Beatrycze napisał/a: |
TLK "Konopnicka" Zielona Góra - Warszawa (przez Żary) |
Pirat napisał/a: | ||
Jako ciekawostkę dodam, że drugi człon "Konopnickiej" nie pojedzie przez Wrocław tylko trasą Głogów - Wschowa - Leszno. Oba składy będą łączone/dzielone w Ostrowie Wlkp. |
Światowid napisał/a: |
A na linii 274 cyrk na kółkach. IC ORZESZKOWA jedzie do Lublina a wraca z Warszawy. To tylko w wydaniu PICU możliwe. |
Cytat: |
Dziwne jest to że sezonowy "WOLIN" nie ma postoju w Lubinie.
|
Bartuś napisał/a: |
Ja tylko uważam że zlikwidowanie postoju TLK Wolin w Lubinie jest mądrym posunięciem. Tak samo Nightjet i Wawel również nie powinny się zatrzymywać w Lubinie, bo docelową trasą z Wrocławia do Berlina będzie ta przez Horkę i Chociebuż. Węzłem dla Lubina będzie Legnica, gdzie da się dojechać w 25 minut nową S-3.
|
CzekoladaBanan napisał/a: |
Linia Klodzko - Wrocław zaorana.
12:20 z Kłodzka usunięty 12:10 z Wro do Kudowy skrócony do Strzelina 16:20 z Wro do Kudowy skrócony do Strzelina 17:20 z Wro do Ziebic skrócony do Strzelina Pociągi Wrocław Klodzko prawie co 2 godziny wyjątek między 15-18 (Wro-Klodzko) i z Klodzka 5-8, 17-19 a tak to tragedia.... |
Cytat: |
Dobrze również, że na LK 273 większość taboru będzie stanowił ten nowszy |
Jaro96 napisał/a: |
Jaki ma sens w nowym rozkładzie jazdy pociąg Kolei Dolnośląskich SZT SA135 na trasie Görlitz - Wrocław Główny (odjazd z Görlitz o 19:38)? |
Noema napisał/a: |
I może na tym zakończę ten historyczny wywód, bo pewnie i tak niewielu to interesuje... |
Noema napisał/a: |
PR Wrocław, który wówczas był najgorszym zakładem PR w całej Polsce |
Beatrycze napisał/a: |
Od nowego rozkłady z Jeleniej Góry do Lublina. Ale nie z Lublina do Jeleniej Góry.
Grupa posłów w interpelacji do ministra infrastruktury napisała, że Pociąg z Jeleniej Góry przez Wałbrzych do Lublina i w relacji odwrotnej kursował do 2007 r. i był jednym z najbardziej popularnych połączeń kolejowych w regionie wałbrzysko-jeleniogórskim. Więcej: http://inforail.pl/od-nowego-rozklady-z-jeleniej-gory-do-lublina-ale-nie-z-lublina-do-jeleniej-gory-_more_126804.html |
jano napisał/a: |
Na odcinku Wrocław-Legnica dublowanie pociągów jeden za drugim tylko po to, aby jeden pojechał jako przyspieszony 10 minut szybciej, a od Legnicy i tak jedzie dalej jako zwykły osobowy... |
Pirat napisał/a: |
Chłopaki się zagalopowali. Mistrzostwo świata w kolejowym absurdzie to pociąg przyspieszony "Odra" relacji Malczyce - Wrocław jadący 27 minut po osobowym z Lubania i 19 minut przed osobowym ze Zgorzelca. |
Noema napisał/a: |
Koleje Dolnośląskie. Pierwsza i jak dotąd jedyna spółka kolejowa w Polsce, która jawnie wystąpiła przeciwko internautom i tym samym przeciwko swoim pasażerom, nasyłając na nich prokuraturę (policję też, ale chyba tylko na Victorię, czyli administratorkę forum) za uzasadnioną krytykę nieudolnej kadry kierowniczej spółki. |
Noema napisał/a: |
Na koniec dla panów Raczyńskiego (prezydent Lubina, boss Bezpartyjnych Samorządowców), Myrdy (UMWD, wicemarszałek) i Stawikowskiego (prezes KD), dla których Lubin jest najważniejszy, mam biblijne ostrzeżenie (Przypowieści Salomona 16:18). Pycha kroczy przed upadkiem! Jesteście tak pyszni, a nawet bezczelni, że rzygać się chce... |
jano napisał/a: |
Zgadza się. Narobili na siłę tych Sprinterów do Lubina i potem takie kwiatki.
W drugą stronę podobnie. Z Wrocławia (a w zasadzie z Jelcza) Jerzy Wilhelm do Lubina o godz. 16.20, więc w porze popołudniowych powrotów z pracy, gdzie siatka połączeń powinna być gęsta do 30 min. odstępu. Żeby ludzie się nie burzyli dużą dziurą od poprzedniego pociągu (15.45) to wymyślili osobowego do Malczyc o 16.31, a chwilę po nim i tak o 16.46 jedzie osobowy do Zgorzelca. Skład z Malczyc musi wrócić więc wymyślili Odrę do Wrocławia. Choć ten pociąg do/z Malczyc i tak będzie jeździł tylko w dni robocze. |
Beatrycze napisał/a: |
Widać, że później ktoś w nim gmerał, żeby jeszcze bardziej dopieścić Lubin. Z pociągu osobowego do Lubina zrobili przyspieszony i dołożyli dubel do Malczyc. Głupota! |
skubi napisał/a: |
Szkoda że Jelenia Góra poza sezonem turystycznym traci TLK Artus i Rozewie do Gdyni |
Jaro96 napisał/a: |
Ja tylko przypomnę, że to KD spowodowało likwidację połączeń PKS w relacji Wrocław - Lubań. |
Noema napisał/a: |
Jak widać z powyższego zestawienia najgorzej skomunikowanym miastem powiatowym jest Lubań. Niewiele lepiej Zgorzelec. Bardziej zadbano o miasta leżące w ościennych województwach (Rawicz, Krotoszyn) niż na Dolnym Śląsku (Głogów, Jelenia Góra, Bolesławiec). Nawet Lubin jest dyskryminowany, co zakrawa na absurd zważywszy na fakt kto tym rozkładem jazdy dyryguje. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Nie wiem po co tak kombinują. W sobotę ten pociąg jest skrócony do Legnicy, ale w zamian następny o 21:45 jest już wydłużony do Zgorzelca. Niby połączenie jest, ale pasażer musi główkować nad rozkładem. Bez sensu. |
jano napisał/a: |
Zaskoczony jestem również tym, że poc. IC Nightjet w kierunku Berlina będzie miał we Wrocławiu aż 30 minut postoju (p.5.00 / o.5.30). Do tej pory postoje tego pociągu były zaledwie kilkuminutowe. |
Noema napisał/a: |
A tak w ogóle co to za kolejarska mania, żeby likwidować kursy w sobotnie wieczory, co to do cholery ma być?! Tak było i jest na masową skalę w PR i IC. No i niestety KD też przejmują najgorsze praktyki rodem z PKP. Co, w soboty mniej ludzi jeździ? Z moich obserwacji wynika, że wręcz przeciwnie. |
Marek1963 napisał/a: |
W nowym rozkładzie 2020/2021 są zmiany w stosunku do obecnego.
- na linii D1 do Węglińca 1 sprinter znacząco przyspieszy oraz dojdzie "nocny" przez JG WrG odj. 20:01 przyj. 23:09 Lubań 23:37 Węgliniec. - na linii D10 do Zgorzelca przybędą 2 dodatkowe pociągi z Wrocławia do Zgorzelca a czas przejazdu KD Sprinter skróci się nawet do 1H 36-43M. Skróci się "dziura" przedpołudniowa ze Zgorzelca bo o 13:01 będzie bezpośredni sprinter "Łużyce" (przyj. 14:43) czyli przybędzie 1 pociąg KD z tego kierunku. - linia D3: będzie 20 par gdyż 2 relacje poranne KD zostaną wydłużone do Rawicza, tylko WrG odj. 04:35 będzie do Żmigrodu (powrót odj. 5:38). - linia D5: na odcinku Legnica - Dzierżoniów będzie 9 par z tego: 2 do Kamieńca, 3 do Bielawy, 3 do Kłodzka Miasto oraz 1 do Kudowy, czyli ubędą 4 pary. - linia D6: do Szklarskiej pozostanie tyle samo połaczeń, do samej JG - w tym JG.Zachodnia 5 połączeń w tym 1 do Weglińca przez Lubań j.w., zostanie uruchomiony przystanek Wałbrzych Centralny na którym będą się kończyć 2 kursy popołudniowe z Wrocławia a do tego 2 na Wałbrzychu Głównym, 1 na Miasto oraz 4 w Kątach. - linia D7: do Krotoszyna zostaną tylko 3 kursy z Jelcza, WrG odj.: 7:47, 19:39, 23:12 za to w Miliczu będzie konczyć się 6 relacji o nazwach "rybnych (z powrotem 5 kursów z Milicz). Z Krotoszyna odjazdy: 4:57, 9:32 (Barycz - tylko do WrG) oraz 23:04 (widocznie szlak "umarł"). - linia D8: do Trzebnicy w dniu robocze +1 para. - linia D9: bez zmian. - linia D11: dojdzie KD "MALACHIT" do Lubina odj.13:29 przyj. 14:29 czyli tylko 1 godzina! (bez zatrzymania na odcinku Legnica - Lubin). W drugą stronę bez zmian ilościowych. - linia D15: mniej o 1 para do Kłodzka z tym że teraz już do Kł. Miasto. Pojawią się za to "dziwne" relacje": z JG do Kudowy oraz Wałbrzycha Miasto do Dusznik a także z WrG do Kudowy. [ Dodano: 26-11-2020, 16:44 ] Zmiany również w PR. - do Ostrowa 6 połączeń ale brak już bezpośredniego połączenia z Łodzią czy choćby Kaliszem. - do Kluczborka 9 +2/1 do/z Namysłowa. - do Opola 20 (w tym 2 przez Jelcz) w tym 7 do KK, 4 do Raciborza + 2 kursy do Brzegu. - na linii nr 273: do Wołowa 3, do Ścinawy 5, do Głogowa 5, do Zielonej Góry 7. - linia D25: do Żar tylko 1 KD sprinter BÓBR odj. 13:40 +5 relacji Legnica - Żary, w sb. ndz. 2x sprinter do Forst nadal. |
Cytat: |
Od dwóch lat realizuję ten projekt, to musi być ekspres do Wrocławia i w związku z tym musi omijać wszystkie wioski. Taka jest natura ekspresu. Powiem szczerze, że zastanawialiśmy się nad tym, czy ten pociąg w ogóle powinien się zatrzymywać w Legnicy. I jeśli okaże się, że wypełnienie jego będzie duże już na stacji w Lubinie, to rzeczywiście on się nie będzie zatrzymywał też w Legnicy, docelowo. Bo po co? |
Cytat: |
Odwołane Sudety i Hańcza. PKP Intercity ma problem ze spalinowymi lokomotywami |