INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - RJ 2012/2013 w Zachodniopomorskim

saiek - 20-08-2012, 14:42
Temat postu: RJ 2012/2013 w Zachodniopomorskim
Czy ma ktoś coś ?
Bartek1981 - 20-08-2012, 20:04
Temat postu:
Prędzej dowiemy się ze strony Deutsche Bahn niż z własnego podwórka. Czy prawdą jest, że mają wrócić pociagi Koszalin-Kołobrzeg-Szczecin na SA136?
lukien213 - 21-08-2012, 08:31
Temat postu:
Dowiedzielibyśmy się i z własnego podwórka, ale nie przy obecnym marszałku. Oby znowu nie było tak jak rok temu, że będzie znany rozkład, a on nagle każe wyciąć kilkadziesiąt połączeń, bo musi sobie drogę do domu zbudować. Lepiej poczekać jeszcze ten miesiąc czy 2 i mieć już jakieś pewniejsze dane, niż później znowu się denerwować.
saiek - 21-08-2012, 11:06
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
Prędzej dowiemy się ze strony Deutsche Bahn niż z własnego podwórka. Czy prawdą jest, że mają wrócić pociagi Koszalin-Kołobrzeg-Szczecin na SA136?


szczerze myślę że nie, bo przypomnij sobie że jeszcze rok temu było 8 REGIO na trasie Kołobrzeg-Koszalin, a teraz tylko 4, oszczędność musi być ; D
Rafał - 07-09-2012, 09:34
Temat postu:
Stoker: poczytałem nieco złych wiadomości od Ciebie na SSC. Można tutaj nieco jawniej, co tam szykujecie dla nas na nowy RJ? Na razie pisałeś, że Darłowo wylatuje, nawet w sezonie.
Mykolej - 16-09-2012, 11:18
Temat postu:
Spółka PKP IC:

- TLK Merkury, który będzie kursować codziennie w relacji Świnoujście - Kraków przez Krzyż - Poznań- Jarocin - Ostrów Wlkp. - Kluczbork - Lubliniec - Gliwice - Katowice - Kraków (dodatkowo z grupą wagonów do Przemyśla).
- TLK Barnim będzie kursować codziennie w relacji Szczecin-Kraków Płaszów przez Krzyż - Poznań - Jarocin - Ostrów Wlkp. - Kępno - Wieluń - Częstochowa Stradom - Koniecpol - Miechów.

Spółka Koleje Śląskie:

Złożyły zamówienie na dwa wakacyjne pociągi. Nocny w relacji Zawiercie - Świnoujście, oraz dzienny w relacji Katowice - Świnoujście.

I niestety szykują się zmiany...

Spółka Przewozy Regionalne:

Od 1 października br. na odcinku Poznań Gł. -- Kraków Gł. pociąg IR Barbakan zostaje odwołany.
Na pozostałej trasie (Poznań Gł.-Szczecin Gł.-Poznań Gł.) pociąg będzie kursował od 5 października br. tylko w piątki i niedziele oraz wybrane dni pod nową nazwą pociąg IR WAŁY CHROBREGO.
I niestety zmiana zestawienia z wagonowego na EN57/ED72

Ponadto pociag IR 78113 MERKURY Poznań Gł.- Szczecin Gł., ulegnie zmianie terminu kursowania z codziennie na poniedziałki i soboty oraz w wybrane dni tygodnia.

Jednocześnie Przewozy Regionalne od 3 Września 2012r. na odcinku Stargard-Szczecin-Stargard będą honorować bilety REGIO w pociągu IR Portowiec w soboty, niedziele i święta.
To oznacza tańsze i szybsze połączenie ze Szczecinem i lepszy komfort podróży (wagony) zwłaszcza dla osób pracujących w Szczecinie i wracających pociągami z pracy do domu w godzinach popołudniowych.
xMICHCIOx - 16-09-2012, 20:05
Temat postu:
Ten Baranim to nie obecne Sukiennice?
Stoker - 20-09-2012, 11:12
Temat postu:
Rafał napisał/a:
Stoker: poczytałem nieco złych wiadomości od Ciebie na SSC. Można tutaj nieco jawniej, co tam szykujecie dla nas na nowy RJ? Na razie pisałeś, że Darłowo wylatuje, nawet w sezonie.

Niestety, nawet nie chce mi się pisać. Siedzimy i tniemy - tak mogę to w skrócie opisać.
Mamy trochę więcej czasu niż rok temu, więc staramy się to zrobić bardziej z głową. Niestety nie oznacza to, że będzie cacy. Będzie znacznie mniej niż dziś pociągów kursujących codziennie, większość będzie miała terminy B, C, D, oprócz wakacji, albo tylko w wakacje. No i niestety kilka pociągów nie wyjedzie w swe trasy w ogóle. Szczegółów nie będę na razie zdradzał, bo to się ciągle zmienia.

Problemem jest kryzys finansowy (podobno), wzrost stawek za dostęp do infrastruktury (szacuję że koszty PLK wzrosną o jakieś 7 baniek) oraz decyzja o nie zwiększaniu dofinansowania mimo uruchomienia pociągów do Piły (w tym rozkładzie kursują one tylko przez 3,5 miesiąca, a w nowym RJ będą kursować przez 12 miechów, więc zrobią 4 razy więcej kilometrów i tym samym kosztować muszą więcej).
Rafał - 20-09-2012, 12:35
Temat postu:
Gdybam:

-linia 202- wbrew pozorom jest całkiem spora ilość pociągów do ewentualnego wycięcia,
-linia 418- uwalona,
-linia 403- efekt świeżosci, raczej nie będzie nic przycięte,
-linia 402- na odcinku Koszalin-Kołobrzeg nie ma już co wycinać, jest absolutne minimum a nawet mniej. Od Kołobrzegu do Goleniowa wydaje się, że jeszcze jest miejsce na cięcie, choć już teraz szału nie ma,
-linia 401- z racji związków Świnoujścia ze Szczecinem, raczej linia jest bezpieczna przed ewentualnymi cięciami,
-linia 351- na odcinku Stargard - Szczecin Główny pociągi raczej nie do ruszenia, wszystko w ramach "aglomeracji szczecińskiej",
-linia 427- pociągi na trasie Koszalin - Mielno opłaca miasto Koszalin do spółki z gminą Mielno, więc tutaj nic do cięcia ze strony PR Szczecin nie ma,
-linia 404- na upartego pewnie z jeden/dwa pociągi mogą wylecieć,
-linia 273- Gryfino jako "sypialnia" Szczecina też raczej nie do ruszenia, od dawna są bezpieczni.

Tak sobie głośno myślę. Nie dzieje się dobrze.
Mykolej - 20-09-2012, 21:12
Temat postu:
xMICHCIOx napisał/a:
Ten Baranim to nie obecne Sukiennice?


To ma być zupełnie nowy pociag
Stoker - 20-09-2012, 21:24
Temat postu:
Cięcia niestety nie ominą żadnej linii.
wojtekbrd - 21-09-2012, 11:03
Temat postu:
Na 404 do uwalenia pewnie pójdzie pewnie para pociągów Kołobrzeg- Szczecinek kursująca popołudniu, głownie dla młodzieży szkolnej tj. pociągi 89744( rentowny tylko na odcinku Kg- Brd) i 89743 ( rentowny tylko na odcinku Szczecinek- Grzmiąca)
Pewnie zagrożony jest kurs o 15:23 z Brd do Kg.
Rozkład na 404 i tak jest już rozwalony przez dzienną lukę pomiędzy Białogardem a Kołobrzegiem.

Na 202 ciężko ocenić pewnie 89142 tj. Świdwin- Słupsk.

Stoker nie da rady powrócić do połączenia Koszalin/Kołobrzeg- Poznań w południe, połączenie to funkcjonowało w wakacje i zawsze nawet mimo deszczowej pogody miało dobrą frekwencję.
W Starym rozkładzie była południowa para Szczecinek- Kołobrzeg ale to faktycznie mijało się z celem, przedłużenie tego kursu do Poznania a de facto do Piły na pewno było by rentowne.

Mam jeszcze pytanie odnośnie kursu Słupsk 19:15- Białogard 21:13, dobrym pomysłem było by aby ten pociąg ruszał ze Słupska ok. 20, wielu ludzi z Koszalina utraciło możliwość dojazdu do Bialogardu po 21. Z resztą ten temat był nawet poruszany w prasie.
Pozdro
Rafał - 21-09-2012, 11:10
Temat postu:
wojtekbrd napisał/a:
Na 202 ciężko ocenić pewnie 89142 tj. Świdwin- Słupsk.


Też obstawiam, że wyleci. Tym samym pociąg 89143 także wyleci, bo to kursy powiązane ze sobą.

Co do ostatniego połączenia ze Słupska do Białogardu... Kiedyś jeździł do Świdwina, ale przeszkadzało bo pusto. A teraz i tak trzeba podesłać EZT na pierwszy poranny kurs.
tomiKG - 21-09-2012, 13:33
Temat postu:
Stoker napisał/a:
Cięcia niestety nie ominą żadnej linii.

Nie rozumiem, co Wy chcecie wycinać z linii Koszalin - Kołobrzeg skoro tam już i tak nic nie jeździ? Ja na szczęście już studia w Koszalinie mam za sobą, ale z opowiadań znajomych wynika, że większość ludzi z Kołobrzegu rezygnuje po prostu z zaocznej nauki w Koszalinie, bo mają problem z powrotem. W piątek jeszcze jakoś można wrócić, bo ostatni bus jedzie o 19:30, ale w soboty i niedziele, gdzie zajęcia nierzadko kończą się o godzinie 19-20 już nie ma możliwości normalnego powrotu jak się nie ma swojego samochodu. Kiedyś był pociąg ok. 21 (Darłowo-Kołobrzeg), a teraz Regio o 18:30, potem pospieszny PKS Warszawa-Kołobrzeg o 19:15 i dopiero ok. północy Pobrzeże, które kosztuje studenta 8,33 + 5 zł miejscówka, czyli też nie mało (Regio 3,67, bus 7 zł). Zresztą żadna przyjemność siedzieć na dworcu w Koszalinie w zimę 3-4 godz wieczorem po zajęciach...
lukien213 - 21-09-2012, 14:16
Temat postu:
Rafał napisał/a:
wojtekbrd napisał/a:
Na 202 ciężko ocenić pewnie 89142 tj. Świdwin- Słupsk.


Też obstawiam, że wyleci. Tym samym pociąg 89143 także wyleci, bo to kursy powiązane ze sobą.


Nie tyle wyleci, co zostanie skrócony do Białogardu. Szkoda by go było, tym bardziej, że do Świdwina potrafi 40 osób przywieść. A są pociągi w naszym województwie, które tyle nie mają, a kursują. Ktoś wreszcie mógłby się wziąć za pociągi Gryfino - Szczecin i wyciąć w pień 3-4 pary, bo tam muchy jeżdżą.

Osobiście, przeanalizowałbym, czy kursowanie 89743 ze Szczecinka do Kołobrzegu ma sens. 40 minut po nim jedzie Poznań - Kołobrzeg, a od Białogardu różnica w czasie to już tylko 30 minut.

W tabeli 385 ładna liczba pociągów, terminy już są pocięte i tak, ale widziałem w sobotę poranne kursy, to niestety pustki.

Na 380? No cóż. Własne podwórko, to chciałbym żeby jak najmniej ucierpiało, ale jedynym rozsądnym dla mnie rozwiązaniem jest wycinka porannego ze Świdwina, a pozostawienie go od Białogardu, ale w zamian ten ze Stargardu Szcz. powinien być tak wytrasowany, żeby w Koszalinie meldował się najpóźniej 6:45. Coś typu: Stargard 4:40, Runowo 5:15, Łobez 5:36, Świdwin 5:45, Białogard 6:12/6:15, Koszalin 6:33.
To oczywiście wymagałoby korekty rozkładu pociągu Słupsk - Szczecin, ale on i tak ma masę postojów. A takie rozwiązanie pozwoliłoby wyciąć jeden pociąg i zastąpić go drugim bez większej szkody dla pasażera. na 7 dojazd jest, na 8 jak ktoś ma to "Gryfem" pojedzie.

Po za tym, nie widzę innych oszczędności. No, może nowy marszałek dałby coś lepszego, bo ten odstawia coraz lepsze szopki. Już nie wspominając o wywalaniu kasy na stare kible, które będzie modernizował...
Rafał - 21-09-2012, 14:28
Temat postu:
Białogard, Białogard. Nie rozumiem, skąd to skracanie wszystkiego do Białogardu. Tam sytuację ratuje linia 404, dokładając nieco pociągów w stronę Koszalina i powrotnych. A na trasach przelotowych takich jak Świdwin czy Łobez, co nie wjedzie od Szczecina to nie wyjdzie na Koszalin. Wyjątki stanowią pociągi, które zaczynają obecnie bieg w Świdwinie, ale są one poważnie zagrożone. U nas żadna inna linia nie dokłada pociągów, jedynie 202.
Stoker - 21-09-2012, 14:33
Temat postu:
wojtekbrd napisał/a:
Na 404 do uwalenia pewnie pójdzie pewnie para pociągów Kołobrzeg- Szczecinek kursująca popołudniu, głownie dla młodzieży szkolnej tj. pociągi 89744( rentowny tylko na odcinku Kg- Brd) i 89743 ( rentowny tylko na odcinku Szczecinek- Grzmiąca)
Pewnie zagrożony jest kurs o 15:23 z Brd do Kg.

Na dziś żaden z tych pociagów nie wyleciał, mają jedynie poprzycinane terminy. Nie będziemy dzieciakom robić krzywdy.

wojtekbrd napisał/a:
Na 202 ciężko ocenić pewnie 89142 tj. Świdwin- Słupsk.

Pudło! Zostaje - to jest pociag do pracy i z pracy.
Ale żeby nie było tak dobrze - prawdopodobnie wyleci Koszalin (9 z hakiem) - Szczecin.

wojtekbrd napisał/a:
Stoker nie da rady powrócić do połączenia Koszalin/Kołobrzeg- Poznań w południe, połączenie to funkcjonowało w wakacje i zawsze nawet mimo deszczowej pogody miało dobrą frekwencję.

Ten pociąg w tym jak i w następnym RJ planowany był jako codzienny całoroczny. Rzeczywistość zweryfikowała nasze plany. W nowym RJ będzie jeździł - być może trochę więcej niż w obecnym RJ.


wojtekbrd napisał/a:
Mam jeszcze pytanie odnośnie kursu Słupsk 19:15- Białogard 21:13, dobrym pomysłem było by aby ten pociąg ruszał ze Słupska ok. 20, wielu ludzi z Koszalina utraciło możliwość dojazdu do Bialogardu po 21. Z resztą ten temat był nawet poruszany w prasie.
Pozdro

Ten pociąg ze Słupska wywozi około 150 osób wracających z jakiejś przetwórni ryb (pewnie niezłe tam zapachy Śmiech) więc nie możemy go opóźnić.
lukien213 - 21-09-2012, 16:30
Temat postu:
Stoker napisał/a:
Na 202 ciężko ocenić pewnie 89142 tj. Świdwin- Słupsk.
Pudło! Zostaje - to jest pociag do pracy i z pracy.
Ale żeby nie było tak dobrze - prawdopodobnie wyleci Koszalin (9 z hakiem) - Szczecin.


I znowu wyleci coś, co ma przyzwoitą frekwencję. Jak nim jeździłem, to z Koszalina zawsze co najmniej pół kibla było. Ale jeśli ma być to jedyne cięcie na 202, to lepiej ten, niż każdy inny, bo godzinę wcześniej jest "Albatros", a 2 godziny później "Żuławy", a ta 10 to powiedzmy taka godzina bardziej do załatwiania spraw niż powrotów z pracy.

Ja bym nalegał po raz setny, albo i sto pierwszy, żeby tego ze Stargardu rano skorygować. To stanie w Białogardzie nie jest potrzebne i wcale nie jest takie trudne do zmiany, jak to pisali do mnie z PRów. Tym bardziej, że jest zmiana rozkładu i można dokonać większych korekt na raz. A tak w ogóle to co z opcją Łobez - Koszalin i później Słupsk - Łobez na wieczór?
Bartek1981 - 21-09-2012, 17:03
Temat postu:
Zamiast porannego R Swidwin - Słupsk ja przedluzyłbym regio Stargard Szcz. - Koszalin do Słupska. Regio wieczorne do Białogardu puscilbym około 21.15 a osobówkę Słupsk - Szczecin z 18.30 na 19.10. Gryfa opóznilbm do godz. 20.10. Aby klienci wrócili na trasę Koszalin - Kołobrzeg koniecznie 5 par pociagów minimum, w godz. 6.45 9.30 13.45 15.45 19.30 (TLKi - 8.00 Ustronie i 21.30 Pobrzeże) bo teraz to regio o 5.48 nie wiadomo dla kogo ono jest, bo na pewno nie dla uczniów. Oczywiście powrót regio Koszalin - Poznan-Koszalin - tego sezonowego.
A i moze zaryzykowałbym i poranne regio Koszalin - Słupsk o 5.11 uwalił, bo to tez muchy wozi, chyba ze SKM zgodziłoby się na przedluzenie tego poc. do Gdyni. W tej chwili ciezko jest dojechać do Trojmiasta w miare tanio. Ale to tylko moje pewnie pobozne zyczenia.
lukien213 - 21-09-2012, 19:39
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
Zamiast porannego R Swidwin - Słupsk ja przedluzyłbym regio Stargard Szcz. - Koszalin do Słupska.


Jeśli przekonasz około 100 osób jadących na 7 do Koszalina i drugie tyle na 8 do Słupska to ok. Pierwszy pociąg musi zostać. Chyba, że z dwóch robi się jeden, przyjeżdżający do Koszalina najpóźniej o 6:40 i dalej jadący do Słupska. Wtedy ten Świdwin - Słupsk nie byłby potrzebny, ale nie wiem, czy w takim przypadku nie musiałyby jechać 2 jednostki. Jeśli ludzie z 89134 i 89136 przesiedliby się do jednego pociągu, to od Białogardu byłoby pewnie z 200 osób w środku.
Bartek1981 - 22-09-2012, 20:53
Temat postu:
To moj pomysł na pociagi regionalne w regionie koszalińskim. Oceńcie sami, czy ma to sens.
lukien213 - 23-09-2012, 06:59
Temat postu:
Ogólnie nie jest źle. 89120 do kosza, "Gryf" w jego planie jedzie, 89136 też bo "Albatros" chwilę wcześniej. 89131 chyba za późno, bo on teraz jest o 14:35 i już ma komplet ludzi, więc nie ma sensu go trzymać dłużej. 89135 pokrywa się z "Rybakiem", więc do kosza.

Koszalin - Kołobrzeg wyszło wg mnie ciekawie, aczkolwiek tam przydałby się jakiś mało pojemny tabor typu dwuczłonowy Elf, a jeszcze lepiej EN81. Kibel to za dużo.

Całość to i tak SF przy naszym gromowładnym Very Happy
Bartek1981 - 23-09-2012, 07:24
Temat postu:
Przyzwyczailiśmy się już na 202, że TLK-i kursują w tych samych mniej więcej godzinach co roku. Moje założenie było takie, że Gryf ze Szczecina wyjezdza ok. 6.10 nastepnie 10.10 Rybak, 14.30 Bryza, 17.20 Albatros. Specjalnie dodałem regiosprintera, aby był konkurencyjny dla iC a poza tym wyjeżdzałby godzinę po TLK. Z powrotem odjazdy z Koszalina: 8.50 Albatros, 12.30 Bryza, 16.35 Rybak (i tutaj tez dopiero za godzine regiosprinter) i 19.40 Gryf. Ten rozkład jest dla zwykłych mieszkańcow regionu, którzy podróżują lokalnie. Im bardziej bogata siatka połaczeń to i klientów więcej bo mają w czym wybierać. Tam gdzie się tnie na potegę pasażerowie przesiadają się w busy.
89120 bronię tylko z tego względu, że ten pociąg ze Stargardu mógłby zabierać pasażerów z nocnej TLK Warszawa - Szczecin, krócej niż Ustroniem przez Bydgoszcz.
Rafał - 23-09-2012, 07:40
Temat postu:
Bartek1981: tabela bardzo optymistyczna. Nie ma szans na pociąg do Gdyni Głównej, PRy raczej nie są tym zainteresowane ze względu na działalność SKMki od Słupska. Tak samo Regiosprinter, czy przyśpieszony Regio, jakby tego nie nazwać. Od kilku lat nie ma Interregio na naszej linii, więc stosunek raczej jasny.

Poranek nieźle rozwaliłeś w Świdwinie. Uciąłeś jeden pociąg, którym na 6:00 do Białogardu dojeżdża całkiem spora liczba osób (wiem, w wakacje nim jeździłem do pracy codzienie i widziałem frekwencję). Za to pomysł pociągu w okolicach 20:50 z Koszalina do Szczecina - bardzo fajny. Obecnie stanowczo zbyt wcześnie odjeżdża ostatni regio, bo już o 18:30. Później jeszcze pozostaje tylko Gryf.

Niestety, plan zbyt optymistyczny. Zastanówmy się lepiej, co można wyciąć, niż dokładać nowe pociągi.
Bartek1981 - 23-09-2012, 09:58
Temat postu:
Od dawna wiemy, że PR-om bardzo nie leży poranne regio ze Świdwina, a raczej podsył kibla do Świdwina.
Myslę, ze w obecnej siatce połaczeń, każde wycięcie bedzie złe. Jeśli już, to powinno się wyciąć poranne regio Białogard - Szczecin Gł. A jesli chodzi o inne linie w zachodniopomorskiem to:
- jak juz ktoś wspomniał na forum, mniej połaczeń na trasie do Gryfina
- regio Kołobrzeg-Białogard-Kołobrzeg w miare mozliwości wydłużyć do/z Szczecinka i Piły, ale nic nie ucinać. Powrót regio Białogard - Poznań Gł.
- mniej połaczeń na odcinku Kamień Pom. - Wysoka Kam. - Kamień Pom.

[ Dodano: 23-09-2012, 20:37 ]
A może wiadomo już cos o połączeniach IC? Najlepiek, gdyby połaczenia na 202 wyglądałyby tak:
KOSZALIN:
00.20 TLK Łeba - Wrocław
03.15 TLK Białystok - Szczecin
05.00 TLK Wrocław - Łeba
06.00 TLK POBRZEZE Kołobrzeg - Kraków Gł.
06.30 TLK SŁOWINIEC Gdynia Gł. lub Słupsk -Kraków Płaszów
07.30 TLK sezonowy Kraków - Słupsk
08.20 TLK GRYF Szczecin Gł. - Olsztyn Gł.
08.55 TLK ALBATROS Gdynia Gł. - Szczecin Gł.
09.55 EIC SZKUNER Kołobrzeg - Kraków Gł.
11.10 TLK Ustka/Gdynia Gł. - Bielsko Biała Gł.
12.15 TLK ŻUŁAWY Olsztyn - Szczecin
12.35 TLK RYBAK Szczecin Gł. - Białystok
13.05 EX JANTAR Warszawa Zach.-Kołobrzeg
14.55 TLK GWAREK Bielsko Biała - Gdynia/Ustka
15.55 EX JANTAR Kołobrzeg - Warszawa Zach.
16.40 TLK ŻUŁAWY Szczecin - Olsztyn Gł.
16.41 TLK RYBAK Białystok - Szczecin
18.10 TLK USTRONIE Kołobrzeg - Kraków Płaszów
19.10 sezonowa TLK-a do Lublina
19.13 POBRZEZE Kraków - Kołobrzeg
20.05 TLK ALBATROS Szczecin - Gdynia
21.15 TLK SŁOWINIEC Kraków - Gdynia
21.30 EIC SZKUNER Kraków - Kołobrzeg
21.45 TLK Słupsk - Kraków sezonowy
22.15 sezonowa TLK Kołobrzeg - Warszawa Wsch. lub całoroczna
22.55 Szczecin - Białystok sezonowy lub całoroczny
Marzy mi się powrót Słupii oraz jakis nocny Berlin - Gdynia -Berlin

KOŁOBRZEG:
05.15 TLK POBRZEŻE - KRAKÓW GŁ. p.Koszalin
09.00 EIC SZKUNER - KRAKÓW GŁ. p. Koszalin sezon
09.20 TLK ZEFIR - KRAKÓW GŁ.
11.05 TLK - LUBLIN
13.55 TLK WROCŁAW GŁ. sezon
15.00 EX JANTAR - WARSZAWA ZACH. p. Koszalin sezon lub caloroczny TLK
17.10 TLK PRZEMYSL sezon
17.25 TLK USTRONIE KRAKÓW PŁASZÓW p. Koszalin
18.20 TLK - LUBLIN p. Koszalin sezon
19.20 TLK KATOWICE
20.30 TLK BIELSKO BIAŁA sezon
20.40 TLK SZCZECIN GŁ./WARSZAWA WSCH. sezon
21.30 TLK - WARSZAWA ZACH. p. Koszalin sezon lub całoroczny
23.40 TLK - WROCŁAW GŁ. w Białogardzie łączony z TLK z Łeby do Wrocławia sezon
Mykolej - 26-09-2012, 08:29
Temat postu:
Jeśli się nie mylę to od 2013r. pociągi zaczynające bieg w Stargardzie czyli do Poznania i Koszalina będą jeździć od Szczecina, prawdopodobnie przez nikłą frekwencję....
Stoker - 26-09-2012, 13:50
Temat postu:
Tak, pierwszy pociąg do Poznania będzie zaczynał swój kurs w Szczecinie.
Natomiast pierwszy do Koszalina pojedzie w skróconej relacji, tj. z Runowa Pomorskiego. Będzie on skomunikowany z pociągiem Stargard - Szczecinek.
lukien213 - 26-09-2012, 15:07
Temat postu:
Do Runowa Pom. będzie podsył, czy jakiś pociąg Szczecin - Runowo Pom./Łobez wieczorem lub z drugiej strony Słupsk - Runowo Pom.?
Mykolej - 26-09-2012, 15:45
Temat postu:
Żałosne jest to, ze pociag będzie zaczynał bieg w Runowie :/
lukien213 - 26-09-2012, 16:22
Temat postu:
Dlaczego żałosne? To dobre rozwiązanie. Po co mają jechać 10 minut po sobie 2 pociągi w tym samym kierunku? Pojedzie SA136, kto będzie chciał, to przesiądzie się na Koszalin i pojedzie dalej. Jest to pewna niedogodność zważywszy na wczesne godziny, ale lepiej tak niż wyciąć w całości. Bardziej interesują mnie godziny i skąd ta jednostka się tam weźmie.
Stoker - 27-09-2012, 20:49
Temat postu:
O ile wiem to będzie podsył z Białogardu.
Wyjadą stamtąd 3*EZT, z których dwa odczepią się w Świdwinie (na pociągi do Słupska i Szczecina), a trzeci pojedzie do Runowa na wspomniany poc. do Koszalina.
Bartek1981 - 28-09-2012, 05:41
Temat postu:
I znowu podsyły. Po co to w ogóle. Szkoda pieniędzy. Już lepiej niech regio Stargard - Koszalin odjeżdza ze Szczecina.
Cytat:
dwa odczepią się w Świdwinie (na pociągi do Słupska i Szczecina

to będzie regio Swidwin - Szczecin? Już teraz ten z Białogardu jeździ pusty. Moim zdaniem PR-y za bardzo kombinują z tymi podsyłami.
lukien213 - 28-09-2012, 08:44
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
I znowu podsyły. Po co to w ogóle. Szkoda pieniędzy. Już lepiej niech regio Stargard - Koszalin odjeżdza ze Szczecina.
to będzie regio Swidwin - Szczecin? Już teraz ten z Białogardu jeździ pusty. Moim zdaniem PR-y za bardzo kombinują z tymi podsyłami.


Białogard - Szczecin pusty nie jeździ. Od Świdwina ma te 30 osób, ale dalej jest tylko lepiej. Za Chociwlem to już jest blisko 100% zapełnienia.

Piszesz, że szkoda kasy na podsyły. Ja powiem co innego. Nie będzie osobówki na odcinku Białogard - Świdwin, to PRy zaoszczędzą chociażby opłatę za postój pociągu przy peronie w Rąbinie. Pracownicy sobie dojadą, bo "dogadają" się z obsługą i tak jak jeździli osobowym z Białogardu, tak i teraz ci bardziej przebiegli też będą nim jeździć, tyle, że na bilecie od Świdwina.

Co do osobowego ze Szczecina, myślisz, że ktoś o 4 rano byłby chętny na wyjazd do Koszalina? Szczerze w to wątpię.
Bartek1981 - 29-09-2012, 09:13
Temat postu:
Cytat:
Pracownicy sobie dojadą, bo "dogadają" się z obsługą i tak jak jeździli osobowym z Białogardu, tak i teraz ci bardziej przebiegli też będą nim jeździć, tyle, że na bilecie od Świdwina.


I Ty to uważasz za fair? Może niech w ogóle poranne regio do Szczecina zrobić podsyłem na całej trasie i niech tracą na tym PR-y.
Cytat:
to PRy zaoszczędzą chociażby opłatę za postój pociągu przy peronie w Rąbinie

Toć to raptem jakies 2 zł za minutę postoju.. To nic przy tym, ile trzeba zapłacić maszyniście, obsłudze, energetyce itp.
lukien213 - 29-09-2012, 11:09
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
Cytat:
Pracownicy sobie dojadą, bo "dogadają" się z obsługą i tak jak jeździli osobowym z Białogardu, tak i teraz ci bardziej przebiegli też będą nim jeździć, tyle, że na bilecie od Świdwina.

I Ty to uważasz za fair? Może niech w ogóle poranne regio do Szczecina zrobić podsyłem na całej trasie i niech tracą na tym PR-y.


W stosunku do budżetu? Niekoniecznie. Ale radzić sobie trzeba. Podsyły były zawsze i na zawsze zostaną. Jest to mniejszy koszt w porównaniu z pociągiem planowym. Gdyby tak nie było, to byłby normalny osobowy z postojem 10 minut na wyczepienie jednostki w Świdwinie i 10 minut w Runowie Pomorskim.

Nie znam dokładnych wyliczeń, ale podsył może chyba pojechać tylko z maszynistą. Drużyna dojedzie sobie kolejnym pociągiem i już masz oszczędności. Zamiast pracować od 4 w Białogardzie, będą mieli liczone od 4:30 ze Świdwina, czy od 5:30 z Runowa Pom.
Bartek1981 - 29-09-2012, 13:56
Temat postu:
Może. Nie dokońca mnie kolego przekonałes do swoich racji. W rozkładzie jazdy 2010/2011 obyło się bez podsyłów, więc może lepiej niech wieczorna osobówka ze Słupska kończy trasę w Świdwinie, rano niech wyjeżdża do Słupska a drużyna na ten pociąg dojechałaby regio Koszalin - Szczecin. Kiedyś było dobrze, więc dlaczego nie moze być tak jak kiedyś. Mieszkańcy Świdwina mogliby dojechac spokojnie do domów z Koszalina i Białogardu przed 21, w tej chwili pozostaje tylko drogi Gryf (dla mieszk. świdwina oczywiście), brak podsyłu i wyrzucanie pieniędzy w błoto. Jesli nastały takie czasy, że chce się znów wycinać połaczenia to chociaż niech obędzie się bez marnowania pieniędzy nas wszystkich. Kiedyś PKP marnotrawiło kasę na lewo i prawo i skutek jest taki, ze daleko nam do choćby naszych zachodnich sąsiadów, gdzie ładuje się potężne pieniądze w przewozy regionalne.
lukien213 - 29-09-2012, 15:37
Temat postu:
Tłumaczenie było, że do Świdwina przyjeżdżało 10-20 osób ostatnim pociągiem. Ciekawi jednak czy faktycznie przedłużenie tego pociągu do Świdwina i nocny postój wyjdzie dużo drożej od podsyłu. A jak marszałek by zobaczył, że jeździ muchowóz gdzie indziej niż do Szczecina, to i tak kazałby to w pieruny wyciąć. Może Twoje argumenty są słuszne, ale pociągi wożące max. 30 osób mogą jeździć tylko do Gryfina. Tam nikt tego nie widzi i odbywa się bez podsyłu. U nas kasuje się ile wleci i rano jadą 3 kibelki do rozdzielenia na różne pociągi.
Bartek1981 - 30-09-2012, 07:03
Temat postu:
Cytat:
Ciekawi jednak czy faktycznie przedłużenie tego pociągu do Świdwina i nocny postój wyjdzie dużo drożej od podsyłu


Za nocny postój czy to w Białogardzie, czy w Świdwinie i tak trzeba zapłacić. Pożyjemy, zobaczymy.
lukien213 - 30-09-2012, 09:21
Temat postu:
A tory w Białogardzie, te jak na Koszalin się wyjeżdża co po prawej są i na nich kible stoją, to nie jest PRów? Bo jak ich, to już nie muszą bulić do PLKi.
Rafał - 30-09-2012, 09:31
Temat postu:
Na tych torach są myjki.
Stoker - 08-10-2012, 07:32
Temat postu:
Lukien & Bartek:
Z jednej strony w ostatnim pociągu do Świdwina było mało osób i do tego nie był to pociąg do/z pracy, a z drugiej dodatkowy, niemały koszt to nocowanie drużyny w Świdwinie (czyli na delegacji). Ewentualnie w grę wchodziła taksówka i powrót do Białogardu żeby uniknąć płacenia za delegację (nie wiem która z tych opcji wychodzi taniej). Wg PR podsył wychodzi najtaniej - choć mi też trudno w to uwierzyć.
Poza tym piszecie, że "kiedyś było tak, to czemu teraz nie może tak być" - nie może być bo nie mamy już tyle kasy co kiedyś (to znaczy mamy dokładnie tyle samo), a koszty PR rosną więc siłą rzeczy starcza jej na coraz mniej pockm. Poza tym dzięki podsyłom nie przekraczamy narzuconego limitu pockm w umowie, bo te nie są w niej brane pod uwagę jako praca, a jedynie jako koszty.
lukien213 - 10-10-2012, 19:52
Temat postu:
Tak jeszcze dzisiaj mi się o tych podsyłach przypomniało w kontekście porannych utrudnień. Były problemy z siecią trakcyjną na szlaku Czarnowęsy Pom. - Białogard (zerwana) i do 6:30 była przerwa w ruchu. Teraz wypada się tylko modlić, żeby takie coś nie przytrafiło się gdy w drodze będą kible na poranne pociągi ze Świdwina i Runowa Pomorskiego. Dzisiaj kolorowo nie było, bo 89133 miał prawie +130 i jechał połączony z 89121, który miał około +25. Podsył na Świdwin - Słupsk oczywiście nie dojechał i pociąg ten kursował dziś z Białogardu.
Rafał - 11-10-2012, 06:53
Temat postu:
To już któryś raz, gdy pomiędzy Świdwinem a Białogardem rwie się sieć. Nie pamiętam w ciągu ostatnich ponad trzech lat takiej sytuacji np. na odcinku od Białogardu do Koszalina. Czyżby żywotność powieszonej sieci się kończyła? Do tego te utrudnienia 16-18 października (KKA). To są uroki linii jednotorowych.
lukien213 - 11-10-2012, 08:06
Temat postu:
Ze dwa, może trzy lata temu przed Dunowem była sieć zerwana. Ale wtedy to była sprawka wiatru i drzew. Wczoraj ponoć pierwszy klop na Szczecin zrobił problem i z tego co podsłuchałem w pociągu, to chyba na tym tymczasowym moście w Białogardzie.
Rafał - 11-10-2012, 08:28
Temat postu:
Bodajże dwa lata temu było zerwanie przed Nielepem. Sam stałem w regio dwie godziny w Rąbinie zanim ruszyliśmy do Świdwina.
Stoker - 16-10-2012, 10:42
Temat postu:
Na stronie: https://bip.wzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=34901:08102012-r-przetarg-nieograniczony-o-wartoci-powyej-200000-euro-na-qwiadczenie-usug-w-zakresie-kolejowych-przewozow-pasaerskich-w-wojewodztwie-zachodniopomorskimq&catid=435:zamowienia-publiczne&Itemid=110 ogłoszono przetarg na świadczenie usług przewozowych w ciągu najbliższych 3 lat.
W załączniku nr 5 "wzór umowy" jest m.in. wykaz zamówionych pociągów. Dzięki temu można się zapoznać z kształtem nowego RJ.
Rafał - 16-10-2012, 11:03
Temat postu:
Z tego co widzę dla lini 202 nie ma większych zmian, poza drobnym poszatkowaniem połączeń (poskracanie ich relacji). Można chyba odetchnąć.

Swoją drogą, czytałem na Rynku Kolejowym że wartość przetargu to 350 mln zł. Dzieląc na trzy lata wychodzi ponad 116 mln zł za rok. Do tej pory o ile się orientuje, województwo płaciło PRom 70 mln zł. Czyżby podwyżka?
Stoker - 16-10-2012, 14:18
Temat postu:
Pełna wartość zamówienia liczona jest wraz z teoretyczną możliwością zwiększenia zamówienia o 50%. Na nowy RJ mamy tak jak w tym roku oficjalnie tylko 77 mln.
Być może jakieś nadzwyczajne rezerwy da się uruchomić w przypadku gdyby oferta PR przekroczyła pierwotne założenia.
lukien213 - 16-10-2012, 19:19
Temat postu:
Runowo Pom. - Koszalin na 7:02... Nareszcie Smile
Bartek1981 - 18-10-2012, 19:46
Temat postu:
Runowo Pom. - Koszalin, abstrakcja na maxa. Coż Runowo Pom. stacja prawie w polu, ale mogło być gorzej bo np. Klępnica - Koszalin lub Cieszyno Łob. - Koszalin. Już lepiej jakby ten pociąg ze Świdwina startował albo Łobza.
pszczolek_ligow - 19-10-2012, 10:29
Temat postu:
Co oznaczają skróty (D) (E) (H) (7) w tym rozkładzie załączonym do wzoru umowy?
Bonifas - 19-10-2012, 11:30
Temat postu:
A- od poniedziałku do piątku
B- od poniedziałku do piątku i w niedziele
C- w soboty, niedziele i święta
D - od poniedziałku do piątku oprócz świąt
E- od poniedziałku do soboty oprócz świąt
F- po ogłoszeniu
G- do odwołania
H - codziennie

1- poniedziałek
2- wtorek
...
6- sobota
7- niedziela
lukien213 - 19-10-2012, 12:43
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
Runowo Pom. - Koszalin, abstrakcja na maxa. Coż Runowo Pom. stacja prawie w polu, ale mogło być gorzej...


Tu się trochę mylisz. Na stację w Runowie Pomorskim przychodzą/przyjeżdżają też mieszkańcy Węgorzyna. Dodając do tego jakieś skomunikowanie ze Stargardu, to taka relacja ma sens, choć nie zdziwię się, jak za rok pojedzie mimo to z Łobza.
pszczolek_ligow - 20-10-2012, 00:20
Temat postu:
Ostatnie połączenie Szczecin -> Kamień Pomorski w dzień roboczy o 15.27? Jak ja mam dojeżdżać z pracy i do pracy? Zważywszy, że pociąg poranny będzie w Szczecinie o 7.47 (w ferie o 9.41)
wojtekbrd - 04-11-2012, 15:42
Temat postu:
Witam
Stoker mam pytanko:
Byłem dzisiaj w Podborsku i ku mojemu zdziwieniu okazało się pierwszy osobowy do Szczecinka( odjazd z Białogardu o 5:04) oraz osobowy RADEW w obie relacje pominą w/w przystanek. Na tablicy odjazdów pisze, że zmiany weszły od 16.10 br, Jednak te pociągi stają w Podborsku po dziś dzień.

Z czego wynika ta sytuacja? To przymiarka to powolnej likwidacji tej stacji czy błąd w druku?

Jeśli te pociągi rzeczywiście mają pomijać te przystanki to dlaczego cały czas się tam zatrzymują?
Pozdrawiam
Stoker - 09-11-2012, 08:58
Temat postu:
Raczej błąd w druku.
Nie było planu likwidacji postojów w Podborsku.
Droznik - 13-11-2012, 19:29
Temat postu:
Dobra to powiem tak:

Koszalin - Kołobrzeg 5 par Regio w tym jedna w E jedna w D oraz jedna na sezon
Poranny Stargard - Koszalin rozpoczyna bieg w Runowie
Poranny Białogard - Szczecin zaczyna bieg w Świdwinie. Tak więc o 3 nad ranem będą ruszały 3 x EN57 z Białogardu jako luzak. 3 kibel na Świdwin - Słupsk

Poranny Słupsk - Szczecin skrócony do relacji Koszalin - Szczecin
Wieczorny poc Słupsk - Białogard dalej w relacji do Białogardu.

Radew codziennie kursować będzie w relacji Koszalin - Poznań - Koszalin

W południe para Koszalin - Poznań

IR Delfin w sezonie kurs w C na EN57 w trasie Poznań - Stargard - Kołobrzeg - Stargard - Poznań

Skrócenie TLK Słowiniec do Poznania Gł.

W sezonie Darłowo i Mielno
tomiKG - 14-11-2012, 10:40
Temat postu:
a czy wróci coś z Koszalina do Kołobrzegu wieczorem po godz. 20? Czy dalej zostanie tylko Pobrzeże za 22 zł? Kiedyś jechał Regio Darłowo - Kg, z Koszalina ok. 21, dobry powrót w weekend z uczelni był, teraz w niedzielę poza Pobrzeżem wieczorem nie ma czym wrócić, busy w niedzielę nie jeżdżą, PKS ostatni kurs 19:15 (z Warszawy Komfort Bus bydgoski za bodajże 13 zł), Regio ostatni ok. 18:30, a zajęcia na Politechnice zdarzają się do 19-20 i takiemu studentowi chyba tylko stop zostaje...
Droznik - 14-11-2012, 13:18
Temat postu:
No chłopie wybacz albo studia albo dobry powrót Smile
Pobrzegu bedzie o 17:45 z Koszalina a Regio 18:04 do Kołobrzegu. Dalej nie masz nic, było jeszcze przez Białogard, ale od nowego rj nie jestem pewien czy pozostanie taka opcja.
tomiKG - 14-11-2012, 14:37
Temat postu:
Nie piszę o sobie, bo studia skończyłem, ale mam wielu znajomych z Kołobrzegu studiujących zaocznie w Koszalinie i niektórzy rezygnują ze studiów albo przenoszą się do Szczecina, Poznania, bo tam łatwiej się dostać. To co, Twoim zdaniem taki student kończąc w niedzielę zajęcia o godz. powiedzmy 19 ma sobie w Koszalinie załatwiać nocleg, bo transport do Kołobrzegu ma dopiero o 6 rano? Kolej powinna być dla ludzi, a nie odwrotnie.

Zobacz na połączenia między sąsiadującymi ze sobą miastami, np. Szczecin - Stargard, Toruń - Bydgoszcz, Warszawa - Łódź, tam co chwilę masz pociąg lub busa, między Kołobrzegiem i Koszalinem połączeń jest jak na lekarstwo, od nas łatwiej dojechać do Białogardu niż do 3 razy większego od niego Koszalina.
Droznik - 14-11-2012, 18:34
Temat postu:
Nie rób porównania pomiędzy ww. miastami, a zobacz na coś co jest podobne do nas. Nie dość że jesteśmy na skraju województwa, to wszystko idzie na Szczecin i okolice. Zobacz ile masz połączeń Ustka - Słupsk??
Co do dojazdu do Białogardu, owszem mała miejscowość ale więkoszść poc jedzie dalej do Szczecinka czy Poznania. A te co koncza to są skomunikowane z poc do Szczecina/ Poznania/ Koszalina
Bartek1981 - 14-11-2012, 20:53
Temat postu:
Kiedy oficjalnie PR-y ogłoszą nowy rozkład jazdy?
Droznik - 14-11-2012, 21:16
Temat postu:
Do 20 listopada mają czas Smile Ale już w sieci jest na nasze województwo rozkład PR
robertrush - 15-11-2012, 07:12
Temat postu:
Droznik, mozesz podać linka?
Rafał - 15-11-2012, 18:36
Temat postu:
W Koszalinie na peronach już jest wywieszony nowy rozkład. Dzisiaj sam go oglądałem. Smile
Mykolej - 15-11-2012, 19:36
Temat postu:
IR Delfin w sezonie kurs w C na EN57 w trasie Poznań - Stargard - Kołobrzeg - Stargard - Poznań

Skąd to info?Jeśli to prawda to jestem w małym szoku, że po dojechaniu do Stargardu nastąpi zmiana czoła i skład pojedzie linią 202, ale serio ma być takie połączenie?
Droznik - 16-11-2012, 13:13
Temat postu:
1. Rozkłady jazdy pociągów już wiszą na stacjach. PLK się tym zajmuje od paru dni. Jak na razie są one umieszczone w rejonie Koszalina, Białogardu, Świdwina, Kołobrzegu, a także na przystankach osobowych.
2. Linka zapodał Stoker (wybacz jak przekręciłem, ale piszę z pamięci), w załączniku 5 widnieje rozkład.
3. IR Delfin w takim ujęciu widnieje w służbowych zeszytach, a i one już mają pełno poprawek, więc może został zniesiony??

Co do nowego RJ trasa Koszalin - Kołobrzeg
Koszalin 5:34 (E) 15:50 18:20 (B) TLK 8:40 i 17:40
Kołobrzeg 5:55 (E) 15:25 20:xx (nie pamiętam dokładnie) TLK 10:35 19:35

W święta tylko TLK i te o 15 będą kursować
wojtekbrd - 16-11-2012, 15:07
Temat postu:
Te nowe plakaty stacyjne to prawdziwy skandal. Wydruk całego rozkładu na formacie A4.
Już na poprzednie plakaty ludzie się skarżyli, że widoczność jest zła, teraz to prawdziwa tragedia.
lukien213 - 16-11-2012, 15:39
Temat postu:
Mykolej napisał/a:
IR Delfin w sezonie kurs w C na EN57 w trasie Poznań - Stargard - Kołobrzeg - Stargard - Poznań
Skąd to info?Jeśli to prawda to jestem w małym szoku, że po dojechaniu do Stargardu nastąpi zmiana czoła i skład pojedzie linią 202.


Podobne połączenie już funkcjonowało kilka lat temu pod nazwą TLK "Fregata". Jeździł w soboty Wrocław - Kołobrzeg i w niedziele wracał. Skład jak na te rejony miał wypasiony bo przechodził z jakiegoś IC kursującego 1-5 (Fredro chyba?). Ciekawie to wyglądało, bo często też jeździł z ET22 na czele. Frekwencja nie była najgorsza. W Świdwinie też zawsze czekało na niego kilkadziesiąt osób, szczególnie w niedziele.
Mykolej - 16-11-2012, 16:28
Temat postu:
W Stargardzie również wywieszono nowe rozkłady jazdy, skoro zostały wywieszone na peronach na nowych tablicach, a nie w gablocie to chyba oznacza że nie będzie tego dużego plakatu stacyjnego?

Nie dość, że wszystko się zlewa to jeszcze trzeba kucnąć żeby coś zobaczyć, a o numerkach chyba do 60 w oznaczeniach nie wspomnę bo, aż głowa boli...Porażka....
Bartek1981 - 16-11-2012, 17:08
Temat postu:
Cytat:
Skład jak na te rejony miał wypasiony bo przechodził z jakiegoś IC kursującego 1-5 (Fredro chyba?)


Słowackiego.
lukien213 - 18-11-2012, 11:26
Temat postu:
Nie wygląda ten rozkład najgorzej. Przy tych cięciach, które trzeba było przeprowadzić to i tak jest dobrze. Widzę jednak, że Koszalin - Świdwin 89143 pocięty jest do granic możliwości. Mam nadzieję, że to nie zniechęci stałych pasażerów. Ciekawi mnie też fakt wakacji. Z Koszalina do Szczecina ostatnim osobowym będzie ten o 15:35. Później zostaje "Rybak" i "Gryf", ale to wszędzie nie staje.

Na plus na pewno mogę dać dojazd poranny, bo wrócił do starych dobrych czasów, że jest już nawet na 6:30-7:00, później na 8 i 9 (choć to przesunięcie "Gryfa" lekko mnie zdenerwowało). Mieszkańców Świdwina, Łobza może ucieszyć bezpośredni dojazd do Kołobrzegu 2 pociągami w sezonie. Takiej sytuacji dawno nie było.

Szczecinek - Słupsk 4 pary, jedna KKA, czyli bez zmian. Z Gryfina wyleciały chyba 3 pary jeśli dobrze widzę, co nie ukrywam mnie cieszy. Mam nadzieję jednak, że poległy te pociągi, którymi jeździło po 10-15 osób, bo takie tam były.
Mykolej - 18-11-2012, 12:29
Temat postu:
Nowości dotyczące Stargardu

IR 84522 Pirania relacji Świnoujście-Katowice 29.VI-1.IX.

IR 48521 Pirania relacji Katowice-Świnoujście 29.VI-1.IX.

IR 78111 Delfin relacji Poznań Gł.-Kołobrzeg po dojechaniu do Stargardu postój 20 minut i zmiana nr. pociągu na 78110 29.VI-1.IX.

Dodatkowi pasażerowie z pociągów:

- TLK 38510 Pomerania relacji Kraków Gł.-Świnoujście
- TLK 81100 Podlasiak relacji Szczecin Gł.-Białystok

IR 87114 Delfin relacji Kołobrzeg-Poznań Gł. po dojechaniu do Stargardu postój 12 minut i zmiana nr. pociągu na 87114 29.VI-1.IX.

Nowe połączenia Regio:

- 89422 relacji Stargard-Szczecinek odj. 5:10 przyj. 7:27 kursuje od poniedziałku do niedzieli


Po za tym pociągi TLK, EIC, RE przesunięte o kilkanaście minut a w najgorszym przypadku jak TLK Pirat o prawie 2 h wczesniej
lukien213 - 18-11-2012, 12:58
Temat postu:
Mykolej napisał/a:

Nowe połączenia Regio:

- 89422 relacji Stargard-Szczecinek odj. 5:10 przyj. 7:27 kursuje od poniedziałku do niedzieli


Ja wiem, czy takie nowe... Po prostu Stargard Szcz. - Koszalin skrócone do Runowo Pom. - Koszalin, a w zamian Runowo Pom. - Szczecinek wydłużone do Stargard Szcz. - Szczecinek. Skomunikowanie jest, ale odwrotne.
Bartek1981 - 18-11-2012, 15:13
Temat postu:
lukien213 napisał/a:
Nie wygląda ten rozkład najgorzej. Przy tych cięciach, które trzeba było przeprowadzić to i tak jest dobrze. Widzę jednak, że Koszalin - Świdwin 89143 pocięty jest do granic możliwości. Mam nadzieję, że to nie zniechęci stałych pasażerów. Ciekawi mnie też fakt wakacji. Z Koszalina do Szczecina ostatnim osobowym będzie ten o 15:35. Później zostaje "Rybak" i "Gryf", ale to wszędzie nie staje..


Dla mnie ten rozkład jazdy nie jest dobry. Przede wszystkim Koszalin - Kołobrzeg ograniczono do minimum kursowanie regio. Po raz kolejny zastanawiam się po co przed 6 rano regio do Kołobrzegu, no bo nie dla szkolniaków! No i ostatnie regio jedzie tuż po TLK. Przy tak kiepskiej ofercie kazdy bedzie wolał wybrać inny środek lokomocji, a wiem, ze koszalińscy busiarze wzbogacą siatkę połączeń w kierunku Kołobrzegu.
Ogólnie region koszaliński połączeń kolejowych będzie miał jak na lekarstwo. I do tego znowu brak połączeń IR. Zabranie wieczornego regio w wakacje do Szczecina to też jest nienajlepszy pomysł. W Szczecinie nikt nie bierze pod uwagę, że to miasto to też ośrodek akademicki i mieszka tu ponad 100 tys. ludzi. Za Marszałka ś.p. Husejki było o wiele lepiej jeśi chodzi o przewozy pasażerskie.
lukien213 - 18-11-2012, 15:37
Temat postu:
Bartek1981 napisał/a:
W Szczecinie nikt nie bierze pod uwagę, że to miasto to też ośrodek akademicki i mieszka tu ponad 100 tys. ludzi. Za Marszałka ś.p. Husejki było o wiele lepiej jeśi chodzi o przewozy pasażerskie.


No widzisz. Bo ś.p. Husejko był człowiekiem z tych stron i co ważniejsze, z dobrym wykształceniem i odpowiednim bagażem doświadczeń. Obecny marszałek jest z Goleniowa, a wykształcenie, którym może się pochwalić to w głównej mierze "szkoły wolnego czasu i nic nie robienia". Zanim zrozumie, że robi źle, nie będzie co naprawiać. Ja nie wiem czego on się uczył, ale z tego co pisze Stoker, to można wnioskować, że w szkołach biznesu nie uczą iż wzrost kosztów (prąd, paliwo, utrzymanie) powoduje wzrost nakładów na przedsiębiorstwo. Ja bym szanownemu panu zaproponował tankowanie raz na tydzień za 50 czy 100zł. A to, że za rok nie dojedzie do pracy? Trudno, może wtedy zrozumie Smile
Rafał - 18-11-2012, 18:10
Temat postu:
Rozkład nie jest zły. W wakacje dwa połączenia Świdwina z Kołobrzegiem w tym jeden Interregio, od dawna u nas niewidziany. Pociągów ścięto naprawdę minimalną ilość, godziny niewiele się zmieniły, choć poranny Gryf faktycznie, nieco denerwuje. Idealnie sprawował się jako dojazd na 8:00-8:30 do Koszalina. Nie jest źle.
Bartek1981 - 19-11-2012, 20:44
Temat postu:
Zapomniałem dodać, że Pomorze Środkowe utraciło bezpośrednie połaczenie z Wrocławiem. Do tego ostatnie regio do Szczecina o 17.58 z Koszalina, zdecydowanie za wcześnie.
lukien213 - 20-11-2012, 08:45
Temat postu:
17:58 to jest trochę za wcześnie. Już na 18:21 musiałem się szybciej zwalniać, teraz już w ogóle będę w połowie zajęć wychodził Very Happy Ale spójrz na wakacje w soboty. Według tego ostatni osobowy odjedzie po 13:30 i koniec. Nie ma mowy o jakimkolwiek wyjeździe na zakupy czy do Mielna na jeden dzień.
Anonymous - 20-11-2012, 09:00
Temat postu:
A nie jest to czasem rozkład ważny do 09.02.2013?
Droznik - 20-11-2012, 13:14
Temat postu:
Bezpośrednie połączenie Pomorza Środkowego z Wrocławiem zapewni TLK Gwarek, TLK Zefir a w sezonie TLK Kołobrzeg - Bielsko Biała. Po prostu TLK Słowiniec wrócił po 5 latach na właściwą relację (no prawie bo powinien być Słupsk).
Co do porannego regio w pn zawsze jest pełny młodzieży szkolnej, i ciężko (aż dziwnie to brzmi) znaleść wolną 4.
Buisarze już jasno powiedzieli że 29 kursów busów ma być w ciągu doby na trasie Koszaln - Kołobrzeg i kursy maja być o 18:00 19:00 21:00.
Co do Świdwina czekam tylko na lament mieszkańców że w niedziele pierwszy pociąg do Białogardu to TLK Gryf, a potem Sztrom.
I nie ukrywajmy się ale zawsze Szczecin ma lepsze połaczenia, bo to stolica województwa a nam zostają ochłapy. Już jest lepsze połączenie Szczecinka z Poznaniem, niż Szczecinka z Koszalinem.
Jeśli nie powstanie Środkowo-pomorskie to możemy zapomnieć o super cudnym rozkładzie.
PS. Czy ktoś wreście zauważył że pierwsze połaczenie Sławna ze Szczecinem jest TLK Albatros??
Bartek1981 - 20-11-2012, 17:21
Temat postu:
Cytat:
Bezpośrednie połączenie Pomorza Środkowego z Wrocławiem zapewni TLK Gwarek


Według rozkładu jazdy IC Gwarek pojedzie do Katowic przez Jarocin i Kluczbork a nie przez Wrocław. Tak też jest w tabliach na stronie PLK. Co z tego, że Kołobrzeg ma bezpośrednie połaczenie kilka razy większy Koszalin i Słupsk takiego połaczenia nie ma.
To jest najgorszy rozkład jazdy od kilku lat.
Rafał - 20-11-2012, 17:36
Temat postu:
Kołobrzeg to stacja początkowa/końcowa, a Koszalin zwykła przelotówka. To wiele tłumaczy.
lukien213 - 20-11-2012, 21:02
Temat postu:
Droznik napisał/a:

Co do Świdwina czekam tylko na lament mieszkańców że w niedziele pierwszy pociąg do Białogardu to TLK Gryf, a potem Sztorm.


Na mnie nie licz. Ale w sumie nigdy nie widziałem, żeby w osobowym rano (nawet tym 5:23 jak jeździł codziennie) było więcej niż te 10-15 osób w niedziele. Bardziej martwi mnie to, że przy braku zmian w rozkładzie w wakacje w C z Koszalina do każdej wioski za Białogardem będą 3 pociągi: 4:31, 5:50 i 13:32. To jest wg mnie kpina, bo tak okrojonego rozkładu to trzeba szukać chyba kilkadziesiąt lat wstecz. 3 osobowe to były w roku 1960, ale ostatni był o 15:59 z Koszalina. Ja bym mimo wszystko na miejscu PRów spróbował skomunikować "Radew" z iR "Delfin" i temu drugiemu dać postój handlowy w Rąbinie. Wg stanu obecnego jest 9 minut rozkomunikowania.
Bartek1981 - 21-11-2012, 08:42
Temat postu:
Cytat:
PS. Czy ktoś wreście zauważył że pierwsze połaczenie Sławna ze Szczecinem jest TLK Albatros??


Tutaj kolejny absurd bo poranne regio Słupsk-Koszalin i tak i tak jedzie. Po co PR-y rozwaliły połaczenie Słupsk- Szczecin tego nie wiem, pewnie oni tez nie wiedzą.Więc jaka oszczędność? Dwie jednostki, dwie druzyny...
Stoker - 23-11-2012, 10:44
Temat postu:
lukien213 napisał/a:
Mykolej napisał/a:

Nowe połączenia Regio:

- 89422 relacji Stargard-Szczecinek odj. 5:10 przyj. 7:27 kursuje od poniedziałku do niedzieli


Ja wiem, czy takie nowe... Po prostu Stargard Szcz. - Koszalin skrócone do Runowo Pom. - Koszalin, a w zamian Runowo Pom. - Szczecinek wydłużone do Stargard Szcz. - Szczecinek. Skomunikowanie jest, ale odwrotne.

Rozkomunikowanie jest tylko w (C). W (D) skomunikowanie będzie działało.

[ Dodano: 23-11-2012, 10:47 ]
lukien213 napisał/a:
Ciekawi mnie też fakt wakacji. Z Koszalina do Szczecina ostatnim osobowym będzie ten o 15:35.

Nieprawda. W wakacje w planie 89127 ze Słupska kursuje 89151 z Ustki do Szczecina.

[ Dodano: 23-11-2012, 10:50 ]
Bartek1981 napisał/a:
[Przede wszystkim Koszalin - Kołobrzeg ograniczono do minimum kursowanie regio. Po raz kolejny zastanawiam się po co przed 6 rano regio do Kołobrzegu, no bo nie dla szkolniaków!

Nie ma żadnego pociągu do Kołobrzegu, który dojeżdża tam przed 6:00. W obu kierunkach pociągi dojadą do stacji docelowych przed 7:00, czyli tak jak wnioskowali mieszkańcy/podróżni.

[ Dodano: 23-11-2012, 10:53 ]
Bartek1981 napisał/a:
Do tego ostatnie regio do Szczecina o 17.58 z Koszalina, zdecydowanie za wcześnie.

Będzie przesunięte na około 18:20-30 od połowy stycznia lub od lutego.

[ Dodano: 23-11-2012, 11:00 ]
Bartek1981 napisał/a:
Cytat:
PS. Czy ktoś wreście zauważył że pierwsze połaczenie Sławna ze Szczecinem jest TLK Albatros??


Tutaj kolejny absurd bo poranne regio Słupsk-Koszalin i tak i tak jedzie. Po co PR-y rozwaliły połaczenie Słupsk- Szczecin tego nie wiem, pewnie oni tez nie wiedzą.Więc jaka oszczędność? Dwie jednostki, dwie druzyny...

Absurd czy nie, ludziom kompromis nie pasował.
Ze Słupska, Sławna i okolic pisali, że do Koszalina przyjeżdża za wcześnie, a z Łobza, Węgorzyna, Chociwla itp. że do Stargardu i Szczecina za późno. Możliwość była tylko jedna - rozerwać relację, więc to zrobiono.
Może udałoby się to uratować, gdyby nie TLK-i rozjeżdżające nasze pociągi w godzinach porannych, co skutkuje staniem po wioskach kilka razy po 7 minut.

[ Dodano: 23-11-2012, 11:06 ]
lukien213 napisał/a:
Droznik napisał/a:

Co do Świdwina czekam tylko na lament mieszkańców że w niedziele pierwszy pociąg do Białogardu to TLK Gryf, a potem Sztorm.


Bardziej martwi mnie to, że przy braku zmian w rozkładzie w wakacje w C z Koszalina do każdej wioski za Białogardem będą 3 pociągi: 4:31, 5:50 i 13:32. To jest wg mnie kpina, bo tak okrojonego rozkładu to trzeba szukać chyba kilkadziesiąt lat wstecz. 3 osobowe to były w roku 1960, ale ostatni był o 15:59 z Koszalina.

Już przestań panikować, bo tak nie będzie.
Z Koszalina będą pociągi Regio (generalnie codziennie przez cały rok) o: 4:30, 5:50, 13:30, 15:35 i 17:35 (minuty w przybliżeniu).
lukien213 - 23-11-2012, 12:07
Temat postu:
Akurat piszę to, co jest w internetowym rozkładzie. Jak widać, znów jest do d... Dobrze, że na bieżąco nas korygujesz, to chociaż człowiek spokojniej żyje, a i innych ludzi uspokoi (bo już się w pociągach trafiali tacy, co o te wakacje się burzyli).
Droznik - 23-11-2012, 15:56
Temat postu:
Lukien ciągle narzekasz znalazłbyś coś pozytywnego w nowym rozkładzie Smile
Np: Będziesz mógł jechać nad morze do Kołobrzegu bądź Ustki na wakacje bo będziesz miał wieczorem powrotny do domu
Albo że Świdwin stanie się znaczącą stacją bo będą kończyć i zaczynać bieg pociągi jak to było kiedyś (i nie chodzi mi oto że od teraz bo wiem że od paru lat macie to)
Kolejną opcja jest to że Gryf będzie o 8 to się spokojnie wyśpisz a nie będziesz musiał wstawać tak wczas Smile

Stoker hmm nie zwalaj winy na TLK że wam psują koncepcję bo ich aż tak dużo nie ma Smile
Zresztą jak już chyba wspomniałem w święta tylko TLK dojedziesz do Kołobrzegu z Koszalina bo PR wycofują wszystkie kursy za wyjątkiem tego o 16 Smile
erniesouchak - 23-11-2012, 17:02
Temat postu:
Ostatnie połączenie Poznań - Kołobrzeg o 16:02 Śmiech (z przesiadką, nie bezpośrednie)
O ile jeszcze brak przesiadki z Radwi jest do przełknięcia (koszty uruchomienia), tak fakt 5 minut rozkomunikowania na Dąbiu osobówek z Poznania(przyjazd 19:48) i do Kołobrzegu (odj. 19:43) jest dla mnie niezrozumiały.
lukien213 - 23-11-2012, 18:04
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Lukien ciągle narzekasz znalazłbyś coś pozytywnego w nowym rozkładzie Smile


Przecież już dawno pisałem, że osobowy na 7:02 do Koszalina, to spełnienie moich marzeń Very Happy

Żeby nie było, że jest źle (bo po wszystkich sprostowaniach faktycznie nie jest), to dodam jeszcze iż w wakacje od 7 do 10 będę miał 6 pociągów do fotografowania w idealnych warunkach, w tym 2 sezonowe Wink To mnie cieszy najbardziej.
Victoria - 25-12-2012, 23:41
Temat postu:
Planowy... pusty pociąg Kołobrzeg-Gryfice

Jak podaje lokalny portal e-kg.pl, kolejowe paradoksy nie omijają również Kołobrzegu. Chodzi o pociąg REGIO z Kołobrzegu do Szczecina. W dni powszednie pociąg ten wyjeżdża z Kołobrzegu o 4.21. W pozostałe dni zaś planowo rozpoczyna kurs od Gryfic. W tym celu musi po godzinie 4 wyjechać… z Kołobrzegu do Gryfic z samą drużyną konduktorską.

Jeśli pociąg w dni świąteczne i tak musi wyjechać z Kołobrzegu, to dlaczego nie może zabierać ze stacji pośrednich pasażerów? Jaki jest sens, by jechał pusty?

Na pytanie lokalnego portalu zadane Przewozom Regionalnym przekazano odpowiedź, że spółka ta jest jedynie wykonawcą zamówień przewozowych Urzędu Marszałkowskiego. A że zamówienie dla tego pociągu jest nielogiczne – kogo to obchodzi?

źródło: KolejoweAbsurdy.pl
Bartek1981 - 26-12-2012, 18:17
Temat postu:
Bo zapewne, podsył jest tańszy niż rozkładowy kurs.
Droznik - 28-12-2012, 16:58
Temat postu:
Wszyscy tylko tym jednym podsyłem żyją, a w Polsce jest sporo pociągów które jeżdżą podsyłem, bo taniej jest Smile
Na naszym podwórku jest kilka jak nie kilkanaście par dziennie które robią za podsyły
sympatyk - 18-01-2013, 14:36
Temat postu:
Zachodniopomorskie: dodatkowe pociągi PR.

Od jutra po torach województwa zachodniopomorskiego będzie jeździć więcej pociągów. Tamtejszy Zakład Przewozów Regionalnych uruchomi m.in. dodatkowy pociąg REGIO w racji Koszalin – Szczecin, wydłuży relację jednego pociągu z Gryfic do Szczecina. Będzie też więcej składów na liniach Szczecinek – Chojnice i Świnoujście – Szczecin.

Nowym pociągiem od 19 stycznia kursującym w soboty, niedziele i święta będzie skład REGIO w relacji Koszalin – Szczecin Główny. Odjazd z Koszalina nastąpi o godz. 15.35. Dalej pociąg będzie się zatrzymywał na stacjach: Białogard (przyj. 15.58 odj. 16.02), Świdwin (odj. 16.31), Łobez (odj. 16.50), Runowo Pom. (odj. 17.05), Stargard Szcz. (przyj. 17.47 odj. 17.48), Szczecin Dąbie (przyj. 18.11), Szczecin Gł. przyj. (18.27).

Dotychczas kursujący tylko w dni robocze skład nr 85332 relacji Szczecinek (odj. 6.32) – Chojnice (przyj. 7.43) od 19 stycznia do dnia 24 lutego będzie kursował dodatkowo w soboty i niedziele według rozkładu jazdy: Szczecinek (odj. 6.32), Czarnobór (odj. 6.38), Żółtnica (odj. 6.42), Chojnice (przyj. 7.43).

W wydłużonej relacji pojedzie za to pociąg nr 88721 relacji Gryfice (odj. 4.57) – Szczecin Gł. (przyj. 6.25) od 22 stycznia, od wtorku do piątku w dni robocze. Zacznie kursować ze stacji Kołobrzeg. Jego trasa będzie biec przez Kołobrzeg (odj. 4.21), Trzebiatów (odj. 4.42), Gryfice (przyj. 4.56 odj. 4.57), Szczecin Gł. (przyj. 6.27).

Z kolei skład nr 88436 relacji Świnoujście (odj. 19.58) – Szczecin Gł. (przyj. 21.51) od 21 stycznia kursować będzie codziennie zgodnie z rozkładem jazdy: Świnoujście (odj. 19.58), Międzyzdroje (odj. 20.15), Goleniów (odj. 21.15), Szczecin Dąbie (przyj. 21.35), Szczecin Gł. (przyj. 21.51).

Natomiast pociąg nr 88941 relacji Wysoka Kam. (odj. 7.16) – Kamień Pom. (przyj. 7.36) kursujący w niedziele i święta od 19 jutra kursować będzie dodatkowo w soboty.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12104/Zachodniopomorskie-dodatkowe-pociagi-PR.html
Rafał - 20-01-2013, 23:04
Temat postu:
Chciałbym spytać, co za remont w tym roku będzie wykonywany na linii 202? Czytałem jakiś czas temu na RK wypowiedź bodajże dyrektora PR Szczecin, który mówił że "latem czekają przewoźników poważne utrudnienia na linii kolejowej nr 202". Czy ktoś posiada informacje, co będzie robione i gdzie?
Bartek1981 - 21-01-2013, 06:11
Temat postu:
Ja z kolei słyszałem, że mają grzebać od Łobza aż po Ulikowo, ale pewny nie jestem. I oczywiście latem, wtedy kiedy najwięcej pasażerów. Jakby nie można było zacząć pracę od marca/kwietnia.
Droznik - 21-01-2013, 11:59
Temat postu:
Linia 202 IZ Szczecin
1.08-30.09 Ulikowo - Stargard 330,562 km - naprawa konstrukcji mostu. Bez wprowadzania komunikacji zastępczej (ruch czynny po 1 torze)

Tylko tyle na tej linii ma się dziać, reszta to w trójmieście
Natomiast na linii 402 będzie trochę zamknięć z wprowadzoną komunikacją zastępczą

Polecam poczytać stronę PLK, tam jest wszystko opisane Smile
wojtekbrd - 26-01-2013, 18:05
Temat postu:
http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20130126/SZCZECINEK/130129768

Nic nie potrzeba, zlikwidować, zaorać, stójmy w korkach.
Najlepiej będzie zostawić tylko 202 i 404 a resztę uwalić.
Szkoda słów...
Bartek1981 - 26-01-2013, 18:48
Temat postu:
Masz rację wojtekbrd, kolej regionalna znów w dołku. A juz było tak dobrze, najpierw reaktywacja Mielna, Darłowa, Wałcza, a tu Darłowo już uwalone, połaczenia Szczecin - Wałcz - Piła od marca pod znakiem zapytania. Znów źle sie dzieje. Marzy mi się połaczenie jak za dawnych lat Szczecin Niebuszewo - Szczecinek - Chojnice - Tczew.
Karbo - 03-02-2013, 13:13
Temat postu:
Witam. W nowym rozkładzie w dniu roboczym z Kołobrzegu do Szczecina jest 7 kursów a w relacji przeciwnej tylko 6. Czy ktoś wie który skład ze Szczecina do Kołobrzegu kursuje w trakcji podwójnej?

[ Dodano: 03-02-2013, 13:15 ]
A może ktoś ma dostęp lub zna źródło aktualnych dodatków do srjp dla ZPR Szczecin. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Droznik - 07-02-2013, 14:28
Temat postu:
Żaden kurs nie jest w podwójnej no chyba że jakiegoś zdechlaka ściągają do Kołobrzegu. Większość kursów przechodzi z Kołobrzegu na Szczecinek bądź do Wałcza, więc nie ma co się sugerować liczbą par pociągów.
Co do dodatków
Szczecin ul. Czarnieckiego 9 tam może Ci pomogą
kolejfan - 14-04-2013, 19:13
Temat postu:
Mam pytanie, czemu niektóre pociągi od strony Szczecina kończą bieg w Kołobrzegu Kostrzewno?

Ponadto ostatnio przejeżdżałem w okolicach stadionu i zauważyłem, że jest nowy przystanek kolejowy. Zatrzymują sie na nim jakieś pociągi? Czy póki co, to jest w planach?
kububu - 14-04-2013, 21:20
Temat postu:
Remontu mostu kolejowego na Parsęcie. Pociągi dojeżdżają tylko do przystanku Kołobrzeg Kostrzewno dalej KKZ do Kołobrzegu.
wojtekbrd - 03-05-2013, 18:58
Temat postu:
Od kiedy w nowym rozkładzie IR Delfin pojawił się jako pociąg przetrasowany przez Krzyż, Stargard ucieszyłem się. Zawsze to większe miasta po drodze a poza tym codziennie przed Delfinem jeździ zwykły REGIO stałą trasą.
Zastanawiałem się , że teraz PR-y mają większe manewry w wyprawieniu tegoż pociągu bowiem dochodzi przecież zmiana czoła w Stargardzie. Dzisiaj stojąc na peronie w Białogardzie myślałem czy w składzie będą bonanzy, bhp czy przedziały. PR-y jednak doskonale poradziły sobie ze składem Delfina w tym roku i zmianą czoła bowiem rozwiązanie było nad wyraz proste, czyli puszczenie EN57, dzisiaj o numerze 1234:)
Frekwencja na odcinku Brd- Kg ok 120-130% , a Kg- Brd ok 60-70%
Pozdrawiam
P.S Czy w tym roku IR Harpun nie jest przewidziany w rozkładzie?
lukien213 - 04-05-2013, 08:19
Temat postu:
Ciekawe, czy w wakacje dadzą chociaż dwie jednostki. Szczerze, to obawiam się też, że prędzej czy później, będzie to full plastik, tak jak to bywa na tym REGIO Poznań - Kołobrzeg, który jest w Białogardzie o 10. Szkoda, że nie skład, ale dobrze, że jest czym nad morze pojechać Smile

Ciekawi mnie jeszcze jedno. W obie strony ten pociąg stoi w Rąbinie po 7-8 minut. Jadąc do Kołobrzegu jest to postój bez mijanki (wg infopasażera), ale handlowego nie ma... Dziwne to, bo w Rąbinie jest wielu pasażerów.
Droznik - 04-05-2013, 12:46
Temat postu:
Z tego co mi wiadomo to IR Delfin ma kursować tylko w C w wakacje. Skład owszem EN57 z Poznania (1.05 było 1181), tylko czy jest sens puszczać go parę minut później niż 78441?? Bo zarówno odjazd z Pzn jak i przyjazd do Kołobrzegu jest prawie o tym samym czasie.
Co do Harpuna nie wiadomo podobno nie ale w rozkładzie służbowym widziałem już coś w relacji Warszawa Wsch - Kołobrzeg kurs codziennie i przyjazd po 14 do Kołobrzegu a wyjazd przed 14 z niego. Krzyżowanie przypada im w Dygowie o 14:02
tomiKG - 06-05-2013, 08:19
Temat postu:
Co do pociągu Wwa Wsch. - Kg to Hafas pokazuje na sezon TLK Kopernik w tych godzinach, więc pewnie to o niego chodzi
Droznik - 06-05-2013, 14:23
Temat postu:
5 maja jak leciał Delfin to bez postoju był w Rąbinie, przez co był 9 minut przed planem w Białogardzie. Owszem w rozkładzie jest ukazany postój techniczny, ale go nie było. Leciała ponownie 57-1234
robertrush - 22-05-2013, 19:25
Temat postu:
Od 10 do 29 czerwca ( poniedziałek - sobota ) i od 30 czerwca do 31 sierpnia ( dzień w dzień ) regio nr 89429 relacji Szczecinek - Szczecin Gł, zmienia sie w IR.
Trochę dziwny i niezrozumiały ruch...
Rozumiem gdyby to IR jechało z Bydgoszczy lub Torunia ale ze Szczecinka?!

[ Dodano: 22-05-2013, 20:33 ]
PR biorą przykład z IC.
Podobnie jak tam TLK zmienia sie w sezonie na EIC ( Neptun ) tak w PR regio zmienia sie na IR.
Oj kombinują, z tymże nie w tą stronę co trzeba...
Droznik - 22-05-2013, 20:02
Temat postu:
Gdzie to ty wyczytałeś?
Ja tam nie widzę nigdzie takiej zmiany
dyżurny - 22-05-2013, 21:30
Temat postu:
Droznik, na plakatach PLKowskich takie cudo jest.. Dodam że znalazłem również poc. 89522 Słupsk (11:53) - Szczecinek (13:50) również wpisany jako IR... To chyba jakieś jaja są :-D
Droznik - 23-05-2013, 14:05
Temat postu:
Czytaj plakatowy rozkład jazdy PLK a pojedziesz pociągiem ;p
U mnie wisi rozkład do Mielna i czytamy: Można przewozić rowery a obok zaraz że przewóz rowerów niemożliwy. To wreszcie można czy nie można?? Tak jak u Ciebie pewnie się coś walnęło im i wpisali IR
lukien213 - 23-05-2013, 16:21
Temat postu:
Dla mnie głupotą w tych plakatach jest: pociąg kursuje "od ... do... oraz od ... do... oraz od ... do...". Z reguły przerwy obejmują jeden dzień, jak np. 15.08. Wczoraj tak czytałem właśnie te terminy i z dwóch linijek wynikało, że pociąg jeździ codziennie oprócz 15.08 Smile
Droznik - 23-05-2013, 18:02
Temat postu:
Bo te od do to są słynne zmiany rozkładu jazdy. Czasem ta przerwa wynosi nawet kilka dni, ale cóż może za rok będzie już jasny rozkład jazdy
wojtekbrd - 30-05-2013, 15:43
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=eyuIPhGJow8
Kawał pięknej historii. Sławny pociąg Mare Balticum Olsztyn-Berlin i jeszcze EN57 jak można usłyszeć z zapowiedzi Białogard- Lębork. Tylko dworzec w Koszalinie cały czas taki sam ,wydaje mi się też , że Pan zapowiadający pociągi jest nadal słyszalny na koszalińskiej stacji
Smile

[ Dodano: 17-08-2013, 20:38 ]
Dzisiejszy DELFIN(17.08) to prawdziwa klasyka. Jednostka EN57 - 996, nie myta pewnie od zimy bez jakiejkolwiek modernizacji typu okna, ścianki oczywiście plastiki i pełno graffiti łącznie z oknami, niektórymi nawet prawie po dach. Pięknego mamy w tym roku delfina tylko ludzi trochę się dziwią jak siadają na plastiku i mogą całą drogę się gapić na graffiti i nic innego. Mówią , że piękne pospieszne dzisiaj mamy:)

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group