Cytat: |
Pozostaną tylko cztery pary Regio Poznań-Wrocław |
Cytat: |
z Poznania odjeżdża pociąg Regio o godz. 14:10. Do Leszna przyjeżdża o godz. 15:26, natomiast o 15:28 odjeżdża R do Rawicza. Przyjazd do Rawicza o 15:58, skąd o 16:02 rusza R do Wrocławia. Trzy przesiadki... |
pospieszny napisał/a: |
76824 Poznań 13:55 - Wrocław Główny 18:38 |
Cytat: |
PR by jechały do Poznania przez Wrześnie |
Stoker napisał/a: |
Niestety wygląda na to że zagrożone są pociągi Regio Poznań - Szczecin - Poznań, bo lubuski marszałek nie chce finansować swojego fragmentu tych połączeń To info z dziś. |
Cytat: |
jeśli chodzi o Leszno to ŻADNYCH NOWYCH POCIĄGÓW |
Cytat: |
że kilka zostało przedłużonych z Kościana/Czempinia do Leszna. |
Cytat: |
rozkład prezentuje się całkiem całkiem jeśli chodzi o linię Leszno-Poznań |
michal26 napisał/a: |
Jedyne czego nie rozumiem to dlaczego IR Mamry/Szczeliniec w obu kierunkach zatrzymuje się na różnej ilości stacji - w sensie w jednym kierunku się zatrzymuje na stacji, a w drugim nie. Czy może ktoś wie dlaczego tak jest? @ Audrin Będzie ciekawie, zobaczymy jak to rozwiążą |
Cytat: |
Kiedy ostatnie kursy wykonywała SP42 z dwoma wagonami, te wagony były pełne. |
krzych_p napisał/a: |
Ponieważ Organizator zrezygnował z jego uruchomienia. Nie ma pieniędzy nie ma dodatkowych kursów. |
Wielkopolanin napisał/a: |
pociąg 77529 odwołany na odcinku Poznań (7.23) – Wronki (8.16). W sumie ma być wykasowanych około ponad 10 par pociągów. |
Cytat: |
Na tych trasach zdarzały się kursy z jedną osobą, a nawet w ogóle bez pasażerów. |
calsberg napisał/a: |
Popularny pociąg z Wrocławia do Olsztyna nie będzie finansowany przez marszałka i od 1 kwietnia pojedzie jako pociąg między regionalny. Dla pasażera oznacza to , że zapłaci drożej za bilet. |
Cytat: |
Kolejne zmiany kolejarze zapowiadają na okres remontu trasy Poznań - Czempiń. Najprawdopodobniej będą one kursować nie częściej, jak co godzinę. |
calsberg napisał/a: |
Od 1 kwietnia niektóre pociągi kursujące dotąd w soboty już tego dnia nie będą kursować. Tak będzie z pociągiem Poznań 20.45 - Krzyż. |
calsberg napisał/a: |
Setki podpisów to dla nich nic ...dla mieszkańców gdzie nie zatrzymują się TLK-i to katastrofa. Zostaje 18,36 i 22.47 z późniejszymi zmianami. Oby to nie był początek końca tego połączenia... |
Cytat: |
Od nowego rozkładu jazdy zlikwidowany zostanie ostatni pociąg pasażerski na trasie Jarocin – Września – Gniezno. Wielkopolski Urząd Marszałkowski rozważa możliwość przywrócenia połączenia. Zmieniłby się jednak obsługujący je przewoźnik.
W piątek po raz ostatni wyjedzie jedyny pociąg pasażerski łączący Gniezno z Jarocinem przez Wrześnię. – Decyzja taka podjęta została z uwagi na niską frekwencję podróżnych w pociągach – tłumaczy Sebastian Mikołajczak z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Być może pociągi wrócą jednak na tę trasę już za pół roku. Od czerwca Koleje Wielkopolskie? Przyjęta w sierpniu tego roku przez władze województwa wielkopolskiego uchwała, dotycząca ustalenia zakresu wojewódzkich przewozów pasażerskich, przewiduje, że od czerwca przyszłego roku połączenie będzie obsługiwać spółka Koleje Wielkopolskie. „Od sierpnia 2012r. dokonywany jest sukcesywny odbiór nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, dla których jako użytkownik wskazana została w projekcie spółka Koleje Wielkopolskie, stąd też począwszy od nowego rozkładu jazdy 2012/2013 obsługiwać ona będzie (...) od dnia 1 czerwca 2013r. (...) linię Gniezno – Września – Jarocin” – czytamy w uzasadnieniu do przyjętego dokumentu. Zamiar wznowienia kursów potwierdza Sebastian Mikołajczak z UMWW. – Samorząd województwa wielkopolskiego planuje przekazanie w przyszłości obsługi tej linii Kolejom Wielkopolskim – powiedział „Kurierowi”. Zbierają podpisy Tymczasem trwa zbiórka podpisów pod petycją (treść petycji) przeciwko likwidacji pociągów pasażerskich między Jarocinem a Gnieznem. W skierowanym do departamentu transportu UMWW piśmie, które opublikowano m.in. na łamach portalu petycje.pl, jego autor, Maciej Głowacki postuluje rozszerzenie oferty do trzech par kursów w dobie. Argumentuje, że na niektórych odcinkach trasy brakuje jakichkolwiek połączeń alternatywnych. Jego zdaniem frekwencja w jedynym na trasie pociągu jest nadal wysoka. W ostatnich latach znaczenie tego 66-kilometrowego odcinka linii nr 281 Oleśnica – Chojnice systematycznie malało. W 2008 r. zlikwidowany został sezonowy pociąg pospieszny z Gdyni do Jeleniej Góry – z trasy zniknął więc ruch dalekobieżny i obsługiwały ją wyłącznie cztery pary pociągów osobowych. Trzy z nich wykreślono z rozkładu w grudniu zeszłego roku, a jedyny pozostały kurs przestał być realizowany w dni wolne od pracy. |
Cytat: |
1) Wojewódzkie kolejowe przewozy pasa żerskie
a) Koleje Wielkopolskie: Trakcja spalinowa / parowa - Pozna ń Gł. – Wolsztyn . - Pozna ń Gł. – Wągrowiec – Goła ńcz - Leszno – Wolsztyn – Zb ąszy ń (Zb ąszynek) - Leszno – Ostrów Wlkp. Trakcja elektryczna - Pozna ń Gł. – Konin – Kłodawa (Kutno) - Pozna ń Gł. – Opalenica – Zb ąszy ń (Zb ąszynek) - Pozna ń Gł. – Gniezno – Mogilno (od 01.06.2013r.) - Gniezno – Wrze śnia – Jarocin (od 01.06.2013r.) b)Przewozy Regionalne: Trakcja spalinowa - Piła Gł. – Chojnice - Piła Gł. – Krzy ż Wlkp. - Krzy ż Wlkp – Gorzów Wlkp. Trakcja elektryczna - Pozna ń Gł. – Piła Gł. - Pozna ń Gł. – Krzy ż Wlkp. - Pozna ń – Leszno – Rawicz - Pozna ń Gł. – Jarocin – Ostrów Wlkp. – Kępno - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Jarocin – Krotoszyn 2) Międzywojewódzkie kolejowe przewozy pasa żerskie w trakcji elektrycznej Przewozy Regionalne: - Pozna ń Gł. – Krzyż Wlkp.(Szczecin) - Pozna ń Gł. – Kołobrzeg/Koszalin/Słupsk - Pozna ń Gł. – Inowrocław – Toru ń/Bydgoszcz - Pozna ń Gł. – Ostrów Wlkp. – Łód ź Kal. - Pozna ń Gł. – Krotoszyn – Wrocław Gł. - Pozna ń Gł. – Wrocław Gł. – Jelenia Góra - Pozna ń Gł. – Zielona Góra - Pozna ń Gł. – Krzy ż – Gorzów Wlkp. - Piła – Wyrzysk - Bydgoszcz - Piła – Szczecin - Ostrów Wlkp. – Wrocław Gł. - Łód ź Kal. – Wrocław Gł. |