Kolej miejska - [Wrocław] Budowa linii tramwajowych Paszczak - 10-11-2017, 10:50 Temat postu: [Wrocław] Budowa linii tramwajowych
Na początku przyszłego roku rozpocznie się budowa linii tramwajowej na Popowice. Pasażerowie będą mogli skorzystać z 9 przystanków i dwóch węzłów przesiadkowych. Torowisko będzie miało 3,8 km długości i będzie alternatywą dla torowiska na ul. Legnickiej.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły w sobotę przetarg na budowę trasy tramwajowej na Nowy Dwór. Budowa linii ma zakończyć się we wrześniu 2020 r. Wzdłuż linii powstanie też trasa autobusowa i ścieżka rowerowa.
Trasa tramwajowa na Nowy Dwór będzie miała 7 kilometrów. Będzie prowadziła od placu Orląt Lwowskich wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej, do skrzyżowania z ul. Rogowską. Jest już gotowy projekt tego fragmentu trasy. Drugą częścią inwestycji będzie budowa torowiska na ul. Rogowskiej, od skrzyżowania ze Strzegomską do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.
Trasa tramwajowa na Nowy Dwór będzie miała 7 kilometrów długości. Rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich, poprowadzi wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej, do skrzyżowania z ul. Rogowską.
Więcej:
http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/mpk/a/tramwajem-z-centrum-na-nowy-dwor-w-20-minut-oto-trasa,13129198/Noema - 10-05-2018, 07:14 Temat postu:
Aż do końca 2020 r. potrwa opracowywanie projektu przebudowy ul. Maślickiej i torowiska tramwajowego, które będzie przez nią przebiegało. Nie oznacza to jednak, że za 2,5 roku pojedziemy tramwajem na Maślice, bo to tylko połowa planowanej trasy. W dalszym ciągu trzeba będzie opracować projekt drugiego odcinka, a potem wybudować tory.
Wrocław ma problemy z tramwajowymi inwestycjami. W przetargu dotyczącym budowy linii tramwajowej na Popowice najniższa oferta jest o 123 mln zł droższa, od tego co planowało wydać miasto. Natomiast nikt się nie zgłosił w przetargu na wykonawcę budowy linii tramwajowej na Nowy Dwór. Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia uspokaja jednak i mówi, że miasto nie ma zamiaru rezygnować z tych inwestycji.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plBeatrycze - 20-07-2018, 15:19 Temat postu:
Wiemy, kiedy ma pojechać tramwaj na Popowice. Inwestycję podzielono na dwa etapy.
Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się pierwszy etap budowy linii tramwajowej na Popowice, która zacznie się przy skrzyżowaniu ulicy Długiej obok Tesco. Do 2020 r. powstanie trasa do ulicy Starogroblowej przy Politechnice Wrocławskiej. Drugi etap budowy potrwa do 2021 r. Miasto przyznaje też, że brakuje 120 mln zł na tę inwestycję, bo wzrosły ceny.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej na Jagodno wraz z uzyskaniem wszelkich pozwoleń. Na wykonanie tego zamówienia przeznaczono 14 miesięcy. Wrocław zakłada, że inwestycja zostanie zrealizowana do 2022 r.
Zgodnie z zapowiedziami Wrocław rozpisał nowy przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Inwestycję podzielono na aż 22 części, by umożliwić udział mniejszym firmom i zaradzić tym samym sytuacji na rynku związanej z brakiem ofert bądź ze zbyt wysokimi cenami.
Czytaj więcej na: transport-publiczny.plBeatrycze - 12-09-2018, 12:59 Temat postu:
Wrocław: Pięciu chętnych na zaprojektowanie tramwaju na Jagodno.
Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na Jagodno wraz z uzyskaniem wszelkich pozwoleń. O zamówienie ubiega się pięć podmiotów, które zaoferowały kwoty w przedziale 0,8–2,5 mln zł brutto. Wrocław zakłada, że inwestycja zostanie zrealizowana do 2022 r.
Przetarg na mniejszą część trasy tramwajowej na Popowice nie przynosi jak na razie korzystnych dla Wrocławia rozwiązań. Najtańsza oferta o 36 mln zł przekracza budżet w wysokości 86 mln zł, przy czym większe dysproporcje w cenie występują w miejskiej, a nie kolejowej części inwestycji.
Wrocław, wspólnie z PKP PLK, organizował już dwa przetargi na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej w ciągu Popowickiej, Strogroblowej i Długiej na odcinku od Milenijnej do Jagiełły. Elementem inwestycji jest budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz nowego przystanku Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą. Postępowania zakończyły się fiaskiem – oferty w obydwu postępowaniach znacząco przekraczały budżet.
Kolejne fiasko w przetargu na budowę trasy tramwajowej na Nowy Dwór. Choć miasto za budowę 7-kilometrowego odcinka zamierza przeznaczyć 230 mln zł, pieniędzy w tej chwili nie starczy nawet na połowę inwestycji. Brakuje też chętnych do budowy dwóch z czterech odcinków torowiska.
Do Wysokiej, a nie tylko do pętli przy ul. Zwycięskiej, poprowadzi nowa linia tramwajowa. Gminy Wrocław i Kobierzyce podpisały list intencyjny w tej sprawie. Budowa trasy tramwajowej ma kosztować ok. 90 mln zł. Jak obiecał odchodzący prezydent Rafał Dutkiewicz, tramwaje do Wysokiej dojadą w 2022 r. To jedyne konkrety, bo choć o chęci współfinansowania tramwaju przez gminę Kobierzyce wiadomo od początku roku, na razie nie jest znana ani dokładna trasa, ani kto i w jakim stopniu za nią zapłaci.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły kolejny przetarg na budowę linii tramwajowej na Nowy Dwór. Tym razem urzędnicy podzielili inwestycję na osiem mniejszych i niezależnych zadań. Niestety, w tym przetargu nie zostało ujęte najważniejsze zadanie, czyli budowa torowiska od pl. Orląt Lwowskich do pętli przy ul. Rogowskiej.
Do trzech razy sztuka i wreszcie się udało. Miasto wybrało wykonawcę pierwszego etapu budowy trasy tramwajowej na wrocławskich Popowicach. Została nim firma Budimex, co było do przewidzenia, ponieważ jej oferta była najtańsza.
Wszystko wskazuje na to, że na razie nie ruszy budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór. Kolejny przetarg nie przyniósł pozytywnego rezultatu. Choć urzędnicy podzielili inwestycję na osiem odrębnych zadań, pieniędzy wystarczy jedynie na wycinkę drzew. Oferty na pozostałe części inwestycji przekroczyły budżet nawet dziesięciokrotnie. W przetargu nie zostało ujęte też najważniejsze zadanie, czyli budowa torowiska tramwajowego od pl. Orląt Lwowskich do pętli przy ul. Rogowskiej.
Nowa linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma za zadanie wydłużyć zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno do nowej pętli, która miałaby powstać na Swojczycach. Ta, w koncepcji, została zlokalizowana w sąsiedztwie linii kolejowej 292 (Wrocław-Jelcz-laskowice) między ulicą Magellana, a cmentarzem.
Wiemy już jak będzie wyglądała nowa trasa tramwajowa we Wrocławiu. Miasto zaprezentowało trasę tramwaju na Swojczyce i wizualizacje. Wydłuży ona zasięg tramwajów obsługujących pętlę Sępolno o ponad 2 km. Nowa pętla ma powstać w sąsiedztwie linii kolejowej Wrocław – Jelcz-Laskowice między ulicą Magellana i cmentarzem. Torowisko na Swojczyce ma powstać do 2022 roku.
Tramwaj na północ wrocławskich Popowic to długo wyczekiwana inwestycja. Jest już umowa z wykonawcą na pierwszy etap budowy. To na razie kilkusetmetrowy odcinek. Cała trasa ma być gotowa do 2023 r.
Dziś torowisko kończy się przy skrzyżowaniu ul. Władysława Jagiełły i Romana Dmowskiego. To w tym miejscu ma się zaczynać trasa tramwajowa prowadząca na północ Popowic. Umowa na realizację pierwszego etapu budowy została podpisana w czwartek. Prace ruszą w ciągu najbliższych kilku tygodni. Cała trasa będzie gotowa w ciągu najbliższych czterech lat.
Tramwaj na Nowy Dwór coraz bliżej. Mieszkańcy osiedla na połączenie czekają od lat. Spółka „Wrocławskie inwestycje” rozstrzygnęła przetargi na wykonanie pierwszego etapu autobusowo-tramwajowej trasy. Budowa ma rozpocząć się latem.
Linia tramwajowa na Nowy Dwór rozpocznie się na pl. Orląt Lwowskich. Na początek powstanie 1,5 km autobusowo-tramwajowej trasy wzdłuż ul. Braniborskiej, Robotniczej i Strzegomskiej. Z tramwaju skorzystają nie tylko mieszkańcy okolicy, ale także studenci okolicznych uczelni i firm.
Czytaj więcej na wroclaw.tvp.plPirat - 03-05-2019, 23:13 Temat postu: Wrocław nie potrzebuje dziś więcej dróg, ale więcej linii tramwajowych
Jeśli chcemy mieć komunikację na europejskim poziomie, to nie można oszczędzać na transporcie zbiorowym. Musimy też przyznać; jeśli chcemy szybko wybudować linie tramwajowe, to nie wystarczy nam na razie na budowę nowych dróg.
Czytaj więcej na wyborcza.plRalny - 24-05-2019, 16:36 Temat postu: Powstaje „tramwaj na Popowice”. Zmiany na Długiej przez dwa lata
Rozpoczyna się pierwszy etap oczekiwanej inwestycji - tramwaj na Popowice staje się rzeczywistością. Budowa to także konieczność zmiany przyzwyczajeń pasażerów komunikacji publicznej i kierowców. Na pewno będą korki.
Wrocław przygotowuje się do realizacji kolejnego etapu trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Ogłoszono przetarg na projekt ostatniego, 2-kilometrowego odcinka w ul. Rogowskiej. Według założeń torowisko ma zostać poprowadzone w jezdni, a realizację zaplanowano na lata 2021-2023.
Powstanie nowej linii tramwajowej na wrocławski Ołtaszyn z przedłużeniem do wsi Wysoka od piętnastu miesięcy wciąż pozostaje tylko w fazie urzędniczych deklaracji. W sprawie budowy linii nie dzieje się nic.
Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na budowę pierwszego odcinka linii tramwajowej, a dokładniej Trasy Autobusowo Tramwajowej, na Nowy Dwór. Fragment z placu Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej ma być gotowy w 2021 roku.
Wrocławskie Inwestycje podpisały kolejną umowę na budowę linii tramwajowej, a dokładniej Trasy Autobusowo Tramwajowej, na Nowy Dwór. To newralgiczny odcinek inwestycji, bowiem dotyczy budowy wiaduktu na torami kolejowymi.
Wrocław przygotowuje się do realizacji kolejnego etapu trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Otwarto właśnie oferty w przetargu na projekt ostatniego, 2-kilometrowego odcinka w ul. Rogowskiej, który miałby zostać zrealizowany w latach 2021-2023.
Wrocławskie Inwestycje wykluczyły wszystkich uczestników konkursu na zaprojektowanie nowej zajezdni tramwajowej na Nowych Żernikach z myślą o obsłudze nowych tras tramwajowych. W sierpniu ma ruszyć nowe postępowanie.
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk poinformował w środę, że podpisano umowę na ostatni fragment Trasy Autobusowo–Tramwajowej na Nowy Dwór (TAT). Chodzi o rozbiórkę i budowę od nowa wiaduktu nad ulicą Smolecką.
Rozpoczyna się budowa tramwaju na Nowy Dwór, a dokładniej Trasy Autobusowo-Tramwajowej z placu Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. To oznacza spore utrudnienia.
Cała trasa TAT to 7 kilometrów długości. Podczas budowy powstaną dwa wiadukty, w tym jeden nad linią kolejową. Będzie on liczył blisko 160 metrów. Prace przy TAT potrwają do 2023 roku.
W poniedziałek rusza budowa trasy tramwajowej na Nowy Dwór. Już dziś trzy linie autobusowe jeżdżą zmienionymi trasami. A to oznacza spore utrudnienia dla pasażerów.
Pierwsze prace rozpoczną się na ponadkilometrowym odcinku od placu Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej.
Wrocław rozstrzygnął przetarg na projekt 2-kilometrowego odcinka torowiska tramwajowej w ul. Rogowskiej, który miałby zostać zrealizowany w latach 2021-2023. To ostatni fragment trasy na Nowy Dwór.
Czytaj więcej na transport-publiczny.plRalny - 09-10-2019, 19:21 Temat postu: Wrocław chwali się budową tramwaju na Nowy Dwór
We Wrocławiu trwa budowa trasy tramwajowej na Nowy Dwór. Rozkopano kilkaset metrów przyszłej trasy by położyć kanalizację deszczową i sanitarną. Chodzi o odcinki wzdłuż ulicy Nabycińskiej, na fragmencie placu Orląt Lwowskich - na wysokości dawnego dworca Marchijskiego oraz wzdłuż magazynów na terenie PKP między ulicami Robotniczą i Braniborską.
Lady Makbet - 18-10-2019, 14:23 Temat postu:
Tramwaje pojadą na Nowy Dwór dopiero w 2023, a budowa trasy może potrwać nawet trzy lata. W sumie chodzi o 7 kilometrów. Tramwaje i autobusy będą wyruszać z placu Orląt Lwowskich, trasa poprowadzona zostanie w ciągu ulicy Strzegomskiej i Rogowskiej aż na Nowy Dwór.
Odwiedziliśmy plac budowy torowiska tramwajowego, które z placu Orląt Lwowskich poprowadzi na Nowy Dwór. Pierwszy tramwaj siedmiokilometrową trasę ma pokonać w 2023 roku. Na razie najbardziej zaawansowane prace trwają w pobliżu dawnego wiaduktu przy ulicy Smoleckiej oraz w okolicach nieczynnej obecnie pętli przy Wrocławskim Parku Technologicznym. Zobaczcie zdjęcia!
Prezydent Sutryk mawia o niej - największa komunikacyjna inwestycja powojennego Wrocławia. Mieszkańcy zachodnich części Wrocławia jak do tej pory kojarzą ją głównie z korkami, jakich w tej części miasta jeszcze nie widzieli. Mowa o trasie autobusowo-tramwajowe (tzw. TAT) z placu Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. Miasto zaprezentowało materiały, na których w oparciu o aktualny stan dróg i torów, zwizualizowano przebieg tej wielkiej inwestycji. Zobaczcie jak ma wyglądać TAT na poszczególnych odcinkach - wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej czy Rogowskiej.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plPirat - 22-12-2019, 01:53 Temat postu: Tramwaj na Jagodno: PKP PLK mówią nie, urząd odpowiada
Plany poprowadzenia linii tramwajowej na Jagodno urzędnicy snują co najmniej od kilkunastu lat. Pierwotnie Tramwaj Plus miał jechać na to peryferyjne osiedle do roku 2013, ale już w 2009 r. urzędnicy informowali, że nie są w stanie podać dokładnej daty. Ale w 2013 r. Wrocławskie Inwestycje stwierdzały, że tramwaj na Jagodno w roku 2023 to wersja optymistyczna.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plBeatrycze - 02-01-2020, 12:41 Temat postu:
Tak postępują prace na przy tramwaju na Nowy Dwór. Jest już podwójny tor.
Pogoda zdecydowanie sprzyja robotnikom pracującym przy budowie trasy autobusowo-tramwajowej od placu Orląt Lwowskich na Nowy Dwór. Brak śniegu i dodatnie temperatury na przełomie roku, to zdecydowanie dobra informacja dla budujących tą największą powojenną inwestycję komunikacyjną we Wrocławiu. Najwięcej dzieje się aktualnie w rejonie ulicy Nabycińskiej. Na jednym z odcinków tej trasy pojawiła się już druga nitka torowiska tramwajowego. Na innych zdjęciach widać układaną także w grudniu docelową, tzw. ścieralną warstwę asfaltu.
Tramwaj na Ołtaszyn był obiecany, ale miasto nie zapytało wcześniej kolei o przecięcie linii tramwajowej z kolejową. Podobnie jak w przypadku Jagodna. Odsuwa to budowę tej trasy w przyszłość i nikt nie potrafi podać terminu jej rozpoczęcia. Trudności powstały także z planowanym, wspólnie z Gminą Kobierzyce, przedłużeniem tej linii do miejscowości Wysoka.
Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/tramwaj-na-oltaszyn-trasa-znana-ale-sa-ogromne-trudnosci/ar/c1-14737996marosław - 25-01-2020, 22:13 Temat postu:
Ten artykuł można spokojnie połączyć z tym, który opisywał budowę tramwaju na Jagodno. Problem jest dokładnie ten sam. PKP PLK nie wyraża zgody na przecięcie linii tramwajowej i kolejowej w poziomie szyn. Argumenty te same w obu przypadkach:
- nie ma takich krzyżownic, które pozwalają na przejazd pociągu z prędkością 100km/h, kolejarze wykluczają możliwość wprowadzenia ograniczeń prędkości i słusznie;
- w przypadku elektryfikacji linii kolejowej, ponoć nie istnieją technologie pozwalające na bezpieczne przecięcie linii kolejowej i tramwajowej; kolega motorniczy tłumaczył, że jest zbyt duża różnica wysokości w przypadku poprowadzenia drutu jezdnego;
-po trzecie najlepszą i najbezpieczniejszą opcją jest tunel lub wiadukt, rozwiązuje problemy opisane powyżej;
Niestety Miasto Wrocław nie ma pieniędzy na taką realizację projektów, w związku z tym, można powiedzieć, iż budowa tramwaju na Jagodno i Ołtaszyn/Wysoką można włożyć między bajki. Ralny - 28-01-2020, 14:51 Temat postu: Zbudują nowy przystanek przy dawnym dworcu
Trwa budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Nowe szyny pojawiły się już na wysokości budynku dawnego dworca marchijskiego. Jak informują Wrocławskie Inwestycje, w najbliższych dniach, o ile pogoda pozwoli, mają trwać prace przy budowie nowego peronu przystankowego na wysokości dworca.
Tramwaj na północ Popowic coraz bliżej. Budowa pierwszego fragmentu inwestycji już trwa, a spółka „Wrocławskie inwestycje” ogłosiła przetarg na drugi etap nowej trasy. Sprawdziliśmy, kiedy cała inwestycja ma być gotowa.
Pogoda sprzyja największej inwestycji prowadzonej aktualnie we Wrocławiu. Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór jest prowadzona w dobrym tempie. Wrocławskie Inwestycje informują, że w dwóch kluczowych obecnie miejscach - przy Smoleckiej i w rejonie placu Orląt Lwowskich naprawdę dużo się dzieje.
Wiosenna pogoda sprzyja dobremu tempu prac przy budowie trasy tramwajowo-autobusowej (tzw. TAT) na Nowy Dwór. Największe postępy widać aktualnie w okolicach placu Orląt Lwowskich oraz budynku dawnego dworca Marchijskiego i na fragmencie prowadzącym od placu równolegle do ul. Robotniczej.
Na kierowców przejeżdżających ulicą Długą przez plac budowy linii tramwajowej na Popowice od poniedziałku czekają kolejne utrudnienia. Zobaczcie na najnowszych zdjęciach, na jakim etapie są tam obecnie prace.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 04-04-2020, 12:43 Temat postu: Co się dzieje na budowie trasy na Nowy Dwór? Kolejny fragment torowiska zabetonowany
Wrocławskie Inwestycje informują, że na budowie nowej trasy tramwajowej na Nowy Dwór utrzymywane jest tempo prac. W piątek robotnicy betonowali kolejne fragmenty nowego torowiska. Beton już wiąże na fragmencie od budynku dawnego dworca Marchijskiego w kierunku placu Orląt Lwowskich. Zobaczcie w naszej galerii jak to teraz wygląda.
We Wrocławskich Inwestycjach trwa analiza ofert złożonych w przetargu na realizację II etapu budowy tramwaju na Popowice. Jak się okazało tylko jedna spośród czterech, opiewa na niższą kwotę, jaką postanowiono przeznaczyć na tę inwestycję. Tymczasem na ulicy Długiej – w ramach I etapu - pojawił się już asfalt, szybko też posuwa się przebudowa wiaduktu kolejowego.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 24-04-2020, 11:20 Temat postu: Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór utknie? Nowe fakty
Cztery firmy chcą kontynuować budowę trasy Autobusowo-Tramwajowej łączącej osiedle na Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Tyle złożyło oferty w przetargu dotyczącym wykonania odcinka TAT od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Na wybór będziemy musieli jeszcze poczekać, ale już teraz wiemy, że wszystkie zmieściły się w zakładanym na ten etap budżecie.
Nowa trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór jest już bardzo wyraźnie widoczna. Wykonawca łączy poszczególne fragmenty od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Robotniczej ze Strzegomską. Na ponad kilometrowym odcinku jest już ułożone torowisko, widać podpory wiaduktów, trwa skrupulatne układanie krzyżownic na torowiskach.
Zapadła decyzja o wyborze wykonawcy na realizację II etapu budowy tramwaju na Popowice. Mowa o budowie ponad 3 kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego od ul. Władysława Jagiełły do ul. Milenijnej, przebudowie ulic i skrzyżowań na tym odcinku oraz o budowie ścieżek rowerowych.
Szybko postępują prace na budowie trasy autobusowo - tramwajowej na Nowy Dwór. Droga będzie miała 7 kilometrów i docelowo połączy centrum (pl. Orląt Lwowskich) z Nowym Dworem (ul. Rogowska). Prace mają potrwać do 2023 roku a cała inwestycja została podzielona na kilka etapów.
Ponad tydzień temu na plac budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór samochody ciężarowe dowiozły pierwsze elementy stalowej konstrukcji przęsła, tzw. kratownice. Jest to jedna z części 146-metrowego wiaduktu, dzięki któremu tramwaje i autobusy będą mogły przejechać nad torami kolejowymi.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plPirat - 29-07-2020, 06:46 Temat postu: Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór nie zwalnia tempa
Mimo, że jest środek wakacji to robotnicy pracujący przy budowie tramwaju na wrocławski Nowy Dwór urlopu nie mają.
Victoria - 13-08-2020, 17:40 Temat postu: We Wrocławiu ruszyła budowa torowiska tramwaju przez Popowice
We Wrocławiu trwa budowa trasy tramwajowej przez Popowice. Właśnie ruszyło układanie pierwszego torowiska na ul. Długiej.
Nowa trasa połączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z tym na ul. Milenijnej. Pobiegnie przez ul. Dmowskiego, Długą, Starogroblową, Popowicką. Będzie liczyła blisko 4 kilometry. Inwestycja obejmuje również stworzenie pełnej infrastruktury, prawie 5,5 kilometra przebudowanych dróg i m.in. 21 nowych przystanków.
Na budowie trasy tramwajowej na Popowice rozpoczęło się układanie pierwszej części torowiska. Cała nowa linia będzie liczyła 4 kilometry i żeby tramwaje mogły z niej skorzystać konieczna jest przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulica Długą, przy którym prace ruszyły w maju 2019 roku, a zakończenie planowane jest w pierwszych miesiącach 2021 roku.
Linia tramwajowa na ul. Gajowickiej miała być receptą na odkorkowanie rozbudowujących się osiedli. Przed remontem były zrobione konsultacje i 27 osób wypowiedziało się przeciw tramwajowi, co miało spowodować rezygnację z inwestycji. Miasto zdecydowanie odpiera taki zarzut, ale nie potrafi powiedzieć, kiedy torowisko powstanie.
W maju Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na brakujące elementy trasy tramwajowej na Popowice, a teraz Urząd Zamówień Publicznych zakończył kontrolę uprzednią, co otwiera drogę do podpisania umowy z wykonawcą. Zamawiający zakłada, że prace budowlane ruszą jeszcze w tym roku.
Fragment torowiska na wiadukcie nad ul. Buforową został wybudowany podczas poszerzania wiaduktu. Oznacza to, że jeśli miasto zdecyduje się na wyniesienie kolizyjnej linii na nasyp kolejowy, będzie to znacznie tańsze niż wcześniej przypuszczano. Jednak prezydent nadal zasłania się brakiem odpowiednich przepisów dla skrzyżowań tramwajowo-kolejowych. Co więcej, kilka miesięcy temu Jacek Sutryk zaakceptował propozycję kolejowej spółki dotyczącą wyprowadzenia linii kolejowej na nasyp.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 05-11-2020, 18:31 Temat postu: Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór nabiera tempa
Wrocław podpisał dziś umowę na budowę drugiego etapu trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór. To największa tego typu inwestycja w powojennej historii Wrocławia. W sumie nowa linia tramwajowa będzie liczyć 7 kilometrów.
W ramach budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór do końca tego roku powstanie cała stalowa konstrukcja wiaduktu, który przechodzi ponad torami kolejowymi wzdłuż ulicy Strzegomskiej. Zobaczcie, jak wygląda obecnie!
Budowa Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór nie zwalnia tempa. W najbliższą sobotę (2 stycznia 2021 r.) rozpocznie się kolejny etap inwestycji. W związku z pracami na dużej głębokości zamknięty zostanie fragment ul. Strzegomskiej, a kierowcy pojadą objazdami.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 03-01-2021, 22:25 Temat postu: W tym roku pojedziemy pierwszym odcinkiem TAT na Nowy Dwór
Choć zakończenie całej trasy autobusowo - tramwajowej, która połączy plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, zaplanowane jest dopiero na rok 2023, to najprawdopodobniej już w połowie 2021 roku pojedziemy odcinkiem trasy od pl. Orląt Lwowskich do ulicy Śrubowej.
Rozpoczyna się kolejny etap prac przy budowie tramwaju na Popowice. Przygotowywany jest teren do prac ziemnych przy ulicy Dmowskiego, gdzie znajdują się stare szyny tramwajowe. Prace obejmą również wzmocnienia i konserwację na moście Dmowskiego, głównie części konstrukcyjnej i na pasie rozdziału. Przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Jagiełły i Mieszczańskiej, a w pobliżu powstanie skwer Adama Wójcika, zmarłego kilka lat temu, wrocławskiego koszykarza.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plLady Makbet - 24-01-2021, 12:50 Temat postu:
Mimo pandemii prace przy linii tramwajowej na wrocławskie Popowice idą zgodnie z planem.
Trwa budowa linii tramwajowej na Popowice. Połączy ona istniejące torowisko na ulicy Mieszczańskiej z torowiskiem przy moście Milenijnym. Nowa trasa będzie mieć blisko 4 km długości. Kluczowym miejscem dla całej inwestycji jest wiadukt kolejowy nad ulicą Długą.
Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-ukladaja-torowisko-pod-nowym-wiaduktem-na-ul-dlugiej-nowe-zdjecia/ar/c1-15409471Lady Makbet - 03-02-2021, 13:34 Temat postu:
Linia tramwajowa na Swojczyce ma być niespełna dwukilometrowym przedłużeniem od pętli Sępolno. Realizacja tej oczekiwanej przez mieszkańców inwestycji jest uzależniona m.in. od wybudowania nowych mostów Chrobrego. Miasto właśnie podjęło ważne decyzje dotyczące budowy tramwaju na Swojczyce.
Urzędnicy rozmawiali o skrzyżowaniu torowisk tramwajowego z kolejowym, dzięki czemu możliwe byłoby poprowadzenie linii tramwaju na Jagodno. Podczas spotkania Jacek Sutryk i dyrektorem oddziału PKP uzależnili podejmowanie decyzji od projektów prowadzonych przez inną spółkę kolejową. W praktyce oznacza to, że w roku 2021 już nic o tramwaju na Jagodno nie będzie postanowione.
Trasa tramwajowa przez Popowice ma być alternatywą dla przeciążonej komunikacyjnie Legnickiej. Na razie prace idą w wolnym tempie, tory położone są ledwie kawałek za Kauflandem - tym, który powstał w miejsce Tesco. Tam też jest już gotowy jeden podwójny przystanek (ten sam dla jadących w stronę centrum i w stronę Popowic i Kozanowa - na jednej wysepce są dwa przystanki).
Buspas zamiast torowiska to najnowszy pomysł Jacka Sutryka na rozwiązanie problemu z obiecywanym od lat tramwajem na Jagodno. W miejscu, gdzie planowano zbudować torowisko powstanie trasa autobusowa. Prezydent Wrocławia zapewnia, że nie oznacza to rezygnacji z planów uruchomienia linii tramwajowej.
Zakończył się pierwszy etap budowy trasy tramwajowej na Popowice we Wrocławiu. Od dziś na ulicę Długą wrócił ruch samochodowy. Cała trasa tramwajowa ma być gotowa w przyszłym roku.
Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, poinformował o zgodzie na ogłoszenie przetargu na budowę ostatniego, ok. 1,7-kilometrowego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej wzdłuż ul. Rogowskiej. To już ostatni etap budowy trasy na Nowy Dwór.
Wrocławskie Inwestycje stoją przed wyborem projektanta nowej linii. Plan zakłada gruntowną przebudowę ulic wzdłuż nowej trasy.
Nowa trasa tramwajowo-autobusowa wydłuży do Swojczyc obecną linię tramwajową kończącą się na pętli Sępolno. Nowa pętla Swojczyce ma powstać w sąsiedztwie linii kolejowej 292 (Wrocław-Jelcz-Laskowice) między ulicą Magellana, a cmentarzem.
Pod koniec kwietnia rozpoczęły się prace na kolejnym odcinku trasy autobusowo - tramwajowej na Nowy Dwór. Robotnicy mają na zakończenie prac 17 miesięcy, ale utrudnienia w ruchu powinny trwać krócej - bo do jesieni. To już przedostatni fragment trasy.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 26-05-2021, 12:04 Temat postu: Kładą szyny na Popowickiej we Wrocławiu
Rozpoczęło się układanie szyn na przebudowywanej ulicy Popowickiej, w okolicy nowej inwestycji Port Popowice i na wysokości ulicy Rysiej. Ma się tu także pojawić zielone torowisko.
Trasa tramwajowa przez Popowice ma być alternatywą dla przeciążonej komunikacyjnie Legnickiej. Aktualnie szyny kładzione są na ul. Popowickiej na wysokości Rysiej i w pobliżu nowej inwestycji Port Popowice.
W sobotę (26 czerwca) pierwsi pasażerowie pojadą tramwajami nowo otwartą Trasą Autobusowo Tramwajową. W pierwszej kolejności przeniesione zostaną linie tramwajowe z ulicy Legnickiej.
Pierwszy etap ważnej dla Wrocławia inwestycji został zakończony. Tramwaje już sprawdziły torowisko, a podróż z Orląt Lwowskich do ulicy Śrubowej zajmuje kilka minut. Pojadą tędy wszystkie linie tramwajowe z ulicy Legnickiej, która będzie remontowana.
Dobre wiadomości przekazał w mediach społecznościowych prezydent miasta Jacek Sutryk. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na zaprojektowanie linii.
Biuro projektowe będzie miało za zadanie przygotować projekt nowego torowiska na odcinku blisko 2 kilometrów. Tramwaj dojedzie na Swojczyce z Sępolna. Nowa pętla stanie w pobliżu ulicy Bazaltowej i Chałupniczej.
Czytaj więcej na radiowroclaw.plLady Makbet - 05-07-2021, 11:20 Temat postu:
Zamieszanie przy budowie trasy tramwajowej na wrocławski Nowy Dwór. Przedmiotem dyskusji jest pętla tramwajowa, która miała powstać na skrzyżowaniu ulic Strzegomskiej i Rogowskiej.
Nowa linia poprowadzona zostanie z Sepolna do nowej pętli w pobliżu ulic Bazaltowej i Chałupniczej. Pracę rozpoczęli już projektanci, którzy mają teraz ponad rok, by wszystko zaplanować. W przyszłym roku trzeba będzie wybrać wykonawcę prac budowlanych, by mogły one ruszyć w 2023 roku.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 25-08-2021, 19:54 Temat postu: Koniec budowy TAT coraz bliżej. Został wybrany wykonawca ostatniego odcinka
Miasto wybrało wykonawcę na budowę ostatniego odcinka wyczekiwanej Trasy Autobusowo-Tramwajowej łączącej pl. Orląt Lwowskich z osiedlem Nowy Dwór. Całość ma być gotowa w 2023 roku.
[ Dodano: 14-09-2021, 10:13 ]
Powstała dokumentacja związana z przebudową ulicy Maślickiej i budową Nowomaślickiej oraz koncepcja przebiegu tramwaju przez osiedle Maślice. Na co mogą liczyć mieszkańcy?
Tramwaj na Ołtaszyn, na Jagodno, Program Tramwajowy 2.0? Na to wszystko przyjdzie nam poczekać jeszcze bardzo długo. Warto jednak wziąć udział w konsultacjach na temat przyszłości linii kolejowej 285, z którą przecinają się planowane trasy tramwajów.
Firma doradcza opracowuje dwa warianty budowy drugiego toru linii kolejowej z Wrocławia do Kobierzyc. Jeden z nich zakłada budowę bezkolizyjnych skrzyżowań, co jest szansą dla tramwaju na Jagodno. Sprawdzamy, kiedy będzie wiadomo, który wariant jest rekomendowany.
Kiedy okazało się, że tramwaj na Jagodno prędko nie pojedzie, władze miasta zapowiedziały budowę buspasa na to osiedle. Ale i ta inwestycja jest odkładana na później. A budowa linii tramwajowej na Ołtaszyn? Urzędnicy mówią, że nie zaprząta obecnie ich uwagi.
O prawie 65 milionów złotych zwiększy się dofinansowanie budowy trasy tramwajowo-autobusowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia. Fundusze będą przekazane dzięki decyzji Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
Gdzie jest Wrocławski Program Tramwajowy? Prezydent Sutryk w rozmowie z Radiem Wrocław, potwierdził że dokument od dawna jest gotowy. Urząd Miasta nie chce go jednak udostępnić. Biuro Prasowe odpowiedziało, że będzie opublikowany za kilka tygodni.
Dwa tygodnie temu miasto zaprezentowało plan działań rowerowych do 2030 roku, a dziś pokazało kierunki rozwoju tras tramwajowych do roku 2027. Najwyższy priorytet otrzymały trasy na Swojczyce, Maślice, Jagodno (trasa autobusowa - etap pierwszy), Klecinę oraz linia prowadząca do szpitala przy ul. Borowskiej. W tym roku ogłoszony ma zostać przetarg na zaprojektowanie trasy na Maślice, a zrealizowanie wspominanych 5 zadań wydłuży sieć tramwajową we Wrocławiu o kolejnych około 11 km.
Ralny - 01-06-2022, 14:54 Temat postu: Wrocław dostanie 65 mln zł na „tramwaj do Jagodna” bez tramwaju
W ramach II naboru programu inwestycji strategicznych Wrocław otrzymał maksymalną pulę – 65 mln zł – na realizację „trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno”. Chodzi o budowę 2,7-kilometrowej wydzielonej jezdni autobusowej w rezerwie terenu pod tramwaj. Jak wskazuje magistrat, budowa torowiska tramwajowego jest w tej chwili „obiektywnie niemożliwa” z uwagi na przecięcie z linią kolejową nr 285 i braku rozstrzygnięć co do kierunków jej rozbudowy. W przyszłości jednak możliwe ma być wprowadzenie tramwajów.
PKP Polskie Linie Kolejowe nie zgodziły się na to, aby planowana we Wrocławiu linia tramwajowa na Jagodno krzyżowała się z linią kolejową do Świdnicy. Dyskusja w tej sprawie trwała ponad cztery lata.
Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs119.pdfBeatrycze - 15-07-2022, 18:05 Temat postu: TAT na Nowym Dworze nabiera kształtu
Na tak zwanej krzyżówce, czyli skrzyżowaniu ul. Strzegomskiej i Rogowskiej na Nowym Dworze zostało coraz mniej barierek i wygrodzeń. Budowana tam Trasa Autobusowo-Tramwajowa nabiera tam już konkretnego kształtu. Na ul. Strzegomskiej widać, że torowisko jest niemal ukończone do skrzyżowania z ul. Estońską. Całość TAT ma zostać oddana w wakacje 2023 roku. Według zapowiedzi, trasa umożliwi dojazd tramwajem z Nowego Dworu do centrum miasta w około 20 minut.
Rozpoczęta w maju 2019 roku budowa linii tramwajowej na Popowice nabiera już konkretnego kształtu i charakteru. Na całej długości trasy, od ulicy Mieszczańskiej do skrzyżowania z ul. Milenijną trwają jeszcze prace, mimo to z niektórych fragmentów niecierpliwi mieszkańcy już korzystają.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plPirat - 19-09-2022, 08:24 Temat postu: Problemy z budową torowiska na Popowice. "Nie zostanie ukończone w terminie"
30 września miała się zakończyć przebudowa skrzyżowania ulic Jagiełły i Dmowskiego, a 31 grudnia miało być gotowe całe nowe torowisko na Popowice. Już wiadomo, że się to nie uda.
Czytaj więcej na tuwroclaw.comRalny - 22-09-2022, 18:49 Temat postu: Wrocław. Jak idzie budowa tramwaju przez Popowice?
Trasa tramwajowa, która połączy centrum z Popowicami, jest bez wątpienia jedną z kilku najważniejszych inwestycji realizowanych obecnie we Wrocławiu. Czekają na nią nie tylko pasażerowie MPK, ale także rowerzyści i kierowcy. Tramwaje mają pojechać nową trasą w 2023 roku.
Trwa budowa trasy tramwajowej na Popowice we Wrocławiu. W sobotę (8 sierpnia), po zakończeniu prac w ramach drugiego etapu, dla kierowców otwarte zostanie skrzyżowanie ul. Popowickiej i Wejherowskiej. Tymczasem, między torami tramwajowymi układany jest zielony dywan.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plPirat - 13-10-2022, 20:56 Temat postu: Nowe torowisko na Popowicach prawie gotowe. Zobacz zdjęcia z lotu ptaka
Nowa trasa tramwajowa wzdłuż ulic Długiej, Starogroblowej i Popowickiej budowana jest od maja 2019 roku. Według harmonogramu miała być gotowa do końca 2022 roku, ale to się nie uda. Miasto informuje, że opóźnienia wynikają m.in. z długiego czasu realizacji przyłączy do sieci przez spółkę Tauron. Na ten moment mówi się, że pierwsze tramwaje na Popowice mogą pojechać na przełomie I i II kwartału 2023 roku.
Czytaj więcej na tuwroclaw.comRalny - 16-10-2022, 13:18 Temat postu: Tramwaj na Popowice zalicza opóźnienia. Kiedy koniec remontu ważnego skrzyżowania?
Przy budowie trasy tramwajowej na Popowice cały czas toczą się prace, które według zapowiedzi miały zakończyć się pod koniec tego roku. Mamy prawie listopad, a do zrobienia zostało dużo. M.in. przebudowa ważnego skrzyżowania ul. Jagiełły i ul. Dmowskiego, na otwarcie którego czekają kierowcy. Są też prace nieprzewidziane: przy ul. Długiej wchodzącej w Starogroblową kilka miesięcy temu zostały położone obrzeża budowanego torowiska tramwaju na Popowice. Jednak wykonawca zamontował je źle i musi to zrobić ponownie. Kiedy w końcu pojedziemy nową trasą?
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły wstępne konsultacje rynkowe poprzedzające ogłoszenie postępowania na opracowanie studium korytarzowego trasy tramwajowej w kierunku osiedla Psie Pole. Celem przyszłego dokumentu będzie zawężenie wariantów przebiegu do dwóch.
Czytaj więcej na transport-publiczny.plRalny - 11-12-2022, 21:55 Temat postu: Budowa TAT na Nowy Dwór. Prace cały czas trwają, tory prowadzą już na pętlę
Trwa budowa kolejnych odcinków Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. Niemal ukończone zostało torowisko na ul. Strzegomskiej. Teraz najwięcej dzieje się w okolicy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Budowana jest tam przyszła pętla tramwajowo-autobusowa. Na dochodzącej do pętli ul. Rogowskiej, ułożono już dużą część przyszłego torowiska, podobnie jak na samej pętli.
Czy budowana trasa autobusowo-tramwajowa (TAT) łącząca Nowy Dwór z centrum Wrocławia zostanie oddana do użytku w terminie? Inwestycją zaczęli interesować się... bukmacherzy. Twierdzą, że najbardziej prawdopodobne jest jej półroczne opóźnienie.
Miasto zaczyna szukać projektanta całkowicie nowej trasy tramwajowej. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic i pobliskich osiedli szybki dojazd do centrum Wrocławia.
Przetarg, który spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosi jeszcze w 2022 roku, dotyczy projektowania trasy tramwajowej na Maślice o długości ponad 3,2 km (4 km, jeśli liczyć pętlę).
Pilczyce, Nowy Dwór, Maślice i Strachocin - to miejsca, do których w najbliższych latach dojadą tramwaje. Budowa tych linii albo już trwa, albo planowana jest na najbliższy czas. A dokąd tramwaje pojadą za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat? Zobaczcie wrocławskie linie tramwajowe przyszłości.
Od maja 2023 roku we Wrocławiu kursować zaczną dwie nowe linie tramwajowe o numerach 18 oraz 19. Ich uruchomienie związane jest z powstającą trasą tramwajową przez Popowice. Którędy dokładnie będą jeździły tramwaje tych linii?
Już w połowie maja pasażerowie skorzystają z trasy tramwajowej na wrocławskie Popowice, a to oznacza zmiany w kursowaniu komunikacji zbiorowej w mieście.
Trasa tramwajowa przez Popowice to prawie 4 km nowego torowiska. Na budowie trwają ostatnie prace. Wielkie otwarcie już w maju.
Jakie nowe trasy będą powstawały w mieście i kiedy będzie można powiedzieć, że Wrocław jest dobrze skomunikowany? O tym rozmawialiśmy w czwartkowym Wieczorze zDolnego Śląska.
Gośćmi Elżbiety Osowicz byli:
* Adam Więcek - Urząd Miejski Wrocławia
* Miłosz Cichuta - Akcja Miasto
* Sławomir Czerwiński - radny osiedla Maślice
Budowa trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór to jedna z największych inwestycji komunikacyjnych Wrocławia. Na wiadukt, który powstał w ramach tej budowy, wjechały dziś cztery ciężarówki o wadze 30 ton każda. Przeprowadzone zostały testy obciążeniowe.
Jak pojedzie tramwaj na Psie Pole? Miasto szuka firmy, która przeanalizowałaby dziewięć zaproponowanych wariantów nowej trasy i wybrała najlepsze z nich. Do przetargu stanęło aż 8 spółek, ale tylko jedna mieści się w zakładanym budżecie.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 25-04-2023, 18:03 Temat postu: Tramwaje na ulicy Popowickiej we Wrocławiu! Pierwsze kursy testowe przebiegły bez problemów
We wtorkowy poranek (25 kwietnia) mieszkańcy wrocławskich Popowic mieli niecodzienny widok. Po torach na ulicach Popowickiej i Starogroblowej przejechały pierwsze tramwaje. Na razie są to kursy testowe. Na oficjalne otwarcie linii jeszcze poczekamy.
Nowa trasa tramwajowa do Maślic była jedną z przedwyborczych obietnic prezydenta Wrocławia, Jacka Sutryka. Już teraz wiemy, że prace nad nią znacznie się opóźnią. Kilka dni temu przetarg na zaprojektowanie trasy na Maślice został unieważniony.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 15-05-2023, 15:19 Temat postu: Pierwszy dzień tramwaju na Popowice. Co o nowych liniach mówią mieszkańcy Wrocławia?
W poniedziałek, 15 maja mieszkańcy po raz pierwszy mogli skorzystać z nowej trasy tramwajowej przez Popowice. Kursują nią linie tramwajowe numer 18 i 19, które zastąpiły kolejno tramwaj linii 32 oraz autobus linii C. Jak wrocławianie oceniają tramwaj na Popowice?
1,7 mln złotych kosztuje dokumentacja projektowa linii tramwajowej na Swojczyce we Wrocławiu. Na pierwszym odcinku drogowcy montują już nawet szyny. Problem w tym, że linia może nigdy nie powstać, bo miasto zaplanowało jej pętlę na terenie, który jest częścią czynnego cmentarza i należy do miejscowej parafii.
Główną przeszkodą przy budowie tramwaju na Jagodno okazał się przejazd kolejowo-tramwajowy. Torowisko tramwajowe miałoby przecinać się z linią kolejową w rejonie ulicy Bardzkiej, ale jak wielokrotnie przekonywało miasto, skrzyżowanie obu torowisk nie jest możliwe. A jednak jest! W Toruniu od tygodnia trwa montaż przejazdu kolejowo-tramwajowego, co jest obecnie jedynym takim rozwiązaniem w Polsce. Dlaczego przecinanie torowiska kolejowego z tramwajowym jest tam możliwe, a we Wrocławiu nie? Znamy odpowiedź.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 06-06-2023, 17:06 Temat postu: Wrocław wybrał wykonawcę studium tramwaju do Psiego Pola
Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na opracowanie studium korytarzowego trasy tramwajowej w kierunku osiedla Psie Pole. Celem opracowania będzie dostarczenie informacji, które pozwolą na wybór ostatecznego wariantu przebiegu trasy.
Wrocławskie Inwestycje rozpisały nowy przetarg na dokumentację projektową dla nowej linii tramwajowej na Maślice o długości ok. 3,2 km. Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu zbyt drogich ofert.
W poniedziałek (3 lipca) przed południem po charakterystycznym wiadukcie Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór (TAT) pierwszy raz w historii przejechał tramwaj. Testy przebiegły pomyślnie, co oznacza niedługo z nowego połączenia z pl. Orląt Lwowskich do Nowego Dworu będą mogli korzystać mieszkańcy Wrocławia. Kiedy dokładnie?
Wrocław wstępnie pokazał nową siatkę linii tramwajowych, jaka wejdzie w życie wraz z oddaniem do użytku nowej Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Nowym odcinkiem mają pojechać dwie linie, 13 oraz 23, kursujące w szczycie co 12 minut. Przy okazji miasto zoptymalizuje numerację linii, która wreszcie będzie logicznie poukładana, od 1 do 23.
Wrocławskie Inwestycje podpisały pod koniec czerwca umowę z firmą Databout na opracowanie studium korytarzowego trasy tramwajowej w kierunku osiedla Psie Pole. Opracowanie ma pomóc w zawężeniu wariantów i wyborze ostatecznego przebiegu trasy.
Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/wroclaw-tramwaj-na-psie-pole-jest-umowa-na-studium-79146.htmlPirat - 20-07-2023, 18:34 Temat postu: Od 3 września tramwaje i autobusy będą miały nową pętlę na Nowym Dworze. Jej nazwa to Wrocław Nowy Dwór (P+R). Usytuowana jest między ulicami Rogowską, Zemską i Żernicką. Jest przy niej parking dla osób, które chcą zostawić auto i do centrum miasta dotrzeć komunikacją miejską. Pętla ma charakter mini parku – nasadzono na niej sto drzew. Jest usytuowana obok przystanku kolejowego, co zwiększa możliwości przesiadania się i korzystania z różnych środków transportu.
Ralny - 26-07-2023, 22:16 Temat postu: Już niedługo ruszy projektowanie tramwaju na wrocławskie Maślice? Jest duża szansa
Trzy firmy chcą zaprojektować zapowiadaną trasę tramwajową prowadzącą od Tarczyński Arena na wrocławskie osiedle Maślice. Jedna z ofert mieści się w zaplanowanym na ten cel budżecie i jest duża szansa, że prace w końcu się rozpoczną.
Mieszkańcy południowych osiedli do Wrocławia wykorzystali oddaną właśnie inwestycję na Popowicach, aby przypomnieć o obietnicy wyborczej Jacka Sutryka. Gdy aktualny prezydent Wrocławia kandydował, obiecywał realizację trasy tramwajowej, aby pomóc rozładować korki m.in. na alei Karkonoskiej i ulicy Zwycięskiej. Dlaczego te duże i tak szybko rozwijające się osiedla wciąż muszą zmagać się z problemami komunikacyjnymi?
Dokąd dojadą wrocławskie tramwaje za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat? Zobaczcie wrocławskie linie tramwajowe przyszłości. To trasy, które pojawiły się we Wrocławskim Programie Tramwajowym. Są rekomendowane przez specjalistów i miejskich urzędników, ale na razie są jedynie w planach.
W piątek (25 sierpnia) na 2-kilometrowym odcinku wzdłuż ul. Rogowskiej po raz pierwszy przejechał tramwaj. To na razie testy torowiska, przeprowadzone przez cztery składy. Sprawdzano również pętlę i znajdujące się na niej przystanki. Byliśmy na miejscu sprawdzić, jak wypadły testy. Potwierdziliśmy także termin otwarcia trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór (TAT).
Drugie podejście okazało się bardziej udane i Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na dokumentację projektową dla nowej linii tramwajowej na Maślice o długości ok. 3,2 km. Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu zbyt drogich ofert.
Dobra informacja dla mieszkańców Maślic. Trasa wyczekiwanego tramwaju do tego osiedla Wrocławia zostanie na pewno zaprojektowana. Żadna z firm nie odwołała się od wyniku przetargu. Oznacza to, że umowa z wykonawcą projektu zostanie podpisana lada dzień.
czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 26-09-2023, 15:53 Temat postu: Nowa trasa tramwajowa we Wrocławiu. Wybudują trzy dodatkowe przystanki, ogłoszą przetarg
W Urzędzie Miejskim Wrocławia zapadła decyzja o ogłoszeniu przetargu na opracowanie koncepcji nowej trasy tramwajowej, biegnącej przez ulicę Borowską. Kilometrowy odcinek torowiska ma umożliwić pasażerom dojazd tramwajem m.in. do szpitala czy Uniwersytetu Medycznego.
PKP PLK chce przebudować towarową obwodnicę Wrocławia i fragment linii kolejowej nr 285 do Sobótki. To oznacza, że tramwaj na Jagodno rzeczywiście mógłby pojechać.
To wrocławskie osiedle wciąż się rozrasta, co udowodniły m.in. niedzielne kolejki do lokali wyborczych, i tonie w korkach. Sprawę wykluczenia komunikacyjnego miał rozwiązać tramwaj, który był jedną z obietnic wyborczych Prezydenta Wrocławia, Jacka Sutryka.
Mieszkańcy Jagodna udowodnili podczas wyborów, że mają duże pokłady cierpliwości, ale tym razem może ich zabraknąć. Co prawda obiecywana od lat linia tramwajowa powstanie, ale będzie trzeba na nią poczekać 10 lat.
Trzeba mieć tupet! Po latach zbywania mieszkańców Jagodna dopominających się o budowę linii tramwajowej, wrocławski ratusz wykorzystał ostatnią medialną popularność osiedla i ogłosił... rozpoczęcie budowy "trasy autobusowo-tramwajowej" na Jagodno. Tyle, że "trasą tramwajową" żaden tramwaj na razie nie pojedzie. Nie wiadomo nawet, czy pojedzie kiedykolwiek. Bo chodzi jedynie o autobus.
Czytaj więcej na tuwroclaw.comRalny - 06-11-2023, 00:14 Temat postu: O tramwaj walczy Jagodno, walczą też Swojczyce
Mieszkańcy wschodniej części Wrocławia domagają się budowy torów na swoje osiedle. Mają do tego podstawy - bo na świeżo oddanych Mostach Chrobrego pojawiło się torowisko. Na razie bezużyteczne, bo tory kończą się tuż za przeprawą, ale w ciągu najbliższych lat mają się wydłużyć aż do pętli przy ul. Chałupniczej.
Urząd miasta we Wrocławiu planuje sprzedaż prawie 40 działek na Kowalach o łącznej powierzchni prawie 19 hektarów. Docelowo planowana jest tam zabudowa deweloperska, ale Akcja Miasto przypomniała o jednym szczególe… tramwaju na Psie Pole. Jego trasa, według wrocławskich urzędników, miałaby przebiegać przez te grunty, gdzie Wrocławski Program Tramwajowy przewidywał też budowę zajezdni.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plPirat - 27-01-2024, 00:40 Temat postu: Wrocław: czy powstanie tramwaj na Jagodno?
Rząd przygotuje przepisy umożliwiające budowę tramwaju na Jagodno – ogłosił dzisiaj poseł Michał Jaros. Zdaniem aktywistów miejskich, inwestycja powinna być już dawno zrealizowana. Wrocławski magistrat tłumaczy, że przygotowują już drogę pod nową linię tramwajową.
Czytaj więcej na wroclaw.tvp.plBeatrycze - 06-02-2024, 12:56 Temat postu: Michał Jaros pyta Jacka Sutryka o tramwaj na Jagodno. Z Warszawy przywiózł dobre wieści od ministra infrastruktury
Michał Jaros zwrócił się do Jacka Sutryka w sprawie tramwaju na Jagodno. Posłużył się znanym dowcipem - Chcesz wygrać na loterii? To kup los! - mówi i dodaje - Chcesz, żeby był realizowany tramwaj na Jagodno? Spotkaj się z ministrem infrastruktury!
To nie tylko wydzielone torowisko, ale też dwa kilometry pasa dla całej komunikacji miejskiej. Tory na Moście Chrobrego już są. Teraz pora na budowę tramwaju. Projektowanie jest na ostatniej prostej. Szacowany koszt inwestycji to 200 mln zł.
Zapowiadane inwestycje tramwajowe we Wrocławiu nie będą możliwe, jeśli wciąż przepisy krzyżowania się torowisk tramwajowych i kolejowych będą nieokreślone. Dotyczy to nie tylko wrocławskiego Jagodna, ale również m.in. ul. Zwycięskiej. Miasto ogłosiło sukces, ponieważ są już wytyczne. Tylko, że szczegóły dokumentu nie wskazują jednoznacznie na możliwość poprowadzenia tramwaju przez czynną linię kolejową...
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla nowej trasy tramwajowej do szpitala przy Borowskiej. Chodzi o ok. kilometrowe przedłużenie torowiska kończącego się na ul. Świeradowskiej.
Wrocławski magistrat zaprezentował 14 nowych odcinków tramwajowych, które miałyby powstać w ciągu najbliższych 10-15 lat. Poza Swojczycami, Jagodnem czy Maślicami, tramwaje miałyby docierać na Nowe Żerniki, Gądów Południowy, Księże Wielkie czy w końcu kursować ulicą Suchą, pomiędzy dworcami kolejowym oraz autobusowym.
Czytaj więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/wroclaw-10-lat-i-14-nowych-odcinkow-tramwajowych-mapy-82703.htmlMichel - 14-04-2024, 18:42 Temat postu:
Trasa tramwaju do szpitala na Borowską powinna od razu przebiegać ulicą Borowską bo inaczej czas przejazdu do centrum nie będzie konkurencyjny. A odtworzenie tego odcinka, jeżeli w ogóle nastąpi, to dopiero kilka lat po oddaniu obecnie projektowanego łącznika do ul. Świeradowskiej. Pirat - 29-04-2024, 02:17 Temat postu: Kilkanaście nowych linii tramwajowych we Wrocławiu. Gdzie powstaną? Na te osiedla tramwaje dotrą najszybciej
Zapowiedziany przez prezydenta Jacka Sutryka program tramwajowo-autobusowy obejmuje kilkanaście nowych linii na różne osiedla Wrocławia. Już teraz wiadomo, że nie wszystkie uda się wybudować za jego kadencji. Skąd to wiemy? Miasto podało orientacyjne terminy oraz przebieg nowych tras, którymi będą jeździć tramwaje. Kiedy nowe linie zostaną otwarte?
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 26-05-2024, 17:23 Temat postu: Na Księże Wielkie ma pojechać tramwaj. Kiedy powstanie nowa linia i którędy będzie przebiegać?
Miasto zapowiedziało, że w 2030 roku na Księże Wielkie będzie kursował tramwaj. Dotychczas kończy on swój kurs ponad kilometr wcześniej, na pętli Księże Małe. Wydłużenie trasy tramwajowej będzie wiązało się z przebudową ul. Opolskiej. Jak będzie biec nowe torowisko?
Nowa linia tramwajowa do szpitala przy Borowskiej poprowadzi nieco inaczej, niż dotąd planowano. Ale za to powstanie trochę szybciej. Tramwaj dojedzie tutaj z ulicy Świeradowskiej. Pętla powstanie tuż za szpitalem. Lada moment zacznie się projektowanie trasy, a pierwszy tramwaj pojedzie nią za jakieś cztery lata.
Czytaj więcej na tuwroclaw.comPirat - 10-07-2024, 17:07 Temat postu: Tramwaj na wrocławskie Jagodno pojedzie jeszcze dalej? Jest pomysł na przedłużenie linii do granicy z gminą Siechnice
Jagodno wiecznie w budowie. Tak może się wydawać jego mieszkańcom, którzy od 2018 roku bez przerwy widzą za oknami robotników. Najpierw remontowano wiadukt kolejowy i przebudowano ul. Buforową, teraz trwa budowa drugiego buspasa, a pod koniec lipca rozstrzygnie się przetarg na poszerzenie głównej ulicy osiedla do dwóch pasów w obu kierunkach. Radni pytają: a co z tramwajem? Ten ma dojechać tylko od ul. Kajdasza, a przecież to dopiero połowa drogi do granic miasta.
Tak pojedzie tramwaj na Borowską: dokładna mapa. Przetarg rozstrzygnięty!
Rusza projektowanie nowej linii tramwajowej z ulicy Świeradowskiej do szpitala przy Borowskiej. Miasto rozstrzygnęło właśnie przetarg na zaprojektowanie trasy, a pierwszy tramwaj pojedzie nią za jakieś cztery lata.
Czytaj więcej na tuwroclaw.comRyk - 14-07-2024, 14:42 Temat postu:
Czyżby są pomysły na wrocławski tramwaj podmiejski coś na wzór Łodzi? Ralny - 26-07-2024, 21:38 Temat postu: Trasa autobusowo-tramwajowa na Jagodno w budowie
Mija kolejny miesiąc prac nad I etapem budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Jagodno. Urząd Miejski zapewnia, że pierwsze autobusy pojadą nią już w przyszłym roku. Niestety, na tramwaje będziemy musieli poczekać kolejne dwa lata.
Wyczekiwana przez mieszkańców wschodnich osiedli Wrocławia inwestycja, jest coraz bliżej realizacji. Władze miasta ogłosiły przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce. Nowa linia o długości prawie dwóch kilometrów obejmie m.in. 14 przystanków, Park&Ride oraz budowę pętli. Kiedy może powstać? Sprawdziliśmy realny termin.
Czytaj więcej na gazetawroclawska.plRalny - 18-09-2024, 22:14 Temat postu: Nowe linie tramwajowe we Wrocławiu. Na te osiedla tramwaje dotrą najszybciej
Miasto podało orientacyjne terminy oraz przebieg nowych tras, którymi będą jeździć tramwaje. Kiedy nowe linie zostaną otwarte?
- Zapowiedziałem kolejny, duży program tramwajowy. Tramwaj na Maślice, na Jagodno, na Swojczyce, tramwaj i wybór korytarza transportowego tramwaju na Psie Pole – powiedział Jacek Sutryk podczas debaty prezydenckiej w TVP3 Wrocław, która odbyła się 18 kwietnia 2024 r.
Budowę sześciu nowych tras tramwajowych i przynajmniej przymiarki do budowy sześciu kolejnych zakładają plany Wrocławia na najbliższych 8 lat. Dokąd tramwaj pojedzie najszybciej, które osiedle musi zadowolić się na razie tylko obietnicami, a gdzie nad trasą pracują już planiści? Oto najświeższy raport o przyszłości wrocławskich tramwajów.
Czytaj więcej na tuwroclaw.comBeatrycze - 09-10-2024, 18:34 Temat postu: Wrocław. Ruszył przetarg na TAT na Swojczyce (plany)
Wrocław prowadzi przetarg na budowę trasy tramwajowej na Swojczyce. Nowy odcinek liczy około 1,7 kilometra i będzie przedłużeniem obecnej trasy do pętli Sępolno. Miasto chce dofinansować jego budowę ze środków europejskich. Wykonawca będzie musiał zrealizować całość zamówienia w ciągu 2 lat od zawarcia umowy.
Urząd miasta planuje budowę nowej nitki tramwajowej, przez osiedle Klecina na Oporów. Początkowo mówiono tylko o jednym wariancie trasy, ale protest części mieszkańców poskutkował stworzeniem alternatywy. Która zostanie wybrana?