INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - PKP opublikowało już rozkład 2010/2011

lukasz83j - 16-11-2010, 11:58
Temat postu: PKP opublikowało już rozkład 2010/2011
Co prawda widnieje przy nim informacja Odjazdy/ Przyjazdy pociągów podano orientacyjnie i nie stanowią ostatecznego rozkładu jazdy, ale można przynajmniej sprawdzić czy potwierdza się to, co od dłuższego czasu jest na bahn.de

http://nowy.rozklad-pkp.pl
sopek - 16-11-2010, 12:12
Temat postu:
Po pobieżnym sprawdzeniu, nie widzę istotnych zmian.

Rozkłady przesłano do Niemców - Hafas zrobił to na 1.XI, a nasi fachowcy poskładali to na 16.XI.

Trzeba czekać na tabelki od Przewozów Regionalnych, KD i Arrivy.
pitagoras23 - 16-11-2010, 13:17
Temat postu:
Jeszcze wielu informacji tutaj nie ma. Godziny się zgadzają z tym, co umieściło DB na swoich stronach. Brak choćby kategoryzacji pociągów na TLK, IR, R dla mojej stacji.
Światowid - 16-11-2010, 13:21
Temat postu:
Pociąg SzpG- Szczecin codziennie. To chyba pomyłka. Chociaż chciałbym, żeby tak było. Smile
Beatrycze - 16-11-2010, 13:24
Temat postu:
Jestem w szoku! Wow

Jeszcze nigdy PKP tak szybko nie ujawniło nowy RJ. Zawsze robili to na ostatnią chwilę. To pewnie efekt zawstydzania ich przez DB, które od lat publikuje rozkład PKP już na początku listopada.
Pabianiczanin - 16-11-2010, 13:25
Temat postu:
Z Łodzi Kaliskiej jest popołudniowy pociąg do Krakowa Głównego.Ale jest tu błąd bo kategoria TLK a w uwagi: Przewozy Regionalne.
Również to samo jest z pociągiem relacji Warszawa Wsch. odjazd (15:42) - Bolesławiec kategoria TLK ,uwagi:Przewozy Regionalne
Anonymous - 16-11-2010, 13:25
Temat postu:
Z Lublińca jest bezpośredni pociąg REGIO do Krakowa, natomiast w dalszym ciągu nie ma pociągu powrotnego...
REGIOchłopak - 16-11-2010, 13:38
Temat postu:
mk1992, i tak pozostanie, ten pociąg kursował będzie tylko w jedną stronę....
iR Katowice-Gdynia jest wpisany, że ma kursować codziennie Smile
sasho33 - 16-11-2010, 13:42
Temat postu:
Nie patrzcie na daty kursowania.
U mnie pociąg który na 100% będzie jeździł w (D) ma oznaczenie (H).
Ale szok że tak wcześnie to pokazują.
Anonymous - 16-11-2010, 13:44
Temat postu:
Totalny bezsens, nie rozumiem, jak można tworzyć pociąg w jedną stronę? W takim razie z jednodniowych wyjazdów do Krakowa w dalszym ciągu będę rezygnował. Bo o ile gdybym miał bezpośredni pociąg, to byłbym w stanie ścierpieć długi czas jazdy, o tyle brak bezpośredniego pociągu wyklucza dla mnie kolej jako alternatywny środek transportu do tego miasta.

Ogólnie jeśli chodzi o Bytom, bieda z nędzą. Czas jazdy z Bytomia do Gliwic oficjalnie wydłużył się do 28 minut! Niedługo 850 będzie szybszy od pociągu, nie zdziwiłbym się.

Na Katowice - TG - Katowice cięcia, z 15 bezpośrednich pociągów zrobiło się 12, czas jazdy z TG do Katowic się wydłużył.

Brak sezonowej rzeźni do Łeby i Helu, Orkan kursuje już tylko od czerwca do sierpnia, a nie jak przez ostatnie kilkanaście lat, od kwietnia do września. TRAGEDIA!
Tomasz B. - 16-11-2010, 15:21
Temat postu:
Ludzie nie sugerujcie się tym rozkładem, może i godziny takie same jak podają Niemcy, ale pierdół cała masa np: z Wrocławia Głównego do Kędzierzyna Koźla startuje pociąg 6432 który kursuje codziennie, jest niby TLK-ą, a przewoźnikiem Przewozy Regionalne ... W rzeczywistości jest to pociąg REGIO (zatrzymujący się na wybranych stacjach), kursujący w piątki i przeznaczony dla studentów (i oczywiście innych chętnych) pod nazwą ŻAK. Jest też pociąg "pospieszny" z Wrocławia do Bohumina, który zatrzymuje się na każdej stacji :-D. Co do pociągu Szczecin - Szklarska P.G. to już po numerze (XX5XX) widać, ze jest to sezonowiec i codziennie jeździć nie będzie.
yusek - 16-11-2010, 15:40
Temat postu:
Ale mi się podoba Karsin i pociągi w stadach co kilka minut do Kościerzyny.
kris123 - 16-11-2010, 15:40
Temat postu:
Zadnych rewelacji DB i tak spisało sie lepiej...
TM_railfan - 16-11-2010, 15:56
Temat postu:
Ciekawostka:
*TLK 38105 "Barbakan" w relacji Kraków - Szczecin jazda codziennie, oprócz 23. Cze do 30. Sie (do Świnujścia w wakacje)
*TLK 83516 "Barbakan" codziennie w relacji Świnoujście - Kraków.


W sumie mogli by już go zrobić codziennie do Świnoujścia...
Krzychu191 - 16-11-2010, 16:07
Temat postu:
Dla mnie rozkład dla Łodzi jest świetny w porównaniu z tym co jest teraz !
Wraca dawny Jaćwing przez Łódź (szkoda, że nie do Suwałk) 2 szybkie połączenia z Krakowem i Poznaniem, połączenie w sezonie do Świnoujścia, Helu i Kołobrzegu, okresowy do Wisły Głębce, całoroczny do Zakopanego czego nam bardzo brakowało.
Na mały minus zasługuje wycięcie grupy wagonów ze Stoczniowca do Katowic, ale mimo tego rozkład oceniam na bardzo dobry.
lodzianinn - 16-11-2010, 16:22
Temat postu:
Z tym całorocznym z Łodzi do Zakopanego to bym się tak nie cieszył, gdyż na banh.de widnieje jako sezonowy (ferie i wakacje). Pewnie na pkp.pl jest błąd i będzie to tylko sezonówka...szkoda
Choć z gadzam się z Krzychu191, że rozkład dla Łodzi jest dobry w stosunku do poprzednich.
PKPowiec - 16-11-2010, 16:49
Temat postu:
Nie wszystkie rozkłady są.
Anonymous - 16-11-2010, 17:01
Temat postu:
Dla stacji Jabłonowo nie pokazuje kategori pociągów ,wszystkie IR oznaczone są jako TLK i sporo sprzeczności w terminach kursowania dla pociągów Arrivy
audrin - 16-11-2010, 17:18
Temat postu:
Po cholerę publikować rozkład jazdy, skoro jest on niekompletny, zawiera błędy i może niepotrzebnie zmylić podróżnych?

Nie ma żadnego EIC na trasie Wrocław - Poznań. Ciekawe, co ostatecznie zrobią ze Ślężą. Nie wiem jak wy, ale ja wolę poczekać na prawdziwy rozkład i dopiero wtedy będę się emocjonował.
Almix - 16-11-2010, 18:00
Temat postu:
Jeśli Ślęża będzie ma dalej jechać przez Katowice jak to sugerowało IC we wrześniu to można założyć, że pojedzie jednak około 19:30 z Centralnego, ponieważ wg tego co jest na nowym rozkładzie o 18:35 odjeżdża... hmm... coś odjeżdża do Bielska a 17:30 jest już wpisany EIC Skarbek/Szkuner.

Poza tym, jeśli ktoś interesuje się kursami EIC/EC na trasie Katowice - Warszawa to od razu niekompletność tego rozkładu.
sheva17 - 16-11-2010, 18:56
Temat postu:
43502, Katowice- Krynica, kursuje codziennie. Co to takiego Very Happy ? Połączenie mi się podoba, ale to nie pomyłka?
Urbi - 16-11-2010, 19:00
Temat postu:
REGIO relacji Chodzież - Łódź Kaliska. :] Hit nadchodzącego rozkładu w Łodzi. Very Happy
Krzychu191 - 16-11-2010, 19:05
Temat postu:
Urbi IR Łódź-Kłodzko-Łódź też niezłe ;p
Tomasz B. - 16-11-2010, 19:16
Temat postu:
43502 - pociąg z "okręgu 4" do "okręgu 3" i kolejna liczba "5" czyli pociąg sezonowy, żadne tam "całoroczne". Zwracajcie uwagę na trzecią liczbę (w numeracji pięciocyfrowej) - jak 5 pociąg sezonowy, jak 2 pociąg nocny, 1 dzienny Smile
EICKaszub - 16-11-2010, 19:23
Temat postu:
To jakaś farsa ! Brak większości EIC w Trójmieście hahaha. Ojojoj Niemcy muszą nas jeszcze dużo nauczyć Śmiech
Pabianiczanin - 16-11-2010, 20:08
Temat postu:
Krzychu191 napisał/a:
Urbi IR Łódź-Kłodzko-Łódź też niezłe ;p


Raczej Kłodzko - Łódź bo z Łodzi do Kłodzka nie ma.
Damian Łódź - 16-11-2010, 20:38
Temat postu:
Błędów od groma. Gdybym wierzył temu rozkładowi to bym sterczał 14 grudnia w Zagórzu o 6:47 i czekałbym do usr.... śmierci na skład do Łupkowa Very Happy

Shocked IR Prosna z Koluszek do Warszawy przez Skp, Arkadię, Sochaczew, a jeszcze niedawno utrzymywano że przez Skierniewice, Żyrardów.
tomaszw22 - 16-11-2010, 21:02
Temat postu:
Witam,

Słuchajcie przez ten rozkłąd woła o pomstę do nieba !!! nie wiem jak on się tam znalazł... Podam przykłady absurdów.

1. Brak ORLICE z Wrocławia do Pardubic.

2. HIT ... TLK z Kłodzka do Łodzi , IR do Ostrowa Wlkp. a gdzie powroty z tych miast...przecież to są zwykłe REGIO przyspieszone na odc. Kłodzko- Wrocłąw
Anonymous - 16-11-2010, 21:07
Temat postu:
Jedno wielkie zamieszanie mogli podać go póżniej skoro teraz nie jest kompletny i wiarygodny
Pabianiczanin - 16-11-2010, 21:12
Temat postu:
Również IR ''Lazur'' Gdynia - Sieradz został skrócony do Łodzi i też pytanie się nasuwa dlaczego Question Przecież była spora frekwencja na odcinku Łódź - Sieradz
Patryk180 - 16-11-2010, 21:15
Temat postu:
Przecież to jest żenujące, w tym rozkładzie wiele kategorii pociągów jest zmieniona. Jeżeli juz dają nowy rozkład to by przynajmniej zrobili to porządnie.
Jeśli chodzi o rozkład w rejonie mojego miasta Bytomia to jest on żenujący:
1) Brak TLK Barbakan
2) Orkan od czerwca do sierpnia
3) liczba pociągów z Bytomia do Gliwic
4) Brak TLK do Helu
5) rozkład w szczycie na linii Katowice-TG dotychczas: 14:42, 15:13, 15:42, 16:43 jest w miare dobrze, w nowym rozkładzie to 14:42, 15:19, 16:43 czyli generalnie do dupy bo jak ktoś kończy np. o 15:00 to nie bedzie czekał na 16:43 tylko pojedzie autobusem
6) pociąg Lubliniec - Kraków w środku dnia, w 1 strone wogule nie wiem co to jest za cyrk.
7) w dalszym ciągu godzina odjazdu orkana do Kołobrzegu
Na plus:
- wydłużenie Orkana do Przemysla
i w zasadzie tylko tyle. Exclamation pozytywnych informacji.
R90 - 16-11-2010, 21:17
Temat postu:
To jakies nieporozumienie. Prawie godzine wczesniej wyjezdza mazowia z sochaczewa. Niemozliwe zeby ten rozklad byl prawdziwy
EICKaszub - 16-11-2010, 21:20
Temat postu:
gryff napisał/a:
Jedno wielkie zamieszanie mogli podać go póżniej skoro teraz nie jest kompletny i wiarygodny


No i o to im chodzi. Zawsze naciskaliśmy na PKP, że są niekompetentni i podają rozkład jazdy kilka dni przed jego wejściem w życie. Teraz rozkład jest wcześniej , ale nie odzwierciedla realiów.
Więc PKP zrobiło nam psikusa, a jednocześnie znów pokazało , że wszystko co leży w ich kompetencji mają głęboko gdzieś. Cel swój osiągnęli. Lepiej czekać na prawdziwy rozkład niż czytać bajki miesiąc wcześniej
Pabianiczanin - 16-11-2010, 21:20
Temat postu:
R20:A jeżeli to będzie rozkład prawdziwy Question to będą niezłe jaja .
R90 - 16-11-2010, 21:36
Temat postu:
Watpie zeby mazowia byla pare minut po 6. Teraz jest 6.57 i doslownie tłumy ludzi nia jezdza zarowno jak na uczelnie jak i do pracy. Na centralnym jest 7.44 i kazdemu pasuje mniej wiecej.
Pabianiczanin - 16-11-2010, 21:45
Temat postu:
A co to jest za pociąg Międzynarodowy Question
Brest Central - Frankfurt(Oder),Odjazd z Warszawy Wsch. 1:17.
REGIOchłopak - 16-11-2010, 21:58
Temat postu:
adalbert, jeśli dobrze kojarzę jest to "Koziołek" REGIO przyspieszony, byłą o nim mowa swego czasu tutaj....Fajnie, że udało się ten pociąg uruchomić Smile
Anonymous - 16-11-2010, 21:59
Temat postu:
Pociąg pielgrzymkowy, a poza tym to nie TLK tylko IR.
adalbert - 16-11-2010, 21:59
Temat postu:
Takiego pociągu też nie było na db.de:

link

Domyślam się że to chodzi o IR. Wrocław - Kielce, codziennie przez Kluczbork !
Tomasz B. - 16-11-2010, 22:06
Temat postu:
To ja mam takie pytanie - kto i gdzie oficjalnie napisał, że jest to projekt nowego rozkładu jazdy upubliczniony dla pasażerów? Ktoś po prostu wpisał sobie w wyszukiwarkę wzorem lat ubiegłych adres do rozkładu z przedrostkiem "nowy" i udało mu się w ten sposób dotrzeć do niedopracowanej bazy nowego rozkładu (wklepane pociągi - godziny odjazdów i przyjazdów oraz numery bez uporządkowania kategorii) i teraz robi się z tego sensację na forum. Podsumowując: ROZKŁAD TEN NIE ZOSTAŁ OFICJALNIE UPUBLICZNIONY DLA PASAŻERÓW więc nie ma co się podniecać, że jest tyle niedociągnięć!
REGIOchłopak - 16-11-2010, 22:06
Temat postu:
adalbert, To iR Bolko do tej pory kursował przez Opole, Ozimek. Ciekawe czy w nowym RJ pozostanie...
Bartuś - 16-11-2010, 22:09
Temat postu:
Tomasz B. - na stronie "starego" RJ jest już odnośnik z linkiem do nowego (po prawej stronie)
Tomasz B. - 16-11-2010, 22:28
Temat postu:
Interregio BOLKO w nowym rozkładzie przetrasowano, rozkład z Wrocławia do Kielc będzie wyglądał tak:

Wrocław Główny-15:52
Wrocław Mikołajów-15:57-15:57
Wrocław Nadodrze-16:05-16:06
Wrocław Sołtysowice-16:11-16:12
Wrocław Psie Pole-16:15-16:15
Oleśnica-16:38-16:39
Bierutów-16:56-16:56
Namysłów-17:08-17:09
Wołczyn-17:30-17:31
Kluczbork-17:43-17:44
Olesno Śląskie-18:05-18:06
Lubliniec-18:42-18:43
Częstochowa Stradom-19:18-19:19
Koniecpol-20:23-20:23
Żelisławice-20:32-20:32
Włoszczowa-20:41-20:42
Bukowa-20:54-20:54
Kielce Herbskie-21:19-21:20
Kielce-21:24

Pociąg z Wrocławia jedzie tylko w piątek (wraca pewnie w niedzielę- ale nie sprawdzałem)

NA STRONIE Z ROZKŁADEM AKTUALNYM JEST ODNOŚNIK DO PROJEKTU NOWEGO - FAKTYCZNIE - ZWRACAM HONOR! CO DO UPUBLICZNIONEJ ZAWARTOŚCI ... BEZ KOMENTARZA!
ET40 - 16-11-2010, 22:34
Temat postu:
Tomasz B. napisał/a:
To ja mam takie pytanie - kto i gdzie oficjalnie napisał, że jest to projekt nowego rozkładu jazdy upubliczniony dla pasażerów? Ktoś po prostu wpisał sobie w wyszukiwarkę wzorem lat ubiegłych adres do rozkładu z przedrostkiem "nowy" i udało mu się w ten sposób dotrzeć do niedopracowanej bazy nowego rozkładu (wklepane pociągi - godziny odjazdów i przyjazdów oraz numery bez uporządkowania kategorii) i teraz robi się z tego sensację na forum. Podsumowując: ROZKŁAD TEN NIE ZOSTAŁ OFICJALNIE UPUBLICZNIONY DLA PASAŻERÓW więc nie ma co się podniecać, że jest tyle niedociągnięć!

Twoja teoria trzyma się kupy, ale nie zgadzam się z tobą. Upubliczniony "rozkład" został opatrzony notatką, że godziny kursów są orientacyjne i nie mogą być traktowane jako pełnowartościowa informacja dla pasażerów. Tak dla zabawy sobie wstawili taki tekst?Smile
Trochę pomyślunku!Smile
Tomasz - 16-11-2010, 22:35
Temat postu:
W rozkładzie tym nowym znalazłem pociąg TLK przewozy regionalne z Krakowa Głównego do Łodzi Fabrycznej który się zatrzymuje w... Krakowie Łobzowie, może mi to ktoś wyjaśnić?
Damian Łódź - 16-11-2010, 22:37
Temat postu:
Tomasz, złe oznaczenie. To pociąg "Semafor" marki InterRegio spółki PR.
Anonymous - 16-11-2010, 23:51
Temat postu:
Przejrzałem odjazdy z Łodzi Kaliskiej i powiem Wam, że...będzie się działo Very Happy , szczególnie gdy zamkną Fabryczną. Dobrzy byłoby żeby do września wyremontowali ten drugi tor między Widzewem a Kaliską po to by wszystkie pociągi (TLK, IR, REGIO) które teraz jeżdżą na Fabryczny mogły bez przeszkód jeździć na Kaliski.
Byłem dzisiaj na tym dworcu, jest tam bardzo cicho, ale jest to chyba cisza przed burzą. Język
Noema - 17-11-2010, 04:23
Temat postu:
Niektórzy z was wypisują takie bzdury, że aż mi się kiszki przewracają jak to czytam. Przeżywacie jak mrówka okres, mimo iż jest to dokładnie to samo co zostało już wcześniej opublikowane na bahn.de. Zamykam temat do czasu aż pojawi się ostateczna wersja nowego RJ.
Ralny - 06-12-2010, 13:56
Temat postu:
Dziś mija ostateczny termin publikacji ostatecznej wersji nowego RJ. Tymczasem w hafasie PKP nadal jest tylko projekt, mało tego - wyleciały z niego pociągi interREGIO, przynajmniej te przejeżdżające przez Wrocław. Czyżby kolejarski beton szykował nam jakąś przykrą niespodziankę?
Radek - 06-12-2010, 20:06
Temat postu:
Tomasz napisał/a:
W rozkładzie tym nowym znalazłem pociąg TLK przewozy regionalne z Krakowa Głównego do Łodzi Fabrycznej który się zatrzymuje w... Krakowie Łobzowie, może mi to ktoś wyjaśnić?


IR Semafor zatrzymuje się na przystankach Kraków Łobzów i Kraków Business Park zastępując Skalnicę do Żyliny, która po raz ostatni pojedzie w tę sobotę. Dwa pociągi w porannym szczycie o 6:45 i 7:43 z Krakowa Głównego do Business Parku z godzinnym odstępem to byłaby już przesada. Teraz czasem ciężko się do nich wepchnąć. Ciekawe w jakiej taryfie pojedzie ten IR?
Pabianiczanin - 06-12-2010, 21:41
Temat postu:
A mnie osobiście trochę śmieszy TLK nocny Kraków - Kołobrzeg przez:Łódź.a dlaczego bo według nowego RJ ten TLK z Łodzi do Kołobrzegu jedzie 12 godzin przez Gdynię a mógłby jechać od Bydgoszczy na Piłę.
Anonymous - 06-12-2010, 22:26
Temat postu:
Wie ktoś może dlaczego TLK Szczecin-Kraków jedzie przez Łódź Widzew, a TLK Poznań-Przemyśl omija tą stację?
Wg mnie to jest trochę bezsensu. Obydwa pociągi powinny jechać przez Widzew.
tomaszw22 - 06-12-2010, 22:27
Temat postu:
Mam pytanie, czy Regio przyspieszone z Kłodzka do Łodzi Kaliskiej przyjazd docelowy cos 22, ma relacje przeciwną czy nie? bo jakos nie moge znalezc
senior - 06-12-2010, 22:57
Temat postu:
Ten pociąg z założenie wyszedł przez przypadek -to jest zwykłe REGIO (akurat zgrało się kilka osobówek na tej trasie )- i wpisano pełną relacje. W drugą stronę z przesiadkami.
Klrzysiek - 07-12-2010, 09:43
Temat postu:
Ten brak Skalnicy i Górala to chyba próba szantażu na MI?

Bez sensu likwidować zawsze pełne pociągi ( w każdym razie na trasie od Katowic do prawie samego Zwardonia), które mogłyby się opłacać nawet jako komercyjne (a jeśli nie to znaczy, że także żaden IR się nie opłaca i faktycznie trzeba je powycinać bo szkodzą ofercie regionalnej)
Damian Łódź - 07-12-2010, 15:16
Temat postu:
Pabianiczanin, po to żeby pasażer zostawił więcej pieniędzy w kasie wiadomej spółki. Smile
obiezykraj - 07-12-2010, 16:48
Temat postu:
w której tabeli znajdę pociągi TLK do Gorzowa Wlkp. i Tomaszowa Mazowieckiego ?
Pabianiczanin - 07-12-2010, 17:59
Temat postu:
Damian:No tak ale od Bydgoszczy do Kołobrzegu przez;Gdynię to jest zupełnie poroniony pomysł a zwykły pasażer chce dojechać w miarę szybko a nie na około.
okrutny69 - 07-12-2010, 18:23
Temat postu:
Mam takie pytanie, bo tak przeglądam ten rozkład na http://new.rozklad-pkp.pl i nie umiem jakoś znaleźć żadnego IR. Czy to jakaś pomyłka czy wycofali je?
Noema - 07-12-2010, 18:24
Temat postu:
okrutny69, pisałam o tym:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=166650#166650

Osobiście uważam, że należy bić na alarm: mamy kolejny zamach betonu PKP na interREGIO.
Damian Łódź - 07-12-2010, 18:33
Temat postu:
Pabianiczanin, to że pasażer chce to wiesz... jego sprawa, najwazniejsze jest wydoicc jak najwięcej. Smile
Pabianiczanin - 07-12-2010, 18:46
Temat postu:
Tak wiem dla PKP się liczy wsiadasz i jedziesz nawet trochę na około.
Damian Łódź - 07-12-2010, 18:50
Temat postu:
Pabianiczanin, zobacz jeszcze w zestawienia wagonów WL i Bc, sporo tych wagonów w skladzie Kraków-Kołobrzeg, więc ciekawe ile bedzie siedzialnych, może i 4-5.
tomiKG - 07-12-2010, 23:45
Temat postu:
taa super... rozkład podali, zniknął nawet napis, że nie jest to wersja ostateczna, czyli teoretycznie można zaufać, że w końcu jest on kompletny. Tymczasem w porównaniu z tym, co widziałem dziś rano, przed chwilą zaobserwowałem kilka zmian dotyczących Kołobrzegu. Co ciekawe zauważyłem je tylko na rozklad-pkp.pl, na sitkolu i tabelach na stronie PR dalej jest tak jak było.

Oto te zmiany:

- TLK 83108 Kołobrzeg (odj. 4:26) - Kraków Płaszów: opóźniony przyjazd do Krakowa ponad godzinę, termin kursowania do 9.sty, dalej brak
- Regio Gryfice - Kołobrzeg (odj. 6:15) - Koszalin: zniknął
- Regio Kołobrzeg (odj. 8:12) - Poznań Gł.: zniknął
- Regio Kołobrzeg (odj. 15:54) - Szczecinek: zniknął
- Regio Koszalin - Kołobrzeg (odj. 19:32) - Gryfice: zniknął
- TLK 83202 Kołobrzeg (odj. 19:34) - Kraków Płaszów: opóźniony przyjazd do Krakowa o 12 minut, termin kursowania do 9.sty, dalej brak

Ciekawe czy to tylko błąd systemu, czy naprawdę pozbawiają mnie i wiele innych osób najlepszego i najtańszego dojazdu na uczelnię...
Damian Łódź - 07-12-2010, 23:47
Temat postu:
tomiKG, z tymi terminami np. do 9sty, to może chodzi o rozkłady zamknięciowe.
tomiKG - 08-12-2010, 00:06
Temat postu:
rozumiem, tylko, że po tym 9.sty już tego pociągu nie ma...
Damian Łódź - 08-12-2010, 00:07
Temat postu:
tomiKG, pewnie bedzie, jak PLK poda rj zamknięciowy, im sie nie spieszy... Mr. Green
Gerhard - 08-12-2010, 00:38
Temat postu:
Zmiany są cały czas. PKP nie może się namyśleć, czy dawny pociąg do Lublina będzie jeździł z Katowic, czy z Wrocławia. Wg "njusów" sprzed 10 minut będą jeździły dwa jednocześnie...
http://img146.imageshack.us/img146/6571/lublin1.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/1650/lublin2.jpg

Dziwi mnie, że cały czas nie podanych IR w rozkładzie... A jak są (pojawiają się i potem znikają), to jakieś szczątki...
Anonymous - 08-12-2010, 09:13
Temat postu:
Hafas podaje totalne głupoty apropo osobowych jeżdżących pomiędzy Gliwicami a Katowicami, najbardziej oblegana trasa na Śląsku. Pierwszy pociąg osobowy do Katowic 4:47, następny 11:52 w dzień powszedni 23 grudnia. ????????????????Jezu co to jest????????????? Przecież to jakiś koszmar!!!
GLIWICE-KATOWICE!!! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
21 ,20 GRUDNIA TO SAMO!
Anonymous - 08-12-2010, 09:25
Temat postu:
Nie panikujcie. Spece z TK pewnie jeszcze wklepują pociągi do hafasa. Logicznym jest, że najbardziej oblegana linia w woj. śląskim nie będzie aż tak okrojona z pociągów - pomyślcie czasem, zanim coś napiszecie.
lukasz83j - 08-12-2010, 09:29
Temat postu:
Póki co jest ogólny bałagan jeśli chodzi o rozkład na www.rozklad-pkp.pl
Jeszcze wczoraj był tam pociąg Poznań 16:40 - Słupsk (RADEW) a dziś już nie ma...
Tak naprawdę, to chyba dopiero 12.12 okaże się jak naprawdę wygląda nowy rozkład, bo teraz hafas sobie, tabele PR sobie i tabele IC też sobie żyją własnym zyciem...
audrin - 08-12-2010, 15:58
Temat postu:
Czy ktoś z was orientuje się czy R 5628 (Toruń Gł - Wrocław Gł.) będzie jeździł na wagonach czy EN57?
sebek - 08-12-2010, 17:05
Temat postu:
Czy w tym tygodniu jest szansa na pojawienie się na stronie PKP IC zestawienia składów EIC, EC i TLK czy jeszcze poczekamy na to dłuższy czas?
Pabianiczanin - 08-12-2010, 17:24
Temat postu:
sebek:Raczej na zestawienie pociągów poczekamy dłużej.Oczywiście może być parę zestawień ale to wątpliwe.
Damian Łódź - 08-12-2010, 17:30
Temat postu:
Zestawienia pociągów z rezerwacją miejsc muszą byc podane do publicznej wiadomości, mozna podciagnac do tego TLK-i z uwagi na to, że jest tam RF.
pitagoras23 - 08-12-2010, 17:53
Temat postu:
Tak przejrzałem ten rozkład sobie na spokojnie i mam pytanie gdzie podziały się InterRegio, bo rozkład ich nie podaje :/ natomiast w tabelach na stronach Przewozów Regionalnych są wpisane. Czy to oznacza, że nie pojadą od niedzieli??
Anonymous - 08-12-2010, 18:28
Temat postu:
Na stronie PR są umieszczone nawet na plakatach stacyjnych bynajmniej w Olsztynie a hafas ich nie pokazuje
obiezykraj - 12-12-2010, 22:33
Temat postu:
a w tabeli 345 na stronie PRów NIE MA (!) żadnego pociągu z Gorzowa Wlpk. do Warszawy Wschodniej...
maciekp - 12-12-2010, 22:39
Temat postu:
nie ma, bo te tabele są z 19.11.10, a jak wiadomo pociąg do Gorzowa został wpisany do rozkładu tydz temu.
obiezykraj - 12-12-2010, 22:42
Temat postu:
tabela jest ze stanu na dzień 12.12.2010.
sasho33 - 12-12-2010, 22:48
Temat postu:
A spójrz w pasek zadań i adres strony: co masz napisane w treści? Tabela z 19.11.
Stan na dzień 12.12. to mają oznaczone wszystkie tabele, żeby to jakoś wyglądało.
obiezykraj - 12-12-2010, 22:52
Temat postu:
czyli oszukują podróżnych Sad
Damian Łódź - 14-12-2010, 15:21
Temat postu:
Najlepsze jest to co podaje Hafas. Wpiszcie połączenie Kraków-Warszawa po 18.
Zobaczycie co wam wspaniały system pokaże, podpowiem ze chodzi o pociąg spółki PR.
PKPowiec - 14-12-2010, 16:00
Temat postu:
obiezykraj,
Wszelkie nieprawidłowości proszę zgłaszać tu: sieciowyrjp@p-r.com.pl.
obiezykraj - 14-12-2010, 16:26
Temat postu:
daj spokój, błędów jest co nie miara...
sam wysłałem już kilka znalezionych, ciekawe jak długo będzie trwała jego aktualizacja...
queenman - 14-12-2010, 16:54
Temat postu:
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Wybieram się 23.02.2011 z Bydgoszczy do Zakopanego przez Warszawę Centralną następującym połączeniem:
Bydgoszcz Gł 17:05 - Warszawa Centralna 20:50 TLK52110
Warszawa Centralna 21:35 - Zakopane 06:32 TLK13511
Czy te dwa pociągi są w jakiś sposób skomunikowane, widzę, że 45 minut to niby duża rezerwa ale po tym co teraz się dzieję mam obawy, że może być niewystarczająca.
Będę kupował kuszetkę do Zakopanego więc jest to dość istotne, żeby mi ten drugi pociąg nie uciekł. Czy orientuje się ktoś, czy opóźnienie może nastąpić już w Bydgoszczy, tzn. czy TLK52110 jest skomunikowany z jakimś innym pociągiem (TLK, R, RE, IR) w Bydgoszczy.
I drugie pytanie, czy orientuje się ktoś, jaki standard może być kuszetek, to pociąg sezonowy, więc mam lekkie obawy, że wagony będą wyciągnięte z krzaków Very Happy
Czy wiadomo jaki skład jedzie w tym pierwszym TLK52110 i jakie wagony (jakieś nowsze moze Smile )
Proszę nie bić, laik kolejowy ze mnie.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
ET40 - 14-12-2010, 17:00
Temat postu:
Nie znam odpowiedzi na większość twoich pytań, ale o kuszetki się nie bój, obecnie wszystkie w PKP-IC mają przyzwoity standard, takie z krzaków to wielka rzadkość.
Damian Łódź - 14-12-2010, 17:07
Temat postu:
queenman, nie lepiej jechac bezposrednim do Zakopanego, wsiadajac w Bydgoszczy wysiadziesz w Zakopcu.
queenman - 14-12-2010, 17:11
Temat postu:
Z tego co widzę z rozkładów nie ma bezpośredniego w ten dzień co jadę Sad A muszę być w Zakopcu 24 lutego, najlepiej z rana. (Jeżeli jest to dawajcie ale jeżeli dobrze kombinuje to jest tylko w weekendy czy coś takiego).
Damian Łódź - 14-12-2010, 17:16
Temat postu:
queenman, faktycznie nie doczytałem terminów. Ostatni bezpośredni z Bydgoszczy w ferie zimowe jedzie 12.02.2011. Pozostaje tylko połączenie 52110/53202 lub bardziej ryzykowniejsze 51106/53202. Ale proponuje to 52110, a co do spóźnień to może być roznie, ale bądz dobrej mysli. Very Happy

ps. Gdzie te czasy jak jezdzil codziennie Gdynia-Zakopane p. Bydgoszcz, Łódź. Smile
queenman - 14-12-2010, 17:20
Temat postu:
Ja sam pamiętam jak jechałem "Tetmajerem", tez w kuszetce... ładnych parę lat temu Very Happy
Dzięki
kleksograf - 16-12-2010, 13:41
Temat postu:
Prezesi PKP ukarani za bałagan z rozkładem jazdy

Prezesi zostali ukarani odebraniem nagrody rocznej za bałagan towarzyszący wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy - powiedział w czwartek PAP rzecznik ministerstwa infrastruktury Mikołaj Karpiński

Chodzi o prezesów spółek: PKP SA, PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP Intercity. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk powiedział w TVN24, że kara ta jest dotkliwa i dotyczy też zastępców prezesów odpowiedzialnych za bałagan.

W ostatnich dniach pociągi opóźniały się nawet o kilka godzin, pasażerowie skarżyli się na brak informacji.

Karpiński przypomniał, że w poniedziałek odbyło się spotkanie, na którym minister Grabarczyk zobowiązał szefów spółek kolejowych do podjęcia natychmiastowych działań, których celem ma być poprawa sytuacji na kolei. Efekt tych działań i ich skutki miały być zweryfikowane w najbliższym czasie.

- Koordynujemy i na bieżąco monitorujemy sytuację na kolei, śledzimy, jakie działania podejmują spółki - dodał rzecznik.

Nowy roczny rozkład jazdy pociągów obowiązuje od niedzieli, 12 grudnia. Zgodnie z obowiązującym prawem, przewoźnik musi poinformować pasażerów o zmianach w rozkładzie najpóźniej na 7 dni przed wejściem zmian w życie. Problemy z nowym rozkładem zaczęły się jednak już na kilka dni przed jego wejściem w życie. Pasażerowie nie mogli na przykład kupić miejscówek na pociągi TLK - problem rozwiązano dopiero po kilku dniach.

W pierwszy dzień obowiązywania nowego rozkładu popsuła się popularna internetowa wyszukiwarka połączeń, umieszczona na stronie PKP SA. Pasażerowie nie mogli więc sprawdzić rozkładu z domu i przychodzili w niedzielę na dworzec, kierując się starym rozkładem. Często okazywało się, że pociąg już pojechał, albo w ogóle go nie będzie. Jak tłumaczył rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski, wyszukiwarka przestała działać, bo była przeciążona.

Na problemy z rozkładem nałożył się dodatkowo atak zimy. Z powodu mrozu i śnieżyc opóźniało się przez ostatnie dni do kilkuset pociągów na dobę. Składy przyjeżdżały na stacje opóźnione nawet o kilka godzin. Zdarzało się też, że pociągi psuły się na szlaku i trzeba było czekać na ich odholowanie.

Przewoźnicy uruchomili dodatkowe punkty informacyjne na dworcach. W czwartek w prasie ukazały się przeprosiny kolejarzy, skierowane do pasażerów.


Źródło: Wyborcza
adalbert - 16-12-2010, 14:32
Temat postu:
Jako że jestem z wykształcenia geografem, kilka informacji o dostępności do kolei w miastach Polski Smile

1) Największe miasta, bez połączeń pasażerskich :
JASTRZĘBIE ZDRÓJ 93 554 mieszk. (43 miejsce w Polsce pod względem ludności)
LUBIN 75 225 mieszk. (50. miejsce)
SIEMIANOWICE ŚLĄSKIE 71 118 (55. miejsce)
ZAMOŚĆ 66 530 (62. miejsce) - do marca
ŁOMŻA 63 304 (68. miejsce)

2)Największe miasta bez połączeń PKP IC:
RUDA ŚLĄSKA 143 930 mieszk. (24.) - pociągi TLK bądź EIC przejeżdżają ale się nie zatrzymują.
Miasta, gdzie wogóle nie ma pociągów PKP:
PŁOCK 126 709 mieszk (28.)
GRUDZIĄDZ 99 134 (40.)

3) Największe miasto bez codziennych połączeń PKP IC:
RYBNIK 141 177 (25.)

4) Największe miasto bez połączeń InterRegio:
BYTOM 183 829 mieszk. (20.)

5) Największe miasta bez codziennych IR (nie licząc wybranych dni świątecznych typu Boże Narodzenie) :
BYDGOSZCZ 358 928 mieszk. (8.) - Brda nie kursuje w soboty i niedziele
BIELSKO-BIAŁA 175 677 (22.)

6) Największe miasta bez pociągów EIC:
ŁÓDŹ 747 152 mieszk. (3.)
BYDGOSZCZ
LUBLIN 350 462 (9.)

Liczba ludności miast: stan na dzień 1 I 2009 r. (GUS)

Może to kogoś zainteresuje Smile
ET40 - 16-12-2010, 14:55
Temat postu:
Bardzo ciekawe zestawienie. Jednak pomyliłeś się co do Brdy - kursuje w niedziele Smile. Ogółem zestawienie to pokazuje jak nisko upadła kolej w Polsce głównie przez nieudolność kolejnych ekip rządowych i kolejnych prezesów.
adalbert - 16-12-2010, 16:33
Temat postu:
Tak tak Smile
Brda z Warszawy do Bydgoszczy nie kursuje w soboty, a z Bydgoszczy do Warszawy w niedziele.
Nie zmienia to jednak faktu że Bydgoszcz nie ma codziennego połączenia IR


Kolejne pod względem ludności miasta bez połączeń pasażerskich to:

BEŁCHATÓW 61 418 mieszkańców
MIELEC 60 983 - do marca
PIEKARY ŚL. 58 832
KNURÓW 39 283
POLICE 34 213
CZELADŹ 33 848
BIELAWA 31 023
ŚREM 29 916

itd........
Anonymous - 16-12-2010, 20:05
Temat postu:
Co do Piekar Śląskich - brak druta, jest tylko jednotorowa linia łącząca Chorzów Stary z Piekarami i dalej Radzionkowem. Szansą dla Piekar jest tylko i wyłącznie szybka kolej do Pyrzowic, dzięki której to prężnie rozwijające się miasto mogłoby zyskać atrakcyjne połączenia kolejowe z centrum Chorzowa, Katowic, a także Bytomia, Gliwic i jeśli do tego czasu ktoś pomyśli o budowie przystanku kolejowego w Zabrzu na trasie pociągu Bytom - Gliwice, to i również z Zabrzem.

W Czeladzi natomiast w ogóle nie ma ani dworca, ani torów.
Damian Łódź - 16-12-2010, 21:09
Temat postu:
mk1992, jak daleko jest do zabudowań/centrum od stacji w Rudzie Śląskiej?
Anonymous - 16-12-2010, 22:13
Temat postu:
Generalnie w Rudzie Śląskiej są dwa czynne przystanki kolejowe na osi wschód - zachód, tj. Ruda Śląska i Ruda Śląska Chebzie. Przystanek Ruda Śląska leży w dzielnicy Ruda, którą można uznać za centrum miasta (dookoła bloki i inne postkomunistyczne obiekty). Natomiast przystanek Ruda Śląska Chebzie jak sama nazwa wskazuje, znajduje się w dzielnicy Chebzie, czyli największym węźle komunikacyjno-drogowym (Drogowa Trasa Średnicowa i DW 925) tego miasta i z największą pętlą tramwajową w GOP-ie, obsługującą linie tramwajowe do Bytomia, Świętochłowic, Zabrza, Chorzowa i Katowic. W pobliżu nie ma zbyt wielu zabudowań, ale to właśnie z racji komunikacyjnego charakteru ów dzielnicy.

Niemniej uważam, że warto tutaj zatrzymać, może nie wszystkie, ale przynajmniej część pociągów TLK lub IR. Miasto leży dokładnie w połowie drogi między Katowicami, a Gliwicami, więc pomimo dogodnych połączeń REGIO do obu miast, jazda tymi pociągami, zwłaszcza w godzinach szczytu niekoniecznie musi należeć do przyjemności, zwłaszcza jak ktoś wybiera się w dalszą podróż i ma ze sobą mnóstwo bagaży. Po jednym pociągu na Wrocław, Poznań i Kraków, Przemyśl odpowiednio rano, w okolicach południa, popołudniu i pod wieczór można by tutaj zatrzymać.
Damian Łódź - 16-12-2010, 22:16
Temat postu:
mk1992, Smile no właśnie myślałem o tym zatrzymaniu kilku składów. W takich Zdzieszowicach się zatrzymują co poniektóre dalekobiegi, to samo myślę o Będzinie,no ale to też nie moje strony więc nie wiem jak tam sytuacja.
Anonymous - 16-12-2010, 22:21
Temat postu:
W Będzinie jest podobna sytuacja jak w Rudzie Śląskiej, z tym, że prędzej przejdzie zatrzymanie TLK-i w Rudzie, aniżeli w Będzinie. Dlaczego? Ano dlatego, że Będzin praktycznie przylega do Sosnowca (REGIO z Będzina Miasta do Sosnowca jedzie dokładnie 6 minut. Niemniej jednak pociągi dalekobieżne, które rozpoczynają bieg np. w Katowicach, mogłyby mieć postoje w tym mieście.

O ile pociąg nie jedzie tranzytem przez GOP, to można swobodnie zatrzymywać tutaj pociągi, czy puszczać je okrężną drogą (np. IR Podkarpacie zamiast przez Zabrze, mógłby lecieć przez Bytom). Kombinować można na wiele sposób tak, aby możliwie jak najwięcej mieszkańców GOP-u miało bezpośrednie pociągi łączące ich miasta z Polską. Wszak, GOP nie sprowadza się tylko do Gliwic i Katowic, czyż nie? Smile
Damian Łódź - 16-12-2010, 22:29
Temat postu:
mk1992, sprawdzałem czas przejazdu IR Barbakan trasą p.Toszek i porównałem czas przejazdu TLK p. Bytom i wyszło mi podobnie, mam rację?
Anonymous - 16-12-2010, 22:31
Temat postu:
Zależy w jakim kierunku?
Damian Łódź - 16-12-2010, 22:33
Temat postu:
mk1992, patrzyłem tylko w strone Szczecina, a co w przeciwną jest gorzej? o ile?
Anonymous - 16-12-2010, 22:44
Temat postu:
Porównajmy:

Pociąg IR 38120/1 Barbakan odcinek Katowice - Gliwice - Lubliniec pokonuje w 1 godzinę i 47 minut, natomiast TLK d. Orkan odcinek Katowice - Bytom - Lubliniec będzie pokonywał w 1 godzinę i 42 minuty, przy czym należy zwrócić uwagę na zestawienie tego pociągu, bo z tego co podaje hafas będzie sypialka, kuszetka, wagon dla osób niepełnosprawnych, wagon klasy 1 no i dwójki, czyli skład dłuższy i cięższy, no i z siódemką na czele, która rozpędza się wolniej od byka. Czyli plus dla linii bytomskiej.

Ale porównajmy powroty:

Pociąg IR 83120/1 Barbakan odcinek Lubliniec - Gliwice - Katowice pokonuje w 1 godzinę i 31 minut, natomiast TLK d. Orkan ten sam odcinek, ale przez Bytom pokonuje w 2 godziny i 2 minuty, czyli o 31 minut dłużej niż przez Gliwice. Przy czym zwracam uwagę na magiczną prędkość maksymalną na torze numer 2 między Tarnowskimi Górami, a Radzionkowem, gdzie pociągi wleką się 20km/h, a tuż obok, na torze numer 1 pociągi mogą sunąć 100km/h, co jest rzadkością w ścisłym GOP-ie, gdzie takich odcinków jest na prawdę niewiele. Czas przejazdu TLK d. Orkana z Bytomia do TG to 43 minuty, natomiast ten sam pociąg, tyle, że w kierunku TG będzie jechał 26 minut. No i tu mamy przewagę linii gliwickiej.

Gdyby PLK-a chciała uruchamiać składy wahadłowo po wyremontowanym torze, to linia TG - Katowice - TG stałaby się o wiele bardziej atrakcyjna zarówno dla rogówek, jak i dla TLK-ek czy IR. Bo co z tego, że z Katowic do TG pojadę w 55, a czasem nawet w 53 minuty (całkiem nieźle, choć po drobnych remontach mogłoby być lepiej), jak z TG do Katowic będę już jechał 72 minuty?
Damian Łódź - 16-12-2010, 22:46
Temat postu:
mk1992, więc trzeba podziękować PLK, bo nie wierze że jest tam tak duży ruch,żeby nie szło dalekobiegów prowadzic torem "szybszym" Smile
Anonymous - 16-12-2010, 22:49
Temat postu:
Damian, dokładnie. O ile mogę jeszcze zrozumieć to, że PLK-a nie chce puszczać wahadłowo rogówek po "jedynce" (chociaż i tak nie powinno stanowić to większego problemu przy takcie 1-godzinnym na tej linii, z dziurami nawet 2 lub 3 godzinnymi!), o tyle nie rozumiem i zrozumieć nie potrafię puszczania w środku nocy pociągów dalekobieżnych rozwalonym torem, gdzie uruchamianie pociągów wahadłowo nie powinno być jakimkolwiek zagrożeniem ruchu ze względu na fakt, że tutaj zwłaszcza w nocy praktycznie nie ma ruchu pasażerskiego...
Damian Łódź - 16-12-2010, 22:51
Temat postu:
mk1992, zapomniałem o jednym szczególe, bo żeby przejsc z toru właściwego na niewłaściwy to potrzeba stacji która to umożliwia, a niestety nie znam się na tamtych rejonach. Smile
Anonymous - 16-12-2010, 22:53
Temat postu:
Stacja w Radzionkowie (czyli tam, gdzie kończy się jazda 20km/h dla pociągów jadących od strony TG) daje taką możliwość.
Damian Łódź - 16-12-2010, 22:55
Temat postu:
mk1992, no to ja już nie rozumiem. Kiedyś chyba na odcinku Kutno-Ostrowy albo Ostrowy-Kaliska Kuj toru nr 1 nie używano ze względu na mala predkosc i pociagi (wszystkie!) planowo jezdziły jednotorem.
Anonymous - 16-12-2010, 22:58
Temat postu:
Damian, też tego nie rozumiem. Od dwóch lat odnoszę wrażenie, że ktoś chce całkowicie wygasić popyt na tej linii. Bo, że popyt jest to chyba nikt nie ma wątpliwości, ale nikt nie potrafi tego popytu odpowiednio wykorzystać. Czasem to aż strach patrzeć na autobusy pośpieszne z TG i Bytomia do Katowic... 830 (Bytom - Katowice - Bytom) to i w godzinach pozaszczytowych (22/23) potrafi jechać nabity do pełna.
Damian Łódź - 16-12-2010, 23:00
Temat postu:
mk1992, w sumie to komunikacja miejska dojezdza blizej blokowisk itd., no ale taka aglomeracja to ogromny potencjał przy dobrym rozkładzie i cenach.
U mnie jest dużo muchowozów a dalej jezdzą.
Anonymous - 16-12-2010, 23:05
Temat postu:
Autobusy pośpieszne na tej linii obsługują głównie centra Bytomia, Chorzowa i Katowic. Plusem pociągu jest to, że obsługuje dodatkowo mieszkańców Radzionkowa (dwa przystanki w tym mieście, między samymi osiedlami mieszkaniowymi), a doskonale wiem, że bardzo wiele osób z Radzionkowa dojeżdża np. do Bytomia czy Chorzowa do szkoły. Niestety komunikacja miejska wypada tutaj bardzo blado, bywa, że z Radzionkowa do Bytomia przez 1/1,5 godziny nie jedzie żaden autobus. Ale to już zupełnie inna historia, dotycząca raczej nieudolnego systemu komunikacji miejskiej w GOP.

Reasumując: komunikację miejską i kolejową w GOP-ie należy stworzyć od podstaw. Należy wyrzucić do kosza obecne rozkłady jazdy i oferty biletowe. Układ linii autobusowych i tramwajowych nadaje się do wymiany. Relacje pociągów nadają się do ogromnej korekty. Należy zlikwidować wszelkie ogryzki typu Gliwice - Bytom, Gliwice - Katowice, Katowice - Zawiercie czy Tychy - Sosnowiec. Trzeba zrobić mnóstwo rzeczy, o czym mógłbym napisać pracę magisterską, ale kto to zrobi? Franek tramwajarz, którego nie stać na tramwaj w Gliwicach, a marzy mu się kolej miejska? Uszok, prezydent Katowic, któremu śni się, żeby Katowice były miastem kultury w 2016, a od kilkunastu lat nie potrafi przebudować "rynku" w centrum miasta? A może Stanisław Korfanty, który zlikwidował tramwaj 8-kę z Piekar Śląskich do Bytomia, powodując tym samym, że Piekary stały się od tego momentu komunikacyjnym zadupiem... Tu trzeba wręcz trzęsienia ziemi w kwestii komunikacji...
Damian Łódź - 16-12-2010, 23:06
Temat postu:
mk1992, a może napisac pismo interwencyjne do UMWŚ?
Anonymous - 16-12-2010, 23:14
Temat postu:
Tutaj listy nie wystarczą, tutaj potrzeba konkretnych działań ze strony polityków.
Damian Łódź - 16-12-2010, 23:15
Temat postu:
mk1992, nie ma posłów/senatorów z okolic Bytomia?
Anonymous - 16-12-2010, 23:20
Temat postu:
Są, ale mają albo zbyt słabe przebicie w sejmie, albo nie wiedzą, co zrobić, albo im się nie chce. Raczej to ostatnie.
Damian Łódź - 16-12-2010, 23:32
Temat postu:
mk1992, To napisz do nich, gadanie nigdy nie pomoże, skonstruuj pisemko, wrzuc na forum albo do mnie na PW coś się pomysli. Pismo to najważniejsza droga.
adalbert - 16-12-2010, 23:33
Temat postu:
Cytat:
Przy czym zwracam uwagę na magiczną prędkość maksymalną na torze numer 2 między Tarnowskimi Górami, a Radzionkowem, gdzie pociągi wleką się 20km/h, a tuż obok, na torze numer 1 pociągi mogą sunąć 100km/h, co jest rzadkością w ścisłym GOP-ie, gdzie takich odcinków jest na prawdę niewiele.


Regio od Bytomia Płn., czyli miejsce gdzie zaczyna się ten "szybki" tor do TG jedzie 18 minut! To jest 11 km. To gdzie tu masz prędkość 100 km/h. ???
Tak może było 5 lat temu, ale na pewno nie teraz.
Fakt, jest kilka stacji po drodze, ale i tak 18 minut przy 11 km to dużo.

[ Dodano: 16-12-2010, 23:44 ]
w przeciwnym kierunku 8-kilometrowy odninek TG - Radzionków Rojca pociąg jedzie 27 minut!!!

Co jadę tym odcinkiem to z moich ust lecą k***y.
Jak można było tak strategiczną linię doprowadzić do takiego stanu?!

Pisałem już wiele razy, to za każdym razem stała przyśpiewka BRAK PIENIĘDZY na remont.
W pierwszej kolejności remont E30
Anonymous - 17-12-2010, 09:18
Temat postu:
adalbert napisał/a:
Regio od Bytomia Płn., czyli miejsce gdzie zaczyna się ten "szybki" tor do TG jedzie 18 minut! To jest 11 km. To gdzie tu masz prędkość 100 km/h. ???


Dotychczas Vmax wynosiła na tym torze 100km/h, a sam tor został wyremontowany ok. 4 lat temu. Przyjedź i zobacz. Są bodaj tylko dwa ograniczenia prędkości, oba w Radzionkowie na rozjazdach przed wjazdem na stację i na wyjeździe.
adalbert - 17-12-2010, 14:29
Temat postu:
Nie muszę przyjeżdżać bo jestem tam często Smile

Ostatnią wielką inwestycją na odcinku Katowice - Lubliniec było położenie nowych podkładów i szyn na dwóch torach na linii Bytom - Chorzów Stary w 2005 roku. Jeszcze w rozkładzie 2004/2005 czas przejazdu między Katowicami a Bytomiem wynosił dla niektórych pociągów nawet 34 minuty. Dzisiaj to TYLKO Smile 28 minut, pomimo zmniejszenia Vmax na odcinku Corzów Batory - Ch. Miasto. Wszytko przez ten wyremontowany odcinek.

Na odcinku Bytom Płn. - TG żadnych inwestycji w ostatnich 5-ciu latach nie przypominam sobie, co najwyżej jakaś kosmetyka.
Nie przeczę, nie wiem, może faktycznie Vmax na tam też wynosi 100 km/h, ale w takim razie wytłumacz mi dlaczego 11.-sto kilometrowy odcinek pociągi pokonują w 18 minut? Prosty rachunek, średnia wynosi 36 km/h !
Rozumiem, dwa ograniczenia, stacje w Radzionkowie, ale i tak czas przejazdu przy takiej Vmax powinien być szybszy.
Anonymous - 17-12-2010, 16:11
Temat postu:
Między Btm. Północnym, a TG masz bezstykowy tor z prędkością maksymalną wynoszącą 100km/h. A czy pociągi w obecnym rozkładzie tyle jeżdżą? Nie wiem, bo ostatni raz z Bytomia do Tarnowskich Gór pociągiem jechałem w październiku, a wtedy czas przejazdu rogówki wspomnianego odcinka wynosił 26 minut. W niedzielę się przejadę i obadam sprawę, aby nie było jakichkolwiek nieścisłości.
adalbert - 17-12-2010, 17:00
Temat postu:
Cytat:
Od dwóch lat odnoszę wrażenie, że ktoś chce całkowicie wygasić popyt na tej linii. Bo, że popyt jest to chyba nikt nie ma wątpliwości, ale nikt nie potrafi tego popytu odpowiednio wykorzystać.


Popyt na tej linii jest już całkowicie wygaszony. 90% podróżnych to osoby które jadą na północ od TG. Potencjał takich miast jak TG, Radzionków, Bytom czy Chorzów zgadzam się, wogóle nie jest wykorzystany. Znasz kogoś, kto jeżdzi na bilecie miesięcznym pociągiem z Bytomia do Katowic? Albo z TG do Bytomia? Ja nie znam nikogo. Każdy jeżdzi zawalonym do granic możliwości autobusem.

Wg mnie setki na spornym odcinku nie ma, no może ewentualnie za wyjątkiem Nakło - TG. Pomiędzy Radzionkowami dałbym 60, od Bytomia Płn do Rojcy może 80.
sheva17 - 17-12-2010, 18:28
Temat postu:
Cytat:
Gdyby PLK-a chciała uruchamiać składy wahadłowo po wyremontowanym torze, to linia TG - Katowice - TG stałaby się o wiele bardziej atrakcyjna zarówno dla rogówek, jak i dla TLK-ek czy IR. Bo co z tego, że z Katowic do TG pojadę w 55, a czasem nawet w 53 minuty (całkiem nieźle, choć po drobnych remontach mogłoby być lepiej), jak z TG do Katowic będę już jechał 72 minuty?


To dobry pomysł, może wtedy IR PR-ów nie musiałby jeździć przez Gliwice.
adalbert - 17-12-2010, 19:50
Temat postu:
Akurat IR Barbakan przez Gliwice to ludzie z Lublińca, Olesna, Kluczborka będą bronić bo to dobry pomysł!
Nie wiem jak Ostrów Wlkp, do tak daleko moje kontakty nie sięgają Smile

Napisałem już w poście o rozkładzie na Śląsku, że przez Bytom, TG, i dalej węglówką przez Herby Nowe to powinien jeździć IR Bursztyn i to całorocznie, a nie wydziwiać z Częstochową. Oni mają wystarczająco dużo TLK nad morze!
Patryk180 - 17-12-2010, 19:53
Temat postu:
Cytat:
Znasz kogoś, kto jeżdzi na bilecie miesięcznym pociągiem z Bytomia do Katowic? Albo z TG do Bytomia? Ja nie znam nikogo.

Ja dojeżdzam codziennie pociągiem z Bytomia do Katowic i nie jestem jedyny. Moim zdaniem problem frekwencji nie jest w czasie przejazdu a ilością pociągów na tej linii.
Krix - 17-12-2010, 19:53
Temat postu:
sheva17 napisał/a:


To dobry pomysł, może wtedy IR PR-ów nie musiałby jeździć przez Gliwice.


ale mogłyby:>
Według mnie zawsze powinna być część pociągów jedna trasą a część drugą.
sheva17 - 17-12-2010, 19:56
Temat postu:
Obecna trasa IR Barbakan nie jest zła, ale Gliwice moim zdaniem mają już i tak sporo pociągów. Może bez tego jednego dałyby sobie radę? Fajnie przynajmniej, że do Poznania Barbakan nie jedzie trasą przez Wrocław.
adalbert - 17-12-2010, 20:03
Temat postu:
Patryk180
No jasne, miłośnik kolei zawsze będzie jeździł pociągami Wink
sam bym też tak robił Wink

wyjątki zawsze się zdarzają.
Porównaj sobie ilość Bytomian dojeżdżającą do Katowic pociągami i autobusami.

Oczywiście, jednej przyczyny nie ma.
Stan infrastruktury to jedno, wg mnie jednak najważniejsze; a to co oferują nam PR to drugie (ilość kursów, mało atrakcyjne relacje itd...)
Wiele jest na Śląsku do zrobienia...
Anonymous - 17-12-2010, 22:17
Temat postu:
Patryk180 napisał/a:
Moim zdaniem problem frekwencji nie jest w czasie przejazdu a ilością pociągów na tej linii.


Nie zgodzę się. Przypomnij sobie, jak niespełna 3 lata temu reaktywowano pociąg z Bytomia do Gliwic. 21 par w ciągu doby, w szczycie (rano i popołudniu) kursy co 30 minut, poza szczytem co 60 minut. Trzy razy szybciej niż autobusem, a pasażerów dalej było zbyt mało. Dlaczego? Ano dlatego, że problemem pustych pociągów w samym centrum konurbacji górnośląskiej nie jest to, że tych pociągów jest mało, ale to, że nie ma wspólnego biletu na autobus, tramwaj i pociąg. Dla mnie jako osoby mieszkającej w ścisłym centrum Bytomia dojście na dworzec kolejowy zajmuje ok. 15 minut, ale dla kogoś, kto mieszka w odległych dzielnicach (zobacz sobie na jakim zadupiu leżą Stolarzowice czy Sucha Góra) dotarcie do dworca w najlepszym wypadku zajmuje 20 minut, ale autobusem lub rozklekotanym tramwajem. Tutaj tkwi problem i tutaj należy go rozwiązać - wspólny bilet z prawdziwego zdarzenia. Nikt nie kupi osobnego biletu na A/T, a osobnego na P. Kupi na A/T, bo dojedzie w więcej miejsc, no i zaoszczędzi przy okazji. A, że będzie jechał w takich warunkach jakie panują każdego dnia w porannych autobusach i tramwajach do Katowic, to już jest zupełnie inna historia. Podsumowując: nie jakaś tam Śląska Karta Usług Publicznych (przynajmniej nie teraz), jesteśmy niedojrzali do tego, dogodne rozwiązania należy wdrażać stopniowo, należy ludzi (zwłaszcza tych starszych) odzwyczajać od starych biletów i ofert taryfowych, i pokazywać nowe rozwiązania, ale też z dystansem, bez zbędnych fajerwerków.

Krix napisał/a:
ale mogłyby:>
Według mnie zawsze powinna być część pociągów jedna trasą a część drugą.


Dokładnie. Nigdy nie popierałem tzw. "robinhoodowskiej" metody uruchamiania pociągów polegającej na zabieraniu jednym, a dawaniu drugim. I tak też jest w tym przypadku. Fakt, Gliwice mają aż nadto połączeń kolejowych, ale IR Barbakan służy właśnie bardziej mieszkańcom Lublińca, Olesna czy Kluczborka do dojazdu na gliwickie uczelnie, aniżeli gliwiczanom chcącym dojechać sobie do któregoś z tych miast. Niech IR Barbakan kursuje sobie przez Gliwice, a np. Mickiewicz przez Bytom i wszyscy będą zadowoleni. Przelotowy IR z Poznania do SWR (Wielkopolanin?) niech kursuje przez Zabrze, a IR z Gliwic do SWR przez Bytom. To wszystko da się zrobić, ale trzeba kombinować, trzeba chcieć, trzeba pokazać pasażerom, że jest to robione dla nich, aby mogli bez zbędnych przesiadek w Gliwicach czy Katowicach dojechać do rodziny, do pracy czy na uczelnię.

@adalbert, tak sobie rozmyślałem na temat odcinka Bytom Północny - Radzionków i już wiem, skąd Twoje jakże prawdziwe złudzenie o tym, że tutaj nie może być setki na torze numer 1. Setka jest na 100%, z tym, że pociąg ruszając z Północnego nie zdąży się porządnie rozpędzić do 80/90km/h, a już musi hamować przed Rojcą. Potem po ok. kilometrze drogi znowu musi się zatrzymać w Radzionkowie. Po prostu przystanki są dosyć gęsto ułożone, jeśli mogę to tak określić. Jakbyś jechał TLK-ą, to jak się w Północnym zacznie rozpędzać do sety, tak leci z tą prędkością aż po same Tarnowskie Góry (poza oczywiście drobnymi ograniczeniami w Radzionkowie). Teraz rozwiałem wszelkie nieścisłości? Smile
adalbert - 17-12-2010, 23:34
Temat postu:
No nie wiem mk. Ty twierdzisz że na 100% Vmax to 100km/h. Ja z praktyki wiem że tyle nie jeżdżą to jest to jakieś rozsądne wytłumaczenie Smile
Anonymous - 17-12-2010, 23:35
Temat postu:
Kibel nie ma szans jechać 100km/h, bo nie zdąży się rozpędzić, a już musi hamować. TLK-i bez problemu śmigają stówą, wiem co mówię.
sheva17 - 17-12-2010, 23:45
Temat postu:
Przecież są kilometrówki. Można szlakową sprawdzić.
obiezykraj - 18-12-2010, 00:09
Temat postu:
skoro ukrócono relację dawnego Szczeciniania tylko do Warszawy, to powinienien on wyjeźdżać wczesniej z Terespola (przynajmniej godzinę) tak aby miał potem dogodne przesiadki na nocne TLK z Warszawy.

Dodatkowo byłaby większa konkurencja z busami odjeźdżającymi popołudniami z Białej Podlaskiej.
I sam dojazd do stolicy byłby o bardziej atrakcyjnej porze.
Anonymous - 01-01-2011, 22:28
Temat postu:
Co to za pociąg: CLICK ?
PKPowiec - 01-01-2011, 22:34
Temat postu:
Reaktywacja dawnego Hetmana.
Będzie prowadził grupę wag. bezpośrednich do Bydgoszcz Gł. przez Wrocław Gł.
Anonymous - 01-01-2011, 22:43
Temat postu:
Z Zamościa do Bydgoszczy przez Wrocław? To już hardcore. Very Happy Myślałem, że będzie jeździł tylko do Wrocławia, a dlaczego ma kursować dopiero od marca?
PKPowiec - 01-01-2011, 22:59
Temat postu:
norbert, nie jestem z tamtych okolic, ale gdzieś czytałem, że jakieś przewałki w urzędach były. Ważne, że na wakacje będzie, to się wybiorę do rodziny do Mielca.
Dobrze, że jest taka długa relacja, bo i do Poznania może ktoś pojedzie.
sopek - 02-01-2011, 14:10
Temat postu:
Wspaniałe IC poza HAŃCZA i EC WAWEL wycięło wszystko na spalinowych, teraz po nakazie od Ministerstwa Infrastruktury dumnie reaktywuje HETMANA, który dzięki takiemu rozkładowi i infrastrukturze, szybko pożegna się z rozkładem.

Czy nie lepiej było zostawić TLK SOLINA!?
Anonymous - 02-01-2011, 14:19
Temat postu:
sopek napisał/a:
który dzięki takiemu rozkładowi


Czy ja wiem, czy taki zły ten rozkład? Akurat godziny przyjazdów do Krakowa, GOP-u czy Wrocławia są jak najbardziej sensowne. Dodatkowo w każdym z tych miejsc można się przesiąść na rogówki w różnych kierunkach. Z ostateczną oceną co do tego pociągu wstrzymam się jednak do marca.
Scotty - 02-01-2011, 17:27
Temat postu:
mam pytanie kiedy zostanie opublikowany międzynarodowy rj (jeżeli ktoś posiada sieciówkę to proszę o przesłanie scanu tabel mrjp), oraz kiedy będzie opublikowane zestawianie pociągów sp. IC
luktrez13579 - 03-01-2011, 20:37
Temat postu:
Witam

PIC specjalnie nie zamieszcza zestawień na swojej stronie bo nie chce się ośmieszać!!!

Przecież jak by zamieścili np. zestawienie Dawnego Przemyślanina w zestawieniu realnym jakie jezdzi czyli 4 wagony śpiące i 3 x 2kl bo tak faktycznie wygląda skład to zasypali by ich skargami ze to kpina, w piątki i niedziele ten skład prowadził zawsze po 7 wagonów 2 klasy a teraz ludzie zostają na peronach!!!
To samo tyczy się innych pociągów!!!

Drugą sprawą jest to że PIC specjalnie wypuszcza krótsze składy żeby zaoszczędzić na PLK, jak wiadomo im mniej wagonów tym mniejszy pobór za dostęp do torów i peronów( chodzi o długość składu w metrach )

Nie do końca jest też prawdą ze nie ma wagonów z ważnymi rewizjami , fakt część ich czeka na rewizje ale nie aż tyle żeby na składach których powinno jezdzić około 7-8 wagonów jezdzi tylko ich po 3-4
sasho33 - 03-01-2011, 20:41
Temat postu:
luktrez13579 napisał/a:
Przecież jak by zamieścili np. zestawienie Dawnego Przemyślanina w zestawieniu realnym jakie jezdzi czyli 4 wagony śpiące i 3 x 2kl bo tak faktycznie wygląda skład


Bzdury opowiadasz chłopie.
Widuję Przemyślanina codziennie, i ma on pocztę+2wlaby+2kuszetki+4/5x2 klasa.
Jeżeli opierasz się na tym, co widziałeś raz lub dwa to nie wypowiadaj się w takim tonie, bo ten pociąg w ciągu ostatnich dwóch tygodni jechał na trzech dwójkach tylko dwa razy, reszta to 4-5 dwójek, często właśnie 5.
luktrez13579 - 03-01-2011, 21:43
Temat postu:
Sam gadasz bzdury, to że jeżdzą 4 wagony spiące to pisałem więć nie powtarzaj a jeśli chodzi o 2 klasy to jest masakra, powinno jezdzić ich conajmniej 6 a nie tak jak teraz max 4 raz w tygoniu moze 5 zdarzyło sie kilka razy z czego połowa to deklasowane krzaki, drugi powyginaniec to d. Ustronie 4x2kl i 4 spiochy, rok temu 7x2kl+1x1kl + 3 szpiochy, o czym tu można mówić niech przewozy regionalne lub jakas inna rozsądna firma przejmie te pociągi które mają kilkunastoletnia tradycję i ogromną frekfencję bo za niedługi czas naprawde Picowi ubędzie klientów

Oni nawet EIC nie umieją wystawic!!! na Chrobrym wagony kl.2 sa rodem z d. TLK Gałczyński/Mewa!!!

Jeszcze tochę i ktoś wezmie sie za ten burdel!!!!
sasho33 - 03-01-2011, 21:57
Temat postu:
Właśnie go widziałem z +4 min i miał EU07-poczta-WLAB-Bc-Bc-WLAB-1*-1*-2-2-2. Więc wychodzi kto tu gada bzdury, nie rozśmieszaj mnie.. Rolling Eyes
Pabianiczanin - 13-01-2011, 18:41
Temat postu:
A czy ktoś wie jakie pociągi idą do likwidacji od 1 marca tego roku Question
iga1 - 13-01-2011, 19:14
Temat postu:
No nie mało. Np. 2 pary do Lublina.Ze trzy pary Warszawa-Białystok.
maciej49 - 15-03-2011, 16:12
Temat postu: propozycje na lato 2011r
Gdzie mogę znaleźć propozycje na sezon letni. Jakie dodatkowe połączenia itp.
kriss_18 - 28-03-2011, 21:22
Temat postu:
Czy ktoś może potwierdzić czy szynobus 60832 z legnicy 21.05 do Dzierżoniowa 22.47 zacznie kursować od piątku 1.04.b.r.? Czy nadal bedzie przesunięty na kolejna korektę... Potrzebuje nim w piątek wrócić. Pozdro!

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group