INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Prezydent Bielska Białej zabrał się za pociągi

IC_Ondraszek - 01-09-2010, 20:30
Temat postu: Prezydent Bielska Białej zabrał się za pociągi
W dniu 20 lipca 2011 roku w Urzędzie Miejskim miasta Bielska Białej odbyło się zebranie samorządu Miejskiego wraz z przedstawicielami spółki Inter City oraz Przewozów Regionalnych w sprawie połączeń kolejowych w regionie. Prezydent miasta Jacek Krywult jest zbulwersowany postawą przewoźników. Od kilku lat w naszym regionie ubywa połączeń, straciliśmy już nocne połączenia z Mazurami, Suwalszczyzną, Stolicą, Tatrami oraz Zachodnim Pomorzem (Olsztyn, Ełk, Suwałki, Białystok, Warszawa, Zakopane, Szczecin - przyp. redakcji). Do zeszłego roku kursował pociąg ZAMENHOF w relacji do Białegostoku, pociąg promowany przez miasto z wysoką frekwencją, z bardzo częstymi happeningami, występami aktorów którzy przypominali historię języka Esperanto. Od czerwca zniknął też poranny pociąg InterCity PILSKO do Warszawy, który wracał w późnych godzinach nocnych. Prezydent jest załamany postawą władz Jaworza, Jasienicy, Grodźca, Pogórza i Baranowic którzy nie robią nic aby przywrócić połączenia Bielska Białej z Cieszynem. W tej sprawie zwrócono się do przedstawicieli spółki PR z Katowic, jednak odpowiedź jeszcze bardziej wyprowadziła Prezydenta z równowagi. Bo Przewozy Regionalne w Katowicach nie widzą najmniejszego sensu w reaktywacji połączeń kolejowych na tej trasie, i jak na razie nic nie zapowiada aby wróciły tam pociągi. Prezydent nie dał za wygraną i z władzami Skoczowa, Goleszowa i Cieszyna wysłali pismo do Kolei Czeskich z prośbą o współpracę. Odpowiedź zza Olzy usatysfakcjonowała Prezydenta. Koleje Czeskie (České Dráhy- przyp. redakcji) odpisały że wstępnie byłyby zainteresowane tą propozycją, aby uruchomić połączenie kolejowe Bielsko Biała - Ostrava-Svinov / Frýdek-Místek / Česká Třebová. Najwcześniej jednak nastąpi to końcem 2011 roku. Kolejnym problemem jest fatalna komunikacja stolicy regionu z Krakowem i w ogóle z Małopolską, tutaj pojawia się inny problem, pociągi przekraczają granicę województw w miejscowościach Kozy (trasa Bielsko - Wadowice - przyp. redakcji) oraz Jeleśnia (trasa Żywiec - Sucha - przyp. redakcji). A gdy województwo Małopolskie ma dogadać się ze Śląskim, rzadko coś z tego wychodzi. Prezydent nie dał za wygraną i spotkał się z władzami Kóz, Kęt, Andrychowa, Wadowic, Żywca, Kalwarii, Suchej Beskidzkiej oraz Oświęcimia, w celu zaprojektowania rozkładu jazdy (ilości połączeń) na rok 2011. Pan Jacek Krywult zaapelował o co najmniej 6 par pociągów w relacji Bielsko Biała - Kraków Główny przez Wadowice, 6 par pociągów w relacji Bielsko Biała - Kalwaria Zebrzydowska, 8 par pociągów w relacji Żywiec - Sucha Beskidzka oraz dodatkowo 3 par pociągów Katowice - Zakopane ewentualnie Katowice - Sucha Beskidzka z możliwością przesiadki w kierunku stolicy Tatr. Pisma zostały napisane, podpisane i złożone przedstawicielom spółki z Krakowa i Katowic. Ostatnim poruszonym problemem na zebraniu Samorządu były połączenia dalekobieżne. Prezydent walczył z urzędnikami i władzami spółki InterCity o nie zabieranie nam połączeń a właściwie o dołożenie pociągów dalekobieżnych które kursowały w poprzednich rozkładach jazdy, zapytał również dlaczego były one likwidowane. Przedstawiciele spółki IC tłumaczyli likwidację pociągu IC PILSKO remontem torów na trasie Warszawa - Gdynia, co rozbawiło pana Jacka Krywulta który pogratulował spółce IC znajomości geograficznej Polski bo jadąc z Warszawy do Bielska Białej pociąg nie kursuje trasą z Gdyni do Warszawy, mało tego nawet na nią nie wjeżdża. Likwidację pociągów Szczecin - Zakopane, Bielsko Biała - Suwałki / Ełk / Białystok / Bydgoszcz tłumaczyli złą frekwencją na trasie do / z Bielska Białej. Zapewnili również ponowne rozpatrzenie sprawy pociągów dalekobieżnych do Bielska Białej. Od spółki Przewozy Regionalne dostaliśmy zapewnienie o nowym pociągu kategorii Inter Regio w relacji z Warszawy do Żywca, oraz o weekendowym wydłużeniu pociągu Inter Regio Wrocław - Bielsko Biała do Żywca.

źródło: Magazyn "w Bielsku Białej"
Anonymous - 01-09-2010, 20:32
Temat postu:
Świetna postawa prezydenta BB! Fakt, faktem, że być może robi to z tego względu, że są wybory, ale jednak poruszył tę kwestię. Oj, chyba prezio z Bytomia może podziewać się jakiegoś listu ode mnie... Smile
IC_Ondraszek - 01-09-2010, 20:53
Temat postu:
no co ty nie musi - On tak bardzo walczy o Bielsko że do kandydowania w wyborach z nim nie ma chętnych Mr. Green

a wiesz czemu On tak walczy o pociągi? wywodzi się z rodziny kolejowej, mama dyżurna ruchu, ojciec maszynista...On skończył podobno Technikum Kolejowe (chyba w Gliwicach) już kilka lat temu chciał zakupić szynobusy i zrobić Koleje Beskidzkie (Wadowice - Cieszyn, Zwardoń - Pszczyna) jednak pomysł gdzieś utkwił i temat zniknął. Później zaproponował aby Bielsko miało SKM, chciał nawet stacyjki budować między Głównym a Lipnikiem, Lipnikiem i Leszczynami...miały być 2 linie Jaworze - Kozy oraz Wilkowice Bystra - Czechowice (Chybie), pomysł też nie wypalił...i tak Jacuś milczał na temat pociągów chyba z 2 lata...i tu takie BUM!!!
Paradoks - 01-09-2010, 21:13
Temat postu:
Jeśli to prawda a nie afiszowa przygrywka to jedna z lepszych wiadomości dla regionu, potrzebny jest ktoś z siła przebicia bo pisma pasażerów mniej lub bardziej zorientowanych w sytuacji, w których starają się zwrócić uwagę na sytuacje prezentując o wiele lepsze rozwiązania niż betonowi decydenci rozbijają się już o samą fasadę tego tworu.
IC_Ondraszek - 01-09-2010, 21:23
Temat postu:
On nie robi nic na odwal się ani pod publikę... buduje obwodnice, remontuje miasto, zakupuje nowe autobusy, reklamuje miasto I wiele takich...ostatnio przeprowadzano sondę 'czy zagłosujesz na Krywulta'...dostał 84% na tak
bartik - 01-09-2010, 21:25
Temat postu:
Dworzec Bielsko-Biała Główna to również jego zasługa?? Jeżeli tak to nie jest gołosłowna osoba.
Damian Łódź - 01-09-2010, 21:33
Temat postu:
Wynika z artykułu, że od nowego RJ Szyndzielnia w weekendy do Żywca, a nowy IR rel. Warszawa-Żywiec-Warszawa. Oby to sie udało.Smile
prezes11 - 01-09-2010, 21:40
Temat postu:
Tylko pozazdrościć takiego prezydenta. Widać że gość ma jaja!

IC Ondraszek. To spotkanie odbyło się na pewno w tym roku a nie w 2011 jak napisałeś.
gajdzik - 01-09-2010, 21:43
Temat postu:
Jeśli panu prezydentowi Bielska - Białej tak zależy kolei jak to przedstawione w tym artykule to w pełni popieram. Takich samorządowców nam trzeba. Muszą skończyć się czasy pobłażania zarówno Przewozom Regionalnym jak i Intercity. W przeciągu ostatniego czasu udało się maksymalnie zainteresować koleją prezydenta Rybnika. Pierwsze oznaki zainteresowania widać również w Wodzisławiu Śl. Niech każdy samorząd zacznie walczyć o pociągi, niech w końcu na Górnym Śląsku będzie podobnie jak na Opolszczyźnie, czy Kujawsko - Pomorskim. Oby wybory zmieniły to na lepsze.
tomcio - 01-09-2010, 21:58
Temat postu:
Chciałbym również wyrazić uznanie dla Prezydenta Bielska Białej pana Jacka Krywulta. Jest on dobrym przykładem dla innych włodarzy miast woj. śląskiego jak powinno zabiegać się o połączenia, które cieszyły się dużym zainteresowaniem szczególnie turystycznym w regionie. Trasa Cieszyn-Bielsko Biała choć czas przejazdu na niej nie był zbyt zachwycający, to jednak ludzie z niego korzystali, szczególnie mieszkańcy Cieszyna czy Skoczowa.Połączenia te stanowiły dogodne przesiadki w Bielsku w głąb kraju. Tu należy mieć tylko żal do PLK którzy są odpowiedzialni za stan torów na tym odcinku. Zła infrastruktura na tej linii doprowadziła do jej upadku. Sad .Krótko mówiąc dobrze że ten temat połączeń kolejowych w Beskidach wrócił i miejmy nadzieję że uda się przywrócić niektóre połączenia.
IC_Ondraszek - 01-09-2010, 22:10
Temat postu:
dokładnie Dworzec PKP (w porozumieniu z PKP oraz Zabytkami), Zamek, Hala Widowiskowa, Stary Rynek, II Stary Rynek (Bielsko posiada 2), tabor Miejskiego Zakładu Komunikacji...wymieniać można dużo...

faktycznie w roku 2010 a nie 2011 - ale tak jest w oryginale tekstu a ja bez zastanowienia przepisałem Smile ...w tym tygodniu postaram się to zeskanować...są tam 3 fajne zdjęcia Smile
Hrabonszcz - 02-09-2010, 10:28
Temat postu:
@gajdzik

co również widać po rozkładzie Bielsko Biała - Rybnik
Gaspares - 02-09-2010, 10:38
Temat postu:
Prezydent się stara. Bywam raz na jakiś czas w Bielsku-Białej i wrażenia z miasta mam jak najlepsze. Czysty i zadbany dworzec; tu remoncik, tam remoncik, szerokie przelotowe drogi, niemal bezkorkowa jazda, a szczególnie wjazd po S1 od strony Czech utwierdza w przekonaniu, że B-B to chyba najnormalniejsze z polskich miast. Smile

A najbardziej boli mnie osobiście brak bezpośrednich pociągów do Cieszyna i Krakowa. Moim zdaniem nawet mino okropnego czasu przejazdu relacja Kraków - Wadowice - B-B - Cieszyn - Czeski Cieszyn mogłaby stać się hitem turystycznym.
Exsimus - 02-09-2010, 10:46
Temat postu:
IR do Warszawy będzie nazywał się Karol Schulz (budowniczy dowrca w Bielsku) tak jak w mojej propozycji wysłanej do centrali PR Very Happy Very Happy Very Happy
Hrabonszcz - 02-09-2010, 11:02
Temat postu:
Eximus - Bielski dworzec zaprojektował Karol Korn

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karol_Korn w prezencie dla Cesarza

i mała poprawka:
IR KAROL KORN Bielsko Biała - Warszawa (D)
IR SOŁA Żywiec - Warszawa (C)
IR SZYNDZIELNIA Bielsko Biała - Wrocław (D)
IR SZYNDZIELNIA Żywiec - Wrocław (C)
Exsimus - 02-09-2010, 11:08
Temat postu:
Złożony z trzech pawilonów budynek powstał w 1890 r. na trasie Kolei Północnej łączącej Wiedeń z Krakowem i Lwowem (odgałęzienie do Bielska powstało w 1855 r. i zostało w 1878 r. przedłużone do Żywca; w 1888 r. powstały linie do Cieszyna i Kalwarii) według projektu bielskiego architekta Karola Schulza, przez firmę budowlaną innego bielskiego architekta Karola Korna[2] w stylu austriackich dworców prowincjonalnych. Początkowo nazywany był "nowym dworcem" w odróżnieniu od, położonej ok. 200 metrów dalej, stacji z 1860 r. Budowa dworca doprowadziła do szybkiej rozbudowy Dolnego Przedmieścia w kierunku północnym (m.in. powstanie ul. 3 Maja).



Co ty na to kolego?

[ Dodano: 02-09-2010, 12:09 ]
Kto ważniejszy Korn czy Schulz
Hrabonszcz - 02-09-2010, 11:15
Temat postu:
no to ja wiem - tylko że w 90% przypadków pytając ludzi odpowiedzą Ci że KORN...

mi osobiście podobała by się nazwa SUŁKOWSKI http://pl.wikipedia.org/wiki/Su%C5%82kowscy

przynajmniej nie byłoby kłótni o Karolów Smile
tombou - 02-09-2010, 17:23
Temat postu:
jak sądzicie,jakim taborem moze byc obsługiwany IR Zywiec-Warszawa?
Gaspares - 02-09-2010, 17:37
Temat postu:
Pewnie SPOT'em EN57 Wink Tak jak choćby śp. iR ZEMES z Katowic do stolicy.
REGIOchłopak - 02-09-2010, 17:40
Temat postu:
Dobrze, że coś więcej próbują działać z iR ze Śląska do Wawy. Może w takich obiegach coś ruszy w tej kwestii... Liczę zresztą na sporą ilość iR od nowego RJ na śląsku, przecieki przynajmniej sporo ich zapowiadają.
Skalnica - 02-09-2010, 17:47
Temat postu:
dzisiaj w Bielsku naliczyłam się 18 Bohunów na bocznicy i na myjni, może One???
Gaspares - 02-09-2010, 17:48
Temat postu:
A w jakim stanie te bohuny?
krzysztoff - 02-09-2010, 18:07
Temat postu:
Ja mam pytanie z innej beczki. Kiedy będzie wiadomo w jakich godzinach będą kursować te pociągi Wawa-Bielsko/Żywiec i Wrocław-Bielsko/Żywiec?
Skalnica - 02-09-2010, 18:58
Temat postu:
krzysztoff wystarczy poszukać...

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=11088&start=30

Gaspares

11 po modernizacji - ale nie w malowaniu IR tylko w normalnym Niebiesko-Żółtym
7 w troche gorszym stanie...
Gaspares - 02-09-2010, 20:22
Temat postu:
Ja tam osobiście wolę żółto-niebieskie malowanie na bohunach. Szkoda, że brak lokomotyw, które by to pociągnęły w jakiejś rozsądnej relacji.
sheva17 - 02-09-2010, 20:38
Temat postu:
Ten IR do Żywca przez CMK pojedzie? Może zorientowani wreszcie podzielą się swoją wiedzą co do nowego RJ, a nie dopiero po artykułach prasowych.
podroznik1 - 04-09-2010, 11:26
Temat postu:
Dla Bielska Białej najważniejsze byłyby pociągi do Krakowa Głównego(5-6 par) i do Cieszyna(8-10 par).
Fan ciapongów - 04-09-2010, 11:29
Temat postu:
Obawiam się, że bez remontu linii Bielsko-Biała - Czeski Cieszyn pociągi na tę trasę nie wrócą Crying or Very sad
leśnik - 06-09-2010, 08:20
Temat postu:
Gratuluję mieszkańcom B.B. takiego prezydenta, który widzi przyszłość w rozwijaniu (przywracaniu) połączeń kolejowych. Oby to wszystko bylo zrobione z głową i choć część zapowiedzi napisanym w tym liście dało się spełnić. Pozostali samorządowcy z naszego regionu powinii brać z tego Pana przykład, przynajmniej w sprawach kolejowych.
Anonymous - 06-09-2010, 08:49
Temat postu:
Gdyby wszyscy samorządowcy wspólnie naciskali na kolej w sprawie pociągów to na pewno mielibyśmy zdecydowanie lepszą siec połączeń kolejowych w regionie. Nawet jakby to miała być tylko działalność przedwyborcza. Niestety większość samorządów ma gdzieś kolej w swoim regionie, a wielu samorządowców nawet nie wie, że ma stację kolejowa na swoim terenie. Brawo dla Prezydenta Bielska Białej.
Hrabonszcz - 09-09-2010, 10:26
Temat postu:
najlepsze jest to że jeżeli udałoby się przywrócić ciapongi na trasie Bielsko - Cieszyn - Czechy to będą One miały tylko kilka postojów...w grę wchodzi Bielsko Biała Wapienica, Skoczów, Goleszów, Cieszyn - wydaje mi się że to bardzo dobra alternatywa dla pociągów turystycznych, bo jako normalny REGIO postojów ma zbyt mało...
Anonymous - 09-09-2010, 10:57
Temat postu:
3 pary Bielsko Biała-Kraków w przyszlym rozkladzie to tez zasluga dzialan Prezydenta miasta?
Slyszalem tez o zwiekszeniu ilosci polaczen do Wadowic- ekstra, moze uda sie kiedys wytepić busiarstwo na tej linii, moim zdaniem jest to calkiem osiagalne.
Victoria - 14-09-2010, 14:56
Temat postu:
mk1992 napisał/a:
Świetna postawa prezydenta BB!

prezes napisał/a:
Tylko pozazdrościć takiego prezydenta. Widać że gość ma jaja!

Na ostudzenie emocji myślę, że warto pokazać prawdziwe oblicze prezydenta Bielska-Białej, zwłaszcza że wybory samorządowe już za dwa miesiące:

Bielsko-Biała: Pikiety w obronie kobiety pozwanej przez prezydenta miasta
J 123 - 18-09-2010, 19:21
Temat postu:
Czcza gadanina. Ciekawe czy tylko gada Question Czy działa Question

Victoria, No niestety Sad
qwerty188 - 20-09-2010, 16:17
Temat postu:
Cytat:
Slyszalem tez o zwiekszeniu ilosci polaczen do Wadowic- ekstra, moze uda sie kiedys wytepić busiarstwo na tej linii, moim zdaniem jest to calkiem osiagalne.

Się wytępi gdy ceny biletów będą porównywalne. A skoro na tej trasie jest tak mało połączeń, a busy jeżdżą co 15 minut i przede wszystkim są sporo tańsze "busiarstwo" się szzerzy. Jeśli ktoś jeździ codziennie i nie ma dla niego znaczenia czy robi to pociągiem czy busem, dlaczego ma nie wybrać tańszego transportu? Jak już pisałem w innym wątku, cena busa z Andrychowa do Bielska jest porównywalna z ceną pociągu z Andrychowa do Bielska Wink Mieszkający w Andrychowie mają szczęście i korzystają z niezłej promocji jadąc do Bielska Wink Ale mieszkańcom okolicy jazda pociągiem po prostu się nie opłaca.
krzysztoff - 19-11-2010, 13:57
Temat postu: Re: Prezydent Bielska Białej zabrał się za pociągi
IC_Ondraszek napisał/a:
[..] Od spółki Przewozy Regionalne dostaliśmy zapewnienie [..] o weekendowym wydłużeniu pociągu Inter Regio Wrocław - Bielsko Biała do Żywca.


I co z tym wydłużeniem? Będzie wydłużony? Bo usilnie staram się znaleźć odzwierciedlenie tych słów w nowym RJ i nie mogę tego znaleźć. Proszę o pomoc, zależy mi na tej informacji.
okrutny69 - 25-01-2011, 21:35
Temat postu:
A takie moje pytanie: gdzie się podział IR do Żywca ? Bo w hafasie go nie wyświetla.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group