Modliszka napisał/a: |
Nie sądzę, aby Merkelowa zamachnęła się na to połączenie bez konsultacji z Putinem. |
Cytat: |
Świetnie, wyjdzie na to, że za jakiś czas, Polska stanie się drugą Grecją i zostanie pozbawiona wszystkich połączeń międzynarodowych. |
jasiu napisał/a: |
No rzeczywiście - nawet wywalając Kiepurę i Vltavę zostaje nam: BGE, Hańcza, 4 pary BWE, 5 par na E65, 6 międzynarodowych nocnych + transgranicznych z kilkanaście par. Bida z nędzą aż piszczy po prostu |
pawelW napisał/a: |
I nie mówię tu o przepełnieniu ale o frekfie rzędu 50-60% . W samej Legnicy są dni że dosiada się do niego ok 5 osób a czasem 15. To że w Katowicach ktoś widział 5 osób to nie znaczy że tyle jedzie do samej granicy |
Lil_Peter napisał/a: |
Rozumiem, że w każdym przedziale wg ciebie siedzą średnio 4 osoby? |
Pułtuś napisał/a: |
Najwieksze muchowozy to EC z Warszawy przez Katowice na południe.... |
Maszynista ICE napisał/a: |
EN Jan Kiepura idzie w czerwcu do likwidacji. Strona niemiecka wypowiedziała umowę .Powodem jest tego że pociąg notorycznie ma opóźnienia |
tomeeek07 napisał/a: |
@up
Zawsze trzeba się przygotować na niespodziewane zmiany planu podróży i mieć w gotowości inne środki transportu. Nawet jeśli podróż planowana jest kilka tygodni wcześniej trzeba być przygotowanym na ewentualne strajki, bądź inne utrudnienia w ruchu. |
Cytat: |
PKP Intercity likwiduje pociąg EN "Jan Kiepura" |
snajper napisał/a: |
Co kurde a ja sobie na wakacje kupiłem samolot z Dusseldorfu i jak ja teraz tam dojadę ? |
Pułtuś napisał/a: |
Dla przykładu: autobus z Warszawy do Amsterdamu kosztuje 200 zł niezależnie od tego, czy bilet kupi sie miesiac czy dzien przed podroza. Porównajcie to z pociagiem Jan Kiepura.
Drugi przykład: pociagi RE Drezno-Wroclaw. Jeżdżą pełne, bo cena jest akceptowalna. |
Maszynista ICE napisał/a: |
Sam będe śledził ten temat z Janem Kiepurą , moim zdaniem będzie z tego awantura na całego, bo jan kiepura ciagnoł wagony z Berlina do Amsterdamu Z pociagu EN Metropol i EN z Pragi do Amsterdamu . |
p.kiler napisał/a: |
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji (...) |
p.kiler napisał/a: |
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji - EC Polonia WARSZAWA -Wien (Villach zostaje skasowany) - Pociąg pospieszny miedzy narowy Silesia / zostaje odwołany - EC Varsovia i EC cometius Kasują te pociągi - Pociąg Chpen będzie skrócona relacja tylko do Honetau ( powód ciągle opóźnienia, tu podobno trwają rozmowy ) -EC Wawel do Kasacji idzie -TLK Valtava kasują go wraz z pociągiem do Moskwy ten które ma wagony z Jana Kiepury -EC Gdańsk - berlin do kasacji idzie Jeszce brakuje jednego pociagu |
Maszynista ICE napisał/a: |
EN Jan Kiepura idzie w czerwcu do likwidacji. Strona niemiecka wypowiedziała umowę .Powodem jest tego że pociąg notorycznie ma opóźnienia
To samo dotyczy Pociągu Valtava - idzie do likwidacji A W kierunku Wiednia Chopin będzie jezdic tylko do Honetau z powodu notorycznych opóźnień pociągu To słyszałem u nas w pracy .Czyli robi sie nie ciekawie .Czy ktoś o tym słyszał |
p.kiler napisał/a: |
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji - EC Polonia WARSZAWA -Wien (Villach zostaje skasowany) - Pociąg pospieszny miedzy narowy Silesia / zostaje odwołany - EC Varsovia i EC cometius Kasują te pociągi - Pociąg Chpen będzie skrócona relacja tylko do Honetau ( powód ciągle opóźnienia, tu podobno trwają rozmowy ) -EC Wawel do Kasacji idzie -TLK Valtava kasują go wraz z pociągiem do Moskwy ten które ma wagony z Jana Kiepury -EC Gdańsk - berlin do kasacji idzie Jeszce brakuje jednego pociagu |
irek34 napisał/a: |
Jeśli chodzi o Vltave , to często korzystam z tego pociągu w soboty wracając z Warszawy do Katowic i zawsze jest napełnienie 100%. Wagonach rosyjskich też nie ma pustek, stawiam że jest to ponad 50% nie wiem jak wygląda sytuacja w tygodniu. |
dyżurny napisał/a: |
Wawel dobiło skrócenie do/z Wrocławia. [...] I bzdury gadają Ci którzy mówią że na krajowym odcinku nikt tym nie jeździł. Często zdarzały się bilety krajowe w relacjach typu Kraków - Żary, Kraków - Wrocław, Katowice - Bolesławiec itp. |
Maszynista ICE napisał/a: |
EC Sobieski |
dddbb napisał/a: |
W Czechach (Ceske Drahy) poza Pendolino nie ma pociągów z pełną rezerwacją miejsc. |
jasiu napisał/a: |
czeskie syfialne już nie jeżdżą w Vltavie |
Cytat: |
- ostatnio kursowały na pewno w RJ 2009/10, w kolejnym rozkładzie 10/11 już ich chyba nie było. |
sympatyk napisał/a: |
Szczena mi opadła gdy jadąc okazało się że na terenie Austrii czy Czech ten pociąg jedzie jako najzwyklejszy pośpiech bez rezerwacji (...) |
Victoria napisał/a: |
calsberg, czepiasz się szczegółu, ale tym gorzej dla Warsu, bo oto okazuje się, że 20% załogi Warsu (czyli ok. 100 osób) utrzymują dwa wagony sypialne, należące do PKP IC. Wagonów gastronomicznych nie liczę, bo one są obsługiwane przez franczyzobiorców. Wars jest tu tylko pośrednikiem pomiędzy PKP IC a franczyzobiorcą, zgarniającym za to pośrednictwo niemałą kasę. 20% przychodów Warsu to opłaty franczyzowe pobierane od prywatnych przedsiębiorców świadczących obsługę gastronomiczną w wagonach PKP IC oraz sprzedaż tym franczyzobiorcom zakupionych przez Wars towarów.
Gdyby PKP IC pozbyło się pasożyta (Warsu) i własnymi siłami obsługiwało wagony sypialne oraz bezpośrednio z franczyzobiorcami zawierało umowy na obsługę wagonów gastronomicznych, koszty uruchamiania pociągów znacząco by spadły i nie trzeba by było ich likwidować. Ale by to zrobić trzeba mieć jaja a nie wydmuszki! Nikt w Grupie PKP nie podskoczy Warsowi, w którym Minister Skarbu Państwa ma 49,98% akcji. |
tomeeek07 napisał/a: |
Jeśli chodzi o pociąg EN "Jan Kiepura" to wydaje mi się, że po likwidacji będzie on wyglądał coś jak ten skład jadący z Moskwy do Paryża. Polacy będą mogli dalej nim jeździć, ale zapewne tylko w sypialnych rosyjskich wagonach i po cenach takich jakie ma do zaoferowania właśnie w/w pociąg do Paryża. |
Cytat: |
Może jakiś pomysł na inne połączenie do Amsterdamu? |
rufio198 napisał/a: |
Szkoda tylko że strona polska nie poinformuje strony niemieckiej że ten pociąg opóźnienia łapie na sieci DB. Nie wiem jak Niemcy to robią, ale w zeszłym roku jak wracałem z Holandii to miałem okazje to zaobserwować. W Duisburgu pociąg planowo, w Hanoverze +50. |
Polny napisał/a: |
Witam po raz kolejny i dziękuję wszystkim za uzyskane informacje.
Wygląda na to że Kiepury od lipca nie będzie z tego powodu poszukuje planu "B" |
Cytat: |
Czym się różni wagon sypialny od kuszetki? |
sympatyk napisał/a: |
„Comenius” się nie opłaca. (...) |
leewy1994 napisał/a: |
Pewnie w zamian przywrócą "Klimczoka" |
tomeeek07 napisał/a: |
No tak, teraz ponownie pojawił się w rozkładzie Deutsche Bahn, ale biletów kupić nie można. |
Polny napisał/a: |
Faktycznie Kupno biletów na "Kiepurę" zostało wstrzymane do czerwca - z niewiadomego powodu.
Poczekam jeszcze chwilę lecz meczy mnie to co wyprawia nasze wspaniale PKP - oględnie powiedziane. |
Polny napisał/a: |
Możliwe że się zdecyduję na kupno biletów przez stronę WWW. kolei niemieckich.
Czy ktoś ma doświadczenie w takim kupowaniu, proszę o praktyczne wskazówki. bilety przyjdą pocztą? |
Polny napisał/a: |
Na Kiepurę w drodze powrotnej z Amsterdamu,od kiedy można kupować bilety na sierpień? |
Polny napisał/a: |
Co oznaczają te wszystkie ulgi na stronie www.dahn.de przy kupnie biletów
BahnCarrd 25 klasa2, (incl. RAILPLUS) BahnCard 50 klasa2, (incl. RAILPLUS) |
Polny napisał/a: |
Proszę o pomoc. |