Kolej miejska - Ruszyła budowa II linii metra Victoria - 13-09-2010, 18:11 Temat postu: Ruszyła budowa II linii metra
Ruszyła budowa II linii metra
Zamknięta ulica Prosta w Warszawie i utrudnienia w kursowaniu autobusów - to czeka od dzisiaj warszawiaków. Rusza budowa centralnego odcinka II linii warszawskiego metra. Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz apeluje do kierowców i pasażerów o cierpliwość i wyrozumiałość. - Żeby później było lepiej, czasami najpierw musi być trudno - powiedziała.
Po pierwszych etapach przygotowawczych przyszedł czas na prace podziemne. W związku z tym w sobotę 11 września o godzinie 22 zostanie zamknięta ulica Prosta na odcinku od ulicy Karolkowej do Ronda Daszyńskiego. W tym miejscu zaczną pracę tarcze drążące tunele podziemnej kolejki. Ulica ma być zamknięta przez trzy lata.
Uprzywilejowane autobusy
Ograniczenia będą też obowiązywać np. na ul. Kasprzaka, na której zostanie wydłużony buspas i na Przyokopowej, gdzie zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy.
Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada też, że przystanki komunikacji miejskiej zostaną tak ulokowane, by ułatwić przesiadki między autobusami i tramwajami.
Przy wytyczaniu objazdów władze stolicy kierowały się preferencjami dla komunikacji zbiorowej - powiedział dyrektor biura koordynacji inwestycji i remontów w pasie drogowym Wiesław Witek.
Tak więc autobusy miejskie od skrzyżowania ulicy Kasprzaka z Karolkową pojadą do ul. Grzybowskiej, a następnie ul. Towarową przez rondo Daszyńskiego wrócą na swoje stałe trasy. Zmieni się przebieg tras następujących linii autobusowych: 105, 125, 159, 178, 501, 506, 507, N45 i N95.
Utrudnienia dla kierowców
Także kierowcy indywidualni będą musieli poruszać się objazdami. Proponowane objazdy prowadzą ulicami: Karolkowa – Przyokopowa - Kolejowa – Towarowa lub Płocka – Wolska – al. Solidarności – Okopowa – Towarowa.
Drogowcy zapowiadają jednak, że ulice te nie będą w stanie przyjąć tak wielkiego natężenia ruchu jak zamykana Prosta. Prognozują tworzenie się w tym miejscu ogromnych korków. Radzą, by przesiąść się do komunikacji miejskiej.
Największe utrudnienia w związku z budową II linii na razie odczują mieszkańcy Woli i Bemowa. Mieszkańcom, którzy nie wiedzą, jak dojechać do centrum po zmianie organizacji ruchu, informacji mają udzielać specjalnie przeszkoleni pracownicy ZTM.
Siedem stacji jednocześnie
Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć 6,3 km długości i siedem stacji - Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński - łączących Wolę z Pragą Północ. W tunelu pod Świętokrzyską "zetkną się" tory obu linii metra.
Budowa ruszy od Ronda Daszyńskiego i stacji Powiśle. Dwie tarcze drążące będą się poruszać z Woli w kierunku Wisły, jedna z nich wydrąży łącznik z pierwszą linią metra. Trzecia tarcza wydrąży tunele między Powiślem a Dworcem Wileńskim. Przejdą one pod dnem Wisły. Jak powiedział prezes metra Jerzy Lejk, w odróżnieniu od budowy pierwszej linii, tym razem wszystkie stacje będą budowane jednocześnie, a nie jedna po drugiej.
Budowa drugiej linii warszawskiej kolei podziemnej to największa inwestycja samorządowa w Polsce - jej koszt wyniesie ponad 4,1 mld zł. Pierwsze pociągi pojadą tą trasą na przełomie 2013 i 2014 roku.
źródło: TVN24 Pirat - 13-10-2010, 01:36 Temat postu:
Prace przy budowie metra wznowione
- Jest wpis archeologa w dzienniku budowy pozwalający na kontynuację prac przy budowie II linii metra - poinformował na antenie TVN Warszawa rzecznik metra Krzysztof Malawko. Roboty ruszyły 5 października ok. godz. 11.00.
- Takich znalezisk będzie więcej - mówił Malawko.. - Ale jesteśmy na nie przygotowani - dodał.
W przypadku znaleziska pozostałości przedwojennych budynków przy rondzie Daszyńskiego przestój trwał od czwartku. - Takie przypadki są wliczone w harmonogram - zapewniał Malawko, uspokajając, że znaleziska raczej nie spowodują opóźnień.
Procedury przewidują, że znalezisko musi zostać opisane przez specjalistów. Wyznaczony przez Metro archeolog do nadzorowania na placu budowy, zdecydował o wznowieniu prac we wtorek. Teraz będzie towarzyszył robotnikom.
Dla budowniczych znalezisko archeologiczne na placu budowy drugiej linii metra, nie było zaskoczeniem. Konsorcjum Astaldi - Gulermak dysponowało powojennymi zdjęciami lotniczymi - uchwycono na nich budynek, którego ruiny właśnie odsłonięto.
- Zanim firma weszła na plac budowy, nasi eksperci z Polski, Włoch i Turcji przeanalizowali wszystkie świadectwa historyczne, dotyczące tego rejonu – zapewniali urzędnicy. - Dysponujemy między innymi powojennymi zdjęciami lotniczymi. Widać na nich budynek, którego ruiny zostały odsłonięte - dodają.
źródło: TVN Warszawa Wojtek - 21-10-2010, 14:17 Temat postu:
Co kolej zyska na II linii metra w Warszawie?
Odciążony zostanie ruch miejski, zwłaszcza linia średnicowa. Zyskają na znaczeniu m.in. Wołomin i Legionowo.
Ruszyła budowa drugiej linii metra. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem w 2013 r. ruch kolejowy zostanie odciążony, a pasażerowie zyskają o wiele lepsze warunki podróżowania do i po mieście. Główna nitka nowej linii będzie prowadzić od Dworca Wileńskiego do ronda Daszyńskiego.
- Zawsze byłem zdania, że najlepsze rozwiązanie komunikacji to takie, gdzie kolej dowozi pasażerów do granic miasta, a następnie przesiadają się oni do komunikacji miejskiej. Metro jest w mieście idealnym rozwiązaniem – powiedział portalowi KOW Jan Telecki, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Warszawie.
Takie rozwiązanie jest korzystne dla Warszawy pod wieloma względami. Wygoda pasażerów, którzy mogą wsiadać i wysiadać na dogodnie położonych stacjach metra, zmniejszenie ruchu pociągów oraz polepszenie warunków ochrony środowiska.
- Oceniam, że nowa linia metra będzie bardzo dobrze połączona z istniejącymi liniami kolejowymi. Od strony Pragi, czyli linia nr 6 zostanie odciążona. Powstaną nowe stacje oraz 2 nowe tory. Ruch miejski i podmiejski zostanie oddzielony – dodaje J. Telecki.
- Stacja Wołomin Stołeczna to będzie stacja strefowa. Dzięki niej pasażerowie zyskają bardzo dobre połączenia w godzinach szczytu. Z łatwością dotrą do i z miasta. Te zmiany sprawią, że będziemy mieć do czynienia z zupełnie nową organizacją przewozów dużych ilości osób – dodaje J. Telecki.
Remontowana właśnie linia nr 9 - wiodąca do Gdańska - również zyska. Planuje się tam wybudowanie aż 3 nowych torów wiodących do Legionowa i Chotomowa.
- Ta linia jest bardo ważna, a dodatkowo bardzo obciążona. Budowa nowych torów wreszcie sprawi, że pociągi podmiejskie nie będą musiały czekać na przejazd ekspresów. A niestety tak jest w tej chwili. Pasażerowie bardzo zyskają. Stacja Wileńska będzie na razie końcową stację metra, ale już przed nią będą rozjazdy do innych rejonów miasta – dodaje J. Telecki.
Na linii nr 2 również planuje się przebudowę. Od Mińska Mazowieckiego powstaną 2 nowe tory. A na tej linii również występują wzajemne blokady pociągów podmiejskich i expresów. Wydzielenie osobnych torów usprawni komunikację.
Dzięki drugiej linii metra Warszawa będzie prawie w całości „zamknięta” w sposób umożliwiający dotarcie pociągiem do miasta, a następnie przesiadkę w metro. Zyskają pasażerowie, którzy nie będą musieli stać w korkach, ale zyska i kolej. W tej chwili pociągi przez tunel średnicowy jadą średnio co 3 minuty. Ten ruch nie może i nie powinien być już zwiększony.
- Przeciwnie, uważam, że ruch kolejowy powinien być przez miasto zmniejszony. W tej chwili jego natężenie jest zbyt duże. A dzięki drugiej linii metra i tym wszystkim inwestycjom z nią związanych wyraźnie widać, że sytuacja w Warszawie znacznie się polepszy – kończy J. Telecki.
źródło: KOW Dudzio - 22-10-2010, 19:50 Temat postu:
Czy dobrze zrozumiałem, że na linii kolejowej nr. 6 (Zielonka - Białystok) powstaną dwa nowe tory? Mieszkam przy niej i szczerze powiedziawszy jakoś nie chce mi się w to wierzyć ^^ Noema - 26-11-2010, 18:18 Temat postu:
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/3xaDFaxv-Ag?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/3xaDFaxv-Ag?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object> Victoria - 01-04-2011, 12:52 Temat postu:
Czy druga linia metra będzie gotowa w terminie?
Wreszcie są pozwolenia budowę pierwszych stacji drugiej linii metra. Coraz trudniej będzie jednak dotrzymać terminów zakończenia robót.
Na razie miejscy urzędnicy wydali zgodę dla stacji Rondo Daszyńskiego i Nowy Świat. W tym pierwszym miejscu na razie powstaje szyb startowy dla tarcz, który ma być zarazem korpusem stacji. Problem w tym, że wciąż nie ma bardziej potrzebnych pozwoleń - na budowę stacji ONZ i Stadion. Jak zapowiadał w styczniu włosko-turecki wykonawca, ich budowa miała się zacząć w maju lub w czerwcu. Jeśli roboty nie wystartują tam prędko, nie będzie miało sensu rozpoczynanie drążenia szybkimi tarczami tuneli pod ul. Prostą i ze stacji Powiśle. Zmechanizowane "krety" mają się stamtąd przemieszczać na wschód. Muszą dotrzeć do następnych przystanków, których budowa powinna być mocno zaawansowana. Pilna jest też budowa stacji Dworzec Wileński. Umowa z wykonawcą przewiduje, że węzeł komunikacyjny u zbiegu Targowej i al. "Solidarności" ma być ponownie przejezdny na dwa miesiące przed Euro 2012, czyli za rok. Jak się dowiedzieliśmy, wiele zastrzeżeń do dokumentacji ma wojewoda, który ma wydać pozwolenia na budowę trzech stacji: Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński. Wytknął m.in. błędy w numeracji działek.
Informacji o nowym harmonogramie robót mieli wczoraj wysłuchać miejscy radni z komisji infrastruktury. Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz przekazał jednak, że spotka się z nimi innym razem.
Radni dopytywali więc przedstawicieli Zarządu Transportu Miejskiego o liczne zmiany w komunikacji, które są wprowadzane głównie z powodu budowy metra. - Dlaczego ma być zlikwidowana linia 512 bezpośrednie połączenie z Zacisza do Śródmieścia i dalej na Ochotę?- interesowała się radna Maria Łukaszewicz. Wicedyrektor ZTM Andrzej Franków odpowiadał, że nie da się jeździć po staremu, bo rozkopany będzie pl. Wileński i Świętokrzyska. Dodał też, że linie przyśpieszone będą sukcesywnie zastępowane zwykłymi m.in. z powodu coraz gęstej zabudowy w mieście.
Krzysztof Śmietana
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna Victoria - 07-04-2011, 20:25 Temat postu: Druga linia metra do 2022 roku?
Planowanym przez stołeczny ratusz podwyżkom cen biletów ma towarzyszyć przyjęcie nowego planu inwestycji. Przewiduje on oddanie całej drugiej linii metra z Bemowa na Bródno (bez odnogi na Gocław) w 2022 roku oraz budowę linii tramwajowych m.in. do Wilanowa i na Gocław.
Według "Gazety Wyborczej", wczorajsze informacje "Życia Warszawy" o drastycznej podwyżce cen biletów były oparte na projekcie przedstawionym do konsultacji związkom zawodowym. Założenie było takie, by przedstawić im możliwie najwyższe ceny, bo przepisy zabraniają przekraczania skali podwyżki uzgodnionej ze związkowcami - czytamy w "GW".Zmiany cen biletów mają związek ze zmianą wieloletniej prognozy finansowej Warszawy do 2027 roku.
Unia Europejska wymaga, by w czerwcu ratusz podpisał aneks w umowie z Metrem Warszawskim z określoną pracą przewozową. Pozwoli to zaciągnąć kredyty na kupno nowych wagonów firmy Siemens. Według dyrektora ZTM Leszka Ruty w umowie trzeba też zaktualizować termin otwarcia centralnego odcinka drugiej linii. Teraz jest to 1 stycznia 2012 r., nowa wersja mówi o 1 stycznia 2014 r. - Potem chcemy przedłużać tunele według wariantu ateńskiego: trzy stacje w kierunku Targówka i cztery w stronę Bemowa. A jeśli nie będzie na to pieniędzy, to najpierw na Targówek - powiedział "Gazecie Wyborzej" Ruta.
W czerwcu miasto chciałoby też ustalić listę największych inwestycji tramwajowych na najbliższą dekadę. Leszek Ruta mówi o budowie nowych tras wzdłuż ul. Spacerowej i Sobieskiego na Stegny i do Miasteczka Wilanów, od al. Waszyngtona na Gocław, z Żoliborza na Bródno przez most Krasińskiego i wzdłuż Modlińskiej z Żerania na Tarchomin - pisze "Gazeta Wyborcza". - Nie wykluczamy, że tam, gdzie to możliwe, początkowo byłyby to trasy dla autobusów, tak jak np. w Nantes. Chodzi o pozyskanie terenów pod inwestycje. W dalszej kolejności po zdobyciu dodatkowych funduszów byłyby budowane tory i kupowane wagony tramwajowe - powiedział "Gazecie Wyborczej" Leszek Ruta.
źródło: Gazeta Wyborcza
---
Metro: Nie ma opóźnień na budowie II linii
Dzisiejsza "Gazeta Wyborcza" cytuje dyrektora ZTM Leszka Rutę, który twierdzi, że termin oddania centralnego odcinka II linii metra to 1 stycznia 2012 r., jednocześnie zapowiadając, że termin trzeba zmienić na 1 stycznia 2014 r. - Nie słyszeliśmy o takich terminach - poinformowało nas Metro Warszawskie.
- Termin zakończenia prac nad budową centralnego odcinka to październik 2013 rok. Ten termin wciąż obowiązuje i nie ma powodu żeby go zmieniać - uspokaja rzecznik Metra Krzysztof Malawko. Jak zaznaczył, w żadnej umowie nie pada data 1 stycznia 2012.
Dyrektor ZTM podał także inny termin: zakończenie budowy całej II linii metra (bez odnogi na Gocław) do 2022 roku. - Jeśli chodzi o budowę dalszych odcinków, to jest to decyzja miasta i jest poza nami. Nie mamy w tej chwili żadnej ifnormacji o szybkim przedłużeniu centralnego odcinka drugiej linii metra, choć pewne przygotowania do budowy wschodniego i zachodniego odcinka cały czas trwają - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Metra.
źródło: Rynek Kolejowy Victoria - 08-04-2011, 15:37 Temat postu:
Metro w 2022 - obietnica czy rzeczywistość?
Leszek Ruta zadeklarował wczoraj na łamach Gazety Stołecznej, że wraz z przyjęciem podwyżki cen biletów zostanie zaprezentowany nowy plan inwestycyjny, zakładający zbudowanie II linii metra w całości do 2022 r. Deklaracja ta padła po kontrowersjach, jakie wywołało ujawnienie drastycznej propozycji podwyżek. Urzędnicy nie chcą na razie komentować szczegółów.
To dobra okazja, by przypomnieć poprzednie deklaracje i zapowiedzi. Gdy Hanna Gronkiewicz-Waltz startowała w wyborach na prezydenta Warszawy w 2005 r., zaprezentowała mapkę z przewidzianymi inwestycjami komunikacyjnymi. Plan „na dwie kadencje” obejmował uruchomienie linii SKM na wszystkich kolejowych trasach wylotowych, wybudowanie II linię meta w całości wraz z odnogą na Gocław oraz I linię przedłużoną na Tarchomin. Teraz wiadomo, że do końca drugiej kadencji, oprócz kilku linii SKM, uda się zbudować tylko centralny odcinek II linii metra z siedmioma stacjami.
Jeszcze do 2009 r. Warszawa miała zagwarantowane dofinansowanie unijne na budowę odcinka zachodniego na Jelonki i wschodniego na Bródno. Oznaczało to, że musiałyby powstać do końca 2015 r. Jednak w połowie 2009 r. środki z odcinków zachodniego i wschodniego przesunięto w całości na centralny. Było to podyktowane wysokimi kosztami realizacji całości inwestycji. Jednocześnie władze miasta unikały deklarowania nowych terminów oddania do użytku skrajnych odcinków. Umowa wieloletnia, która została podpisana z Metrem Warszawskim pod koniec 2009 r., nie przewidywała znacznego wzrostu ponoszonych wydatków związanych z wykonywaną pracę przewozową od otwarcia centralnego odcinka do końca okresu obowiązywania – czyli aż do 2027 r.
Przygotowanie aneksu do umowy wieloletniej czy zmiana planów inwestycyjnych nie stanowi większego problemu. Wątpliwości rodzić może zagwarantowanie odpowiednich środków na budowę. Budżet unijny na kolejne lata nie jest znany, a w przypadku przyznania dofinansowania i tak potrzebny jest wkład własny. W tym przypadku niemały – oprócz samych tuneli i stacji, trzeba zbudować zaplecze techniczne oraz dostarczyć dodatkowy tabor. Czy sama podniesienie cen biletów wystarczy? Propozycje podwyżek i zmian inwestycyjnych mają być przedstawione radnym w maju br.
źródło: Witold Urbanowicz, Rynek Kolejowy Pirat - 08-10-2011, 10:25 Temat postu:
II linia metra: Ruszają prace na prawym brzegu
W poniedziałek, 10 października, o godz. 12.00, w siedzibie Ratusza (pl. Bankowy 3/5, s. 131) odbędzie się konferencja prasowa związana z rozpoczęciem prac przy budowie centralnego odcinka II linii metra w rejonie Dworca Wileńskiego.
Udział wezmą: Jacek Wojciechowicz – Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Leszek Ruta – Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, Jerzy Lejk – Prezes Metra Warszawskiego Sp. z o.o., Wiesław Witek – Dyrektor Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym, Janusz Galas – Miejski Inżynier Ruchu.
Już w najbliższy weekend, począwszy od 15 października, rozpocznie się budowa kolejnej stacji centralnego odcinka II linii metra – Dworzec Wileński. W związku z robotami zamknięta będzie ul. Targowa, na odcinku między ul. Białostocką a 11 Listopada. Zostaną wprowadzone liczne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Swoje trasy zmienią tramwaje i autobusy.
Stacja „Dworzec Wileński” jest ostatnią stacje centralnego odcinka II linii metra po stronie praskiej. Rok temu rozpoczęła się budowa stacji „Rondo Daszyńskiego”. Od tego czasu systematycznie uruchamiano prace przy kolejnych sześciu stacjach. Centralny odcinek podziemnej kolejki ma być gotowy do 2014 r.
źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy pospieszny - 26-12-2011, 21:19 Temat postu: Unia dołoży do budowy warszawskiego metra
Unia Europejska dołoży ok. 2,77 mld zł do budowy centralnego odcinka II linii warszawskiego metra - to jedna z największych podpisanych w mijającym roku umów na unijne dofinansowanie. Polska rozdysponowała już 71,6 proc. unijnych pieniędzy na lata 2007-2013
Jak mówiła przed podpisaniem umowy na unijne dofinansowanie budowy metra minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska, to czwarty co do wielkości projekt, który ma otrzymać dofinansowanie europejskie. "To inwestycja porównywalna z budowaniem odcinków autostrad" - zaznaczyła.
Koszt całej inwestycji wynosi 5,92 mld zł. Miasto przeznaczy unijne pieniądze na dofinansowanie projektu, prac przygotowawczych i budowy centralnego odcinka II linii metra - od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński. Poza tym, z tych środków mają być finansowane prace projektowe dotyczące kolejnych odcinków tej linii, czyli na Bemowo i Bródno. Pieniądze te pójdą także na przebudowę infrastruktury stacji technicznej na Kabatach oraz zaprojektowanie 4 stacji na odcinku zachodnim w kierunku Bemowa i 3 stacji na Pradze. Dofinansowany ma być też zakup 35 nowych pociągów, które mają jeździć na obu liniach metra.
Inne duże inwestycje infrastrukturalne, które otrzymały w tym roku unijne dofinansowanie, to m.in. budowa autostrady A-4 na odcinku Rzeszów - Korczowa czy modernizacja linii kolejowej E 30 między Krakowem a Rzeszowem. Koszt budowy autostrady to 4 mld 754,83 mln zł, czego UE dołoży 1 mld 200 mln zł, natomiast modernizacja linii będzie kosztować 4 mld 672,08 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 2 mld 181,02 mln zł.
Inwestycje infrastrukturalne realizowane w ramach programu Infrastruktura i Środowisko to na ogół największe przedsięwzięcia współfinansowane z Brukseli. Inwestycje z innych programów są mniejsze - np. z programu Innowacyjna Gospodarka Unia dofinansuje 106,6 mln zł budowę zakładu, w którym będzie zastosowana innowacyjna technologia wytwarzania nowoczesnych płyt wiórowych tzw. orientowanych (czyli wykonanych z dużych wiórów o wydłużonym kształcie). Całkowity koszt inwestycji to 432 mln zł.
Z programu Rozwój Polski Wschodniej dofinansowanie uzyskał system miejskiego transportu publicznego w Lublinie - wartość projektu to 520,6 mln zł, a dofinansowanie UE to 310,7 mln zł. Unia dofinansuje również tworzenie sieci szerokopasmowej w województwach Polski Wschodniej. Wartość czterech umów to 1,14 mld zł, a unijne dofinansowanie wyniesie 797,6 mln zł.
Jak wynika z informacji resortu rozwoju regionalnego, od uruchomienia programów unijnych na lata 2007-13 do 18 grudnia br. podpisano umowy na kwotę 278,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wyniesie 192,5 mld zł. To 71,6 proc. pieniędzy, jakie Polska otrzymała z Brukseli na lata 2007-2013. W samym 2011 r. podpisano umowy na kwotę 54,9 mld zł (w tym 38,1 mld zł dofinansowania unijnego).
Do tej pory Komisja Europejska wypłaciła Polsce 22,86 mld euro, co stanowi 35 proc. środków dostępnych dla Polski na lata 2007-13. Polsce przypada 19 proc. ogólnego budżetu polityki spójności, a jak dotąd, do naszego kraju trafiło 22 proc. środków wypłaconych przez Komisję wszystkim krajom UE.
źródło: Gazeta Wyborcza Victoria - 20-01-2012, 00:26 Temat postu: Nie ma szans na ukończenie Metra w terminie
- Nie ma już szans na ukończenie budowy centralnego odcinka II linii metra w terminie. Powinniśmy raczej pytać, czy opóźnienie wyniesie pół roku, czy rok - twierdzi Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
- Pół roku opóźnienia to i tak ostrożny szacunek dla centralnego odcinka drugiej linii metra - twierdzi Furgalski. Według niego, biorąc pod uwagę obecny postęp prac, nie da się ukończyć tego odcinka w terminie. Ostatnio zapowiedziana zmiana sposobu budowy może jedynie w pewnym stopniu zmniejszyć to opóźnienie. Z punktu widzenia wykonawcy, może się to nie opłacać, ponieważ kary umowne będą naliczane w wysokości 0,1% wartości kontraktu za każdy dzień zwłoki, ale nie mogą przekroczyć 15 procent.
W związku z tym, jeżeli wykonawca i tak nie zdąży zrealizować inwestycji z opóźnieniem mniejszym niż 150 dni, motywacja spada - za większe opóźnienie kary mu nie grożą. Nie jest zatem jeszcze przesądzone, że za zmianę technologii budowy nie zapłaci miasto. Według Furgalskiego, zmiana może podnieść koszty inwestycji o 5-8%.
Rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko poinformował "Rynek Kolejowy", że termin wykonania umowy z AGP Metro, ani koszt wykonania nie uległy zmianie (poza kosztami spowodowanymi zmianą podatku VAT), a wybór i zastosowanie metody wykonawstwa, leży w zakresie odpowiedzialności wykonawcy.
źródło: Rynek Kolejowy Andriej - 15-02-2012, 01:34 Temat postu: Będzie TETRA w drugiej linii warszawskiego metra [Info pras]
TELTRONIC pozyskał ważny kontrakt TETRA w polskim sektorze transportowym. Polska firma NEWAG, specjalizująca się w produkcji taboru kolejowego, zawarła umowę z TELTRONIC, na dostawę zaawansowanych, pokładowych rozwiązań TETRA dla 2 linii metra warszawskiego.
Więcej na: Będzie TETRA w drugiej linii warszawskiego metra
CO to jest TETRA ?
Technologia TETRA używana jest na całym świecie do zapewnienia sprawnej, bezpiecznej i niezawodnej łączności radiowej. Z początku wdrażana głównie dla rządowych służb bezpieczeństwa publicznego, zyskuje ona także coraz więcej zwolenników w sektorach przemysłowym i komercyjnym. Do tych ostatnich zalicza się różnorodne środowiska transportowe (lotniska, kolej, metro, taxi) a także przemysł petrochemiczny, świat rozrywki i sportu, z Igrzyskami Olimpijskimi włącznie.
Więcej na TETRA dla miejskich kolei podziemnych
Pozdrawiam
Andriej qwerty188 - 15-02-2012, 08:48 Temat postu:
Bardzo dobre rozwiązanie Stosowane głównie przez służby mundurowe w większych miastach. O ile "analogową" łączność można odbierać odbiornikami nasłuchowymi, o tyle TETRY już nie. Przede wszystkim stanowi pewną łączność, nie wiem jak będzie tutaj, ale np. w przypadku służb choćby w Wawie, stosuje się odpowiednie przekaźniki, które zapewniają łączność z każdego miejsca. Victoria - 16-08-2012, 16:12 Temat postu:
Dziś mija dwa lata od rozpoczęcia budowy II linii warszawskiego metra. Miała się ona zakończyć w ostatnim kwartale 2013 roku, ale wszystko wskazuje na to, że będzie opóźnienie – podaje portal onet.pl
Do tej pory mówiło się o tym nieoficjalnie, ale poważna awaria, do której doszło w nocy z poniedziałku na wtorek na przyszłej stacji Powiśle, nie pozostawia złudzeń, że nową linią podziemnej kolejki pojedziemy później, niż planowano. Jak oceniają eksperci – nawet o rok później.
Pracownicy wykonujący połączenie części zachodniej stacji z częścią wschodnią, pod tunelem Wisłostrady, natrafili na nieoznaczony na mapach geologicznych ciek wodny, coś w rodzaju podziemnego jeziora. Woda wdarła się do wnętrza wykopu nanosząc przy tym tony piasku. Ze względów bezpieczeństwa zamknięto tunel Wisłostrady i most Świętokrzyski.
Akurat stacja Powiśle jest o tyle ważna, że to właśnie stąd wczesną jesienią tego roku dwie kolejne tarcze TBM miały zacząć drążenie tunelu metra pod Wisłą w stronę Pragi. Ich montaż miał się rozpocząć we wrześniu. Już wiadomo, że się nie rozpocznie, bo wciąż nie wiadomo, ile czasu potrwa usuwanie skutków awarii. A to może zająć kilka tygodni, a nawet miesięcy. Zwłaszcza, że zalane zostały także maszyny znajdujące się na najniższej kondygnacji przyszłej stacji Powiśle wyjaśnia – onet.pl
Cała druga linia metra ma się składać z 28 stacji i mieć długość 31 km. Trasa jest podzielona na 4 odcinki: zachodni, centralny, północny oraz południowy i będzie przebiegać od zachodu, od Morów, dalej pod ul. Górczewską, przetnie I linię metra na stacji Świętokrzyska, przebiegnie pod Wisłą do stacji Stadion po praskiej stronie Wisły, gdzie nastąpi rozgałęzienie na północ w stronę Bródna i na południe w stronę Gocławia. Najpierw powstanie centralny odcinek II linii metra, który będzie się składał z siedmiu stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion Narodowy, Dworzec Wileński. Jego budowa oficjalnie ma się zakończyć pod koniec 2013 roku, potem mają nastąpić odbiory techniczne, a pierwsi pasażerowie mieli pojechać II linią podziemnej kolejki wiosną 2014 roku. Wszystkie te terminy teraz stoją jednak pod znakiem zapytania.
źródło: http://niezalezna.pl/31940-warszawskie-metro-bedzie-opoznienieVictoria - 20-08-2012, 14:34 Temat postu:
Tunel II linii metra będzie przebiegał pod dnem Wisły, nie przewidujemy innej opcji - powiedział w poniedziałek PAP wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. Ekspertyzy dotyczące awarii na budowanej stacji Powiśle będą gotowe "na dniach" - dodał.
Drążenie drugiej linii metra przez Wisłę ruszy z Dworca Wileńskiego, a nie z Powiśla jak wcześniej planowano. Zmiana planów kosztowała - bagatela - 8 mln zł.
Z ustaleń tvnwarszawa.pl wynika, że tarcze drążące drugą linię metra ruszą jednak z Dworca Wileńskiego. Decyzja jest już ostateczna, a niezbędne przygotowania zostały już rozpoczęte.
Obecnie II linię metra drążą dwie tarcze, które ruszyły z Woli w kierunku Powiśla. Aktualnie tarcze drążące znajdują się w okolicach ronda ONZ. Wstępnie planowano, że dwie kolejne tarcze rozpoczną drążenie metra pod dnem Wisły właśnie od strony Powiśla.
W ubiegłym tygodniu podczas łączenia wschodniej i zachodniej części stacji Powiśle budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty. W związku z zalaniem rozpoczęcie prac od tej strony okazało się niemożliwe. Podjęto więc decyzję o tym, że drążenie metra rozpocznie się od strony Dworca Wileńskiego.
Za zmianę planów trzeba będzie zapłacić 8 mln zł.
źródło: http://niezalezna.pl/32133-stoleczne-metro-8-mln-wyrzucone-w-blotoGalanonim - 31-08-2012, 02:27 Temat postu:
Odkopywanie ludzkich ciał w czasie prac przy budowie II linii metra wydaje się wielce prawdopodobne. I rzeczywiście istnieje możliwość zatajania takich znalezisk. Tu występuje silny konflikt interesów - mówi portalowi Stefczyk.info szef radnych PiS w Warszawie Maciej Wąsik.
Victoria - 26-10-2012, 14:31 Temat postu:
II linia metra ruszy w wakacje 2014 r.
Od rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra było 180 dni przestoju. Wykonawca przekonuje, że dotrzymanie terminu kontraktowego, upływającego pod koniec października 2013 r., jest nierealne. Pociągi wyjadą na trasę w wakacje 2014 r. Czy już z pasażerami – nie wiadomo.
Zanosi się na to, że nie powstanie tunel dla pieszych łączący stację metra Stadion Narodowy z dworcem PKP Stadion. Mimo to koszty budowy stacji i tak będą horrendalne - aż 360 mln zł. Tyle co przebudowa lotniska w Modlinie.
Czytaj dalej...Victoria - 23-04-2013, 18:54 Temat postu:
Metro Stadion Narodowy bez połączenia ze stacją PKP?
Ważą się losy przejścia podziemnego ze stacji metra Stadion Narodowy do pobliskiego przystanku kolejowego. Kolejarze nie chcą się zgodzić na harmonogram zaproponowany przez wykonawcę II linii, który oznaczałby zamknięcie linii średnicowej na 4 miesiące.
Więcej na stronie TVN WarszawaVictoria - 29-04-2013, 15:24 Temat postu:
Jest wreszcie oficjalna wypowiedź władz Warszawy po fiasku decyzji środowiskowej dla przedłużenia II linii metra. W wywiadzie dla Newserii, choć trwa tylko niecałe 2 minuty, wiceprezydentowi Warszawy Michałowi Olszewskiemu udało się popełnić aż 4 błędy.
Cały tekst:
http://www.zm.org.pl/?a=metro_newseria-134ritalato123 - 13-05-2013, 21:36 Temat postu:
Jeśli takie osoby odpowiadają za tą drugą nitkę to chyba niestety szybko się jej nie doczekamy:/ Victoria - 26-05-2013, 20:38 Temat postu: II linia metra - zakres prac
Przedstawiamy informacje o pracach przy budowie centralnego odcinka II linii metra, które realizowane będą w najbliższym okresie:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14151/II-linia-metra-zakres-prac.htmlPirat - 23-07-2013, 12:50 Temat postu:
Konsorcjum AGP Metro, budujące druga linię metra w Warszawie, zamieściło w Internecie krótki film, na którym widać przejażdżkę niewielkim autem typu multicar przez gotowy tunel ze stacji Dworzec Wileński do budowanej stacji Stadion Narodowy.
Pirat - 13-08-2013, 01:20 Temat postu:
Gronkiewicz z CIPĄ w tle. Internet pęka ze śmiechu.
Klątwa, która zwisła nad Hanną Gronkiewicz-Waltz nie odpuszcza. Prezydent udzieliła wywiadu nt. budowy metra na tle logo firmy, która jest jednym z wykonawców inwestycji. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie nazwa włoskiej firmy.
Nikt z otoczenia Hanny Gronkiewicz-Walt nie uratował pani prezydent i pozwolił jej udzielić wywiadu na tle napisu „CIPA”. Co z tego wynikło? Kolejny mem internetowy z którego pani prezydent z pewnością nie będzie zadowolona.
„CIPA” to nazwa włoskiej firmy – należącej do konsorcjum AGP metro, które buduje warszawskie metro.
źródło:
http://www.plwolnosci.pl/a/3417/Gronkiewicz-z-CIPA-w-tle-Internet-peka-ze-smiechuArek - 20-09-2013, 15:03 Temat postu:
Dodatkowe 400-500 mln zł z UE dostanie Warszawa na budowę centralnego odcinka II linii metra - ogłosiła minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska. Ministerstwo zarezerwuje też pieniądze z Unii na dalsze odcinki podziemnej kolejki.
Więcej:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14639768,Warszawa_dostanie_dodatkowe_pol_miliarda_na_budowe.htmlArek - 24-09-2013, 15:17 Temat postu:
Wygląda na to, że budowa metra nie będzie musiała zmagać się z brakiem środków. - Dokończenie II linii metra to jest inwestycja, która będzie wpisany z nazwy na listę projektów przeznaczonych do dofinansowania w nowym budżecie - zapowiada Elżbieta Bieńkowska, minister rozwoju regionalnego. Tym samym warszawska kolej podziemna nie będzie musiała konkurować z inwestycjami komunikacyjnymi z innych miast.
Pęka kolejna mydlana bańka Hanny Gronkiewicz-Waltz. Tym razem ws. metra. Za pieniądze unijne z budżetu na lata 2014-2020 uda się zbudować tylko 6 stacji drugiej linii metra. Po trzy stacje metra na Targówek i trzy na daleką Wolę.
Taką informację usłyszeli radni z miejskiej komisji infrastruktury. Tymczasem jeszcze niedawno ratusz zakładał, że pieniędzy wystarczy na całą II linię.
Więcej TUTAJSunny - 15-10-2013, 20:15 Temat postu: Pirat, można tylko gdybać od kiedy było wiadomo, że tych pieniędzy nie będzie. Jednak stawiam czapkę gruszek, że to info było opatrzone klauzulą "do ujawnienia po referendum". Victoria - 16-10-2013, 18:24 Temat postu: II linii metra nie skończą nawet do 2020 roku? Zabraknie pieniędzy
Według najnowszych zapewnień stołecznego ratusza II linia metra ze wszystkimi stacjami na wschód i zachód miała zostać rozbudowana najpóźniej do 2022 roku, tymczasem wszystko wskazuje na to, że na ukończenie całego projektu zabraknie pieniędzy.
Arek - 22-11-2013, 15:43 Temat postu: II linia metra: ruchome schody na stacjach
Od kilku tygodni na budowę sukcesywnie dostarczane są schody ruchome. Pierwsze spośród aż 80 sztuk przewidzianych dla centralnego odcinka II linii metra, właśnie zamontowano na stacji Stadion Narodowy oraz na Rondzie ONZ.
Radni dzielnicy Białołęka jednogłośnie poparli skierowanie II linii metra za Trasę Toruńską. Ostateczny głos należy jednak do władz miasta. Ile wyniesie koszt budowy w przypadku zmiany przebiegu?
Obowiązujące w tej chwili plany zakładają, że II linia metra zakończy się na osiedlu Bródno w dzielnicy Targówek. Władze i radni Białołęki od dłuższego czasu zabiegają o zmianę lokalizacji stacji końcowej – żeby linia metra nie kończyła się na Bródnie przy Rembielińskiej, gdzie już są tramwaje, tylko prowadziła na drugą stronę Trasy Toruńskiej. Nowa stacja końcowa Grodzisk miałaby znaleźć się w rejonie węzła drogowego Trasy Toruńskiej (S8), przyszłej Trasy Olszynki Grochowskiej i ul. Głębockiej.
Wszystko wskazuje na to, że zakończenie budowy drugiej linii metra nastąpi 30 września - twierdzi prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Obecnie trwa budowa łącznika pod tunelem Wisłostrady, powinna ona zakończyć się w ciągu dwóch miesięcy. Linia biegnie w kierunku Pragi i Bemowa - poinformowała prezydent stolicy w radiowej Jedynce.
Już w czerwcu II linią zaczną jeździć pociągi. Najpierw testowo. Wczoraj urzędnicy ogłosili, że jesienią, już z pasażerami, składy będą kursować co 3 minuty. Budowę następnych sześciu stacji na Woli, Pradze i Targówku metro chce zacząć w połowie przyszłego roku.
Jak informuje wykonawca, w czerwcu na gotowy odcinek torowiska na II linii wjedzie pierwszy pociąg metra. Będzie wykorzystywany do testów urządzeń i systemów sterowania ruchem. Prace na centralnym odcinku II linii mają potrwać do końca września br.
Pirat - 05-06-2014, 18:39 Temat postu: II linia metra: rozpoczęły się odbiory techniczne
Na budowie centralnego odcinka II linii metra rozpoczęły się częściowe odbiory techniczne. - Robimy wszystko, by po zakończeniu budowy kolejka szybko została uruchomiona dla pasażerów - zapewnił w czwartek stołecznych radnych prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.
Więcej TUTAJPirat - 25-06-2014, 18:34 Temat postu:
Ratusz ogłosił nowy harmonogram budowy kolejnych odcinków II linii metra. W 2020 roku jej trasa ma mieć 19 km i będzie się ciągnąć spod ratusza na Bemowie na Bródno. 11 kolejnych stacji ma kosztować 8 mld zł.
Więcej TUTAJVictoria - 28-06-2014, 16:04 Temat postu:
Od kilku dni trwają testy pociągu Inspiro na centralnym odcinku II linii metra pomiędzy stacjami Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Sprawdzana jest komunikacja składu z urządzeniami przytorowymi.
Prace na budowie II linii metra są zaawansowane w 90 procentach - informują jej wykonawcy, ale inwestycja może zdrożeć nawet o ćwierć miliarda złotych. W weekend nowy pociąg Inspiro z dużą grupą pasażerów po raz pierwszy przejechał między stacjami Rondo ONZ i Rondo Daszyńskiego.
Więcej na gazeta.plBeatrycze - 19-08-2014, 11:05 Temat postu: Wyborcze otwieranie metra. Następne stacje na jesienne wybory
Otwieranie nowych przystanków i przetarg na wydłużanie stołecznej kolejki mają być skoordynowane z kampanią wyborczą. Wiceszefowa PO Hanna Gronkiewicz-Waltz ma wsparcie wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej, która rozdziela miliardy z UE.
Czy II linia metra będzie gotowa do końca września? Wykonawca i władze miasta zarzekają się, że tak. - Choć nie wykluczam, że później będą prowadzone jeszcze jakieś poprawki - stwierdziła wczoraj prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz
Victoria - 27-09-2014, 15:27 Temat postu:
Budowa dobiega końca. Kiedy pojedziemy II linią metra?
We wtorek ma oficjalnie zakończyć się budowa centralnego odcinka II linii metra. Nie oznacza to jednak, że tego samego z Woli na Pragę ruszą pierwsze pociągi. Ratusz, sanepid i straż pożarna, a na końcu nadzór budowlany muszą najpierw szczegółowo skontrolować inwestycję. Jak długo to potrwa? Z praktyki I linii wynika, że wszyscy mogą się uwinąć w miesiąc, ale formalnie mają na to czas niemal do końca grudnia. Jeśli jednak wykryte zostaną poważne niedoróbki, proces ten może się znacznie wydłużyć.
30 września, według planu, zakończy się budowa siedmiu stacji nowej linii podziemnej kolejki. Potem rozpoczną się odbiory techniczne. Do kiedy potrwają? Ani urzędnicy ratusza, ani przedstawiciele wykonawcy spekulować nie chcą, bo - jak przekonują - to jak długo służby będą sprawdzać drugą linię nie zależy od nich. Służby z kolei przekonują, że na razie nie wiedzą w jakim stanie jest inwestycja. Dlatego konkretnego terminu nie podaje nikt.
Ralny - 29-09-2014, 22:14 Temat postu:
HGW przejechała się II linią metra. Stwierdziła, że "jest z jedną najszybciej budowanych linii w Europie". Typowy przykład POwskiej prawdy. Zwanej również gówno prawdą. Ale przecież nie powie przed wyborami, że ta linia miała być gotowa na Euro 2012. Pirat - 30-09-2014, 22:09 Temat postu:
Zakończyła się budowa II linii metra. Teraz odbiory technicznie i ostatniego dnia kampanii samorządowej Hanka uroczyście je otworzy... żeby tydzień później zamknąć i dokończyć. Piotr13 - 03-10-2014, 13:49 Temat postu:
Tymczasem po Świętokrzyskiej tylko piechotą i rowerem. Samochodem raczej nie bo wąsko. Puszczono jakieś dwie śmieszne linie z żałosną częstotliwością. A później ochy i achy jak to polepszono komunikację w rejonie. Nie ma szans na normalność w tym kraju. Victoria - 30-10-2014, 00:26 Temat postu:
2 listopada HGW uroczyście otworzy II linię metra. Zaznacza przy tym, że nie od razu pojadą tą linią pociągi z pasażerami. PO oficjalnym otwarciu się metro zwyczajnie zamknie. Coś jak z blokiem w "Alternatywy 4" tyle, że w realu. Lepiej i ciekawiej.
Nazwy stacji na drugiej linii metra czytał będzie Maciej Gudowski. W związku z tym przewidujemy liczne protesty feministek. Przecież mężczyzna jest na pierwszej linii (Ksawery Jasieński), więc tutaj miała być kobieta. Tylko lud jak zwykle wybrał inaczej niż było ustalone... Hańba!
http://www.regionalna.tvp.pl/17445343/maciej-gudowski-lektorem-na-ii-linii-metrade007r - 30-10-2014, 15:14 Temat postu:
Bez pana Jasieńskiego to już będzie zupełnie co innego Victoria - 03-11-2014, 11:22 Temat postu:
Centralnym odcinkiem II linii metra pojedziemy najwcześniej 14 grudnia - zapowiedziała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz w rozmowie z "Gazetą Stołeczną". - Do tego czasu odbiory zostaną zakończone. Termin jest realny - przekonuje rzecznik ratusza, Bartosz Milczarczyk.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ii-linia-metra-najwczesniej-br-14-grudnia,148101.htmlde007r - 04-11-2014, 14:11 Temat postu:
Się będzie działo, i dziobaki i II linia. Rozumiem, że termin nie jest przypadkowy... Victoria - 05-11-2014, 18:51 Temat postu:
Druga linia metra to oczko w głowie propagandzistów Platformy – miały nią jeździć pociągi przed wyborami samorządowymi, ale nie wiadomo kiedy pojedzie w ogóle – przecieka!
Więcej:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16943185,Druga_linia_metra_zachwyca_kolorami_i_straszy_przeciekami.htmlVictoria - 15-11-2014, 00:24 Temat postu:
Kopaczowa z Hanką się metrem przejechały. Drugą linią. Co ciekawe to wciąż teren budowy, a one bez kasków! Premierzyca zachwycona. Bo pierwszą linię budowano 25 lat, a drugą trzy. Dobre sobie. Po pierwsze zmieniła się technika, po drugie druga linia miała być gotowa na Euro, po trzecie pierwsza linia nie była priorytetem władz, a po czwarte druga nitka ma póki co 6 kilometrów i 7 stacji, po piąte ma te stacje tylko teoretycznie, bo wciąż nie działa...
Victoria - 28-11-2014, 17:44 Temat postu:
Warszawski ratusz ukrywa rzeczywiste koszty budowy II linii metra. Prawdziwe wydatki jakie miasto dodatkowo poniesie to 340 mln złotych, czyli o ponad 70 mln więcej niż podali kilka miesięcy temu urzędnicy Hanny Gronkiewicz Waltz. Portal niezalezna.pl dotarł do dwóch porozumień między ratuszem, a konsorcjum budującym II nitkę metra.
Więcej:
http://niezalezna.pl/61861-ujawniamy-warszawiacy-sa-oklamywani-ratusz-ukrywa-rzeczywiste-koszty-budowy-metrapawelu - 01-12-2014, 23:38 Temat postu:
Ja jako prawdziwy Polak i patriota (ale nie z tych co z pochodniami biegają po mieście i co miesiąc podpalają własny kraj) cieszę się, że wreszcie ta linia zostanie otwarta, i że pani prezydent Gronkiewicz-Waltz nie uległa presji moherowych beretów, żeby otwierać to na hurra, na szybko przed wyborami, tylko nawet ryzykując trochę mniejsze poparcie, spokojnie zleci sprawdzenie wszystkiego tak aby już od początku mogło funkcjonować bez zakłóceń, i co ważniejsze, żeby nie ryzykować życia i zdrowia mieszkańców. 14 grudnia będę w Gdańsku testując długo wyczekiwane pociągi Pendolino, ale 15 grudnia na pewno się przejadę II linią metra ciesząc się, że moje miasto ma wreszcie chociaż kawałek II linii metra która usprawni codziennie życie mieszkańców Warszawy, turystów i licznych osób ją odwiedzających. Victoria - 05-12-2014, 21:32 Temat postu:
Wybory wygrane, Gronkiewicz Waltz po raz kolejny przesuwa termin oddania II linii metra.
II linia metra jest jak Yeti. Wszyscy słyszeli, nikt nie widział. Wygląda na to, że wbrew zapowiedziom władz stolicy, Warszawiacy nie zobaczą jej jeszcze przez kilka tygodni.
Cały tekst:
http://parezja.pl/wybory-wygrane-gronkiewicz-waltz-po-raz-kolejny-przesuwa-termin-oddania-ii-linii-metra/pawelu - 07-12-2014, 00:13 Temat postu:
I słusznie, że w tej sytuacji przesuwa. Czy winą pani prezydent Gronkiewicz-Waltz jest pożar na stacji Rondo Daszyńskiego??? Nie bądźmy śmieszni. Siła wyższa, i tak postąpiłby każdy odpowiedzialny gospodarz miasta, dla którego najważniejsze jest dobro mieszkańców a nie słupki poparcia.
Czy co poniektórzy naprawdę nie widzą, jak Warszawa się zmieniła za czasów rządów pani prezydent Gronkiewicz-Waltz???? Czy naprawdę pamięć ludzka jest taka krótka, że nie pamiętamy marazmu i martwoty za czasów prezydentury Lecha Kaczyńskiego, gdzie nawet głupie zadaszenie nie powstało nad żadnym z przystanków o jakichkolwiek innych większych inwestycjach nie wspominając ????? niepozornytyp - 31-12-2014, 02:53 Temat postu:
Zapomniałeś tylko dodać że wszystko na kredy, który trzeba będzie spłacić. To niestety dzieje sie we wszystkich polskich miastach. Idziemy drogą Grecji. Czy tego nie widzisz? Victoria - 03-01-2015, 12:59 Temat postu:
"Trudno dziś podać konkretny termin otwarcia II linii metra" - przyznała Hanna Gronkiewicz-Waltz w rozmowie z Polską Agencją Prasową. A co obecna prezydent Warszawy mówiła przed wyborami samorządowymi? "Chcemy być pewni, że wszystko jest bezpieczne i sprawne. Wiemy już, że wszyscy metrem pojedziemy 14 grudnia tego roku" - zapewniała.
Więcej:
http://niezalezna.pl/62898-wielkie-oszustwo-hgw-w-sprawie-metra-trudno-podac-termin-otwarcia-drugiej-liniiVictoria - 20-01-2015, 21:19 Temat postu:
Kojarzycie ekrany dźwiękochłonne? To wyobraźcie sobie, że HGW postanowiła postawić takie... w metrze. Konkretnie na słynnej II linii na stacji Stadion Narodowy. Będzie oddzielać peron II linii od nieczynnego peronu III linii (otwarcie planowane na „kiedyś tam”). Logiczne?
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego szacuje, że swoje odbiory na centralnym odcinku drugiej linii metra zakończy w lutym. Uwzględniając czas potrzebny na ostatnie testy, można więc przewidywać, że podziemna kolejka ruszy dopiero w połowie marca.
Nawet 8 mln zł kosztowało już utrzymanie II linii warszawskiego metra, która wciąż czeka na oficjalne otwarcie. Wkrótce za funkcjonowanie „metra widmo” zapłacimy jeszcze więcej.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,17388653,Miliony_zlotych_za_puste_przebiegi_drugiej_linii_metra.htmlmaruda - 23-02-2015, 10:50 Temat postu:
No i dobrze,ja wyrażam uznanie dla sztabu PR-owców Hanki i w ogóle PO.Szczególny majstersztyk zrobili w kontekście spalonego mostu łazienkowskiego,wmówili leminsiom że i tak mieli go już tuż tuż rozpirzać)) a ci się cieszą że mają niesamowity fart,bo opatrzność sama pomogła w przyspieszeniu remontu i w ogóle wyjdzie po taniości dzięki temu pożaru,bo stawianie mostu na nowo to lepiej jak remont:)))))) Co do 2 linii metra,też mistrzowsko Hanka tłumaczy-"czekaliśmy 70 lat poczekamy jeszcze te kilka tygodni,najwżniejsze bezpieczeństwo"
Miód... Victoria - 23-02-2015, 11:09 Temat postu: maruda, to już pewne. Most i Trasa Łazienkowska zamknięte nawet kilkanaście miesięcy. HGW najwyraźniej nie ma świadomości, że Trasa Łazienkowska jest głównym traktem stolicy, a most zalicza się do punktów strategicznych wymagających stałej ochrony. Dla niej punktem strategicznym była tęcza na pl. Zbawiciela.
Most Łazienkowski i kiczowata homotęcza to ogromnie wymowne symbole "teoretycznego państwa" Platformy. Strategiczny obiekt militarny może zniszczyć bezpowrotnie w kilka godzin dziewczynka z zapałkami. Tęcza jest monitorowana i strzeżona całodobowo. Chroni ją kilkunastu policjantów, kilka radiowozów, straż miejska i zraszacze na fotokomórkę. maruda - 23-02-2015, 13:57 Temat postu: @Victoria ja się z Tobą zgadzam co do meritum,tu nie ma kwestii!Mi chodzi jedynie o mistrzowski piar dzieki któremu Warszawka z wyrozumiałością bierze cały ten syf na klatę i jeszcze się z tego cieszy a wrażenie burdelu w magistracie zdołano zneutralizować i przedstawić jako Bożą opatrzność działającą na rzecz Hanki:) Pirat - 24-02-2015, 01:35 Temat postu:
Pan Sznuk Arek - 27-02-2015, 14:26 Temat postu:
II linia metra ma już komplet pozwoleń na użytkowanie. Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski przekazał je w południe do Metra Warszawskiego. Zanim pociągi zabiorą pasażerów, muszą jeszcze bezawaryjnie wyjeździć 5 000 km na trasie między Wolą a Pragą - dowiedział się portal tvnwarszawa.pl.
Dzisiaj (5 marca) przed południem zakończyły się jazdy próbne na centralnym odcinku II linii metra. Nie ma już przeszkód do otwarcia nowej linii. Ma to nastąpić w weekend, choć Ratusz nie podał jeszcze dokładnej daty.
Po wielu latach oczekiwania stołeczny ratusz wreszcie ogłosił oficjalna datę uruchomienia II linii warszawskiego metra. Pociągi mają kursować po nowej trasie od niedzieli.
II linia metra, a przynajmniej jej oddana do użytku część to odcinek liczący ponad 6 km, stanowiący jednocześnie alternatywne połączenie lewobrzeżnej i prawobrzeżnej Warszawy.
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ii-linia-metra-za-kilkadziesiat-godzin,160098.htmlBeatrycze - 07-03-2015, 14:52 Temat postu:
Trwają przygotowania do otwarcia II linii metra, które szykowane jest na niedzielę 8 marca br. Otwarcie centralnego odcinka II linii metra nastąpi po ponad pięciu miesiącach testów, odbiorów i kontroli. Na trasie, łączącej lewobrzeżną część miasta z prawobrzeżną znajduje się siedem stacji.
Przejazd całą II linią metra od Stacji C-09 Rondo Daszyńskiego do stacji C-15 Dworzec Wileński.
Beatrycze - 10-08-2015, 15:29 Temat postu:
Przetarg na budowę odcinków II linii metra. Kto wykona sześć nowych stacji?
Dziś otwarcie kopert z ofertami w przetargu na budowę kolejnych stacji II linii metra na Targówek i Wolę. Te odcinki podziemnej kolejki mogą powstać do 2019 roku.
Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/887724,przetarg-na-budowe-odcinkow-ii-linii-metra-kto-wykona-szesc-nowych-stacji.htmlNoema - 25-08-2015, 13:35 Temat postu:
GóWno pokazało logikę godną słynnego Monty Pythonowskiego: „Jeśli ona waży tyle samo co kaczka to jest zrobiona z drewna, a co za tym idzie jest czarownicą”. Tylko u nich to brzmi: „Jeśli przyjęta zostanie propozycja PiS, która zwiększy kwotę wolną od podatku to w Warszawie nie będzie pieniędzy na budowę metra”. Logiczne? Jasne, tyle że to GóWniana logika. Pominę już to, że takie straszenie PiS-em poza Warszawą może przynieść efekt całkowicie odwrotny...
Przetarg na budowę odcinków II linii metra. Kto wykona sześć nowych stacji?
Podobno w Warszawie będzie trzecia linia metra. Już w 2030 roku. Może już zajmę miejsce na peronie? Victoria - 13-11-2015, 17:52 Temat postu:
Dokończą II, zaczną III linię metra. Plany ratusza na lata 2021-30.
Dwa największe projekty z listy dotyczą metra. Ratusz chce dokończyć budowę drugiej linii metra między stacjami Powstańców Śląskich, a STP Mory. W planach jest też wytyczenie trzeciej linii podziemnej kolejki ze Stadionu Narodowego w stronę Gocławia.
Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła wszystkie odwołania w przetargu na rozbudowę II linii metra na Targówek i daleką Wolę. - Umowy z wykonawcami można podpisywać - informuje rzeczniczka Izby.
Na początku listopada odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej złożyły trzy firmy biorące udział w przetargu na rozbudowę II linii metra. Jak informowało wówczas Metro Warszawskie, chodziło o kwestie finansowe oraz proceduralne.
Więcej:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,odwolania-oddalone-mozna-podpisac-umowe-na-rozbudowe-metra,186923.htmlpiotrek_89 - 02-12-2015, 13:03 Temat postu:
czekam z niecierpliwością kiedy ruszy budowa. koło wiosny powinni chyba zacząć kopać? Noema - 24-02-2016, 23:45 Temat postu:
Wiceprezydent Warszawy założył się z dziennikarzem stołecznego dodatku GóWna, że 11 kolejnych stacji II linii metra powstanie do 2020 roku. Nie wiem co przegra wiceprezydent, ale przegra na pewno.
Drugie dno przy rozbudowie warszawskiego metra. Prace w kierunku Targówka ruszyły o czasie. Rozbudowa na Wolę ma za to kilkumiesięczne opóźnienie. Oficjalnie brakuje pozwoleń, a nieoficjalnie dobrej woli wynikającej z politycznej wojny na linii PO i PiS.
Protesty mieszkańców w sprawie budowy stacje metra przy bemowskim ratuszu przyniosły skutki. Wiceprezydent stolicy ogłosił właśnie, że zostanie przesunięta tak, by wejścia na perony były zlokalizowane na wszystkich narożnikach skrzyżowania.
Decyzję dotyczącą lokalizacji stacji u zbiegu ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej podjął w piątek komitet sterujący budową II linii metra.
Przedłużają się przygotowania do budowy odcinka zachodniego II linii metra na Wolę, choć są już pierwsze uzgodnienia w postępowaniu środowiskowym dla poszczególnych obiektów tego odcinka. Ostatnie mają zostać wydane do końca lipca. To umożliwi wojewodzie wydanie pozwoleń na budowę i podpisanie umowy z wykonawcą na realizację prac.
Opóźnia się budowa II linii metra w kierunku Woli – informuje portal transportpubliczny.pl. W dalszym ciągu brakuje odpowiednich decyzji środowiskowych, przez co nie można podpisać umowy z wykonawcą.
W Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisano umowę na dofinansowanie drugiego etapu budowy II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru . Projekt ujęty w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 otrzymał dofinansowanie w kwocie ok. 1,826 mld zło. – Bardzo się cieszę, że Unia Europejska wesprze rozbudowę II linii metra w Warszawie – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. – Dzięki metru mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenie z centrum miasta a tam, za pośrednictwem pierwszej linii będą mogli sprawnie przemieścić się dalej.
Miasto rozpoczyna ostatni etap planowania rozbudowy II linii metra. Ogłoszono właśnie konkurs na koncepcję trzech przystanków na Bemowie i stacji techniczno-postojowej, która będzie zamykała nitkę od zachodu.
W weekend 26-27 listopada zamknięta dla ruchu zostanie ul. Górczewska i rozpoczną się pierwsze prace związane z rozbudową II linii metra o nowe stacje na Woli. Autobusy i tramwaje będą kierowane na objazdy; na fragmencie ul. Górczewskiej powstanie parking dla prywatnych samochodów.
Unia Europejska przeznaczy 432 mln euro na rozbudowę metra w Warszawie. W poniedziałek Komisja Europejska poinformowała o przyjęciu projektu współfinansowania rozbudowy drugiej nitki podziemnej kolejki, która łączy wschodnią i zachodnią część miasta.
Na stacji C18 Trocka ,na końcu realizowanego obecnie wschodniego-północnego przedłużenia II linii metra, trwają już prace przy wykonywaniu stropu pośredniego nad przyszłą halą peronową. – Patrząc na obiekt w przekroju, jesteśmy przed samą połową robót konstrukcyjnych. Na termin kontraktowy spoglądamy optymistycznie – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro.
Generalny Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na budowę stacji metra C6 Księcia Janusza na zachodnim odcinku II linii. Miasto dowiedziało się o tym z... twittera radnego PiS. – Mamy do czynienia z precedensem. Największa inwestycja samorządowa została brutalnie wstrzymana – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Nie będzie przerwy w budowie stacji metra na Woli, wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera podpisał w środę ponownie decyzję o pozwoleniu na budowę stacji, decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. W ub. tygodniu pierwszą decyzję wojewody w tej sprawie uchylił nadzór budowlany.
Na stacji C6 Księcia Janusza na odcinku zachodnim II linii metra trwa wydobywanie ziemi z poziomu pośredniego (-1). Stacja jest przygotowywana do rozpoczęcia drążenia tuneli w kierunku stacji C9 Rondo Daszyńskiego. Wykonawca zapowiada uruchomienie tarcz TBM na luty 2018 r.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych pozytywnie oceniło wniosek Metra Warszawskiego o dofinansowanie dla projektu pn. "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III". Docelowo powstanie 5 nowych stacji oraz zakupiony zostanie również nowy tabor, w sumie 17 pojazdów.
Ponad 2,6 mld złotych, które miasto stołeczne Warszawa otrzyma od UE na dofinansowanie miejskich inwestycji komunikacyjnych, zostanie przeznaczonych na rozbudowę II linii metra, budowę nowych tras tramwajowych oraz przebudowę ul. Wał Miedzeszyński.
http://warszawa.tvp.pl/35073747/mamy-prawo-do-metraVictoria - 11-01-2018, 17:13 Temat postu:
448 mln euro z funduszy UE na budowę II linii metra w Warszawie. Powstaną nowe stacje na Woli, Bemowie i Targówku.
Komisja Europejska przyjęła w czwartek pakiet inwestycji o wartości ponad 448 mln euro z Funduszu Spójności na finansowanie rozbudowy drugiej linii metra w Warszawie. Dodatkowo ponad 127 mln euro ma trafić na rozwój linii tramwajowych w stolicy.
W marcu miną trzy lata od uruchomienia centralnego odcinka II linii metra w Warszawie, a na stacjach wciąż znajdują się istotne błędy w systemie informacji pasażerskiej. ZTM, który już nieraz obiecywał poprawki, zapowiada kolejne audyty, których celem jest wypracowanie „kierunków zmian”.
Zakończenie rozbudowy drugiej linii warszawskiego metra do 2023 r. jest realne – przekonywał podczas konferencji Executive Club „Infrastruktura Polska i Budownictwo” członek zarządu Metra Warszawskiego Dariusz Kostaniak. Jak dodał, obecnie na Targówku wykonawcy wyprzedzają nawet zaplanowane terminy. Statystyki przewozowe pokazują natomiast duży potencjał łączącej brzegi Wisły trasy.
Dokładnie trzy lata temu, 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
Oferty na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra o ponad 400 mln zł przekraczają zaplanowany budżet. Miasto nie jest jednak tym zaskoczone. – Wszystkie przetargi, które realizujemy, notują przekroczenie budżetu o 30-50%, choć zdarza się też i więcej. Sytuacja na rynku zamówień jest bardzo dynamiczna – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Rozbudowa metra zawsze rozpala emocje – zwłaszcza w okresie przedwyborczym. Wśród nowych tematów pojawiła się kwestia możliwości i zasadności przedłużenia II linii metra do Ursusa. „Podejmowanie działań zmierzających do wydłużenia II linii metra, w tym także prac studialnych, nie jest obecnie uzasadnione” – odpowiada jednak miasto, przekonując, że Ursusowi wystarczy kolej.
Stacja Targówek odsłoniła w niedzielę swoje tajemnice przed warszawiakami. - Myślę, że będzie gotowa pół roku przed czasem - mówiła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Dzień wcześniej tarcza Maria przebijała się na budowaną stację Płocka na Woli.
Trwają prace wykończeniowe na powstających stacjach metra na stołecznej Pradze. Kładzie się instalacje, kamienne płyty peronów i wykonuje przyłącza wodno-kanalizacyjne i energetyczne. W tunelach wykonano już ponad 60 proc. prac torowych.
Czekam też, aż ktoś u nas odkryje, że metro może jeździć również po powierzchni, jak w większości normalnie zarządzanych miast. Może mniej efektowne, może – o zgrozo – taniej, ale jednak da się.
Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla dwóch wentylatorni szlakowych na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Oznacza to, że Metro Warszawskie dysponuje już wszystkimi siedmioma pozwoleniami na realizację obiektów kubaturowych na tym odcinku. Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności.
– Platforma Obywatelska planowała zamrozić budowę metra w Warszawie nawet na 22 lata; jeżeli Rafał Trzaskowski będzie zapowiadał nagłą budowę metra, to będzie łatwo ocenić wiarygodność tych obietnic – powiedział w środę szef sztabu wyborczego Patryka Jakiego Oliwer Kubicki.
Czytaj więcej na tvp.infoNoema - 22-08-2018, 21:52 Temat postu:
Trzaskowski obiecał dziś budowę trzech nowych linii metra. Mówi, że są lepsze od tych Jakiego, bo poddane analizom. Świetnie! Ale realność tych obietnic jest identyczna.
– Kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta Warszawy Rafał Trzaskowski proponuje budowę metra na Białołęce w miejscu, w którym ono powstać nie może; przebiegałoby m.in. przez cmentarz i rezerwat – powiedział Wiktor Klimiuk (PiS) ze sztabu Patryka Jakiego.
Więcej:
https://www.tvp.info/38714289/trzaskowski-proponuje-metro-na-bialolece-trasa-przebiegalaby-przez-rezerwat-i-cmentarzBeatrycze - 30-08-2018, 12:18 Temat postu:
Z dedykacją dla "wiodącego" portalu kolejowego, który jest bardzo przyjazny dla Trzaskowskiego (mimo iż ten agituje sobie na terenie SKM w kamizelce miejskiej spółki), z którego pół internetu ma bekę, a dość nieprzychylny dla Jakiego, przynajmniej w kwestii dot. pomysłów obu kandydatów na transport publiczny w Warszawie. Obiektywizm dziennikarski level KOD. Victoria - 03-09-2018, 21:41 Temat postu:
Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego.
W poniedziałek 3 września druga z tarcz TBM – Maria – przebiła się do szybu demontażowego za stacją C9 Rondo Daszyńskiego. Oznacza to, że oba tunele na budowanym zachodnim odcinku II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego są już wydrążone.
Rozbudowa metra stała się wiodącym tematem kampanii wyborczej w Warszawie. Patryk Jaki i Rafał Trzaskowski obiecują nowe linie, choć pierwsza kadencja nowego prezydenta upłynie pod znakiem kontynuacji tego, co rozpoczęte. Na drodze realizacji autorskich koncepcji kandydatów mogą stanąć dwie przeszkody: długi czas planowania inwestycji i kurczące się możliwości jej sfinansowania.
Miasto podpisało umowę z konsorcjum firm Astaldi i Gulermak na budowę odcinka II linii metra na Bródno. Prace powinny skończyć się dokładnie za trzy lata. W tej chwili to ostatni po stronie wschodniej planowany odcinek II linii.
Umowa obejmuje budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. Na odcinek ten, o łącznej długości 3,9 km, składają ię trzy stacje, trzy odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze za stacją C21, trzy wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C18. Prace zrealizuje konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało kwotę niespełna 1,4 mld zł i 36-miesięczny okres realizacji. Budowa potrwa więc do końca września 2021 r. (nie oznacza to daty udostępnienia dla pasażerów: otwarcie nastąpi kilka miesięcy później, po odbiorach).
W związku z zerwaniem przez Astaldi dwóch kontaktów kolejowych PKP PLK pojawiają się pytania o dalszy los rozbudowy warszawskiego metra. Jednak zarówno przedstawiciele miasta, jak i wykonawcy uspokajają. – Nasze inwestycje są realizowane zgodnie z planem – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. – Wystąpiliśmy o szczegółowe wyjaśnienie sytuacji konsorcjum. Kolejne umowy podpiszemy po otrzymaniu odpowiedzi oraz złożeniu gwarancji dobrego wykonania – dodaje Jerzy Lejk, prezes Metra.
Bank Pekao SA zablokował konto firmy Astaldi, na które wpływały pieniądze za budowę drugiej linii warszawskiego metra. - To oznacza de facto wstrzymanie prac - mówią nieoficjalnie pracownicy włoskiej firmy.
Rozbudowa II linii metra na wschód nie zwalnia tempa. Dobiegają tam końca niezwykle ważne prace torowe. Wykonawca właśnie zakończył betonowanie toru prawego. Trwają prace na torze lewym, gdzie pozostało do ukończenia jeszcze 600 metrów torowiska. W połowie zaawansowane są prace przy układaniu szyny prądowej.
Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac przy budowie odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. – Przed końcem listopada powinniśmy uzgodnić projekty organizacji ruchu, a w grudniu rozpoczną się prace przy przekładkach sieci kolidujących z budową – zapowiada Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy firmy Gulermak.
Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi przedostatnią umowę na rozbudowę II linii metra. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i zbudowanie odcinka od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz ze stacją techniczno-postojową. Prace zakończą się w IV kwartale 2022 r.
Za trzy lata pociągi metra dojadą do stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich - przewiduje podpisana ostatnia umowa na rozbudowę II linii metra. Kontrakt wart jest ponad 959 mln zł. Dla obu stacji i łączących je tuneli zostały już wydane pozwolenia na budowę.
Więcej:
http://niezalezna.pl/245777-jest-ostatnia-umowa-na-ii-linie-metraNoema - 04-12-2018, 08:34 Temat postu:
Podczas budowy warszawskiego metra znaleziono kości mamuta. Zapewne obok znajdował się szkielet wojownika Wielkiej Lechii, ale tego już opinii publicznej nie podano.
Trwają pierwsze prace torowe w tunelach budowanej II linii metra na Woli. Na około 100 metrowym odcinku prawego tunelu pomiędzy stacją C07 Młynów a stacją C06 Ks. Janusza ułożona została wibroizolacja oraz zbrojenie podtorza, a w ciągu najbliższych kilku dni przeprowadzone będzie betonowanie, aby uzyskać właściwą formę podbudowy torowiska. Szyny, po których będą w przyszłości jeździły pociągi, czekają już na stacji Młynów, aby przetransportować je na właściwe miejsce.
Proces zatwierdzania i opiniowania organizacji ruchu przy kolejnych odcinkach II linii metra – na Bródno i Bemowo – zajmuje więcej czasu niż przy wcześniejszych odcinkach na Wolę i Targówek. – To bardzo poważny i złożony proces. Wyciągamy wnioski z poprzednich odcinków i utrudnień, które te budowy generowały – mówi Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/metro-na-brodno-i-bemowo-dlaczego-tak-dlugo-trwa-rozpoczecie-budowy-60697.htmlNoema - 31-01-2019, 09:44 Temat postu:
Rzecznik niejakiego Trzaskowskiego – Kamil Dąbrowa z dumą doniósł, że druga linia metra dotarła na Brudno. Konkretnie na stację „Trocka”. Fantastyczna wiadomość. Ale jak widać rzecznik obecnej ekipy stołecznego Ratusza nie musi wiedzieć, że w Warszawie jest Bródno, nie Brudno, a metro tam nie dociera, bo stacja „Trocka” jest na Targówku... To są właśnie te detale, które pokazują jak bardzo ta banda zainteresowana jest miastem, w którym rządzi.
Proces zatwierdzania i opiniowania organizacji ruchu przy kolejnych odcinkach II linii metra – na Bródno i Bemowo – zajmuje więcej czasu niż przy wcześniejszych odcinkach na Wolę i Targówek. – To bardzo poważny i złożony proces. Wyciągamy wnioski z poprzednich odcinków i utrudnień, które te budowy generowały – mówi Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Więcej:
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/metro-na-brodno-i-bemowo-dlaczego-tak-dlugo-trwa-rozpoczecie-budowy-60697.htmlNoema - 17-02-2019, 11:17 Temat postu:
W Warszawie dostrzeżono problem. Dostrzeżono problem, o którym większość użytkowników metra mówiła od dnia otwarcia drugiej linii. Reszta dowiedziała się w ciągu tygodnia. Konkretnie to odkryto, że przejście pomiędzy peronami stacji Świętokrzyska na przecięciu linii jest za wąskie i przez to niebezpieczne. Serdecznie władzom miasta gratuluję spostrzegawczości! Zajęło im to 4 lata. A wystarczyło raz przejechać w godzinach szczytu jak ja to niedawno uczyniłam.
Stołeczni urzędnicy nie podjęli jeszcze decyzji co do kształtu ulicy Górczewskiej na budowanym odcinku II linii metra na Woli do stacji Księcia Janusza. Według naszych informacji brak decyzji bądź konieczność przeprojektowania ulicy może stanowić dla wykonawcy pretekst do wystąpienia z roszczeniem czasowym, co stawia listopadowy termin zakończenia prac pod dużym znakiem zapytania.
Pociąg na nowym odcinku metra już jeździ - informuje Metro Warszawskie. Ale od razu studzi ewentualny entuzjazm: - Wprawdzie nie zabiera pasażerów, ale zbiera cenne dane.
- Zakończenie budowy zbliża się wielkimi krokami. Przed odebraniem nowego odcinka metra trzeba się upewnić, że wszystko działa jak należy. Obecnie wykonawca testuje dwa kluczowe systemy - sterowania ruchem oraz pożarowy - poinformowała Anna Bartoń, rzeczniczka Warszawskiego Metra.
„Potwierdzam zakończenie prac” to fragment ostatniego wpisu w jednym z dzienników budowy wschodniego odcinka II linii metra w Warszawie. Wykonawca przekazał do stołecznego ratusza komplet dokumentów niezbędnych do wykonania odbiorów i uruchomienia linii M2 od stacji Szwedzka, przez Targówek Mieszkaniowy do stacji Trocka.
W niedzielę 19 maja mieszkańcy mogli przekonać się, jak wyglądają skończone trzy nowe stacje na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Targówek. Nowe przystanki, wyglądające niemal identycznie, będą sporą odmianą i szokiem po barwnym centralnym odcinku II linii metra.
Piętrzą się trudności związane z odbiorami odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Targówek. Wojewoda mazowiecki wciąż nie rozpoczął obowiązkowych kontroli nowych stacji, poprzedzających wydane pozwoleń na użytkowanie. Zdzisław Sipiera zapewnia jednak, że inwestycji nie blokuje. – Robię wszystko z moimi służbami, aby bezwłocznie dokonać odbiory. Jednak żadne naciski nie spowodują, że ktoś w urzędzie wojewódzkim czy w inspektoracie nadzoru budowlanego podpisze się pod dokumentami, które są niewłaściwe, albo ich nie ma – zapewnia Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki.
II linia metra jest dłuższa o odcinek na Targówku. Od dzisiaj pasażerowie mogą korzystać z trzech nowych stacji: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. – Dobra wiadomość. Metro dojechało na Targówek. To jedna z największych inwestycji stolicy – ponad miliard złotych, z czego 3/4 to środki unijne – mówił Rafał Trzaskowski, prezydent stolicy.
Ratusz podpisał z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym umowę na 1,5 miliarda złotych na rozwój II linii metra. Pieniądze mają zabezpieczyć finansowanie dalszej rozbudowy II linii metra. Chodzi o przedłużenie linii na zachód (9,3 kilometra) od istniejącej stacji Rondo Daszyńskiego do nowej stacji techniczno-postojowej Karolin, a także na północny-wschód (7,1 kilometra) do stacji Bródno.
Do końca 2022 roku mają być gotowe wszystkie stacje II linii metra. W planach jest również dobudowanie dwóch przystanków na pierwszej nitce, a także odnogi podziemnej kolejki na Gocław.
Prawie cztery miliony pasażerów skorzystały z drugiej linii metra od momentu otwarcia nowych stacji na Pradze Północ i Targówku.
15 września metro zostało wydłużone o trzy nowe stacje: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka. Jak wynika z danych Zarządu Transportu Miejskiego, z drugiej linii podziemnej kolejki skorzystało ponad milion osób więcej, niż rok temu w analogicznym okresie.
W listopadzie – zgodnie z kontraktem – powinny zakończyć się prace na budowie odcinka zachodniego II linii metra na Wolę. Budowniczowie metra nie zgłoszą jednak w tym terminie gotowości do odbiorów: okazało się, że na czas nie zostało wykonane docelowe przyłącze dla podstacji zasilającej cały odcinek, co uniemożliwia przeprowadzenie testów wewnętrznych. Ratusz podtrzymuje wiosnę jako termin uruchomienia nowych stacji. Harmonogram odbiorów ma być tak ułożony, by podróżni z przystanków na Woli skorzystali 4 kwietnia 2020 r.
Trwają odbiory trzech nowych stacji II linii metra na Woli, które zgodnie z podtrzymywanymi deklaracjami mają zostać udostępnione podróżnym 4 kwietnia – kilka dni przed 25. rocznicą uruchomienia metra w Warszawie. Z pewnością najbardziej efektowną ma szansę zostać Płocka, mieniąca się w różnych odcieniach miedzi.
Wielka inwestycja może stanąć pod znakiem zapytania. Już teraz mowa jest o zmniejszonej liczbie pracowników o kilkadziesiąt procent. Choć budowa trwa, to koronawirus narobił wielu problemów. Ich lista jest naprawdę długa - pisze sobotni "Super Express".
Od dzisiaj (4 kwietnia) II linia metra jest dłuższa o 3,4 km i trzy nowe stacje – Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Pierwszy pociąg, zgodnie z rozkładem jazdy, odjechał ze stacji Księcia Janusza o godz. 5:00. Trzy nowe przystanki – bardzo różnorodne – są prawdziwą ucztą dla oczu i kontrastują z surowymi i sterylnymi stacjami na Targówku, otwartymi we wrześniu zeszłego roku.
Victoria - 27-07-2020, 21:42 Temat postu: Metro na Bemowo: Rusza drążenie tuneli
W poniedziałek (27 lipca) pierwsza tarcza rozpoczęła drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra na Bemowo. W pierwszej kolejności Krystyna wykona ok. 137-metrowy odcinek między torami odstawczymi a stacją C4 Powstańców Śląskich. Dzisiaj też rozpoczyna się drążenie kolejnego odcinka tunelu na Bródnie.
Wiadomo już o ile dłużej może potrwać budowa wszystkich odcinków II linii metra. Wykonawca, firma Gulermak, poprosił – w zależności od odcinka – od 8 do 18 miesięcy. Największe przesunięcie dotyczy ostatniego odcinka po stronie zachodniej, na Mory, gdzie ciągną się formalności.
Przygotowania do realizacji ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra między stacjami C4 Powstańców Śląskich i C1 Karolin na Bemowie postępują mozolnie. Od decyzji lokalizacyjnych dla stacji i wentylatorni, wydanych przez wojewodę, wpłynęły odwołania.
Ostatni, zachodni odcinek II linii metra – między stacją Bemowo a Karolinem – utknął w fazie przygotowań. Wciąż nie ma pozwoleń, a koszty cały czas rosną. Władze miasta, jak podaje Gazeta Stołeczna, liczą na pozyskanie dodatkowych środków unijnych – bez nich budowa tego odcinka może zostać odłożona.
W środę 8 czerwca ruszyły jazdy rozruchowe na odcinku zachodnim II linii metra do stacji C4 Bemowo. Trwają jeszcze odbiory: Metro i wykonawca czekają na ostatnią opinię strażaków, po której możliwe będzie złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie. W tej sytuacji otwarcie nastąpi nie wcześniej niż w okolicach Bożego Ciała.
Wojewoda Mazowiecki wydał dziś (24 czerwca) pierwsze z dziewięciu pozwoleń na budowę dla ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Karolin. Dotyczy ono stacji C1 Karolin i ma rygor natychmiastowej wykonalności. Po uzyskaniu wszystkich pozwoleń i domknięciu kwestii finansowych wreszcie będzie mogła wystartować wyczekiwana budowa: same prace zajmą co najmniej trzy lata.
Metro spodziewa się, że jeszcze we wrześniu – po niezwykle długiej i czasochłonnej procedurze – mogą zostać wydane ostatnie pozwolenia na budowę dla ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Karolin. Aby jednak roboty mogły ruszyć, wpierw władze Warszawy będą musiały zdecydować o dołożeniu do kontraktu ponad pół miliarda złotych.
Wciąż nie wiadomo kiedy mogą zostać otwarte trzy stacje metra na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Bródno, choć jest oczekiwanie, że nastąpi to prędko – przed końcem tego tygodnia. – Chcemy to zrobić jak najszybciej. Nie mamy jednak wpływu na tempo kontroli, czekamy – mówi Monika Beuth, rzeczniczka ratusza. Wiadomo już jak będzie wyglądał rozkład: w momencie otwarcia nowych stacji metro wróci do przedwakacyjnych częstotliwości. Do obsługi dwóch linii będzie potrzeba 62 pociągów – z 75 posiadanych przez Metro Warszawskie. AKTUALIZACJA: Rzeczniczka Ratusza poinformowała, że w tym tygodniu raczej nie należy spodziewać się otwarcia.
Warszawiacy mogą już korzystać z bródnowskiego odcinka metra. Otwarcie trzech nowych stacji odbyło się w środę w obecności prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.
Nowy odcinek drugiej linii metra, który w środę oficjalnie został otwarty obejmuje stacje: Zacisze – pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, Kondratowicza – przy skrzyżowaniu ulic Malborskiej i Kondratowicza oraz Bródno – przy skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Rembielińskiej.
Metro Warszawskie i wykonawca – firma Gulermak – mają już komplet pozwoleń na budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra. Aby roboty mogły wystartować koniecznie jest porozumienie między inwestorem a budowniczymi w sprawie waloryzacji wartości kontraktu z 2018 r.
Budowa ostatniego zachodniego odcinka II linii metra w dzielnicy Bemowo wkracza w etap pierwszych prac konstrukcyjnych tzw. obiektów kubaturowych. Wkrótce rozpocznie się budowa ścian szczelinowych stacji metra Karolin. Ta operacja wymaga wykorzystania m.in. łyżki zwanej chwytakiem, bentonitu, stalowych klatek i betonu.
Na placu budowy ostatniego odcinka linii M2 trwają prace przygotowawcze przed drążeniem tuneli. Choć tarcze TBM rozpoczną pracę dopiero w przyszłym roku - już teraz wykonawca wzmacnia grunt w kluczowych miejscach budowy.
Czytaj więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/43554/budowa-ostatniego-odcinka-linii-m2.htmlArek - 15-02-2024, 22:11 Temat postu:
Praca na ostatnim, bemowskim odcinku drugiej linii metra wre, pomaga w tym pogoda. Na wszystkich trzech powstających stacjach M2 gotowe są już ściany szczelinowe. Tam gdzie prace są najbardziej zaawansowane, czyli na stacji C1 Karolin, dobiega końca budowa stropu pośredniego na poziomie -1.
Powoli toczy się budowa ostatniego odcinka II linii metra. Pojawiają się informacje, że możliwe są kolejne wzrosty kosztów i przesunięcia terminu zakończenia inwestycji. Miasto – w odpowiedzi na te głosy – wskazuje, że nie ma powodu do zawierania kolejnych aneksów.