INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Rewitalizacja linii do Wolsztyna

Dominik - 07-04-2010, 13:32
Temat postu: Rewitalizacja linii do Wolsztyna
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Zachodniopomorski w Starogardzie Szczecińskim będzie wykonawcą Modernizacji linii kolejowej nr 357 Sulechów –Luboń na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Wolsztyn –Luboń”.

22 marca 2010 roku w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji - Oddział w Poznaniu została podpisana umowa w tej sprawie. Inwestycja jest finansowana w 77% przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.

Jednym z podstawowych założeń rewitalizacji linii kolejowej nr 357 na odcinku Wolsztyn –Luboń jest modernizacja układu torowego na stacjach i przystankach osobowych, budowa nowych i przebudowa istniejących peronów oraz wiat peronowych, zabudowa akustycznej informacji dla podróżnych i nowoczesnych urządzeń zabezpieczania ruchu na przejazdach kolejowo –drogowych. Wartość zadania, zgodnie z podpisaną umową, wynosi około 82,9 mln zł. Z tej kwoty prawie 77 % to środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Wkład Beneficjenta –około 23 %. Realizacja projektu nastąpi w latach 2010 –2012.

Modernizacja linii przyniesie wiele wymiernych korzyści lokalnej społeczności. Między innymi, dzięki podniesieniu prędkości jazdy autobusów szynowych do 100 km/h, skróceniu ulegnie czas ich przejazdu o około 17 minut. Jest to szczególnie ważne z uwagi na to, że z tej trasy korzystają osoby dojeżdżające do pracy. Poprawione zostanie bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i standard usług przewozowych. Ograniczony zostanie hałas. Osoby niepełnosprawne, dzięki wielu udogodnieniom będą mogły pełniej korzystać z oferty przewozowej.

Źródło: województwo wielkopolskie
pospieszny - 02-11-2010, 10:32
Temat postu:
Nowocześnie w stylu retro - modernizacja linii do Wolsztyna.

Stan linii kolejowej do Wolsztyna jest dziś tak zły, że pociąg musi zwalniać na całej trasie aż 20 razy do prędkości w niektórych miejscach nawet 20 km/h.

Jest szansa, że się to zmieni, gdyż wkrótce rozpocznie się jej modernizacja.

Jednotorowa, niezelektryfikowana linia z Lubonia pod Poznaniem do Wolsztyna powstała na początku XX wieku. Liczy 73 kilometry. Dziś kursują po niej autobusy szynowe oraz prawdziwe parowozy z wolsztyńskiej, ponadstuletniej parowozowni, wożąc codziennie Wielkopolan do szkół i pracy. Pociągi jeżdżą jednak tak wolno, że nie korzysta z nich zbyt wielu pasażerów.




Wielkopolski samorząd postanowił to zmienić i wpisał modernizację linii do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Inwestycja będzie kosztowała ok. 83 mln zł, z czego blisko 77 procent stanowi dofinansowanie unijne. Prace na linii rozpoczną się w przyszłym roku.

W ramach modernizacji zostanie wymieniona nawierzchnia i podtorze, m.in. podkłady, rozjazdy, szyny. Perony będą dostosowane dla osób niepełnosprawnych, a gruntowe przystanki utwardzone.

W ramach inwestycji likwidacji ulegnie 16 z 93 przejazdów kolejowych, głównie tych kategorii D, oznaczonych jedynie znakami drogowymi. Na sześciu przejazdach zostaną zamontowane rogatki, a na 11 – samoczynna sygnalizacja.

Zostaną kultowe semafory
Trasa będzie w całości wykonana w konwencji historycznej. Co to znaczy? Na tej linii, jak dotąd, nie będzie sieci trakcyjnej, więc poruszać się po niej będą mogły tylko parowozy, pociągi z lokomotywami spalinowymi oraz autobusy szynowe.

Pozostaną na niej wszystkie elementy sterowania ruchem, jakie dotąd znamy, m.in. kultowe semafory kształtowe. Nowością będą jedynie ustawiane kilkaset metrów przed semaforami świetlne tarcze ostrzegawcze.
Zmiany na historyczne będą tak dalekie, że na przykład w Grodzisku Wielkopolskim, gdzie przed wjazdem stoi semafor świetlny, zostanie on zastąpiony na starszy typ – z ramieniem.

- Nie chodzi o to, żeby z tej linii zrobić skansen – zaznacza Grzegorz Palacz, kierownik projektu modernizacji. – Jeśli będziemy przebudowywać perony, to według nowoczesnych parametrów, ich wysokość będzie zgodna z obecnymi standardami. Pasażerowie nie będą musieli się męczyć, by wspiąć się na schody pociągu - dodaje.

Za zgodą wojewódzkiego konserwatora zabytków w Szreniawie zostanie zbudowany zupełnie nowy peron, tzw. wyspowy. Pozostawione jednak zostaną też stare (tylko na tej jednej stacji), żeby można było zobaczyć, jak kiedyś wyglądały perony. Na tym dworcu pojawią się też atrapy starych kolejowych urządzeń, które mają być turystyczną atrakcją. We współpracy z Muzeum Rolnictwa w Szreniawie na stacji mają zaś stanąć zabytkowe maszyny, wykorzystywane przed wielu laty w rolnictwie, które kiedyś poruszały się po torach kolejowych.
Jak się uda, to za parę lat, na krótkiej trasie z dworca kolejowego w Szreniawie do muzeum będzie można dojechać kolejką wąskotorową.

Krajobrazowość w założeniu
Modernizacja jest też ważna w związku z kursowaniem parowozów. Trasa do Wolsztyna jest jedyną w świecie, po której jeżdżą parowozy w ruchu planowym (oprócz trasy z Wolsztyna do Leszna). - Linia w swoim założeniu ma być pasażerska, krajobrazowa, a nie towarowa, więc znikną z niej niepotrzebne bocznice z niezbyt atrakcyjnymi hałdami materiałów budowlanych – zapowiada Grzegorz Palacz.

Inwestycja ma zostać zakończona do 31 kwietnia 2012 r.

Niedawno został wyremontowany wiadukt w Łęczycy (pociągi muszą jeszcze przed nim zwalniać, ale nie z powodu złego stanu budowli, tylko kiepskiego torowiska), znajdujący się również na linii Wolsztyn - Luboń. Konserwator zabytków nie pozwolił na unowocześnienie jego konstrukcji, ani na zbudowanie nowego wiaduktu, a jedynie na odtworzenie konstrukcji z zachowaniem pierwotnego wyglądu.

– To dlatego spotkaliśmy się z zarzutami, że nic nie zrobiliśmy, że wiadukt na nowo zacznie rdzewieć. A to nieprawda. Wszystko jest nowe, ale z zachowaniem starego wyglądu – podkreśla Palacz. Modernizacja wiaduktu trwała dziewięć miesięcy.


źródło: kow.com.pl
Emillex - 02-11-2010, 13:26
Temat postu:
Cytat:
Na tej linii, jak dotąd, nie będzie sieci trakcyjnej,

No to rzeczywiście nam zrobili łaskę. Semafory zostaną, nie wiadomo co będzie ze słupami telegraficznymi i stacyjkami. W niezmienionym kształcie ma zostać w zasadzie tylko stacja w Rakoniewicach, a reszta? Zamienią się w jakże historyczne nowe perony, nowoczesne torowisko ze strunobetonowymi podkładami (i tak już nas wykiwano bo niedość że będzie to "nowe" torowisko to jeszcze pod 100km/h, z czego na Wągrowiec ma być 120km/h. zmienią prawdopodobnie też cały układ torowy w Szreniawie, na większośi przystanków mogą pojawić się wiaty. Gdzie byli urzędnicy (którzy zostali powołani specjalnie do tego celu) którzy zajmują się propagowaniem turystyki kolejowej w wielkopolsce. Gdzie WOT? TPWP wysłało do PLK obszerne opracowanie nt. pozostawienia historycznego charakteru linii. Otrzymało tylko kurtuazyjne podziękowanie za pismo. Konserwator nie zablokował (może bał się to uczynić) inwestycji. Szkoda, naprawdę szkoda. Nad tym można się długo rozwodzić, ale już na to nie mam sił. Dla mnie to osobista tragedia.
Pitras - 13-03-2011, 23:13
Temat postu:
Ktoś jest może zorientowany, w jakich miejscach zaczyna się jutro remont( chodzi o odcinek Luboń- Stęszew)? Chciałbym wybrać się w teren porobić parę zdjęć, ale nie wiem, w których miejscach można szukać ekip remontujących tory.
pp - 15-03-2011, 18:27
Temat postu:
Nie będzie np. przywróconych żurawi wodnych, jak choćby w Rakoniewicach. Czego jeszcze nie będzie? Może warto zrobić jakąś listę tego historycznego zaplecza którego na urzędniczo-"historycznej" linii nie będzie i wysłać to do jakiejś gazety?
Pitras - 20-04-2011, 22:49
Temat postu:
Ktoś orientuje się, co to za kabel kładli w ostatnich dniach pomiędzy nasypem, a drogą 430 w Luboniu?
syrenka - 06-06-2011, 14:01
Temat postu:
A ja jestem ciekawa, czy usunięcie kładek na peron w Luboniu to początek przewidywanego remontu tegoż peronu, czy po prostu czyjaś PLK-owska głupota?
Emillex - 24-06-2011, 12:25
Temat postu:
Do oddania do użytku odcinka Stęszew-Luboń k/P. pozostało niewiele ponad tydzień, a w okolicy Trzebawia wszystko jeszcze rozgrzebane, włączając do tego tory i sam przystanek.
We Wolsztynie jest już rozkład KKZ Stęszew-Wolsztyn, z czego do Stęszewa na Poznań od 3 lipca mają zacząć jeździć już pociągi.
Jestem dwoma rzeczami zdegustowany:
Po pierwsze: wg. rozkładu ze Stęszewa do Poznania jedzie się... 35 minut! W sumie wogóle nie skrócił się czas jazdy. Miejmy nadzieję ze jest to efekt jeszcze paru niedoróbek które będą uzupełniane systematycznie gdy ruch bedzie już prowadozny.
Po drugie: kompletnie spartolony rozkład KKZ. Pierwszy autobus dojeżdża do Wolsztyna o... 7:00 (obecnie pierwszy pociąg czyni to o 7:35). Jeżeli chodzi o sensowny dojazd do czegokolwiek (Grodzisk, Wolsztyn, Stęszew) to KKZ odpada!
wodkangazico - 29-06-2011, 15:31
Temat postu:
Cytat:
We Wolsztynie jest już rozkład KKZ Stęszew-Wolsztyn

I chyba tylko tam.
Na stacjach i przystankach pośrednich znów d...pa blada na całej linii, choć to już za 5 dni.

PR-y widać bogata firma i kara, jak ta zimowa, spływa po nich niczym po kaczce.

Syrenka zdaje się, dojeżdżasz tamtędy?
Poczuwasz się, czy raczej dystansujesz od tej swojej "firmy"?
Wiesz może, czy ludziska odpowiedzialni tam u was za wywieszki robią to specjalnie, czy po prostu nie są w stanie ogarnąć tematu?
Tak czy inaczej, może czas pomyśleć i dać im mniej odpowiedzialne zajęcie?
Emillex - 29-06-2011, 16:49
Temat postu:
Jeszcze w Grodzisku wisi rozkład...
syrenka - 29-06-2011, 18:52
Temat postu:
Pewnie jeszcze sami nie wiedzą, czy linia do Stęszewa będzie otwarta na czas, stąd zwłoka.
A sama szczerze mówiąc nie wiem - urlop miałam Razz
Hewak - 29-06-2011, 23:57
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Pozostaną na niej wszystkie elementy sterowania ruchem, jakie dotąd znamy, m.in. kultowe semafory kształtowe. Nowością będą jedynie ustawiane kilkaset metrów przed semaforami świetlne tarcze ostrzegawcze.
Zmiany na historyczne będą tak dalekie, że na przykład w Grodzisku Wielkopolskim, gdzie przed wjazdem stoi semafor świetlny, zostanie on zastąpiony na starszy typ – z ramieniem.

źródło: kow.com.pl


Czy faktycznie "jedynie" tarcze będą zmieniane na świetlne?

I który to niby semafor w Grodzisku jest świetlny? Jest powtarzacz, których na trasie jest kilka. Ale semafora nie kojarzę.

No chyba że powtarzacz wymienią na...kształtowy.

Czyli właściwie jak dobrze zrozumiałem chcą zmienić tą jedyną taką wyjątkową linie w jedno wielkie gówno, z tym tylko że sygnalizacja zostanie kształtowa...
syrenka - 30-06-2011, 19:13
Temat postu:
Nowe rozkłady są już w niektórych szynobusach, natomiast nie wiem jak to wygląda na stacjach pośrednich.
Dzisiaj w Szreniawie podobno była jakaś wysoka komisja - oby szybko zadecydowali jak będzie z tym terminem zmienionej organizacji jazdy.
wodkangazico - 30-06-2011, 23:07
Temat postu:
Cytat:
Czy faktycznie "jedynie" tarcze będą zmieniane na świetlne?

Zabudowana będzie również blokada liniowa typu Eap, z czym wiąże się instalacja systemu liczników osi pociągów, typu ACS.
No i urządzenia na przejazdach będą (są) wymieniane.

W Szreniawie był dziś odbiór techniczny. Wszystko wskazuje, że godzina "W' bz.
conen - 01-07-2011, 09:05
Temat postu:
Co z wyjazdem na Sulechów? Jeszcze w latach 90-tych były osobowe Poznań-Zielona Góra przez Wolsztyn. Po zakończeniu budowy łącznicy omijającej Czerwieńsk i tym remoncie taka relacja ma sens.
pospieszny - 01-07-2011, 09:28
Temat postu:
Historia, z wyjazdem też. w Powodowie w ciągu drogi 32 wycięte przęsło torowe a ubytek zabetonowany.

To samo w Sulechowie rozjazd w modernie zlikwidowany, brak możliwości wyjazdu na Wolsztyn.
Emillex - 03-07-2011, 21:01
Temat postu:
Do tego przed Otyniem na krajówce również są zalane tory.

Wiadomości z frontu. Rozkładu na poszczególnych przystankach (dokładnie w Rostarzewie i Tłokach ale sądze że tak jest na całej linii, prócz Wolsztyna i Grodziska) nie ma, jest jeszcze stary. Owszem, PKP PLK wywiesiły broszurę o tym że zamykany jest całodobowo szlak Stęszew-Grodzisk (czyli w sumie Wolsztyn-Grodzisk jest i będzie przejezdny) od dnia tego i deto na czas nieokreslony itp. Na drugi dzień ten plaka został (w Rostarzewie) zerwny przez okoliczną młodzież.
Oficjalnie:
KKZ rel. Stęszew-Wolsztyn (z pociągu R-77290) [19:46-20:21 / 20:26-21:33]
SETRA S215, opóźnienie 5 minut, na pokładzie około 5-10 osób.
Także pani syrenko, spotkajmy sie... w autobusie Śmiech
pospieszny - 04-10-2011, 19:09
Temat postu:
KKZ i Dodatkowy autobus.
Emillex - 05-10-2011, 22:26
Temat postu:
Doprawdy, potrzebny jest ten autobus... jak rybie ręcznik. Kurs ten dubluje się w sumie z 3 autobusami. Nie trafili z tym szkolniakiem; ani to z czymś skomunikowane, nie dojeżdża do Wolsztyna, bieg rozpoczyna dopiero w Stęszewie. Zresztą, czepiam się.
http://img692.imageshack.us/img692/1892/13332137e.png
Co ciekawe, obecnie na KKZ kursuje jakiś rejsowy Ikarus oraz od niedawna stary, niskopodłogowy autobus typowo miejski, z kilkunastoma tylko siedzeniami, w dodatku twardymi i niskimi (oparcie nie sięga nawet do klatki piersiowej) i jest to bodajże MAN NL202.

Torowisko zostało wyremontowane już do samego Grodziska, trwają prace wykończeniowe na odcinku do Stęszewa, natomiast na trasie Wolsztyn-Grodzisk oprócz dosczętnego wycięcia krzaków oraz zakopania tajemniczego kabla idącego równolegle przy torach narazie nic się nie dzieje. miejmy nadzieję że wyrobią się do nowego rozkładu!
kububu - 07-10-2011, 21:24
Temat postu:
Nadal PKS Gryfice obsługują czy jakiś inny przewoźnik?
Emillex - 07-10-2011, 21:42
Temat postu:
Nadal Gryfice. Nawet w żargonie okolicznych weszła już na stałe nazwa "pociąg" lub np. jechałem "gryficami". Nikt tunie mówi o komunikacji zastępczej.
pospieszny - 12-10-2011, 11:19
Temat postu:
Zmienione przystanki dla KKZ szczegóły
syrenka - 12-10-2011, 13:50
Temat postu:
No NARESZCIE! konieczność zmiany w Strykowie była zgłaszana już kilka dni po uruchomieniu KKZ. Dochodziło do absurdalnych sytuacji, kiedy pasażerowie prosili kierowcę o wypuszczenie ich na PKSie, a autobus i tak musiał potem zajeżdżać na stację... Co do Rakoniewic, to też chyba bliżej będzie pasażerom do PKSu - ale tam będzie problem z informacją, bo ze Strykowa jeździ 95% tych samych pasażerów, a z Rakoniewic jest chyba jednak większa "loteria".
Emillex - 12-10-2011, 15:30
Temat postu:
Czy ja wiem czy bliżej? Zależy skąd, z dzielnicy "Wygoda" czy z peegerowskich blokowisk to bliżej jest na stacje (choć nieznacznie), ale fakt faktem ze wszystkie autobusy powinny zatrzymywać się na PKSie gdyż ludzie KKZtu już nawet nie traktują jak "pociąg" tylko zwykł regionalny kurs, tyle że dwa razy tańszy.
A przystanek na stacji w strykowie to dopiero był kabaret..
Inna sprawa z Rostarzewem (jest to podłużna wieś przed Wolsztynem) Jeszcze na początku kursowania kom. zastępczej autobus zatrzymywał się na obu przystankach tj. na ulicy Rakoniewickiej oraz Wolsztyńskiej (ul. Wol <-> ul. Rak. 1,5km, dworzec znajduje się przy Rakoniewickiej), nawet wisiał na Wolsztyńskiej rozkład. Jakoś w środku lipca nagle okazało się że postoju tam nie ma (dlaczego nie może teraz sobie przystanąć? Już widzę te tłumy ludzi zapieprzających dwa kilosy na przeciwległy przystanek) i czekając raz tam na zastępczy, zostałem chwile potem pozdrowiony tylnymi światłami...
pospieszny - 26-11-2011, 09:31
Temat postu:
Rozkład Jazdy pociągów 2011/2012 planowanych do obsługi parowozami:

77325 Wolsztyn 5:16 - Poznań 7:13
77324 Poznań 9:20 - Wolsztyn 11:17
77331 Wolsztyn 13:39 - Poznań 15:47
77330 Poznań 17:20 - Wolsztyn 19:16

W czasie stabilizacji nawierzchni Luboń - Grodzisk ruch poc. prowadzony będzie z V max. 60 km/h.
Emillex - 04-12-2011, 20:35
Temat postu:
Dzień dzisiejszy, tydzień przed wznowieniem pociągów na linii 357:

KKZ rel. (20:00) Wolsztyn - Stęszew (20:58) / R-77293
Duży, typowo turystyczny, wycieczkowy Mercedes Benz - Tourismo O350. Frekwencja w Wolsztynie : przeszło 90%. Zobaczymy jak będzie za tydzień.
syrenka - 04-12-2011, 21:12
Temat postu:
Nie od razu Kraków zbudowano... Trzeba chwili czasu, żeby podróżni na nowo "przyzwyczaili" się do linii i pociągów. Tym bardziej, że zmienia się przewoźnik. Właśnie - w tym tygodniu mam służbowe "pożegnanie z linią". Trochę żal, bo bardzo dobrze wspominam pracę na tym odcinku.
pospieszny - 04-12-2011, 21:25
Temat postu:
syrenka, A tam zaraz pożegnanie, zmienia się nazwa przewoźnika.

Ludzie go reprezentujący pozostają jeszcze nadal Smile
syrenka - 04-12-2011, 22:17
Temat postu:
Nie. KW mają swoje drużyny. Od nowego rozkładu nie będziemy tam jeździć Sad
Zobaczymy co przyszłość pokaże!
Emillex - 04-12-2011, 22:29
Temat postu:
syrenka, szkoda, szkoda, miałem nadzieję że jak pociągi wrócą to spotkam znowu znajomego mi (i innym pasażerom) pana Grzesia, "Hiszpana", "Magistra", a przede wszystkim syrenkę o czym nieskromnie marzyłem Cool

[ Dodano: 11-12-2011, 23:08 ]
Emillex napisał/a:
KKZ rel. (20:00) Wolsztyn - Stęszew (20:58) / R-77293
Duży, typowo turystyczny, wycieczkowy Mercedes Benz - Tourismo O350. Frekwencja w Wolsztynie : przeszło 90%. Zobaczymy jak będzie za tydzień.

Dzisiaj tydzień po; KW-77335 Wolsztyn (19:18) - Poznań
SA132, opóźnienie 20 minut, frekwencja: 35-40%. Załoga to m.in. dobrze mi znany kierownik z PR. Czyli nie jest tak źle jak na początek.
Ponadto - dzisiaj wszystkie pociągi KW na linii 357 miały po 15-20 minut spóźnienia. Powodem mogłobyć to że czasowo wprowadzono na przejazdach zwolnienia ponieważ od dłuższego czasu na linii nie jeździł pociągi ludzie "odzwyczaili się" od niego, bo takową teorię m.in. słyszałem.
pospieszny - 13-12-2011, 09:36
Temat postu:
Koleje Wielkopolskie informują, że z powodu trwających prac modernizacyjnych oraz wprowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ograniczeń prędkości, nie uwzględnionych w rozkładzie jazdy, na odcinku Poznań Gł. - Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn mogą wystąpić opóźnienia.

- Utrudnienia eksploatacyjne, prowadzące do opóźnień pociągów, nie wynikających z winy spółki Koleje Wielkopolskie - informuje w komunikacie przewoźnik.

Spółka podejmuje działania mające na celu jak najszybsze umożliwienie punktualnego kursowania pociągów zgodnie z rozkładem jazdy.

Połączenia z Poznania do Wolsztyna jest nowym połączeniem Kolei Wielkopolskich, które zostało uruchominie wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów od 11 grudnia 2011 r.

źródło: KOW
sympatyk - 23-09-2013, 14:37
Temat postu:
Szybciej i bezpieczniej koleją w Wielkopolsce.

Przebudowa torów, peronów i modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych. Takie będą efekty drugiego etapu modernizacji jednotorowej linii kolejowej Wolsztyn – Luboń.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na realizację prac, które poprawią parametry eksploatacyjne linii oraz bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Inwestycja ruszy na początku 2014 r.
W ramach tego projektu tor zostanie zmodernizowany na długości prawie 11 km. Chodzi o odcinek pomiędzy przystankiem osobowym Drzymałowo, a stacją Grodzisk Wielkopolski. Przebudowany zostanie także układ torowy, perony i oświetlenie na stacji Rakoniewice. Całkowicie zmodernizowane będą perony na przystankach osobowych Tłoki, Rostarzewo, Drzymałowo i Ruchocice. W Grąblewie, pomiędzy Grodziskiem Wlkp., a Ptaszkowem wybudujemy całkowicie nowy przystanek osobowy. Nowe i zmodernizowane obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. W ramach inwestycji wyremontujemy także nawierzchnię na 10 przejazdach kolejowo – drogowych. Na 5 przejazdach podniesiemy poziom bezpieczeństwa poprzez zamontowanie nowoczesnych urządzeń sygnalizacji.
Modernizacja linii kolejowej Wolsztyn – Luboń – etap II znacznie poprawi jej parametry eksploatacyjne, w tym umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h. Zwiększy także poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, ułatwi dostęp mieszkańców do transportu kolejowego.
Inwestycja będzie finansowana ze środków Unii Europejskiej – Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 oraz ze środków pochodzących z budżetu Państwa i PKP PLK S.A. Całkowita wartość projektu wynosi prawie 30 mln zł brutto. Wykonawcą wszystkich prac będzie konsorcjum firm, którego liderem jest Strabag Rail Polska Sp. z o.o.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16063/Szybciej-i-bezpieczniej-koleja-w-Wielkopolsce.html
Bajemba - 23-10-2013, 14:44
Temat postu:
A pociąg nadal telepie się godzinę czterdzieści z Wl do Poznania !!!!
rail_user - 23-10-2013, 17:18
Temat postu:
Bajemba napisał/a:
A pociąg nadal telepie się godzinę czterdzieści z Wl do Poznania !!!!


To zależy które ? Nie które potrafią w 90 minut.
blakop - 24-10-2013, 11:06
Temat postu:
Faktycznie - te 10 minut pomiędzy godzina czterdzieści, a 90 minut to rewolucyjna różnica... Można sobie życie inaczej ułożyć Rolling Eyes
rail_user - 24-10-2013, 17:02
Temat postu:
A ile by Cię satysfokcjonowało ? Śmiech
Przypomnę tylko że "zaledwie" połowa linii z 80 km ma prędkość 100 km/h
blakop - 26-10-2013, 12:29
Temat postu:
Nie wiem ile. Ale 10 minut na 80 km w kontekście milionów wydanych na modernizację to cóż... no coments.
Tomek_poz - 26-10-2013, 13:36
Temat postu:
Od nowego rozkładu pociąg z Grodziska do Lubonia (44,4km) ma jechać 41 minut, co daje prędkość 65 km/h. Mało?
Przed remontem, w 2010 roku, pociąg pokonywał ten sam odcinek w 55 minut, co dawało prędkość 48,5 km/h.
Zysk 14 minut na 44,4 km.

Jeżeli wyremontują odcinki Wolsztyn-Grodzisk i Luboń-Poznań, czas przejazdu z Wolsztyna do Poznania szacuję na 1h14min. Wtedy zysk byłby 24 minuty na całej trasie.
blakop - 26-10-2013, 19:57
Temat postu:
Tak - 25 minut to myślę jest konkretny zysk na 80 km.
sympatyk - 19-05-2014, 17:52
Temat postu:
Komunikacja zastępcza na trasie Grodzisk-Wolsztyn.

W związku z II etapem modernizacji linii kolejowej Wolsztyn – Luboń i wynikającymi z tego faktu pracami torowymi w okresie 1 czerwca – 31 sierpnia 2014 roku na odcinku Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn, Koleje Wielkopolskie wprowadzają autobusową komunikację zastępczą.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19551/Komunikacja-zastepcza-na-trasie-Grodzisk-Wolsztyn.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group