Stoker napisał/a: |
Chłopaki, jeśli macie jakieś dojścia do prasy lokalnej, albo lokalnego forum internetowego - zasiejcie nieco fermentu i podpuśćcie publikę i dziennikarzy, może im się uda zainteresować sprawą lokalnych samorządowców. A tym jak wiadomo w roku (przed)wyborczym powinno zależeć na poparciu mieszkańców, więc może zaczną się trochę interesować kolejami w ich regionie jeśli będzie presja publiczna w tym temacie.
Samorządy lokalne (poza burmistrzem Wałcza Panem Z. Tuderkiem) w ogóle nie przejawiają zainteresowania tematem kolei regionalnych. Jak dotąd nie ma z ich strony żadnego działania, żadnych pism do marszałka, kompletna cisza. Liczyłem że wspomnienie w kilku oficjalnych dokumentach UM o możliwości reaktywacji np. odcinków Świdwin-Połczyn, Kalisz Pomorski-Złocieniec, czy Stargard-Lipiany zaktywizuje choć trochę władze lokalne, czy tamtejszych dziennikarzy do dociekania i wnioskowania o uruchomienie linii przebiegających przez ich regiony. A tu poza może jednym artykułem kompletna klapa. Piszcie jako mieszkańcy do swoich wójtów, burmistrzów, czy starostów, ale także do marszałka województwa z zapytaniami czy coś w temacie zamierzają robić oraz z wnioskami w sprawie reaktywacji Waszych kolei. Zbierzcie dodatkowe podpisy poparcia - np. w szkołach, uczelniach, od sąsiadów itp. Wskażcie przykłady podobnych działań - np. Darłowa, czy Kalisza Pomorskiego, albo nawet i z Dolnego Śląska (Trzebnica), bo te reaktywacje odbyły się dzięki zaangażowaniu tamtejszych samorządowców naciskających na marszałka. Demokracja polega na tym, że każdy z nas może się wypowiedzieć, napisać, zawnioskować i oczekiwać rzetelnej odpowiedzi na interesujący go temat. To od Was (mieszkańców regionu i ich samorządów) zależy, czy określone projekty będą realizowane. Tylko Wasza presja i zainteresowanie może pobudzić do działania władze wojewódzkie. Marszałek sam od siebie nic nowego nie uruchomi, bo zawsze jest 500 innych spraw do realizacji, o które zabiegają lokalne samorządy. Tu NIE chodzi o kasę, a jedynie o odpowiedni szum medialny i poparcie polityków. Bo rządzą i o wszystkim decydują politycy. Pod tym linkiem na pozycji nr 32 są adresy mailowe do władz województwa: http://www.wzp.pl/umwzp/baza_teleadresowa/baza_teleadresowa.htm |
Cytat: |
pp Dziękuję za info o drezyniarzach w Pyrzycach. Napiszę do nich. |
Cytat: |
Stoker (...) Panu Burmistrzowi należy przypomnieć, że finansowanie i organizowanie kolejowych przewozów regionalnych zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym jest OBOWIĄZKIEM województwa (marszałka). W związku z tym jedynym kosztem (teoretycznie) który burmistrz byłby zmuszony ponieść, to postawienie wniosku na zarząd gminy w sprawie wystąpienia do marszałka w tej sprawie, napisanie i wysłanie pisma do marszałka oraz ewentualne odbycie kilku podróży służbowych do Szczecina w celu lobbowania za tą sprawą (i bez tego pewnie tam jeździ raz w tygodniu). W dłuższej perspektywie faktycznie gminy mogą się finansowo dołożyć np. do remontów dworców lub choćby ich obejść (odkrzaczanie, remont nawierzchni chodników i peronów, itp.). Ale nie mają takiego obowiązku. Oczywiście marszałek ma dużo innych "bardzo ważnych" wydatków, więc pewnie odpisze, że nie ma pieniędzy, albo coś w stylu żeby gmina się dołożyła do pociągów. Ale prawda jest taka, że jeżeli burmistrz ma jaja to będzie temat drążył na tyle głośno i skutecznie (media są tu idealnym wsparciem), że marszałek się w końcu ugnie, bo nie może pozwolić by o nim w prasie źle pisano zwłaszcza w roku wyborczym. Rok wyborczy jest to najlepszy z możliwych okresów na tego typu sprawy. Bo są ważne społecznie i nośne medialnie. W Stargardzie jest przecież spory rynek pracy (Bridgestone), do którego ciągną okoliczne gminy, więc transport kolejowy idealnie wpisuje się w ten temat. (...) |
Cytat: |
pp Odzewu od drezyniarzy nie było żadnego. |
Cytat: |
Z odcinkiem do Lipian jest taki problem że obecnie od Pyrzyc do Lipian jest 20km/h. Linia powinna pójść do remontu. Tak jak odcinek Stargard - Pyrzyce gdzie jest 50km/h i też go trzeba odświeżyć. Ale, jak już pisałem, wariant skrócony "pyrzycki" na początek ma bardzo duże szanse powodzenia ze względu na dobry czas przejazdu i dojazd na stację w Stargardzie - pasażerowie nie muszą biegać z przystanku busów na dworzec. I dlatego to jest dobry temat wyborczy. |
Cytat: |
Umowa ramowa określa również linie, na których przewozy mogą być uruchomione w trakcie jej obowiązywania, jeśli zostaną spełnione warunki techniczno-eksploatacyjne:
1. Szczecin Główny - Trzebież Szcz. 2. Złocieniec - Kalisz Pomorski 3. Stargard Szcz. - Lipiany 4. Płoty - Wysoka Kamieńska 5. Połczyn Zdrój - Świdwin 6. Mścice - Mielno Kosz. |
Cytat: | ||
OPi Może jest jakaś nikła szansa na reaktywację? Kilka tygodni temu w Kurierze Szczecińskim dołączano informator budżetowy UM woj. Zach.-Pom. Znalazłem tam artykuł o przewozach na liniach kolejowych (fragment):
|
franekswoboda napisał/a: |
Tymczasem brak odpowiedzi z UMu. Telefonów też nikt nie odbiera. Ale jeszcze spróbuję. Artykuł artykułem, ale moje pytania były bardziej szczegółowe. ;-) |
Doctor No napisał/a: |
Czy ta linia Płoty-Wysoka ma obecnie jakiś sens? |
Cytat: |
Pętla wokół miasta narazie nie jest potrzebna, a co najwyżej do Turzyna. Jednak powinno się pomyśleć o relokacji przystanków w północnej cz. Szcz. oraz lepszych dojść do nich. |
LinX napisał/a: |
Co do linii Pyrzyce - Godków, to sprawa jest o tyle ciekawa, że inne linia - 419 - Pyrzyce - Gryfino, która została przekazana samorządom i niemal natychmiastowo rozebrana po przecięciu przez S3, a odcinek linii 411 czyli Pyrzyce - Godków miał zostać rozebrany a nie został jak na razie. |
Cytat: |
Linię 411 mam zaliczony na piechotę na odcinku Pyrzyce- Trzcińsko, pozostał mi odcinek do Godkowa. |
Cytat: |
Co do linii do Lipian sprawa jest gorsza, jadąc z Głazowa do Stargardu miałem okazę poczuć stan torowiska który na odcinku do Pyrzyc nie jest rewelacyjny.
A tak z ciekawostek, to przed wojną odcinek Pyrzyce-Stargard miał V szlakową 70km/h Pozdrawiam! |
Cytat: |
Na linii prowadzony jest jedynie ruch towarowy na odcinku od Stargardu Szczecińskiego do Głazowa, oraz od Kostrzyna do Barnówka. Od 2008 roku między Stargardem a Pyrzycami oraz Głazowem panuje wzmożony ruch towarowy. Linią wożone jest kruszywo na budowę drogi ekspresowej S3, której budowa przyczyniła się do fizycznej likwidacji linii na odcinku pomiędzy Głazowem a Myśliborzem. |
franekswoboda napisał/a: |
No właśnie częściowo został rozebrany, o czym dziś naocznie się przekonałem. Asfaltowa wstęga S3 przecięła odcinek między Siemczynem, a Kozielicami. Następnym razem mogę zrobić zdjęcie odciętych szyn tuż za przejazdem w Siemczynie. |
LinX napisał/a: |
Było to dla mnie tak oczywiste, że tego nie pisałem, bo jak mieli inaczej wybudować S-trójkę |
franekswoboda napisał/a: |
Jak dotąd nie odpisali. Szanse na ruszenie z czymkolwiek do władz lokalnych przed wyborami maleją z każdym dniem - bez pisma z UM nie zacznę działać. |
franekswoboda napisał/a: |
Niestety, linia została przerwana (dosłownie), jak sądzę bezpowrotnie, przez nową drogę ekspresową S3. Zastanawiam się, czy koszt budowy jednego dodatkowego wiaduktu tak bardzo podniósłby nakłady poniesione przy budowy tej trasy. Takich przejazdów jest tu multum, bowiem sporo miejscowości leży po obu stronach szosy. Ech... |
Doctor No napisał/a: |
Czy ta linia Płoty-Wysoka ma obecnie jakiś sens? |
franekswoboda napisał/a: |
Chociażby tak, jak wybudowano obwodnicę Stargardu - poszerzony wiadukt przechodzi nad torowiskiem linii 411. Tak jak pisałem, jeden wiadukt więcej przy takiej ilości, jak w przypadku S3, nie stanowiłby problemu, gdyby zyskał wsparcie odpowiednich instytucji. |
mm napisał/a: |
Wątpliwe jak przeczytałem że budowa S3 odbyła się kosztem kawałka tej linii to jest już właściwie po sprawie tylko połączenia Stargard - Kostrzyn miałyby sens tym głupim posunięciem odcięto kilka miast Myślibórz, Dębno, Kostrzyn od Lipian, Pyrzyc i Stargardu poza tym wszystkie istniejące w okolicach linie kolejowe znalazły się na czarnej liście PLK - i http://www.rynek-kolejowy.pl/35507/4_tys_km_linii_do_likwidacji_+_czyli_restrukturyzacja_w_wykonaniu_PLK_cz1.htm |
Mykolej napisał/a: |
-wczoraj RK pisał, że "Niemcy chcą szybszych połączeń ze Szczecinem" linią przez Gumieńce i o jej przyszłej modernizacji oraz elektryfikacji, a dziś (dzięki RK) dowiadujemy się, że linia jest przeznaczona do fizycznej likwidacji??? |
Mykolej napisał/a: |
UWAGA dziennikarze RK wprowadzili swoich czytelników w błąd publikując ten wykaz, i tu moje przykłady:
- wczoraj RK pisał, że "Niemcy chcą szybszych połączeń ze Szczecinem" linią przez Gumieńce i o jej przyszłej modernizacji oraz elektryfikacji, a dziś (dzięki RK) dowiadujemy się, że linia jest przeznaczona do fizycznej likwidacji??? |
Cytat: |
Urząd Marszałkowski przewiduje zastosowanie prawa opcji polegającego na rozszerzeniu zamówienia określonego w pierwszym zadaniu o przewozy pasażerskie na liniach kolejowych: nr 411 – Stargard Szczeciński – Pyrzyce |
Piter1303 napisał/a: |
Składy towarowe na tej linii dochodzą do stacji Dębiec |
sympatyk napisał/a: |
Linia Stargard - Pyrzyce. |
Diken napisał/a: |
Fajna sprawa i byłoby dobrze, gdyby powstało połączenie Stargard - Pyrzyce.
Z tego co wiem, w Pyrzycach jest albo był stary, zniszczony dworzec PKP i już nieczynne połączenie kolejowe. Gdyby to wszystko przywrócić do życia, wyremontować pyrzycki dworzec, to ciekawie by to wyglądało. Mieszkałem za Pyrzycami, w Brzesku, a to jest wieś. Znam trochę Pyrzyce. |