woj. mazowieckie - KM połączą Konstancin ze stolicą? 19WE - 17-09-2010, 19:19 Temat postu: KM połączą Konstancin ze stolicą?Koleje Mazowieckie połączą Konstancin ze stolicą?
Wczoraj odbyła się jazda próbna szynobusu Kolei Mazowieckich do Konstancina-Jeziornej. Przewoźnik zastanawia się nad uruchomieniem regularnego połączenia – pisze „Gazeta Wyborcza”.
http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/18386/4c421e3bfb2b91be9a144c5c2924e027.jpg
Fot. Wojciech Szymaniak
Pociąg pojechał trasą okrężną do Elektrociepłowni Siekierki, skąd bocznica łączy się z torami linii radomskiej na Okęciu i stąd prowadzi równolegle aż do Nowej Iwicznej, gdzie obija w stronę Piaseczna, a dalej między miejscowościami Józefosław i Julianów dociera do Konstancina-Jeziorny – pisze „Gazeta Wyborcza”.
Odległość między Nową Iwiczną a Konstancinem szynobus pokonał w 12 min. Obecny podczas przejazdu radny sejmiku wojewódzkiego Grzegorz Kostrzewa-Zorbas ocenił ten czas jako „dość dobry”. On też jest zabiega o uruchomienie połączenia do Konstancina. Pasażerowie dojeżdżaliby nim do centrum stolicy z przesiadką w Nowej Iwicznej w czasie 45-50 min, czyli mniej więcej połowę krócej niż zajmuje przejazd samochodem w godzinach szczytu – czytamy w „Gazecie Wyborczej”.
- Teraz trzeba przygotować dokładne studium wykonalności, które m.in. określi dokładne położenie przystanków. Konieczne jest też porozumienie z Vatenfallem i podział zadań między samorząd Mazowsza a okoliczne gminy. Przy dobrej woli wszystkich stron pociągi mogłyby zacząć jeździć do Konstancina-Jeziorny w ciągu dwóch lat – powiedział „Gazecie Wyborczej” Grzegorz Kostrzewa - Zorbas.
RK za GW conen - 18-09-2010, 12:04 Temat postu:
Górę Kalwarię jednak uruchomili to i może tym razem coś z tego będzie. Co prawda Koeje Mazowieckie podobno są najdroższe ale na polu reaktywacji mają wielkie zasługi patrz Radom-Drzewica, Tłuszcz-Legionowo, Nasielsk-Sierpc czy Płock-Sierpc Emillex - 18-09-2010, 12:09 Temat postu:
TVN Warszawa o możliwej rekatywacji linii do Konstancina:
http://www.tvnwarszawa.pl/2,2374265,1,1,0,0,wideo.htmlDoctor No - 18-09-2010, 21:54 Temat postu:
No no, całe 2 lata przy istniejących torach. To proporcjonalnie KDP uruchomienie zajmie kilaset lat. Grygus - 19-09-2010, 17:07 Temat postu:
Nie zapominajmy, że za miesiąc wybory samorządowe. Za dwa miesiące nikt już nie będzie pamiętał o tej inicjatywie.
Jeździłem w tych okolicach rowerem trochę. I bocznica (przynajmniej w rejonie kępy zawadowskiej) była świetnie utrzymana - podkłady strunobetonowe i nowa podsypka, aż byłem zaskoczony. W sumie, to całkiem niezły pomysł, dlaczegoby jej nie wykorzystać i umilić życie mieszkańcom Konstancina? Jak jeszcze właściciel (Vatenfall) miałby partycypować w kosztach budowy peronów. Naprawdę szkoda, że to tylko kiełbasa wyborcza . Wolfchen - 19-09-2010, 18:32 Temat postu:
I gdzie te pociągi dalej upchniesz? Anonymous - 19-09-2010, 18:35 Temat postu:
Na bocznicy w Siekierkach jest trochę miejsca rufio198 - 19-09-2010, 18:44 Temat postu:
Pytanie raczej dotyczyło upchnięcia na W-wie Anonymous - 19-09-2010, 21:11 Temat postu:
A Czyste już zapchane?? O ile mi wiadomo to niektóre EZT stoją na Pradze, możliwe że i SZT da się tam upchnąć (albo na Wschodnią Towarową). A lokomotywownia Odolany może udostępnić miejsce (za odpowiednią opłatą) Doctor No - 20-09-2010, 08:22 Temat postu:
Będą pieniążki na inwestycje kolejowe. Ci którzy rządzili się naszą Ojczyzną ostatnie 20 lat, wkrótce go opuszczą i to całkiem dobrowolnie, zostawiając w podzięce Narodowi za współprace wszystkie swoje majątki. Gazu już za chwilę nie będzie, węgiel i prąd będą b. drogie,o paliwie to Leppjej nie myśleć. Za 2 lata każdy, nawet dziecko w kołysce i brat sp. Prezydenta zapragnie narodowego socjalizmu. Grygus - 20-09-2010, 15:41 Temat postu:
Co do upchnięcia to chodzi o zapchaną Linię Średnicową? Pisali o tym w artykule nt. tego połączenia. Szynobus nie ładowałby się na średnicę. On dowoził by ludzi tylko z Konstancina do Okęcia, a potem przesiadka w pociągi z linii radomskiej. Szkoda tylko, że jazda radomską to rosyjska ruletka, awarie i ogromne opóźnienia zdarzają się tam dosyć często. 19WE - 20-09-2010, 17:00 Temat postu:
A może zrobić jak S1, dojazd tylko do Zachodniej. Warta rozważenia byłaby przesiadka na Głównym, ale ostatnio zrywali wszystkie podkłady i ludzie musieli by biegać przez MK.
Inny pomysł to dojazd do gdańskiej (nowe bocznice przy LCS). Na metro. Ale czas byłby porażający. Wiele przesiadek po drodze Kasprzaka - 26,8,10,27 Koło - wszystkie autobusy z górczewskiej, E-2 mogło by się zatrzymać. Możliwości są, trzeba pomyśleć. Wolfchen - 20-09-2010, 18:25 Temat postu:
Cytat:
A może zrobić jak S1, dojazd tylko do Zachodniej.
A gdzie je zmieścisz na odcinku Służewiec - Zachodnia? Linia lotniskowa + cała linia radomska. Ciut ciasno. 19WE - 20-09-2010, 19:28 Temat postu:
Rzeczywiście nie przyzwyczaiłem się do tego niemiłosiernego tłoku na lotnisku który wyleje się na tory obok. AntoineClamaran - 12-10-2010, 16:13 Temat postu:
doczepić szynobus do EZT
a tak na poważnie to w godzinach szczytu skierować kilka połączeń (do Skierniewic, Radomia) na Centralny a przez Śródmieście puścić Konstancin - poza szczytami w tunelu jest mniejszy ruch i zmieści się więcej pociągów... Wolfchen - 12-10-2010, 17:33 Temat postu:
1. Piętrusy na Radom i tak jeżdżą przez Centralny.
2. Spalinówka nie wjedzie do tunelu. PKPowiec - 12-10-2010, 18:49 Temat postu: Wolfchen, jesteś pewien tego co mówisz
Bo raczej nie jest możliwe, by pan specjalista się mylił AntoineClamaran - 13-10-2010, 10:23 Temat postu:
eee że co???
nie wiem jak kolega ale ja nie bardzo interesuje się rozkładem KM (owszem pracuję w tej firmie jednak jedyny odcinek który Mnie interesuje to Warszawa - Warszawa Falenica)
napisałem że to byłaby możliwość (ale nie rozwiązanie) - bo tak jak napisaliście to spalinówka!!!
jedynym rozwiązaniem byłoby skomunikować na przykład na Zachodnim - oczywiście w Takcie z pociągami np. z Dęblina, i o tej porze co przyjeżdża pociąg z Dęblina (co godzinę - dwie) odjazd Szynobusu do Konstancina. No albo na Okęciu (bocznica) ze składów Warszawa - Radom... 19WE - 13-10-2010, 19:16 Temat postu:
Jedynym rozwiązaniem byłyby bodajże Alstomowe dwu trakcyjne SEZT.
AntoineClamaran
Cytat:
poza szczytami w tunelu jest mniejszy ruch i zmieści się więcej pociągów...
A co? Tunel jest z gumy i od 10 do 14 jest dłuższy i ma częściej SBL?
Pomijam wzrost przepustowości związany z krótszą wymianą pasażerów - jest znikomy - wystarczy posiedzieć przy SBLu na peronie 1 lub 3 i samemu sprawdzić. Rozkład jest po prostu napisany z zapasami - gdyby ich nie było to wszyscy by dostali +5. A to jest wizerunkowo złe. AntoineClamaran - 13-10-2010, 23:21 Temat postu:
chodzi mi o to że w godzinach szczytowych jest więcej kursów w niektórych kierunkach... sympatyk - 02-01-2021, 21:57 Temat postu:
Jest przetarg na studium dodatkowych torów do Piaseczna i elektryfikacji linii do Konstancina.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny.
Kolej wróci do Konstancina? Cztery projekty Kolej Plus na Mazowszu
Województwo mazowieckie zgłosiło cztery projekty do programu Kolej Plus. Jednym z nich jest odbudowa linii kolejowej do Konstancina-Jeziornej pod Warszawą.