Tabor - DH przekazane do eksploatacji Przewozom Regionalnym REGIOchłopak - 11-06-2010, 13:23 Temat postu: DH przekazane do eksploatacji Przewozom Regionalnym
DH przekazane do eksploatacji Przewozom Regionalnym
11 czerwca rozpoczęła się próbna eksploatacja dwóch pojazdów DH zmodernizowanych przez ZNTK Poznań w Przewozach Regionalnych. Trafią one do województwa pomorskiego.
ZNTK Poznań uzyskały homologację dla pojazdów DH1 i DH2 po przeprowadzonej naprawie pojazdu wraz z modernizacją, polonizacją oraz wymianą niektórych elementów na nowe. Jak informuje producent, w ramach modernizacji przeprowadzono m.in. nowe rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej, wymianę siedzeń oraz obić siedzeń w przedziałach pasażerskich na wandaloodporne i spełniające warunki przeciwpożarowe, wymianę wyłożeń ścian, wymianę wykładziny podłogowej w całym pojeździe, wymianę lamp w przedsionkach i kloszy w przedziałach pasażerskich, zamontowano klimatyzację kabin maszynisty, zmodernizowano układy hydrauliczne, w tym instalacja wymuszonej wentylacji przedziału pasażerskiego.
Wymienione zostały reflektory czołowe na Posteor, zamontowano instalację sygnalizacji przeciwpożarową oraz dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, zabudowano SHP, CA, RS z radiotelefonem, najnowszy elektroniczny prędkościomierz PIAP oraz zabudowano stopnie uchylne umożliwiające wsiadanie z peronu o wysokości 300 mm.
Jak dotąd, w poznańskich zakładach ukończona została naprawa pięciu pojazdów DH2 oraz jednego DH1, a kolejne autobusy szynowe przewidziane są do naprawy.
Obecnie trwają rozmowy z urzędami marszałkowskimi oraz przewoźnikami publicznymi i prywatnymi na temat zakupu autobusów szynowych DH. Wielu przewoźników zainteresowanych jest nabyciem i eksploatacją używanych pojazdów, gdyż stanowią one korzystną alternatywę dla nowych pojazdów, w zależności od producenta nowych autobusów szynowych, może to być cena niższa o 50-70%, a są to pojazdy, które spełniają przewidziane normy, ich okres eksploatacji wynosi przynajmniej 15-20 lat, a po naprawie odpowiadają warunkom pojazdu nowego. Istotną zaletą pojazdów jest to, że są one już dopuszczone do eksploatacji i mogą być od razu dostępne - informuje producent.
Zmodernizowany pojazd DH2 został zaprezentowany po raz pierwszy na zeszłorocznych targach Trako w Gdańsku.
(źródło: mg, Rynek Kolejowy/ZNTK Poznań, 11 czerwca 2010) Anonymous - 13-06-2010, 13:16 Temat postu:
To nie mają one wady konstrukcyjnej silnika, który się szybko przegrzewa?? Jeśli tak, to będą bardziej awaryjne niż PESO-Psuje i Kolzłomy lxd2bartek - 15-06-2010, 14:40 Temat postu:
ktoś widział już na szlaku te maszyny:)?? Dzulikiewicz - 15-06-2010, 21:06 Temat postu: http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=21596REGIOchłopak - 15-06-2010, 22:07 Temat postu:
Według mnie prezentują się bardzo przyzwoicie, teraz kwestia sprawności technicznej i....zadowolenia pasażerów... burek132 - 01-07-2010, 14:02 Temat postu:
Te szynobusy mają drzwi automatyczne? REXus - 01-07-2010, 14:12 Temat postu:
Z tego, co pamiętam z TRAKO - tak. yusek - 01-07-2010, 14:15 Temat postu:
Ja miałem wątpliwą przyjemność jazdy tym pojazdem z Tczewa do Czerska. I powiem ładny ale układ siedzeń beznadziejny jedzie się jak w autobusie PKS. ET40 - 02-07-2010, 19:38 Temat postu:
Zależy co kto lubi. Jedni wolą przedziały, inni układ kiblowy bez przedziałów, jeszcze inni układ autobusowy. Ten ostatni - pomijając gusta indywidualne - ma wbrew pozorom sporo zalet, takich jak m.in maksymalne wykorzystanie przestrzeni dla podróżnych. Poza tym - naprawdę przyjemnie jest całkowicie bezwstydnie i bez stresu rozciągnąć się na fotelu nie zawadzając nikomu nogami... yusek - 02-07-2010, 20:59 Temat postu:
Właśnie by po to by całkowicie bezwstydnie i bez stresu rozciągnąć się na fotelu nie zawadzając nikomu nogami brakuje jakiś 10-15 cm przestrzeni między siedzeniami. Dodatkowo wygląda to na jakąś przeróbkę bo okna nie wpisują się dobrze w siedzenia po za tym na niektórych siedzeniach ze względu na śmietnik nie można wygodnie usiaść nie zajmując nogami miejsca obok.
Z drugiej strony może, rzeczywiście zależy to od preferncji moje są takie w dalekobieżnym musowo przedziały w lokalnym czwórki jak w EN57. ET40 - 02-07-2010, 21:28 Temat postu:
No to nie wiem, w każdym razie w jakimś IC-owskim bezprzedziałowcu (chyba to był 111Arow, ale głowy nie dam) mogłem swobodnie się rozłożyć i nikogo nie trącałem. Wiadomo, nie miałem okazji jechać DH więc się nie wypowiem, to inny typ taboru więc może być inaczej, niż w IC-owskim wagonie. yusek - 02-07-2010, 21:31 Temat postu:
Jechałem również w innych szynobusach o tym rozkładzie i właśnie tego czegoś nie ma poprostu brakuje tych kilkunastu centrymetrów. W 111Arow nie jechałem. lxd2bartek - 25-07-2010, 11:27 Temat postu:
na jakiej tarsie jezdza DH wiem o Tczew-Chojnice-Tczew
tylko na tej czy jeszcze gdzies??? Emillex - 25-07-2010, 12:03 Temat postu:
W niedzielę na Gdynia Główna-Somonino-Kartuzy. yusek - 25-07-2010, 13:38 Temat postu:
Chojnice-Kościerzyna-Chojnice. kowal331 - 27-07-2010, 16:52 Temat postu:
Wydaje mi się,że wnętrze DH wykonane jest przez SIGMę Ciasno jak w H9.Ma ktoś może zdjęcia wnętrza DH z okresu służby na kolejach holenderskich?Jestem ciekaw o ile zagęszczono fotele podczas remontu w Poznaniu. psim - 12-01-2011, 18:53 Temat postu: kowal331, na Flickrze udało mi się wynaleźć jedno:
http://farm4.static.flickr.com/3495/4010731557_05669268dc.jpg
źródło: SkyscrapercityAnonymous - 12-01-2011, 19:51 Temat postu:
Te autobusiki szynowe przydałyby się bardzo na kilku śląskich liniach... Szkoda, że tutaj nie trafią. Na Bytom - Gliwice, Bielsko - Cieszyn czy Żywiec - Sucha Beskidzka byłyby wręcz idealne. PewienPawel - 15-01-2011, 01:12 Temat postu:
Dla ciekawych, gdzie jeszcze można te pojazdy spotkać, dodam że są to kursy Chojnice-Szczecinek i Szczecinek Słupsk. yusek - 15-01-2011, 11:26 Temat postu:
A ja dodam jeszcze, że Chojnice-Kościerzyna i Chojnice - Tczew o zgrozo. snajper - 15-01-2011, 19:33 Temat postu:
Niie jechałem tym ale jechałem w szynobusach pesy jak SA106 / SA132 i zdecydowanie NIE JEST tak jak w wagonie IC 111arow gdzie fotele są dalej od siebie, W szynobusach jak ktoś wysoki to nóg nie wyprostuje, bo jest w nich tyle miejsca co w autobusach. W SA106 to nawet jeszcze mniej, tyle co w autobusach miejskich. Widać ZNTK robiące to DH też stwierdziło, że najlepiej upchać wszystkich jak sardynki.
Ale oczywiście dalej odstawiajmy na złom dobre wagony. Kupujmy Badziewiobusy. Będzie "Super kolej". A można by remontować stonki wedle projektu jaki był, wtedy by mniej paliły i by mogły ciągnąć wagony.