Pitras napisał/a: |
Moim zdaniem oprócz obowiązkowego 3-go toru pomiędzy odcinkiem Poznań Wschód- Poznań Główny można by pomyśleć o zrobieniu dwóch lub czterech torów kończących się doczołowo, pomiędzy peronami 4a oraz 1. Są tam jakieś budynki, ale przy okazji remontu starego dworca można by je wywalić. Perony nowe też nie musiały by być za długie, tak na pojemność 3 x EZT. . |
Cytat: |
Obecnie, podróżni jadący z tych kierunków muszą się przesiadać w komunikację miejską by dojechać do centrum Poznania. |
Cytat: |
Linia tramwajowa łącząca poznańską dzielnicę Zawady z okolicą Głównej |
Cytat: |
Co autor miał na myśli?? |
Virakocha napisał/a: | ||
Mała przepustowość szlaku Poznań Wschód - Poznań Główny. Słusznie, trzeba 3 a nawet 4 torów. Natomiast na odcinku PoC-PoD 3. Natomiast cisza co do linii kolejowej Swarzędz - Poznań Starołęka czy kolei obwodowej. A przydałby się mały remoncik. |
blakop napisał/a: |
Tam nie ma mowy o przepustowości - pytam co autor miał na myśli pisząc o rzekomych przesiadkach podróżnych z kierunku m.in. Konina, żeby dojechać do centrum.
I gdzie i jaka to kolej, czy tramwaj ma łączyć Zawady z Główną?? Wg mnie autor kompletnie nie wie o czym pisze... |
Cytat: |
Może od razu 10 ? Tak na zapas ? Urządzenia srk kupione i zamontowane za wiele mln a tu "mała" przepustowość. Lepiej "parkować" składy pod ZNTK. Nie jeżdżą, to się nie zużywają, nie psują i ładnie wyglądają ! |
Cytat: |
Chyba przy ETCS Level III ? |
Cytat: |
Ty wyliczasz z Lh. Ale WTB "mówi" inaczej. |
Borys_q napisał/a: | ||
Proszę o paragraf i punkt, Ja opieram się na Par.51 ust 6. |
Borys_q napisał/a: |
No ja te nie mam ale mam w internecie, nawet ci podpowiem www.roboyama.com.pl
Na dalekich jest większy odstęp tylko tam masz ciężki ruch towarowy, a ja od głównego do wschodu towara nie widziałem. |
Cytat: |
Ew. "Zagęszczenie" o jeden odstęp sbl. Tylko kto to zrobi (kasa). Lepiej snuć wizje przez urzędników o "kosmodromie" |
Cytat: |
Tylko jest sbl a na sbl nie wolno (?) stosować powtarzaczy |
Cytat: |
na torze z blokadą półsamoczynną aż się prosi o semafory powtarzające. |
Cytat: |
Tor nr2
Sem wjazdowy R do st. P. Wschód - 300,300 Sem wjazdowy T do P. Garbary - 301,370 Sem. Wjazdowy A do Poznan Laughing ia - 303,270. |
Cytat: |
Dobra to teraz pytanko do znawców z PLK |
Cytat: |
Ja piszę to co jest. |
Cytat: |
Natomiast 'poważną' usterką było np. brak W8 przed W27/W27 czy brak "półbochenków" (W5)a Smile |
rail_user napisał/a: |
MTBiGM ( a teraz MIR) to nie PKP PLK SA |
Cytat: |
A co ma do tego obwodowa ? Śmiesznym politykom i .... mikolom może przyjść na myśl wykorzystanie linii395 jako KA. Bez potężnych nakladów ( np. budowa łącznic z 395 na 354/ew. 351) nie ma najmniejszych szans. |
Cytat: |
Co do przystanków. W pierwszej kolejności wystarczyło by ich kilka. No ale KW ma problem z kasą aby uruchomić wiekszą liczbę pociągów ( np. W szczycie na najbardziej obc. liniach co pół godziny a PKA się marzy. 10 lat temu planowano szynobus do CLIPa. I co mamy? |
Cytat: |
Owszem linia została wyremontowana (NG) ale do Kozichgłów, a nie do ( nieistniejacych obecnie) Naramowic. |
Cytat: |
Dalej tor z lat '80 dlatego jest 30 km/h a nie jakieś mityczne protesty w sprawie hałasu. |
Cytat: |
I tu należało by przeznaczyć środki które np. wydano/wyda się na 281. |
blakop napisał/a: |
Nie rozumiem...
Mój przykład to linia do Wągrowca. Przecież w godzinach szczytu KW jako jedyny obecnie użytkownik już mają problem z przepustowością tej linii. Gdzie tam więcej pociągów?? Kto w ogóle będzie je uruchamiał? Na jakich zasadach? |
kolejfan napisał/a: |
Co do linii do Wągrowca, to zapewnie będzie trzeba korzystać z mijanek. Chyba na tej trasie już został jakiś system zainstalowany, który będzie czuwał nad tymi mijankami (ale tego nie jestem pewien, ale na pewno jakiś system jest). . |
kolejfan napisał/a: |
Ponadto planuje się, że Poznań Wschód będzie stacją typowo przesiadkową i mają tu się zatrzymywać docelowo wszystkie pociągi pasażerskie (by odciążyć trochę główny, jeśli chodzi o pasażerów). W ogóle gdyby zauważyć, To Poznań jest chyba jedynym z tych dużych miast, gdzie TLKi czy EX nie zatrzymują się na innych stacjach/przystankach miasta. We Wrocławiu stają np. w Mikołajowie, w Szczecinie Dąbiu, Gdańsku Wrzeszczu itd. W Poznaniu ruch dalekobieżny obsługuje tylko Główna stacja. |
blakop napisał/a: |
Na Garbarach mamy więcej niż dwie linie autobusowe. Dwie się tam kończą, ale ile na przelocie jest. Na Estkowskiego też nie idzie się 10 miut. W 10 jesteś już na starym rynku. I to IMHO przemawia za tym, że postoje na Garbarach miałyby sens. Zresztą wystarczy zobaczyć ile osób w godzinach szczytu korzysta z tego przystanku. W przeciwieństwie do P-W. |
Cytat: |
No OK. Potrzebę widzę, tylko co ze Wschodem wtedy? Będą dwa perony praktycznie na odległość rzutu beretem. Jeśli pociąg zatrzyma się na Zawadach, to pytanie czy jadą dalej powinien znów stawać na Wschodzie? |
Cytat: |
Podobne uwagi miałbym m.in.do przystanku Psarskie. |
Cytat: |
Poznań Korty? |
Cytat: |
Poznań Sołacz? |
Cytat: |
Poznań Główna Browar? |
Cytat: |
Nadal nie wiem jednak kto i jak miałby realizować te połączenia. Jaki tabor? Jaki podmiot? W jakim systemie opłat? |
Cytat: |
No fakt - Wschód do likwidacji de facto. Tylko na pewno ktoś zapyta na co poszły te miliony tam, na perony, windy i inne bajery. |
Cytat: |
Poznań - Korty. Hmm - tylko że tam to wszystko praktycznie na połowicznej estakadzie idzie. Jakoś fizycznie brakuje mi tam szerokości na budowę peronu. Idąc z kolei bliżej Armii Poznań dochodzimy już w sumie do Garbar. Nie wiem czy umieszczanie przystanków na sieci kolejowej bez wydzielonego torowiska podmiejskiego w odległościach ok. 1000m ma sens. |
Cytat: |
Poznań Browar przy skrzyżowaniu z Bałtycką. Hmm - to już do końca sparaliżowałoby sytuację drogową w tej części miasta (przejazd byłby zamykany na jeszcze dłużej niż obecnie - podobnie jak Karolin - tylko że tam w perspektywie będzie wiadukt, a tu nie). |
blakop napisał/a: |
Jeden czy dwa opóźnione TLK (z pierwszeństwem przejazdu jak wiadomo) skutecznie rozbiją punktualność miejskich KA: |
blakop napisał/a: |
@rail_user - nie wiem skąd czerpiesz swoją wiedzę, ale ja z praktyki. Ok. trzech razy w tygodniu wjeżdżam KW z Wągrowca na Wschód. Planowo. Ale jeśli tylko z Wawy leci coś spóźnionego od icków to jeszcze nie było żeby ich przetrzymali, a szynobusik puścili. Owszem - nieraz można puścić równolegle, ale rano nie zawsze jest to możliwe. |
blakop napisał/a: |
rail_user - przyjazd do głównego po siódmej. Nie wiem ile, bo ja i tak na Garbarach wysiadam.
: |
Cytat: |
Jak przyjeżdzasz do Poznania po siódmej to pokaż w r.j. jakąś TLK/EIC z Warszawy czy Gdańska , która Cię rzekomo wyprzedza na Wschodnim? |
blakop napisał/a: | ||
Planowo? Żadna. W tym tylko sęk, że jakby było planowo, to nie byłoby problemu. Mówię o opóźnionych. Trochę logiki kolego... |
Cytat: |
A dlaczego z "pierszeństwem przejazdu" ? Jużdawno nie ma czegos takiego. Nawet opóźniony EIC wlecze się za KM gdy wypada ze swojego "slotu".
|
Cytat: |
Co niby mają tu dać korekty w SBL. 2-3 pociągi w szczytach więcej? |
Cytat: |
A można było oba "kawusie" puścić równolegle koło siebie aż do Wschodu i wyjątkowo na Garbarach odprawić Wągrowiec z peronu I... Ale tego nie zrobiono... Zawsze dla Wągrowca byłoby parę minut spóźnienia mniej. |
Cytat: |
Co niby mają tu dać korekty w SBL. 2-3 pociągi w szczytach więcej? |
Cytat: |
U Krygiera robisz?
Podpadasz, bo to tam mają podobnego hopla na punkcie Wagrowca, Konina i Gniezna. Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków. |
Cytat: |
Gdybyś, dajmy na to, jechał tym spóźnionym IC-kiem i nie zdążył się przesiąść na swoje WągrowICE, ocenę sytuacji miałbyś oczywiście identyczną? |
Cytat: |
Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków. |
Cytat: |
Dyżurni na PoA zaś, muszą "obrobić" jeszcze parę innych kierunków. |
Borys_q napisał/a: | ||
Za to akurat dyspozytor odcinkowy odpowiada dyżurni tylko jego polecenia wykonują. |
Borys_q napisał/a: | ||
No właśnie w takich sytuacjach, gęstsze odstępy by spowodowały ze jeden za drugim by jechał w odstępie 3 minut a nie 10-ciu |
blakop napisał/a: |
A można było oba "kawusie" puścić równolegle koło siebie aż do Wschodu i wyjątkowo na Garbarach odprawić Wągrowiec z peronu I... Ale tego nie zrobiono... Zawsze dla Wągrowca byłoby parę minut spóźnienia mniej. |
Cytat: |
To nazwisko(?) na początku ma mi coś mówić?? |
Cytat: |
Co Ty za historie nielogiczne teraz tworzysz? |
Cytat: |
Nie praktykuje się tego ze względu na "inteligencję podróżnych" nawet tych z kierunku Wągrowca. |
Cytat: |
Co za bzdury. Może manewry równiez prowadzi dyspozytor. Czasami dyspozytor to nie ma zielonego pojęcia co się dzieje. Oni nawet ruchu nie prowadzą, nie mówiąc o jego bezpieczeństwie. |
Cytat: |
Jeżeli opóźnienie pociągu wynika z winy PLK, to dyżurni będą robić wszystko żeby oóźnienie zniwelować |
Cytat: |
(...)płacą między sobą kary umowne |
Cytat: |
Pociągi od strony Gniezna/Konina wjeżdżają kolejno po sobie (w jakimś tam odstępie czasu), ale nagle jeden z pociągów nie może wjechać na stację jeszcze, bo jego peron jest zajęty przez jakiś opóźniony |
Cytat: |
Nie rozumiem jak 3 ci tor ma pomóc na brak wolnej krawędzi peronowej na głównym. |
Virakocha napisał/a: | ||
To akurat da się rozwiązać - za peronem numer 3 jest jeszcze jeden tor pod drutem (od strony Dworca Autobusowego) na którym można wcisnąć "wąski", jednokrawędziowy peron załóżmy 7. Problemem mogą być tylko głowice stacyjne od strony PoC. |
Borys_q napisał/a: |
Nie rozumiem jak 3 ci tor ma pomóc na brak wolnej krawędzi peronowej na głównym. |