dodatkowe, komplementarne połączenie Berlina z Trójmiastem przez Gorzów, Krzyż, Piłę. W tym przypadku pociąg kursował będzie z wykorzystaniem taboru spalinowego należącego do DB Regio - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.
Według wstępnego rozkładu pociąg miałby rozkład "symetryczny" do EC Fahrenheita. Wyjeżdżałby z Berlina o 6.10, a w Gdańsku byłby o 12.40. W drogą powrotną ruszałby z Gdańska o 14.30 by zameldować się w Berlinie o 20.50. W tym wypadku rozkład jest prawdopodobnie zbyt optymistyczny. - To piękny pomysł, nawiązujący do historii kolei, bo w pełni korzystający z dawnego Ostbahnu, czyli linii Kostrzyn-Piła-Chojnice-Tczew, ciągle będącej w całkiem dobrym stanie - mówi nasz informator z PLK. - Realnie czas jazdy będzie jednak nieco dłuższy - i wyniesie ponad 7 godz. - dodaje. Niemniej połączenie i tak byłoby atrakcyjne, bo tanie (pociąg będzie kursował prawdopodobnie w taryfie TLK), a do tego umożliwiłoby dojazd do Gdańska z Piły i Gorzowa.
- Do realizacji tego połączenia niezbędne jest dofinansowanie zarówno ze strony polskiej jak i niemieckiej. Ta kwestia pozostaje jeszcze otwarta - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity
Według wiceministra transportu, Andrzeja Massela, dofinansowanie strony polskiej jest już zapewnione. - Osobiście spotkałem się z premierem landu Branderburgia w sprawie dofinansowania z ich strony. Wyrazili wstępne zainteresowanie i analizują sprawę - mówi "Gazecie" wiceminister Massel.


Źródło:
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,11156114,Gdansk___Berlin__bedzie_nie_jeden__a_dwa_pociagi.html#ixzz1md5PaoHI
Pawel_15 - 17-02-2012, 17:15
Temat postu:
I to jakie długie Smile

Zobaczymy co z tego wyjdzie, byłoby naprawdę extra jakby się udało.

Zastanawiam się jakie będą wagony, czy cały skład będzie Niemiecki czy niemiecka będzie tylko lokomotywa, a wagony fifty-fifty.

Zapowiada się ciekawie Smile Jeżeli dojdzie do skutku to obowiązkowo trzeba będzie się przejechać pociągiem w całej relacji Smile
sz89 - 17-02-2012, 17:17
Temat postu:
Jeśli to połączenie dojdzie do skutków to będzie naprawdę duży plus. Co prawda godziny kursowania pociągu niezbyt ciekawe dla osób, które podróżują na linii Chojnice - Tczew - Gdynia ale nie ma co narzekać. Ważne, że jakiś pociąg dalekobieżny będzie w Chojnicach.
Mateusz44 - 18-02-2012, 19:42
Temat postu:
Ciekawie się zapowiada Very Happy
Jeden krok do przodu jest ale gorzej z dworcem Sad który przejęty przez miasto nie jest bo nie ma pieniędzy na renowacje dworca. A burmistrz chce zlikwidować 2 perony od strony ulicy towarowej co jest nie do przyjęcia. Zobaczymy co z tego wyjdzie Rolling Eyes
Pawel_15 - 18-02-2012, 22:36
Temat postu:
Burmistrz to sobie może chcieć, te perony od strony Towarowej to jest Ostbahn, Lewiński póki żyje (a żyć jeszcze będzie długo) nie pozwoli na zaoranie Ostbahnu.
sz89 - 18-02-2012, 22:58
Temat postu:
Miasto nie ma kasy na dworzec i póki nie będzie zewnętrznych środków to żadnych inwestycji nie będzie. Sam budynek dworca jest dla miasta mało ciekawą inwestycją dlatego liczą na udostępnienie terenów w ramach I i II drugiego peronu.

Moim zdaniem nie ma sensu za bardzo budować tam jakiś sklepów czy restauracji bo po prostu ruch na dworcu w Chojnicach jest znikomy. Ludzie albo przychodzą bezpośrednio na pociąg, albo przesiadają się bezpośrednio do innych skomunikowanych pociągów. Nikt nie będzie przychodził specjalnie do kawiarni na dworzec..

No ale to wszystko jest spowodowane brakiem jakichkolwiek połączeń dalekobieżnych.
bialy111 - 20-02-2012, 10:39
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Zastanawiam się jakie będą wagony, czy cały skład będzie Niemiecki czy niemiecka będzie tylko lokomotywa, a wagony fifty-fifty.

Będzie SZT: VT628 w trakcji podwójnej.

Wstępny rozkład:
Termin kursowania: od 6.06.2012, codziennie.

Gdynia Główna 14:36
Sopot 14:44/45
Gdańsk Oliwa 14:48/49
Gdańsk Wrzeszcz 14:52/53
Gdańsk Główny 14:58/15:01
Tczew 15:25/35
Starogard Gd. 15:53/53
Czersk 16:23
Chojnice 16:43/44
Złotów 17:15
Piła Gł. 17:36/37
Krzyż 18:20/21
Gorzów Wlkp. 19:07/08
Kostrzyn 19:32/34
Kustrin-Kietz 19:38/...
sebek - 20-02-2012, 17:13
Temat postu:
Może ten pociąg dalekobieżny do Berlina p. Chojnice, Krzyż, będzie przetarciem i szansą na kolejne składy dalekobiezne na tej trasie. Przecież tędy można uruchomić połączenie Olsztyn - Tczew - Piła - Berlin.
Lub inne składy w ruchu krajowym, jak Gorzów - Gdynia. Chyba otwiera się szansa dla Chojnic i całego regionu, na przywrócenie, potrzebnych połączeń dalekobieżnych.
sympatyk - 20-02-2012, 19:42
Temat postu:
bialy111 napisał/a:

Czersk 16:23

Skoro pociągi TLK mogą zatrzymywać się np we WSIACH: Wysoka Kamieńska, Tunel, Bukowa, Sędzisław, Chotyłów, Małkinia, to ten pociąg WINIEN zatrzymywać się pod drodze w MIASTACH: Trzcianka, Wieleń (Północny), (Nowe) Drezdenko, Strzelce Krajeńskie (Wschód), Witnica.
Pawel_15 - 20-02-2012, 20:00
Temat postu:
No, Czersk to nie jest wcale taka wiocha, wypraszam sobie. Spore miasto, z jeszcze większymi obrzeżami. Rozkład nawet fajnie bo skomunikowanie z pociągiem z Kościerzyny, na wszystkich węzłach jakie obecnie mamy (Tczew, Czersk, Chojnice, Piła etc) powinny być skomunikowana na ten pociąg, na tym polega cała idea, wszędzie można czymś kawałek podjechać i się jest w TLK.
sz89 - 20-02-2012, 23:14
Temat postu:
Akurat postój w Czersku jak najbardziej ma racje byty. Jeżdżę bardzo często na linii Chojnice - Tczew i praktycznie przy okazji każdego połączenie liczba pasażerów która wysiada/wsiada jest duża.

Co do godzin kursowania pociągu to z perspektywy podróżowania w relacji Trójmiasto - Chojnice godziny kursowania mało atrakcyjne, no ale tak jak wcześniej pisałem nie ma co narzekać.
burek132 - 23-02-2012, 16:44
Temat postu:
Cytat:


Wsiądziesz w Chojnicach, wysiądziesz w Berlinie

Według informacji uzyskanych od PKP Intercity, spółka chce uruchomić dwa bezpośrednie połączenia niemieckiej stolicy z Gdańskiem.

Trasa jednego wiodła by przez Gorzów, Piłę i Chojnice. „Połączenie to najprawdopodobniej dojdzie do skutku, jednak raczej nie przed Euro 2012”, mówi rzecznik prasowy PKP Intercity Małgorzata Sitkowska.

Przed turniejem Euro będzie jednak można pojechać pociągiem z Gdańska do Berlina. 6. czerwca startuje nowy kurs EC nazwany „Daniel Fahrenheit”.



Źródło: www.weekendfm.pl
Kuba_CH - 23-02-2012, 21:24
Temat postu:
Weekend jak zawsze "mega" szybko, w Twoim Radiu Chojnice mówi się o tym już od tygodnia.
Ale dobrze, że na ten temat się mówi, jestem ciekawy frekwencji w tym pociągu, ale i tak najważniejsze, że w końcu mamy coś dalekobieżnego.
Szkoda tylko, że z dworcem nic nie zrobią ;/
Pawel_15 - 23-02-2012, 22:06
Temat postu:
Dworca szkoda, można by było zrobić w nim fajny punkt przesiadkowy, tylko musiały by być skomunikowane pociągi... bo czasem tak tam piździ wiatrem że trzeba się schować w dworcu i nie ma ani gdzie usiąść ani nic, a na pewno sporo osób by skorzystało, nawet te 5 do 15 minut, kiedyś to kurde były czasy, ech...
enstone - 24-02-2012, 10:07
Temat postu:
Wkońcu coś się dzieje na ostbhanie, fajnie by było gdyby powróciły dalekobieżne pociągi np. coś w stylu dawnego Kopernika. Tylko te rozkład mógłby być z 2-3 godz. szybciej.
sz89 - 09-03-2012, 15:03
Temat postu:
http://www.chojnice.com/wiadomosci/teksty/Dworzec-na-wspolnym-utrzymaniu/6306

Informacja w sprawie dworca.
Pawel_15 - 09-03-2012, 15:18
Temat postu:
Hmm...
1. Dać więcej pociągów PRZEZ Chojnice oraz DO i Z Chojnic.
2. Zrobić remont generalny dworca, dać jakiś hostel i knajpę.
3. Poczekalnia z prawdziwego zdarzenia + węzeł sanitarny (sracz + prysznice).
4. Jako dodatek można by dać izbę pamięci, wystawę czy coś co przyciągnie chociażby maniaków kolejnictwa (którzy mogą korzystać z opcji wymienionych w punkcie 2 i 3).

Jak coś mi przyjdzie jeszcze do głowy to napiszę.
sz89 - 09-03-2012, 15:41
Temat postu:
1. Połączeń raczej więcej nie będzie bo jakoś nie widzę żadnego lobby, które by walczyło o te połączenia.
2. Remont jak najbardziej tak. Ale hostel i knajpa dopiero wtedy gdy zostanie spełniony punkt pierwszy. Bo nie ma sensu budować żadnych restauracji skoro nie będzie ludzi na dworcu.
3. Poczekalnia musi być zrobiona, bo aktualnie ludzie wolą sobie pochodzić po okolicy dworca niż siedzieć w poczekalni.
4. Jakieś zdjęcia historyczne + info. nt. dworca.

5. Wskazane byłoby również wyremontowanie wiaty przy dworcu autobusowym.

Ale moim zdaniem i tak wszystkie inwestycje będą miały sens dopiero gdy coś zacznie się dziać na dworcu jeśli chodzi o jakieś dodatkowe połączenia.

Aktualnie wygląda to bardzo mizernie. Od 2009 roku jeżdżę bardzo często pociągami w relacji Chojnice - Tczew - Gdynia i od tamtego czasu nic się nie zmienia, a nawet jest gorzej bo jest co raz więcej wyłączeń danych pociągów w dane dni.
conen - 09-03-2012, 15:42
Temat postu:
Dla maniaków kolejnictwa przydałby się tam jakiś hotel. Taki nocleg w budynku dworca to fajna sprawa wiem bo byłem w Bydgoszczy.
sz89 - 09-03-2012, 16:15
Temat postu:
Hotel masz 200 metrów od dworca więc nie wiem czy jest sens robić drugi hotel w ramach budynku dworca.
Pawel_15 - 09-03-2012, 16:44
Temat postu:
Wyobraź sobie że stacja Chojnice tętni życiem, z Tczewa grzeją pociągi do Piły, do i ze Szczecinka (z Chojnic), na Kościerzynę etc. Ruch we wszystkich kierunkach + ruch towarowy. Budzisz się rano, stajesz w oknie i widzisz jak się podstawia właśnie SU45 z poczwórną bipą do Tczewa a obok jest SN61 na Więcbork Razz Myślisz że jesteś w raju Very Happy

Dziś to raczej już niemożliwe, składów tam praktycznie ni ma, ale dla wielu maniaków taka nocka na dworcu w hotelu by była fajnym przeżyciem + dobry punkt do przerwy w podróży jak się robi wypad na kilka dni, kwestia dobrego marketingu. Taki hotel/ hostel by mógł robić za bazę wypadową, kwestia stworzenia warunków i dobrej reklamy, chętni będą Smile
kowal331 - 09-03-2012, 17:50
Temat postu:
Jakiś czas pomieszkiwałem w okolicach chojnickiej stacji.Z okna było widać budynek dworcowy i fragment torów w kierunku Piły i Szczecinka.O świcie budziło mnie "gruchanie" Fiatów,a czasem porykiwanie Gagarinów.Było to całkiem niedawno,ledwo parę lat,ale to se nevrati...
sz89 - 25-04-2012, 20:56
Temat postu:
http://www.chojnice.com/wiadomosci/teksty/Dworcowe-konsultacje/6379

Mam pytanie: Ma ktoś jakieś historyczne rozkłady jazdy z Chojnic?

btw.

TLK która miała jechać do Berlina przez Chojnic nie pojedzie.. Czyli Chojnice nadal w marazmie.
Pawel_15 - 25-04-2012, 21:38
Temat postu:
Historyczne to znaczy jakie lata ? Mam komplet rozkładów (skany SRJP) z lat 89/90 do 99/00 + kilka innych.
sz89 - 25-04-2012, 21:44
Temat postu:
No np. takie. Ogólnie każdy rozkład sprzed 2009 roku. Chciałbym sobie zobaczyć jak to kiedyś wyglądało.
Pawel_15 - 25-04-2012, 22:30
Temat postu:
Jutro zapodam skany tabel linii które przechodzą przez Chojnice.
sz89 - 29-04-2012, 14:26
Temat postu:
I jak z tymi rozkładami?
Pawel_15 - 30-04-2012, 11:14
Temat postu:
Sorki za opóźnienie, sprawy biznesowe zatrzymały...

http://d29-201.pl/92-93.rar

Tabele SRJP z roku 92/93 obejmujące Chojnice. Brakuje mi jedynie tabeli Chojnice - Szczecinek - Runowo.

Jeden z moich ulubionych roczników, rozkład się mocno nie zmienił do pamiętnego dnia roku 2000. Tak to zmieniały się minuty...
sz89 - 13-05-2012, 12:52
Temat postu:
Od 1 czerwca dochodzą dwa nowe połączenia Chojnice - Krzyż i Chojnice - Brodnica AR. Zwłaszcza to drugie połączenie dość ciekawe.

Dodatkowo tak jak co roku w wakacje dochodzi poranny pociąg do Gdyni Głównej.
Pawel_15 - 13-05-2012, 15:47
Temat postu:
Chojnice - Brodnica AR to widzę już w rozkładzie od 1 kwietnia do 31 maja... W Laskowicach numer zmienia i jedzie dalej. Pamiętam kilka lat temu jak było takie połączenie w godzinach popołudniowych na Duńczyku. Jest to pozostałość po porannym składzie Chojnice - Działdowo.

Od 1 czerwca dochodzą TRZY BEZPOŚREDNIE pociągi z Chojnic do Krzyża. Obecnie BRAK BEZPOŚREDNICH połączeń, tylko z przesiadką. Podejrzewam że połączą dwie w jedną.
sz89 - 13-05-2012, 18:02
Temat postu:
Nawet nie zauważyłem tego połączenia do Brodnicy. Dziwi mnie, że "Tur" i wcześniejszy bezpośredni pociąg do Gdyni nie jedzie na Hel. Bo chyba we wcześniejszych latach i "Tur" i ten wcześniejszy jeździły na Hel?
Pawel_15 - 13-05-2012, 19:16
Temat postu:
TUR był poprzednio wydłużany na Hel, miał chwile postoju i wracał albo do Chojnic albo do Gdyni...
sz89 - 15-05-2012, 08:54
Temat postu:
Czy oprócz "Borów Tucholskich" przez Chojnic jeździł jakiś pociąg TLK? Chodzi mi o czasy od których IC przejęło połączenia dalekobieżne.
Mateusz44 - 15-05-2012, 14:24
Temat postu:
http://www.weekendfm.pl/?n=40089&gmina_chojnice-w_pawlowie_bedzie_przystanek_szynobusu

w końcu się coś ruszy w Chojnicach Very Happy
Kuba_CH - 23-05-2012, 19:30
Temat postu:
Kpina z pasażerów i mieszkańców Chojnic i powiatu chojnickiego, po raz kolejny w wykonaniu UMWP i Pomorskiego PR. Dodatkowe pociągi na czas Euro 2012 w nocy i mój wymarzony o 22.55 z Tczewa...tylko do Starogardu Gdańskiego.
sz89 - 23-05-2012, 19:40
Temat postu:
Mnie to jakoś nie dziwi zbytnio. Mam wrażenie, że w Chojnicach nikomu nie zależy na lepszych połączeniach kolejowych. Jestem przekonany, że gdyby było jakieś lobby ze strony Burmistrza/radnych/innych samorządowców to można byłoby powalczyć o coś więcej jeśli chodzi o dodatkowe połączenia. Tak to każdy ma wszystko gdzieś.
Bartek1981 - 19-06-2012, 18:31
Temat postu:
Pytanie trochę z innej beczki. Czy zezłomowano już 22 wagony bhp stojące w Chojnicach? Pod koniec PR-y rozpisały przetarg na zezłomowanie tychze wagonów.
Mateusz44 - 04-08-2012, 15:28
Temat postu:
Dziś się rozpisze więc życzę miłej lektury ... Very Happy
http://img515.imageshack.us/img515/6066/4542.jpg
Ostatnie Fiaty na stacji CHOJNICE.

No to zacznijmy od tego że naprawdę jeden budynek dworca nadaje się do rozbiórki tak naprawdę , dach się wali, tynk odpada, a PLK uważa że to oni za to nie odpowiadają...


Cofnijmy się do 2007 roku... Istniały PKP Przewozy Regionalny istniał Dyżurny Ruchu , PKP CARGO odział Chojnice, Kasy Biletowy były prowadzone przez PR a nie ja dziś przez Agencję , Istniała Informacja , Istniało jedno połączenie RegioPlus na trasie PIŁA - CHOJNICE - GDYNIA , Chojnicka stacja jeszcze jakoś żyła swoim rytmem... ten rytm miało zakłócić jedno ważne wydarzenie które zmieniło wszystko..., A dokładniej ROK 2009 wtedy zmieniło się wszystko.... PKP PR zmieniło się na PR i wtedy zaczął się horror ciąg dalszy dokończę wieczorem...

[ Dodano: 04-08-2012, 22:32 ]
Ciąg Dalszy

W 2010 roku zlikwidowano dyżurnego ruchu na stacji Chojnice, niecałe kilka miesięcy później zlikwidowano INFORMACJE w Chojnicach, w 2011 roku na dworcu zaszła zmiany warty właściciela KASY z PR na Agencje z Gdyni która już nie jest czynna całodobowo , lecz od 6-23 a hol główny jest tylko dostępny od 3-23... W listopadzie doszło do przejęcia dworca PKP przez Miasto Chojnice, lecz do teraz nie powstała koncepcja renowacji dworca czy jakiej kolwiek modernizacji , koncepcji jest mnóstwo lecz nie ma pieniędzy i projektu ostatecznego. Tak samo nie wypaliło połączenie pospieszne do Berlina przez Chojnice. PR również nie dbają o sam tabor który znajduje się na stacji Chojnice, czy też o podstawianie składu wagonowego do potrzeb Pasażerów, Załóżmy że TUR jadący o 6:30 z Piły do Gdyni będzie jechać na 3 czołowej BIP-Y i to jako pospieszny to obłożenie takiego połączenia może być ogromne ... że po prostu potrzebny by był skład składający się z SU45 + 4xBIPA + 2X 120A jednak znając obecny zarząd PR nigdy nie dopuści do pośpieszny z PIŁY DO GDYNI i do tego jeszcze z SU45 na czele.
Od 2001-2012
Czas który dla DWORCA PKP CHOJNICE był czasem oberwań ze strony zarządu PKP PR i samego PR, jak widać nikt nie dba o to by coś w Chojnicach ruszyło... Tak samo jak w 1997 roku zaczęto likwidować połączenie w Starogradzie i Chojnicach i nikt już nie myśli o tym by te połączenia przywrócić ,

Sensowne Plany na PRZYSZŁOŚĆ

Załóżmy że jednym PKS CZŁUCHÓW o 7 w dni nauki szkolnej jedzie 2 autobusami po 150 Osób co daje że SU42 +3X120A zabrała by to jednym kursem o 7:20 i to do tego do samego CZERSKA , Najlepiej stworzyć kolej AGLOMERACYJNĄ na trasie Starogard - Człuchów coś w Rodzaju SKM. Jednak by do tego doszło potrzebny by był bilet METROPOLITALNY na PKP,PKS,MZK . Jeden bilet dałby PR stu procentowy komfort, Samych połączeń może być kilka o największym szczycie , Tak samo załóżmy że na trasie CHOJNICE - NAKŁO pojedzie 120-140 OSÓB na kurs to już daje efekt opłacalnego KURSU, Jednak dopóki PLK i PR nas zaniedbują do niczego nie dojdzie , PLK uważa że pr nas zaniedbują jednak nie jest tak pięknie że oni są święci , Niektóre miejsca proszą o pomstę do nieba tak samo jak perony które są w opłakanym stanie czy dworce, to już nawet nie ma sensu , kolej inwestuje w torowiska elektryfikowane z reguły , jeżeli dojdzie do modernizacji torowiska spalinowego to tylko ze strony urzędu Marszałkowskiego , Tak samo jak w Chojnicach miał powstać kabel na całej trasie w 2001 roku do tego też nie doszło i szkoda z jednej strony bo może wtedy by stacja miała jakiś piorytet u PLK

Na Sam Koniec

Propozycje i moją lekturę oceniajcie na dole wszelkie sugestie i uwagi piszcie na dole dziękuje wam za wszystko : D
Kuba_CH - 04-08-2012, 22:55
Temat postu:
Zmiana PKP PR w PR, dla Chojnic nie miała większego znaczenia...no może to, że "trumienki" poznikały z wnętrz szynobusów i wagonów.
Bardziej istotne dla nas byłoby stworzenie tak jak podobno planowano, centrali zakładu właśnie w Chojnicach.

"Bipy" mają już swój wiek i tak czy tak muszą zostać wyłączone z ruchu pasażerskiego. Można jednak za to puszczać "Bohuny" które na TUR-a byłyby wg. mnie idealne.

Horrorem to co się dzieje na stacji Chojnice bym jednak nie nazwał, gdyż nie likwidują ruchu kolejowego, ani nie obcinają połączeń (w ostatnich latach straciło jedynie połączenie Chojnice - Bydgoszcz, ale to już zasługa Arrivy). A to jest najważniejsze.
Też ubolewam nad tym, że robi się pusto na stacji, ubywają lokomotywy i wagony, dworzec nie jest w najlepszym stanie, że przydałby się jeszcze jakieś dodatkowe połączenia regionalne + dalekobieżne, ale wg. mnie aż tak źle jak to niektórzy opisują jeszcze nie jest.
Niestety czasy świetności nasza stacja ma już od ładnych paru lat za sobą, ale można dbać oto, byśmy chociaż mieli tą dobrą siatkę połączeń regionalnych.
Mateusz44 - 04-08-2012, 23:18
Temat postu:
Ale chociażby załóżmy że wróci połączenie REGIO PLUS na trasie z piły do Gdyni zawsze jest coś, ale dworzec już nie żyje swoim rytmem pamięta te lata 2001 gdy po dworcu jeździły wózki elektryczne czy też SU45 z pokaźnymi wagonami 112A jeździły do samej Gdyni , po prostu czas jakby się zatrzymał w jednym martwym punkcie po podziale PKP , czasami mam takie wrażenie że nie było trzeba niszczyć czegoś , co było potężne i rozbudowane , bo po takim podziale firmy wyniszczają siebie na wzajem i już o pasażera nie chodzi, tylko o to kto bardziej ,,wygryzie" z rynku przewoźnika , przykładem jest Śląsk ale to już Marszałek zadecydował tak...
kolejfan - 05-08-2012, 07:46
Temat postu:
Chojnice, taka fajna i klimatyczna stacja węzłowa. Wg mnie jedną z głównych przyczyn nie interesowania sie tą stacją, jest po prostu brak druta. Pociągi stąd odjeżdżały wręcz we wszystkie kierunki świata. Szkoda, że przewoźnicy nie widzą potencjału jeśli chodzi o linie przechodzące przez Chojnice....
sebek - 05-08-2012, 10:02
Temat postu:
Zawsze w pewnym stopniu porównuje Chojnice do wielu stacji w woj. pomorskim, gdzie również bieda z połączeniami a możliwości zawsze były i są dla rozwoju kolei. Dziwie sie, że od lat brak dobrej siatki połaczeń z zachodu na wschód woj. pomorskiego czy na południe, a mam na uwadze trase Chojnice - Tczew - Malbork - Kwidzyn - Grudziądz. Przejazd tego odcinka to przesiadki w Tczewie i Malborku, co przy kiepskich skomunikowaniach, w ogóle odstrasza od wybrania pociągu. Nikt nie potrafi zorganizować dobrej siatki w jednym województwie. Co myślicie o przyszłości i szansie na jakieś bezpośrednie połączenia Chojnice - Kwidzyn. Arriva dojeżdża do Malborka, czy nie mogą jechac dalej przez Tczew do Chojnic. To tylko rozważania, ale wiem, że dużo osób zostawiło kolej, ze wzgledu na te wszystkie przesiadki, a ludzie dojeżdżają do pracy nie tylko do Trójmiasta, także z Malborka do Starogardu, czy z innych miast lewej strony Wisły na zachodnie regiony. Drogi nr. 7 i 22 zawalone autami, bo kolej nie potrafi zorganizować wewnątrz wojewódzkiej dobrej sieci połączeń. Do Trójmiasta pasażer jakoś zajedzie, ale jazda przykładowo z Chojnic do Malborka/Kwidzyna/Sztumu to już nie lada wysiłek i kombinowanie oraz strata czasu na przesiadki.
Pawel_15 - 05-08-2012, 16:14
Temat postu:
W Chojnicach byłem po raz pierwszy w 2006 roku w kwietniu... sama stacja zaimponowała mi wtedy swoim rozmiarem, zważywszy na fakt że nie ma tam sieci trakcyjnej. Czymś powszechnym był wtaczający się w perony skład zestawiony z SU45 i poczwórnej bipy z Tczewa czy Bydgoszczy. Nie bardzo pamiętam jakie składy jeździły wtedy na Piłę. Na Szczecinek to był SU42 + dwie bonanzy lub półbipa, na Więcbork już nic nie jeździło od sześciu lat, na Kościerzynę grzały SA101/ SA102, czasami można było spotkać skład zestawiony z SU42, jednej lub dwóch bonanz, czasem były dwie klasy.

Przy szopie i na torach bocznych było pełno wagonów wszelkiej maści, sporo SU45, SU42, SM42, SP42, ST44 a także nieczynne SN61 i Ty2 + cała gromada wagonów towarowych. Dziś wieje tam pustką.

Jak byłem po raz pierwszy w Chojnicach to były czynne kasy biletowe, było sporo ludzi, dogorywał bar (tanie mrożone żarcie ale szło się tym najeść). Dziś wieje pustką i nudą, kas nie ma, bar się zwinął, ludzi jak na lekarstwo. Bieda z nędzą a jeszcze sześć lat temu działo się tam dość dużo.

Dziś przyjeżdża z Bydgoszczy PESA Arrivy i wytacza się z niej kilka osób, jak jeździły PR to wytaczała się cała poczwórna Bipa i tak było na wszystkich kierunkach, na Tczew, na Kościerzynę, nie wiem jak z Piłą, nawet na Szczecinek grzało sporo ludzi. Dziś nie ma w zasadzie nic. Cięcia składów, rozkładów, brak skomunikowań i wielki węzeł kolejowy leży i kwiczy udupiony. Szkoda...
Kuba_CH - 05-08-2012, 21:39
Temat postu:
Cytat:
Zawsze w pewnym stopniu porównuje Chojnice do wielu stacji w woj. pomorskim, gdzie również bieda z połączeniami a możliwości zawsze były i są dla rozwoju kolei.

W Gdyni uważają, że jest dobrze i nie ma zapotrzebowania na takie połączenia.
Grunt, że Helska i na Kościerzynę są dobre połączenia i najnowsze składy Smile

PS Czyż to nie klimatyczna stacja? Smile

http://chojnicenafotografiach.blogspot.com/2012/07/chojnickie-torowisko.html
http://chojnicenafotografiach.blogspot.com/2012/08/chojnickie-pkp.html
Pawel_15 - 05-08-2012, 22:02
Temat postu:
Helską bym zaorał bo jest zwyczajnie nudna i przereklamowana, zaś do Kościerzyny mogliby dać jeszcze więcej połączeń tak jak kiedyś i na południe od Kościerzyny także ! Powinno się przenieść ZT z Gdyni do Chojnic i wtedy by było o wiele sprawniej z połączeniami.
Mateusz44 - 05-08-2012, 22:11
Temat postu:
tylko że grunt w tym że dla PR i Urzędu Marszałkowskiego oczkiem w głowie jest PKM i Helska linia reszta dla nich to dalsza sprawa jeździ to niech jeździ ważne że torowisko w całości , na razie modernizacje torowisk są zaplanowane na liniach koło gdańska kartuz i kościerzyny , dla mnie to dosłownie boli , Może gdyby istniało całe PKP inaczej by tu wyglądało , A ciekawe jak wygląda sprawa z zadaniem ,,wykonanie dokumentacji modernizacji dworca Chojnice".?
sebek - 12-08-2012, 07:32
Temat postu:
Może po skończeniu modernizacji E65, doczekamy lepszych połączeń z Chojnic i innych miast województwa do Trójmiasta. Na razie to Tczew stanowi stację końcową dla wielu połączeń z Malborka, Chojnic, Elbląga, Laskowic, a dalej przesiadki i pasażerowie z 3 pociągów pchani do jednego przepełnionego. Sytuacja zrozumiała przy ograniczonej przepustowości, ale chyba to wszystko jakoś wróci do normalności.
A normalność to przynajmniej co godzine w szczycie pociąg Gdynia - Chojnice i co godzine Gdynia - Malbork, tak, żeby co 30 minut było regio Gdynia - Tczew, plus ewentualne do Laskowic/Bydgoszczy jako uzupełnienie.
Dziś wydaje się to fantastyką, ale rozwój połączeń wewnątrz województwa, musi zmierzać do regularnych połaczeń. Najlepiej ułożonych w takcie co 30-60 minut o jednakowej godzinie.
Tczew - Chojnice, tutaj w szczycie co 45-60 minut, poza szczytem, dni wolne co 90-120minut.
No i odjazdy w godzinach nawet po 22 ostatnie połączenie z TCZ do CH.
Stoker - 18-09-2012, 14:15
Temat postu: Złe wieści dla linii Chojnice - Szczecinek
W związku ze znacznym wzrostem stawek za dostęp do infrastruktury, w nowym RJ mocno wzrosną koszty przewozów na większości linii regionalnych w kraju.
Z nieoficjalnych informacji wiem, że województwu pomorskiemu może zabraknąć około 15 baniek na sfinansowanie kursowania pociągów w obecnym zakresie w nowym rozkładzie jazdy. Najprawdopodobniej konieczne będą oszczędności, czyli cięcia pociągów.
W ramach tych oszczędności najprawdopodobniej polegną wszystkie pociągi na trasie Chojnice - Szczecinek - Chojnice. Zagrożona jest także linia Chojnice - Kościerzyna.
Na razie nic więcej napisać nie mogę.
sz89 - 18-09-2012, 14:20
Temat postu:
To może najlepiej niech od razu wyłączą Chojnice z ruchu kolejowego..

Ode mnie trochę historii http://www.historiachojnic.pl/artykuly/materialy/II-wojna-swiatowa/68/wrzesniowe-salwy
Kuba_CH - 02-11-2012, 23:23
Temat postu:
Bym zapomniał wspomnieć...stacja Chojnice "zyskuje" kolejne opustoszałe budynki. Siedziba chojnickiej sekcji Pomorskiego ZPR przeniosła się w całości do obiektów przy ulicy Tucholskiej (obok dużej hali).

PKP Energetyka też się chyba przeniosła, bodajże na Towarową.

Miasto Chojnice bardzo chętnie zaczęłoby działać choć z remontem dworca, ale na chwilę obecną bez żadnego wsparcia finansowego z zewnątrz nas na to nie stać.
Stoker - 07-11-2012, 15:27
Temat postu:
Fajnie mieć plany i wizje rozwoju, szkoda tylko że nie wytrzymują one zderzenia z rzeczywistością.
W nowym RJ najprawdopodobniej (jeżeli faktycznie ziszczą się zapowiedzi UM - a niestety wszystko wskazuje, że tak będzie) Chojnice w ruchu pasażerskim staną się malutkim lokalnym węzłem, gdzie od linii głównej (ostbahn) odbija jedna lokalka do Laskowic.
Najprawdopodobniej wylecą linie do Szczecinka i Kościerzyny, a ruch na obu kierunkach ostbahnu zostanie mocno przerzedzony.
Radek - 03-12-2012, 20:13
Temat postu:
Ciekawe, co będzie z szynobusami z Chojnic?
Pawel_15 - 04-12-2012, 13:43
Temat postu:
Pewnie będą gnić w krzakach... Póki co do marca czynne wszystkie pięć kierunków, jedyną uwaloną linią jest Kc - Czersk.
burek132 - 01-06-2013, 09:33
Temat postu:
Od 8 czerwca będzie jeszcze mniej pociągów w Chojnicach. Na trasie Chojnice - Szczecinek tylko 1 para, a z Chojnic do Piły też mniej pociągów i wygląda na to, że większość pojazdów na tą trasę będą wystawiały Chojnice a nie Krzyż.
Jakub.MFN - 01-06-2013, 18:35
Temat postu:
Skąd takie informacje? Na Chojnice - Szczecinek są i pozostaną także po czerwcowej korekcie 3 pary pociągów. Fakt, spore cięcia szykują się na linii do Piły, gdzie zlikwidowana zostanie m.in. weekendowa para 85722/58723, a niektóre pociągi dostaną terminy. Być może chodzi o to, że obsługę tej linii ma przejąć prawie w całości (oprócz niedzielnego pociągu o 18.40 z Chojnic) Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Natomiast jeśli chodzi o Chojnice, to od początku lipca TUR zostanie planowo obsługiwany składem wagonowym i przedłużony aż do Helu. Mitem było również to, że w tym sezonie letnim PR Gdynia nie planuje uruchomić autobusów szynowych z Gdyni do Łeby i Kartuz.
burek132 - 03-06-2013, 13:05
Temat postu:
Szkoda, że ten pociąg o 18:40 z Chojnic do Piły jeździ tylko w niedziele. Myślałem, że chociaż w wakacje będzie jeździł codziennie. W tamtym roku zawsze dużo osób przesiadało się na niego z pociągu z Gdyni i można było nawet w jeden dzień jechać z Piły do Gdańska i z powrotem, a teraz ostatni pociąg z Chojnic do Piły jest o 15:45.
sympatyk - 12-01-2015, 19:08
Temat postu:
Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice.

Wiosną rozpocznie się remont linii kolejowej nr 211 z Kościerzyny do Chojnic. Poinformowały o tym władze PKP PLK. Planuje się podniesienie prędkości na tej linii do 100-110 km/godz., w związku z czym jest szansa, że czas przejazdu z Trójmiasta do Chojnic przez Kościerzynę wynosić będzie mniej niż 2 godziny.
Obecnie prędkość na linii 211 wynosi 50-80 km/godz. 69-kilometrową trasę z Kościerzyny do Chojnic pociągi pokonują w 95 min. Na linii 211 funkcjonuje obecnie substandardowa oferta przewozowa (brakuje np. całorocznego pociągu do Chojnic w porannym szczycie), w wyniku czego pociągi na tej trasie wożą powietrze. Warto jednak przypomnieć, że władze woj. pomorskiego argumentują, że słaba oferta jest spowodowana właśnie m.in. złym stanem infrastruktury.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55344/pomorze_bedzie_remont_linii_koscierzyna_chojnice.html
Mestwin - 06-07-2015, 14:16
Temat postu: 50775/50777/50714/50716
Hej, nie orientuje się ktoś, co kursuje w weekendy na Regio 50775/50777 Tczew-Chojnice (odjazdy 8:35, 11:44), oraz 50714/50716 Chojnice-Tczew (17:33, 20:11)? Interesuje mnie przede wszystkim, czy nie będzie SA101/102 (tj. obojętnie mi co, byle nie SA101/102), bo ich wąskie drzwi z pewnych przyczyn uniemożliwią mi podróż. Pamiętam, że jeszcze 12 IV jechałem SA101+121 na Regio 50775.
oskar777 - 06-07-2015, 15:48
Temat postu:
Jestem ze Starogardu i tych SA101/102 już dawno nie widziałem.ostatnio zawsze jak stoję na przejeździe to jedzie SA137 ale może po prostu mam takie szczęście:)
Hamer - 15-09-2015, 20:47
Temat postu:
W załączeniu artykuł z Dziennika Bałtyckiego z dnia 7 wrz 2015 r.
Fajnie się to czyta i mam nadzieję, że nie skończy się na planach.
Jednak przy okazji przejęć na linii 211 dworców przez samorządy, może warto byłoby (tylko w jaki sposób) zainteresować je relokacją niektórych z nich. Linia ta została wybudowana 100 lat temu z okładem i niektóre miejscowości rozwinęły się /rozrosły/ w innym kierunku niż dworzec/stacja. Jeżeli samorządy mają w nią pakować sporo kasy to dobrze byłoby gdyby zrobiły to z głową. Ludzie są wygodni nie chce im się drałować 2-3 km do pociągu. Np. o ile dworzec w Brusach jest położony w miarę centrum miasteczka, to np. stacja w Dziemianach powinna być przesunięta około kilometr na południe (budynek dworcowy całkowicie na mieszkania). Koszt raczej podobny do w stosunku do kapitalnego remontu. Tak samo Męcikał. + zmiany kosmetyczne np. Lipuska Huta na Szklana Huta, która jest nieopodal stacji.
Bodzio1987 - 15-09-2015, 22:10
Temat postu:
Odnośnie linii Kościerzyna - Chojnice. Czy może ktoś z was wie co to za kable zostały niedawno położone wzdłuż tej linii. W kwietniu został ułożony kabel podziemny od Kościerzyny w kierunku Chojnic, nie jestem pewien czy do samych Chojnic ale napewno do Lipusza. Obecnie trwa układanie takiego samego kabla na linii Kościerzyna - Wierzchucin.
sympatyk - 06-12-2021, 21:39
Temat postu:
W najbliższym nowym rozkładzie jazdy pociągów po kilkunastu latach nieobecności powróci bezpośrednie połączenie Chojnic ze Szczecinem.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lepsza-i-ciekawsza-siatka-polaczen-regionalnych-na-zachodnim-pomorzu-105702.html
neptunik - 30-12-2021, 21:21
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
W najbliższym nowym rozkładzie jazdy pociągów po kilkunastu latach nieobecności powróci bezpośrednie połączenie Chojnic ze Szczecinem.

Czy ma ktos juz moze zarys rozkładu jazdy dla tego pociagu? Rozumiem ze bedzie to przedłuzenie jednego z obecnych połaczeń POLREGIO Szczecinek-Szczecin.
sympatyk - 05-10-2024, 22:48
Temat postu:
Impulsem PKP Intercity ze Szczecina do Gdyni przez Drawsko i Szczecinek.

Ministerstwo Infrastruktury planuje poprawę połączeń na Pomorzu Środkowym. Resort chciałby, żeby dwutrakcyjne Impulsy z Newagu kursowały linią nr 210, przez Drawsko Pomorskie, Szczecinek i Człuchów do Chojnic. Tam miałyby łączyć się z Impulsami jadącymi linią 203 z Gorzowa i w podwójnej trakcji docierać do Gdyni.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/impulsem-pkp-intercity-ze-szczecina-do-gdyni-przez-drawsko-i-szczecinek-120595.html
Borys_q - 06-10-2024, 08:49
Temat postu:
Ciekawe gdzie sie ten podwójny impuls sie w tych poskracanych peronach zmieści

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group