INFO KOLEJ - forum kolejowe

Kolej miejska - Kandydat na prezydenta Jeleniej Góry obiecuje tramwaje

przemas - 11-10-2010, 18:46
Temat postu: Kandydat na prezydenta Jeleniej Góry obiecuje tramwaje
Zlikwidowano je w 1969 roku. W latach minionych wywoływały i wciąż wywołują wiele wspomnień. Tramwaje jeleniogórskie. Zdaniem kandydata Platformy Obywatelskiej na prezydenta miasta szynowa komunikacja może powrócić.

Marcin Zawiła na swojej stronie facebookowej przedstawia koncepcję sprzed lat, która dotyczyła uruchomienia w stolicy Karkonoszy szybkiego tramwaju kolejowego. Adam Fularz z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei w 2002 roku zaproponował wykorzystanie istniejącego torowiska z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby jako bazy do kursowania szybkiej kolei miejskiej.

W pierwszym etapie taki tramwaj miałby połączyć dworzec główny z Sobieszowem. Po dobudowaniu kilku przystanków, między innymi, przy estakadzie na Zabobrzu oraz przy ulicy Sobieskiego powstałyby przystanki, co zapewniłoby skomunikowanie tramwaju z pozostałymi częściami Jeleniej Góry. W dalszych etapach pojazdy miałyby kursować do Szklarskiej Poręby – a nawet dalej: do Jablonca nad Nisou i Liberca.

Na temat powrotu tramwajów do Jeleniej Góry sporo już dyskutowano. Wielu specjalistów orzekło, że nie jest to ani realne, ani opłacalne. Z drugiej strony tramwajowa komunikacja przeżywa renesans w wielu miastach, gdzie powstają nowe linie. W dzisiejszych czasach, kiedy jest jeszcze możliwość sięgnięcia po unijne środki, budowa, czy też przystosowanie torowiska do linii tramwajowej są w zasięgu możliwości. Pytanie tylko: czy to ma sens?

Jeleniogórskie tramwaje jeździły po mieście ponad 100 lat, w tym elektryczne – przez lat 69. W złotych czasach łączyły centrum miasta z Cieplicami, Sobieszowem i Podgórzynem. Stopniowo wycofywane odeszły w niebyt po 29 kwietnia 1969 roku.

źródło: jelonka.com
Światowid - 12-10-2010, 16:13
Temat postu:
Jak słyszę takie bzdury to mnie trafia Śmiech Język . Moje miasto bardziej potrzebuje połączeń kolejowych dalekobieżnych z takimi aglomeracjami, jak Kraków, Katowice, Lublin czy Szczecin a nie połączeń tramwajowych, które to po pierwsze są nie realne a po drugie nieopłacalne. Radni mojego miasta bardziej powinni się zastanowić nad przywróceniem świetności kolejowej poprzez zwiększenie dotacji na remont linii 274 na odcinku Jelenia Góra- Wałbrzych- Wrocław i przywrócenie połączeń kolejowych które kiedyś cieszyły się dużą popularnością a na które nadal jest zapotrzebowanie.
EN - 27-12-2010, 19:41
Temat postu:
Pan Zawiła wygrał i... sprawa ucichła Hmm
EU07-469 - 27-12-2010, 19:52
Temat postu:
A to normalne.
EN - 29-12-2010, 21:39
Temat postu:
Niestety, ale zawsze można mieć nadzieję - nadzieja matką głupich, ale to głupi ma zawsze szczęście Very Happy
Scotty - 29-12-2010, 22:52
Temat postu:
przemas, proszę cię nie ośmieszaj się cytując i podając za źródło: www.jelonka.com, to jest miejscowy pismak aby ludzie nie zapomnieli co to jest gazeta, takie coś papierowego co można kupić kiosku.

Nowy prezydent JG, a już dostał podwyżkę pensji.

Cytat:
Moja jest tylko racja i to święta racja.
Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza.
Że właśnie moja racja jest racja najmojsza! Smile


Jak zacznę obiecywać że z Jeleniej Góry będę chciał zrobić miasteczkiem turystycznym, i będę w tym kierunku dążył aby tak było to czy będziecie na mnie głosować za 4 lata, Śmiech Śmiech Śmiech i będzie tylko Śmiech bo lepiej jest wierzyć w tramwaj a raczej w SKM która pojedzie do Jablonca.

Największy śmiech mnie ogarnia jak słyszę o tych przystankach na skomunikowanie na Sobieszowskiej, przy tesco P.O. Jelenia Góra Miasto Śmiech , kur*** mać ludzie obudźcie się to nie Gdańsk czy Warszawa że potrzebna SKM itp pierdoły.

A oto przykład z kolejnej gazety osiedlowej Nowiny Jeleniogórskie -wyd. gazetowe, Nr 49, 7 grudnia 2010

"Stacja jelenia Góra. Jest godzina 7.40. Łukasz z "Rzemiosł" klnie siarczyście i po wielokroć. Jak ma niby zdążyć do szkoły do Cieplic w ciągu 20 minut?
- Znów się k**** spóźnię na matmę - mówi z nerwami.
- I tak jest k**** codziennie."

Współczuję jego głupoty i irytacji, mam znajomych którzy za czasów chwały PKP do szkoły przez cały rok jeździli pociągiem, i do szkoły zasuwali z PKP JG do centrum, do tej pory mają się dobrze. Koleś musi być nie źle powalony żeby z PKP w Cieplicach gonić do szkoły przecież to tylko 1,5km, z PKP jeździ 9 która go dowozi 100m. od szkoły

A do tego artykułu z jelonki, poczytaj:
Żałosne wypociny, i obietnice - kto za pana Zawiłe pisze programy wyborcze? Jelenia Góra się nie rozwija wręcz się cofa przez lata pseduo prezydenci i radni degradowali to miasto, jest szansa na rozkwit jeżeli zacznie się mądrze zarządzać: inwestować w rozwój turystyczny miasta, a nie budować obwodnice do Karpacza, czy kolejne mini markety Tesco etc. Jeżeli tak ma wyglądać miasto to uwierzcie mi za 4 lata liczba mieszkańców Jeleniej Góry wyniesie nieco ponad 65 tys. mieszkańców. Przyuważcie jakie jest bezrobocie, bieda w tym mieście. Ale pan Zawiła i w/w mają bardziej ambitne plany jak zniszczyć miasto i przy okazji zbłaźnić się w oczach, miast partnerskich, sąsiadów Czeskich i Niemieckich. Na koniec jeszcze parę słów, Jak pan Obrębalski, Zawiła, i inni partyjni próbują podbić sobie poparcie statystykami w sondażu Jelonki jeżeli w 20 minut udaje się uzbierać 4000 głosów, oszustwem nic się nie zdziała.

dodam iż Jelenia Góra ma 82000mieszkańców
EU07-469 - 30-12-2010, 23:51
Temat postu:
Niemniej na 311 kolej przy dobrych godzinach odjazdow moze byc alternatywa dla autobusow miejskich. Tym bardziej, ze z Sobieszowa do centrum i vice versa pociagiem dojedziesz o wiele szybciej niz MZK. Dowod? Jak ktoregos dnia jechalem z Wro w gory i stwierdzilem, ze do autobusu mam minute (nawet biegiem bym nie zdazyl), postanowilem lapac ten autobus w Cieplicach. Pociag jeszcze wtedy jechal bezposrednio z Wro do SPG. W Cieplicach okazalo sie, ze wyprzedzilem autobus (przyspieszony!) rozkladowo o 7-8 minut.
Scotty - 31-12-2010, 08:10
Temat postu:
[,b]EU07-469[/b], no proszę cię pociąg w Sobieszowie bardziej potrzebny niż mzk, z ,Sobieszowa jest 7,9,15. (czas jazdy 15 Sobieszów Muflon-Dw. Gł. PKP 25min.) pociąg 18 minut naprawdę dużo zaoszczędzam jakieś 30minut w plecy jadąc do centrum wybieram mzk, 1 że taniej, 2. że szybciej. Ale z drugiej strony kolej w Sobieszowie jest potrzebna by dostać się do Wrocka.

Cytat:
Dowod? Jak ktoregos dnia jechalem z Wro w gory i stwierdzilem, ze do autobusu mam minute (nawet biegiem bym nie zdazyl), postanowilem lapac ten autobus w Cieplicach. Pociag jeszcze wtedy jechal bezposrednio z Wro do SPG. W Cieplicach okazalo sie, ze wyprzedzilem autobus (przyspieszony!) rozkladowo o 7-8 minut.


no super wywalić kasę na Wroc-Cieplice w poc. do SPG żeby pojechać PKS do SPG, chyba że do Jakuszyc lub Świeradowa Śmiech
EN - 31-12-2010, 13:48
Temat postu:
Z takim podejściem do sprawy, to rzeczywiście, jedyne co można zrobić to tory na złom. Ot polska mentalność.
Scotty - 31-12-2010, 14:08
Temat postu:
EN, coś mi sugerujesz? To lepiej zasuwać na pociąg 10minut+18minut jazdy do JG+20min. z dw. do centrum= ta wasza mentalność. Nam nie jest potrzebny ruch SKM JG-Sobieszów pociągiem. Lecz bezpośrednie połączenie SPG-Wrocław jak było to 2009r.

[ Dodano: 31 Grudzień 2010, 14:10 ]
Ale przy obecnych cenach i burdelu między PR+IC to zostanie nam na otarcie łez 3 Regio i Karkonosze w skł. WL-Bc-B-B
EN - 31-12-2010, 14:27
Temat postu:
Akurat z tym SPG - Wrocław się do końca nie zgodzę. Najpierw niech się wezmą za infrastrukturę JG - Wrocław.
Scotty - 31-12-2010, 15:04
Temat postu:
to co lepiej stworzyć SKM Jelenia Góra, czy może lepszą siatkę połączeń z resztą polski? A co w tym przypadku SKM infra jest super na trasie JG-SPG, 70% linii w Polsce domaga się remontu 10% linii to śmierć techniczna np. Kłodzko-Kudowa, Kłodzko-Stronie, 274 Zgorzelec-Wrocław, Jasło-Zagórz, Olsztyn-Mikołajki itd.
EN - 31-12-2010, 15:20
Temat postu:
Oczywiście, że połączenia dalekobieżne są ważniejsze, do tego ta infrastruktura Hmm Rozwala mnie jak huczy w mediach o KDP, ciekaw jestem tylko czy ktokolwiek pomyśli o skomunikowaniu tych połączeń z połączeniami z innych miast, np. jedziesz do Warszawy z Jeleniej, to wsiadasz w JG, jedziesz do Wro i przesiadasz się na pociąg do Warszawy czy też oleją takie coś.
Scotty - 31-12-2010, 16:39
Temat postu:
KDP, ten nie wypał XXI wieku, Polska to mały kraj na tranzytach 200km/h ERTMS i mielibyśmy wejeb*** na Pseudolino warte 400mln €.

Jakie skomunikowania ludzie KDP w najlepszym przypadku 2020r. Cena kosmiczna w 2kl., przy tej tendencji KDP będzie burżuazja sejmowa, kolejarze i osoby w biznesach w Polsce. A zwykły śmiertelnik będzie płacił 3/4 ceny KDP (tej powyżej) w KDP* (klasy bydło/śmiertelnik)

*KDP = Kure**** Drogie Pociągi z wychylnym pudłem w EN57.

EN, z Wawy do Jeleniej, hmmm? niech no pomyślę w cenie rozsypującego się EZTa lub 110A - albo dopłacę do samolotu, albo do sypialki.
EU07-469 - 31-12-2010, 19:23
Temat postu:
Scotty, ja w tych Cieplicach lapalem miejski, 15-tke, bo jechalem do Jagniatkowa. Zanim drugim razem wysuniesz jakas teze, spytaj najpierw, na co czy ja, czy ktos inny, mial(em) sie przesiasc. Jakbym mial jechac do Szklarskiej, to nawet bym sie z pociagu nie ruszal.
EN - 18-01-2011, 17:09
Temat postu:
Coś się ruszyło w temacie ?
Światowid - 18-01-2011, 17:34
Temat postu:
Tak ruszyło....: obiecanki cacanki a GŁUPIEMU radość.
EN - 18-01-2011, 17:50
Temat postu:
Czyli naturalna KOLEJ rzeczy.
Scotty - 18-01-2011, 17:56
Temat postu:
Światowid napisał/a:
Tak ruszyło....: obiecanki cacanki a GŁUPIEMU radość.

to mam przez to rozumieć że jesteś za tym żeby ruszyła pseudo-tramp?
Światowid - 18-01-2011, 17:57
Temat postu:
Nie nie jestem za tym, ale jeżeli już zaczęto na ten temat rozmawiać, to niech przynajmniej nie wciskają ludziom kitu i nie proponują czegoś co jest nie realne.
empek - 18-01-2011, 18:15
Temat postu:
Gdyby komuś w Jeleniej Górze naprawdę zależało na dobrej komunikacji zbiorowej, zrobiłby to bez szumnej zapowiedzi i w sposób następujący:

1) Na odcinku od Osiedla Orlego do Dworca Głównego, w pociągach REGIO, obowiązują wszystkie bilety MZK.
2) W okolicach Tesco powstaje nowy przystanek kolejowy.
3) Miasto przygotowuje projekt zakupu nowego taboru autobusowego, o najwyższych rygorach i normach spalin, który w 85% zostanie sfinansowany przez UE.
Obecnie potrzeba około 30 nowych autobusów, w tym:
5 klasy MIDI (10,5 metrowych)
20 klasy MAXI (12 metrowych, standardowej długości)
5 klasy MEGA (18 metrowych, przegubowych)

Ponadto: przy głównych przystankach automaty biletowe, opracowanie nowego wzoru rozkładów jazdy, które uwzględniają: orientacyjny czas dojazdu oraz WSZYSTKIE przystanki, przez które przejeżdża linia. Oprócz tego, należy przebudować obecny cennik, który jest zagmatwany i kto wie, czy nie narusza prawa (co bilet, to inny procent ulgi). Ponadto, miasto powinno dogadać się z gminami, do których kursuje miejska komunikacja - w taki sposób, by biletów strefowych nie było. Należałoby pomyśleć o biletach czasowych, które, po pierwsze: byłyby wprost proporcjonalne do przejechanej trasy (dziś osoba, która jedzie 2-3 przystanki płaci tyle samo, ile ktoś, kto jedzie całą trasę) oraz umożliwiałyby przesiadki.

Jeżeli chodzi o kolej, to przede wszystkim potrzebujemy połączeń dalekobieżnych. SKM to sprawa drugorzędna, nazwałbym ją "tematem zastępczym", ponieważ obecne potrzeby są zupełnie inne, a Pan Prezydent powinien zapomnieć o dotychczasowych obowiązkach pracownika biblioteki i przestać karmić nas bajkami.
Scotty - 18-01-2011, 18:33
Temat postu:
Cytat:
empek, 1) Na odcinku od Osiedla Orlego do Dworca Głównego, w pociągach REGIO, obowiązują wszystkie bilety MZK.


a Sobieszów to już nie Jelenia Góra?

Kod:
2) W okolicach Tesco powstaje nowy przystanek kolejowy.


uzasadnij budowę platformy i przebudowę torowiska

Kod:
3) Miasto przygotowuje projekt zakupu nowego taboru autobusowego, o najwyższych rygorach i normach spalin, który w 85% zostanie sfinansowany przez UE.


:/ autobus raczej nie pojedzie po torach, chyba że chodzi ci o szynobus

Cytat:
5 klasy MIDI (10,5 metrowych)
20 klasy MAXI (12 metrowych, standardowej długości)
5 klasy MEGA (18 metrowych, przegubowych)


nigdy więcej autobusów MIDI w tym gównie nie ma miejsca zwłaszcza jak rzucą to na 15 Przeguby jak najwięcej na wszystkie: 6,7,17,26,27

Cytat:
Jeżeli chodzi o kolej, to przede wszystkim potrzebujemy połączeń dalekobieżnych. SKM to sprawa drugorzędna, nazwałbym ją "tematem zastępczym" [...].


SKM nie jest i nie będzie nigdy tu potrzebna obecnie w JG jest nieco ponad 82tys. mieszkańców, w takim Wrocławiu przy ponad 700tys. nie ma jeszcze SKM
empek - 18-01-2011, 18:46
Temat postu:
Już tłumaczę, bo wdarły się nieporozumienia Wink
1) Zapomniałem o stacyjce w Sobieszowie Smile
2) Kiedy w Jelonce pobrzękiwali o SKM, pojawił się pomysł budowy dwóch przystanków: jednego w okolicach Tesco, a drugiego gdzieś w pobliżu Kolegium Karkonoskiego.
3) Wiem, że to forum kolejowe, mimo to poruszyłem kwestię taboru autobusowego.
Nowy tabor MIDI - wbrew pozorom - też jest potrzebny. Mam tu na myśli pojazdy takie jak: ostatnio testowany SOR, Solaris Urbino 10, Solbus SN11, MAN Lion's City - a nie te kurdupelki 9 metrowe. Prawdziwy autobus MIDI mieści 80-90 pasażerów, a więc byłby dobrym zastępcą wciąż jeżdżących Jelczy M11. A to, że MZK daje dupy z prawidłowym przedziałem taboru do linii, to druga kwestia. Ostatnio masowej rzezi poddawane są Jelcze 120-m, zatem taboru 12-metrowego będzie nam ubywało, więc 20 nowych sztuk byłoby propozycją rozsądną. Ponadto, na: 6, 7, 9 i 17 potrzeba taboru przegubowego. Obecnie jeżdżących przegubowców wystarcza na przysłowiowy styk. Przecież zakupione niedawno MANy nowe nie są (1994-1996r) i też kiedyś zostaną skasowane.
EN - 23-01-2011, 13:43
Temat postu:
http://www.jelonka.com/news,single,init,article,31939

[ Dodano: 19-02-2011, 13:30 ]
Śpieszą z szybką koleją

Autor: rob

18.02.2011

Ile będzie kosztowało uruchomienie Szybkiej Kolei Miejskiej? Marszałek zobowiązał się, że jego służby przygotują możliwie szybko analizę stanu linii kolejowej.

Będzie to punktem wyjścia do planowania szybkiej kolei. Dotąd bowiem nie wiadomo, ile pieniędzy będzie potrzeba na modernizację istniejącej linii.
Prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła wczoraj spotkał się w tej sprawie we Wrocławiu z marszałkiem i przedstawicielami Polskich Linii Kolejowych.

– Zaprezentowano przykłady i kosztorysy budowy przystanków – mówi prezydent. - Wynika z tego, że koszt budowy pojedynczego przystanku – niezbędnego dla nas peronu - nie powinien przekraczać kwoty 200 tys. zł. Z projektowanego wstępnie przebiegu linii oznacza, że niektóre z nowych peronów (m.in. „Tesco”, czy „Kościół Łaski”) mogą przyjmować także pociągi z kierunków Wleń, Gryfów Śląski, czy Lwówek Śląski, co może podnieść rentowność przewozów także na tamtych kierunkach.

W kolejnym etapie przygotowań strony sprawdzą, czy inwestycja nie wymaga dokonywania zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, jakie są obecnie dopuszczalne prędkości na torowisku a jakie mogą być po jego modernizacji. Zdaniem M. Zawiły to o tyle istotne, że gdyby udało się skrócić czas przejazdu pociągiem z Piechowic do Jeleniej Góry do 20-25 minut, pociąg stałby się alternatywą dla komunikacji miejskiej.

- Jestem zdecydowany podjąć wszelkie działania, by przyspieszać etap wstępnych przygotowań do realizacji tej inwestycji – zadeklarował M. Zawiła.

http://www.nj24.pl/content/view/10964/138/

[ Dodano: 11-03-2011, 19:34 ]
"Tramwaj miejski: przygotowania w toku"

Pracownia urbanistyczna Urzędu Marszałkowskiego przystąpiła do pracy nad projektem „miejskiego tramwaju – szybkiej kolei miejskiej” w Jeleniej Górze.
Działaniami pracowni kieruje notabene jeleniogórzanin, więc i z tego powodu możemy być pewni, że projektanci znają realia Jeleniej Góry i będą starali się wykonać tę pracę szybko i rzetelnie – powiedział Marcin Zawiła, prezydent miasta.

– Z naszej strony wkładem w ten pierwszy okres przygotowań będą wyniki analizy potoków pasażerskich, których badanie trwa już od początku marca. Po przygotowaniu koncepcji projektu zaprosimy autorów planu przebiegu SKM do Jeleniej Góry, by przedstawili w obecności przedstawicieli prasy, radia i lokalnej TV wizję przebiegu i uwarunkowania budowy i funkcjonowania linii „tramwaju miejskiego – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta w Jeleniej Górze.

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,32807
Scotty - 14-03-2011, 09:21
Temat postu:
nasze miasto

O to kolejny przykład co władza robi w Jeleniej Górze, chcą budować SKM dla 84tys mieszkańców, ale nie myślą o poprawie połączeń do/z Wrocławia i innych miast o które walczą KODLK.

Zamiast dostosować rj MZK do potrzeb bawią się w budowę SKM, (na marginesie mówiąc nie będzie poprawy komunikacji w godzinach 21-23. Zapytałem również w tej kwestii znajomych kierowców, odp. jest jedna - "mamy przecież komunikację nocną")
EN - 14-03-2011, 17:16
Temat postu:
No z komunikacją w nocy jest ciężko w tym mieście. Szkoda, że nie ma nadziei na poprawę. W ogóle ktoś wie czy ta zgraja kanarów, która robi te "badania potoków pasażerskich" robi tylko ankiety czy raporty, wnioski, etc. z tego też ? Jak tak to gratulacje dla pomysłodawcy Śmiech
Scotty - 14-03-2011, 17:29
Temat postu:
EN, odpowiem poniekąd na twoje pytanie, po dzisiejszej rozmowie z ankieterami, nie widzę tego dobrze, jak poinformowali - ostatni kurs "7" z Kiepury do Sobieszowa jest pusty, chodzą słuchy że zamiast wydłużyć kursy 6,7,9 w kierunku Cieplic będą chcieli zredukować. Ile w tym prawdy wyjdzie w praniu. Za 3 dni kończą spisywać. Ostatni kurs "9" z PKP do Piechowic p./Michałowice ma frekwencję bliską 150-250%. Najlepiej zostawić MIGi, a Volvo i Mercedes-Man w Krzaki.
EN - 14-05-2011, 08:32
Temat postu:
"Szybka Kolej Miejska. Coraz bardziej realna"

Sieć połączeń kolejowych między Jelenią Górą a pobliskimi miejscowościami oraz – przede wszystkim – wdrożenie procesu projektowo–budowlanego systemu jeleniogórskiej Szybkiej Kolei Miejskiej – takie tematy pojawiły się podczas rozmów samorządowców z przedstawicielem Polskich Linii Kolejowych.
Prezydent Jeleniej Góry, Marcin Zawiła i Hubert Papaj, zastępca prezydenta, oraz Jerzy Łużniak z Zarządu Województwa Dolnośląskiego, spotkali się w Jeleniej Górze omawiając ze Zbigniewem Gzikiem, zastępcą dyrektora Oddziału Polskich Linii Kolejowych S.A., Zbigniewem Gzikiem całe spectrum spraw związanych z komunikacją szynową w aglomeracji Kotliny Jeleniogórskiej.–

– Interesuje nas sieć połączeń kolejowych między Jelenią Górą i pobliskimi miejscowościami, powiedzieli J. Łużniak i M. Zawiła – ale najpilniejsza jest sprawa włączenia w proces projektowo-budowlany systemu jeleniogórskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. To najlepszy moment, bo można włączyć się w cały proces projektowania i budowy połączeń kolejowych, przez co unikamy podwójnych uzgodnień, tworzenia osobnych planów, itp.

Efektem spotkania były m.in. szczegółowe ustalenia w sprawach perspektyw budowy linii SKM, polegające m.in. na udostępnieniu przez PLK posiadanego studium wykonalności, który będzie bazą do aktualizacji studium, pozwalającej na zaplanowanie nowych przystanków na linii kolejowej Jelenia Góra – Piechowice. Wśród wniosków jest także wskazanie przez miasto Jelenia Góra przystanków na tej linii, zarówno nowych, jak i restauracji istniejących, a niewykorzystywanych, bądź wykorzystywanych w niewielkim stopniu.

Do nowych M. Zawiła zalicza m.in. przystanek w rejonie estakady na Zabobrzu, w rejonie Kolegium Karkonoskiego, w rejonie Kościoła Łaski. Istniejące trzeba zmodernizować. Wśród nich są: Jelenia Góra Zachodnia, Cieplice, i in. Wskazania dotrą do PLK w przyszłym tygodniu.

- Polskie Linie Kolejowe – powiedział J. Łużniak – przystępują do prac, których wynikiem będzie modernizacja linii kolejowej na odcinku Piechowice – Szklarska Poręba, ale poszerzymy zakres na odcinek Piechowice – Jelenia Góra w takiej formule, by był on podstawą dla uruchomienia jeleniogórskiego „tramwaju miejskiego”.

W spotkaniu, mającym charakter roboczych ustaleń, ze względu na konieczność podejmowania bieżących i wiążących decyzji, wzięli też udział inni reprezentanci Urzędu Marszałkowskiego, w tym Agnieszka Zakęś, dyrektor Departamentu Infrastruktury UM, oraz szef wydziału transportu tego urzędu Wojciech Świnder.

źródło: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,33927
EU07-469 - 17-05-2011, 14:01
Temat postu:
Jeżeli już o czymś takim myślą, to relacja takiej SKM-ki powinna brzmieć Piechowice- Janowice Wielkie. Do obsługi wystarczający by był EN81.
Scotty - 18-05-2011, 13:52
Temat postu:
EU07-469, zgadzam się z tobą co do jednostki bądź jeżeli SKM będzie się cieszyć wysokim zainteresowaniem ze strony pasażera, można byłoby zastosować EZTy 2 członowe. Zastanawia mnie jednak budowa sieci SKM czy będzie praktyczna i all-ternatywna do MZK jeżeli chcemy się dostać z Zabobrza ze szpitala do Sobieszowa/Jagniątkowa/Piechowic/Borowic/itd. obecny czas przejazdu liczy się około 45 minut "7", dajmy na to przesiądziemy się na ten nasz Szybki Tramwaj Miejski na Drzymały trzeba dojść do P.O. JG Kościół Garnizonowy^^ dojechać do JG Sobieszów i czekać na "15" to czas przejazdu liczony będzie 1h 25 min. iż w JG jedyne co jest punktualne to zegar na wierzy Ratusza, czas MZK na autobusowych komach różni się nawet do +/- 2 min., dorzucimy do tego korki, napięty grafik, i mamy w plecy 10-30 minut na liniach 1,6,7,9,15,26,27 (szczególnie w okolicach pseudo galerii Tesco).

Jaki będzie koszt uruchomienia SKM, budowy P.O., i taboru który obsłuży linię 311. W innych miastach można ujżeć cywilizowaną komunikację, a my dalej jeździmy MIG-ami (Jelcze), Manami których nikt już nie chce.
EN - 31-05-2011, 11:32
Temat postu:
"Jeleniogórska Kolej Aglomeracyjna przyszłością komunikacji szynowej"

Nowy układ przystanków na linii kolejowej Jelenia Góra – Piechowice – Szklarska Poręba, kompleksowa modernizacja linii kolejowych oraz pierwszy kurs dla VIP – ów i dzieci na trasie Jelenia Góra – Zgorzelec zaplanowany na 9 czerwca – takie „nowości” na szynach czekają nas w najbliższym czasie.
O wszystkim mówiono wczoraj podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyli Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry, Jerzy Łużniak członek zarządu WD oraz Witold Rudolf, burmistrz Piechowic.

Aktualnie urząd marszałkowski przygotowuje kompleksowy projekt modernizacji linii kolejowych na trasie Jelenia Góra – Szklarska Poręba i Jelenia Góra – Zgorzelec. Do końca roku czas przejazdu ma ulec skróceniu. W planach jest również stworzenie kilku nowych przystanków, dzięki którym mieszkańcy i turyści łatwo dostaną się do centrum miasta, czy poszczególne jego zakątki. W ten sposób pomysłodawcy zmian chcą przekonać jak największą grupę pasażerów do przejazdów pociągami, w tym młodzież szkolną i studentów.

- Propozycję lokalizacji przystanków przekazaliśmy już służbom marszałka i mają być one uwzględnione. To sprawiłoby, że pociągi stałyby się również komunikacją wewnątrzmiejską. Proponowane przystanki miałyby się mieścić m.in. za Kościołem Łaski, pod estakadą koło Tesco, przy Kolegium Karkonoskim, na Dworcu Zachodnim, przy dawnym przystanku Celwiskozy z przesunięciem go w stronę miasta, przy dworcu cieplickim przesuniętym w stronę ul. Lubańskiej, przy Osiedlu Orle, w Piechowicach i Szklarskiej Porębie.

W przypadku przystanków za Kościołem Łaski i przy Tesco służyłyby one nie tylko liniom Jelenia Góra – Piechowice – Szklarska Poręba, ale również pociągom z kierunku Zgorzelca, Lubania, Gryfowa do Jeleniej Góry, jak i liniom do Lwówka Śląskiego i Wlenia, które są obsługiwane przez szynobusy. Mówimy już więc o Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej, która będzie ona odgrywać coraz większą rolę wewnątrz miasta – wyjaśnił Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry.

Jerzy Łużniak z zarządu województwa dolnośląskiego zapewniał, że na temat dobrego skomunikowania Jeleniej Góry od kilku tygodni toczą się rozmowy prowadzone m.in. przez Marcina Zawiłę, Jerzego Pokoja, przewodniczącego Sejmiku, Grzegorza Schetynę, marszałka Sejmu oraz przez niego samego. Odbyło się też spotkanie z ministrem Andrzejem Maselem na temat modernizacji linii Jelenia Góra – Wrocław, a później Zgorzelec.

- Ogólny koszt modernizacji całej linii to około 70 mln zł. Na W ostatni czwartek odbyłem z panem ministrem telefoniczną rozmowę odnośnie przekazania dodatkowych pieniędzy na modernizację tej linii. Jest szansa, że około 60 mln zł zostanie przekazane na ten cel z funduszu kolejowego – powiedział J. Łużniak.

Dodatkowe pieniądze mogłyby być wykorzystane na ten cel z rezerwy celowej, około 10 mln zł na modernizacji linii energetycznej z Wrocławia do Kątów Wrocławskich. Ponadto w ministerstwie infrastruktury i PLK został powołany zespół do przyjrzenia się możliwości przyspieszenia przejazdu z Jeleniej Góry do Wrocławia, by jeszcze w tym roku ten przejazd zajmował około 2,5 godziny, a przyszłym roku do 2 godz.

Kolejnym krokiem miałoby być uruchomienie od grudnia linii Jelenia Góra – Zgorzelec. Obecnie pasażerowie mogą bowiem dojechać z Jeleniej Góry do Lubania, a odcinek Lubań – Zgorzelec jest nieczynny. – Od 12 grudnia chcemy ponownie uruchomić to połączenie i weszłoby ono do rozkładu jazdy, jako połączenie opłacane przez samorząd Województwa Dolnośląskiego. Na tę trasę zostaną skierowane szynobusy, które obecnie kupujemy. Wczoraj został odebrany szósty z nich, a trzy pozostałe odbierzemy do końca – dodał wicemarszałek Łużniak.

Na 9 czerwca planowany jest promocyjny przejazd dwoma szynobusami na linii Jelenia Góra – Zgorzelec. Jednym z szynobusów będą podróżować wójtowie, burmistrzowie, prezydenci i przedstawiciele władz samorządu wojewódzkiego. Drugim szynobusem bezpłatnie pojadą dzieci z różnych szkół. Czas przejazdu na tej trasie ma wynieść półtorej godziny.

Rolą samorządów w tych przedsięwzięciach będzie natomiast dostosowanie dworców kolejowych i peronów do nowych potrzeb komunikacyjnych.

Źródło
skubi - 31-05-2011, 16:11
Temat postu:
Nowe połączenia kolejowe
W ramach modernizacji linii kolejowej Jelenia Góra - Szklarska Poręba zostaną wybudowane nowe przystanki, które będą służyć docelowo kolei aglomeracyjnej na trasie z Janowic przez Jelenia Górę do Piechowic.
W stolicy Karkonoszy szynobus będzie się zatrzymywał min. pod estakadą przy Tecso oraz nieopodal Kościoła Garnizonowego. Udało się do włączyć do całości tego dużego projektu realizowanego przez samorząd województwa - mówi prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła.

Półtorej godziny ma jechać szynobus z Jeleniej Góry do Zgorzelca - regularne połączenie ma ruszyć w grudniu. Docelowo ma być możliwość dojazdu do Drezna. W planie także modernizacja linii tak, by ten czas przejazdu skrócić.

Wczoraj po południu na konferencji prasowej wicemarszałek Dolnego Śląska Jerzy Łużniak przedstawił szczegóły tego projektu, który będzie realizowany przez Koleje Dolnośląskie - spółkę Samorządu Województwa.

http://www.muzyczneradio.com.pl/3885,wiadomosci,nowe-polaczenia-kolejowe.html

Szynobus będzie się zatrzymywał pod estakadą przy Tesco
W ramach modernizacji linii kolejowej Jelenia Góra - Szklarska Poręba zostaną wybudowane nowe przystanki, które będą służyć docelowo kolei aglomeracyjnej na trasie z Janowic przez Jelenia Górę do Piechowic.

W stolicy Karkonoszy szynobus będzie się zatrzymywał min. pod estakadą przy Tesco oraz nieopodal Kościoła Garnizonowego. Udało się do włączyć do całości tego dużego projektu realizowanego przez samorząd województwa - mówi prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła.

Półtorej godziny ma jechać szynobus z Jeleniej Góry do Zgorzelca - regularne połączenie ma ruszyć w grudniu. Docelowo ma być możliwość dojazdu do Drezna. W planie także modernizacja linii tak, by ten czas przejazdu skrócić.

Wczoraj po południu na konferencji prasowej wicemarszałek Dolnego Śląska Jerzy Łużniak przedstawił szczegóły tego projektu, który będzie realizowany przez Koleje Dolnośląskie - spółkę Samorządu Województwa.

jg24.pl
Muzyczne Radio
EU07-469 - 31-05-2011, 23:39
Temat postu:
Wiecie co, te przystanki jak tu czytam będą w niektórych przypadkach w odległości kilkuset metrów od siebie. Pociąg nawet nie zdoła się dobrze rozpędzić. Chyba nawet w Warszawie i Gdańsku przystanki SKM nie są rozmieszczone tak gęsto... Trochę bezsensowny jest przystanek koło kościoła- za blisko stacji Jelenia Góra (pociąg od końca peronu JG do tego przystanku będzie miał może 300 m...)
skubi - 03-06-2011, 09:35
Temat postu:
Czas na kolej – zapowiadają samorządowcy. Czy to realne? (0)
Autor: rob
03.06.2011.
Pociąg z Jeleniej Góry do Wrocławia przyśpieszy, uruchomione będzie połączenie ze stolicy Karkonoszy do Zgorzelca a w przyszłym roku ruszy szybki tramwaj. Wszystko to zapowiadają samorządowcy. Czy to realne?

- Odbyliśmy kilka spotkań z ministrem Andrzejem Maselem na temat modernizacji linii Wrocław - Jelenia Góra a w dalszej kolejności Zgorzelec – mówi Jerzy Łużniak. Jakie zapadły ustalenia? - Z funduszu kolejowego w tym roku ma być przekazanych ok. 60 milionów złotych na modernizację linii do Wrocławia - powiedział. - Z informacji, jakie uzyskałem od ministra, został powołany zespół, który ma zbadać możliwości przyśpieszenia przejazdu na tej linii tak, by przejazd z JG do Wrocławia trwał 2,5 godziny a w przyszłym roku skróciłby się do 2 godzin.

Jak mówi, jest to realne tym bardziej, że samorząd województwa ma też dołożyć z rezerwy celowej ok. 10 milionów złotych na modernizację linii energetycznej na trasie kolejowej. Dotyczy to odcinka z Wrocławia do Kątów Wrocławskich.

Jeszcze w tym roku ma być uruchomione regularne połączenie z Jeleniej Góry do Zgorzelca. Obecnie pociągu dojeżdżają do Lubania.
- 9 czerwca odbędzie się przejazd promocyjny po tej trasie. Mamy zamiar puścić dwa szynobusy, w jednym będą przedstawiciele samorządów, a w drugim chcemy przewieźć dzieci ze szkół – mówi J. Łużniak.

Na tej trasie mają jeździć szynobusy, kupione przez Urząd Marszałkowski. W tym roku samorząd zakupi 9 szynobusów (6 już jest, trzy będą do końca roku). Regularne połączenie ze Zgorzelcem na wejść do rozkładu jazdy od 12 grudnia.

- Będzie to atrakcyjne połączenie, bo czas przejazdu od przejścia granicznego w Zgorzelcu do Jeleniej Góry to 1h45 min a z samego Zgorzelca to 1h30 min. Jeżeli samochodem jedzie się godzinę, to myślę, że nie jest to dużo dłużej – mówi wicemarszałek. - Docelowo chcemy też namówić stronę niemiecką do współpracy, by było połączenie do Gorlitz i z Gorlitz do Drezna.

Nie wiadomo jeszcze, jakie nakłady trzeba będzie ponieść na zmodernizowanie trasy na odcinku od Lubania do Zgorzelca. Trasa jest zarośnięta ale nie na tyle, by nie można było ją przejechać. Pociągi zostały stamtąd wycofane w czasach, kiedy masowo likwidowano połączenia regionalne w regionie


Za Kościołem Garnizonowym ma powstać przystanek szybkiej kolei miejskiej. Stąd już blisko do centrum miasta.

Z kolei prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła zapewnia, że nabiera tempa sprawa uruchomienia szybkiej kolei miejskiej. - Urząd marszałkowski przygotowuje kompleksowy projekt modernizacji linii kolejowej Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Propozycje nowych przystanków zostały przekazane służbom pana marszałka - powiedział. - Nastąpi zmiana studium wykonalności projektu i uwzględni ona nowe lokalizacje. Tym samym będzie można przystąpić do realizacji tego przedsięwzięcia.

Gdzie będą nowe przystanki? - Za Kościołem Garnizonowym, stamtąd jest blisko do centrum miasta – mówi M. Zawiła. - Dalej pod estakadą w rejonie Tesco, kolejny przy Kolegium Karkonoskim. Będzie to dobre połączenie z urzędem pracy i starostwem powiatowym i dzielnicą, która tam powstała.
W przypadku przystanku pod estakadą jest problem: przejście przez tory nie będzie możliwe. - Będzie trzeba dobudować schody prowadzące do estakady, by umożliwić przejście nad torami w obie strony – mówi M. Zawiła.

- Chcemy też przywrócić przystanek Celwiskoza, być może będzie on przesunięty w kierunku centrum – mówi M. Zawiła. - Jest też pomysł, by przystanek w Cieplicach z dworca przenieść bliżej skrzyżowania z ulicą Lubańską.

- Wszystkie te zmiany spowodują, że ludzie zaczną znowu jeździć pociągiem – przekonywali prezydent Marcin Zawiła i Jerzy Łużniak z zarządu województwa.
Jak mówią, szybka kolej ruszy za rok, najpóźniej za dwa. Czy tak będzie? Zobaczymy


nj24.pl
Bonifas - 07-06-2011, 04:42
Temat postu:
Ja to bym był za połączeniem SKM Kowar z Piechowicami
EN - 07-06-2011, 08:03
Temat postu:
Zobaczymy czy to w ogóle wypali Razz Ale rzeczywiście połączenia powinny sięgać Piechowic, Janowic, Kowar, Karpacza (jeśli nie od razu to w przyszłości, od razu zahaczając o Miłków), Mysłakowic, ale też można byłoby pomyśleć o włączeniu Goduszyna.
EU07-469 - 07-06-2011, 08:43
Temat postu:
EN, do Karpacza koleją nie ma innej drogi od tej przez Miłków. Niemniej jeżeli pomysł ma się opierać tylko na taborze elektrycznym, to ze względów oczywistych Karpacz i Kowary odpadają.
EN - 16-06-2011, 12:13
Temat postu:
Praktyczna dyskusja o nowych przystankach PKP

Przedstawiciele PLK i spółek kolejowych wspólnie z Jerzym Łużniakiem, członkiem zarządu województwa oraz prezydentem miasta, Marcinem Zawiłą i jego zastępcą Hubertem Papajem spotkali się wczoraj w jeleniogórskim Ratuszu na roboczym spotkaniu dotyczącym usytuowania przystanków na linii Szybkiej Kolei Miejskiej. Przeprowadzono też wizję lokalną proponowanych miejsc.
Wczorajsze, robocze spotkanie zarówno w Ratuszu, jak i podczas wizji lokalnej dotyczyło ustalenia harmonogramu działań, jakie trzeba będzie podjąć przy budowie Szybkiej Kolei Miejskiej. Mówiono o budowie nowych przystanków, które miałyby stanąć m.in. naprzeciwko Kościoła Łaski, przy estakadzie nieopodal Tesco czy KPSW (dawnego Kolegium Karkonoskiego) oraz o modernizacji istniejących, w tym Jelenia Góra Zachodnia, Osiedle Orle, Piechowice i Szklarska Poręba.

- Rozmawialiśmy na temat technicznych rozwiązań budowy przystanków na linii kolejowej Szklarska Poręba – Jelenia Góra. Jest kilka technicznych problemów, w tym m.in. fakt, że mamy trzy, a nie dwie linie kolejowe. To powoduje, że budowanie rozjazdów stanie się trudniejsze i będzie wymagało szerszych działań. Uzgodnień szczegółowych jeszcze nie mamy, ale wiemy, że budowę części przystanków będziemy się starali umieścić w projekcie modernizacji linii kolejowych Szklarska Poręba – Jelenia Góra. Będziemy musieli natomiast rozstrzygnąć, co zrobimy z resztą. Cieszę się jednak z tego, że wszyscy są zgodni, że wykorzystanie linii kolejowych dla komunikacji aglomeracyjnej Jeleniej Góry i miejscowości podjeleniogórskich jest rozwiązaniem słusznym i koniecznym – mówił Marcin Zawiła, prezydent Jeleniej Góry.

Jerzy Łużniak podkreślał, że zarząd województwa chce rozwijać kolej aglomeracyjną w Jeleniej Górze, nie tylko w planach, ale przede wszystkim w działaniach.

- Jest taka szansa, bo linia Jelenia Góra – Szklarska Poręba jest obecnie modernizowana z pieniędzy Regionalnego Programu Operacyjnego i na tym odcinku można zrobić część z planowanych przystanków. Jako samorząd województwa dostarczamy natomiast tabor i opłacamy przewoźnika, ale musimy mieć partnerów po stronie samorządów lokalnych Jeleniej Góry, Piechowic i Janowic Wielkich by to połączenie funkcjonowało właśnie na takim obszarze – mówił Jerzy Łużniak.

Zbigniew Gzik, zastępca dyrektora centrum realizacji inwestycji wrocławskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych S.A., podkreślał natomiast, że zanim dojdzie do rozpoczęcia realizacji tych planów potrzebne są szczegółowe ustalenia i podział obowiązków.

- Wszystko można zrobić, ale trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób i za jakie pieniądze. PKL może bowiem wykonać tylko część z koniecznych prac. Pozostałych musi się podjąć miasto lub województwo. Nie ukrywam, że jest to dla nas pewna szansa zwiększenia ilości pasażerów, która obecnie kształtuje się na poziomie około 27 procent z osób korzystających z różnego rodzaju komunikacji, ale cały czas się to zmienia – mówił Zbigniew Gzik.

Źródło: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,34531
EU07-469 - 16-06-2011, 13:29
Temat postu:
To może wypali i przy dobrej reklamie nawet może mieć przyzwoitą frekwencję. Warunek jest jeden- więcej taboru małopojemnego (EN81, SA134). Agent (SA134-007) będzie musiał przecież obsługiwać Czechy (a i już jeździ bez żadnej rezerwy), a UTK nie spieszy się z wpuszczeniem motoraków do Polski.
Scotty - 16-06-2011, 16:17
Temat postu:
EU07-469, ja bym widział tak jak w Świętokrzyskim Elfy 2 członowe
EU07-469 - 16-06-2011, 16:56
Temat postu:
To PESA coś takiego w ogóle produkuje? Very Happy
Scotty - 22-06-2011, 12:29
Temat postu:
No jasne że produkuje, na zamówienie jak znajdę tę informację to podeślę link.

A tu z innej beczki wielkiej SKM vel Kolei Metropolitalnej

W Jeleniej Górze podrożeją bilety komunikacji miejskiej. Na razie nie jest znany dokładny termin podwyżki. W najbliższy wtorek zostanie on ustalony na sesji rady miejskiej, która zajmie się głosowaniem nad uchwałą w sprawie cen przejazdów. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że propozycja prezydenta zostanie przyjęta. Rządząca Jelenią Góra Platforma Obywatelska na bowiem większość w radzie.

Przygotowany projekt uchwały przewiduje wzrost stawki za jednorazowy bilet normalny z 2,24 zł do 2,60 zł. Zmienią się także ceny biletów miesięcznych.

Za bilet imienny, sieciowy, na wszystkie dni w obszarze miasta zapłacimy 90 zł. Obecnie kosztuje on 63,20 zł. Bilet ważny w dni robocze, który teraz kosztuje 52 zł ma kosztować 70 zł.

Podwyżki nie odczują jedynie pasażerowie, którzy kupowali bilety u kierowców. Cena biletu kupionego w autobusie pozostanie nie zmieniona, gdyż nie będzie pobierana dodatkowa opłata za sprzedaż z autokomputera. Taki bilet nadal będzie kosztował 2,60 zł. Około 30 procent pasażerów kupuje bilety u kierowców.

Bilety komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze miały podrożeć już od 1 sierpnia ubiegłego roku. Podwyżki nie wprowadzono ponieważ wojewoda zaskarżył uchwałę rady miejskiej w tej sprawie. Wówczas bilet normalny miał kosztować 2,40 zł. Zaś ulgowy 1,20 zł.

A oto i cennikowy śmietnik w Jeleniej Górze:

BILETY JEDNORAZOWE NA LINIE NORMALNE CENY BILETÓW
ILOŚĆ I RODZAJ STREF NORMALNY ULGOWY USTAWOWY ULGOWY LOKALNY NOCNY

1. strefa opłat
Strefa miejska Jeleniej Góry lub strefa gminy (miasta): Janowice Wielkie, Jeżów Sudecki, Mysłakowice, Piechowice, Podgórzyn, Stara Kamienica
2,24 zł 1,12 zł 1,27 zł 4,48 zł

2. strefy opła
- Strefa miejska Jeleniej Góry + jedna strefa innej gminy (miasta).
4,10 zł 2,05 zł 2,25 zł 8,20 zł
BILETY JEDNORAZOWE NA LINIE POSPIESZNE CENY BILETÓW
ILOŚĆ STREF NORMALNY ULGOWY USTAWOWY ULGOWY LOKALNY
1. strefa opłat 3,36 zł 1,68 zł 1,88 zł
2. strefy opłat 6,50 zł 3,25 zł 3,65 zł


BILETY JEDNORAZOWE NA LINIE NORMALNE CENY BILETÓW
ILOŚĆ I RODZAJ STREF NORMALNY ULGOWY USTAWOWY ULGOWY LOKALNY NOCNY

1. strefa opłat
Strefa miejska Jeleniej Góry lub strefa gminy (miasta): Janowice Wielkie, Jeżów Sudecki, Mysłakowice, Piechowice, Podgórzyn, Stara Kamienica
2,60 zł 1,30 zł 1,65 zł 5,20 zł

2. strefy opła
- Strefa miejska Jeleniej Góry + jedna strefa innej gminy (miasta).
4,50 zł 2,25 zł 2,65 zł 9,00 zł
BILETY JEDNORAZOWE NA LINIE POSPIESZNE CENY BILETÓW
ILOŚĆ STREF NORMALNY ULGOWY USTAWOWY ULGOWY LOKALNY
1. strefa opłat 3,70 zł 1,85 zł 2,25 zł
2. strefy opłat 6,90 zł 3,45 zł 4,05 zł


BILETY JEDNORAZOWE WIELOKROTNEGO KASOWANIA NA LINIE NORMALNE CENY BILETÓW
RODZAJ BILETU NORMALNY ULGOWY USTAWOWY ULGOWY LOKALNY
10 PRZEJAZDÓW 20,40 zł 10,20 zł 11,25 zł
5 PRZEJAZDÓW 10,20 zł 5,10 zł 5,65 zł
PRZESIADKOWY jednorazowy dwukrotnego kasowania - ważny w granicach jednej strefy opłat - uprawniający jedną osobę do przejazdu z przesiadką pod warunkiem dokonania drugiego kasowania przed upływem jednej godziny od kasowania pierwszego. 4,00 zł 2,00 zł 2,30 zł
PRZESIADKOWY jednorazowy dwukrotnego kasowania - ważny w strefie miejskiej Jeleniej Góry + jedna strefa innej gminy (miasta) - uprawniający jedną osobę do przejazdu z przesiadką pod warunkiem dokonania drugiego kasowania przed upływem jednej godziny od kasowania pierwszego. 4,70 zł 2,35 zł 2,70 zł





BILETY MIESIĘCZNE (ważne od 1-go do ostatniego dnia miesiąca) IMIENNY OGÓLNODOSTĘPNY IMIENNY ULGOWY
RODZAJ BILETU WAŻNY NA WSZYSTKIE DNI MIESIĄCA WAŻNY TYLKO W DNI ROBOCZE WAŻNY NA WSZYSTKIE DNI MIESIĄCA

Strefa miejska Jeleniej Góry
63,20 zł 52,00 zł 34,20 zł

Strefa gminy (miasta): Janowice Wielkie, Jeżów Sudecki, Mysłakowice, Piechowice, Podgórzyn, Stara Kamienica
53,50 zł 46,90 zł 29,60 zł

Strefa miejska Jeleniej Góry + jedna strefa innej gminy (miasta)
101,40 zł 87,60 zł 59,60 zł


BILETY NA CZĘŚĆ MIESIĄCA (ważne od 1-go do 15-go dnia miesiąca lub od 16-go do końca miesiąca ) IMIENNY OGÓLNODOSTĘPNY IMIENNY ULGOWY
RODZAJ BILETU WAŻNY NA WSZYSTKIE DNI MIESIĄCA WAŻNY TYLKO W DNI ROBOCZE WAŻNY NA WSZYSTKIE DNI MIESIĄCA

Strefa miejska Jeleniej Góry
34,80 zł 28,60 zł 18,80 zł

Strefa gminy (miasta): Janowice Wielkie, Jeżów Sudecki, Mysłakowice, Piechowice, Podgórzyn, Stara Kamienica
29,40 zł 25,80 zł 16,30 zł

Strefa miejska Jeleniej Góry + jedna strefa innej gminy (miasta)
55,80 zł 48,20 zł 32,80 zł


4a. BILETY OKRESOWE IMIENNE WAKACYJNE

Cena imiennego biletu ulgowego wakacyjnego wynosi 52 zł.
Okresowy imienny ulgowy bilet wakacyjny jest biletem wieloprzejazdowym ważnym od dnia 1 lipca do dnia 31 sierpnia ważnym we wszystkie dni na liniach normalnych we wszystkich strefach opłat. Uprawnionymi do korzystania z biletu wakacyjnego są dzieci i młodzież odbywająca naukę szkolną w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, nie dłużej jednak niż do ukończenia 22 roku życia - na podstawie legitymacji szkolnej



Cena znaczka dopłaty do biletu okresowego imiennego uprawniającego do przejazdu autobusami linii: pośpiesznej i nocnej, wynosi dla biletu na cały miesiąc 32,10 zł i dla biletu na część miesiąca 17,65 zł.

Cena znaczka dopłaty do biletu okresowego imiennego uprawniającego do przejazdu autobusami linii nocnej, wynosi dla biletu na cały miesiąc 16,30 zł i dla biletu na część miesiąca 9,00 zł.

BILETY OKRESOWE
(NA OKAZICIELA) SIEĆ MIASTA
JELENIA GÓRA CAŁA SIEĆ MZK
JELENIA GÓRA

ILOŚĆ DNI WAŻNOŚCI BILETU


NORMALNY
ULGOWY NORMALNY ULGOWY
1 dzień 6,60 zł 3,30 zł 9,70 zł 4,85 zł
2 dni 9,70 zł 4,85 zł 18,30 zł 9,15 zł
5 dni 24,00 zł 12,00 zł 41,20 zł 20,60 zł
10 dni 41,20 zł 20,60 zł 67,40 zł 33,70 zł
30 dni 96,20 zł 48,10 zł 161,40 zł 80,70 zł

Bilety okresowe:

1. BILETY JEDNORAZOWE JEDNOKROTNEGO KASOWANIA
2. BILETY JEDNORAZOWE ZAKUPIONE U KIEROWCY
3. BILETY JEDNORAZOWE WIELOKROTNEGO KASOWANIA
4. BILETY OKRESOWE IMIENNE
5. ZNACZKI DOPŁATY DO BILETU OKRESOWEGO IMIENNEGO
6. BILETY OKRESOWE NA OKAZICIELA
1. rozpoczęcie ważności biletów okresowych ważnych 1 lub 2 dni następuje z chwilą nabycia biletu u kierowcy w autobusie (bez dodatkowej opłaty za nabycie biletu u kierowcy), natomiast biletów 5, 10 lub 30 dniowych następuje z dniem ich skasowania w kasowniku autobusowym,
2. ważne są do godz. 24-tej (ale w przypadku rozpoczęcia jazdy kursem rozpoczynającym się przed godziną 24-tą bilet jest ważny do końca kursu),
3. ważne 2 dni uprawniają do bezpłatnego przewozu jednej sztuki bagażu ręcznego,
4. bilety ważne 5, 10 lub 30 dni można nabywać w kasie biletowej MZK,
5. bilety nie są ważne w autobusach linii pospiesznych.
7. OPŁATY DODATKOWE

1. Opłata dodatkowa za:
1. przejazd bez ważnego biletu - wynosi 112 zł,
2. przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu - wynosi 89,60 zł,
3. przejazd na podstawie biletu okresowego imiennego bez wpisanego trwale numeru legitymacji do biletu okresowego imiennego lub z numerem legitymacji wpisanym w sposób nietrwały, wynosi 56,00 zł,
4. przewóz bez biletu bagażu podlegającego opłacie lub wyłączonego z przewozu bagażu albo dopuszczonego do przewozu na warunkach szczególnych bez zachowania tych warunków - wynosi 44,80 zł,
5. przejazd z biletem ulgowym bez uprawnienia do przejazdów ulgowych w autobusach linii pośpiesznej (nocnej) przez osoby posiadające uprawnienie do przejazdów ulgowych w autobusach linii normalnych lub przejazd bez biletu bez uprawnienia do przejazdów bezpłatnych w autobusach linii pośpiesznej (nocnej) przez osoby posiadające uprawnienie do przejazdów bezpłatnych w autobusach linii normalnych - wynosi 22,40 zł w przypadku uiszczenia opłaty w terminie 7 dni (112 zł po upływie terminu 7 dni),
6. spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy autobusu bez uzasadnionej przyczyny - wynosi 336 zł
2. Opłata manipulacyjna w przypadku:

1.
1. udokumentowania przez podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, posiadania ważnego biletu, którego nie miał podczas przejazdu - wynosi 11,20 zł,
2. udokumentowania przez podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu - wynosi 8,96 zł,
3. udokumentowania przez podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, że przejazd nastąpił na podstawie biletu okresowego imiennego z wpisanym trwale numerem legitymacji lub z numerem legitymacji wpisanym w sposób trwały - wynosi 5,60 zł,
4. udokumentowania przez podróżnego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przewozu, posiadania ważnego biletu za przewóz bagażu podlegającego opłacie - wynosi 4,48 zł.


I niech każdy zrozumie ten komunikacyjny bełkot, a pan Zawiła to na początek kadencji musiał Sobie podnieść pensje, a teraz trzeba gdzieś zarobić na podwyżkę 250 zł. dla kierowców.

Aż strach pomyśleć ile będzie kosztował przejazd koleją metropolitalną z przystanku Jelenia Góra Sobieszów SKM do Kiepury.
EN - 16-01-2012, 23:02
Temat postu:
Panie prezydencie, kiedy ruszy SKM?

W komentarzach internautów, „podwieszanych” zresztą pod tekstami o przeróżnej tematyce, powtarza się z dużą regularnością pytanie do Prezydenta Jeleniej Góry – „Kiedy będzie SKM?” Pytający nawiązują do deklaracji przedwyborczej Marcina Zawiły, postanowiliśmy zapytać o to jego samego, by i pytającym, i innym dać w miarę jasną odpowiedź na pytanie – co się w tej sprawie dzieje?
- Deklarowałem i dotrzymam deklaracji – powiedział Marcin Zawiła - że w trakcie tej kadencji zostanie w Jeleniej Górze uruchomiony „miejski tramwaj” na trasie toru kolejowego, który połączy centrum miasta z Zabobrzem z jednej, a Cieplicami i Sobieszowem z drugiej strony. Zostaną na tej trasie wybudowane dodatkowe przystanki, by pasażerowie mogli wsiadać i wysiadać bezpiecznie, a czas przejazdu, w porównaniu do obecnych możliwości MZK skrócił się w niektórych przypadkach (dalszych odległości) niemal o połowę, jak to wynika z obecnych szacunków. To jest ogromna inwestycja, której Miasto nie byłoby w stanie udźwignąć w ramach własnego budżetu, bo są to wydatki rzędu dziesiątek milionów złotych, a gdybyśmy mieli jeszcze kupić z własnych pieniędzy szynobusy – to setek milionów. Takich pieniędzy w budżecie Miasta nie było, nie ma i nie będzie, ale „tramwaj” – Szybka Kolej Miejska powstanie, bo realizujemy ten pomysł wspólnie z Urzędem Marszałkowkim i kilkoma spółkami kolejowymi. W dodatku – mogę już dziś zapewnić – że w trakcie przygotowań ten pomysł zyskał dodatkowe aspekty, korzystne nie tylko dla Jeleniej Góry, choć dla nas – przede wszystkim.




- Jakie?
- Na przykład – uruchomienie kursowania szynobusu na trasie Jelenia Góra – Zgorzelec (a ściśle pięciu par szynobusów codziennie, już od 15 grudnia br.) pozwoli na wpięcie do naszego projektu dodatkowej linii. Jeśli uda się (o co będzie zabiegać Marszałek Rafał Jurkowlaniec i członek zarządu województwa – Jerzy Łużniak) przeniesienie przystanku początkowego za Nysę, do Goertliz, to oznacza, że Jelenia Góra zyska bezpośrednie kolejowe połączenie z Niemcami, a co za tym idzie – poszerzy się możliwość percepcji ruchu turystycznego z tego kierunku. Czy będzie w tym okresie możliwość wpięcia obu tych linii (ze Szklarskiej Poręby i Zgorzelca) do sieci euroregionalnej, a w praktyce – do Czech? To już prawa uzgodnień międzynarodowych, ale próby w tej sprawie są już podejmowane. Będzie to miało niebagatelny wpływ na rozwój turystyki w Euroregionie NYSA, o co zabiegam szczególnie, w interesie Miasta i przedsiębiorców tej branży.

- Jaki jest stan prac „na dziś”?
- Wpięliśmy nasz pomysł w kolejowy program remontowy, który zakłada głęboką modernizację trasy Szklarska Poręba – Piechowice i dalej do Jeleniej Góry. Nasz „tramwaj” jest już częścią tzw. studium wykonalności, przygotowywanego za pieniądze z zewnątrz. W ramach studium uzgadniane są m.in. szczegółowe miejsca lokalizacji dodatkowych przystanków w obszarze miasta. Jesteśmy nie tylko po etapie prac z projektantami, ale także po wizjach lokalnych na torowisku. Przy okazji ujawniły się różne „drobiazgi”, jak i taki, że na pewnym odcinku prowadzą do Jeleniej Góry niemal równolegle trzy tory, od Szklarskiej Poręby, Od Zgorzelca i od Lwówka Śląskiego. Kolej musi to przebudować, by była możliwa bezpieczna budowa przystanków dla nas. Badanie potoków pasażerskich w MZK, które przeprowadziliśmy w marcu służyło m.in. tej samej sprawie i analiza danych ma odpowiedzieć na pytanie – jak przekonstruować i zespolić działalność MZK i „tramwaju miejskiego”, by szynobus woził pasażerów po długiej osi miasta, a autobusy systematycznie wspomagały ruch pasażerski docierając w odleglejsze od toru dzielnice.
- Co na to przedstawiciele sąsiadujących gmin? Czy ten pomysł nie koliduje z ich programami?
- Chcemy, by rozwiązać problemy Jeleniej Góry wspierając także inne gminy, stąd w miarę regularnie spotykamy się z burmistrzami Piechowic i Szklarskiej Poręby, a w dalszej perspektywie zainteresowanie tą sprawą sygnalizują Janowice Wielkie. Kotlina Jeleniogórska stanowi nie tylko geograficzną, ale i gospodarczą jedność i nie ma tu miejsca na antagonizmy.

- A odpowiedź na pytanie – kiedy?
- Podanie dziś konkretnego dnia, w którym ruszą zestawy szynobusów do Sobieszowa i Piechowic będzie możliwe po zakończeniu prac nad „studium wykonalności”, a następnie po określeniu harmonogramu remontów obiektów inżynieryjnych na trasach przejazdu. Te inwentaryzuje kolej. Jeśli powiem, że tylko od Zgorzelca do Jeleniej Góry jest prawie dwieście przepustów, wiaduktów, przejazdów, itp. – to obrazuje skalę przedsięwzięcia. Do Szklarskiej Poręby jest ich mniej. Przypominam, że entuzjaści przewozów kolejowych Szklarska Poręba – Harrachov pierwsze jazdy promocyjne organizowali w latach… 80-tych ub. wieku. Dopiero niedawno spełniły się ich oczekiwania. Nasze zrealizujemy w cztery lata, a zapewniam, że harmonogram tych działań jest mocno napięty i zależny nie tylko od nas, bo niemal wszystkie zasadnicze nakłady na uruchomienie naszego „tramwaju” będą poniesione przez naszych partnerów, co z punktu widzenia interesu finansowego Miasta jest niezmiernie ważne. Obiecuję, że co najmniej raz w kwartale będziemy informować jaki jest postęp prac w tej sprawie.

Źródło: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,34696

[ Dodano: 21-09-2011, 21:28 ]
Szybka kolej miejska w przyszłym roku

Powoli finalizuje się sprawa budowy jeleniogórskiej szybkiej kolei miejskiej.
Wkrótce będzie gotowe opracowanie wymogów technicznych inwestycji.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w przyszłym roku ruszymy z budową nowych przystanków na trasie Jelenia Góra- Piechowice- Szklarska Poręba, powiedział nam Marcin Zawiła - prezydent Jeleniej Góry.

Źródło: MR

--------------

"Na dzień dzisiejszy wykonana jest cała dokumentacja dotycząca SKM – planistyczna i infrastrukturalna, kończona jest praca z wiązana z przygotowaniem dokumentacji przetargowej (przez Urząd Marszałkowski). Podpisane zostało porozumienie między Jelenią Górą, Szklarską Porębą, Piechowicami o transporcie zbiorowym. Urząd Marszałkowski deklaruje zakup tramwajów miejskich tych samych które kursują do Czech ale w barwach miasta Jelenia Góra.
27 grudnia 2011"

http://m.facebook.com/story.php?story_fbid=297366783628289&id=176393935719278&refid=20&_ft_a=176393935719278&_ft_tf=297366783628289&_ft_tpi=176393935719278&_ft_ti=17&_ft_sai=2309869772&_ft_fth=e683900f741c5f01&_ft_time_ft=1326476766&_ft_mf_objid=297366783628289
Dr Adolf Nowak - 19-01-2012, 14:15
Temat postu: Tylko po co?
Tylko po co komu przystanki między Sz.P. a Piechowicami?
I czy wogóle będzie to w tej chwili potrzebne.
Np. latem, w sierpniu kurs z JG do Sz.P. był zupełnie bez pasażerów.
Na razie każdy woli auto, również do potencjalnych przystanków jest daleko od skupisk ludności, a zakłady które były w ich pobliżu we większości są pozamykne.
EN - 19-01-2012, 19:11
Temat postu:
Najlepiej jak ktoś z Poznania wypowiada się na tematy z okolic Karkonoszy Mr. Green Ale chłop ma częściowo rację. Chociaż wiem, że ostatnimi czasy np. ludzie ze Szklarskiej jeżdżą pociągami na zakupy do Piechowic.
Dr Adolf Nowak - 19-01-2012, 19:27
Temat postu:
Mogę się wyPOwiadać bo doświadczallnie to stwierdziłem na swojej osobie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=13471&postdays=0&postorder=asc&start=975
(wpis z 22.08)
http://youtube.com/watch?v=jfN0HtBIMfw
Jak Dr Adolf czegoś nie wie to pyta.
Verstanden? Mr. Green
EN - 19-01-2012, 21:04
Temat postu:
Ja Mr. Green

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group